abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 januari 2006 @ 12:05:33 #61
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34373251

[ Bericht 100% gewijzigd door Damzkieee op 23-01-2006 12:05:45 ]
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_34373265
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:01 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Hoezo Hengeloose, ze is geen Hengeloose, ze is niet eens Nederlandse; daarom wordt ze namelijk uitgezet
Nou dan moet je toch even goed lezen
Hier geboren en nu 17 jaar
Dat lijkt mij toch duidelijk Nederlandse ,anders zou ieder nieuw geboren kind geen Nederlander/Nederlandse zijn! Vreemde denkwijze van jou
pi_34374683
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:06 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Ik leest: GEEN NEDERLANDS PASPOORT
quote:
Dat lijkt mij toch duidelijk Nederlandse ,anders zou ieder nieuw geboren kind geen Nederlander/Nederlandse zijn! Vreemde denkwijze van jou
Ieder kindje geboren waar een van de ouders Nederlander is heeft recht op de Nederlandse nationaliteit. Het is niet waar je geboren wordt maar uit wie.

De regeling dat een kind geboren uit een Engelse moeder een duitse vader in een klmvlucht boven spanje, automatisch recht heeft op 4 paspoorten is jammer genoeg al lang van de baan.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:55:22 #64
3542 Gia
User under construction
pi_34374695
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:06 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Als twee ouders met een Turks paspoort hun kind aangeven, dan hoeven ze niet voor het kind de Nederlandse nationaliteit aan te vragen. Ze kan gewoon alleen de Turkse krijgen, wat hier dus gebeurd is.
Echter, ze kan wel na haar 18de verjaardag zelf een Nederlands paspoort aanvragen.
pi_34375320
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Als twee ouders met een Turks paspoort hun kind aangeven, dan hoeven ze niet voor het kind de Nederlandse nationaliteit aan te vragen. Ze kan gewoon alleen de Turkse krijgen, wat hier dus gebeurd is.
Echter, ze kan wel na haar 18de verjaardag zelf een Nederlands paspoort aanvragen.
Dus is ze Nederlandse, alleen zonder paspoort. Je moet toegeven dat dat op zijn minst een wat rare situatie is.
pi_34375894
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:15 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dus is ze Nederlandse, alleen zonder paspoort. Je moet toegeven dat dat op zijn minst een wat rare situatie is.
Alleen zonder paspoort, ....Nee ook zonder de Nederlanmdse nationaliteit ,
die moet ze namelijk ook eerst aanvragen , en die kan dus geweigerd worden
pi_34376033
Waarom wordt er niet eerst iets gedaan aan die hele -van geen kanten kloppende- procedures? Als Verdonk dat nou eerst eens aanpakt en zich pas als dat geregeld is gaat bezighouden met de afhandeling van de zaken van de asielzoekers die als gevolg van de slechte procedures al jaren tussen wal en schip bungelen dan schep je in ieder geval een klimaat van duidelijkheid. Wordt niet de ene bungelende asielzoeker ingeruild voor de volgende en maak je dus de wachtlijst korter en korter tot ie verdwijnt. Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen de bewuste "26.000 asielzoekers van Rita" verwarren met de zogenaamde "k*tmarokkanen. Als ik de reacties van mensen hoor en zie als het over asielzoekers gaat.....
pi_34376332
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:15 schreef Zemi77 het volgende:
Dus is ze Nederlandse, alleen zonder paspoort.
Nee, het is een Turkse (incl. paspoort) die hier geboren en getogen is en een verblijfsvergunning had waarvan de leges niet zijn betaald. Àls er al ergens verhaal te halen is, is dat dus niet bij die grote boze overheid maar bij de paps en mams van dat meisje. Het gaat nu natuurlijk niet aan om de overheid een veeg uit de pan te geven. Volkomen logisch dat het meisje kwaad is, dat moet ze dan maar richten op haar ouders die de situatie hebben veroorzaakt.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:40:26 #69
3542 Gia
User under construction
pi_34377947
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:48 schreef Bayer het volgende:

[..]

Nee, het is een Turkse (incl. paspoort) die hier geboren en getogen is en een verblijfsvergunning had waarvan de leges niet zijn betaald. Àls er al ergens verhaal te halen is, is dat dus niet bij die grote boze overheid maar bij de paps en mams van dat meisje. Het gaat nu natuurlijk niet aan om de overheid een veeg uit de pan te geven. Volkomen logisch dat het meisje kwaad is, dat moet ze dan maar richten op haar ouders die de situatie hebben veroorzaakt.
Inderdaad. En als ze 18 is kan ze zelf de nederlandse nationaliteit aanvragen. Omdat ze hier geboren is, zal ze die waarschijnlijk wel krijgen.
pi_34378212
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:32 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Alleen zonder paspoort, ....Nee ook zonder de Nederlanmdse nationaliteit ,
die moet ze namelijk ook eerst aanvragen , en die kan dus geweigerd worden
Er wordt niets geweigerd en ze hoeft niets aan te vragen. Ze kan op haar achtiende verjaardag haar paspoort gewoon ophalen, niet aanvragen. En dat is dus het hele punt. Ze is door haar geboorteplaats en het feit dat ze haar hele leven in nederland gewoond heeft al Nederlandse.

Het is dus op zijn minst een beetje raar dat ze:

A) Terwijl de nederlandse nationaliteit in wezen al is toegekend ze er toch uitgesodemieterd wordt.
B) Terwijl de nederlandse nationaliteit in wezen al is toegekend ze geen paspoort krijgt (tot over een half jaar).
pi_34378262
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. En als ze 18 is kan ze zelf de nederlandse nationaliteit aanvragen. Omdat ze hier geboren is, zal ze die waarschijnlijk wel krijgen.
Maar waarom al die moeite doen om haar er nu dan uit te gooien? Snap ik niet. En kom niet aan met regels zijn regels, want dan ga ik ook zeiken als je weer eens zeurt dat je geflitst bent met 123 op de teller op de autosnelweg en je de boete op de mat krijgt.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:58:51 #72
3542 Gia
User under construction
pi_34378574
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:49 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Maar waarom al die moeite doen om haar er nu dan uit te gooien? Snap ik niet. En kom niet aan met regels zijn regels, want dan ga ik ook zeiken als je weer eens zeurt dat je geflitst bent met 123 op de teller op de autosnelweg en je de boete op de mat krijgt.
Ik rijd nooit te hard. Speel op gewone wegen altijd treintje, en dan was ik de machinist, met al die bumperklevers achter me.

Dus waar dat nou weer op slaat!!
pi_34378746
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik rijd nooit te hard. Speel op gewone wegen altijd treintje, en dan was ik de machinist, met al die bumperklevers achter me.

Dus waar dat nou weer op slaat!!
Vat het nou niet zo persoonlijk op. Ik maakte een vergelijking tussen wat iedereen mierenneuken noemt en wat een aantal mensen hier harde wetgeving noemt.

Maar OT: Haar uitzetten is toch mierenneuken als er over een half jaartje een paspoort voor haar klaarligt?
pi_34378959
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:49 schreef Zemi77 het volgende:
Maar waarom al die moeite doen om haar er nu dan uit te gooien? Snap ik niet.
Ik wel.
quote:
En kom niet aan met regels zijn regels
Ow, daar wilde ik eigenlijk wel mee aankomen...
quote:
want dan ga ik ook zeiken als je weer eens zeurt dat je geflitst bent met 123 op de teller op de autosnelweg en je de boete op de mat krijgt.
Heb je helemaal gelijk in, dat zijn nou eenmaal de consequenties als je je niet aan de regels houdt, niet zeiken dan.
pi_34379004
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:47 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Er wordt niets geweigerd en ze hoeft niets aan te vragen. Ze kan op haar achtiende verjaardag haar paspoort gewoon ophalen, niet aanvragen. En dat is dus het hele punt. Ze is door haar geboorteplaats en het feit dat ze haar hele leven in nederland gewoond heeft al Nederlandse.

Het is dus op zijn minst een beetje raar dat ze:

A) Terwijl de nederlandse nationaliteit in wezen al is toegekend ze er toch uitgesodemieterd wordt.
B) Terwijl de nederlandse nationaliteit in wezen al is toegekend ze geen paspoort krijgt (tot over een half jaar).
Als wat jij beweert waar zou zijn, wat trouwens niet klopt, zou zij dat al op haar 16e moeten kunnen
pi_34379071
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:11 schreef Bayer het volgende:

[..]

Ik wel.
[..]

Ow, daar wilde ik eigenlijk wel mee aankomen...
[..]

Heb je helemaal gelijk in, dat zijn nou eenmaal de consequenties als je je niet aan de regels houdt, niet zeiken dan.
Maar zij houdt zich wel aan de regels, haar papa was alleen iets te laat. Moeten we dan niet haar papa spanken in plaats van haar?
  maandag 23 januari 2006 @ 15:17:07 #77
3542 Gia
User under construction
pi_34379183
quote:
In een aantal gevallen kunt u Nederlander worden door een optieverklaring in te vullen. Dit is een eenvoudige en snelle manier om de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen. Om voor optie in aanmerking te komen moet u in alle gevallen in het bezit zijn van een geldige verblijfsvergunning. U kunt van deze procedure gebruikmaken als u aan één van de volgende voorwaarden voldoet:

U bent meerderjarig (dat wil zeggen 18 jaar of ouder; bent u jonger dan 18, dan bent u meerderjarig als u getrouwd bent of getrouwd bent geweest), in Nederland geboren als kind van immigranten en u woont sinds uw geboorte onafgebroken in Nederland.
U bent in Nederland geboren, u hebt hier tenminste drie jaar onafgebroken gewoond en u hebt vanaf uw geboorte geen nationaliteit (u bent staatloos).
U bent meerderjarig en u woont vanaf uw vierde jaar legaal in Nederland.
U bent meerderjarig, oud-Nederlander en u woont tenminste één jaar in Nederland op basis van een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd of een verblijfsvergunning voor een niet-tijdelijk verblijfsdoel (zie de aparte brochure voor oud-Nederlanders).
U bent tenminste drie jaar getrouwd met een Nederlander en woont tenminste vijftien jaar onafgebroken legaal in Nederland.
U bent 65 jaar of ouder en woont vijftien jaar onafgebroken legaal in Nederland.
Onder bepaalde voorwaarden kunnen minderjarige kinderen, na drie jaar te zijn verzorgd en opgevoed door tenminste één Nederlandse ouder, ook in aanmerking komen voor optie. Voor meer informatie kunt u terecht bij de gemeente, telefoon: (077) 306 66 33 of via e-mail: burgerzaken@helden.nl.
M.a.w. zij heeft geen geldige verblijfsvergunning, dankzij pappie en wordt uitgezet.
Als zijn na een half jaar of een jaar weer terugkomt om een Nederlands paspoort aan te vragen, dan kan het zijn dat dit geweigerd wordt, omdat zij niet onafgebroken in Nederland heeft gewoond en omdat ze geen verblijfsvergunning heeft.

Wat ze zou kunnen doen, is vlug trouwen, omdat ze dan voor de wet volwassen is, maar goed, ze heeft nog steeds geen verblijfsvergunning.
pi_34379314
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als wat jij beweert waar zou zijn, wat trouwens niet klopt, zou zij dat al op haar 16e moeten kunnen
15e volgens de site van de gemeente Roermond (de eerste bij Google ).

Maar ik denk dat dat alleen kan als minimaal een van de ouders al een nederlands paspoort had. Het fijne weet ik er ook niet van, nooit mee te maken gehad. In de krant (AD) stond dat haar paspoort klaar lag als ze achtien werd. Ik ga ervanuit dat ze niet liegen, maar als je een bronnetje hebt waaruit anders blijkt.....
pi_34379437
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:14 schreef Zemi77 het volgende:
Maar zij houdt zich wel aan de regels, haar papa was alleen iets te laat.
Ja, lullig. Probeer je verlopen rijbewijs maar eens een maand te laat te verlengen.
Heb je pech gehad. Rijlessen nemen en opnieuw je rijbewijs halen.
'Ja maar ik rijd al 10 jaar rond!' Ja, jammer dan, had je het op tijd moeten verlengen.
quote:
Moeten we dan niet haar papa spanken in plaats van haar?
Ik denk dat dat gezin wel genoeg 'gespanked' wordt door deze zaak.
Vergeet je trouwens niet dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen tot hun 18e verjaardag?
Anyway, voor de gevolgen van (te vroeg en te veel) actievoeren, de media erbij halen etc. etc. verwijs ik je graag naar het dossier Gümüs.
pi_34379587
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:17 schreef Gia het volgende:

[..]

M.a.w. zij heeft geen geldige verblijfsvergunning, dankzij pappie en wordt uitgezet.
Als zijn na een half jaar of een jaar weer terugkomt om een Nederlands paspoort aan te vragen, dan kan het zijn dat dit geweigerd wordt, omdat zij niet onafgebroken in Nederland heeft gewoond en omdat ze geen verblijfsvergunning heeft.

Wat ze zou kunnen doen, is vlug trouwen, omdat ze dan voor de wet volwassen is, maar goed, ze heeft nog steeds geen verblijfsvergunning.
Soit, you proved my point. Aangezien ze onafgebroken in nederland heeft gewoond sinds haar geboorte, ligt dat Nederlanderschap/paspoort voor haar klaar. Ze voldoet immers aan de eisen. Uitzetten is dan ook absurd. Tenzij je zo redeneert dat je haar kunt weigeren als ze terugkomt omdat ze drie maandjes naar Turkije moest. Kan ik je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren.

Dat ze hier onze belastingcenten aan besteden Weet ik wel betere manieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')