Bedankt voor de hint van het rijbewijs, wist ik niet. Ik zal er op letten.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:23 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ja, lullig. Probeer je verlopen rijbewijs maar eens een maand te laat te verlengen.
Heb je pech gehad. Rijlessen nemen en opnieuw je rijbewijs halen.
'Ja maar ik rijd al 10 jaar rond!' Ja, jammer dan, had je het op tijd moeten verlengen.
[..]
Ik denk dat dat gezin wel genoeg 'gespanked' wordt door deze zaak.
Vergeet je trouwens niet dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen tot hun 18e verjaardag?
Anyway, voor de gevolgen van (te vroeg en te veel) actievoeren, de media erbij halen etc. etc. verwijs ik je graag naar het dossier Gümüs.
hehehquote:Op maandag 23 januari 2006 15:20 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
15e volgens de site van de gemeente Roermond (de eerste bij Google).
Maar ik denk dat dat alleen kan als minimaal een van de ouders al een nederlands paspoort had. Het fijne weet ik er ook niet van, nooit mee te maken gehad. In de krant (AD) stond dat haar paspoort klaar lag als ze achtien werd. Ik ga ervanuit dat ze niet liegen, maar als je een bronnetje hebt waaruit anders blijkt.....
Je vergeet echter één kleinigheidje:quote:Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Soit, you proved my point. Aangezien ze onafgebroken in nederland heeft gewoond sinds haar geboorte, ligt dat Nederlanderschap/paspoort voor haar klaar.
Die heeft ze niet en dat is toch de eerste vereiste.quote:Om voor optie in aanmerking te komen moet u in alle gevallen in het bezit zijn van een geldige verblijfsvergunning.
Dus, ik moet het opvatten als een goedkope manier om haar te lozen????quote:Op maandag 23 januari 2006 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vergeet echter één kleinigheidje:
[..]
Die heeft ze niet en dat is toch de eerste vereiste.
Dat is inderdaad heel lullig. Helemaal lullig is dat de topicstarter, andere actievoerders, de media etc. het nu waarschijnlijk voor haar verzieken. Met zoveel aandacht voor de zaak en actievoerders die het er ook niet bij laten zitten, is er natuurlijk geen ambtenaar die het in zijn hoofd haalt om in dit geval soepel met de regels om te gaan.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:32 schreef Zemi77 het volgende:
OT: Ik vind het alleen zo triest dat je dat miesje straft om iets waar zij niets aan kan doen en voor niemand behalve haar (een jaar leerachterstand en een hoop stress) iets oplevert. Over een half jaar is ze er toch weer. Trouwens als de ouders verantwoordelijk zijn, zoals je zegt, waarom pakken we dat kind dan????
Dat zullen we nog weleens zien.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:56 schreef Zemi77 het volgende:
In dit geval zijn de actievoerders dus mooi op tijd.
Dat zou je bijna denken, ja.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:38 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dus, ik moet het opvatten als een goedkope manier om haar te lozen????
Ben ik met je eens.quote:Realistisch gezien kunnen we ervanuit gaan dat ze over een half jaar hier weer zit en dat paspoort ook wel krijgt. Lijkt mij dat ze er wel recht op heeft en dat dat haar niet geweigerd gaar worden vanwege een enkeltje Turkije voor drie maanden omdat papa wat nalatig was met de post openen. Het blijft allemaal mierenneuken volgens mij.
Zijn er in dit geval ook al actievoerders? Ik dacht alleen bij dat meisje uit Kosovo.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:56 schreef Zemi77 het volgende:
In dit geval zijn de actievoerders dus mooi op tijd.
Gaan ze hopenlijk wel lekker in Brussel wonen??????quote:Op maandag 23 januari 2006 15:56 schreef Zemi77 het volgende:
Niet helemaal waar, want in Nederland zijn ze uitgeprocedeerd en afgewezen. Ze proberen het nu nog in Brussel als dat niet gaat mag ze haar koffers pakken. Geen Nederlandse ambtenaar die daar nog wat aan kan doen. In dit geval zijn de actievoerders dus mooi op tijd.
Maar geeft dit niet aan de ons uitzettingsbeleid niet een beetje doorgeschoten is?
bronquote:Dilara nog weken in onzekerheid
HENGELO - De 17-jarige in Hengelo geboren en getogen Dilara Ketenci, die met uitzetting wordt bedreigd, moet nog zes weken nagelbijten. De rechtbank neemt namelijk zes weken de tijd om uit te zoeken of haar verblijfsvergunning op juiste gronden niet verlengd is door de IND.
Zie ons Journaal van 20 januari op breedband of smalband .
Er was een kleine kans dat de rechtbank vandaag nog een uitspraak zou doen. Daarvan was dus, tot Dilara's teleurstelling, geen sprake. Door familieomstandigheden betaalde het gezin een maand te laat voor een verlenging van haar verblijfsvergunning. De IND meent nu dat het recht daarop is vervallen. Dilara vecht dat aan, maar twee andere rechtbanken gaven de IND gelijk. Dat betekent dat ze terug naar Turkije moet, terwijl haar familie hier woont. Ze heeft nu een nieuwe advocaat, die meent dat de procedure niet juist is geweest.
Correctie: Je moet altijd in het bezit zijn geweest van een geldige verblijfsstatus. Dat is ook het geval als de aanvraag voor een vergunning nog loopt.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vergeet echter één kleinigheidje:
[..]
Die heeft ze niet en dat is toch de eerste vereiste.
Een snelle conclusie. Waar baseer je die op?quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:10 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind deportatie zo'n vervelend woord. ik zou gaan voor terrechte uitzetting.
Goed gesproken, pinocchio. Wanner krijg je je eerste hartje?quote:Op zondag 22 januari 2006 12:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Je kunt nu eenmaal geen uitzonderingen maken. Einde discussie, slotje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |