Uit mijn hoofd zou ik denken dat het op het randje zit. Maar als je het precies wil weten kun je even je BMI uitrekenen. Gewoon even googlen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:00 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik weeg 63 kilo met 1,78 meter.. Is dat ook te licht?
Mijn moeder heeft ook iets aan haar schildklier, slikt er iedere dag een pilletje voor, maar is ook altijd dun. Is het misschien erfelijk?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:59 schreef rucksichlos het volgende:
Snelle stofwisseling, Je kan je laten testen op schildklier afwijkingen.
ik denk ook dat je op het randje zit. ik ben 1.83m en mijn bmi was dus 18. jij hebt 20 en 20-25 is gezondquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:00 schreef bolletje_25 het volgende:
Ik weeg 63 kilo met 1,78 meter.. Is dat ook te licht?
heb dit probleem ook..oplossing?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:39 schreef geejeej het volgende:
Waarschijnlijk denk je dat het onmogelijk is, maar ik heb een ander probleem met mijn gewicht dan de gemiddelde nederlander. Ik ben te licht, en niet omdat ik annorexia heb ofzo. (voor zover ik weet dan) Voor veel vrouwen heb ik het perfecte gewicht, ik weeg namelijk 61kg op dit moment. Mijn bmi zit op iets van 18.2 ofzo. Er staat dan vaak bij 'probeer wat aan te komen' maar wat ik ook probeer... het heeft geen zin.
In de kerstvakantie ben ik 2 kilo afgevallen, wanneer 'normale' mensen 2 kilo aankomen. Vorig jaar kerstvakantie was ik zelfs nog meer afgevallen (tot 58kg), toen at ik nog normaal. Sinds dien doe ik er alles aan om aan te komen. Iedere dag eet ik tot ik het gevoel heb dat ik bijna moet overgeven. Zodra ik weer trek krijg, ga ik weer eten. Ik word er echt gek van om mezelf iedere dag weer vol te proppen, maar anders val ik af en dat moet ik al helemaal niet hebben...
Hebben meer mensen dit probleem? Hebben jullie een oplossing?
Hmm.. gelukkigquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:10 schreef geejeej het volgende:
[..]
ik denk ook dat je op het randje zit. ik ben 1.83m en mijn bmi was dus 18. jij hebt 20 en 20-25 is gezond
ja, lekker! een eetlepel visoliequote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:48 schreef LedZep het volgende:
Iedereen kan aankomen. De theorie is heel simpel: zorg dat je boven je onderhoudsniveau wat calorieën betreft zit. Voor sommigen ís het ook simpel, voor anderen zoals jij niet. Het enige wat kan helpen is gewoon de hele dag door vreten (en geen ongezonde troep, maar schoon voedsel).
Het belangrijkste zijn de koolhydraten, maar zorg ook dat je voldoende (onverzadigde) vetten binnenkrijgt. Dus koop lijnzaad- of visolie (of liever nog: allebei) en neem minstens 2 eetlepels per dag.
Je kunt het ook door je aardappels heengooienquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:53 schreef geejeej het volgende:
[..]
ja, lekker! een eetlepel visolieliever niet hoor, ik prop me wel vol met andere gezonde dingen...
Niet zeuren, vreten met je ogen en neus dicht!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:53 schreef geejeej het volgende:
[..]
ja, lekker! een eetlepel visolieliever niet hoor, ik prop me wel vol met andere gezonde dingen...
ja dus als ik frietjes eet en ik doe er extra veel mayo over, kom ik aan.... niet dus heh (als het zo simpel was...)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
Niet zeuren, vreten met je ogen en neus dicht!![]()
Dit is trouwens wel een veelgemaakte fout bij mensen die willen aankomen. Wel veel eten, maar domweg niet voldoende vetten, die je zo hard nodig hebt. Dus het is het een of het ander.
Ten eerste moet je geen friet eten als je wilt aankomen. Ten tweede eet je gewoon te weinig om aan te komen. Simpel zat. Vet moet je hebben, goed vet, veel vet. En enorm veel koolhydraten. Je komt wel aan, je moet alleen voldoende eten. Post hier bijvoorbeeld je dagelijkse inname eens.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:28 schreef geejeej het volgende:
[..]
ja dus als ik frietjes eet en ik doe er extra veel mayo over, kom ik aan.... niet dus heh (als het zo simpel was...)
oo dat is goed, wat ik dagelijks eet:quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ten eerste moet je geen friet eten als je wilt aankomen. Ten tweede eet je gewoon te weinig om aan te komen. Simpel zat. Vet moet je hebben, goed vet, veel vet. En enorm veel koolhydraten. Je komt wel aan, je moet alleen voldoende eten. Post hier bijvoorbeeld je dagelijkse inname eens.
moet ik dan eten wanneer ik geen honger heb?? en als ik honger heb niet eten totdat het etenstijd is?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:53 schreef LedZep het volgende:
Je gaat al een beetje de mist in door te eten wanneer je honger hebt (om 10 uur), dan heeft je lichaam namelijk direct energie nodig en alles wat je dan eet wordt ook verbrand. Probeer eens elke 2-2,5 een maaltijd te eten (dus niet: 1 stuk fruit). Hoeven ook weer geen borden spaghetti te zijn, maar op z'n minst 2 boterhammen (liefst meer natuurlijk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |