Als je een speler in een rollator wilt wel, ja.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:58 schreef M0NTANA het volgende:
Doe mij de Nederlandse maar.
Ik heb helemaal niks van doen met Tong, ik heb al sinds het begin (2001) deze afsluiting en pas recent die "²" toegevoegd. Maar nu inhoudelijk, wat mij betreft heeft Anouar Diba alleen zijn lichaam tegen, dat heft hij dan weer op met zijn slimheid en techniek, maar hij is wel erg teer.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:51 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik word zo teneergeslagen van de manier waarop jij je posts steeds eindigt. Tongs afsluiting is leuk, bij jou wordt het vervelend en vooral deprimerend.![]()
Waarom niet? Ik ben ervan overtuigd dat dat ook de reden is dat daarom Huntelaar ook kwamquote:Op maandag 23 januari 2006 15:00 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
We gaan Majstorovic nu toch ook niet zo ophemelen, he?
Ik heb het ook niet over dat je het zou hebben nageaapt van Tong, wel dat het deprimerend is.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks van doen met Tong, ik heb al sinds het begin (2001) deze afsluiting en pas recent die "²" toegevoegd. Maar nu inhoudelijk, wat mij betreft heeft Anouar Diba alleen zijn lichaam tegen, dat heft hij dan weer op met zijn slimheid en techniek, maar hij is wel erg teer.²
just my 5 centsquote:Op maandag 23 januari 2006 15:02 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over dat je het zou hebben nageaapt van Tong, wel dat het deprimerend is.
En hoeveel zou Diba moeten kosten, naar jouw idee?
Als we maar niet de realiteit uit het oog verliezen: Majstorovic is een leuke aanwinst, geen toptransfer.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:01 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik ben ervan overtuigd dat dat ook de reden is dat daarom Huntelaar ook kwam![]()
Welk deel van mijn post?quote:
Fysiek kan Jaap Stam nog makkelijk mee, hij speelde dit seizoen al zestien wedstrijden in de Serie A en zal voor Ajax een versterking zijn, als Jaap Stam naar Ajax wilt komen, moet je die kans grijpen.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:59 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Als je een speler in een rollator wilt wel, ja.
quote:Blessure Sneijder valt mee
Amsterdam, 23 januari 2006
De blessure waarmee Wesley Sneijder zondag in het door Ajax met 3-2 gewonnen duel met FC Twente uitviel, blijkt mee te vallen. De middenvelder is een tot twee weken niet inzetbaar.
Wesley Sneijder moest zich zondag in Enschede na 40 minuten laten vervangen. De Utrechtse Ajacied had last van zijn linker hamstring.
Nader onderzoek heeft uitgewezen dat de blessure niet van ernstige aard is. Sneijder zal maximaal twee weken moeten ontbreken in de Ajax-selectie. Of hij op tijd fit is voor de wedstrijd tegen FC Utrecht van aanstaande zondag, is nog wel twijfelachtig.
quote:Op maandag 23 januari 2006 15:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Hij heeft al aangegeven loyaal te zijn tegenover Ajax
[afbeelding]
Ik hoef Diba trouwens absoluut niet bij Ajax te zien, is echt een vervelend ventje
Het gaat ook om de vraag hoe lang Stam nog mee kan. Als je een achterlijk hoog bedrag voor hem moet neerleggen (wat, gezien de opmerking dat Stam alleen haalbaar is voor Ajax of PSV, wel te verwachten is), moet je kijken of je dat bedrag kan verantwoorden afgezet tegen het rendement (moeilijke kut zin, maar het verwoord het goed). Kortweg gezegd, als je voor Stam 6 / 7 miljoen moet neerleggen, terwijl hij nog maar een of twee seizoenen mee kan, heb je een miskoop gedaan. Dan kan je beter kijken naar een wat jeugdigere speler, die misschien minder ervaring en capaciteiten heeft, maar wel goed kan doorgroeien.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Fysiek kan Jaap Stam nog makkelijk mee, hij speelde dit seizoen al zestien wedstrijden in de Serie A en zal voor Ajax een versterking zijn, als Jaap Stam naar Ajax wilt komen, moet je die kans grijpen.
Jaap Stam zal qua transfersom niet veel kosten, AC Milan zal hem transfervrij laten gaan of voor een laag bedrag. De opmerking dat alleen PSV of Ajax hem kan betalen, gaat over zijn salaris. En ik wil best twee jaar een topsalaris neerleggen voor uitstekende voetbalkwaliteiten, leidingevende kwaliteiten en de nodige routine die Jaap Stam ons heeft te bieden, om nog maar te zwijgen over zijn uitstraling.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:07 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Het gaat ook om de vraag hoe lang Stam nog mee kan. Als je een achterlijk hoog bedrag voor hem moet neerleggen (wat, gezien de opmerking dat Stam alleen haalbaar is voor Ajax of PSV, wel te verwachten is), moet je kijken of je dat bedrag kan verantwoorden afgezet tegen het rendement (moeilijke kut zin, maar het verwoord het goed). Kortweg gezegd, als je voor Stam 6 / 7 miljoen moet neerleggen, terwijl hij nog maar een of twee seizoenen mee kan, heb je een miskoop gedaan. Dan kan je beter kijken naar een wat jeugdigere speler, die misschien minder ervaring en capaciteiten heeft, maar wel goed kan doorgroeien.
Noem mij 1 betere rechtsbuiten in Nederland. Laten we eerlijk zijn, voor zulke spelers komen we naar het stadion, die gozer is niet alleen een technicus, hij speelt in dienst van het elftal, soms strooit hij ook weleens met Bergkamp achtige paasjes. Ik vind hem een speler voor Ajax.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:03 schreef Suijk het volgende:
Diba lijkt mij toch echt te wisselvallig. Zou in een goeddraaiend team zijn weg wel kunnen vinden denk ik.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan weg hier met je diba.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Noem mij 1 betere rechtsbuiten in Nederland. Laten we eerlijk zijn, voor zulke spelers komen we naar het stadion, die gozer is niet alleen een technicus, hij speelt in dienst van het elftal, soms strooit hij ook weleens met Bergkamp achtige paasjes. Ik vind hem een speler voor Ajax.²
Als zijn transferbedrag inderdaad meevalt, doe ik met je meequote:Op maandag 23 januari 2006 15:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jaap Stam zal qua transfersom niet veel kosten, AC Milan zal hem transfervrij laten gaan of voor een laag bedrag. De opmerking dat alleen PSV of Ajax hem kan betalen, gaat over zijn salaris. En ik wil best twee jaar een topsalaris neerleggen voor uitstekende voetbalkwaliteiten, leidingevende kwaliteiten en de nodige routine die Jaap Stam ons heeft te bieden, om nog maar te zwijgen over zijn uitstraling.
HIj maakte gisteren trouwens een erg mooi doelpunt, dat kun je inderdaad niet ontkennen. Was gewoon perfect, kun je me veel vertellen, maar voor zulke spelers kijk ik voetbal.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:13 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, blijf dan weg hier met je diba.![]()
Rot alsjeblieft op met die kut-Anouar Diba van je! Ajax moet weer omhoog kijken, moet (minimaal) één keer in twee jaar kampioen worden en daar hebben we bankzitters van NAC (om welke reden dan ook) echt niet bij nodig. Dus kappen nou!quote:Op maandag 23 januari 2006 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Noem mij 1 betere rechtsbuiten in Nederland. Laten we eerlijk zijn, voor zulke spelers komen we naar het stadion, die gozer is niet alleen een technicus, hij speelt in dienst van het elftal, soms strooit hij ook weleens met Bergkamp achtige paasjes. Ik vind hem een speler voor Ajax.²
Ajax mag ook wel is een brekend type achterin hebben, VDV zei het gister al dat Ajax gewoon teveel goedee voetballers heeft en niet veel bikkelaars.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:07 schreef S-Two het volgende:
Ik vind Majstorovic nou niet echt een speler voor Ajax
Het is toch gebleken dat met spelers als Boukhari en Mitea het niet lukt, waarom dan weer een jaar weggooien? En we weten toch allemaal waarom hij bij NAC reserve stond, dat lag aan de trainer die mede dankzij de Diba-stuatie is ontslagen, de trainer is onkunde verweten door het niet opstellen van techniek en jonge veelzijdigheid.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Rot alsjeblieft op met die kut-Anouar Diba van je! Ajax moet weer omhoog kijken, moet (minimaal) één keer in twee jaar kampioen worden en daar hebben we bankzitters van NAC (om welke reden dan ook) echt niet bij nodig.
Gerucht: Drogba zou een breuk met Chelsea willen forceren om zo een transfer naar Ajax mogelijk te maken.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
Goed nieuws van Sneijder.
Kan BSB kappen met het constant promoten van tweederangs Afrikaanse spelers? De enige die we eventueel zouden moeten halen spelen nu om de Africa Cup.
Je hebt het over een normale discussie? Kap dan eens met vragen of Anouar Diba wellicht iets voor Ajax is, die jongen staat nu niet in de belangstelling van Ajax en hoogstwaarschijnlijk ook de komende tien jaar niet. Als je nu eens met andere namen komt, zal er een normale discussie komen en met een andere naam, bedoel ik niet wéér een landgenoot van je.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is toch gebleken dat met spelers als Boukhari en Mitea het niet lukt, waarom dan weer een jaar weggooien? En we weten toch allemaal waarom hij bij NAC reserve stond, dat lag aan de trainer die mede dankzij de Diba-stuatie is ontslagen, de trainer is onkunde verweten door het niet opstellen van techniek en jonge veelzijdigheid.
Overigens hoef je niet te schelden, we kunnen toch een normale discussie houden zonder daarbij het niveau van hooligans te benaderen?²
Nee man, Eto'o wordt na de finale gepresenteerd. Heb je dat nog niet gehoord?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:25 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Gerucht: Drogba zou een breuk met Chelsea willen forceren om zo een transfer naar Ajax mogelijk te maken.
Ok, flauw.
Fuck! Ben ik net te laat met: [CENTRAAL] Anouar Diba in Oranje! (Part I)quote:Op maandag 23 januari 2006 15:25 schreef Robar het volgende:
Pssst BansheeBoy ik heb een topic voor je geopend --> Het grote Anouar Diba adoratietopic #1
quote:Op maandag 23 januari 2006 15:25 schreef Robar het volgende:
Pssst BansheeBoy ik heb een topic voor je geopend --> Het grote Anouar Diba adoratietopic #1
Jenner vind ik ook een goede speler, ik noem niet voor niks dit soort spelers, het zijn spelers met lef, het maakt niet uit tegen wie ze spelen, ze spelen altijd met durf en zoeken altijd de 1 tegen 1 stituatie, wat dat te gaat ben ik ook een groot van Jaouad Zaïri. Het zijn echt spelers die Ajax in één klap een stuk sterker maken.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:25 schreef M0NTANA het volgende:
Als je nu eens met andere namen komt, zal er een normale discussie komen en met een andere naam, bedoel ik niet wéér een landgenoot van je.
Het gaat hier om spelers die mij geschikt lijken voor Ajax, ik ben zelf nl. een groot voetballiefhebber en ben altijd voor Ajax geweest, het doet me veel pijn aan het hart dat Ajax helemaal geen echte creativiteit meer laat zien, Ajax heeft dus spelers als Jenner/Diba/Zaïri/van Persie nodig, lopen er zulke spelers niet in de jeugd bij Ajax?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:25 schreef Robar het volgende:
Wat mij betreft geen optie om terug te halen, maar moest tijdens het lezen van dit bericht wel even terugdenken aan het enorme schot dat deze jongen in zijn benen had tijdens zijn periode bij Ajax...!quote:Sunday Oliseh keert RC Genk de rug toe
23/1/2006 14:27
RC Genk en Sunday Oliseh gaan per direct uit elkaar. Persoonlijke redenen liggen ten grondslag aan de breuk.
Op verzoek van Oliseh heeft RC Genk het nog anderhalf jaar doorlopende contract ontbonden. Beide partijen willen geen commentaar over het afscheid. 'Na zestien seizoenen als beroepsvoetballer, is hij toe aan een nieuwe stap en wil hij andere doelstellingen bereiken in zijn privéleven', luidt de verklaring van de Belgische club.
Na omzwervingen langs onder meer 1. FC Köln, Ajax, Juventus en Borussia Dortmund kwam Oliseh afgelopen zomer terecht bij de Belgische club. De 31-jarige middenvelder kon niet uitgroeien tot een vaste waarde, hetgeen zal hebben meegespeeld in zijn besluit te vertrekken bij Genk.
Eind oktober 2005 werd op Football Italia (Channel4.com) gemeld dat Jaap Stam bij AC Milan wilde vertrekken, om in NL meer tijd door te kunnen doorbrengen met zijn gezin. AC meldde toen dat het zou meewerken, ondanks een doorlopend contract: "Als Stam wil terugkeren naar Nederland, dan zullen wij hem helpen. Milan is niet een club die iemand in de weg wil staan, maar Stam verlaat ons niet voor juni. Hij heeft het goed naar zijn zin in Italië en is nog voor twee jaar aan de club verbonden. Maar Jaap wilt terug naar Nederland om meer tijd over te houden voor zijn familie."quote:Op maandag 23 januari 2006 15:28 schreef Roeni3 het volgende:
M0NTANA, hoe weet je dat AC Milan Stam voor weinig wegdoet? Als het waar is, lijkt het me goed nieuws.
Julian Jenner is haalbaar en wellicht al in onderhandeling met Ajax, Anouar Diba heeft een slechte mentaliteit en is geen versterking voor Ajax en Jaouad Zaïri, Robin van Persie en Sergio Conceiçao willen hogstwaarschijnlijk niet eens naar Ajax.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het gaat hier om spelers die mij geschikt lijken voor Ajax, ik ben zelf nl. een groot voetballiefhebber en ben altijd voor Ajax geweest, het doet me veel pijn aan het hart dat Ajax helemaal geen echte creativiteit meer laat zien, Ajax heeft dus spelers als Jenner/Diba/Zaïri/van Persie nodig, lopen er zulke spelers niet in de jeugd bij Ajax?²
http://www.zairi.fr.st/quote:Op maandag 23 januari 2006 15:35 schreef YellowDog het volgende:
Iemand wat info over die Zairi of die portugees??
Klinkt alsof Milan Stam dusdanig respecteert en blij is dat hij zo lang een grote en belangrijke steunpilaar van het team was, dat ze hem een afbouwende stap in zijn carriere gunnenquote:Op maandag 23 januari 2006 15:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Eind oktober 2005 werd op Football Italia (Channel4.com) gemeld dat Jaap Stam bij AC Milan wilde vertrekken, om in NL meer tijd door te kunnen doorbrengen met zijn gezin. AC meldde toen dat het zou meewerken, ondanks een doorlopend contract: "Als Stam wil terugkeren naar Nederland, dan zullen wij hem helpen. Milan is niet een club die iemand in de weg wil staan, maar Stam verlaat ons niet voor juni. Hij heeft het goed naar zijn zin in Italië en is nog voor twee jaar aan de club verbonden. Maar Jaap wilt terug naar Nederland om meer tijd over te houden voor zijn familie."
Van Persie was uiteraard slechts een voorbeeld. Zaïri zou wel een versterking zijn voor Ajax, hij is voor 6 maanden naar Ittihad Saoudie-Arabië, hij is dus wel haalbaar voor volgende seizoen. En wat betreft de slechte mentaliteit van Anouar Diba, dat valt te verwaarlozen, de media is er gauw bij met hun mening over Marokkaanse voetballers. Boukhari heeft een top-mentaliteit, wat heeft dat ons opgeleverd behalve de Johan Cruijff-schaal?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Julian Jenner is haalbaar en wellicht al in onderhandeling met Ajax, Anouar Diba heeft een slechte mentaliteit en is geen versterking voor Ajax en Jaouad Zaïri, Robin van Persie en Sergio Conceiçao willen hogstwaarschijnlijk niet eens naar Ajax.
Maar hij is wel erg traag. Jongens als Jenner en Diba zullen het erg makkelijk hebben tegen deze "opa".quote:Op maandag 23 januari 2006 16:04 schreef BoNi het volgende:
Ik hoop ook dat ze Juanfran vastleggen.
Tijdens zijn eerste wedstrijden was hij wat onhandig bezig, maar inmiddels heeft hij zeker laten zien een toegevoegde waarde voor dit Ajax te zijn.
Hij kan zowel 'voetballend' verdedigen als eens op een 'nette' manier aan de handrem trekken.
(voor het gemak vergeet ik maar even zijn incidentje bij Jong Ajax)
Jan van Halst was ook niet technisch, maar wel erg belangrijk!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:11 schreef El_Bassie het volgende:
Juanfran is helemaal niet supertraag. Wat een onzin. Verder zou ik Majstorovic graag bij Ajax zien, Majstorovic is een geboren leider, zelfs als hij het niet is, dan straalt hij het in ieder geval uit. Bovendien kopsterk, zeer sterk in de duels en meedogenloos. Een welkome aanvulling dus op de meisjes die we nu hebben.
Ga es weg!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar hij is wel erg traag. Jongens als Jenner en Diba zullen het erg makkelijk hebben tegen deze "opa".²
Zeg ik dat ik op Mathijsen reken? Nee.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:18 schreef Erwtensoep het volgende:
Op Mathijsen zou ik niet rekenen. Of Scheringa moet binnenkort doodvallen...
Lekker inhoudelijk zijn we weer. Ik heb gisteren een beetje gelet op Juanfran, hij komt echt op mij over als een houthakker zonder techniek en snelheid, misschien is hij snel in de loopacties, maar qua handelingssnelheid is het echt 3 keer niks, met alle respect voor de inmiddels bijna bejaarde Juanfran. Ik weet zeker dat Jenner hem zo voorbij loopt, ook Cristiano Ronaldo zou een goede avond hebben met zo'n tegenstander, ik snap dat Ajax op zoek is naar ervaring, maar haal dan de juiste spelers, kunnen ze Bergkamp niet eens polsen wellicht?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:12 schreef Roycoooooo het volgende:
Dude, donder jij eens op met je Jenner/diba![]()
Jij bent wél inhoudelijk, maar op basis van een IQ van 70 of minder. Dus of dat veel bijdraagt aan een discussie, vraag ik mij af. Julian Jenner en Anouar Diba zijn geweldig en in jouw ogen een aanwinst voor Ajax, maar wat wil je nu? Dat wij dit met je eens worden? Daarbij is Juanfran voor Ajax op dit moment belangrijk en kan ook de komende twee, drie jaar belangrijk voor Ajax zijn. Het feit dat je Dennis Bergkamp in verband brengt met Ajax, zegt genoeg over jouw voetbalkennis. Ik respecteer iedereen, ook jou, als Ajacied én FOK!-user. Maar wanneer jij geen nuttigere bijdragen gaat leveren dan dat je nu doet, mag je van mij wegblijven. Maar dat is mijn persoonlijke mening, weet niet hoe de rest erover denkt.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk zijn we weer. Ik heb gisteren een beetje gelet op Juanfran, hij komt echt op mij over als een houthakker zonder techniek en snelheid, misschien is hij snel in de loopacties, maar qua handelingssnelheid is het echt 3 keer niks, met alle respect voor de inmiddels bijna bejaarde Juanfran. Ik weet zeker dat Jenner hem zo voorbij loopt, ook Cristiano Ronaldo zou een goede avond hebben met zo'n tegenstander, ik snap dat Ajax op zoek is naar ervaring, maar haal dan de juiste spelers, kunnen ze Bergkamp niet eens polsen wellicht?²
Goh, ik wist niet dat als je 29 bent je tegenwoordig blijkbaar al bijna bejaard bent.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:
, met alle respect voor de inmiddels bijna bejaarde Juanfran.
Kun je nagaan wat jij bent. Op sterven na dood!quote:Op maandag 23 januari 2006 16:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Goh, ik wist niet dat als je 29 bent je tegenwoordig blijkbaar al bijna bejaard bent.
Goede zaak dat Vermeer aan het herstellen is.quote:'Als je dit hebt meegemaakt, weet je wat je mist als voetballer'
Amsterdam, 23 januari 2006
Zijn laatste wedstrijd? Kenneth Vermeer moet lang denken om het juiste antwoord te achterhalen. De keeper liep drie maanden terug een beschadiging op aan de buitenmeniscus van zijn rechterknie. Maandagochtend maakte de doelman een langverwachte rentree op het trainingsveld. Nu is het een kwestie van heel blijven en zo snel mogelijk wedstrijdfit worden. ,,Want ik verlang echt naar mijn wedstrijdjes'', stelt Vermeer onomwonden na de keeperstraining van Fred Grim.
De glimlach op het gezicht van Vermeer spreekt boekdelen. Hier staat een gelukkige keeper. Blij dat het ergste achter de rug is en dat de keeperhandschoenen weer kunnen worden gebruikt. ,,Voor deze blessure was ik hooguit enkele dagen uitgeschakeld. Nooit langer. Eigenlijk was ik nooit geblesseerd'', legt Vermeer uit, ,,Dan is het wennen als je opeens maanden achtereen moet revalideren. Pas als je dit hebt meegemaakt, weet je wat je mist als voetballer.''
’s Ochtends aankomen in een leeg krachthonk en ’s middags vermoeid thuiskomen na een lange dag werken aan zijn herstel. Het is hem slecht bevallen. De 20-jarige Amsterdammer wil zich als keeper manifesteren, zijn kunsten laten zien. Vanaf het WK tot 20 jaar tijdens de zomermaanden werd een fraaie reeks wedstrijden bij elkaar gekeept. In het Gatorade Cupduel tussen Jong Ajax en Cambuur Leeuwarden ging het mis. De eerste prognose luidde een relatief lichte knieblessure. De keeper moest vooral zijn rust pakken en trainingen verplicht overslaan. Vermeer: ,,Kort daarop ging het tijdens een training toch helemaal mis. Ik voelde direct dat het toen helemaal fout zat.''
De keeper, die kort voor de blessure zijn contract nog verlengde tot 1 juli 2008, werd geopereerd. Zijn eerste, voorzichtige schreden in het kracht- en revalidatiehonk op de Toekomst zal de sluitpost uit de eigen jeugdopleiding niet snel meer vergeten. Vermeer moest wennen aan de eenzaamheid. Vooral ‘de groep’ werd node gemist.
De keeper leefde nooit eerder zo nadrukkelijk van dag tot dag. Met fysiotherapeut Pim van Dord als meer dan welkome steun en toeverlaat. ,,Je verlangt in zo’n fase steeds meer naar het veld. Helemaal als je je ploeggenoten van Jong Ajax aan het werk ziet. Uiteindelijk durf je zelfs weer te denken aan wedstrijden. Ook omdat je vanzelf weer, langzaam, naar de groep toe groeit. Nu is het echt heerlijk om weer terug te zijn.''
En opnieuw toont de keeper zijn gulste lach.
De belofte kreeg dit seizoen - zijn debuutjaar in de A-selectie - het rugnummer 30 toebedeeld. Met de bliksemtransfer van Bogdan Lobont naar Fiorentina afgelopen week en het nakende afscheid (na dit seizoen) van Hans Vonk, lijkt Vermeer spectaculair te kunnen stijgen in de hiërarchie van de selectie. Vermeer toont zich behoedzaam, maar is nooit te beroerd om zijn ambities uit te spreken. ,,Het ziet er inderdaad goed uit, al kan Ajax natuurlijk altijd besluiten om een nieuwe keeper aan te trekken. Natuurlijk hoop ik zeker de tweede keeper van Ajax te worden. Ik heb er in elk geval alle vertrouwen in dat mij dat gaat lukken.''
Nou nou. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar je hoeft me ook niet te beledigen hoor. Dat doe ik toch ook niet?quote:Op maandag 23 januari 2006 16:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jij bent wél inhoudelijk, maar op basis van een IQ van 70 of minder.
Dit ben ik niet met je eens. Ik vind hem voetbaltechnisch gezien absoluut geen toegevoegde waarde voor Ajax.quote:Daarbij is Juanfran voor Ajax op dit moment belangrijk en kan ook de komende twee, drie jaar belangrijk voor Ajax zijn.
Ik weet dat Bergkamp zelf besloten heeft om zijn carriere af te sluiten bij Arsenal, maar het kan toch geen kwaad als er een delegatie van Ajax afreist naar Londen om hem eens te spreken en hem misschien op andere gedachten te brengen?quote:Het feit dat je Dennis Bergkamp in verband brengt met Ajax, zegt genoeg over jouw voetbalkennis.
Nou, dan mag jij ons nu even gaan vertellen wat voor elftal we met jou idiote ideeën moeten neerzetten, kopieer je het naar voetbalzone en doet alsof je daar de bom bent.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk zijn we weer. Ik heb gisteren een beetje gelet op Juanfran, hij komt echt op mij over als een houthakker zonder techniek en snelheid, misschien is hij snel in de loopacties, maar qua handelingssnelheid is het echt 3 keer niks, met alle respect voor de inmiddels bijna bejaarde Juanfran. Ik weet zeker dat Jenner hem zo voorbij loopt, ook Cristiano Ronaldo zou een goede avond hebben met zo'n tegenstander, ik snap dat Ajax op zoek is naar ervaring, maar haal dan de juiste spelers, kunnen ze Bergkamp niet eens polsen wellicht?²
Haal als keeper Boy Waterman terug, vind ik een betere keeper dan de huidige van Ajax. In de voorhoede kunnen ze Diba en Zaïri posteren. Sneijer achter de spitsen. Die zweedse verdediger van Fc Twente als boom van een kerel achterin. Tevens moeten ze hun stinkende best doen om Davids terug te halen om te kunnen fungeren als de Cocu van Ajax zeg maar.Dan ben je m.i. al heel ver.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef Messenga het volgende:
[..]
Nou, dan mag jij ons nu even gaan vertellen wat voor elftal we met jou idiote ideeën moeten neerzetten, kopieer je het naar voetbalzone en doet alsof je daar de bom bent.
Juist.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef M0NTANA het volgende:
we missen juist enkele keiharde verdedigers.
Daar ging je al de mist inquote:Op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Haal als keeper Boy Waterman terug,
Dit ben ik niet met je eens. Ik vind hem voetbaltechnisch gezien absoluut geen toegevoegde waarde voor Ajax.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Die zweedse verdediger van Fc Twente als boom van een kerel achterin.
Als hij de ballen tegenhoud vind ik het best, voetballende verdedigers hebben we zat.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens. Ik vind hem voetbaltechnisch gezien absoluut geen toegevoegde waarde voor Ajax.
quote:Op maandag 23 januari 2006 16:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens. Ik vind hem voetbaltechnisch gezien absoluut geen toegevoegde waarde voor Ajax.
Dat komt niet helemaal met elkaar overeen.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef M0NTANA het volgende:
Je hoeft niet per sé een technicus te zijn om te slagen bij Ajax, we missen juist enkele keiharde verdedigers.
Inderdaad, ik ben geen Ajax-fan (integendeel) maar ik vind het allemaal van die jochies die op het veld staan, geen kerels. Sneijder, de Jong, Heitinga, Rosenberg, Pienaar, Vermalen, etc. Daar win je de oorlog niet mee. En daarnaast heeft de helft ervan ook nog eens last van kapsones.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef M0NTANA het volgende:
Je hoeft niet per sé een technicus te zijn om te slagen bij Ajax, we missen juist enkele keiharde verdedigers.
Op Ajax netwerk hadden ze het erover dat de verkoop voor voorrangsuitkaarthouders op woensdag gaat beginnen en voor gewone uitkaarthouders op zaterdag. Echter nog niks bevestigd..quote:Op maandag 23 januari 2006 15:22 schreef -Schorpioen- het volgende:
Ik weet niet of dit al gepost is in 1 van de vorige edities....
Bron: www.ajax.nl
Voorverkoop Feyenoord - Ajax uitgesteld
Ajax stelt de voorverkoop van kaarten voor de wedstrijd Feyenoord - Ajax d.d. 5 februari 2006 uit. Reden voor het uitstel is dat de onderhandelingen over het vervoer van Ajax-supporters met de NS nog niet zijn afgerond. Knelpunt in de onderhandeling is de verdeling van aansprakelijkheidsrisico's in verband met eventuele schades. Zodra de onderhandelingen tussen Ajax en de NS zijn afgerond zal de club hierover nader berichten.
De Rotterdamse overheid heeft, zoals te doen gebruikelijk, voor deze risicowedstrijd bepaald dat Ajax-supporters alleen met een verplichte trein-combi naar de Kuip kunnen reizen. Dat wil zeggen dat zij alleen een toegangskaart kunnen kopen in combinatie met een treinkaart en dat een andere manier van aanreizen niet is toegestaan.
GRRRRRRRR... !!!!
Ik wil gewoon live kijken hoe wij daar gaan winnen ! En nee.....niet in een of ander Feyenoord vak natuurlijk.
Eenschhquote:Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef M0NTANA het volgende:
quote:Op maandag 23 januari 2006 16:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen,quote:Op maandag 23 januari 2006 16:36 schreef M0NTANA het volgende:
Bikkelaars heb je ook nodig: Saïdi, Majstorovic. Zijn m.i. wel degelijk van nut voor Ajax.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:49 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Als hij de ballen tegenhoud vind ik het best, voetballende verdedigers hebben we zat.
Bikkelaars heb je ook nodig: Saïdi, Majstorovic. Zijn m.i. wel degelijk van nut voor Ajax.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit heb je al gezegd.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bikkelaars heb je ook nodig: Saïdi, Majstorovic. Zijn m.i. wel degelijk van nut voor Ajax.²
Was een reply op de verkeerde tekst, is me dat lachenquote:
Het zijn 2 totaal verschillende spelers die niet vergelijken zijn, maar Mathijsen is inderdaad een leuke speler voor Ajax, één van de beste verdedigers in de HCE.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:08 schreef marsu het volgende:
Wanneer Grygera wel weggaat, zou ik Mathijsen halen. Hij is Nederland en is ook nog eens veel beter dan die gekke zweed van Twente.
ik vraag me af of nederlandse clubs nog in staat zijn om Mathijssen bij AZ weg te kopen, ik betwijfel het.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zijn 2 totaal verschillende spelers die niet vergelijken zijn, maar Mathijsen is inderdaad een leuke speler voor Ajax, één van de beste verdedigers in de HCE.²
Neen, doe ik niet.quote:
Je hebt een punt dat er inderdaad versterkingen bij moeten komen.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, doe ik niet.
Maar ff inhoudelijk, ik heb wel een punt toch met die versterkingen die ik opnoemde?²
Eigenlijk in elke linie minimaal één aankoop:quote:Op maandag 23 januari 2006 17:40 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je hebt een punt dat er inderdaad versterkingen bij moeten komen.
Maar welke linie heeft nu de hoogste prioriteit voor de versterkingen?
Wordt een leuke strijd tussen Ajax en PSV om die bikkel denk ik.quote:
PSV hoort geen geld te hebbenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wordt een leuke strijd tussen Ajax en PSV om die bikkel denk ik.
Maar Ajax heeft ook goede leiding nodig en niet dat halfzachte gedoe van de laatste tijd.
Het gaat niet om tientallen miljoenen he, die 3,5 miljoen is door beide clubs makkelijk op te hoesten.quote:
De vraag is of Stam volgend seizoen nog op niveau kan spelen en hij niet té blessuregevoelig wordt.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:00 schreef jna het volgende:
Dan zie ik liever Stam komen inplaats van Majstorovic, als Stam niet lukt kun je over Majstorovic nadenken.
PSV heeft financiele problemen, horen helemaal geen geld te hebbenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het gaat niet om tientallen miljoenen he, die 3,5 miljoen is door beide clubs makkelijk op te hoesten.
Idd, onze vorige speler van Twente de heer van Halst nam Ajax ook op sleeptouw, en dat was ook een bikkelharde.quote:
Een tekort is wat anders dan financiele problemen en bovendien gaan de kosten voor de baten, dus financieel is Majstorovic makkelijk te halen voor PSV.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:05 schreef Jasza het volgende:
[..]
PSV heeft financiele problemen, horen helemaal geen geld te hebben![]()
Majstorovic heeft die uitstraling wel itt bijv Heitinga.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:05 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Idd, onze vorige speler van Twente de heer van Halst nam Ajax ook op sleeptouw, en dat was ook een bikkelharde.
En wat dacht je van Chivu die kon ook hakken, daarnaast missen we gewoon een speler met de uitstraling van "je komt er niet langs"
Dat bedoel ik ookquote:Op maandag 23 januari 2006 18:07 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Majstorovic heeft die uitstraling wel itt bijv Heitinga.
En ik heb een punt als ik zeg dat ik verdeeld over vijf pagina's 36 keer het woord inhoudelijk van jouw zijde af tegenkom dat dat best gaat vervelen. Dat je overigens je post aflsluit metquote:Op maandag 23 januari 2006 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, doe ik niet.
Maar ff inhoudelijk, ik heb wel een punt toch met die versterkingen die ik opnoemde?²
Ajax heeft volgens mij weinig moeite met dure gokjes de laatste jaren.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Waar blijft je topic over onbekende voetbalhelden Bansheeboy, of doe je daar niet aan?
Majstorovic zie ik niet zo zitten, ik vrees dat de top net iets te hoog gegrepen is voor hem. En het is een te dure gok om het te proberen.
quote:Op maandag 23 januari 2006 16:51 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
[..]
Dat komt niet helemaal met elkaar overeen.
Heren, ik probeerde hiermee ironisch aan te geven dat BansheeBoy zichzelf tegenspreekt.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen,.
Maar Daniël Majstorovic wel:quote:Op maandag 23 januari 2006 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom reageerde ik letterlijk met zijn woorden: "Dit ben ik niet met je eens. Ik vind hem voetbaltechnisch gezien absoluut geen toegevoegde waarde voor Ajax.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Haal als keeper Boy Waterman terug, vind ik een betere keeper dan de huidige van Ajax. In de voorhoede kunnen ze Diba en Zaïri posteren. Sneijer achter de spitsen. Die zweedse verdediger van Fc Twente als boom van een kerel achterin. Tevens moeten ze hun stinkende best doen om Davids terug te halen om te kunnen fungeren als de Cocu van Ajax zeg maar.Dan ben je m.i. al heel ver.
Ik zou overigens ook erg blij zijn met de komst van Saïdi, een nette degelijk verdediger met snelheid en simpel spel, lost alles "schoon" op, is bij Feyenoord (zomaar) op een zijspoor beland.²
Je kent de user toch wel van andere topics?quote:Op maandag 23 januari 2006 18:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Gast, ik probeerde hiermee ironisch aan te geven dat BansheeBoy zichzelf tegenspreekt.
Juanfran vond hij voetbaltechnisch gezien absoluut geen toegevoegde waarde voor Ajax:
[..]
Maar Daniël Majstorovic wel:
[..]
Daarom reageerde ik letterlijk met zijn woorden: "Dit ben ik niet met je eens. Ik vind hem voetbaltechnisch gezien absoluut geen toegevoegde waarde voor Ajax."
Snappez vous?
Kende hem niet, maar ik lees/post ook niet in alle topics, eigenlijk maar een select aantal topics.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je kent de user toch wel van andere topics?
Succes Lobont!quote:Op maandag 23 januari 2006 18:53 schreef Afunados het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lobont gepresenteerd bij Fiorentina, en nu val ik jullie verder niet meer lastig![]()
quote:23/1/2006 - 'Dortmund wil De Jong al deze week presenteren'
BRON: Der Kicker
Volgens het Duitse voetbalblad Der Kicker stelt Borussia Dortmund alles in het werk om Nigel de Jong snel te strikken voor de Duitse club. Kicker denkt dat de club De Jong nog deze week zou willen presenteren. vanuit Borussia Dortmund werd dat niet bevestigd. Wel werd gemeld dat ze de middenvelder heel graag willen aantrekken. Op de stand van zaken van de onderhandelingen wilden ze echter niet ingaan.
Borussia Dortmund legde eerder al Steven Pienaar vast voor het komende seizoen.
Ik heb mijn mening gegeven, zonder daarbij modder te gooien naar andere Fok!kers, ik zie heel veel Fok!kers niet verder komen dan hooligan-taal, een beetje raar dat je je dan ergert aan mijn inhoudelijke posts.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Misschien dat je dan eens wat normaler moet posten in plaats van drammen.
Stekelenburgquote:Op maandag 23 januari 2006 19:01 schreef Badabingea het volgende:
Wie speelden de basis 11 dit weekend?
Kan iemand het ff uittekenen?
Idd, Lobont, succes!
Heb ik reeds eerder gegroepeerd op inhoudelijke wijze in één van mijn eerdere posts, de man die we zoeken is ook: Davids!quote:Op maandag 23 januari 2006 19:34 schreef s0k het volgende:
Alleen aan Majstorovic heb je nog steeds niet genoeg 'vent' in je elftal. Laat ajax ook maar zo'n beer zoeken voor op het middenveld.
Davids is teveel op zn retour. Heb liever iemand die nog een seizoen of 4 mee kan draaien.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb ik reeds eerder gegroepeerd op inhoudelijke wijze in één van mijn eerdere posts, de man die we zoeken is ook: Davids!²
quote:
Zeker een aanwinst, maar te duur vrees ik!quote:Op maandag 23 januari 2006 15:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
http://www.zairi.fr.st/
Topspeler!²
Met alle respect hoor , maar ik vind je toch behoorlijk veel onzin uitkramen.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb ik reeds eerder gegroepeerd op inhoudelijke wijze in één van mijn eerdere posts, de man die we zoeken is ook: Davids!²
Een onderschatte kwaliteitquote:Op maandag 23 januari 2006 20:17 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Met alle respect hoor , maar ik vind je toch behoorlijk veel onzin uitkramen.
JuanFran is wel degelijk een goede speler voor Ajax, sterk redelijk snel ,redelijk technisch en als het moet schopt hij de bal het stadion uit.
Dat bedoel ik....dus een nuttige,goeie speler voor Ajax en ik hoop dan ook echt dat ze hem overnemen van die Turken....quote:
Wat zei ik nou net?:quote:
Ze luisteren ook nooit naar mijquote:Ik zou eerder een solide verdediger als Majstorovic willen zien komen dan weer een wispelturige vleugelaanvaller
In NL zijn er maar weinig die waardering hebben voor Marco Materazzi, maar van mij zou hij per direct voor Ajax mogen komen voetballen, al is het alleen maar omdat we hem dan in de CL ontwijken.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:30 schreef methodmich het volgende:
Zo zijn er wel meer te vinden, maar die hebben niet allemaal de kwaliteiten.
O ja, die hadden we ook nog...quote:Op maandag 23 januari 2006 20:50 schreef 2Drix het volgende:
Met die Manchuryan ofzo schiet het ook niet op...Hij is bij z'n rentree alweer geblesseerd geraakt![]()
edit; laat maar.. al gevonden. Zonde voor die jongen, hij heeft wel degelijk kwaliteiten.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:50 schreef 2Drix het volgende:
Met die Manchuryan ofzo schiet het ook niet op...Hij is bij z'n rentree alweer geblesseerd geraakt![]()
Edgar Manucharyan kan voorlopig weinig goeds doen bij Ajax. Hoewel zijn voetballende kwaliteiten niet onopgemerkt blijven, lijkt er geen wedstrijd voorbij te gaan zonder dat de Armeen uitvalt met een blessure.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:02 schreef Jasza het volgende:
Is hij weer geblesseerd?? op ajax.netwerk staat juist dat hij gescoord heeft.
quote:Juanfran heeft nog niet met Ajax gesproken over een langere samenwerking, maar heeft wel de intentie om langer bij de Amsterdammers te blijven. "Ik kon ook naar Engeland, maar ik koos voor Ajax omdat ik graag voor deze club wil spelen", verklaarde Juanfran in Enschede aan Versatel.
Ajax huurt de Spanjaard van het Turkse Besiktas. Juanfran is momenteel vaste waarde in het elftal van Danny Blind. "Nee, we zijn op dit moment niet in gesprek. Maar ik denk dat zowel Ajax als ik de intentie hebben om met elkaar verder te gaan. Onder deze omstandigheden wil ik graag bij Ajax blijven."
De toekomst of De Toekomst?quote:De ernst van de blessure van Manucharyan is nog onduidelijk. Ajax-trainer Danny Blind ziet in hem de linksbuiten van de toekomst.
Ik denk het ook, maar ze kunnen het allicht proberen. Ik weet niet of iemand hem weleens heeft zien spelen, maar hij heeft echt veel potentie. Ik heb 2 jaar geleden een wedstrijd van Marokko tegen Argentinië gezien, en toen speelde hij echt al die sterspelers dol, ze moesten hem echt op onreglementaire wijze afstoppen omdat hij ze echt dolde, hij lijkt in zijn stijl een beetje op Ronaldinho.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zeker een aanwinst, maar te duur vrees ik!
Volgens mij vind jij Diba wel goed?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Ajax, luistert dus wel degelijk naar me. Immers staat op Fok! al een tijdje dat ik opper om Jenner te halen naar Ajax. Maar ook Diba moet gaan vind ik.²
Laatste weken vind ik em wel goed opzich, Jenner nog een baby erbijquote:Op maandag 23 januari 2006 21:13 schreef Freak187 het volgende:
Mwah.. mwah... Rosales is matig tot redelijk.
Ik denk dat het in deze meer dan een mening is. Niemand kan ontkennen dat hij een geweldige voetballer is, de meeste klagen over zijn vermeende mentaliteit, maar voetbaltechnisch is het een vrij complete voetballer, ook de voetbalkenner Mulder opperde dit gisteren in De Wedstrijden.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:18 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Volgens mij vind jij Diba wel goed?![]()
-edit--quote:Op maandag 23 januari 2006 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat het in deze meer dan een mening is. Niemand kan ontkennen dat hij een geweldige voetballer is, de meeste klagen over zijn vermeende mentaliteit, maar voetbaltechnisch is het een vrij complete voetballer, ook de voetbalkenner Mulder opperde dit gisteren in De Wedstrijden.²
Huh?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:29 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Met alle respect, maar waarom voetbalt hij dan op z'n 22e bij RODA?
Hij ging in m'n hoofd opeens van NAC naar Roda. Kortsluitinkje.quote:
Hoop niet dat ze bij Frank de Boer dezelfde carrière-planning in gedachten hebben als bij Jan Wouters en Danny Blind, want Frank de Boer als trainer/coach van Ajax zie ik niet zitten.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:11 schreef JaWi het volgende:
23/1 Derksen: Ajax wil door met Juanfran
23/1 Derksen: Ajax wil Jenner halen
23/1 Derksen: 'De Boer jeugdtrainer bij Ajax'
23/1 Derksen: Nigel de Jong hoopt vanavond akkoord te komen met Tottenham Hotspur.
quote:Ajax trekt aan Jenner en Frank de Boer (VI)
Ajax is druk bezig Julian Jenner los te weken bij NAC Breda. Met de rechtsbuiten zouden de Amsterdammers snel weer met echte vleugelspitsen kunnen opereren.
Jenner brak dit seizoen defintief door in Brabant. Ondanks het matige presteren van NAC laat de 21-jarige technicus zich regelmatig van zijn goede kant zien. En dat op een moment dat Ajax zeer dun in z'n buitenspelers zit.
Ajax is tevens in gesprek met Frank de Boer. De recordinternational kan komend seizoen aansluiten als jeugdtrainer. De Boer speelt nu nog in Qatar maar stopt zodra het seizoen erop zit.
Nou, ik vind Diba echt wel beter, veel meer intelligentie en balgevoel.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:34 schreef s0k het volgende:
Diba vind ik net zoals boukhari... Zo'n marokaantje (niet kwaadsprekend bedoelt...) die af en toe leuke dingen kan laten zien, maar geen vaste waarde voor ajax kan worden.
en nog wisselvalligerquote:Op maandag 23 januari 2006 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, ik vind Diba echt wel beter, veel meer intelligentie en balgevoel.²
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
JennerWillen ze volgend jaar weer voor de 4de plek spelen?
quote:Op maandag 23 januari 2006 21:54 schreef Nashje het volgende:
Diba. Heb je nog meer aan Soetaers.
Ik snap overigens ook niet waarom Saidi zo is afgeschreven in rottedam. Ik heb 't altijd wel een goede verdediger gevonden.
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet, hij was vorig seizoen één van de beste spelers bij Feyenoord, zo kun je zien dat je makkelijk omhoog kunt gaan, maar er blijven is nog moeilijker, ik heb het idee dat er bij hem problemen zijn met de taal.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Haal als keeper Boy Waterman terug, vind ik een betere keeper dan de huidige van Ajax. In de voorhoede kunnen ze Diba en Zaïri posteren. Sneijer achter de spitsen. Die zweedse verdediger van Fc Twente als boom van een kerel achterin. Tevens moeten ze hun stinkende best doen om Davids terug te halen om te kunnen fungeren als de Cocu van Ajax zeg maar.Dan ben je m.i. al heel ver.
Ik zou overigens ook erg blij zijn met de komst van Saïdi, een nette degelijk verdediger met snelheid en simpel spel, lost alles "schoon" op, is bij Feyenoord (zomaar) op een zijspoor beland.²
Ik hoop het. Iets minder scharen en iets meer effectiviteit en het kan nog wel een goede worden inderdaad.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Jenner.Een buitenspeler met potentie, nu is hij nog goedkoop te halen.
Diba is wellicht nog beter met goede spelers om hem heen. Laten we inhoudelijk eerlijk zijn: hij heeft toch alle voetbaltechnische kwaliteiten om zijn potentieel uit te bouwen, ja toch?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:06 schreef s0k het volgende:
[..]
en nog wisselvalliger
Ajax heeft spelers nodig die constant blijven spelen. Geen diba en boukhari dus.
Ben je blij met de terugkeer van Pierre van Hooijdonk? Ik wel, die fuckin' Pi-Air heeft de laatste twee jaar (Fenerbahçe en NAC) niets gepresteerd, dus jullie lijn naar beneden is weer ingezet. Feyenoord snel weer onder Ajax, zoals het hoort en zoals het altijd zal zijn.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
JennerWillen ze volgend jaar weer voor de 4de plek spelen?
Ben jij soms Diba?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Diba is wellicht nog beter met goede spelers om hem heen. Laten we inhoudelijk eerlijk zijn: hij heeft toch alle voetbaltechnische kwaliteiten om zijn potentieel uit te bouwen, ja toch?²
Ik kan ook charme ontdekken in het spel van Materazzi, hoewel ik denk dat hij niet in de eredivisie zou passen omdat wij hier nichten trainen ipv voetballers. Materazzi is hét voorbeeld van een compromisloze verdediger pur sang, niet een buitenspeler die in enkele jaren twee linies is teruggezet en geen speler die alsmaar opbouwt, met fluwele passes strooit en altijd de voetballende oplossing zorgt, maar net op het moment supreme wegens die zaken het nét niet brengt itt een Materazzi.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In NL zijn er maar weinig die waardering hebben voor Marco Materazzi, maar van mij zou hij per direct voor Ajax mogen komen voetballen, al is het alleen maar omdat we hem dan in de CL ontwijken.
Pi-air is dan ook niet direct gehaald voor de basis. Jenner neem ik aan van wel.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben je blij met de terugkeer van Pierre van Hooijdonk? Ik wel, die fuckin' Pi-Air heeft de laatste twee jaar (Fenerbahçe en NAC) niets gepresteerd, dus jullie lijn naar beneden is weer ingezet. Feyenoord snel weer onder Ajax, zoals het hoort en zoals het altijd zal zijn.
Ik wil ze allebei bij Ajax, en als het even kan ook Jaouad Zaïri.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:10 schreef Beschouw het volgende:
[afbeelding]
Ik wil Mbark Boussoufa en niet die Diba.
Leuke voetballer die Diba, met af en toe onnavolgbare acties danwel goals, jammer alleen dat ie 9 van de 10 wedstrijden op 80% van zijn kunnen speelt en verzuipt in de middenmoot.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat het in deze meer dan een mening is. Niemand kan ontkennen dat hij een geweldige voetballer is, de meeste klagen over zijn vermeende mentaliteit, maar voetbaltechnisch is het een vrij complete voetballer, ook de voetbalkenner Mulder opperde dit gisteren in De Wedstrijden.²
Uitstekend gesproken!quote:Op maandag 23 januari 2006 22:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik kan ook charme ontdekken in het spel van Materazzi, hoewel ik denk dat hij niet in de eredivisie zou passen omdat wij hier nichten trainen ipv voetballers. Materazzi is hét voorbeeld van een compromisloze verdediger pur sang, niet een buitenspeler die in enkele jaren twee linies is teruggezet en geen speler die alsmaar opbouwt, met fluwele passes strooit en altijd de voetballende oplossing zorgt, maar net op het moment supreme wegens die zaken het nét niet brengt itt een Materazzi.
Wat zou er mis zijn met Stijn Vreven bij Ajax?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Uitstekend gesproken!![]()
op De Toekomst destijds allemaal gescout zijn als aanvaller.
Met talent win je geen wedstrijden en trek je geen team uit de blubber.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Diba is wellicht nog beter met goede spelers om hem heen. Laten we inhoudelijk eerlijk zijn: hij heeft toch alle voetbaltechnische kwaliteiten om zijn potentieel uit te bouwen, ja toch?²
Waar is de nieuwe Wim Suurbier?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Verdedigers moeten in mijn optiek dan ook geen afgekeurde aanvallers zijn, maar échte mannen! Die af en toe met een opgeheven kop met "rood" van het veld gestuurd worden, maar die alles geven voor hun club en af en toe een bal het stadion uitschieten. Maar Ajax zal al dat soort mannen moeten kopen, aangezien de verdedigers op De Toekomst destijds allemaal gescout zijn als aanvaller.
Ik wil me morgen wel melden op de Toekomst hoorquote:Op maandag 23 januari 2006 22:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Verdedigers moeten in mijn optiek dan ook geen afgekeurde aanvallers zijn, maar échte mannen! Die af en toe met een opgeheven kop met "rood" van het veld gestuurd worden, maar die alles geven voor hun club en af en toe een bal het stadion uitschieten. Maar Ajax zal al dat soort mannen moeten kopen, aangezien de verdedigers op De Toekomst destijds allemaal gescout zijn als aanvaller.
Hij postte eerder hier dan in het Feyenoord topicquote:
We willen echte mannen met strijd. Geen gevaarlijke debielquote:Op maandag 23 januari 2006 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat zou er mis zijn met Stijn Vreven bij Ajax?
Lijkt me een leuke optie.²
Hij heeft wel potentie, maar ik vind dat dat nog te weinig naar voren komt. Als hij eerst is laat zien dat hij 30 wedstrijden op een enigsinds gelijkmatig niveau kan spelen, kan je pas verder gaan praten.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niks mis met wedstrijdmentaliteit, maar als je praat over een geschifte belg die letterlijk over lijken wilt gaan, gaat het me idd iets te ver.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
We willen echte mannen met strijd. Geen gevaarlijke debiel
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
We willen echte mannen met strijd. Geen gevaarlijke debiel
Ik vind het niet alleen een probleem voor Ajax, maar voor het Nederlandse voetbal in het algemeen, ook Oranje kampt eigenlijk met dat soort problemen.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nu chargeer je een beetje, ik volg Diba al langer en baseer mij dus niet op dat oogstrelende doelpunt van gisteren, vanwege mijn Marokkaanse achtergrond ben ik geneigd iets meer een oogje te hebben voor spelers van dezelfde komaf. Maar ik probeer toch objectief te blijven, zo kan ik ondanks het feit dat Boukhari ook Marokkaan is toch zien dat hij het niet is voor Ajax, hij heeft geen durf en speelt zonder lef, en ik denk dat Diba dat wel heeft, en bovenal vind ik hem gewoon een completere speler.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:21 schreef s0k het volgende:
Best bizar... als spelers 15minuten per wedstrijd wat leuks laten zien, verdienen ze tegenwoordig al een transfer naar Ajax.
[..]
Bij NL heb je dat alleen een beetje bij Bouhlarouz, en nog minder bij Mathijssen...maar dan heb je het wel gehad.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind het niet alleen een probleem voor Ajax, maar voor het Nederlandse voetbal in het algemeen, ook Oranje kampt eigenlijk met dat soort problemen.
Wij denken in NL dat we het voetbal hebben uitgevonden en dat we immer de totaal-voetbalschool aan moeten hangen en dat verdedigers aanvallers zijn die toevalligerwijs wat vaker op eigen helft spelen dan de rest.
In mijn ogen zou een type Majstorovic een aanwinst kunnen zijn voor Ajax, daar kunnen de fruitcakes achterin nog eens wat van leren.
Als j Alex van PSV bekijkt, vraag je je meteen af hoe het mogelijk is at hij met een Braziliaans paspoort voetbalt, hij loopt en passt als een kreupele, maar zijn primaire taak (nemand komt er langs en alle ballen rossen/koppen we weg) voert hij perfect uit en dáárom staat hij centraal achterin.
Da's in Nederland meteen de kritiek op Alex: opbouwend is hij zwak. So? Het is een ver-de-di-ger. In Italie zien die vaak de middellijn alleen bij het opkomen en verlaten van het veld.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als j Alex van PSV bekijkt, vraag je je meteen af hoe het mogelijk is at hij met een Braziliaans paspoort voetbalt, hij loopt en passt als een kreupele, maar zijn primaire taak (nemand komt er langs en alle ballen rossen/koppen we weg) voert hij perfect uit en dáárom staat hij centraal achterin.
Nou zit je hem te vergelijken met boukhari, niet met de Ajax-standaard, waar we naar toe willen werken.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nu chargeer je een beetje, ik volg Diba al langer, vanwege mijn Marokkaanse achtergrond ben ik geneigd iets meer een oogje te hebben voor spelers van dezelfde komaf. Maar ik probeer toch objectief te blijven, zo kan ik ondanks het feit dat Boukhari ook Marokkaan is toch zien dat hij het niet is voor Ajax, hij heeft geen durf en speelt zonder lef, en ik denk dat Diba dat wel heeft, en bovenal vind ik hem gewoon een completere speler.²
Ik geef dus aan dat hij beter is dan Boukhari, op eigenlijk alle fronten denk ik zo.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:29 schreef s0k het volgende:
[..]
Nou zit je hem te vergelijken met boukhari, niet met de Ajax-standaard, waar we naar toe willen werken.
Klopt wel, de tijd dat we over échte Feyenoorders (qua mentaliteit) spraken is ook alweer even voorbij, maar ik denk dat het bij Ajax nóg erger is dan bij de rest. We moeten mannen opleiden die met het mes tussen de tanden gaan spelen, mannen die in het veld staan om de tegenstander niet te laten scoren. Wat nou voetballend oplossen? Dat doen de middenvelders en aanvallers maar, verdedigers moeten verdedigen. Daarom was Cristian Chivu ook zo geweldig, drie rode kaarten in zijn eerste wedstrijden, maar het tekende zijn mentaliteit. Cristian Chivu was de laatste échte verdediger van Ajax (hoewel ik Zdenek Grygera ook wel hoog heb zitten) en Jaap Stam of Daniël Majstorovic moet de volgende zijn, naast een linksbuiten heeft dat de prioriteit. Waarom geen Italiaanse jeugdtrainer halen in plaats van Frank de Boer?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:26 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind het niet alleen een probleem voor Ajax, maar voor het Nederlandse voetbal in het algemeen, ook Oranje kampt eigenlijk met dat soort problemen.
Wij denken in NL dat we het voetbal hebben uitgevonden en dat we immer de totaal-voetbalschool aan moeten hangen en dat verdedigers aanvallers zijn die toevalligerwijs wat vaker op eigen helft spelen dan de rest.
In mijn ogen zou een type Majstorovic een aanwinst kunnen zijn voor Ajax, daar kunnen de fruitcakes achterin nog eens wat van leren.
Heitinga is eigenlijk ook een bikkelaar, maar hij komt te kort als voetballer, hij parasiteert volledig op zijn passing, dat is wat mij betreft zijn enige kwaliteit. Kortom: met alleen houthakken en bikkelen kom je er niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:34 schreef M0NTANA het volgende:
Cristian Chivu was de laatste échte verdediger van Ajax (hoewel ik Zdenek Grygera ook wel hoog heb zitten) en Jaap Stam of Daniël Majstorovic moet de volgende zijn, naast een linksbuiten heeft dat de prioriteit.
Toch wel raar dat de topclubs hem over het hoofd hebben gezien. Eerlijk gezegd was hij me ook nooit echt opgevallen.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:29 schreef s0k het volgende:
[..]
Bij NL heb je dat alleen een beetje bij Bouhlarouz, en nog minder bij Mathijssen...maar dan heb je het wel gehad.
Gast, je noemt vandaag de namen van Edgar Davids en Dennis Bergkamp. Morgen Ronaldinho, Frank Lampard, Alessandro Nesta, Zinedine Zidane en Luca Toni? Je brengt of namen in verband met Ajax die absoluut onhaalbaar zijn (om welke reden dan ook) of je noemt persoonlijke favorieten, die Ajax niet eens wilt hebben. Kap daar nou eens mee, anders wordt je echt niet serieus genomen hier.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heitinga is eigenlijk ook een bikkelaar, maar hij komt te kort als voetballer, hij parasiteert volledig op zijn passing, dat is wat mij betreft zijn enige kwaliteit. Kortom: met alleen houthakken en bikkelen kom je er niet.
Als je Davids haalt ben je al een stap verder, zie het een beetje als het Rijkaard verhaal.²
No shit sherlock, iedereen wilt Davids terug.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je Davids haalt ben je al een stap verder, zie het een beetje als het Rijkaard verhaal.²
Het zal mij mijn reet roesten als coach/club hoe goed de passes zijn van mijn sterkst no-nonsens verdediger, maar uit de pas lopen bij de heren Cruijf en consorten komt je veelal op een door de media ingezette oorwassing te staan.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:29 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Da's in Nederland meteen de kritiek op Alex: opbouwend is hij zwak. So? Het is een ver-de-di-ger. In Italie zien die vaak de middellijn alleen bij het opkomen en verlaten van het veld.
Ik ken de trainerscapaciteiten niet van Frank en Ajax heeft er een handje van om oud gedienden het baantje als jeugdcoach toe te schuiven, of ze nu kunnen coachen of niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom geen Italiaanse jeugdtrainer halen in plaats van Frank de Boer?
Maar de namen die jij in verband brengt met Ajax zijn uit de lucht gegrepen, het heeft totaal geen zin om daarover te discussiëren. Edgar Davids en Dennis Bergkamp zijn niet beschikbaar, want willen niet naar Ajax en al jouw landgenoten staan niet in de belangstelling van Ajax. En kom nu niet met jouw Julian Jenner, want die gast wordt al vanaf oktober met Ajax in verband gebracht.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Best wel lastig om ontopic te blijven met Montana, hij is zelden inhoudelijk. Kun je ook op de inhoud ingaan in plaats van mijzelf als inhoudelijke debater af te kraken?²
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar de namen die jij in verband brengt met Ajax zijn uit de lucht gegrepen, het heeft totaal geen zin om daarover te discussiëren. Edgar Davids en Dennis Bergkamp zijn niet beschikbaar, want willen niet naar Ajax en al jouw landgenoten staan niet in de belangstelling van Ajax. En kom nu niet met jouw Julian Jenner, want die gast wordt al vanaf oktober met Ajax in verband gebracht.
quote:Op maandag 23 januari 2006 22:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Gast, je noemt vandaag de namen van Edgar Davids en Dennis Bergkamp. Morgen Ronaldinho, Frank Lampard, Alessandro Nesta, Zinedine Zidane en Luca Toni? Je brengt of namen in verband met Ajax die absoluut onhaalbaar zijn (om welke reden dan ook) of je noemt persoonlijke favorieten, die Ajax niet eens wilt hebben. Kap daar nou eens mee, anders wordt je echt niet serieus genomen hier.
Moet opeens aan Trappatoni in Duitsland denkenquote:Op maandag 23 januari 2006 22:44 schreef s0k het volgende:
Je gaat toch geen gekke italiaan voor een groep van 16jarigen neerzetten... die snappen geen snars van wat de trainer bedoelt, et vice versa.
Ghehe, dat moet ook een bizarre combinatie geweest zijn. 2 culturen die beiden meesters zijn in het counteren, maar toch lijnrecht tegenover elkaar staan.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:47 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Moet opeens aan Trappatoni in Duitsland denken
Al speelde Bayern destijds niet echt met 16-jarigen.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:47 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Moet opeens aan Trappatoni in Duitsland denken
Hoe weet jij dat? Heb je daar mensen intern zitten, van Bergkamp weten we inmiddels dat hij zelf niet naar Ajax wil, dat heeft hij meerdere malen verteld, maar Davids lijkt me toch enigzins haalbaar.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:44 schreef M0NTANA het volgende:
Edgar Davids en Dennis Bergkamp zijn niet beschikbaar, want willen niet naar Ajax en al jouw landgenoten staan niet in de belangstelling van Ajax.
Ok, dat wist ik niet. Zit ik toch op één lijn met de scouts.quote:En kom nu niet met jouw Julian Jenner, want die gast wordt al vanaf oktober met Ajax in verband gebracht.
Kom nou toch Banshee, Davids heeft echt geen zin om ná een fo meerdere jaren bij de Spurs voor dát salaris in die stadions nog effe zijn kunstje in Amsterdam te laten zien hoor, bovendien is het de vraag hoe lang zijn lijf het harde spel van Davids aan kan.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
, maar Davids lijkt me toch enigzins haalbaar.
[..]
Edgar Davids haalbaar? Die fuckin' Edgar Davids deed het uitstekend met Barça en er lag daar een contract klaar, waar veel waardering uit sprak en waar hij goed van kon leven, maar hij koos voor nóg meer geld bij Internazionale en kwam op de bank terecht. Afgelopen zomer kon Edgar Davids naar Ajax, maar koos hij voor het geld van Tottenham Hotspur en ook volgend seizoen zal hij daar echt nog wel blijven, met andere woorden: onhaalbaar!quote:Op maandag 23 januari 2006 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Heb je daar mensen intern zitten, van Bergkamp weten we inmiddels dat hij zelf niet naar Ajax wil, dat heeft hij meerdere malen verteld, maar Davids lijkt me toch enigzins haalbaar.
[..]
Ok, dat wist ik niet. Zit ik toch op één lijn met de scouts.²
Als je nou eens, niet zoals vandaag eenmalig in een topic verschijnt, en al jarenlang hier alle Ajax-topics zou hebben gevolgd, zou je ook kunnen weten dat Davids niet haalbaar was en dat die voorlopig voor meer geld dan Ajax hem kan betalen nog wel een tijdje bij Tottenham zit.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe weet jij dat? Heb je daar mensen intern zitten, van Bergkamp weten we inmiddels dat hij zelf niet naar Ajax wil, dat heeft hij meerdere malen verteld, maar Davids lijkt me toch enigzins haalbaar.²
Er moet toch wat te regelen zijn met sponsorcontracten en externe financiers, zoals het van Hooijdonk-model?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je nou eens, niet zoals vandaag eenmalig in een topic verschijnt, en al jarenlang hier alle Ajax-topics zou hebben gevolgd, zou je ook kunnen weten dat Davids niet haalbaar was en dat die voorlopig voor meer geld dan Ajax hem kan betalen nog wel een tijdje bij Tottenham zit.
Ajax gaat zichzelf daarmee ook echt voor schut zetten voor een speler van inmiddels 34(?) jaar?quote:Op maandag 23 januari 2006 22:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er moet toch wat te regelen zijn met sponsorcontracten en externe financiers, zoals het van Hooijdonk-model?²
Edgar Davids wil dat niet eens, zit daar best bij de Spurs. Dus kom maar op met je volgende (haalbare) naam, die wat toevoegt aan Ajax.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er moet toch wat te regelen zijn met sponsorcontracten en externe financiers, zoals het van Hooijdonk-model?²
Mbark Bousoufa, oud speler van Ajax in de jeugd, mooie spelmaker, helaas wat aan de kleine kant, maar zeer technisch.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Edgar Davids wil dat niet eens, zit daar best bij de Spurs. Dus kom maar op met je volgende, haalbare naam.
Ik gok kluivert. En volgende week maakt Finidi George zn rentree als rechtsbuiten bij ajaxquote:Op maandag 23 januari 2006 22:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Edgar Davids wil dat niet eens, zit daar best bij de Spurs. Dus kom maar op met je volgende (haalbare) naam, die wat toevoegt aan Ajax.
Ook nog Nederlandse spelers? We moeten wel aan ons imago denken hehquote:Op maandag 23 januari 2006 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mbark Bousoufa, oud speler van Ajax in de jeugd, mooie spelmaker, helaas wat aan de kleine kant, maar zeer technisch.²
Niet dat ik wil discrimineren, maar heb je ook nog opties die niet Islamitisch én haalbaar zijn?quote:Op maandag 23 januari 2006 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mbark Bousoufa, oud speler van Ajax in de jeugd, mooie spelmaker, helaas wat aan de kleine kant, maar zeer technisch.²
Die heb je dan weer niet van jezelf. (Zie paar pagina's geleden.)quote:Op maandag 23 januari 2006 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn geen reële opties ben ik bang: Finidi is te oud en heeft echt geen inbreng meer, en Kluivert wil gewoon niet denk ik.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:00 schreef s0k het volgende:
[..]
Ik gok kluivert. En volgende week maakt Finidi George zn rentree als rechtsbuiten bij ajax
Volgens mij moet er ook een wilsuiting van beide partijen zijn en daar schort het met name aan bij Davids, een terugkeer bij Ajax zet teveel op het spel en kan eigenlijk alleen maar tegenvallen omdat iedereen parallelen gaat trekken met de terugkeer van Rijkaard, die was alleen wat klasses beter dan Davids en speelde in een 'ietwat' beter team dat bovendien 'een beetje meer' in balans was.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Krijg bijna zin om met de nostalgische term Relkloon te gaan roepen.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn geen reële opties ben ik bang: Finidi is te oud en heeft echt geen inbreng meer, en Kluivert wil gewoon niet denk ik.²
kleine technische jongens zonder ballen lopen er al genoeg rond.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn ze Islamitisch? Daar let ik niet eens op, is ook niet relevant, Jenner is toch ook geen Moslim, het gaat me om hun voetballende kwaliteiten. Alle spelers die ik heb opgenoemd zijn stuk voor stuk (potentieel) zeer goede voetballers met als uitsteker Jaouad Zaïri.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Niet dat ik wil discrimineren, maar heb je ook nog opties die niet Islamitisch én haalbaar zijn?
Finidi is allang gestopt hoor.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn geen reële opties ben ik bang: Finidi is te oud en heeft echt geen inbreng meer, en Kluivert wil gewoon niet denk ik.²
Dacht dat van Geel weer wilde werken aan een Nederlands ajax. Kan me vergissen hoor, dan moet je me maar ff op de woorden wijzen waaruit het anders blijkt.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn ze Islamitisch? Daar let ik niet eens op, is ook niet relevant, Jenner is toch ook geen Moslim, het gaat me om hun voetballende kwaliteiten. Alle spelers die ik heb opgenoemd zijn stuk voor stuk (potentieel) zeer goede voetballers met als uitsteker Jaouad Zaïri.²
Die jongen zegt een paar leuke en interessante dingen. Goede houding wat betreft acties maken en lef tonen, past prima bij het soort vleugelspeler dat Ajax zoekt.quote:Julian Jenner: ‘Als voetballer ben ik een artiest’
21/9/2005 9 :55
Hij volgt nog steeds twee keer per week individuele techniektraining volgens de methode van Wiel Coerver en eet op advies van Tscheu La Ling alleen nog maar magere producten. Julian Jenner (21), rechterspits van NAC Breda en Jong Oranje, over zijn lange weg naar de top, de techniek van Ruud van Nistelrooy en de vergelijking met Robin van Persie. ‘Ja, ik weet dat ik een arrogant mannetje kan zijn.’
Wat is het geheim van een goede schaar?
‘Techniek, timing en automatisme. Als ik op een tegenstander afloop weet ik dat ik mijn bewegingen beheers. Dat is een geruststellende gedachte: gewoon dóen, pats, actie en er langs. Ik heb een heel arsenaal aan bewegingen in huis en ik beheers ze allemaal tot in de perfectie, alles erop en eraan. Dat is een kwestie van heel veel oefenen, herhalen, herhalen, herhalen. Ik zal altijd mijn actie maken, ook al mislukt het de eerste keer in een wedstrijd. Twijfel is funest. Ik ben aanvaller, ik moet een meerderheid zien te creëren op het veld en dat kan alleen met een individuele actie. Natuurlijk overdrijf ik niet. Het kan zijn dat ik niet goed in de wedstrijd zit en dan speel ik in eerste instantie simpel, probeer ik combinerend de acties te maken. Maar meestal zoek ik mijn tegenstander gewoon op. Als ik voor een wedstrijd de linksback in zijn ogen kijk, denk ik: Jou ga ik vandaag dus helemaal gek maken. Het is een kwestie van durven, lef tonen. Het maakt mij niet uit of ik in De Kuip speel of op een veldje achteraf hier in Delft. De kunst is je helemaal af te sluiten en vertrouwen te hebben in je individuele actie.’
Waar komt jouw techniek vandaan?
‘Het is deels aanleg maar ook voor een groot gedeelte ontwikkeld. Ik speelde in de B-jeugd van DHC en mijn vader was trainer. Hij constateerde dat het met onze technische vaardigheid niet al te best gesteld was en wist dat er in Delft een man woonde die veel verstand had van individuele techniektraining. Die meneer – Chris Kronshorst heet hij – had ooit met Wiel Coerver gewerkt en daarvan veel opgestoken. Mijn vader belde hem op een dag gewoon op en nodigde Chris uit eens een training te komen geven bij DHC. Chris reageerde in eerste instantie nogal terughoudend. Hij was ooit trainer geweest bij DHC en destijds namen ze daar zijn trainingsmethodes niet echt serieus. Gelukkig wist mijn vader hem toch over te halen en vanaf die eerste training die hij gaf was ik verkocht. Ik wilde méér leren en zo zijn we individueel aan de slag gegaan. Gingen we het Delfse Hout in en zochten we een veldje dat er redelijk vlak bij lag, zodat ik de hele middag oefeningen van Wiel Coerver kon doen. Er kwamen steeds meer jongens bij maar die vielen ook weer af, omdat ze hun tijd aan andere dingen wilden besteden. Ik ging door want ik voelde dat ik vooruitgang boekte. Ik kreeg steeds meer zelfvertrouwen, was heel vrij in mijn spel, durfde volop acties te maken omdat ik me baas voelde over de bal. Ineens kon ik ook naar veel clubs en Ajax nodigde me uit voor een stage. Liep ik ineens als zestienjarige tussen jongens als Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder. Ik viel uiteindelijk af omdat die jongens verder waren dan ik. Daarna ben ik teruggegaan naar DHC, tot Jo Janssen zich meldde namens NAC Breda. Ik speelde wat oefenwedstrijdjes mee en mocht komen. Die overstap heb ik toch voor een groot gedeelte te danken aan die individuele training met Chris Kronshorst. Het is gewoon bewezen dat het werkt. Ik train nog steeds iedere week twee keer individueel met Chris Kronshorst en zal dat ook de rest van mijn carrière blijven doen. Maakt niet uit waar ik kom te spelen, al is het bij wijze van spreken bij Real Madrid. De samenwerking van mijn vader met Kronshorst heeft gerealiseerd in een voetbalacademie in Delft. Dat loopt als een tierelier, er staan jongens ingeschreven uit heel Nederland en een aantal heeft al de overstap gemaakt naar Sparta. Als ik vrij ben bij NAC ga ik helpen training geven. Dat vind ik prachtig, bewegingen voordoen, zien dat die jongetjes er beter van worden. Ik weet zelf hoe belangrijk het is om die oefeningen te blijven herhalen. Ik was onlangs met Jong Oranje weggeweest voor een oefeninterland in en tegen België en toen heb ik die oefeningen twee weken niet kunnen doen. Het is raar, maar toen miste ik toch een beetje het fijne gevoel. Ik train nu zeven jaar met Chris en hij is niet meer weg te denken uit mijn carrière. Als ik nu nog weleens bij DHC kom, denk ik: Wat zijn jullie stom geweest om hem niet serieus te nemen. Ze hadden Chris gewoon z’n gang moeten laten gaan, zou DHC nu nog in de hoofdklasse hebben gespeeld in plaats van de eerste klasse zondag.’
De Coerver-methode wordt in Nederland niet overal gewaardeerd.
‘In Zeist niet, nee en waarom? Ik denk dat veel mensen bang zijn voor vernieuwing. In Zeist zitten de trainers goed, dus als er dan iemand komt die voetballers écht beter maakt zijn ze misschien bang voor hun positie. Ik weet ook wel dat de Coerver-methode slechts een onderdeel van het totale voetbal behelst, maar het is wel een belangrijk onderdeel. In Zeist draait het vooral om positiespelletjes, maar die kun je toch alleen maar goed uitvoeren als je baas bent over de bal? Hoe ga je in een wedstrijd een man passeren? Hoe creëer je een meerderheid? De Coerver-methode is niet alleen maar schijnbewegingen oefenen, het is ook positiespel, combineren, een-tweetjes. Een voorbeeld: we oefenden met NAC in de voorbereiding tegen Celta de Vigo en het leek wel dat die ploeg alleen maar volgens Coerver werkte. Wat een techniek! Ze maakten alleen maar korte combinaties, inspelen, een-tweetje en doorlopen, doorlopen, doorlopen. Zo spelen ze een tegenstander kapot en het werkt echt. Als ik zeg dat ik veel Coerver-werk doe hoor ik nog steeds van mensen dat ze dat niet serieus nemen. Chris Kronshorst hoort die verhalen ook, maar iemand zoals René Meulensteen werkt wel bij Manchester United. Je kon aan Ruud van Nistelrooy zien dat hij veel met Meulensteen heeft gewerkt, want ik zag hem op een gegeven moment steeds fantastisch van een tegenstander wegdraaien en hij scoorde aan de lopende band. Het opvallende is dat Meulensteen nu van de assistent-trainer bij United niet meer met Van Nistelrooy mag werken, dat heb ik uit betrouwbare bron. Je kunt dat ook terugzien aan zijn spel. Ik vind Van Nistelrooy tegenwoordig technisch minder goed dan hij was. En ik ben niet de enige die er zo over denkt. Het is gewoon jammer dat mensen niet openstaan voor nieuwe dingen zoals de Coerver-methode. Ik doe dat wel, ik wil mezelf als voetballer verbeteren om te zien waar mijn top ligt. Daar heb ik alles voor over.’
Geef daar eens een voorbeeld van.
‘Ik let tegenwoordig heel erg op mijn voeding en volg daarvoor een programma bij Tscheu La Ling. Ik at vroeger heel onregelmatig, je kent het wel, ’s avonds laat nog even een broodje. Dat is niet goed. Mijn vader had een artikel gelezen met Tscheu La Ling over wat topsporters moeten doen om tot een prestatie te komen. Voeding speelt daarin een belangrijke rol, want je moet brandstof opbouwen. Neem wielrenners, die eten een bord spaghetti bij het ontbijt en zelfs stukken vlees. Die lui leven helemaal voor hun sport en eten zo veel op een dag, omdat ze anders niet tot een prestatie komen. Ik heb een afspraak gemaakt met Ling en hij zag meteen dat ik veel te mager was. Er zit geen spiermassa aan bij jou, zei hij. Zo is-ie, eerlijk en keihard. Ik moest van hem opschrijven wat ik per dag at en aan de hand daarvan maakte hij een dieet voor me. Ik mag nu alleen nog maar magere producten en geen patat en het gevolg is dat ik in drieënhalve maand zes kilo zwaarder ben geworden aan spierkracht. Ik voel me topfit. Wesley Sneijder en John Heitinga volgen ook een dieet bij Ling, net als Ronald de Boer en Jaap Stam dat vroeger ook hebben gedaan. En waarom denk je dat Rafael van der Vaart zo fit oogt? Heeft ook weer met Ling te maken. Zo’n dieet vereist wel discipline. Als mijn moeder en broertjes tussen de middag lekker aan de raspatat zitten, eet ik een bordje rijst. Nee, dat is niet moeilijk, ik weet waar ik het voor doe? Ik wil alles uit mijn carrière halen.’
Je schetst een beeld van jezelf dat niet strookt met het vooroordeel dat andere mensen over je hebben. Julian Jenner zou flegmatiek zijn, nonchalant en bovendien last hebben van arrogantie.
‘Ik weet dat dat beeld van mij bestaat, maar het is afkomstig van mensen die mij niet kennen. Als voetballer ben ik een artiest, zoals mensen dat altijd zeggen. Ik maak mijn acties en als die niet lukken hebben ze al snel het idee dat ik er niets aan doe. Maar ik heb ook echt wel geleerd hard te werken, zeker vorig seizoen. Toen moesten we knokken voor de punten. Er zijn mensen die zeggen: Juul, wat heb jij een prachtig leven. Héb ik ook, maar ze weten niet wat ik er voor moet laten. Als mijn vrienden gaan stappen kan ik niet mee. Belt er weer eentje op vrijdagavond met de vraag of ik zin heb mee de stad in te gaan. Tuurlijk heb ik zin, maar ik ga niet en dat weet die jongen ook dondersgoed. Dus bel me dan ook in het vervolg niet meer, zeg ik dan. Na een wedstrijd ga ik wel de stad in, stoom afblazen, even niet aan voetbal denken. Dat hoort er ook bij, maar de volgende dag gaat de knop weer om. Ik kan er niet mee zitten dat mensen zo over mij denken. Ja, ik weet van mezelf dat ik een arrogant mannetje kan zijn, die uitstraling heb ik nu eenmaal, maar ik probeer altijd zo beleefd mogelijk te zijn tegen mijn trainers en medespelers. Robin van Persie heeft daar ook last van, die wordt ook arrogant genoemd terwijl hij het niet is. Als je eenmaal die naam hebt, kun je die moeilijk veranderen. Weet je wat het is, ik ben opgegroeid in Delft, dicht bij Den Haag en mensen uit het Westen hebben toch altijd hun mondje bij zich. Daar hebben ze bij NAC wel aan moeten wennen, want als ik het ergens niet mee eens was, zéi ik dat ook gewoon. Dan was ik het kwijt en wisten de trainers hoe ik erover dacht. Dat is in het westen gebruikelijker dan in Brabant. Wat dat betreft heb ik me echt wel aangepast. Ik weet precies hoe ver ik kan gaan.’
Wat is tegenwoordig belangrijker in het topvoetbal: techniek of mentaliteit?
‘De tijd dat je het als voetballer met alleen techniek kon redden is wel voorbij. Je moet óók een goede mentaliteit hebben om te slagen, maar technische voetballers trekken toch de meeste mensen naar het stadion. Je gaat naar Manchester United voor Cristiano Ronaldo. En als je op tv kunt kiezen voor NEC-RBC Roosendaal of een wedstrijd van Real Madrid, kies je voor het laatste want bij Real lopen de mooiste voetballers rond. Als ik naar voetbal kijk, let ik ook op de mooie voetballers. Dennis Bergkamp, Thierry Henry en Arjen Robben, dat zijn voorbeelden, daar probeer ik van te leren. Er zijn weinig echt goede rechtsbuitens, dus concentreer ik me op Robben. Kijk ik hoe hij beweegt, wat hij doet bij balverlies en hoe hij aanspeelbaar is. En op welk moment hij een actie inzet. Joaquin van Betis Sevilla vind ik ook een prachtige voetballer, het is alleen jammer dat de wedstrijden van Betis niet altijd worden uitgezonden. Die spelers zijn technisch sterk, maar ze hebben de top gehaald omdat ze ook mentaal goed in elkaar steken. Ik weet van mezelf dat er niets mis is met mijn doorzettingsvermogen. Ik heb de middelbare school afgemaakt en daarna alles op het voetbal gegooid. Mijn ouders hebben me daarin altijd gesteund maar ik moest het wel zelf doen. Ik liep elke dag een krantenwijk, dat betekende dat ik uit school direct aan het werk moest en zaterdagochtend om acht uur ging het wekkertje alweer af. Ik liep de Haagsche Courant en Delftse Post. Het was hard werken, maar ook leuk. Als je een week geen klachten had omdat je de krant goed had bezorgd, kreeg je en zak snoep. Na een paar weken zat mijn kluisje op school vol met zakken snoep. Had ik overdag weer wat te eten. Het geld dat ik verdiende spaarde ik voor een autootje. Ik kocht voor vijfhonderd euro een oude Hyundai, een kale aftandse auto met helemaal niets erop, maar goed genoeg om mij naar Breda te rijden. Ik heb dus weldegelijk hard moeten werken om ergens te komen.’
Voor hetzelfde geld had je dit jaar bij Fortuna Sittard gespeeld.
‘Dat had gekund, ja. NAC vond dat ik moest gaan spelen op een hoger niveau dan het tweede elftal en Fortuna was heel concreet. Toch wilde ik het trainingskamp in Duitsland afwachten, dan kon ik daarna altijd nog naar Fortuna. Achteraf is het goed dat ik het zo heb gedaan, want in Duitsland veranderde alles. Er waren wat blessures en ik kreeg tegen Hannover 96 mijn kans hangend op rechts in een 4-4-2-systeem. Ik wist dat het misschien wel mijn laatste kans zou zijn, ik moest het laten zien anders zou ik nooit aan spelen toekomen in het eerste elftal. Ik vlóóg die wedstrijd, alles lukte en het was een aanzet tot een geweldige voorbereiding. Toen de competitie begon kreeg ik een mindere periode, maar dat hoort er ook bij. Tegen Willem II speelde niemand goed, maar ik werd gewisseld, waarna ik een week later uit bij Sparta op de bank begon. Dat heb ik geaccepteerd terwijl ik vroeger zeker bij de trainer zou hebben aangeklopt. Maar ik moest geduld hebben en dat werd weer beloond met een basisplaats tegen ADO Den Haag. Ik speelde een goede wedstrijd waarin heel veel lukte en dat niveau probeer ik vast te houden. Ik zit dicht tegen een basisplaats aan maar ik vind het te vroeg mezelf basisspeler te noemen. Het trainingskamp in Duitsland is wat dat betreft heel belangrijk voor me geweest, zie het als een soort ontgroening. De jongens hebben me daar ook te pakken genomen. Nico van Zoghel kwam vlak voor de prijsuitreiking naar me toe en vertelde dat ik gekozen was tot Man of the Match. “Je moet effe wachten, want je krijgt een mooie prijs”, zei hij. Dus ik stond daar te wachten, maar wat er ook werd uitgereikt, geen prijs voor Julian Jenner. Ik heb een kwartier naast dat podium gestaan voordat ik door had dat ze een geintje met me hadden uitgehaald. Kon ik wel om lachen, voetbalhumor hoort erbij. Ik voelde me heerlijk in Duitsland en dat heb ik nodig. Om goed te spelen moet ik vrij zijn in mijn hoofd. We speelden onlangs met Jong Oranje in en tegen Armenië en toen zat ik niet lekker in mijn vel. Mijn ouders zijn pas gescheiden en ik woon met mijn twee broers bij mijn moeder. We hadden net een verhuizing achter de rug en ik zat met m’n gedachten bij thuis, waar mijn moeder was achtergebleven met die twee badgasten. Foppe de Haan, de bondscoach, kon aan me zien dat ik me niet lekker voelde. We hebben erover gepraat en dat luchtte op.’
Hoe moeilijk is het speler van NAC Breda te zijn?
‘Het is vooral heel leuk, maar ik begrijp de vraag. Het publiek van NAC Breda is ontzettend kritisch en als je niet presteert laten ze dat merken ook. Ik heb daar niet zo veel problemen mee. Ik kan best tegen kritiek, als het maar terecht is. Ik weet dat als ik goed speel het publiek van NAC Breda mij altijd zal steunen. Wat dat betreft hebben we goede zaken gedaan tegen ADO Den Haag. Het was best onrustig na de nederlaag tegen Sparta, maar dat hebben we met z’n allen rechtgezet.’
En dan nu maar hopen dat Pierre van Hooijdonk lang geblesseerd blijft.
‘Hoe bedoel je?’
Een terugkeer van Van Hooijdonk betekent ook een terugkeer naar het 4-4-2 systeem en dat kan ten koste gaan van jouw positie.
‘Ik weet niet of het zo werkt.’
Pierre van Hooijdonk bepaalt toch alles bij NAC Breda?
‘Dat denkt iedereen maar in de praktijk valt het wel mee. Er is er maar eentje die bepaalt en dat is de trainer. Dat wil niet zeggen dat Pierre niet belangrijk is. Pierre is NAC, heel belangrijk voor de club en het elftal. Met zijn komst is ook de sfeer veranderd. Er wordt in tegenstelling tot vorig jaar weer gelachen en ook als jonge jongen kun je een geintje maken zonder dat daar moeilijk over wordt gedaan. Pierre is een grote voetballer, maar je kunt alles tegen hem zeggen. Laatst moest ik na een training de ballen verzamelen en liep hij langs zonder wat te doen. “Zou jij ook niet eens je handen laten wapperen, lange”, vroeg ik. Dat kan hij hebben. Het is bekend dat Van Hooijdonk graag 4-4-2 speelt, dat is zijn favoriete systeem en dat geeft hij eerlijk toe. Ik speel liever 4-3-3 maar kan in een systeem met twee spitsen ook uit de voeten. Het is aan de trainer te beslissen wat we doen. Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit, als ík maar speel.’
Jenner >>>> Nederlanderquote:Op maandag 23 januari 2006 23:06 schreef s0k het volgende:
[..]
Dacht dat van Geel weer wilde werken aan een Nederlands ajax. Kan me vergissen hoor, dan moet je me maar ff op de woorden wijzen waaruit het anders blijkt.
quote:Op maandag 23 januari 2006 23:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
kleine technische jongens zonder ballen lopen er al genoeg rond.
Lul niet zo dom manquote:Op maandag 23 januari 2006 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jenner >>>> Nederlander
Diba>>>>>> Nederlander
Majstorovic>>>>>> Mens
De taal die voetbal heet is universeel, of verwacht je van Ronaldinho dat hij ook Nederlands gaat leren als hij bij Ajax zou komen, neen, die verwelkom je zonder eisen te stellen.²
Er komt naast de taal een heel stuk meer kijken. Alleen al de mentaliteit. Ik denk dat Majstorovic een stuk dichter qua denkwijzes en mentaliteit zit bij wat er voor Ajax gezocht word, dan Diba in zich heeft.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jenner >>>> Nederlander
Diba>>>>>> Nederlander
Majstorovic>>>>>> Mens
De taal die voetbal heet is universeel, of verwacht je van Ronaldinho dat hij ook Nederlands gaat leren als hij bij Ajax zou komen, neen, die verwelkom je zonder eisen te stellen.²
Nu ben je wel aan het rellen. Of je doet nu normaal, of bent de zoveelste die een tijdelijke ban uit het Ajax topic krijgt.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:
http://www.ad.nl/sport/article110738.ece
Wat een speler.²
Kan het ook in het permanent?quote:Op maandag 23 januari 2006 23:14 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Nu ben je wel aan het rellen. Of je doet nu normaal, of bent de zoveelste die een tijdelijke ban uit het Ajax topic krijgt.
Wat een vergelijkingen ook weer...quote:Op maandag 23 januari 2006 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jenner
Diba
Majstorovic
Ik moest er ook om lachen. Was een goede zet van me.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:15 schreef golfer het volgende:
Finidi
Je bent weer lekker op de hoogte BSB.![]()
In Afrika zijn vast nog wel een paar negers die hard kunnen rennen en een balletje kunnen voorzetten. Alleen moet ajax is verder kijken in Afrika dan alleen Ajax Cape Townquote:Op maandag 23 januari 2006 23:17 schreef Suijk het volgende:
Finidi, zou er nou op de hele wereld niet nog zo'n kerel rondlopen? Wat was ik een fan van hem zeg...
Neen, ik zocht op Ad Sportwereld naar Diba informatie en kwam bij toeval dit artikel tegen, het ademt één en al vertrouwen uit en zegt eigenlijk hetzelfde als wat ik al een tijdje opper in VBL: types als Bousoufa horen bij Ajax.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:14 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Nu ben je wel aan het rellen. Of je doet nu normaal, of bent de zoveelste die een tijdelijke ban uit het Ajax topic krijgt.
Ik denk dus wel degelijk dat ze Ajax sterker zouden maken. Bousoufa is bij AA Gent wekelijks de smaakmaker, hij kan wel een niveautje hoger denk ik. Diba spreekt voor zich, iedereen kent zijn kunnen. Jaouad Zaïri, ik weet niet of iemand van Geel heeft gesproken en hem heeft gevraagd naar concrete stappen die zijn gezet? Hij is m.i. echt een versterking voor Ajax zoals je zelf al aangeeft.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:22 schreef M0NTANA het volgende:
Jaouad Zaïri zou wellicht een aanwinst voor Ajax zijn, maar lijkt me net zoals bijvoorbeeld Marouane Chamakh niet haalbaar, daarbij zijn Anouar Diba en Mbark Boussoufa niet in the picture en maken Ajax niet sterker.
Van Davids wist ik niet hij niet zou willen, ik heb het nooit uit zijn mond gehoord. Van Bergkamp daarentegen wel, maar ik heb nooit iets van concrete stappen gehoord van Ajax om hem over te halen.quote:Naast deze vier landgenoten van je, heb je vandaag Dennis Bergkamp en Edgar Davids met Ajax in verband gebracht. Wat is je bedoeling hiervan?
Het is wel frustrerend om straks waarschijnlijk weer een speler buiten Amsterdam te zien opbloeien. Want waarom waren/ zijn ze bij Ajax weggezakt? Niet een, maar zo veel? Dat lijkt me een veel fundamentelere vraag dan de vraag welke speler er moet komen.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:19 schreef Roeni3 het volgende:
Maar goed, De Jong waarschijnlijk naar de Spurs. Goede stap voor hem? Ik denk dat hij net als Van der Vaart een positieve boost kan krijgen door de transfer, waardoor hij zijn oude niveau weer weet te halen. Wat in een basisplaats resulteert. Bij de Spurs moet dat kunnen.
Goede ploeg, goede coach, goede toekomst. Goede keuze dus.
Sorry, maar toen ik op dat forum dit las...quote:Op maandag 23 januari 2006 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum9/1739-10.php
Daar denken ze er net zo over.²
...wist ik wel zeker dat je de mensen daar over het algemeen weinig serieus kan nemen.quote:Ik zou er in de huidige situatie niet van opkijken als Ajax Van Hooijdonk een aanbieding doet. Aangezien we volgens Blind vier spitsen nodig hebben en daarbij opgeteld het zeer waarschijnlijke vertrek van Charisteas en Anastasiou...
Ik vind het hoogst opmerkelijk dat die jonge jongens meteen wegwillen, 10 jaar geleden was zoiets ondenkbaar en enkel weggelegd voor de groten der aarde, nu gaan jongens als De Jong, Pienaar, van der Vaart, van Persie weg op momenten aan het begin van hun carriere en worden ze onder de marktwaarde van de hand gedaan.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:30 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Het is wel frustrerend om straks waarschijnlijk weer een speler buiten Amsterdam te zien opbloeien. Want waarom waren/ zijn ze bij Ajax weggezakt? Niet een, maar zo veel? Dat lijkt me een veel fundamentelere vraag dan de vraag welke speler er moet komen.
Eens.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:50 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind het hoogst opmerkelijk dat die jonge jongens meteen wegwillen, 10 jaar geleden was zoiets ondenkbaar en enkel weggelegd voor de groten der aarde, nu gaan jongens als De Jong, Pienaar, van der Vaart, van Persie weg op momenten aan het begin van hun carriere en worden ze onder de marktwaarde van de hand gedaan.
Jammer, heel jammer.
En ik hoop voor Ajax dat het de zich de spiegel eens vorhoudt en zichzelf jouw vraag stelt: Waarom kakken de spelers na 1-2 aardige en veelbelovende jaren geuwelijk in?
zie je wat je zegt? smaakmaker bij AA Gentquote:Op maandag 23 januari 2006 23:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dus wel degelijk dat ze Ajax sterker zouden maken. Bousoufa is bij AA Gent wekelijks de smaakmaker, hij kan wel een niveautje hoger denk ik. Diba spreekt voor zich, iedereen kent zijn kunnen. Jaouad Zaïri, ik weet niet of iemand van Geel heeft gesproken en hem heeft gevraagd naar concrete stappen die zijn gezet? Hij is m.i. echt een versterking voor Ajax zoals je zelf al aangeeft.
[..]
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 04:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[afbeelding]
Lijkt wel of van de Sar een spelershirt aan heeft getrokken daar aan de linkerkant in de muur![]()
Waar zie jij vd sar staan danquote:Op dinsdag 24 januari 2006 04:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[afbeelding]
Lijkt wel of van de Sar een spelershirt aan heeft getrokken daar aan de linkerkant in de muur![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 04:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[afbeelding]
quote:Ajax trekt aan Jenner en Frank de Boer
Ajax is druk bezig Julian Jenner los te weken bij NAC Breda. Met de rechtsbuiten zouden de Amsterdammers snel weer met echte vleugelspitsen kunnen opereren.
Jenner brak dit seizoen defintief door in Brabant. Ondanks het matige presteren van NAC laat de 21-jarige technicus zich regelmatig van zijn goede kant zien. Jenner moet bij Ajax het probleem op de vleugels oplossen. Trainer Danny Blind heeft momenteel alleen de beschikking over Mauro Rosales. Nicolae Mitea en Edgar Manuyaryan sukkelen met blessures, terwijl het eerste elftal nog te vroeg lijkt te komen voor Derk Boerrigter en John Goossens.
Ajax is tevens in gesprek met Frank de Boer. De recordinternational kan komend seizoen aansluiten als jeugdtrainer. De Boer speelt nu nog in Qatar maar stopt zodra het seizoen erop zit.
quote:Edgar Manucharyan kan voorlopig weinig goeds doen bij Ajax. Hoewel zijn voetballende kwaliteiten niet onopgemerkt blijven, lijkt er geen wedstrijd voorbij te gaan zonder dat de Armeen uitvalt met een blessure.
Juist in de wedstrijd waarin hij zijn rentree maakte, viel Manucharyan weer geblesseerd uit. De aanvaller scoorde in het duel van Jong Ajax met Jong Vitesse (5-1), maar moest enkele minuten later geblesseerd het veld verlaten. Voor de Amsterdammers scoorde overigens ook nog Ryan Babel twee keer.
De ernst van de blessure van Manucharyan is nog onduidelijk. Ajax-trainer Danny Blind ziet in hem de linksbuiten van de toekomst.
quote:Volgens Johan Derksen is Nigel de Jong momenteel in Londen in gesprek met Tottenham Hotspur. De 21-jarige middenvelder van Ajax en Oranje is in de zomer transfervrij en wil zijn geluk in het buitenland beproeven. Samen met zijn zaakwaarnemer, Rodger Lindse, zijn ze aan het onderhandelen met The Spurs.
De zeer gewilde Ajacied is al met tal van Europese topclubs in verband gebracht. Borussia Dortmund, Benfica, Celtic, Sevilla, West Ham United, Manchester United en Chelsea hadden de afgelopen maanden belangstelling in de transfervrije De Jong.
Hij maakte vier dagen geleden bekend dat hij binnen twee weken een beslissing zou nemen. Naar verluidt komen de clubs vanavond er nog uit. Wanneer hij naar White Hart Lane vertrekt, komt hij onder leiding komen te staan van Martin Jol en wordt hij een collega van oud-Ajacied Edgar Davids.
.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 04:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[afbeelding]
quote:Juanfran heeft nog niet met Ajax gesproken over een langere samenwerking, maar heeft wel de intentie om langer bij de Amsterdammers te blijven. "Ik kon ook naar Engeland, maar ik koos voor Ajax omdat ik graag voor deze club wil spelen", verklaarde Juanfran in Enschede aan Versatel.
Ajax huurt de Spanjaard van het Turkse Besiktas. Juanfran is momenteel vaste waarde in het elftal van Danny Blind. "Nee, we zijn op dit moment niet in gesprek. Maar ik denk dat zowel Ajax als ik de intentie hebben om met elkaar verder te gaan. Onder deze omstandigheden wil ik graag bij Ajax blijven."
Ajax heeft een optie tot koop op Juanfran.
Whaha omdat Ajax intresse had denken ze gelijk dat ie naar Ajax gaatquote:''Twente speler Majstorovic naar Ajax''
Geschreven op 23-01-2006 door B.Willekes
Eerder stond hij al in de belangstelling van Ajax maar nu lijkt een transfer nabij. De speler van FC Twente heeft deze week aangegeven op zoek te gaan naar een nieuwe club. Ajax die al intresse had lijkt de speler over te nemen na het vertrek van Julien Escude naar Sevilla.
Daniël Majstorovic raakte enkele dagen geleden slaags met ploeggenoot Blaise N'Kufo. Trainer Rini Coolen verklaarde na afloop van het duel met Ajax (2-3) dat het incident opgeblazen werd, maar in het programma Café de Sport werd gemeld dat Majstorovic deze winterstop nog vertrekt uit Tukkerland.
FC Twente zou meer dan 3 miljoen euro vragen voor de speler. PSV die ook intresse heeft voor de verdediger is ook in de race.
Als zijn voorkeur naar Feyenoord gaat mag hij daar lekker heengaanquote:Medunjanin en Jenner in de zomer naar Feyenoord'
23-01-2006 om 22:17 | Gewijzigd: 23-01-2006 23:58 | Door: Boppe
Uit de bron die v-bal eerder wist te melden dat Pierre van Hooijdonk naar Feyenoord zou gaan (zie bericht van 22-01) hebben wij vernomen dat Feyenoord zich in de zomer mogelijk mag versterken met Julian Jenner van NAC. Ook Ajax heeft belangstelling in de rechtsbuiten, maar Jenners voorkeur gaat naar Feyenoord. Ook versterkt Feyenoord zich eventueel Haris Medunjanin van AZ.
Bij het aantrekken van Jenner is de kans groot dat Castelen vertrekt uit de Kuip. De rappe rechtsbuiten heeft ondermeer aanbiedingen van Paris Saint German, Osasuna en Manchester City. Haris Medunjanin zal overigens alleen komen als Mendes Da Silva van NAC náár AZ vertrekt. De talentvolle speler zal dan overbodig zijn in Alkmaar.
quote:Daniël Majstorovic mag per direct weg
24/1/2006 8 :36
FC Twente houdt rekening met een afscheid van Daniël Majstorovic, die in de belangstelling zou staan van clubs uit Griekenland en Engeland.
Majstorovic kwam met een transferverzoek bij de clubleiding van FC Twente. De Zweedse verdediger, die vorig jaar neerstreek in Enschede, kreeg te horen dat hij kan vertrekken als de geïnteresseerde club met de gewenste afkoopsom over de brug komt.
'Als een club het bedrag betaald wat wij voor hem willen hebben, mag hij per direct weg', zegt Johan Plageman in De Telegraaf. Volgens de directeur van FC Twente hebben er nog geen belangstellenden gemeld in Enschede.
quote:Nog niemand gemeld voor Majstorovic'
Dinsdag - Erwin
In tegenstelling tot wat sommige media wilden doen geloven, hij zou al rond zijn met Ajax bijvoorbeeld, heeft zich nog geen enkele club bij Twente gemeld voor Daniel Majstorovic. Dit vertelde technisch directeur Johan Plageman vandaag aan de Twentsche Courant Tubantia, waar hij voor het eerst reageerde op de geruchten rond de Zweed. Majstorovic wil wel nog steeds graag weg bij Twente. Dit heeft volgens de verdediger niets te maken met het opstootje van afgelopen week met Blaise N'Kufo, waarna Majstorovic werd verwijderd van de training. 'Ik heb altijd gezegd dat FC Twente niet mijn eindstation is', aldus de hoofdpersoon zelf. De naam van Majstorovic circuleert overigens niet alleen bij Ajax, maar ook in Engeland en bij Griekse topclubs.
Plageman staat overigens niet onwelwillend tegenover een vertrek van de speler die vorig jaar nog door de Twentefans verkozen werd tot speler van het seizoen. 'Als een club het bedrag betaald wat wij voor hem willen hebben, mag hij per direct weg', zegt hij in de Telegraaf. De eventuele transfersom van ¤3,3 miljoen is overigens ook puur speculatief door bepaalde websites in de wereld gebracht en niet gebaseerd op enige feiten. Over de echte vraagprijs worden nog geen mededelingen gedaan.
Ja, of was het Shew-a-Tjon?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 04:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[afbeelding]
Ron Vlaar heeft (had inmiddels?) zijn kamer volhangen met Ajax-posters en ging naar Feyenoord.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:51 schreef Jasza het volgende:
[..]
Als zijn voorkeur naar Feyenoord gaat mag hij daar lekker heengaan
truequote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:08 schreef M0NTANA het volgende:
FCT heeft geen Europese wedstrijden gespeeld dit seizoen, dus Daniël Majstorovic mag voor die 3 miljoen Euro naar Ajax komen, kan hij meteen mij mee bikkelen tegen Internazionale.
Misschien wat als opvolger voor Danny?quote:Sven-Göran Eriksson treedt na het aanstaande WK terug als bondscoach van Engeland. De Zweed lag de afgelopen dagen onder vuur na een interview in dagblad News of the World.
Eriksson bereikte maandag een akkoord met officials van de FA over afhandeling van zijn contract, dat tot en met EURO 2008 liep. ”Ik ben blij dat we dit nu hebben afgewikkeld en kijk met frisse blik vooruit naar het WK. Laten we nu doorgaan met onze droom te verwezenlijken: wereldkampioen worden”, aldus Eriksson, die enkele dagen terug een interview gaf aan een undercoverjournalist van News of the World. In het vraaggesprek beschuldigt de oefenmeester drie Engelse clubs van corrupte praktijken.
Eriksson nam in het najaar van 2000 het stokje over van Kevin Keegan als bondscoach van Engeland. Op het WK 2002 haalde Engeland de kwartfinales, waarin Brazilië een niet te nemen horde was. Tijdens EURO 2004 stuitte Eriksson met zijn manschappen op Portugal in dezelfde fase. Na strafschoppen bleek het gastland te sterk. De kwalificatie voor het WK 2006 werd rechtstreeks afgedwongen, ondanks een blamerende nederlaag bij Noord-Ierland (1-0).
Aardig gespeeld bij Ajax, maar transfer naar Juve was pure overschatting, zo goed was hij nou ook weer niet. Leuke, maar aparte carrière gehad en een goede beslissing om te stoppen. Van het geld dat hij in zijn voetballoopbaan heeft verdiend, kan hij meerdere Nigeriaanse dorpen voeden, dus dat zit wel goed.quote:OLISEH VERLAAT RACING GENK
De Nigeriaan Sunday Oliseh verlaat Genk met onmiddellijke ingang en zet een punt achter zijn carrière. Oliseh vindt zelf dat hij onvoldoende niveau haalt.
Oliseh had een contract tot juli '07 in Genk. "Na 16 seizoenen als profvoetballer is hij toe aan een nieuwe stap en wil hij andere doelstellingen bereiken in zijn privé-leven", liet Genk weten.
Oliseh (31) werd zondag nog voor de rust vervangen in Charleroi. Hij kwam vorige zomer bij Genk terecht na avonturen bij onder meer Ajax, Juventus en Dortmund, maar de middenvelder haalde maar zelden zijn niveau van vroeger.
Louis van Gaal zeker weten, hij is een toptrainer. Maar ook met Adriaanse zou ik zeer blij zijn. Hij heeft verstand van zijn vak en speelt altijd volgens de Hollandsche voetbalschool, zelfs als dit problemen kan geven, hij geloof gewoon heilig in deze leer.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:36 schreef M0NTANA het volgende:
Louis van Gaal, Martin Jol en in mindere mate Co Adriaanse zijn de personen die wij moeten halen als trainer, alleen zijn zij niet geïnteresseerd in een overstap naar Ajax, denk ik.
Ik zit nu op mijn werk, maar ik ben blij dat ik het ook hier kan volgen, ik wil geen post missen van dit topic. Ik ben blij dat we inhoudelijk met elkaar in discours zijn.quote:Hoop overigens dat onze Marokkaanse BackstreetBoy vandaag weer naar school moet.
Ok, daar zou je best gelijk in kunnen hebben, maar hiermee suggereer je dat eigenlijk niemand uit de Belgische competitie geschikt zou zijn voor Ajax, het niveau is daar immers te laag, volgens jou. Maar dit is onzin, o.a. Bousoufa heeft al bewezen dat hij de Belgische competitie is ontgroeid, een ideale volgende stap zou Ajax zijn, om vervolgens door te stromen naar Arsenal.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 03:08 schreef ericajax het volgende:
[..]
zie je wat je zegt? smaakmaker bij AA Gentals je het belgische niveau kent, weet je dat zelfs Boukhari daar een uitblinker kan zijn
![]()
![]()
Jenner heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zijn voorkeur absoluut naar Ajax uitgaat. Zo omschreef hij Ajax in een interview met soccernews.nl al als een "droomclub". Dat zegt genoeg lijkt me.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:51 schreef Jasza het volgende:
[..]
Als zijn voorkeur naar Feyenoord gaat mag hij daar lekker heengaan
Gezellig, je bent er weer.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Louis van Gaal zeker weten, hij is een toptrainer. Maar ook met Adriaanse zou ik zeer blij zijn. Hij heeft verstand van zijn vak en speelt altijd volgens de Hollandsche voetbalschool, zelfs als dit problemen kan geven, hij geloof gewoon heilig in deze leer.
[..]
Ik zit nu op mijn werk, maar ik ben blij dat ik het ook hier kan volgen, ik wil geen post missen van dit topic. Ik ben blij dat we inhoudelijk met elkaar in discours zijn.²
Koné en Culina zeiden dat ook ooitquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:32 schreef marsu het volgende:
[..]
Jenner heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zijn voorkeur absoluut naar Ajax uitgaat. Zo omschreef hij Ajax in een interview met soccernews.nl al als een "droomclub". Dat zegt genoeg lijkt me.En ik snap niet waarom een transfer van Mendes da Silva Mendunajin overbodig maakt? Ze spelen op een hele verschillende positie.
Dat waren buitenlanders.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:33 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Koné en Culina zeiden dat ook ooit
Harris Medunyanin is ook een speler die een wedstrijd extra flair kan geven. Lijkt me wel een speler voor Ajax. Hij heeft een mooie stijl, goede actie, goed overzicht, een beetje categorie Diba maar dan iets minder.quote:
Boukhari kan het ook, misschien nog iets beter dan Sneijder, hij moet alleen met iets meer durf en lef spelen, en niet altijd dat tikje breed omdat je dan de minste kans hebt op balverlies.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:38 schreef marsu het volgende:
Medunjanin mag idd wel naar Ajax. Nu kan alleen Wesley op 10.
Haris Medunjanin is een leuke speler, hoor! Maar heeft nog niets bewezen, daarbij speelt hij bij AZ (lees: Dirk Scheringa) dus is een transfer naar Ajax vrijwel uitgesloten. Een tien kunnen we bij Ajax zelf ook wel opleiden, dat hebben we altijd al gedaan en ook tussen onze huidige talenten op De Toekomst lopen geschikte kandidaten voor deze positie. Ajax heeft voor komend seizoen dringend een rechtshalf, linksbuiten, rechtsback en centrale verdediger nodig. Daniël Majstorovic en Gijs Luirink lijken mij interessante en haalbare opties voor de positie van centrale verdediger, Denny Landzaat is de ideale rechtshalf voor Ajax, maar onhaalbaar aangezien hij bij AZ (lees: Dirk Scheringa) speelt. Voor de rechtsback- en linksbuitenpositie weet ik even geen namen te noemen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Harris Medunyanin is ook een speler die een wedstrijd extra flair kan geven. Lijkt me wel een speler voor Ajax. Hij heeft een mooie stijl, goede actie, goed overzicht, een beetje categorie Diba maar dan iets minder.²
Klopt, die had ik ook al in me hoofd. Ik ken ze tante, zal ik het ff voor Ajax regelenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:59 schreef J.P. het volgende:
Ramon Zomer lijkt me ook een optie?
Die stuurt volgens mij ook een beetje aan op een vertrek.
quote:Collega's geven Zlatan een voetbal-Oscar
Zlatan Ibrahimovic heeft een voetbal-Oscar ontvangen. De Zweedse spits van Juventus werd door zijn collega's uit de Serie A gekozen tot beste buitenlandse speler in Italië van 2005.
Ibrahimovic werd afgelopen seizoen kampioen met Juve en staat nu met de Turijnse club na 21 van de 38 speeldagen aan kop. Het gat met Internazionale bedraagt acht punten.
Je moet durven investeren, Ajax moet weer terug naar de top en zal daarvoor geld moeten uitgeven.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:14 schreef J.P. het volgende:
Echt goedkoop zal Barreto niet zijn.
Lijkt me dat je met een bod onder de 5 miljoen wordt uitgelachen.
Hoeveel van die 16 miljoen Euro is er nu betaald, de helft al. Wat een flater, Zlatan was véél meer waard.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |