Als je weer hetzelfde activiteiten- en voedingsniveau van nu oppikt, krijg je ook weer hetzelfde gewicht en uiterlijk als nu. Niet slechter dan het nu is, i.i.g. Maar de insteek is ook niet, dat je even 3 maanden of een half jaar gaat 'raggen' in de sportschool en dan weer teruggaat naar je oude gewoontes. Ten eerste moet je niet 'raggen', maar rustig opbouwen én het op zo'n wijze doen, dat je er ook plezier in krijgt en houdt. Ten tweede zul je ook je eetgewoontes blijvend (en niet plotseling) moeten aanpassen. Net zoals bij mensen die (blijvend) willen afslanken, dus. Bij mij is het na een jaar of 3 zo'n vaste gewoonte geworden, dat ik gewoon rond die 57 kg blijf 'zweven', ook al ben ik op vakantie, is het kersttijd of heb ik even niet zoveel tijd om te trainen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat op dit moment een handige zet is.. Wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren wanneer je plotseling stopt met zowel training als veel eten?
Het gaat er meer om dat ik over niet al te lange tijd min of meer noodgedwongen een stap terug zal moeten nemen. Het lijkt mij dat nu proberen iets te veranderen te kort dag is om te zien wat resultaat boekt, en het allicht verstandiger is te wachten tot ik weer een stap vooruit kan nemen.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:07 schreef wateengedoe2 het volgende:
[..]
Als je weer hetzelfde activiteiten- en voedingsniveau van nu oppikt, krijg je ook weer hetzelfde gewicht en uiterlijk als nu. Niet slechter dan het nu is, i.i.g. Maar de insteek is ook niet, dat je even 3 maanden of een half jaar gaat 'raggen' in de sportschool en dan weer teruggaat naar je oude gewoontes. Ten eerste moet je niet 'raggen', maar rustig opbouwen én het op zo'n wijze doen, dat je er ook plezier in krijgt en houdt. Ten tweede zul je ook je eetgewoontes blijvend (en niet plotseling) moeten aanpassen. Net zoals bij mensen die (blijvend) willen afslanken, dus. Bij mij is het na een jaar of 3 zo'n vaste gewoonte geworden, dat ik gewoon rond die 57 kg blijf 'zweven', ook al ben ik op vakantie, is het kersttijd of heb ik even niet zoveel tijd om te trainen.
In het andere topic was gepost gewoon meerdere maaltijden per dag te gaan eten.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:31 schreef Andoire het volgende:
Waarschijnlijk ligt mijn 'probleem' in het feit dat ik niet veel kán eten. Zo vaak geprobeerd om meer, vaker en 'steviger' te eten, maar het lukt me gewoon niet. En elke keer kokhalzend je eten naar binnen proppen werkt ook niet..
Het probleem wordt niet zo zeer tijd, maar eerder fysieke gesteldheid. Een uurtje tijd vinden lukt bijna altijd wel.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:12 schreef wateengedoe2 het volgende:
Alicey, als jouw levensomstandigheden niet toe (zullen) laten dat je traint, dan kun je het nu beter even niet doen. Niets zo frustrerend, dan lekker bezig zijn en weer moeten stoppen. Maar kijk wel goed na of je écht geen mogelijkheid hebt. Als je wat gewichten thuis hebt, kun je in feite met 2x 1 uur/week al heel wat resultaat halen. Nou en in een week zit 168 uur, dat moet toch wel lukken?
Wat is je gewicht/lengte? En heb je problemen met stofwisseling/spijsvertering o.i.d.? Wil je zeggen wat voor omstandigheden je aan ziet komen, waardoor trainen niet meer zal gaan (niet doen als het te persoonlijk is, hoor!) Door meer en regelmatiger eten an sich kun je al (veel) meer energie en puf krijgen. En wellicht kun je na een maand ofzo als je je eten hebt aangepast, toch trainen en genoeg energie overhouden. Maar dat ligt er natuurlijk een beetje aan wat je nu doet op dat gebied (eten).quote:Op maandag 23 januari 2006 14:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het probleem wordt niet zo zeer tijd, maar eerder fysieke gesteldheid. Een uurtje tijd vinden lukt bijna altijd wel.
Gewicht lengte (Nu; goed) plm. 70/169 (Een goed gewicht dus). Tussen 60 en 65 kg (Ook een goed gewicht) ga ik mijn botten zien. Ik eet nu al erg veel (Als ik het in verhouding bekijk met wat mensen om me heen eten). Ik heb geen stofwisselings of spijsverteringsproblemen (dat ik weet). Energie heb ik in de regel genoeg. Soms heb ik wel periodes van vermoeidheid, maar dat heeft een bekende oorzaak die niet met mijn voedignspatroon te maken heeft.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:17 schreef wateengedoe2 het volgende:
[..]
Wat is je gewicht/lengte? En heb je problemen met stofwisseling/spijsvertering o.i.d.? Door meer en regelmatiger eten an sich kun je al (veel) meer energie en puf krijgen. En wellicht kun je na een maand ofzo toch trainen en genoeg energie overhouden. Maar dat ligt er natuurlijk een beetje aan wat je nu doet op dat gebied (eten).
Als je het uurtje kan vinden moet je er gewoon eens mee beginnen.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:15 schreef Alicey het volgende:
Het probleem wordt niet zo zeer tijd, maar eerder fysieke gesteldheid. Een uurtje tijd vinden lukt bijna altijd wel.
Ik misbruik daar vaak een fiets voor.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:23 schreef paparia het volgende:
[..]
Als je het uurtje kan vinden moet je er gewoon eens mee beginnen.
Misschien heb je hetzlefde als ik. Als ik sport krijg ik meer energie om iets te doen.
Als ik rustig blijf en op de bank hang, merk ik dat ik minder puf heb om iets te doen.
Toevallig gister actief gesport en nu al weer zin om "iets" te gaan doen
OK, ik neem aan dat het probleem waardoor je over een tijdje niet kunt fitnessen, te persoonlijk is (anders had je het nu wel vermeld). Even goede vrienden, alleen de diagnose en oplossing worden wat moeilijker zoquote:Op maandag 23 januari 2006 14:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gewicht lengte (Nu; goed) plm. 70/169 (Een goed gewicht dus). Tussen 60 en 65 kg (Ook een goed gewicht) ga ik mijn botten zien. Ik eet nu al erg veel (Als ik het in verhouding bekijk met wat mensen om me heen eten). Ik heb geen stofwisselings of spijsverteringsproblemen (dat ik weet). Energie heb ik in de regel genoeg. Soms heb ik wel periodes van vermoeidheid, maar dat heeft een bekende oorzaak die niet met mijn voedignspatroon te maken heeft.
Mijn enige motivatie is eigenlijk om wanneer mijn gewicht weer onder de 65 gaat zakken te zorgen dat ik genoeg vet blijf houden om mijn botten voldoende te bedekken.
Misbruik dan toch liever gewichten, want fietsen is cardio en daarmee verbrand je alleen nog maar meer calorieën, terwijl je geen spiermassa opbouwt. Heel goed en gezond om een goede conditie te hebben, maar niet geschikt als 'antigratenkastmiddel' (in de tijd toen die foto van 49 kg hierboven genomen werd, fietste ik ook heel veel en wij waren toen zelfs op een wandelvakantie met volle bepakking).quote:Op maandag 23 januari 2006 14:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik misbruik daar vaak een fiets voor.Het geeft inderdaad energie, en het helpt ook om warrige gedachten te ordenen.
Maar dat is bij ook niet het "probleem".
Ik doe het ook zeker niet tegen het gratenkastmodel, maar puur omdat ik het lekker vind om buiten te zijn en mijn gedachten op orde te brengen.quote:Op maandag 23 januari 2006 14:46 schreef wateengedoe2 het volgende:
[..]
Misbruik dan toch liever gewichten, want fietsen is cardio en daarmee verbrand je alleen nog maar meer calorieën, terwijl je geen spiermassa opbouwt. Heel goed en gezond om een goede conditie te hebben, maar niet geschikt als 'antigratenkastmiddel' (in de tijd toen die foto van 49 kg hierboven genomen werd, fietste ik ook heel veel en wij waren toen zelfs op een wandelvakantie met volle bepakking).
Ga eerst nu maar meer eten ipv ons zorgstelsel onnodig te belasten.quote:Op woensdag 27 september 2006 00:03 schreef Tique3 het volgende:
Voor mij is dat te laag, naar mijn mening is een normaal gewicht van iemand van 1,80 zo'n 80 kilo.
Omdat ik al veel eet ga ik binnenkort naar de dokter om me te laten testen op schildklierafwijkingen.
Ik begin in ieder geval nu al mijn voedingspatroon aan te passen.
Maak daar maar 4500 / 5000kcal van.quote:Ik ga 6 maaltijden per dag eten, shakes nemen voor mijn eiwitten, fitnessen met max 10 reps om spiermassa te winnen en mijn calorieinname verhogen naar 2500-3000 kcal.
denk niet dat je huisarts zo maar die nutri pakjes geeft, deze zijn namelijk vooral bedoelt voor mensen die dus echt niet kunnen eten en na 2 pakjes van die troep zit je ook echt vol voor de dag, en heb je de dagelijkse behoefte gehad. en wat ik dan bedoel met echt niet kunnen eten is bv mijn zwager, na een operatie aan zijn tong en bestralingen ernaast, en mijn schoonoma, die al 20/30 jaar 35 kilo weegt en weigert te eten. als ze in het verzorgingstehuis bij haar merken dat ze niet eet, krijgt ze meteen van die drinkpakjes voor haar neus.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:58 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Te weinigIk vind het best wel veel voor een meisje
![]()
Maar als je er echt last van hebt, kun je naar de huisarts gaan, en dan nutripakjes vragen. Die dingen neem je dan naast je gewone eten![]()
Ook als ik in een maand tijd met vrijwel dezelfde voeding en bezigheden als normaal 4 kilo afgevallen ben of is het dan wel verstandig even langs de dokter te gaan?quote:Op woensdag 27 september 2006 09:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ga eerst nu maar meer eten ipv ons zorgstelsel onnodig te belasten.
[..]
Maak daar maar 4500 / 5000kcal van.
Ja dan moet je naar de dokter iddquote:Op woensdag 27 september 2006 23:46 schreef Tique3 het volgende:
[..]
Ook als ik in een maand tijd met vrijwel dezelfde voeding en bezigheden als normaal 4 kilo afgevallen ben of is het dan wel verstandig even langs de dokter te gaan?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:39 schreef geejeej het volgende:
Waarschijnlijk denk je dat het onmogelijk is, maar ik heb een ander probleem met mijn gewicht dan de gemiddelde nederlander. Ik ben te licht, en niet omdat ik annorexia heb ofzo. (voor zover ik weet dan) Voor veel vrouwen heb ik het perfecte gewicht, ik weeg namelijk 61kg op dit moment. Mijn bmi zit op iets van 18.2 ofzo. Er staat dan vaak bij 'probeer wat aan te komen' maar wat ik ook probeer... het heeft geen zin.
In de kerstvakantie ben ik 2 kilo afgevallen, wanneer 'normale' mensen 2 kilo aankomen. Vorig jaar kerstvakantie was ik zelfs nog meer afgevallen (tot 58kg), toen at ik nog normaal. Sinds dien doe ik er alles aan om aan te komen. Iedere dag eet ik tot ik het gevoel heb dat ik bijna moet overgeven. Zodra ik weer trek krijg, ga ik weer eten. Ik word er echt gek van om mezelf iedere dag weer vol te proppen, maar anders val ik af en dat moet ik al helemaal niet hebben...
Hebben meer mensen dit probleem? Hebben jullie een oplossing?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |