abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34338548
Zoals gemeld, dreigt de Hengelose haar geboorteland te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning. Omdat haar inmiddels gescheiden ouders de leges te laat hebben betaald, werd die vergunning niet verlengd.
Bron-http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,1478,1661-Hengelo-Regionieuws!!__3040996_,00.html

Dit verzond ik naar de Minister,Geachte ,mevr. drs. M.C.F. Verdonk (Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie)

From: Partijrechtenkind
To: vragenaanministerverdonk@minjus.nl
Sent: Sunday, January 22, 2006 12:06 PM
Subject: Nederlandse taal op straat, niet discrimineren en gelijkheid tussen man en vrouw.

Geachte ,mevr. drs. M.C.F. Verdonk (Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie)

Dit onderstaande bericht las ik in de telegraag van 21-01-2006.
U krijgt daarin onze volledige steun,want ook wij zijn al jaren aan het strijden voor gelijke rechten maar ook plichten voor vrouw en man!
Wij hopen dan ook dat u dit doorzet zodat aan ook onze eisen eindelijk eens zal worden voldaan!

Het bericht uit de telegraag: Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil een code voor heel Nederland waarin gedragsregels voor burgers staan. Uitgangspunten moeten de Nederlandse waarden en normen zijn zoals het spreken van de Nederlandse taal op straat, niet discrimineren en gelijkheid tussen man en vrouw.Bron telegraaf

Zie hier waar wij Zorro en zijn Familie4justice ook voor strijden.
Want ook wij willen, gelijkheid/gelijkwaardigheid voor vrouw en man,maar dan ook na een (echt)scheiding!
Zie onze eisen ,want dan komt er gelijkheid/gelijkwaardigheid!

1- Gelijk gezag bij geboorte !
EVRM en IVRK waaronder ook de reeds voorhanden jurisprudentie bij het Europese Hof, veronderstelt en bevestigt ons standpunt; gelijk gezag bij geboorte

2- Gelijkwaardigheid fiftyfifty Co-ouderschap dan kun je zorgplan pas echt waarborgen!

3- Dat De Raad voor de Kinderbescherming niet meer bij (echt)scheidingen betrokken worden. Die is en moet worden ingeschakeld bij strafbare feiten als Kindermishandeling Incest Ontvoering en Verwaarlozing."
4- Een Parlementaire Enquete: Een parlementaire enquête dient duidelijk te maken hoe het zo schandalig ver heeft kunnen komen. Erkenning en genoegdoening is noodzakelijk, eerlijk herstel zal het gedane leed en de ellende verzachten, ontzette families dienen herenigd te worden!

En met minder, wordt door ons geen genoegen genomen !

Jos aalders Zorro familie4justice.nl

PS-Graag zouden wij ook zien dat u ook voor dit Kind maar uberhaupt voor alle Kinderen/families in deze situaties iets zou gaan doen .
Zie hier de situatie ivb- Dreigende uitzetting van de zeventienjarige Dilara Ketenci uit Hengelo : De Hengelose (Dilara Ketenci ) drijgt haar geboorteland Nederland,te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning. Omdat haar inmiddels gescheiden ouders de leges te laat hebben betaald, werd die vergunning niet verlengd. Een generaal pardon zou in dit soort situaties zeker op zijn plaats zijn.Wij vertrouwen er dan ook op dat u alles in het werk zal stellen om dit kind te helpen om hier in haar geboorteland Nederland te kunnen blijven!Kinderen zijn de toekomst,dit Kind doet het erg goed op school en in onze samenleving,iets dat u toch ook graag ziet!

Ik heb u ooit eens aangesproken,en een flayer van ons gegeven,patijrechtenkind/familie4justice waarop u mij plechtig beloofde het te zullen gaan lezen.

In afwachting op uw antwoord en mvgr verblijf ik,
Jos aalders
  zondag 22 januari 2006 @ 12:07:05 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34338602
en nu?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34338803
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:07 schreef zoalshetis het volgende:
en nu?
Gedwongen opname.
pi_34339007
in welke telegraag stond dat bericht?
pi_34339025
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:07 schreef zoalshetis het volgende:
en nu?
Alle beetjes helpen
Van niets komt niets
Dus vul het maar in
  zondag 22 januari 2006 @ 12:23:22 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34339047
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:22 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen
Van niets komt niets
Dus vul het maar in
wat wil je met deze post bereiken dan?
pi_34339107
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:22 schreef boyv het volgende:
in welke telegraag stond dat bericht?
Hier staat het http://www.telegraaf.nl/b(...)_heel_Nederland.html

En over uitzetting zie link bij mijn bericht
pi_34339133
Misschien helpt een uitreksel van het geboorteregister gewoon, of zijn ze voor het gemak ook maar vergeten om daar inschrijving te doen bij de geboorte. Dit was toch het geboorteland?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_34339178
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat wil je met deze post bereiken dan?
Uiteindelijk dat een kind die het heel goed doet hier en geboren is niet het land word uitgezet
En natuurlijk in de hoop dat er hier ook mensen zijn die er achter staan en ook gaan schrijven
  zondag 22 januari 2006 @ 12:45:19 #10
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_34339660
En nu ben je op zoek naar schouderklopjes op fok!forum?
Shocking is an art.
pi_34339669
Beetje jammer dat je verdonk een flayer hebt gegeven. Een flyer had waarschijnlijk meer indruk gemaakt.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  zondag 22 januari 2006 @ 12:46:01 #12
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34339689
Weer hetzelfde onderwerp.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 22 januari 2006 @ 12:46:39 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34339708
Er zijn bij ELKE "uitzetting" wel mensen persoonlijk betrokken... En af en toe vinden ze het nodig om daar een media-drama van te maken.
Ik heb geen medelijden. Niet met 1 speciaal geval. Niet met alle gevallen bij elkaar!
De wetten zijn soepel genoeg om hier te kunnen blijven. Lukt het dan niet, dan hoor je hier gewoon niet. Klaar.
Go Rita!
censuur :O
  zondag 22 januari 2006 @ 12:52:43 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34339923
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Weer hetzelfde onderwerp.

²
nog 25.998 gezichten te gaan...
  zondag 22 januari 2006 @ 12:53:09 #15
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_34339938
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn bij ELKE "uitzetting" wel mensen persoonlijk betrokken... En af en toe vinden ze het nodig om daar een media-drama van te maken.
Ik heb geen medelijden. Niet met 1 speciaal geval. Niet met alle gevallen bij elkaar!
De wetten zijn soepel genoeg om hier te kunnen blijven. Lukt het dan niet, dan hoor je hier gewoon niet. Klaar.
Go Rita!
Ik zie toch echt wel een verschil tussen uitzetting van iemand die in Nederland is geboren en al haar 17 levensjaren in Nederland heeft gewoond enerzijds, en een migrant die later naar Nederland is verhuisd maar niet de Nederlandse nationaliteit toegewezen krijgt, anderzijds.

Maar goed, ik weet verder ook niet alle details van deze zaak.
Krekker is de bom!
  zondag 22 januari 2006 @ 12:53:51 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34339954
het lijkt me dat vooral de ouders aangesproken kunnen worden in deze zaak. maar ik kan het mishebben.
  zondag 22 januari 2006 @ 12:56:09 #17
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34340040
Je kunt nu eenmaal geen uitzonderingen maken. Einde discussie, slotje.
pi_34340135
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:45 schreef Jozzy het volgende:
En nu ben je op zoek naar schouderklopjes op fok!forum?
Ja zo als de waard is ?
Dat zou wel heel zielig zijn als je het daar vor zou doen
  zondag 22 januari 2006 @ 12:59:40 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_34340167
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:53 schreef zoalshetis het volgende:
het lijkt me dat vooral de ouders aangesproken kunnen worden in deze zaak. maar ik kan het mishebben.
Dat sowieso. Maar dan hoeft een kind daar nog niet direct de dupe van te worden.

In Nederland probeert men toch, als nodig en mogelijk, kinderen te beschermen tegen 'fout' gedrag van ouders, denk bijv. ook aan leerplicht, waarmee men ouders als nodig kan dwingen hun kinderen naar school te laten gaan. Waarom nu wel het kind de dupe laten worden?

Wie wil men trouwens uitzetten? Alleen het kind? Of het kind en (1 v/d of beide) ouders?
Krekker is de bom!
  zondag 22 januari 2006 @ 13:00:27 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34340192
Niet om flauw te doen, TS, maar ik zou mijn briefjes aan bewindslieden voortaan laten schrijven. Je boodschap wordt waarschijnlijk serieuzer genomen als het in leesbaar nederlands wordt gesteld. Geen verwijt aan jou persoonlijk, gewoon een adviesje.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 22 januari 2006 @ 13:00:50 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_34340205
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja maar als het aan jou zou liggen zou elke allochtoon uitgezet worden, niet?
Krekker is de bom!
pi_34340261
quote:
klopt als een bus
Geen uitzonderingen,maar een geheel pardon voor degeen die hier al jaren zitten te wachten!
En zeker voor degeen die hier zijn geboren!!!
pi_34340444
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niet om flauw te doen, TS, maar ik zou mijn briefjes aan bewindslieden voortaan laten schrijven. Je boodschap wordt waarschijnlijk serieuzer genomen als het in leesbaar nederlands wordt gesteld. Geen verwijt aan jou persoonlijk, gewoon een adviesje.
Beste bedankt voor jou advies,maar juist daarom schrijven zoals ik ben eerlijk oprecht en niet te proffessioneel,komt het beter over,en krijg nog steeds serieuse antwooden terug van de politicie,etc zie op de group antwoorden
Maar bedankt voor je eerlijke mening en advies!
  zondag 22 januari 2006 @ 13:09:09 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34340517
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:02 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

klopt als een bus
Geen uitzonderingen,maar een geheel pardon voor degeen die hier al jaren zitten te wachten!
waarom verwacht je wel een generaal pardon van verdonk, terwijl dit tijdens paars gewoon is laten liggen?
pi_34340534
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:02 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

klopt als een bus
Ja joh, en over tien jaar hebben we weer te maken met zo'n groep. Maar ja, het is een nog niet volledig geteste tactiek, dus misschien gaat het nog lukken ook...

dream on...
  zondag 22 januari 2006 @ 13:10:03 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34340552
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:07 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Beste bedankt voor jou advies,maar juist daarom schrijven zoals ik ben eerlijk oprecht en niet te proffessioneel,komt het beter over,en krijg nog steeds serieuse antwooden terug van de politicie,etc zie op de group antwoorden
Maar bedankt voor je eerlijke mening en advies!
wat heb je, behalve serieuze antwoorden, dan nog meer bereikt?
pi_34340678
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat heb je, behalve serieuze antwoorden, dan nog meer bereikt?
Zie voorstellen luchteveld(vvd) CO-OUDERSCHAPSPLAN
Zie Voorstel Donner (cda) ZORGPLAN
Zie werken voor werkloze
Allemaal voorstellen van ons,die ook worden uitgevoerd/zijn aangenomen!
Zie ook aandacht kindermisbruik etc etc
  zondag 22 januari 2006 @ 13:14:54 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34340720
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:13 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Zie werken voor werkloze
klinkt goed. in dat geval ga ik het ook eens proberen.
  zondag 22 januari 2006 @ 13:15:53 #29
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_34340760
quote:
hehe idd, taalgebruik is bagger zeg.
Shocking is an art.
pi_34340819
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom verwacht je wel een generaal pardon van verdonk, terwijl dit tijdens paars gewoon is laten liggen?
Juist PAARS was het die schuldig is aan het gedoog beleid,en waar alles maar kon waardoor nu de problemen op het bord komen!
Nee duidelijke taal ,duidelijke wetten en regels,
JA IS JA,EN NEE IS NEE!
pi_34340892
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:15 schreef Jozzy het volgende:

[..]

hehe idd, taalgebruik is bagger zeg.
Taal bagger of niet,ieder doet wat hij kan voor de medemens
Wat jij kan is mij wel duidelijk
pi_34340939
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:13 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Zie werken voor werkloze
Da's allemaal heel mooi, maar deze wordt een iets lastigere dobber... omdat hier objectiviteit een beetje moeilijk definieerbaar is...
pi_34341162
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Da's allemaal heel mooi, maar deze wordt een iets lastigere dobber... omdat hier objectiviteit een beetje moeilijk definieerbaar is...
Hoezo lastiger,mensenrechten kinderrechten!
En zeker in dit geval hier geboren,nu zeventien jaar,niets op aan te merken,doet het heel goed op school,doet het heel goed in de samenleving!
Wat wil je nog meer,als dat geen reden is wat is dan nog wel een reden??
Zij voldoet daarbij nog eens aan de NORM INTEGRATIE al is zij dan hier geboren,dus zou integratie niet eens mee mogen wegen
  zondag 22 januari 2006 @ 13:29:21 #34
72710 whispers
verbally copulating
pi_34341189
quote:
Inderdaad. Het mag dan al een nobel initiatief zijn, maar ik vrees dat niemand bovenstaande brief serieus zal nemen, want hij is vrijwel onleesbaar.

Neem dus het advies van Lord_Vetinari ter harte en laat je brief de volgende keer door iemand anders schrijven, of laat hem tenminste controleren op stijl en spelling. Maar nogmaals: de bedoeling was goed.
pi_34341718
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:28 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Hoezo lastiger,mensenrechten kinderrechten!
En zeker in dit geval hier geboren,nu zeventien jaar,niets op aan te merken,doet het heel goed op school,doet het heel goed in de samenleving!
Wat wil je nog meer,als dat geen reden is wat is dan nog wel een reden??
Zij voldoet daarbij nog eens aan de NORM INTEGRATIE al is zij dan hier geboren,dus zou integratie niet eens mee mogen wegen
Ja, als ze hier geboren is, dan staat ze volgens mij ook ingeschreven in het geboorteregister... hoe zit dat dan? Daar kun je vast antwoord op geven...
pi_34341983
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:45 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, als ze hier geboren is, dan staat ze volgens mij ook ingeschreven in het geboorteregister... hoe zit dat dan? Daar kun je vast antwoord op geven...
Zij is hier geboren staat ingeschreven en heeft dus een geboorte bewijs!
Maar zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning.
pi_34342130
Is het een optie voor de ouders dan om hun dochter het huis uit te trappen en te verklaren dat ze nooit meer iets met haar te maken willen hebben? Dan is ze gewoon een Nederlandse die hulp nodig heeft en zo ook zonder de ouders in aanmerking kan komen voor een paspoort... moet technisch mogelijk zijn...
pi_34342792
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:57 schreef AlphaOmega het volgende:
Is het een optie voor de ouders dan om hun dochter het huis uit te trappen en te verklaren dat ze nooit meer iets met haar te maken willen hebben? Dan is ze gewoon een Nederlandse die hulp nodig heeft en zo ook zonder de ouders in aanmerking kan komen voor een paspoort... moet technisch mogelijk zijn...
Ze is ook een in Nederland geboren kind die hulp nodig heeft!
Zou mischien mogelijk zijn?
Wat mij eigenlijk ook verbaasde waarom raadkinderbescherming nooit is opgetreden!
pi_34343438
Persoonlijk heb ik sterk het gevoel dat er meer schuil gaat achter dit verhaal. Er wordt heus niet vreselijk roekeloos omgegaan met mensen in dit land. Wel wordt er heel erg gestuurd op basis van regels, maar he, wat wil je, we leven met 16 miljoen + mensen in een landje waarbij op de gemiddelde globe de naam niet eens in het landje kan worden weergegeven.... daar zijn regels nodig, en hard ook...
pi_34343525
dit bewijs weer dat NL opeens onmenselijk is
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34343577
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:35 schreef AlphaOmega het volgende:
Persoonlijk heb ik sterk het gevoel dat er meer schuil gaat achter dit verhaal. Er wordt heus niet vreselijk roekeloos omgegaan met mensen in dit land. Wel wordt er heel erg gestuurd op basis van regels, maar he, wat wil je, we leven met 16 miljoen + mensen in een landje waarbij op de gemiddelde globe de naam niet eens in het landje kan worden weergegeven.... daar zijn regels nodig, en hard ook...
Zoals gemeld, dreigt de Hengelose haar geboorteland te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning. Omdat haar inmiddels gescheiden ouders de leges te laat hebben betaald, werd die vergunning niet verlengd.
Donderdag diende de laatste rechtszaak in Zutphen. De uitspraak is over zes weken.
‘Om van uit je vel te knappen’, aldus L. Schenck, die bij de Raad van Kerken aanklopte. Hij is een van de mensen die een spontane actie is begonnen om handtekeningen in te zamelen. Daartoe worden zondag lijsten neergelegd in de kerken waar oecumenische diensten worden gehouden in het kader van ‘De Week van Gebed voor de Eenheid’. Er zijn diensten in de Moeder Teresakerk, de Ontmoetingskerk, de Thaborkerk en de remonstrantse kerk.
Ook de fractie van GroenLinks zegt ‘geschrokken’ te zijn van het verhaal van Dilara. Zij vindt de sanctie van uitzetting veel te ver gaan en heeft het college gevraagd haar invloed aan te wenden om dat te voorkomen. Zij wordt op haar wenken bediend. Burgemeester F. Kerckhaert en wethouder B. Otten houden de zaak nauwlettend in de gaten. Zij hebben hun contacten in de Tweede Kamer aangesproken en werken aan een brief aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en minister Verdonk, waarin die worden gevraagd de zaak te herzien. Het college wacht met versturing echter tot de uitspraak er is.
pi_34343640
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:35 schreef AlphaOmega het volgende:
Persoonlijk heb ik sterk het gevoel dat er meer schuil gaat achter dit verhaal.
Ik niet. En weet je waarom? Omdat er een soortgelijk verhaal zich in mijn omgeving afspeelt. De persoon die ik ken doet 4 VWO en weet bijna niks van het land waar hij vandaan komt.(12 jaar geleden)

Er wordt niet gedreigd met uitzetting, maar een permanente verblijfsvergunning krijgen ze ook niet.
pi_34343731
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:42 schreef IHVK het volgende:
Er wordt niet gedreigd met uitzetting, maar een permanente verblijfsvergunning krijgen ze ook niet.
Ok, uit welk land zijn ze gekomen? Dat is het eerste belangrijke punt, en dan, wanneer is het... maar nee, het idee van regels, dat zal men nooit snappen... dus ik ga er verder ook niet op in. Het komt wel zoals het komen moet...
pi_34343810
Oh ja, kerken moeten zich er zowiezo buiten houden. Er heerst hier, ja in Nederland wel, een scheiding tussen kerk en staat. Dus prachtig, die acties van kerken. Laat de religies maar eens in hun eigen sociale verleden kijken...
pi_34343851
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:45 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ok, uit welk land zijn ze gekomen? Dat is het eerste belangrijke punt, en dan, wanneer is het... maar nee, het idee van regels, dat zal men nooit snappen... dus ik ga er verder ook niet op in. Het komt wel zoals het komen moet...
Het is in inderdaad ingewikeld. Ze komen uit Vietnam en de school doet alles om hen iedere keer weer aan die vergunning te helpen.

Dit is voor mij ook gecomliceerd, ik vind dat Verdonk het immigratie probleem moet aanpakken. (ik heb het over verloederde wijken, maar ik vind niet dat mijn vriend weg moet dus ik zal haar beleid nooit echt steunen)
pi_34343864
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:40 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Zoals gemeld, dreigt de Hengelose haar geboorteland te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd .
De fout ligt dus bij de ouders. Een beetje eigen verantwoordelijkheid hadden ze niet en nu moeten ze dus op de blaren zitten.
pi_34343871
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:47 schreef AlphaOmega het volgende:
Oh ja, kerken moeten zich er zowiezo buiten houden. Er heerst hier, ja in Nederland wel, een scheiding tussen kerk en staat. Dus prachtig, die acties van kerken. Laat de religies maar eens in hun eigen sociale verleden kijken...
Maar het is wel lief van die Kerken.
pi_34343893
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:49 schreef J_CDA het volgende:

[..]

De fout ligt dus bij de ouders. Een beetje eigen verantwoordelijkheid hadden ze niet en nu moeten ze dus op de blaren zitten.
Wat kan dat kind er nou aan doen, als de ouders niet voldoende op de hoogte waren van de regels?
pi_34343937
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wat kan dat kind er nou aan doen, als de ouders niet voldoende op de hoogte waren van de regels?
Als je in dit land leeft, dan hoor je ook de regels te kennen... en het is ook nog eens onderdeel van de opvoeding...
pi_34344024
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:52 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als je in dit land leeft, dan hoor je ook de regels te kennen... en het is ook nog eens onderdeel van de opvoeding...
De vraag is: Wat kan dat kind eraan doen? Vind jij dat kinderen gestraft moeten worden voor de fouten van hun ouders?
pi_34344101
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:40 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Dat kind is 17. Kan ze dan niet zelf een paspoort aanvragen en/of die leges betalen?
pi_34346849
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:54 schreef IHVK het volgende:

[..]

De vraag is: Wat kan dat kind eraan doen? Vind jij dat kinderen gestraft moeten worden voor de fouten van hun ouders?
Nee, natuurlijk niet, maar er zijn mogelijkheden genoeg om ondersteuning te krijgen bij het goed uitregelen van dit soort zaken. En als je dan al besluit om dat kind geen paspoort te geven, wat overigens eerst niet nodig was, later, na nieuwe wetten wel, dan moet je wel rekening houden met de gevolgen.

Maar de situatie in het geval van dit Topic is vast zo dat ze wel een Turks paspoort heeft? Gokje, hoor, ik weet het niet zeker. In ieder geval zijn het volgens mij alleen Marokkanen die twee paspoorten mogen hebben in dit land, volgens mij Turken niet. Is dat misschien de issue?
  zondag 22 januari 2006 @ 20:53:52 #53
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34356563
Ah, dit verhaal stond op de voorpagina van de TC Tubantia. Erg vervelend natuurlijk voor dit meisje, dat zij ouders heeft die er een rommeltje van hebben gemaakt. Het is daarom niet de schuld van Verdonk, maar de schuld van haar eigen ouders dat zij Nederland misschien zal moeten verlaten, zij het voor een half jaar. Dat halve jaar is natuurlijk best te overbruggen, dus ik vind dit niet echt een kolossaal probleem, eerlijk gezegd. Ze kan wanneer ze achttien is geworden natuurlijk altijd opnieuw een verblijfsvergunning aanvragen en wie weet is Verdonk haar dan gunstig gezind.
pi_34356905
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:57 schreef Light het volgende:

[..]

Dat kind is 17. Kan ze dan niet zelf een paspoort aanvragen en/of die leges betalen?
Nope,

Dat kan pas vanaf haar achtiende. Dan kan ze met haar uitreksel uit het geboortregister aankloppen en haar paspoort ophalen. Ondertussen heeft ze wel haar examen gemist. Lekker constructief

Maar ja wat wil je, ook Verdonk heeft een qouta te halen, met mensen nummers uitwijzen.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2006 @ 00:58:39 #55
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_34365911
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:04 schreef partijrechtenkind het volgende:

Jos aalders
Heb je zelf kinderen Jos?

Op jouw leeftijd kun je je toch beter zorgen maken over je eigen kinderen en klienkinderen i.p.v. een beetje de werkeloze opa achter het toetsenbord te gaan uithangen?
quote:
Vergeet ook deze Kinderen niet!
Elke zeven seconden gaat ergens in de wereld een kind jonger dan tien dood aan de directe of indirecte gevolgen van een tekort aan voedsel." Een kind dat sterft van de honger, wordt vermoord door de wereldorde" Aldus Partijrechtenkind de Kinderombudsman en de speciale rapporteur van de VN, Jean Ziegler. De situatie is absurd. Volgens het FAO (Food and Agricultural Organisation) kan onze planeet zonder problemen de monden vullen van zo'n 12 miljard mensen, en we zijn maar met 6,2 miljard?. Voor meer zie boven en klik op nieuws!
Helpt het als je dat online aan andere mensen verteld? Sterven er nu minder kinderen daar? Is gewoon natuurlijke selectie beste Jos.
quote:
KIJK LEES EN HUIVER !
1-In ons land overlijden jaarlijks minimaal vijftig kinderen als gevolg
van mishandeling door hun ouders of verzorgers.
Dat is één per week. De helft van de kinderen is nog geen twee jaar oud.
Zolang we allemaal van elkaar verveemden in deze *ik* maatschappij die M.I. alleen nog maar heftiger zal worden zullen de cijfers niet lager worden, doorgaans zijn het ecalaties óf een opeenstapeling van vooraf gaan telkens heftiger worden geweld en mishandeling (in opbouwende volgorde) waardoor de buitenwereld zeer lange tijd geen enkel weet hebben van het leed wat de slachtoffertjes structueel moeten ondergaan.

Kun je amper voorkomen.

[ Bericht 44% gewijzigd door Loedertje op 23-01-2006 01:04:54 ]
pi_34367569
Jammer maar helaas. Regels zijn regels.

Overigens mag ze best blijven als in ruil een of andere spijbelende VMBO'er haar plaats inneemt. Slimme mensen moesten welkom zijn, maar op de een of andere manier lijkt het tegenovergestelde het geval te zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34369268
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Heb je zelf kinderen Jos?
[afbeelding]
Op jouw leeftijd kun je je toch beter zorgen maken over je eigen kinderen en klienkinderen i.p.v. een beetje de werkeloze opa achter het toetsenbord te gaan uithangen?
[..]

Helpt het als je dat online aan andere mensen verteld? Sterven er nu minder kinderen daar? Is gewoon natuurlijke selectie beste Jos.
[..]

Zolang we allemaal van elkaar verveemden in deze *ik* maatschappij die M.I. alleen nog maar heftiger zal worden zullen de cijfers niet lager worden, doorgaans zijn het ecalaties óf een opeenstapeling van vooraf gaan telkens heftiger worden geweld en mishandeling (in opbouwende volgorde) waardoor de buitenwereld zeer lange tijd geen enkel weet hebben van het leed wat de slachtoffertjes structueel moeten ondergaan.

Kun je amper voorkomen.
Beste juist omdat ik vijf kinderen heb en vijf kleinkinderen de zesde op komst,ben ik dit allemaal gaan doen
Maar ik zit echt niet enkel achter het commetje,ik zit door heel nederland om regelmatig actie te voeren
Ook nodig ik en krijg ik uitnodigingen zoals in denhaag om gesprekken te voeren en info uit te wisselen,je hebt de foto gevonden,lees dan ok eens wat ik doe
gr jos alis zorro
  maandag 23 januari 2006 @ 11:50:33 #58
3542 Gia
User under construction
pi_34372777
Ik heb nergens gelezen dat Dilara VWO zou doen of al in de examenklas daarvan zou zitten.
Daarbij is het toch niet zo'n ramp als zij pas over een jaar examen doet. Duizenden doen pas op hun 18de examen.

De schuld hiervan moet zij inderdaad bij haar ouders zoeken. Dit komt ervan als je als ouders zo halsstarrig vasthoudt aan de nationaliteit van je thuisland.

Wat mij betreft wordt het hebben van een dubbele nationaliteit in de meeste gevallen verboden. Ook Marokkanen moeten dan kiezen en dan kunnen ook hier geboren Marokkanen uitgezet worden als de verblijfsvergunning niet verlengd wordt. Zelfde als met dit meisje. Zij kunnen dan als ze 18 zijn een Nederlands paspoort aanvragen en krijgen dit dan als ze het Marokkaanse inleveren. Kan dat niet omdat het van Marokko niet mag? Pech.
pi_34373106
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:04 schreef partijrechtenkind het volgende:
Zoals gemeld, dreigt de Hengelose haar geboorteland te worden uitgezet
Hoezo Hengeloose, ze is geen Hengeloose, ze is niet eens Nederlandse; daarom wordt ze namelijk uitgezet
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34373246
Was vorige week al in hart van nederland. Ze doet wel VWO en ze spreekt met een hengeloos accent. Leuk, intelligent meisje, die de dupe is dat haar vader niet op tijd betaald heeft.

Toen hij dat nog wel wilde betalen, vond men het te laat.

Kortom, idiote bureaucratie weer eens. Dat kind heeft in turkije niks te zoeken, ze kent de taal niet eens, voelt zich nederlandse. Tis gewoon idiotie om dat kind de grens over te zetten.
Variety is the spice of life
  maandag 23 januari 2006 @ 12:05:33 #61
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34373251

[ Bericht 100% gewijzigd door Damzkieee op 23-01-2006 12:05:45 ]
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_34373265
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:01 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Hoezo Hengeloose, ze is geen Hengeloose, ze is niet eens Nederlandse; daarom wordt ze namelijk uitgezet
Nou dan moet je toch even goed lezen
Hier geboren en nu 17 jaar
Dat lijkt mij toch duidelijk Nederlandse ,anders zou ieder nieuw geboren kind geen Nederlander/Nederlandse zijn! Vreemde denkwijze van jou
pi_34374683
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:06 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Ik leest: GEEN NEDERLANDS PASPOORT
quote:
Dat lijkt mij toch duidelijk Nederlandse ,anders zou ieder nieuw geboren kind geen Nederlander/Nederlandse zijn! Vreemde denkwijze van jou
Ieder kindje geboren waar een van de ouders Nederlander is heeft recht op de Nederlandse nationaliteit. Het is niet waar je geboren wordt maar uit wie.

De regeling dat een kind geboren uit een Engelse moeder een duitse vader in een klmvlucht boven spanje, automatisch recht heeft op 4 paspoorten is jammer genoeg al lang van de baan.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:55:22 #64
3542 Gia
User under construction
pi_34374695
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:06 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Als twee ouders met een Turks paspoort hun kind aangeven, dan hoeven ze niet voor het kind de Nederlandse nationaliteit aan te vragen. Ze kan gewoon alleen de Turkse krijgen, wat hier dus gebeurd is.
Echter, ze kan wel na haar 18de verjaardag zelf een Nederlands paspoort aanvragen.
pi_34375320
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Als twee ouders met een Turks paspoort hun kind aangeven, dan hoeven ze niet voor het kind de Nederlandse nationaliteit aan te vragen. Ze kan gewoon alleen de Turkse krijgen, wat hier dus gebeurd is.
Echter, ze kan wel na haar 18de verjaardag zelf een Nederlands paspoort aanvragen.
Dus is ze Nederlandse, alleen zonder paspoort. Je moet toegeven dat dat op zijn minst een wat rare situatie is.
pi_34375894
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:15 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dus is ze Nederlandse, alleen zonder paspoort. Je moet toegeven dat dat op zijn minst een wat rare situatie is.
Alleen zonder paspoort, ....Nee ook zonder de Nederlanmdse nationaliteit ,
die moet ze namelijk ook eerst aanvragen , en die kan dus geweigerd worden
pi_34376033
Waarom wordt er niet eerst iets gedaan aan die hele -van geen kanten kloppende- procedures? Als Verdonk dat nou eerst eens aanpakt en zich pas als dat geregeld is gaat bezighouden met de afhandeling van de zaken van de asielzoekers die als gevolg van de slechte procedures al jaren tussen wal en schip bungelen dan schep je in ieder geval een klimaat van duidelijkheid. Wordt niet de ene bungelende asielzoeker ingeruild voor de volgende en maak je dus de wachtlijst korter en korter tot ie verdwijnt. Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen de bewuste "26.000 asielzoekers van Rita" verwarren met de zogenaamde "k*tmarokkanen. Als ik de reacties van mensen hoor en zie als het over asielzoekers gaat.....
pi_34376332
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:15 schreef Zemi77 het volgende:
Dus is ze Nederlandse, alleen zonder paspoort.
Nee, het is een Turkse (incl. paspoort) die hier geboren en getogen is en een verblijfsvergunning had waarvan de leges niet zijn betaald. Àls er al ergens verhaal te halen is, is dat dus niet bij die grote boze overheid maar bij de paps en mams van dat meisje. Het gaat nu natuurlijk niet aan om de overheid een veeg uit de pan te geven. Volkomen logisch dat het meisje kwaad is, dat moet ze dan maar richten op haar ouders die de situatie hebben veroorzaakt.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:40:26 #69
3542 Gia
User under construction
pi_34377947
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:48 schreef Bayer het volgende:

[..]

