abonnement Unibet Coolblue
pi_34319822
Waarschijnlijk denk je dat het onmogelijk is, maar ik heb een ander probleem met mijn gewicht dan de gemiddelde nederlander. Ik ben te licht, en niet omdat ik annorexia heb ofzo. (voor zover ik weet dan) Voor veel vrouwen heb ik het perfecte gewicht, ik weeg namelijk 61kg op dit moment. Mijn bmi zit op iets van 18.2 ofzo. Er staat dan vaak bij 'probeer wat aan te komen' maar wat ik ook probeer... het heeft geen zin.

In de kerstvakantie ben ik 2 kilo afgevallen, wanneer 'normale' mensen 2 kilo aankomen. Vorig jaar kerstvakantie was ik zelfs nog meer afgevallen (tot 58kg), toen at ik nog normaal. Sinds dien doe ik er alles aan om aan te komen. Iedere dag eet ik tot ik het gevoel heb dat ik bijna moet overgeven. Zodra ik weer trek krijg, ga ik weer eten. Ik word er echt gek van om mezelf iedere dag weer vol te proppen, maar anders val ik af en dat moet ik al helemaal niet hebben...

Hebben meer mensen dit probleem? Hebben jullie een oplossing?
interessant...
pi_34320590
Ik heb wel eens gehoort dat als je echt te dun bent, er mensen zijn die s 'ochtends vaak een bakje slagroom eten om aan te komen.
pi_34320625
Snelle stofwisseling, Je kan je laten testen op schildklier afwijkingen.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:59:46 #4
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34320635
ga spieren kweken.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:00:34 #5
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_34320664
Ik weeg 63 kilo met 1,78 meter.. Is dat ook te licht?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:02:40 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34320729
google effe op een bmi meter.
pi_34320893
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:00 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik weeg 63 kilo met 1,78 meter.. Is dat ook te licht?
Uit mijn hoofd zou ik denken dat het op het randje zit. Maar als je het precies wil weten kun je even je BMI uitrekenen. Gewoon even googlen.
pi_34320929
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:59 schreef rucksichlos het volgende:
Snelle stofwisseling, Je kan je laten testen op schildklier afwijkingen.
Mijn moeder heeft ook iets aan haar schildklier, slikt er iedere dag een pilletje voor, maar is ook altijd dun. Is het misschien erfelijk?
interessant...
pi_34321040
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:00 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik weeg 63 kilo met 1,78 meter.. Is dat ook te licht?
ik denk ook dat je op het randje zit. ik ben 1.83m en mijn bmi was dus 18. jij hebt 20 en 20-25 is gezond
interessant...
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:33:22 #10
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_34324471
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:39 schreef geejeej het volgende:
Waarschijnlijk denk je dat het onmogelijk is, maar ik heb een ander probleem met mijn gewicht dan de gemiddelde nederlander. Ik ben te licht, en niet omdat ik annorexia heb ofzo. (voor zover ik weet dan) Voor veel vrouwen heb ik het perfecte gewicht, ik weeg namelijk 61kg op dit moment. Mijn bmi zit op iets van 18.2 ofzo. Er staat dan vaak bij 'probeer wat aan te komen' maar wat ik ook probeer... het heeft geen zin.

In de kerstvakantie ben ik 2 kilo afgevallen, wanneer 'normale' mensen 2 kilo aankomen. Vorig jaar kerstvakantie was ik zelfs nog meer afgevallen (tot 58kg), toen at ik nog normaal. Sinds dien doe ik er alles aan om aan te komen. Iedere dag eet ik tot ik het gevoel heb dat ik bijna moet overgeven. Zodra ik weer trek krijg, ga ik weer eten. Ik word er echt gek van om mezelf iedere dag weer vol te proppen, maar anders val ik af en dat moet ik al helemaal niet hebben...

Hebben meer mensen dit probleem? Hebben jullie een oplossing?
heb dit probleem ook..oplossing?
spieren kweken..kwas van 59 kilo naar 63 gestegen en btw ik ben 176 cm lang
pi_34324984
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_34324996
Iedereen kan aankomen. De theorie is heel simpel: zorg dat je boven je onderhoudsniveau wat calorieën betreft zit. Voor sommigen ís het ook simpel, voor anderen zoals jij niet. Het enige wat kan helpen is gewoon de hele dag door vreten (en geen ongezonde troep, maar schoon voedsel).
Het belangrijkste zijn de koolhydraten, maar zorg ook dat je voldoende (onverzadigde) vetten binnenkrijgt. Dus koop lijnzaad- of visolie (of liever nog: allebei) en neem minstens 2 eetlepels per dag.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:50:08 #13
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_34325077
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:10 schreef geejeej het volgende:

[..]

ik denk ook dat je op het randje zit. ik ben 1.83m en mijn bmi was dus 18. jij hebt 20 en 20-25 is gezond
Hmm.. gelukkig Persoonlijk denk ik ook niet dat die paar kilo's ook maar enig verschil maken, en dat een te laag gewicht ook niet schadelijk is. Zorg gewoon dat je je dagelijkse pakket koolhydraten, eiwitten, groenten en fruit en vitamintjes binnen krijgt, dan komt het wel goed

En als je aan wil komen door spieren te kweken zal het niet uitmaken dat je nu op een te laag gewicht zit, doordat het eigenlijk hetzelfde blijft (doordat je wordt misleidt door de zwarere spieren). Als je echt denkt dat je ongezond leeft kun je op voedingscentrum.nl vast wel voedingsadviezen vinden
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_34325178
Een te laag gewicht is nog veel schadelijker dan een overgewicht. Maar dan praten we wel over een BMI van 17 of lager.
pi_34325208
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:48 schreef LedZep het volgende:
Iedereen kan aankomen. De theorie is heel simpel: zorg dat je boven je onderhoudsniveau wat calorieën betreft zit. Voor sommigen ís het ook simpel, voor anderen zoals jij niet. Het enige wat kan helpen is gewoon de hele dag door vreten (en geen ongezonde troep, maar schoon voedsel).
Het belangrijkste zijn de koolhydraten, maar zorg ook dat je voldoende (onverzadigde) vetten binnenkrijgt. Dus koop lijnzaad- of visolie (of liever nog: allebei) en neem minstens 2 eetlepels per dag.
ja, lekker! een eetlepel visolie liever niet hoor, ik prop me wel vol met andere gezonde dingen...
interessant...
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:54:43 #16
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_34325250
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:53 schreef geejeej het volgende:

[..]

ja, lekker! een eetlepel visolie liever niet hoor, ik prop me wel vol met andere gezonde dingen...
Je kunt het ook door je aardappels heengooien
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_34325464
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:53 schreef geejeej het volgende:

[..]

ja, lekker! een eetlepel visolie liever niet hoor, ik prop me wel vol met andere gezonde dingen...
Niet zeuren, vreten met je ogen en neus dicht!

Dit is trouwens wel een veelgemaakte fout bij mensen die willen aankomen. Wel veel eten, maar domweg niet voldoende vetten, die je zo hard nodig hebt. Dus het is het een of het ander.
pi_34326618
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:59 schreef LedZep het volgende:

[..]

Niet zeuren, vreten met je ogen en neus dicht!

Dit is trouwens wel een veelgemaakte fout bij mensen die willen aankomen. Wel veel eten, maar domweg niet voldoende vetten, die je zo hard nodig hebt. Dus het is het een of het ander.
ja dus als ik frietjes eet en ik doe er extra veel mayo over, kom ik aan.... niet dus heh (als het zo simpel was...)
interessant...
pi_34327496
ik erger me tegenwoordig ook dood aan al die reclames met "geen suiker toegevoegd" want dat wil iedereen toch??? en wil je niet afvallen? het is echt heel makkelijk met bladibla...
serieus... (ik zoek lotgenoten ofzo)
interessant...
pi_34327588
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:28 schreef geejeej het volgende:

[..]

ja dus als ik frietjes eet en ik doe er extra veel mayo over, kom ik aan.... niet dus heh (als het zo simpel was...)
Ten eerste moet je geen friet eten als je wilt aankomen. Ten tweede eet je gewoon te weinig om aan te komen. Simpel zat. Vet moet je hebben, goed vet, veel vet. En enorm veel koolhydraten. Je komt wel aan, je moet alleen voldoende eten. Post hier bijvoorbeeld je dagelijkse inname eens.
pi_34328731
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:52 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ten eerste moet je geen friet eten als je wilt aankomen. Ten tweede eet je gewoon te weinig om aan te komen. Simpel zat. Vet moet je hebben, goed vet, veel vet. En enorm veel koolhydraten. Je komt wel aan, je moet alleen voldoende eten. Post hier bijvoorbeeld je dagelijkse inname eens.
oo dat is goed, wat ik dagelijks eet:
ontbijt: bak yoghurt met muesli of boterham met hagelslag (soms twee, als ik echt honger heb, maar vaak zit ik erg snel al vol)
dan rond 10 uur heb ik honger en eet ik twee bruine boterhammen met ham of rosbeef
rond 11 uur een koek van het een of ander
12 uur: nog twee boterhammen
in de pauze nog twee boterhammen
dan zo rond 3 uur nog een koek van het een of ander
dan hoop ik altijd dat we vroeg eten, dus dan wordt het bijvoorbeeld een bord vol spaghetti zodat het nog net op het bord blijft liggen als je de saus er doorheen mengt.
of met iets van spinazi 4 aardappelen (geen hele, maar stukken die goed te koken zijn dus) en tja hoeveel gram dat dan is weet ik niet maar schat iets van 200 ofzo, misschien meer spinazi, met vlees natuurlijk.
en dan 's avonds krijg ik nog wel een keer trek. koek bij de thee, chips bij een film ofzo

dus:
7 boterhammen
200 gram groente
1 grote aardappel (= 4 stukken)
stuk vlees
3 tussendoortjes
nog wat chips of nog een tussendoortje

valt eigenlijk best mee, maar het probleem is dus vooral dat er niks meer bij past. ik krijg dan een gevoel dat als er nog een hap bij gaat, het er allemaal uit komt.

editje: oo en ik heb altijd veel suiker in mijn thee, als ik thee drink
interessant...
  zaterdag 21 januari 2006 @ 23:22:27 #22
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_34328987
Misschien moet je eens wat passiever worden. Gewoon een weekje vakantie nemen en de hele week achter de computer gaan zitten Fok!ken en als ontbijt, lunch en diner frituren. Voor de rest jezelf elke avond klem zuipen in het bier. Dan zal het toch zeker wel lukken?
pi_34330074
Je gaat al een beetje de mist in door te eten wanneer je honger hebt (om 10 uur), dan heeft je lichaam namelijk direct energie nodig en alles wat je dan eet wordt ook verbrand. Probeer eens elke 2-2,5 een maaltijd te eten (dus niet: 1 stuk fruit). Hoeven ook weer geen borden spaghetti te zijn, maar op z'n minst 2 boterhammen (liefst meer natuurlijk)
pi_34342042
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:53 schreef LedZep het volgende:
Je gaat al een beetje de mist in door te eten wanneer je honger hebt (om 10 uur), dan heeft je lichaam namelijk direct energie nodig en alles wat je dan eet wordt ook verbrand. Probeer eens elke 2-2,5 een maaltijd te eten (dus niet: 1 stuk fruit). Hoeven ook weer geen borden spaghetti te zijn, maar op z'n minst 2 boterhammen (liefst meer natuurlijk)
moet ik dan eten wanneer ik geen honger heb?? en als ik honger heb niet eten totdat het etenstijd is?
interessant...
pi_34342304
Koop gewoon elke dag een zak chips en eet die op. Vervolgens elke dag een paar chocolade dingen voor de bijbehorende suiker. Vet alleen maakt je namelijk niet erg dik, het is de combinatie suiker en vet die het hem doet.
pi_34342683
Hier is net een ander topic over geweest. En kijk eens op www.slank-en-sterk.nl (onder het stukje over aankomen, natuurlijk). Ga nou niet aan het slagroom-, chips- of frietdieet o.i.d., tenminste, als je op een gezonde en blijvende manier wilt aankomen en ook nog een fatsoenlijk cholesterolgehalte wilt houden.
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  zondag 22 januari 2006 @ 14:21:06 #27
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34342913
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:52 schreef LedZep het volgende:
Een te laag gewicht is nog veel schadelijker dan een overgewicht. Maar dan praten we wel over een BMI van 17 of lager.
Is dat écht zo? Kan ik me niet voorstellen...

Ik zit zelf ook al jaren op een te laag gewicht, maar nooit echt last van gehad. Beter dit dan te dik denk ik maar Alleen als ik ziek ben (zoals nu) is het wel vervelend en val ik dus af tot een BMI onder de 17 en het is dan idd een hels karwei die kilo's er weer bij te krijgen.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_34342947
1.94 en 64 kilo...da's iig te licht

(Maar ik ben over 3 maanden 18, dus iedereen zegt dat 't nog wel goedkomt )
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34343801
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:16 schreef geejeej het volgende:

[..]

oo dat is goed, wat ik dagelijks eet:
ontbijt: bak yoghurt met muesli of boterham met hagelslag (soms twee, als ik echt honger heb, maar vaak zit ik erg snel al vol)
dan rond 10 uur heb ik honger en eet ik twee bruine boterhammen met ham of rosbeef
rond 11 uur een koek van het een of ander
12 uur: nog twee boterhammen
in de pauze nog twee boterhammen
dan zo rond 3 uur nog een koek van het een of ander
dan hoop ik altijd dat we vroeg eten, dus dan wordt het bijvoorbeeld een bord vol spaghetti zodat het nog net op het bord blijft liggen als je de saus er doorheen mengt.
of met iets van spinazi 4 aardappelen (geen hele, maar stukken die goed te koken zijn dus) en tja hoeveel gram dat dan is weet ik niet maar schat iets van 200 ofzo, misschien meer spinazi, met vlees natuurlijk.
en dan 's avonds krijg ik nog wel een keer trek. koek bij de thee, chips bij een film ofzo

dus:
7 boterhammen
200 gram groente
1 grote aardappel (= 4 stukken)
stuk vlees
3 tussendoortjes
nog wat chips of nog een tussendoortje

valt eigenlijk best mee, maar het probleem is dus vooral dat er niks meer bij past. ik krijg dan een gevoel dat als er nog een hap bij gaat, het er allemaal uit komt.

editje: oo en ik heb altijd veel suiker in mijn thee, als ik thee drink
Jeetje dat is wel erg weinig .

Ga ten eerste eens harder ontbijten en al gaan eten terwijl je nog geen honger hebt. En om aan te komen moet je gewoon gaan krachttrainen en dan kom je aan in gezonde massa (spieren) ipv blubberig vet. Ik ben zo in paar maanden van 71 naar 78 kilo gegaan, bovendien krijg je er veel meer kracht mee .
  zondag 22 januari 2006 @ 14:48:04 #30
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_34343820
Zoals altijd bij dit soort topics: ik hoor zo nu en dan de meest grote nonsens op dit gebied. Als je er echt mee zit, zoek dan professioneel advies bij een dietist ofzo.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_34344471
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:48 schreef horney_dorney het volgende:
Zoals altijd bij dit soort topics: ik hoor zo nu en dan de meest grote nonsens op dit gebied. Als je er echt mee zit, zoek dan professioneel advies bij een dietist ofzo.
Ik ben gediplomeerd gewichtsconsulent (die ook worden opgeleid om gezonde mensen met ondergewicht te helpen) Overigens kunnen diëtisten (helaas!) ook heel wat onzin verkopen.
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
pi_34344543
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:47 schreef frenkck het volgende:

[..]

Jeetje dat is wel erg weinig .

Ga ten eerste eens harder ontbijten en al gaan eten terwijl je nog geen honger hebt. En om aan te komen moet je gewoon gaan krachttrainen en dan kom je aan in gezonde massa (spieren) ipv blubberig vet. Ik ben zo in paar maanden van 71 naar 78 kilo gegaan, bovendien krijg je er veel meer kracht mee .
Jup, dit is inderdaad veel te weinig. Als je gaat krachttraining zul je ook merken dat je vanzelf meer honger krijgt, dan gaat het veel en vaak eten ook beter.
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
pi_34344587
Je kan beter gaan sporten dan je volvreten. Spieren wegen stukken meer dan vet en je hebt er ook nog eens wat aan.
pi_34345211
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:11 schreef SterkStaaltje het volgende:
Je kan beter gaan sporten dan je volvreten. Spieren wegen stukken meer dan vet en je hebt er ook nog eens wat aan.
Elk pondje gaat door het mondje, ook spiermassa. Als je meer gaat sporten (ook krachttraining) en niet meer gaat eten, val je af (tenzij je véél te weinig eet en je ruststofwisseling gewoon nog een standje lager gaat om energie te sparen).

En een kilo spier weegt gewoon evenveel als een kilo vet (of een kilo veren, for that matter). Het volume van een kilo spier is alleen wat kleiner, en er zit meer vorm in, plus het is functioneler.
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  zondag 22 januari 2006 @ 15:48:40 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34345631
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:33 schreef wateengedoe2 het volgende:

En een kilo spier weegt gewoon evenveel als een kilo vet (of een kilo veren, for that matter). Het volume van een kilo spier is alleen wat kleiner, en er zit meer vorm in, plus het is functioneler.
Plus het feit dat spieren voeding nodig hebben en vetmassa niet, zodat je bij het kweken van het spieren vanzelf een keer op een punt komt dat het gewicht gaat stabiliseren, terwijl dat bij vet niet het geval is.
pi_34345733
P'cies! (gelijk ook één van de redenen waarom krachttraining ook zo goed is als je wilt afslanken)
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  zondag 22 januari 2006 @ 15:55:19 #37
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34345866
Hallo ex DBB mod.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_34346173
Da's lang geleden, maar inderdaad!

<zwaait terug>
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
pi_34346922
okee... ik ga wel spieren kweken!
interessant...
  zondag 22 januari 2006 @ 16:47:41 #40
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34347574
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:27 schreef geejeej het volgende:
okee... ik ga wel spieren kweken!
You won't regret it.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_34347696
er bestaat ook pap waar je dikker van wordt, dit at mijn zusje altijd sochtends vroeg en schijnt ook wel te helpen. En een afwijkende schildklier kan wel zeker erfelijk zijn, dus heb je het vermoeden, laat je dan testen.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_34347874
Dat van dat lage BMI is echt waar ja, ik haal de grafiek er ff bij...voor vrouwen met een BMI <17 is het relatieve sterfte risico 2.0, oftewel 2 maal zoveel kans om vroegtijdig te sterven dan vrouwen met een BMI van 21-25. Bij overgewicht ongeveer net zo, maar pas bij een BMI van zo'n 33 of meer heb je ook een dergelijke kans. Staat helaas geen bron bij (komt uit het boek "Sportvoeding", wel aardig professioneel dus lijkt me een juiste aanname).

En luister alsjeblieft niet naar die snuiters die hier lopen te roepen dat je patat, cake en meer van dat soort ongein moet vreten tot je erbij neervalt, daar schiet je geen bal mee op. Zorg ervoor dat je zowel in je vetpercentage (gezond vet eten dus) als in je spiermassa (veel koolhydraten en eiwitten) omhoog gaat.
pi_34348176
IS het vielleicht niet een idee voor een centraal 'Ik wil aankomen'-topic.. aangezien er elke week weer een nieuwe wordt gestart, waarin mensen eerst gaan blaten dat je veel vet moet eten en uiteindelijk komt het altijd neer op trainen en veel bikken.
pi_34348221
Goed plan. Maar is die er al niet eerder geweest?
pi_34348936
ik had ook eigenlijk verwacht dat er al zo'n topic bestond, maar ik kon hem dus niet vinden... wel vreemd als je ziet hoeveel dieettopics er zijn

en spiermassa kweken: je moet toch ook gewoon vet hebben? ik heb nog nooit mijn vetpercentage laten bepalen, maar volgens mij is dat namelijk ook niet erg hoog.
interessant...
pi_34349012
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:00 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik weeg 63 kilo met 1,78 meter.. Is dat ook te licht?
Dat weeg ik ook... Bij mij is het gezond volgens BMI
pi_34349250
Ja maar het zit er wel tegenaan...ruim 19. Bij zulke twijfelgevallen kun je het beste je taille maar eens meten, dan weet je of je goed zit.
pi_34349322
mijn BMI is 19,6 heb een klein (bier)buikje.
  zondag 22 januari 2006 @ 17:49:35 #49
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34349555
De TS eet echt heel weinig... zoiets eet ik zo'n beetje bij mijn onbijt

toen ik nog veel fietste kookte ik savonds vaak pasta voor de volgende dag.

lekker simpel, tomatensaus, gehakt en veel kaas erdoor.
en dan gewoon heel vaak iets opwarmen en opeten en daarnaast gewoon eten.
de kilo's vliegen er aan


mijn BMI is iets onder de 24...

voornamelijk bierbuikje,een vetribbel.

daarnaast heb ik redelijk wat spiermassa...
De wereld is op hol geslagen
pi_34354044
Te weinig Ik vind het best wel veel voor een meisje

Maar als je er echt last van hebt, kun je naar de huisarts gaan, en dan nutripakjes vragen. Die dingen neem je dan naast je gewone eten
pi_34354217
Of gewoon Weight gainers natuurlijk.
pi_34354656
Gratz topicstarter, je bent een ectomorph, net zoals 1/3 van de bevolking
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:49 schreef 1ofthefew het volgende:
De TS eet echt heel weinig... zoiets eet ik zo'n beetje bij mijn onbijt

toen ik nog veel fietste kookte ik savonds vaak pasta voor de volgende dag.

lekker simpel, tomatensaus, gehakt en veel kaas erdoor.
en dan gewoon heel vaak iets opwarmen en opeten en daarnaast gewoon eten.
de kilo's vliegen er aan


mijn BMI is iets onder de 24...

voornamelijk bierbuikje,een vetribbel.

daarnaast heb ik redelijk wat spiermassa...
Korsakoff

Je moet niet kijken naar BMI, daarop zijn alle krachtsporters deadly obese...
Laat je vetpercentage eens meten
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_34359107
Vetpercentagemeting zegt ook niet alles. Als je namelijk iemand hebt die het niet zo goed kan zit er zo een paar procenten naast.
pi_34360251
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:47 schreef LedZep het volgende:
Vetpercentagemeting zegt ook niet alles. Als je namelijk iemand hebt die het niet zo goed kan zit er zo een paar procenten naast.
ja zo kun je met alles beginne Je kunt ook het gewicht verkeerd aflezen van de weegschaal...
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_34361053
Wat ik wil zeggen is dat een huidplooimeting (want daar gaat het in kwestie om lijkt me) ontzettend afhankelijk is van wie het doet. Zo werd mij eens verteld dat ik 19% BF had .
pi_34361172
Lintworm?
  zondag 22 januari 2006 @ 22:37:35 #57
139538 m-ice
c'est la vie
pi_34361190
Bij meeste site's hoef je alleen maar je gewicht en lengte in te vullen... Maar dat is dus toch niet goed? Ik dacht dat meisjes/vrouwen - jongens/mannen van elkaar verschilden qua BMI?
pi_34361332
Heb ik ook,! ik eet frituur waar je U tegen zegt, chips, toastjes, gewoon normaal avondeten. Chocola, etc etc.

Ben 65 kilo en 170cm
pi_34362577
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Markster het volgende:
Heb ik ook,! ik eet frituur waar je U tegen zegt, chips, toastjes, gewoon normaal avondeten. Chocola, etc etc.

Ben 65 kilo en 170cm
Dat doe ik ook allemaal...niet normaal... 's avonds zo'n 3 borden vol eten enzo
1 meter 94....64 kilo

ben nog 17, dat wel
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 22 januari 2006 @ 23:28:23 #60
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_34363141
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:40 schreef Markster het volgende:
Heb ik ook,! ik eet frituur waar je U tegen zegt, chips, toastjes, gewoon normaal avondeten. Chocola, etc etc.

Ben 65 kilo en 170cm
Je lijkt op mij. Ik ben zelfs nog wat lichter (ca 60 kg en 173 cm). Ik heb overigens geen problemen met deze situatie. Dik worden kan altijd nog
  zondag 22 januari 2006 @ 23:31:43 #61
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_34363267
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_34369503
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:28 schreef geejeej het volgende:
en spiermassa kweken: je moet toch ook gewoon vet hebben? ik heb nog nooit mijn vetpercentage laten bepalen, maar volgens mij is dat namelijk ook niet erg hoog.
Als je (veel) meer gaat eten en aan gaat komen, gaat vanzelf ook je vetpercentage omhoog. Als je niets doet, zul je in het begin wel wat spiermassa bijkomen (aangezien mensen met ondergewicht zich eigenlijk in een lichte staat van ondervoeding bevinden). Maar al snel zal het meeste extra gewicht zich als lichaamsvet manifesteren (vooral op je buik, als je man bent). Echt gezond en mooi is dat niet. Als je krachttraining doet, worden de extra calorieën uit je voeding vooral omgezet in spier, maar ook je vetpercentage zal uiteindelijk wel wat gaan stijgen (of gelijk blijven, waarmee je bij een hoger lichaamsgewicht ook meer vet bezit). Daar ontkom je niet aan en daar hoef je zeker niet expliciet naar te streven (bijv. door vette, ongezonde troep te eten en/of inactief te zijn).

Nog maar eens mijn website 'spammen': www.slank-en-sterk.nl en dan doorklikken naar 'aankomen'
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
pi_34369564
Goede site zeg!
pi_34369592
Thanks. Daarom blijf ik hem tot vervelens toe spammen, totdat een mod me op de vingers tikt Ben overigens zelf ook aangekomen van 49kg naar 57kg op deze manier (vrouw, 1.64m).
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  maandag 23 januari 2006 @ 09:38:00 #65
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_34369704
65 kg en een metertje of 1,78 geloof ik. Geen last van...
  maandag 23 januari 2006 @ 09:39:38 #66
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34369723
wateengedoe2, ken jij ook nog gezonde manieren om je vetpercentage te verhogen?
pi_34369806
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:39 schreef Alicey het volgende:
wateengedoe2, ken jij ook nog gezonde manieren om je vetpercentage te verhogen?
Ja: met gezond eten en gewichtentraining zowel spieren als vet opbouwen, dan kom je uiteindelijk (en zeker als vrouw) toch wel bij een hoger vetpercentage uit. Eet je ongezond en/of ben je inactief, dan zul je in verhouding te veel vet opbouwen en dat is niet mooi en ook niet zo gezond. Maar nogmaals: heb je ernstig ondergewicht, dan is alle gewicht wat je aanzet (of dat nou vet of spiermassa is) al gezonder dan geen gewicht aanzetten.

En wees nou asjeblief NIET bang om 'te' gespierd te worden als vrouw. Ik moet het nog zien ... Als je 'te' gespierd bent, plaats je dan foto's? Mij is het nog nooit overkomen ... Mijn bovenarmen zijn aangespannen nog nooit meer dan 29 cm geweest en het is toch wel functioneel

Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  maandag 23 januari 2006 @ 09:48:21 #68
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34369851
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:56 schreef LedZep het volgende:
Dat van dat lage BMI is echt waar ja, ik haal de grafiek er ff bij...voor vrouwen met een BMI <17 is het relatieve sterfte risico 2.0, oftewel 2 maal zoveel kans om vroegtijdig te sterven dan vrouwen met een BMI van 21-25. Bij overgewicht ongeveer net zo, maar pas bij een BMI van zo'n 33 of meer heb je ook een dergelijke kans. Staat helaas geen bron bij (komt uit het boek "Sportvoeding", wel aardig professioneel dus lijkt me een juiste aanname).
Oh... Nu wist ik wel dat ik moest aankomen hoor, maar ik had altijd zo'n idee van: beter te dun dan te dik
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 23 januari 2006 @ 10:05:09 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34370172
quote:
Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef wateengedoe2 het volgende:

[..]

Ja: met gezond eten en gewichtentraining zowel spieren als vet opbouwen, dan kom je uiteindelijk (en zeker als vrouw) toch wel bij een hoger vetpercentage uit. Eet je ongezond en/of ben je inactief, dan zul je in verhouding te veel vet opbouwen en dat is niet mooi en ook niet zo gezond. Maar nogmaals: heb je ernstig ondergewicht, dan is alle gewicht wat je aanzet (of dat nou vet of spiermassa is) al gezonder dan geen gewicht aanzetten.

En wees nou asjeblief NIET bang om 'te' gespierd te worden als vrouw. Ik moet het nog zien ... Als je 'te' gespierd bent, plaats je dan foto's? Mij is het nog nooit overkomen ... Mijn bovenarmen zijn aangespannen nog nooit meer dan 29 cm geweest en het is toch wel functioneel
Ik heb geen ondergewicht. Ik heb alleen periodes dat ik net een gratenkast ben, terwijl ik toch enorm veel eet. Ik verwacht zelf ook niet snel te gespierd te worden, ik heb dat simpelweg niet in me. Krachttraining + nog veel meer eten dan ik al doe zou er voor kunnen zorgen dat ik zowel spieren als vet opbouw, en zodoende dus op een gezonde manier voorkom dat mijn botten te tellen zijn?
pi_34370460
@ Alicey: Yessss! Nog een fotootje, dat was van een jaar eerder dan die foto hierboven (waar ik ong. 57 kg woog). Op onderstaande foto woog ik ong. 49 kg, wat nét ondergewicht was bij mijn lengte van 1.64m, maar alhoewel mijn buik gewoon was, was alles boven mijn borsten ook één en al gratenkast, zoals je ziet. Ook mijn armen waren schrikbarend dun. Als ik met een shirtje zonder mouwen in de bus zat o.i.d., zag ik wel eens mensen twijfelend kijken, zo van 'oei, heeft die nou anorexia of niet?!'. En natuurlijk was ik toen ook veel te slap om me te kunnen optrekken (alhoewel ik toen 8 kg minder woog).

Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
pi_34370541
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:39 schreef geejeej het volgende:
Waarschijnlijk denk je dat het onmogelijk is, maar ik heb een ander probleem met mijn gewicht dan de gemiddelde nederlander. Ik ben te licht, en niet omdat ik annorexia heb ofzo. (voor zover ik weet dan) Voor veel vrouwen heb ik het perfecte gewicht, ik weeg namelijk 61kg op dit moment. Mijn bmi zit op iets van 18.2 ofzo. Er staat dan vaak bij 'probeer wat aan te komen' maar wat ik ook probeer... het heeft geen zin.

In de kerstvakantie ben ik 2 kilo afgevallen, wanneer 'normale' mensen 2 kilo aankomen. Vorig jaar kerstvakantie was ik zelfs nog meer afgevallen (tot 58kg), toen at ik nog normaal. Sinds dien doe ik er alles aan om aan te komen. Iedere dag eet ik tot ik het gevoel heb dat ik bijna moet overgeven. Zodra ik weer trek krijg, ga ik weer eten. Ik word er echt gek van om mezelf iedere dag weer vol te proppen, maar anders val ik af en dat moet ik al helemaal niet hebben...

Hebben meer mensen dit probleem? Hebben jullie een oplossing?
Misschien een oplossing; maar ik weet het niet hoor...
Bij de maaltijden iets minder eten waardoor je sneller honger hebt om dan een zak chips naar binnen te werken etc. Dat is mijn dagelijkse ritme totdat ik weer wat af wil vallen. Dan stap ik dus over naar 3 maaltijden op een dag en helemaal vol duwen die maag
pi_34370604
NEEEEEEJJJJ, niet wéér die chips!
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  maandag 23 januari 2006 @ 10:43:39 #73
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34371000
Mocht ik weer mijn botten gaan zien en op dat moment in staat zijn tot zware lichamelijke activiteit ga ik dat proberen wateengedoe2. Al ben ik aan de andere kant bang dat het me niet lukt om nog meer te eten.
pi_34371303
Als jouw gewicht zo jojo't, is het misschien beter om hiermee juist te beginnen nu je op een wat beter gewicht zit en je je botten (nog) niet ziet. Je hebt dan meer puf en incasseringsvermogen en je lichaam zal ook sneller herstellen van de trainingen. En je kunt hiermee je lichaamsgewicht stabiliseren - bovendien krijg je meer kracht en uithoudingsvermogen.
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  maandag 23 januari 2006 @ 11:01:43 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34371444
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:56 schreef wateengedoe2 het volgende:
Als jouw gewicht zo jojo't, is het misschien beter om hiermee juist te beginnen nu je op een wat beter gewicht zit en je je botten (nog) niet ziet. Je hebt dan meer puf en incasseringsvermogen en je lichaam zal ook sneller herstellen van de trainingen. En je kunt hiermee je lichaamsgewicht stabiliseren - bovendien krijg je meer kracht en uithoudingsvermogen.
Ik weet niet of dat op dit moment een handige zet is.. Wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren wanneer je plotseling stopt met zowel training als veel eten?
pi_34371574
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat op dit moment een handige zet is.. Wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren wanneer je plotseling stopt met zowel training als veel eten?
Als je weer hetzelfde activiteiten- en voedingsniveau van nu oppikt, krijg je ook weer hetzelfde gewicht en uiterlijk als nu. Niet slechter dan het nu is, i.i.g. Maar de insteek is ook niet, dat je even 3 maanden of een half jaar gaat 'raggen' in de sportschool en dan weer teruggaat naar je oude gewoontes. Ten eerste moet je niet 'raggen', maar rustig opbouwen én het op zo'n wijze doen, dat je er ook plezier in krijgt en houdt. Ten tweede zul je ook je eetgewoontes blijvend (en niet plotseling) moeten aanpassen. Net zoals bij mensen die (blijvend) willen afslanken, dus. Bij mij is het na een jaar of 3 zo'n vaste gewoonte geworden, dat ik gewoon rond die 57 kg blijf 'zweven', ook al ben ik op vakantie, is het kersttijd of heb ik even niet zoveel tijd om te trainen.
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  maandag 23 januari 2006 @ 11:15:20 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34371771
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:07 schreef wateengedoe2 het volgende:

[..]

Als je weer hetzelfde activiteiten- en voedingsniveau van nu oppikt, krijg je ook weer hetzelfde gewicht en uiterlijk als nu. Niet slechter dan het nu is, i.i.g. Maar de insteek is ook niet, dat je even 3 maanden of een half jaar gaat 'raggen' in de sportschool en dan weer teruggaat naar je oude gewoontes. Ten eerste moet je niet 'raggen', maar rustig opbouwen én het op zo'n wijze doen, dat je er ook plezier in krijgt en houdt. Ten tweede zul je ook je eetgewoontes blijvend (en niet plotseling) moeten aanpassen. Net zoals bij mensen die (blijvend) willen afslanken, dus. Bij mij is het na een jaar of 3 zo'n vaste gewoonte geworden, dat ik gewoon rond die 57 kg blijf 'zweven', ook al ben ik op vakantie, is het kersttijd of heb ik even niet zoveel tijd om te trainen.
Het gaat er meer om dat ik over niet al te lange tijd min of meer noodgedwongen een stap terug zal moeten nemen. Het lijkt mij dat nu proberen iets te veranderen te kort dag is om te zien wat resultaat boekt, en het allicht verstandiger is te wachten tot ik weer een stap vooruit kan nemen.
pi_34373969
Goede site, wateengedoe!

Aankomen dmv krachttraining heb ik al geprobeerd, en ik ben blijkbaar een van de weinige mensen die té gespierd worden . Ik hoef mn armen bijvoorbeeld maar even aan te spannen met trainen en je ziet al resultaat. Ik heb ongeveer een half jaartje krachttraining gedaan (met een trainer die een soort schema voor me opstelde en alles) en ik was welgeteld 1.5 kilo aangekomen (en s avonds gewogen ook nog..) Dus krachttraining is voor mij niet echt een oplossing, helaas.

Mijn armen waren boven bijvoorbeeld best wel gegroeid, terwijl mn onderarmen (die een stuk moeilijker te trainen zijn) gewoon heel mager bleven... ik heb van die 'somalie' polsjes zoals men dat liefkozend noemt en dat viel toen echt op en zo. Benen hetzelfde verhaal... Mn buik is altijd wel gespierd geweest, maar toen kreeg ik echt zo;n mannenbuik, een echte sixpack (wat wel mooi kán zijn, maar mn buik was toen echt té droog voor een meisje).
Dus hoeveel en hoe goed ik ook trainde, ik werd er alleen maar droger van, waardoor je alleen maar spieren zag en ik dus niet echt 'voller' werd. Niet zoals ik wilde/hoopte iig .

Waarschijnlijk ligt mijn 'probleem' in het feit dat ik niet veel kán eten. Zo vaak geprobeerd om meer, vaker en 'steviger' te eten, maar het lukt me gewoon niet. En elke keer kokhalzend je eten naar binnen proppen werkt ook niet..
Krachttraining is een goed alternatief voor aankomen inderdaad. Het werkt alleen niet bij iedereen helaas. Nu ben ik 1.67 en weeg nog steeds tussen de 47 en de 49 Ze zeggen dat je na de 20ste wat minder begint te verbranden, dus mijn hoop is daarop gevestigd (word over een paar maanden 23, maar goed, het kan dus nog komen )
Что было, то прошло..
  maandag 23 januari 2006 @ 14:04:29 #79
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_34376846
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:31 schreef Andoire het volgende:
Waarschijnlijk ligt mijn 'probleem' in het feit dat ik niet veel kán eten. Zo vaak geprobeerd om meer, vaker en 'steviger' te eten, maar het lukt me gewoon niet. En elke keer kokhalzend je eten naar binnen proppen werkt ook niet..
In het andere topic was gepost gewoon meerdere maaltijden per dag te gaan eten.
Dus tussen ontbijt en lunch 2 boterhammen erbij,
Tussen lunch en avondeten, na het avondeten.
Je hoeft je dan niet vol te stouwen maar je eet natuurlijker. Alleen dan 5 ipv 3 keer per dag

Tevens nog een vraagje. Mijn BMI lijkt helemaal goed te zitten (rond de 20+)
Maar mede door mijn lengte 1,9meter zie ik er nog behoorlijk dun uit.
Hoe krijg ik dus meer spek/vlees op mijn botten? Al mijn extra gewicht dreigt te verhuizen naar mijn buik. En wat zijn ongeveer maten van "normale" armdikten?

[ Bericht 18% gewijzigd door paparia op 23-01-2006 14:11:10 ]
pi_34377104
Alicey, als jouw levensomstandigheden niet toe (zullen) laten dat je traint, dan kun je het nu beter even niet doen. Niets zo frustrerend, dan lekker bezig zijn en weer moeten stoppen. Maar kijk wel goed na of je écht geen mogelijkheid hebt. Als je wat gewichten thuis hebt, kun je in feite met 2x 1 uur/week al heel wat resultaat halen. Nou en in een week zit 168 uur, dat moet toch wel lukken?

Andoire: het is niet zo gek dat je ziet dat je traint als je je spieren aanspant. Dat zie ik natuurlijk bij mijzelf ook en ik heb écht weinig aanleg voor spieropbouw. Ik denk ook niet dat dat te voorkómen is (eerlijk gezegd snap ik die spierenfobie die ik bij wel meer dames bespeur, ook niet zo goed). Zien dat je traint als je je spieren níet aanspant, dat is al voor heel wat minder vrouwen weggelegd. Het is wel handig als je niet letterlijk uit confectiekleding klapt bij de schouders (of met een maat groter, dat het rond je buik slobert), of dat mensen die je van de achterkant zien 'meneer' zeggen Maar dat zal met jouw gewicht volkomen onmogelijk zijn, lijkt me zo. Dat jij niet aankwam van de krachttraining, heeft puur en alleen met het eten te maken en ik zie dat je daar moeite mee hebt (om meer te eten zonder misselijk te worden). Paparia geeft al een hele goeie tip: hou het niet bij die 3x/dag, maar eet 5 (of zelfs 6x)/dag een normale maaltijd. Je moet niet wachten tot je honger krijgt (dan ben je zo weer 6 of 7 uur verder met een beetje pech), maar je hoeft dan ook niet zo te proppen dat je misselijk wordt. Mijn eigen ervaring is, dat je steeds meer trek krijgt, als je zeer regelmatig eet. Je lichaam stelt zich daarop in. Dus misschien werkt dat wel? Als je een kilo of 5 (of zelfs 10) erbij kunt eten, zul je wel niet meer zo droog blijven van de krachttraining (anders moet je gelijk op het podium gaan staan bij een fitness/bodybuildingwedstrjid, want dan heb je echt aanleg )
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  maandag 23 januari 2006 @ 14:15:59 #81
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34377221
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:12 schreef wateengedoe2 het volgende:
Alicey, als jouw levensomstandigheden niet toe (zullen) laten dat je traint, dan kun je het nu beter even niet doen. Niets zo frustrerend, dan lekker bezig zijn en weer moeten stoppen. Maar kijk wel goed na of je écht geen mogelijkheid hebt. Als je wat gewichten thuis hebt, kun je in feite met 2x 1 uur/week al heel wat resultaat halen. Nou en in een week zit 168 uur, dat moet toch wel lukken?
Het probleem wordt niet zo zeer tijd, maar eerder fysieke gesteldheid. Een uurtje tijd vinden lukt bijna altijd wel.
pi_34377289
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het probleem wordt niet zo zeer tijd, maar eerder fysieke gesteldheid. Een uurtje tijd vinden lukt bijna altijd wel.
Wat is je gewicht/lengte? En heb je problemen met stofwisseling/spijsvertering o.i.d.? Wil je zeggen wat voor omstandigheden je aan ziet komen, waardoor trainen niet meer zal gaan (niet doen als het te persoonlijk is, hoor!) Door meer en regelmatiger eten an sich kun je al (veel) meer energie en puf krijgen. En wellicht kun je na een maand ofzo als je je eten hebt aangepast, toch trainen en genoeg energie overhouden. Maar dat ligt er natuurlijk een beetje aan wat je nu doet op dat gebied (eten).
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  maandag 23 januari 2006 @ 14:22:05 #83
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34377439
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:17 schreef wateengedoe2 het volgende:

[..]

Wat is je gewicht/lengte? En heb je problemen met stofwisseling/spijsvertering o.i.d.? Door meer en regelmatiger eten an sich kun je al (veel) meer energie en puf krijgen. En wellicht kun je na een maand ofzo toch trainen en genoeg energie overhouden. Maar dat ligt er natuurlijk een beetje aan wat je nu doet op dat gebied (eten).
Gewicht lengte (Nu; goed) plm. 70/169 (Een goed gewicht dus). Tussen 60 en 65 kg (Ook een goed gewicht) ga ik mijn botten zien. Ik eet nu al erg veel (Als ik het in verhouding bekijk met wat mensen om me heen eten). Ik heb geen stofwisselings of spijsverteringsproblemen (dat ik weet). Energie heb ik in de regel genoeg. Soms heb ik wel periodes van vermoeidheid, maar dat heeft een bekende oorzaak die niet met mijn voedignspatroon te maken heeft.

Mijn enige motivatie is eigenlijk om wanneer mijn gewicht weer onder de 65 gaat zakken te zorgen dat ik genoeg vet blijf houden om mijn botten voldoende te bedekken.
  maandag 23 januari 2006 @ 14:23:39 #84
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_34377495
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:15 schreef Alicey het volgende:
Het probleem wordt niet zo zeer tijd, maar eerder fysieke gesteldheid. Een uurtje tijd vinden lukt bijna altijd wel.
Als je het uurtje kan vinden moet je er gewoon eens mee beginnen.
Misschien heb je hetzlefde als ik. Als ik sport krijg ik meer energie om iets te doen.
Als ik rustig blijf en op de bank hang, merk ik dat ik minder puf heb om iets te doen.
Toevallig gister actief gesport en nu al weer zin om "iets" te gaan doen
  maandag 23 januari 2006 @ 14:25:47 #85
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34377557
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:23 schreef paparia het volgende:

[..]

Als je het uurtje kan vinden moet je er gewoon eens mee beginnen.
Misschien heb je hetzlefde als ik. Als ik sport krijg ik meer energie om iets te doen.
Als ik rustig blijf en op de bank hang, merk ik dat ik minder puf heb om iets te doen.
Toevallig gister actief gesport en nu al weer zin om "iets" te gaan doen
Ik misbruik daar vaak een fiets voor. Het geeft inderdaad energie, en het helpt ook om warrige gedachten te ordenen. Maar dat is bij ook niet het "probleem".
pi_34378101
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gewicht lengte (Nu; goed) plm. 70/169 (Een goed gewicht dus). Tussen 60 en 65 kg (Ook een goed gewicht) ga ik mijn botten zien. Ik eet nu al erg veel (Als ik het in verhouding bekijk met wat mensen om me heen eten). Ik heb geen stofwisselings of spijsverteringsproblemen (dat ik weet). Energie heb ik in de regel genoeg. Soms heb ik wel periodes van vermoeidheid, maar dat heeft een bekende oorzaak die niet met mijn voedignspatroon te maken heeft.

Mijn enige motivatie is eigenlijk om wanneer mijn gewicht weer onder de 65 gaat zakken te zorgen dat ik genoeg vet blijf houden om mijn botten voldoende te bedekken.
OK, ik neem aan dat het probleem waardoor je over een tijdje niet kunt fitnessen, te persoonlijk is (anders had je het nu wel vermeld). Even goede vrienden, alleen de diagnose en oplossing worden wat moeilijker zo

W.b. hoeveel je eet in vergelijking met andren: dat zegt (helaas!) zéér weinig. Hele volksstammen eten belachelijk weinig vanwege (voormalig) crashdiëten enz. Op mijn werk eet ik in de lunchpauze meer dan menig collega en dan eet ik 5x/dag. En één collega die mijn hoeveelheid eet, maar dan in 3x/dag krijgt elke dag op- en aanmerkingen op haar eten bij de lunch <zeurmodus>"(zóveeeeel!!!"</zeurmodus>. Conclusie: als je écht wilt weten of de hoeveelheid die je eet, normaal is, zul je even een weekje of twee weken calorieën moeten tellen. Dan weet je 't zeker. Je energiebehoefte kun je op mijn site uitrekenen.

En blijkbaar is er iets met je eten of iets anders, waardoor je gewicht jojo't. Want 5 kg gewichtsverschil en dat herhaaldelijk is best wel veel. Heb je enig idee wat dat kan zijn?
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
pi_34378170
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik misbruik daar vaak een fiets voor. Het geeft inderdaad energie, en het helpt ook om warrige gedachten te ordenen. Maar dat is bij ook niet het "probleem".
Misbruik dan toch liever gewichten, want fietsen is cardio en daarmee verbrand je alleen nog maar meer calorieën, terwijl je geen spiermassa opbouwt. Heel goed en gezond om een goede conditie te hebben, maar niet geschikt als 'antigratenkastmiddel' (in de tijd toen die foto van 49 kg hierboven genomen werd, fietste ik ook heel veel en wij waren toen zelfs op een wandelvakantie met volle bepakking).
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  maandag 23 januari 2006 @ 14:48:40 #88
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34378234
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:46 schreef wateengedoe2 het volgende:

[..]

Misbruik dan toch liever gewichten, want fietsen is cardio en daarmee verbrand je alleen nog maar meer calorieën, terwijl je geen spiermassa opbouwt. Heel goed en gezond om een goede conditie te hebben, maar niet geschikt als 'antigratenkastmiddel' (in de tijd toen die foto van 49 kg hierboven genomen werd, fietste ik ook heel veel en wij waren toen zelfs op een wandelvakantie met volle bepakking).
Ik doe het ook zeker niet tegen het gratenkastmodel, maar puur omdat ik het lekker vind om buiten te zijn en mijn gedachten op orde te brengen. Het gewichten misbruiken zou bijkomend zijn/worden.
pi_34378269
Ah, I see (fiets). Idd, fietsen is heerlijk en ik koop dan ook expres geen auto (anders is het fietsen voor transport i.p.v. alleen voor sport snel gedaan, ik ken mezelf )
Zij opent haar mond en zij spreekt wijsheid; van haar tong komen lieflijke lessen.
(Spreuken 31:26)
kattekliek.wordpress.com
  woensdag 27 september 2006 @ 00:03:21 #90
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_42157728
Ik dacht laat ik het topic weer even wat leven inblazen.
Ik heb vanavond vanalles laten meten in het fitnesscentrum:
lengte 183 cm, gewicht 65 kilo, BMI 19,5, vetpercentage 6,8

Voor mij is dat te laag, naar mijn mening is een normaal gewicht van iemand van 1,80 zo'n 80 kilo.
Omdat ik al veel eet ga ik binnenkort naar de dokter om me te laten testen op schildklierafwijkingen.
Ik begin in ieder geval nu al mijn voedingspatroon aan te passen.
Ik ga 6 maaltijden per dag eten, shakes nemen voor mijn eiwitten, fitnessen met max 10 reps om spiermassa te winnen en mijn calorieinname verhogen naar 2500-3000 kcal.

Hoe gaat het met de andere mensen die gereageerd hebben, hebben jullie al resultaten ten opzichte van jullie vorige reacties?
tips?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_42158864
Mja bij mij is het voornamelijk op het moment ook ik ga zus ik ga zo.. Maar om er mee te beginnen tja.. Sowieso moet ik eerst mijn eetpatroon compleet omgooien naar 6 - 8 maaltijden per dag.. En een goeie sportschool zoeken.
pi_42162170
Als jullie echt gericht voor spiermassa gaan en bereid zijn jullie voedinsschema overhoop te gooien, geef ik jullie het advies om eens naar het bodybuildtopic te gaan in het sub-forum sport. Staat veel interessante informatie voor jullie.
  woensdag 27 september 2006 @ 09:48:22 #93
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_42162261
quote:
Op woensdag 27 september 2006 00:03 schreef Tique3 het volgende:


Voor mij is dat te laag, naar mijn mening is een normaal gewicht van iemand van 1,80 zo'n 80 kilo.
Omdat ik al veel eet ga ik binnenkort naar de dokter om me te laten testen op schildklierafwijkingen.
Ik begin in ieder geval nu al mijn voedingspatroon aan te passen.
Ga eerst nu maar meer eten ipv ons zorgstelsel onnodig te belasten.
quote:
Ik ga 6 maaltijden per dag eten, shakes nemen voor mijn eiwitten, fitnessen met max 10 reps om spiermassa te winnen en mijn calorieinname verhogen naar 2500-3000 kcal.
Maak daar maar 4500 / 5000kcal van.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_42164477
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Te weinig Ik vind het best wel veel voor een meisje

Maar als je er echt last van hebt, kun je naar de huisarts gaan, en dan nutripakjes vragen. Die dingen neem je dan naast je gewone eten
denk niet dat je huisarts zo maar die nutri pakjes geeft, deze zijn namelijk vooral bedoelt voor mensen die dus echt niet kunnen eten en na 2 pakjes van die troep zit je ook echt vol voor de dag, en heb je de dagelijkse behoefte gehad. en wat ik dan bedoel met echt niet kunnen eten is bv mijn zwager, na een operatie aan zijn tong en bestralingen ernaast, en mijn schoonoma, die al 20/30 jaar 35 kilo weegt en weigert te eten. als ze in het verzorgingstehuis bij haar merken dat ze niet eet, krijgt ze meteen van die drinkpakjes voor haar neus.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  woensdag 27 september 2006 @ 23:46:32 #95
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_42185786
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:48 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ga eerst nu maar meer eten ipv ons zorgstelsel onnodig te belasten.
[..]

Maak daar maar 4500 / 5000kcal van.
Ook als ik in een maand tijd met vrijwel dezelfde voeding en bezigheden als normaal 4 kilo afgevallen ben of is het dan wel verstandig even langs de dokter te gaan?
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_42186207
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:46 schreef Tique3 het volgende:

[..]

Ook als ik in een maand tijd met vrijwel dezelfde voeding en bezigheden als normaal 4 kilo afgevallen ben of is het dan wel verstandig even langs de dokter te gaan?
Ja dan moet je naar de dokter idd
pi_42208145
Ik woog ook erg weinig en ben toen naar de huisarts geweest. Bleek diabetes te hebben
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:34:03 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59335730
Kickje voor myrose1.

Kusje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_59335917
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:39 schreef geejeej het volgende:
Waarschijnlijk denk je dat het onmogelijk is, maar ik heb een ander probleem met mijn gewicht dan de gemiddelde nederlander. Ik ben te licht, en niet omdat ik annorexia heb ofzo. (voor zover ik weet dan) Voor veel vrouwen heb ik het perfecte gewicht, ik weeg namelijk 61kg op dit moment. Mijn bmi zit op iets van 18.2 ofzo. Er staat dan vaak bij 'probeer wat aan te komen' maar wat ik ook probeer... het heeft geen zin.

In de kerstvakantie ben ik 2 kilo afgevallen, wanneer 'normale' mensen 2 kilo aankomen. Vorig jaar kerstvakantie was ik zelfs nog meer afgevallen (tot 58kg), toen at ik nog normaal. Sinds dien doe ik er alles aan om aan te komen. Iedere dag eet ik tot ik het gevoel heb dat ik bijna moet overgeven. Zodra ik weer trek krijg, ga ik weer eten. Ik word er echt gek van om mezelf iedere dag weer vol te proppen, maar anders val ik af en dat moet ik al helemaal niet hebben...

Hebben meer mensen dit probleem? Hebben jullie een oplossing?


IK WIL OOK AANKOMEN:D
MEDEMATTIEEJ:D

ik ben 180 groot
weeg 53 kilo
en heb BMI van 16,5


ik ben nog extremer zoals je ziet..
Maar ik moet niet overgeven of iets dergelijks hoor!
Ik eet wel heel erg veel!
Mijn spijsvertering is gwn snel:)
Je moet ook veel jus eten.
Altijd boter op je brood doen.
Minimaal 5 broodjes op een dag eten;)
Leve een moeder die dietiste is:D

Waarom probeer je de huisarts niet eens?


Liefss
pi_59335951
Hey... dit topic is handig... zelf 1.95 en net 70 kilo
Brutal. Fucking. Metal.
pi_59336065
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hey... dit topic is handig... zelf 1.95 en net 70 kilo
Jezus dan ben ik wel teringlicht als jij dit al licht vind:'(
pi_59336161
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:45 schreef myrose1 het volgende:

[..]

Jezus dan ben ik wel teringlicht als jij dit al licht vind:'(
Ik heb een BMI van 18.4... Net goed genoeg
Brutal. Fucking. Metal.
pi_59339368
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 14:40 schreef myrose1 het volgende:

[..]

IK WIL OOK AANKOMEN:D
MEDEMATTIEEJ:D

ik ben 180 groot
weeg 53 kilo
en heb BMI van 16,5


ik ben nog extremer zoals je ziet..
Maar ik moet niet overgeven of iets dergelijks hoor!
Ik eet wel heel erg veel!
Mijn spijsvertering is gwn snel:)
Je moet ook veel jus eten.
Altijd boter op je brood doen.
Minimaal 5 broodjes op een dag eten;)
Leve een moeder die dietiste is:D

Waarom probeer je de huisarts niet eens?


Liefss
Je eet veel? Schrijf eens op wat je eet, meestal ben ik niet zo onder de indruk van wat mensen eten als ze zeggen dat ze veel eten en te licht zijn en dus niet kunnen aankomen.

Als je vindt dat je veel eet en verder nooit honger hebt, kan het alsnog zo zijn dat je weinig eet. Een menselijk lichaam is vaak op schaarste ingesteld en heeft dan aan weinig voldoende. Meer eten kan iedereen, maar dat gaat niet zomaar in één dag. Rustig aan opbouwen en je kan binnen no-time het dubbele eten van wat je eerst kon.
  donderdag 12 juni 2008 @ 18:12:36 #104
193129 Dickerdack
Burgervader van Rommeldam
pi_59341246
Ik woog altijd 75 kg, bij 1m94.
Tegenwoordig ben ik hoop meer aan het eten, eet overdag 12-14 rijk belegde boterhammen en nog wat andere tussendoortjes en ik schep vaak op met het avondeten.
Ernaast ben ik ook nog bezig met fitness.

En voor mij lijkt dit te werken, ik zit nu boven de 80 kilo en wil graag richting de 85-90 kg.
Voorlopig zit ik ook nog rond hetzelfde vetpercentage, dus het gaat de goede kant op:)

veel mensen vinden dat ze veel eten, maar vaak kan daar nog behoorlijk wat bij.
Dus als je echt wilt aankomen, eten, trainen en rusten.
pi_59342794
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:43 schreef frenkck het volgende:

[..]

Je eet veel? Schrijf eens op wat je eet, meestal ben ik niet zo onder de indruk van wat mensen eten als ze zeggen dat ze veel eten en te licht zijn en dus niet kunnen aankomen.

Als je vindt dat je veel eet en verder nooit honger hebt, kan het alsnog zo zijn dat je weinig eet. Een menselijk lichaam is vaak op schaarste ingesteld en heeft dan aan weinig voldoende. Meer eten kan iedereen, maar dat gaat niet zomaar in één dag. Rustig aan opbouwen en je kan binnen no-time het dubbele eten van wat je eerst kon.
'sochtens:
- 3 broodjes gesmolten kaas
- kop thee
- glas jus d'orange

'smiddags
- 4 broodjes
- krentenbol
- 0.5 lit water

'savonds
- vaak hetzelfde als m'n vader eet..
- 4 volle opscheplepels groente of pasta
(- 3 aardappels + jus)
- vlees of vis

tussendoor:
- pakje appelsap
- ontbijtkoek
- sinaasappel en vaak mango, druiven, kersen of banaan
- zo'n pakje droge koekjes
- ligakoekjes
- soms zakje chips of wat snoep ofzo

ik sport ook heel veel, zoiezo 8 uur per week op school, en dan nog in totaal 6 uur sporten met softbal..
iedere dag 12 km fietsen(zeg niet dat het veel is, maar het is toch wat)
en ben een dus nog onder de 18 , 16 welteverstaan.
het probleem ligt denk ik elders..
mijn broertje, vader en moeder moeten namelijk op hun gewicht letten..
hier ben ik de dupe van geloof ik.
maar zeg nou zelf, 8 broodjes op een dag is best flink hoor voor een meisj van mn leeftijd!
KUss
pi_59347292
Ik ben 1,75 en weeg ongeveer 60 kg. Ik vind mezelf eigenlijk te dun, daarom ga ik nu ook twee keer in week fitnessen voor 2 uur en doe thuis nog wat oefenen.
Meer eten helpt bij mij niet, ik ben een soort van bodemloze put..
Trouwens nog meer mannen hier ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 12 juni 2008 @ 21:42:04 #107
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_59347479
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 19:09 schreef myrose1 het volgende:

[..]

'sochtens:
- 3 broodjes gesmolten kaas
- kop thee
- glas jus d'orange

'smiddags
- 4 broodjes
- krentenbol
- 0.5 lit water

'savonds
- vaak hetzelfde als m'n vader eet..
- 4 volle opscheplepels groente of pasta
(- 3 aardappels + jus)
- vlees of vis

tussendoor:
- pakje appelsap
- ontbijtkoek
- sinaasappel en vaak mango, druiven, kersen of banaan
- zo'n pakje droge koekjes
- ligakoekjes
- soms zakje chips of wat snoep ofzo

ik sport ook heel veel, zoiezo 8 uur per week op school, en dan nog in totaal 6 uur sporten met softbal..
iedere dag 12 km fietsen(zeg niet dat het veel is, maar het is toch wat)
en ben een dus nog onder de 18 , 16 welteverstaan.
het probleem ligt denk ik elders..
mijn broertje, vader en moeder moeten namelijk op hun gewicht letten..
hier ben ik de dupe van geloof ik.
maar zeg nou zelf, 8 broodjes op een dag is best flink hoor voor een meisj van mn leeftijd!
KUss
Vind het niet echt veel eerlijk gezegd, meer gewoon gemiddeld. Ok, voor een meisje van 16 misschien wel maar door dit te eten kom je niet snel veel aan lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')