abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games dinsdag 24 januari 2006 @ 16:41:58 #26
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_34417351
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:29 schreef marsu het volgende:
Wat een onzin allemaal. Als Danny de tijd krijgt winnen we binnen 2 jaar de Wereldbeker.
Maar gaan jullie maar weer lekker fluiten in de Arena.
Mwauh ik vind Danny Blind tot nu toe alleen heel onzeker overkomen. En die wereldbeker kun je op je buik schrijver.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_34418701
De grootste verdienste van Blind tot nu toe is dat hij die 1 bij Ajax van de stropdassen heeft laten halen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:08:11 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34427944
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 15:46 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik zal er eens een diepzinnige analyse op los laten

Ik denk dat Ajax z'n huidige problemen grotendeels moet wijten aan het succes van 1995. In die periode ontstond bij velen rond Ajax (bestuur, fans) het idee dat de bomen tot de hemel groeiden en is Ajax 'larger than life' geworden. Met die beursnotering, de Arena en de schaduw van het grote internationale succes ontstond de gedachte dat Ajax altijd zo goed zou kunnen en moeten presteren. En dat legt tot op heden een enorme druk op spelers, trainers, bestuur en publiek.

Voor 1995 was Ajax altijd de 'club van de toekomst'. PSV mocht rijker zijn en vaker kampioen worden, maar Ajax speelde het mooiste voetbal en had de grote talenten. Dat was de charme en aantrekkingskracht van Ajax. Ze hoefden niet elk jaar kampioen te worden of internationaal succes te hebben. Dat dat af en toe gebeurde was alleen maar mooi. Maar er was niet zo'n onmenselijke druk op spelers en trainers, de druk die er de laatste jaren wel is omdat het na 1995 steeds maar minder is geworden. Tegenwoordig is 1995 de maat der dingen geworden. De organisatie en het verwachtingspatroon lijken daarop te zijn afgestemd. En dat past nu gewoon niet.

Ajax zou nu een stuk beter af zijn in het kleinere, bescheiden jasje van de jaren '80 en begin jaren '90: gewoon een leuk kluppie met een geweldig (maar ver) verleden, met het leukste voetbal en de grootste talenten.
Ik ben het met je analyse niet eens behalve dat hij wel in/rond 95 ontstaan is.

Door het succes is er op bestuursniveau een soort van onoverwinnelijke arrogantie ontstaan en is de ellende begonnen toen ze met die a, b en c contracten kwamen, spelers die de CL hadden gewonnen kregen een b contact, want ze zouden blij moeten zijn dat ze bij Ajax mogen voetballen want dat wil iedereen toch, wat een eikels. Toen is de leegloop begonnen. Wat in die tijd wel veranderd is dat spelers veel jonger bij Ajax weggaan. Voor laten we zeggen periode >95 gingen alleen de absolute toppers weg bij Ajax, zoals Cruijff en V Basten maar op een veel hogere leeftijd dan later bijvoorbeeld Kluivert en Seedorf, dit 5 jaar in leeftijd verschil heeft Ajax nooit op kunnen vangen

Dat voor 95 de druk er niet was is absoluut niet waar, bij Ajaz moest en moet nog altijd gewonnen worden en naar mijn weten is Ajax nog altijd de record landskampioen of zijn ze inmiddels ingelopen?

Ik vind dat je Ajax als een soort van Heerenveen afschildert voor 95, ja ok De Meer was een klein stadion maar Ajax is altijd een topclub geweest en daar wordt van verwacht dat ze de meeste wedstrijden winnen en dat verwacht men nu nog steeds.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 januari 2006 @ 02:47:31 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34435479
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:29 schreef marsu het volgende:
Wat een onzin allemaal. Als Danny de tijd krijgt winnen we binnen 2 jaar de Wereldbeker.
Maar gaan jullie maar weer lekker fluiten in de Arena.
binnen 2 jaar, dus zege2008 dat wil dus zeggen volgend jaar de CL winnen........... kwalificatie daarvoor is vooralsnog al moeilijk zat.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34436479
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 02:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

binnen 2 jaar, dus zege2008 dat wil dus zeggen volgend jaar de CL winnen........... kwalificatie daarvoor is vooralsnog al moeilijk zat.
Het zou wel geinig zijn. 5e worden, via de playoffs dmv penalties kwalificatie afdwingen, mazzelen in de kwalificatieronde en uiteindelijk de wereldbeker winnen. Ik blijf dromen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_34441063
Als Ajax dit jaar de Champions League wint, zijn ze toch automatisch geplaatst voor de volgende editie? Of was dit sinds vorig jaar veranderd, zoiets staat me vaag bij.
pi_34441399
Volgens mij bestaat die regel niet. In geen enkele competitie. Of kan iemand mij verbeteren?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_34441516
Voorheen was het wel zo bij het WK en EK, maar dit hebben ze een jaar geleden teruggedraaid.
pi_34441551
inderdaad, daarom

trouwens dat van het ek is toch al een tijdje?

[ Bericht 63% gewijzigd door mcyodogg op 25-01-2006 12:00:46 ]
  Redactie Games woensdag 25 januari 2006 @ 12:16:25 #35
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_34442326
Was toch ook met Liverpool; het geval.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_34442448
Is Blind al weg
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:20:15 #37
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34442454
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:48 schreef mcyodogg het volgende:
Volgens mij bestaat die regel niet. In geen enkele competitie. Of kan iemand mij verbeteren?
Over het algemeen mag de winnaar van de KNVB-beker het daaropvolgende seizoen ook meedoen.
pi_34443657
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ben het met je analyse niet eens behalve dat hij wel in/rond 95 ontstaan is.

Door het succes is er op bestuursniveau een soort van onoverwinnelijke arrogantie ontstaan en is de ellende begonnen toen ze met die a, b en c contracten kwamen, spelers die de CL hadden gewonnen kregen een b contact, want ze zouden blij moeten zijn dat ze bij Ajax mogen voetballen want dat wil iedereen toch, wat een eikels. Toen is de leegloop begonnen. Wat in die tijd wel veranderd is dat spelers veel jonger bij Ajax weggaan. Voor laten we zeggen periode >95 gingen alleen de absolute toppers weg bij Ajax, zoals Cruijff en V Basten maar op een veel hogere leeftijd dan later bijvoorbeeld Kluivert en Seedorf, dit 5 jaar in leeftijd verschil heeft Ajax nooit op kunnen vangen
Dit verklaart de snelle neergang van het wonderteam van '95, niet (meer) de malaise 10 jaar later, vind ik.
quote:
Dat voor 95 de druk er niet was is absoluut niet waar, bij Ajaz moest en moet nog altijd gewonnen worden en naar mijn weten is Ajax nog altijd de record landskampioen of zijn ze inmiddels ingelopen?
Nee godzijdank nog niet, al ben ik de tel kwijt geraakt.
quote:
Ik vind dat je Ajax als een soort van Heerenveen afschildert voor 95, ja ok De Meer was een klein stadion maar Ajax is altijd een topclub geweest en daar wordt van verwacht dat ze de meeste wedstrijden winnen en dat verwacht men nu nog steeds.
Nou ja, het was allemaal kleinschaliger en dat was gewoon in alle opzichten prettiger. Kern is: Ajax was toen een voetbalvereniging. Nu is het een bedrijf. Niet alles uit die tijd was goed, helemaal niet - de FIOD-affaire, etc. Maar toch.
pi_34451255
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:37 schreef marsu het volgende:
Als Ajax dit jaar de Champions League wint, zijn ze toch automatisch geplaatst voor de volgende editie? Of was dit sinds vorig jaar veranderd, zoiets staat me vaag bij.
Ja, is ingevoerd na het gedoe met Liverpool dit seizoen.

Spijtig genoeg wint Ajax de CL niet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34454282
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:40 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, is ingevoerd na het gedoe met Liverpool dit seizoen.

Spijtig genoeg wint Ajax de CL niet.
Je kan het nog niet uitsluiten. Ze zitten er nog steeds in
pi_34456378
Danny moet blijven

Trainer straalt niks uit.
pi_34458213
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:20 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Over het algemeen mag de winnaar van de KNVB-beker het daaropvolgende seizoen ook meedoen.
bijdehandje

de knvb-beker bestaat niet meer
  donderdag 26 januari 2006 @ 03:32:47 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34470560
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:57 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Dit verklaart de snelle neergang van het wonderteam van '95, niet (meer) de malaise 10 jaar later, vind ik.
[..]
Ik bedoelde ermee te zeggen dat door het gekloot met die contracten na de CL in 95 en het feit dat spelers veel jonger weggaan dan voorheen, het verval toen begonnen is, ze hebben met veel plak en vliegwerk geprobeerd er wat van te maken, lees; veel (verkeerde en dure) aankopen, veel komen en gaan van trainers, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden en deze wond is nu zo groot dat hij alleen met een enorme chirugische ingreep genezen kan worden.

Wat mij betreft beginnen om de jeugdopleiding door te lichten en een 3 jaren plan opstellen om het eerste team weer op de rit te krijgen en niet met paniekaankopen succes op de korte termijn proberen te bewerksteligen.

Verder ben ik het wel met je eens en waar we het vooral over eens zijn is dat Ajax weer van tobclub naar topclub moet
  zondag 29 januari 2006 @ 15:20:17 #44
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34581507
Kick. Danny moet weg.
pi_34582427
Danny ga nu eens weg, als je hart hebt voor de club zie je dat zelf ook wel in
pi_34583236
Danny brengt Ajax precies waar ik ze wil hebben. In de stront
pi_34583369
Tijd om de club te gaan saneren. Blind mag als eerste gaan.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_34583501
tvp
Hell To The Liars
pi_34583696
Onhoudbaar nu, doei Blind.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: