Ja maar dat paste niet in de OPquote:Op maandag 23 januari 2006 22:01 schreef Messenga het volgende:
Jij mannetje, jij denkt aan mevrouwtje van bekendste voetballer van Nederland ooit
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:06 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Ik zie bij Ajax liever een persoon als Bert van Marwijk.
En wat denk je van Aad de Mos? Deed het niet onaardig bij KV Mechelen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:10 schreef Geesoes het volgende:
Mischien is Adriaanse een goede coach voor Ajax, die doet het met porto best goed en deed het best goed met AZ. Of misschien is R Koeman wel een goede, die doet het met Benfica best aardig. Morten Olsen is mischien een goede, hij wil aanvallend spelen en deed het met Denemarken niet onaardig.
Typte het eigenlijk, omdat het probleem bij ajax momenteel niet geheel bij de coach ligt, maar bij de hele club. Blind doet sommige denk ik ook niet goed. Bijvoorbeeld het schuiven van spelers en telkens veranderen van opstelling. Maar Ajax heeft met verschillende coaches regelmatig niet goed gepresteerd. Ik denk dat Ajax een koude club is. Daar moet eerst verandering in komen. Spelers moeten weer echt voor Ajax willen spelen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:34 schreef Soul79 het volgende:
[..]
En wat denk je van Aad de Mos? Deed het niet onaardig bij KV Mechelen.
Ik snapte wel wat je bedoelde, maar dat roep ik al het hele topic! Blind kan er ook weinig aan doen denk ik. Sommige dingen zou hij beter kunnen doen, maar dat geldt voor elke trainer. Het probleem zit 'm meer in de organisatie van Ajax, het bestuur. Een jurist als voorzitter, die hele beursnoteringquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:38 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Typte het eigenlijk, omdat het probleem bij ajax momenteel niet geheel bij de coach ligt, maar bij de hele club. Blind doet sommige denk ik ook niet goed. Bijvoorbeeld het schuiven van spelers en telkens veranderen van opstelling. Maar Ajax heeft met verschillende coaches regelmatig niet goed gepresteerd. Ik denk dat Ajax een koude club is. Daar moet eerst verandering in komen. Spelers moeten weer echt voor Ajax willen spelen.
Jep, maar een vloek weet ik niet. Zijn ook zat mooie wedstrijden geweest. Het ging eignelijk minder toen het bedrijf beursgenoteerd werd. Dit hoeft er niet direct mee te maken te hebben. Maar het is inderdaad een bedrijf geen voetbalcub. Ik heb ook een idee dat er veel mensen zitten voor hun eigen gewin, niet met een Ajax gevoel. Dit zie je ook bij spelers. Bijvoorbeeld Trabelsi en Pienaar. Ook het transfer beleid was om te huilen. De Ridder verkopen en dan een andere rechtsbuiten (Rosales) kopen en die nauwelijks laten spelen. Ik vind wel dat onder van Geel het beter is geworden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:46 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik snapte wel wat je bedoelde, maar dat roep ik al het hele topic! Blind kan er ook weinig aan doen denk ik. Sommige dingen zou hij beter kunnen doen, maar dat geldt voor elke trainer. Het probleem zit 'm meer in de organisatie van Ajax, het bestuur. Een jurist als voorzitter, die hele beursnotering. Ajax is een bedrijf geworden, geen voetbalvereniging meer.
Of er rust een vloek op die afschuwelijke Arena, dat kan ook. Bedenk dat Van Gaal daar ook een slecht jaar had.
Ik zal er eens een diepzinnige analyse op los latenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:57 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Jep, maar een vloek weet ik niet. Zijn ook zat mooie wedstrijden geweest. Het ging eignelijk minder toen het bedrijf beursgenoteerd werd. Dit hoeft er niet direct mee te maken te hebben. Maar het is inderdaad een bedrijf geen voetbalcub. Ik heb ook een idee dat er veel mensen zitten voor hun eigen gewin, niet met een Ajax gevoel. Dit zie je ook bij spelers. Bijvoorbeeld Trabelsi en Pienaar. Ook het transfer beleid was om te huilen. De Ridder verkopen en dan een andere rechtsbuiten (Rosales) kopen en die nauwelijks laten spelen. Ik vind wel dat onder van Geel het beter is geworden.
Helemaal eens. Beursnotering enzo kan wel, maar de club lekker vrijuit laten spelen is veel prettiger. Aan het verleden hebben ze nu toch niets. Kijk maar naar AZ, dat speelt lekker en fris voetbal. En anders zullen ze richtign PSV stijl moeten. Saai voetbal, maar wel maximum resutaalt.quote:
Mwauh dan hadden we het niet meer gered ni de huidige tijd. Hellaas draait bij voetbal alles om commercie tegenwoordig. Heb je geen kapitaal dan red je het ook niet. We hebben gezien de laatste jaren dat ook met veel talenten AJAX het niet redde. Er heerst zeker onrust bij de club dit komt ook omdat er niet echt meer een AJAX man aan het roer staat. Het zijn allemaal zakenmannen die van AJAX een financiele grote en gezonde club willen maken. Het probleem is alleen dat een voetbal club groot kan worden als ook de pleog succes haalt. We moeten het ook niet meer de put in praten dan nodig want Nationaal gezien doen we het nog niet eens zo waardeloos de laatste tijd. Mischien word ook gewoon eens tijd om 4-3-3 de hoek in te gooien. We zoeken nu al een paar jaar naar de perfecte vleugel spelers maar we vinden ze maar niet..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:46 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik zal er eens een diepzinnige analyse op los laten![]()
Ik denk dat Ajax z'n huidige problemen grotendeels moet wijten aan het succes van 1995. In die periode ontstond bij velen rond Ajax (bestuur, fans) het idee dat de bomen tot de hemel groeiden en is Ajax 'larger than life' geworden. Met die beursnotering, de Arena en de schaduw van het grote internationale succes ontstond de gedachte dat Ajax altijd zo goed zou kunnen en moeten presteren. En dat legt tot op heden een enorme druk op spelers, trainers, bestuur en publiek.
Voor 1995 was Ajax altijd de 'club van de toekomst'. PSV mocht rijker zijn en vaker kampioen worden, maar Ajax speelde het mooiste voetbal en had de grote talenten. Dat was de charme en aantrekkingskracht van Ajax. Ze hoefden niet elk jaar kampioen te worden of internationaal succes te hebben. Dat dat af en toe gebeurde was alleen maar mooi. Maar er was niet zo'n onmenselijke druk op spelers en trainers, de druk die er de laatste jaren wel is omdat het na 1995 steeds maar minder is geworden. Tegenwoordig is 1995 de maat der dingen geworden. De organisatie en het verwachtingspatroon lijken daarop te zijn afgestemd. En dat past nu gewoon niet.
Ajax zou nu een stuk beter af zijn in het kleinere, bescheiden jasje van de jaren '80 en begin jaren '90: gewoon een leuk kluppie met een geweldig (maar ver) verleden, met het leukste voetbal en de grootste talenten.
Is geen blablabla verhaal, maar een vlijmscherpe analysequote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:53 schreef Geesoes het volgende:
[..]
Helemaal eens. Beursnotering enzo kan wel, maar de club lekker vrijuit laten spelen is veel prettiger. Aan het verleden hebben ze nu toch niets. Kijk maar naar AZ, dat speelt lekker en fris voetbal. En anders zullen ze richtign PSV stijl moeten. Saai voetbal, maar wel maximum resutaalt.
Mwauh ik vind Danny Blind tot nu toe alleen heel onzeker overkomen. En die wereldbeker kun je op je buik schrijver.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:29 schreef marsu het volgende:
Wat een onzin allemaal. Als Danny de tijd krijgt winnen we binnen 2 jaar de Wereldbeker.
Maar gaan jullie maar weer lekker fluiten in de Arena.
Ik ben het met je analyse niet eens behalve dat hij wel in/rond 95 ontstaan is.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:46 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik zal er eens een diepzinnige analyse op los laten![]()
Ik denk dat Ajax z'n huidige problemen grotendeels moet wijten aan het succes van 1995. In die periode ontstond bij velen rond Ajax (bestuur, fans) het idee dat de bomen tot de hemel groeiden en is Ajax 'larger than life' geworden. Met die beursnotering, de Arena en de schaduw van het grote internationale succes ontstond de gedachte dat Ajax altijd zo goed zou kunnen en moeten presteren. En dat legt tot op heden een enorme druk op spelers, trainers, bestuur en publiek.
Voor 1995 was Ajax altijd de 'club van de toekomst'. PSV mocht rijker zijn en vaker kampioen worden, maar Ajax speelde het mooiste voetbal en had de grote talenten. Dat was de charme en aantrekkingskracht van Ajax. Ze hoefden niet elk jaar kampioen te worden of internationaal succes te hebben. Dat dat af en toe gebeurde was alleen maar mooi. Maar er was niet zo'n onmenselijke druk op spelers en trainers, de druk die er de laatste jaren wel is omdat het na 1995 steeds maar minder is geworden. Tegenwoordig is 1995 de maat der dingen geworden. De organisatie en het verwachtingspatroon lijken daarop te zijn afgestemd. En dat past nu gewoon niet.
Ajax zou nu een stuk beter af zijn in het kleinere, bescheiden jasje van de jaren '80 en begin jaren '90: gewoon een leuk kluppie met een geweldig (maar ver) verleden, met het leukste voetbal en de grootste talenten.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:29 schreef marsu het volgende:
Wat een onzin allemaal. Als Danny de tijd krijgt winnen we binnen 2 jaar de Wereldbeker.
Maar gaan jullie maar weer lekker fluiten in de Arena.
Het zou wel geinig zijn. 5e worden, via de playoffs dmv penalties kwalificatie afdwingen, mazzelen in de kwalificatieronde en uiteindelijk de wereldbeker winnen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 02:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]binnen 2 jaar, dus zege2008 dat wil dus zeggen volgend jaar de CL winnen........... kwalificatie daarvoor is vooralsnog al moeilijk zat.
Over het algemeen mag de winnaar van de KNVB-beker het daaropvolgende seizoen ook meedoen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:48 schreef mcyodogg het volgende:
Volgens mij bestaat die regel niet. In geen enkele competitie. Of kan iemand mij verbeteren?
Dit verklaart de snelle neergang van het wonderteam van '95, niet (meer) de malaise 10 jaar later, vind ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het met je analyse niet eens behalve dat hij wel in/rond 95 ontstaan is.
Door het succes is er op bestuursniveau een soort van onoverwinnelijke arrogantie ontstaan en is de ellende begonnen toen ze met die a, b en c contracten kwamen, spelers die de CL hadden gewonnen kregen een b contact, want ze zouden blij moeten zijn dat ze bij Ajax mogen voetballen want dat wil iedereen toch, wat een eikels. Toen is de leegloop begonnen. Wat in die tijd wel veranderd is dat spelers veel jonger bij Ajax weggaan. Voor laten we zeggen periode >95 gingen alleen de absolute toppers weg bij Ajax, zoals Cruijff en V Basten maar op een veel hogere leeftijd dan later bijvoorbeeld Kluivert en Seedorf, dit 5 jaar in leeftijd verschil heeft Ajax nooit op kunnen vangen
Nee godzijdank nog niet, al ben ik de tel kwijt geraakt.quote:Dat voor 95 de druk er niet was is absoluut niet waar, bij Ajaz moest en moet nog altijd gewonnen worden en naar mijn weten is Ajax nog altijd de record landskampioen of zijn ze inmiddels ingelopen?
Nou ja, het was allemaal kleinschaliger en dat was gewoon in alle opzichten prettiger. Kern is: Ajax was toen een voetbalvereniging. Nu is het een bedrijf. Niet alles uit die tijd was goed, helemaal niet - de FIOD-affaire, etc. Maar toch.quote:Ik vind dat je Ajax als een soort van Heerenveen afschildert voor 95, ja ok De Meer was een klein stadion maar Ajax is altijd een topclub geweest en daar wordt van verwacht dat ze de meeste wedstrijden winnen en dat verwacht men nu nog steeds.
Ja, is ingevoerd na het gedoe met Liverpool dit seizoen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:37 schreef marsu het volgende:
Als Ajax dit jaar de Champions League wint, zijn ze toch automatisch geplaatst voor de volgende editie? Of was dit sinds vorig jaar veranderd, zoiets staat me vaag bij.
Je kan het nog niet uitsluiten. Ze zitten er nog steeds inquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, is ingevoerd na het gedoe met Liverpool dit seizoen.
Spijtig genoeg wint Ajax de CL niet.
bijdehandjequote:Op woensdag 25 januari 2006 12:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Over het algemeen mag de winnaar van de KNVB-beker het daaropvolgende seizoen ook meedoen.![]()
Ik bedoelde ermee te zeggen dat door het gekloot met die contracten na de CL in 95 en het feit dat spelers veel jonger weggaan dan voorheen, het verval toen begonnen is, ze hebben met veel plak en vliegwerk geprobeerd er wat van te maken, lees; veel (verkeerde en dure) aankopen, veel komen en gaan van trainers, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden en deze wond is nu zo groot dat hij alleen met een enorme chirugische ingreep genezen kan worden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:57 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dit verklaart de snelle neergang van het wonderteam van '95, niet (meer) de malaise 10 jaar later, vind ik.
[..]
Nee, ik denk niet dat hij ontslagen zal worden. Dat kan het bestuur niet maken omdat dan juist, na Olsen, Wouters en Adriaanse zo pijnlijk aan het licht zal komen dat de problemen wellicht toevallig heel misschien wel op bestuursniveau liggen.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wedstrijd tegen Feyenoord zou wel de laatste kans zijn voor Blind denk ik.
De problemen liggen niet op bestuursniveau, die hebben namelijk helemaal niks te maken met de werkomstandigheden en de voetbaltactiek/prestaties.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:48 schreef Soul79 het volgende:
Nee, ik denk niet dat hij ontslagen zal worden. Dat kan het bestuur niet maken omdat dan juist, na Olsen, Wouters en Adriaanse zo pijnlijk aan het licht zal komen dat de problemen wellicht toevallig heel misschien wel op bestuursniveau liggen.
Bij al die trainers had ik ook niet het gevoel dat het aan hen lag.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:48 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat hij ontslagen zal worden. Dat kan het bestuur niet maken omdat dan juist, na Olsen, Wouters en Adriaanse zo pijnlijk aan het licht zal komen dat de problemen wellicht toevallig heel misschien wel op bestuursniveau liggen.
Ik zou zeggen van wel. Indirect, maar niet minder verwoestend. Zeker, Blind zou het beter kunnen doen, net als Olsen, Wouters, Adriaanse en Koeman het beter hadden kunnen doen. Maar de oorzaken voor de malaise liggen dieper en zijn fundamenteler van aard.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:49 schreef twi het volgende:
[..]
De problemen liggen niet op bestuursniveau, die hebben namelijk helemaal niks te maken met de werkomstandigheden en de voetbaltactiek/prestaties.
Ik vond Wouters ook niet goed. Maar goed, dat Blind ook schuld heeft aan de malaise doet niets af aan het feit dat er veel meer dingen fundamenteel fout zitten bij Ajax. Blind slachtofferen lost die problemen niet op, maar verbloemt ze alleen.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Bij al die trainers had ik ook niet het gevoel dat het aan hen lag.
Sterker nog, naast het ontslag van Gullitis dit een van de eerste keren dat ik vind dat er überhaupt een trainer debet heeft aan de malaise.
Dat weet ik ook wel, het is niet voor niets al bijna 10 jaar bagger. Maar het is een begin, want ontkennen dat Blind een tactisch onbenul is, helpt ons ook niet verder...quote:Op zondag 29 januari 2006 16:56 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik vond Wouters ook niet goed. Maar goed, dat Blind ook schuld heeft aan de malaise doet niets af aan het feit dat er veel meer dingen fundamenteel fout zitten bij Ajax. Blind slachtofferen lost die problemen niet op, maar verbloemt ze alleen.
Wel een zooitje achtergelaten. Niet alleen zijn schuld maar toch.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:11 schreef methodmich het volgende:
Koeman was gewoon een goede trainer, dat blijkt maar weer eens. Onder hem heeft Ajax gewoon het meest gewonnen van de laatste trainers.
quote:Op zondag 29 januari 2006 17:01 schreef HeatWave het volgende:
Blind lijkt wel gewoon Koeman te zijn met krullen soms
Wat des te onbegrijpelijker is als je bedenkt dat hij dat als speler juist als geen ander kon: een wedstrijd LEZEN. Misschien is hij gewoon nog te onervaren om het ook als trainer te kunnen.quote:.. vage opstellingen, rare wissels... totaal geen analytisch vermogen TIJDENS de wedstrijd.
Eens, wie anno 2005 met Charisteas, Rosenberg, Rosales en Huntelaar in 1 voorhoede aan komt zetten heeft ergens iets gemist.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, het is niet voor niets al bijna 10 jaar bagger. Maar het is een begin, want ontkennen dat Blind een tactisch onbenul is, helpt ons ook niet verder...
Ik hoop dat de nadruk op het woordje 'nog' mag komen te liggen.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:30 schreef methodmich het volgende:
Een goede ruiter is nog geen goed paard.
Wordt Blind bereden door de spelers dan?quote:Op zondag 29 januari 2006 17:30 schreef methodmich het volgende:
Een goede ruiter is nog geen goed paard.
He ja, het moet andersom zijnquote:Op zondag 29 januari 2006 17:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wordt Blind bereden door de spelers dan?
Dan is ie niet te benijden.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wordt Blind bereden door de spelers dan?
Kijk eens in welk topic je bent, domme drolquote:Op zondag 29 januari 2006 17:38 schreef versteegrob het volgende:
Feyenoord is lekker op dreef, nu al 3-0
Dat vindt hij leuk om te melden hier.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Kijk eens in welk topic je bent, domme drol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |