Zoals gemeld, dreigt de Hengelose haar geboorteland te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning. Omdat haar inmiddels gescheiden ouders de leges te laat hebben betaald, werd die vergunning niet verlengd.
Bron-http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,1478,1661-Hengelo-Regionieuws!!__3040996_,00.html
Dit verzond ik naar de Minister,Geachte ,mevr. drs. M.C.F. Verdonk (Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie)
From: Partijrechtenkind
To: vragenaanministerverdonk@minjus.nl
Sent: Sunday, January 22, 2006 12:06 PM
Subject: Nederlandse taal op straat, niet discrimineren en gelijkheid tussen man en vrouw.
Geachte ,mevr. drs. M.C.F. Verdonk (Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie)
Dit onderstaande bericht las ik in de telegraag van 21-01-2006.
U krijgt daarin onze volledige steun,want ook wij zijn al jaren aan het strijden voor gelijke rechten maar ook plichten voor vrouw en man!
Wij hopen dan ook dat u dit doorzet zodat aan ook onze eisen eindelijk eens zal worden voldaan!
Het bericht uit de telegraag: Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil een code voor heel Nederland waarin gedragsregels voor burgers staan. Uitgangspunten moeten de Nederlandse waarden en normen zijn zoals het spreken van de Nederlandse taal op straat, niet discrimineren en gelijkheid tussen man en vrouw.Bron telegraaf
Zie hier waar wij Zorro en zijn Familie4justice ook voor strijden.
Want ook wij willen, gelijkheid/gelijkwaardigheid voor vrouw en man,maar dan ook na een (echt)scheiding!
Zie onze eisen ,want dan komt er gelijkheid/gelijkwaardigheid!
1- Gelijk gezag bij geboorte !
EVRM en IVRK waaronder ook de reeds voorhanden jurisprudentie bij het Europese Hof, veronderstelt en bevestigt ons standpunt; gelijk gezag bij geboorte
2- Gelijkwaardigheid fiftyfifty Co-ouderschap dan kun je zorgplan pas echt waarborgen!
3- Dat De Raad voor de Kinderbescherming niet meer bij (echt)scheidingen betrokken worden. Die is en moet worden ingeschakeld bij strafbare feiten als Kindermishandeling Incest Ontvoering en Verwaarlozing."
4- Een Parlementaire Enquete: Een parlementaire enquête dient duidelijk te maken hoe het zo schandalig ver heeft kunnen komen. Erkenning en genoegdoening is noodzakelijk, eerlijk herstel zal het gedane leed en de ellende verzachten, ontzette families dienen herenigd te worden!
En met minder, wordt door ons geen genoegen genomen !
Jos aalders Zorro familie4justice.nl
PS-Graag zouden wij ook zien dat u ook voor dit Kind maar uberhaupt voor alle Kinderen/families in deze situaties iets zou gaan doen .
Zie hier de situatie ivb- Dreigende uitzetting van de zeventienjarige Dilara Ketenci uit Hengelo : De Hengelose (Dilara Ketenci ) drijgt haar geboorteland Nederland,te worden uitgezet. Zij beschikt niet over een Nederlands paspoort, omdat haar ouders van Turkse komaf zijn en die nooit voor haar hebben aangevraagd. Daarom is ze afhankelijk van een verblijfsvergunning. Omdat haar inmiddels gescheiden ouders de leges te laat hebben betaald, werd die vergunning niet verlengd. Een generaal pardon zou in dit soort situaties zeker op zijn plaats zijn.Wij vertrouwen er dan ook op dat u alles in het werk zal stellen om dit kind te helpen om hier in haar geboorteland Nederland te kunnen blijven!Kinderen zijn de toekomst,dit Kind doet het erg goed op school en in onze samenleving,iets dat u toch ook graag ziet!
Ik heb u ooit eens aangesproken,en een flayer van ons gegeven,patijrechtenkind/familie4justice waarop u mij plechtig beloofde het te zullen gaan lezen.
In afwachting op uw antwoord en mvgr verblijf ik,
Jos aalders