Nee, het is een Turkse (incl. paspoort) die hier geboren en getogen is en een verblijfsvergunning had waarvan de leges niet zijn betaald. Àls er al ergens verhaal te halen is, is dat dus niet bij die grote boze overheid maar bij de paps en mams van dat meisje. Het gaat nu natuurlijk niet aan om de overheid een veeg uit de pan te geven. Volkomen logisch dat het meisje kwaad is, dat moet ze dan maar richten op haar ouders die de situatie hebben veroorzaakt.
Inderdaad. En als ze 18 is kan ze zelf de nederlandse nationaliteit aanvragen. Omdat ze hier geboren is, zal ze die waarschijnlijk wel krijgen.
pi_34378212
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:32 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Alleen zonder paspoort, ....Nee ook zonder de Nederlanmdse nationaliteit ,
die moet ze namelijk ook eerst aanvragen , en die kan dus geweigerd worden
Er wordt niets geweigerd en ze hoeft niets aan te vragen. Ze kan op haar achtiende verjaardag haar paspoort gewoon ophalen, niet aanvragen. En dat is dus het hele punt. Ze is door haar geboorteplaats en het feit dat ze haar hele leven in nederland gewoond heeft al Nederlandse.

Het is dus op zijn minst een beetje raar dat ze:

A) Terwijl de nederlandse nationaliteit in wezen al is toegekend ze er toch uitgesodemieterd wordt.
B) Terwijl de nederlandse nationaliteit in wezen al is toegekend ze geen paspoort krijgt (tot over een half jaar).
pi_34378262
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. En als ze 18 is kan ze zelf de nederlandse nationaliteit aanvragen. Omdat ze hier geboren is, zal ze die waarschijnlijk wel krijgen.
Maar waarom al die moeite doen om haar er nu dan uit te gooien? Snap ik niet. En kom niet aan met regels zijn regels, want dan ga ik ook zeiken als je weer eens zeurt dat je geflitst bent met 123 op de teller op de autosnelweg en je de boete op de mat krijgt.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:58:51 #72
3542 Gia
User under construction
pi_34378574
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:49 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Maar waarom al die moeite doen om haar er nu dan uit te gooien? Snap ik niet. En kom niet aan met regels zijn regels, want dan ga ik ook zeiken als je weer eens zeurt dat je geflitst bent met 123 op de teller op de autosnelweg en je de boete op de mat krijgt.
Ik rijd nooit te hard. Speel op gewone wegen altijd treintje, en dan was ik de machinist, met al die bumperklevers achter me.

Dus waar dat nou weer op slaat!!
pi_34378746
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik rijd nooit te hard. Speel op gewone wegen altijd treintje, en dan was ik de machinist, met al die bumperklevers achter me.

Dus waar dat nou weer op slaat!!
Vat het nou niet zo persoonlijk op. Ik maakte een vergelijking tussen wat iedereen mierenneuken noemt en wat een aantal mensen hier harde wetgeving noemt.

Maar OT: Haar uitzetten is toch mierenneuken als er over een half jaartje een paspoort voor haar klaarligt?
pi_34378959
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:49 schreef Zemi77 het volgende:
Maar waarom al die moeite doen om haar er nu dan uit te gooien? Snap ik niet.
Ik wel.
quote:
En kom niet aan met regels zijn regels
Ow, daar wilde ik eigenlijk wel mee aankomen...
quote:
want dan ga ik ook zeiken als je weer eens zeurt dat je geflitst bent met 123 op de teller op de autosnelweg en je de boete op de mat krijgt.
Heb je helemaal gelijk in, dat zijn nou eenmaal de consequenties als je je niet aan de regels houdt, niet zeiken dan.
pi_34379004
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:47 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Er wordt niets geweigerd en ze hoeft niets aan te vragen. Ze kan op haar achtiende verjaardag haar paspoort gewoon ophalen, niet aanvragen. En dat is dus het hele punt. Ze is door haar geboorteplaats en het feit dat ze haar hele leven in nederland gewoond heeft al Nederlandse.

Het is dus op zijn minst een beetje raar dat ze:

A) Terwijl de nederlandse nationaliteit in wezen al is toegekend ze er toch uitgesodemieterd wordt.
B) Terwijl de nederlandse nationaliteit in wezen al is toegekend ze geen paspoort krijgt (tot over een half jaar).
Als wat jij beweert waar zou zijn, wat trouwens niet klopt, zou zij dat al op haar 16e moeten kunnen
pi_34379071
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:11 schreef Bayer het volgende:

[..]

Ik wel.
[..]

Ow, daar wilde ik eigenlijk wel mee aankomen...
[..]

Heb je helemaal gelijk in, dat zijn nou eenmaal de consequenties als je je niet aan de regels houdt, niet zeiken dan.
Maar zij houdt zich wel aan de regels, haar papa was alleen iets te laat. Moeten we dan niet haar papa spanken in plaats van haar?
  maandag 23 januari 2006 @ 15:17:07 #77
3542 Gia
User under construction
pi_34379183
quote:
In een aantal gevallen kunt u Nederlander worden door een optieverklaring in te vullen. Dit is een eenvoudige en snelle manier om de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen. Om voor optie in aanmerking te komen moet u in alle gevallen in het bezit zijn van een geldige verblijfsvergunning. U kunt van deze procedure gebruikmaken als u aan één van de volgende voorwaarden voldoet:

U bent meerderjarig (dat wil zeggen 18 jaar of ouder; bent u jonger dan 18, dan bent u meerderjarig als u getrouwd bent of getrouwd bent geweest), in Nederland geboren als kind van immigranten en u woont sinds uw geboorte onafgebroken in Nederland.
U bent in Nederland geboren, u hebt hier tenminste drie jaar onafgebroken gewoond en u hebt vanaf uw geboorte geen nationaliteit (u bent staatloos).
U bent meerderjarig en u woont vanaf uw vierde jaar legaal in Nederland.
U bent meerderjarig, oud-Nederlander en u woont tenminste één jaar in Nederland op basis van een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd of een verblijfsvergunning voor een niet-tijdelijk verblijfsdoel (zie de aparte brochure voor oud-Nederlanders).
U bent tenminste drie jaar getrouwd met een Nederlander en woont tenminste vijftien jaar onafgebroken legaal in Nederland.
U bent 65 jaar of ouder en woont vijftien jaar onafgebroken legaal in Nederland.
Onder bepaalde voorwaarden kunnen minderjarige kinderen, na drie jaar te zijn verzorgd en opgevoed door tenminste één Nederlandse ouder, ook in aanmerking komen voor optie. Voor meer informatie kunt u terecht bij de gemeente, telefoon: (077) 306 66 33 of via e-mail: burgerzaken@helden.nl.
M.a.w. zij heeft geen geldige verblijfsvergunning, dankzij pappie en wordt uitgezet.
Als zijn na een half jaar of een jaar weer terugkomt om een Nederlands paspoort aan te vragen, dan kan het zijn dat dit geweigerd wordt, omdat zij niet onafgebroken in Nederland heeft gewoond en omdat ze geen verblijfsvergunning heeft.

Wat ze zou kunnen doen, is vlug trouwen, omdat ze dan voor de wet volwassen is, maar goed, ze heeft nog steeds geen verblijfsvergunning.
pi_34379314
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als wat jij beweert waar zou zijn, wat trouwens niet klopt, zou zij dat al op haar 16e moeten kunnen
15e volgens de site van de gemeente Roermond (de eerste bij Google ).

Maar ik denk dat dat alleen kan als minimaal een van de ouders al een nederlands paspoort had. Het fijne weet ik er ook niet van, nooit mee te maken gehad. In de krant (AD) stond dat haar paspoort klaar lag als ze achtien werd. Ik ga ervanuit dat ze niet liegen, maar als je een bronnetje hebt waaruit anders blijkt.....
pi_34379437
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:14 schreef Zemi77 het volgende:
Maar zij houdt zich wel aan de regels, haar papa was alleen iets te laat.
Ja, lullig. Probeer je verlopen rijbewijs maar eens een maand te laat te verlengen.
Heb je pech gehad. Rijlessen nemen en opnieuw je rijbewijs halen.
'Ja maar ik rijd al 10 jaar rond!' Ja, jammer dan, had je het op tijd moeten verlengen.
quote:
Moeten we dan niet haar papa spanken in plaats van haar?
Ik denk dat dat gezin wel genoeg 'gespanked' wordt door deze zaak.
Vergeet je trouwens niet dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen tot hun 18e verjaardag?
Anyway, voor de gevolgen van (te vroeg en te veel) actievoeren, de media erbij halen etc. etc. verwijs ik je graag naar het dossier Gümüs.
pi_34379587
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]

M.a.w. zij heeft geen geldige verblijfsvergunning, dankzij pappie en wordt uitgezet.
Als zijn na een half jaar of een jaar weer terugkomt om een Nederlands paspoort aan te vragen, dan kan het zijn dat dit geweigerd wordt, omdat zij niet onafgebroken in Nederland heeft gewoond en omdat ze geen verblijfsvergunning heeft.

Wat ze zou kunnen doen, is vlug trouwen, omdat ze dan voor de wet volwassen is, maar goed, ze heeft nog steeds geen verblijfsvergunning.
Soit, you proved my point. Aangezien ze onafgebroken in nederland heeft gewoond sinds haar geboorte, ligt dat Nederlanderschap/paspoort voor haar klaar. Ze voldoet immers aan de eisen. Uitzetten is dan ook absurd. Tenzij je zo redeneert dat je haar kunt weigeren als ze terugkomt omdat ze drie maandjes naar Turkije moest. Kan ik je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren.

Dat ze hier onze belastingcenten aan besteden Weet ik wel betere manieren.
pi_34379768
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:23 schreef Bayer het volgende:

[..]

Ja, lullig. Probeer je verlopen rijbewijs maar eens een maand te laat te verlengen.
Heb je pech gehad. Rijlessen nemen en opnieuw je rijbewijs halen.
'Ja maar ik rijd al 10 jaar rond!' Ja, jammer dan, had je het op tijd moeten verlengen.
[..]

Ik denk dat dat gezin wel genoeg 'gespanked' wordt door deze zaak.
Vergeet je trouwens niet dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen tot hun 18e verjaardag?
Anyway, voor de gevolgen van (te vroeg en te veel) actievoeren, de media erbij halen etc. etc. verwijs ik je graag naar het dossier Gümüs.
Bedankt voor de hint van het rijbewijs, wist ik niet. Ik zal er op letten.

OT: Ik vind het alleen zo triest dat je dat miesje straft om iets waar zij niets aan kan doen en voor niemand behalve haar (een jaar leerachterstand en een hoop stress) iets oplevert. Over een half jaar is ze er toch weer. Trouwens als de ouders verantwoordelijk zijn, zoals je zegt, waarom pakken we dat kind dan????
pi_34379772
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:20 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

15e volgens de site van de gemeente Roermond (de eerste bij Google ).

Maar ik denk dat dat alleen kan als minimaal een van de ouders al een nederlands paspoort had. Het fijne weet ik er ook niet van, nooit mee te maken gehad. In de krant (AD) stond dat haar paspoort klaar lag als ze achtien werd. Ik ga ervanuit dat ze niet liegen, maar als je een bronnetje hebt waaruit anders blijkt.....
heheh
dat heeft te maken met op welk paspoort ze nu staat,
Als zij een eigen paspoort heeft ligt dat rijbewijs namelijk niet zo maar klaar.
Ach die paspoort wetgeving in NL is om ziek van te worden...feit blijft dat volgens de regels ze nu niet mag blijven.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:33:25 #83
3542 Gia
User under construction
pi_34379797
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Soit, you proved my point. Aangezien ze onafgebroken in nederland heeft gewoond sinds haar geboorte, ligt dat Nederlanderschap/paspoort voor haar klaar.
Je vergeet echter één kleinigheidje:
quote:
Om voor optie in aanmerking te komen moet u in alle gevallen in het bezit zijn van een geldige verblijfsvergunning.
Die heeft ze niet en dat is toch de eerste vereiste.
pi_34379950
Technocratisch verhaal natuurlijk.

Menselijkerwijs en sociaalgewijs zie ik geen enkele reden om dat meisje uit te zetten, integendeel.
pi_34379975
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Dus, ik moet het opvatten als een goedkope manier om haar te lozen????

Realistisch gezien kunnen we ervanuit gaan dat ze over een half jaar hier weer zit en dat paspoort ook wel krijgt. Lijkt mij dat ze er wel recht op heeft en dat dat haar niet geweigerd gaar worden vanwege een enkeltje Turkije voor drie maanden omdat papa wat nalatig was met de post openen. Het blijft allemaal mierenneuken volgens mij.

@ Desiredband: Ze staat nergens bijgeschreven op een paspoort, haar ouders hebben een verblijfsvergunning. En rijbewijs?? Ze wilde een paspoort . Maandag he.
  maandag 23 januari 2006 @ 15:43:16 #86
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_34380176
[zingmode]

Mi mi Dilara........

of

bye bye Dilara?

Hoe dan ook, een trieste zaak.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_34380197
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:32 schreef Zemi77 het volgende:
OT: Ik vind het alleen zo triest dat je dat miesje straft om iets waar zij niets aan kan doen en voor niemand behalve haar (een jaar leerachterstand en een hoop stress) iets oplevert. Over een half jaar is ze er toch weer. Trouwens als de ouders verantwoordelijk zijn, zoals je zegt, waarom pakken we dat kind dan????
Dat is inderdaad heel lullig. Helemaal lullig is dat de topicstarter, andere actievoerders, de media etc. het nu waarschijnlijk voor haar verzieken. Met zoveel aandacht voor de zaak en actievoerders die het er ook niet bij laten zitten, is er natuurlijk geen ambtenaar die het in zijn hoofd haalt om in dit geval soepel met de regels om te gaan.
pi_34380672
Niet helemaal waar, want in Nederland zijn ze uitgeprocedeerd en afgewezen. Ze proberen het nu nog in Brussel als dat niet gaat mag ze haar koffers pakken. Geen Nederlandse ambtenaar die daar nog wat aan kan doen. In dit geval zijn de actievoerders dus mooi op tijd.

Maar geeft dit niet aan de ons uitzettingsbeleid niet een beetje doorgeschoten is?
pi_34380727
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:56 schreef Zemi77 het volgende:
In dit geval zijn de actievoerders dus mooi op tijd.
Dat zullen we nog weleens zien.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:20:47 #90
3542 Gia
User under construction
pi_34381467
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:38 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dus, ik moet het opvatten als een goedkope manier om haar te lozen????
Dat zou je bijna denken, ja.
quote:
Realistisch gezien kunnen we ervanuit gaan dat ze over een half jaar hier weer zit en dat paspoort ook wel krijgt. Lijkt mij dat ze er wel recht op heeft en dat dat haar niet geweigerd gaar worden vanwege een enkeltje Turkije voor drie maanden omdat papa wat nalatig was met de post openen. Het blijft allemaal mierenneuken volgens mij.
Ben ik met je eens.
In dit geval vind ik uitzetting ook onterecht.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:22:26 #91
3542 Gia
User under construction
pi_34381516
quote:
In dit geval zijn de actievoerders dus mooi op tijd.
Zijn er in dit geval ook al actievoerders? Ik dacht alleen bij dat meisje uit Kosovo.
pi_34383728
quote:
Niet helemaal waar, want in Nederland zijn ze uitgeprocedeerd en afgewezen. Ze proberen het nu nog in Brussel als dat niet gaat mag ze haar koffers pakken. Geen Nederlandse ambtenaar die daar nog wat aan kan doen. In dit geval zijn de actievoerders dus mooi op tijd.

Maar geeft dit niet aan de ons uitzettingsbeleid niet een beetje doorgeschoten is?
Gaan ze hopenlijk wel lekker in Brussel wonen??????
Belachelijk ze zijn hier uitgeprocedeerd, alsof al die beroepen al niet genoeg geld kosten en wordt het zometeen door die kutbelgen weer anders. Als ze ven Brussel mogen blijven houd belgie ze maar. Kut europa
pi_35641406
De uitspraak van vandaag is zes weekjes verschoven. Het zou de triestheid ten top zijn als dit meisje ook werd gedeporteerd eruit gepleurd.
quote:
Dilara nog weken in onzekerheid

HENGELO - De 17-jarige in Hengelo geboren en getogen Dilara Ketenci, die met uitzetting wordt bedreigd, moet nog zes weken nagelbijten. De rechtbank neemt namelijk zes weken de tijd om uit te zoeken of haar verblijfsvergunning op juiste gronden niet verlengd is door de IND.
Zie ons Journaal van 20 januari op breedband of smalband .
Er was een kleine kans dat de rechtbank vandaag nog een uitspraak zou doen. Daarvan was dus, tot Dilara's teleurstelling, geen sprake. Door familieomstandigheden betaalde het gezin een maand te laat voor een verlenging van haar verblijfsvergunning. De IND meent nu dat het recht daarop is vervallen. Dilara vecht dat aan, maar twee andere rechtbanken gaven de IND gelijk. Dat betekent dat ze terug naar Turkije moet, terwijl haar familie hier woont. Ze heeft nu een nieuwe advocaat, die meent dat de procedure niet juist is geweest.
bron
pi_35642998
Waarom zou de vergunning niet alsnog kunnen worden aangevraagd?

Beetje vaag bericht. Een vergunning wordt niet meteen onbereikbaar omdat de leges niet op tijd zijn betaald. Hier moet meer aan de hand zijn.
pi_35643155
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Correctie: Je moet altijd in het bezit zijn geweest van een geldige verblijfsstatus. Dat is ook het geval als de aanvraag voor een vergunning nog loopt.

Uiteraard moet wel eerst dit VTV verhaal positief worden afgerond, voor een paspoort aan de orde is.
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:10:28 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35643227
ik vind deportatie zo'n vervelend woord. ik zou gaan voor terrechte uitzetting.
pi_35643450
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 15:10 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind deportatie zo'n vervelend woord. ik zou gaan voor terrechte uitzetting.
Een snelle conclusie. Waar baseer je die op?
  donderdag 2 maart 2006 @ 15:22:35 #98
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35643671
quote:
Goed gesproken, pinocchio. Wanner krijg je je eerste hartje?
  donderdag 2 maart 2006 @ 16:23:25 #99
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_35645979
Ik denk dat ik hier wijselijk mijn mond houd. Dilara is toch een ingewikkeldere zaak dan Taïda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')