abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:55:39 #276
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_69763973
Misschien bedoelt DJMO meer 'voor degenen die er eigenlijk geen zin in hebben, maar het uit een soort van plichtsgevoel toch doen'...

Ik heb het niet gedaan, toen niet en nu zeker weer niet.

En ik denk ook dat het om andere redenen heel goed en prettig kan zijn.

Maar bij mij past zoiets niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guuzewuus op 06-06-2009 11:02:57 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 6 juni 2009 @ 11:09:52 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_69764230
wat guuzewuus zegt, daarom stond het ook tussen aanhalingstekens ik heb trouwens sowieso altijd sceptisch naar die pufleesen gekeken, vroeger bestond het ook niet, en toen werden er ook kinderen geboren. dat is een oeriets; kinderen baren. dat kun je niet leren, dat doe je gewoon. je kunt er over lezen maar zelfs dat bereid je niet daadwerkelijk voor op de bevalling.

als het gaat zoals rocka zegt om het contact met je baby, laat ze zich dan ook daadwerkelijk richten op dat contact enzo.

enfin, just my 2 cents..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:17:23 #278
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_69764400
Ik heb bij onze eerste wel yoga gedaan maar het was eerder omdat het gezellig was zo met andere bolle dames dan wat anders. Ik heb er daadwerkelijk niets aan gehad tijdens de bevalling. En de oefeningen die leiden tot contact met het kind in de buik die doe ik nu als vanzelfsprekend (volgens mij al voor ik aan die yoga begon ook). Vandaar dit keer geen puf-, kreun- en steunles.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:34:35 #279
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_69767640
Persoonlijk denk ik dat de pufles wel leuk kan zij om idd andere 'bolle' dames te ontmoeten. Maar aan de andere kant, ik heb jullie al met alle verhalen en adviezen die je nodig kan hebben voor mijn gevoel. Mocht er geen internet bestaan, dan zou ik wel over pufles hebben nagedacht.
Nu vind ik het niet echt nodig voor mijn gevoel, en daar komt nog bij dat ik er practisch gezien ook niet toe in staat zou zijn dus dat maakt de keus helemaal makkelijk.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:18:38 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_70349057
Even kick hier dan maar.

Kruidvat haalt slaapzakjes terug ivm inslikgevaar van drukknopjes.

http://www.nu.nl/economie(...)or-babyslaapzak.html
pi_70580254
quote:
Kinderbijslag tot 2012 bevroren
Uitgegeven: 2 juli 2009 12:27
Laatst gewijzigd: 2 juli 2009 12:28

DEN HAAG - De kinderbijslag gaat tot 2012 niet omhoog. Dat staat in een wetsvoorstel dat minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin donderdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Eerder werd al bekend dat de verhoging per 1 juli van dit jaar niet doorging.

De kinderbijslag wordt tweemaal per jaar aangepast aan de inflatie, maar tot 2012 gaat dit dus niet gebeuren.

Ook het kindgebonden budget, dat in tegenstelling tot de kinderbijslag wel afhankelijk is van het inkomen, wordt bevroren. Rouvoet wil deze regeling ook nog verder versoberen. In 2014 leveren deze maatregelen een besparing van 290 miljoen euro op.

In het kindgebonden budget zouden gezinnen er volgend jaar voor het tweede en derde kind 20 euro bij krijgen, maar deze verhoging gaat niet door. Rouvoet kiest hiervoor omdat het hem wel een besparing oplevert, maar het geen achteruitgang in inkomen voor de gezinnen oplevert.

Kindgebonden

Tot een inkomen van ruim 29.000 euro ontvangen gezinnen het volledige kindgebonden budget, daarboven begint het bedrag terug te lopen. Deze grens gaat 1000 euro omlaag, bovendien loop het budget dat boven deze inkomensgrens wordt uitgekeerd sneller terug.

De tegemoetkoming die ouders konden krijgen voor de schoolkosten en de ouderbijdrage wordt opgenomen in het kindgebonden budget.

Ook dit wordt soberder dan eerst was gepland, maar Rouvoet wijst erop dat het voor veel ouders met kinderen op de middelbare school toch een vooruitgang betekent.

Een derde van de ouders die er recht op hadden, maakte geen gebruik van de oude regeling. Nu krijgen zij wel geld.
Van nu.nl
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:48:35 #282
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70580412
lekker sociaal zeg...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70580448
handig
als de prijzen van andere uitgaven die je voor je kindje moet doen dan ook bevroren worden vind ik het niet erg, maar dat zal wel niet gebeuren...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:52:10 #284
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70580512
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:48 schreef RockabeIIa het volgende:
lekker sociaal zeg...
Niet echt. Alles wordt duurder maar goed dat boeit niks zij verdienen genoeg.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_70580560
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:52 schreef aeque het volgende:

[..]

Niet echt. Alles wordt duurder maar goed dat boeit niks zij verdienen genoeg.
idd...

Vind dat ze best met de inflatie mee kunnen gaan. Alles wordt duurder en duurder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:58:53 #286
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70580730
Het is toch al bizar weinig, ik zie het meer als een extraatje...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 16:21:30 #287
5428 crew  miss_sly
pi_70583337
Misschien kan Rouvoet beter een van zijn idiote ideeen wegsaneren en de besparing hier in stoppen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72683716
Van Nu.nl
quote:
Een op de vijf baby's heeft plat hoofd
Uitgegeven: 12 september 2009 13:53
Laatst gewijzigd: 12 september 2009 14:04

MAASTRICHT - Sinds ouders het advies krijgen om baby's op hun rug te laten slapen, ter voorkoming van wiegendood, neemt het aantal kinderen met een plat achterhoofd toe. Op dit moment een op de vijf zuigelingen.
© GezondheidsnetDit schrijft onderzoeker Michelle Feijen van het Maastricht Universitair Medisch Centrum in het Nederlands Tijdschrift voor de Geneeskunde.

Er zijn geen aanwijzingen dat behandeling medisch gezien noodzakelijk is, maar om cosmetische reden gebeurt dit vaak wel.

Helmtherapie

Er zijn twee vormen van behandeling tegen een plat achterhoofd: fysiotherapie of helmtherapie. In het laatste geval krijgt het kind een helm aangemeten. Fysiotherapie richt zich vooral op het veranderen van de voorkeurshouding, zorgen dat het kind niet meer of minder op zijn achterhoofd ligt.

Behandeling vindt vaak plaats omdat ouders zich zorgen maken over het asymetrische hoofd van hun kind en ze vrezen voor mogelijke gevolgen die het kind hier later van zal ondervinden.

Meer voorlichting

De onderzoekers stellen in het tijdschrift dat het belangrijk is dat huisartsen en consultatiebureaus ouders goed voorlichten over hoe ze kunnen voorkomen dat hun baby alleen maar op het achterhoofd ligt. Ze zouden ook moeten uitleggen dat het platte achterhoofd alleen maar een cosmetisch probleem is.

De onderzoekers komen ook met een voorstel voor behandeling: als het kind een voorkeurshouding heeft, moet het fysiotherapie krijgen. Als het kind vijf maanden oud is en de ouders vinden de afplatting te ernstig dan moet de baby worden doorverwezen voor helmtherapie.

Ligt het kind dan ook altijd op zijn achterhoofd dan moet de helmtherapie met fysiotherapie worden gecombineerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 13 september 2009 @ 14:32:07 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72699231
Heb t ook gelezen idd. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken hoor. Ik weet wel dat ik zo'n helm zoooo sneu vindt.... al schijnt t kind er niet veel last van te hebben. Ik vind het zo'n akelig gezicht..
pi_72734574
Beetje een late reactie, maar ik zie dit topic nu pas.
Ik heb zelf geen pufcursus gedaan omdat ik het niet nodig vond, maar ik heb er stiekem wel spijt van dat ik het niet heb gedaan. Nu zit ik hier namelijk samen met m'n vriend en kind, maar we kennen geen andere ouders met kindjes die een beetje Lianne haar leeftijd hebben.
Terwijl mensen die wel een pufcursus hebben gedaan dat wel hebben, en vaak dus ook nog een terugkomdag oid hebben.
Daarentegen doen we nu aan babyzwemmen zodat er toch iets van contact is, maar toch, ik zie denk ik wel nut in een pufcursus. Misschien een idee voor een eventuele volgende.

En over een voorkeurshouding, daar wordt heel veel over gesproken altijd.
Eerst was het advies telkens op de andere zijde leggen, en nu is het advies op de rug.
Mooi stom dus, want dan kunnen babietjes zelf kiezen welke kant ze hun hoofd op doen, want logischerwijze is dat niet hun achterhoofd.
Zo is Lianne ook aan haar voorkeurshouding gekomen. Wij zijn al vrij snel van het op de rug liggen afgestapt en hebben haar constant op een andere zijde gelegd.
We hebben een BabySleep gebruikt zodat ze niet naar haar buik kon rollen.

Maar zelfs dat was onzin (oke misschien druk ik dit niet helemaal goed uit), want er is namelijk een man uit Nieuw Zeeland die z'n leven heeft gewijd aan het thema wiegendood, en die heeft ontdekt dat wiegendood voortkomt uit schadelijke chemische stoffen in het matras en niet door buikliggen.
  maandag 14 september 2009 @ 19:44:47 #291
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72738694
heel erg naar bericht hieronder.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_dood__.html?cid=rss
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_72740185
OMG, geef je kind dan eten ipv haar te mishandelen, dit is echt erg zeg.
Hoe haal je zoiets als ouder in het hoofd, bah!
Ook slecht dat de hulpdiensten niks hebben gedaan terwijl er toch duidelijk iets niet in de haak zat.
pi_72832408
quote:
Peuters moeilijker dan baby’s
Uitgegeven: 17 september 2009 09:47
Laatst gewijzigd: 17 september 2009 09:54

AMSTERDAM – Hoewel baby’s door moeders een stuk makkelijker gevonden worden, is de peuterleeftijd toch ook populair. 40 procent van de jonge moeders geeft de voorkeur aan deze leeftijd.
Peutertjes scoren vooral punten door zich te uiten. Ook de eigenwijsheid van peutertjes valt bij moeders in de smaak.
Dat blijkt uit een onderzoek van Zwitsal, waarover de Telegraaf donderdag bericht.

Boos

Toch is het niet al goud wat er blinkt. 70 procent van de moeders is vaker boos op haar kindje wanneer het de peuterleeftijd bereikt. Bijna de helft (46 procent) vindt het moeilijk dat een peuter niet meer automatisch doet wat het opgedragen wordt.

Dit komt voor een kwart het meest naar voren tijdens het avondeten, die geregeld ontaardt in een chaotische kliederboel.

Tik

Een kwart van de moeders gilt dan ook wel eens tegen haar kind. Een op de tien heeft wel eens een corrigerende tik uitgedeeld.

Aan het onderzoek deden ruim 2000 moeders, met kindjes vanaf één jaar, mee
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73313945
http://www.nu.nl/lifestyle/2094159/pruik-kale-babys.html

Het moet niet gekker worden

[ Bericht 15% gewijzigd door CrazyPrincess op 03-10-2009 09:28:45 (Het verkeerde bericht gelinkt :() ]
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:46:59 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_73327361
Grappig, maar ik mis de link met de kinderen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73327717
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:46 schreef Troel het volgende:
Grappig, maar ik mis de link met de kinderen?
Het verkeerde bericht zat nog onder de ctrl-v
  zondag 4 oktober 2009 @ 19:20:49 #297
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_73365255
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:43 schreef CrazyPrincess het volgende:
http://www.nu.nl/lifestyle/2094159/pruik-kale-babys.html

Het moet niet gekker worden
*zucht* triest....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_73904207
quote:
'Minder afwachten bij zwangerschappen'
Uitgegeven: 21 oktober 2009 07:28
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2009 07:28

AMSTERDAM - Verloskundigen en gynaecologen in Nederland stellen zich te afwachtend op bij zwangerschappen waardoor onnodig baby's sterven.
© GezondheidsnetDat zegt hoogleraar verloskunde Gerard Visser van het UMC Utrecht woensdag in de Volkskrant.

''Het verloskundige systeem in Nederland is achterhaald. We vertrouwen er hier te veel op dat de natuur het wel oplost.''

Eind dit jaar moet een stuurgroep onder leiding van het ministerie van Volksgezondheid met aanbevelingen komen om sterfte onder baby's te verminderen.

Ingrijpen

Nederland heeft de hoogste babysterfte van Europa. Volgens Visser moet bij zwangere vrouwen na 38 weken een inschatting worden gemaakt van de risico's. ''Is alles goed dan afwachten, zijn er risicofactoren dan ingrijpen'', vindt hij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73911392
quote:
'Speen kan leiden tot spraakachterstand'
Uitgegeven: 21 oktober 2009 11:08
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2009 11:08

LONDEN - Jonge kinderen die duimen of langer dan drie jaar een speen gebruiken, lopen volgens wetenschappers een drie keer zo grote kans op een achterstand in de spraakontwikkeling als leeftijdsgenootjes die dat niet doen.
Dat meldden de onderzoekers woensdag in het wetenschappelijke tijdschrift BMC Peadiatrics.

De schrijvers stellen wel dat het verband tussen een minder goede ontwikkeling van de spraak en het overmatig zuigen nog niet definitief is vastgesteld.

Er moet volgens hen nog vervolgonderzoek op grotere schaal worden gedaan, voordat harde conclusies kunnen worden getrokken.

Onderzoek

De wetenschappers onderzochten 128 Chileense kinderen tussen de drie en vijf jaar oud. Ze vroegen de ouders naar de zuiggewoontes en deden een spraaktest.

Daaruit bleek onder meer dat kinderen die al vroeg de fles krijgen in plaats van borstvoeding, net als kinderen die duimen of een speen gebruiken, meer kans hebben op een vertraagde spraakontwikkeling.

Volgens de onderzoekers is het verstandig om pas na negen maanden borstvoeding over te stappen op de fles.

© ANP
nou daar heeft Amber echt geen last van... di eheeft alles behalve een spraakachterstand..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73922683
Da's wel een erg summiere testgroep... maar ik denk dat er al meerdere keren onderzoek naar gedaan is?
En ideaal voor de tanden is het ook niet.
Sowieso vind ik het geen zicht, een dreumes/peuter/kleuter overdag met een speen... en zeker niet als hij hem niet uit z'n mond haalt om iets te zeggen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')