Hahaha, die heb ik ook gehadquote:Op maandag 23 januari 2006 21:12 schreef ondeugend het volgende:
Zeg TS, zat jij toevallig in mijn audiscrobbler mij een persoonlijk bericht te sturen ?
Checkquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef DaisyDuke het volgende:
Iemand hier in het gelukkige bezit van z'n mooi handgeschilderd Krang hoesje?
Insgelijks. Live ook een heel indrukwekkend nummer, trouwens.quote:Op woensdag 1 februari 2006 17:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Kraaien blijft wel hét krang nummer voor mij. Wel de versie met de zingende zagen dan
Jonge leu en ole grond dat ken ik al van tv oostquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:41 schreef BertMaalderink het volgende:
Mooie muziek ja! Al luister ik het niet eens zo vaak, maar dat komt omdat ik meer van de melodieuze luisterliedjes ben, dan dit soort ongepolijst werk. Hier moet je echt even voor gaan zitten. Maar het zit fantastisch in elkaar, ook tekstueel.
Hij acteert trouwens ook in die Twenste serie op de KRO
Inderdaad. Ik zag Andre Manuel laatst met De Ketterse Fanfare en het viel mij op dat zijn muziek de afgelopen jaren (sinds Krang niet meer bestaat) niet echt is veranderd. Met Krang was hij vernieuwend en fris en nu speelt hij nog steeds dezelfde nummers maar dan meer in een blues en rockjasje..valt mij een beetje tegen eigenlijk. Ik hoop dat hij snel nieuw materiaal maakt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:31 schreef Bosbeetle het volgende:
De ketterse fanfare is wat meer recht toe recht aan als je krang gewend bent
zijn solo cd allene is nogsteeds wel randjes werk hoor al is het iets minimalistischer dan krang. Maar toch nog erg manuel neem rudolf K. over de man die in enschede in pony's sneed, of het vrolijk jihad light over een marrokaan die liever geen slachtoffers maakt omdat allah het misschien wel eens bij het verkeerde eind zou kunnen hebben. En dus daarom maar in een lege bus aan zn bomgordel trekt of met zn kromzwaard slechts een bos bieslook vermoordquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:57 schreef lentvent het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zag Andre Manuel laatst met De Ketterse Fanfare en het viel mij op dat zijn muziek de afgelopen jaren (sinds Krang niet meer bestaat) niet echt is veranderd. Met Krang was hij vernieuwend en fris en nu speelt hij nog steeds dezelfde nummers maar dan meer in een blues en rockjasje..valt mij een beetje tegen eigenlijk. Ik hoop dat hij snel nieuw materiaal maakt.
Van dit nummer wordt ik zo gelukkig.quote:Op woensdag 1 februari 2006 23:37 postte femmeChantal de lyrics van In ons dorp:
Zomaar even een tekstje: Andre Manuel/ Fratsen - in ons dorp
Vooral leuk dat ze ook optredenquote:Op woensdag 3 september 2008 17:01 schreef methodmich het volgende:
Ik vind de CD met de Ketterse Fanfare wel erg leuk hoor. Mooi om de nummers eens op die manier te horen.
quote:Na de recycle cd “Op Verzoek van de Goden” (2008) en de tour die daarna volgde zijn Andre Manuel en de Ketterse Fanfare aanvang 2009 gelijk de studio ingedoken. Met een totaal onvoorbereide Ketterse Fanfare heeft hij in wel geteld twee dagen en nachten een geheel nieuw album opgenomen. Als leidraad van de opnames waren een aantal tekst en akkoordschetsen vanuit Andre zijn hand. En de rest is nu al geschiedenis. Tjuup (albumtitel) was een mededorpsgenoot van Andre en grondlegger van de uitspraak “ een goeie tukker is geen motherfucker “, deze oneliner (die nu al gegarandeerd wekenlang op nummer 1 gaat staan in de regiotop 10) zal tevens te horen zijn op Tjuup Geheel geworteld in de rauwe Twentse bodem is de Ketterse Fanfare niet. Sterker nog: alle windstreken uit dit laagland zijn zo'n beetje vertegenwoordigd. Zo is drummer Theun Supheert zo uit de Groningse klei getrokken. De Amsterdamse stadse fratsen van toetsenist Wouter Meijer en contrabassist Gerco Aerts gaan wonderwel samen met de rauwe muziek van André Manuel. Zelfs de zuidelijke tongval van de uit Boxmeer afkomstige BJ Baartmans is niet hinderlijk maar vormt een onmisbare harmonieuze toevoeging aan het gemeleerde korps. En dan het beste nieuws: de Ketterse Fanfare is vanaf april 2008 live te ervaren vanaf de mooiste podia!
Ja ik luister hem nog vaak een prettige plaatquote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:27 schreef methodmich het volgende:
Nou, ik ben benieuwd naar het nieuwe studio-album dan. Op Verzoek Van De Goden vond ik een succes!
leuk stukje van de sitequote:TJUUP
Op dit moment is grote vriend Casper Falke bezig met het afmixen van de nieuwe plaat van de Ketterse Fanfare: TJUUP. Nog mooier is dat er bij voorinschrijving al 3 van zijn verkocht.
Dat deze waarschijnlijk besteld zijn door 3 meisjes van 8 die een heel lief koortje zingen op TJUUP mag de pret amper drukken. Vanaf april staan we weer overal in het land met 11 nieuwe nummers op de setlijst. Meneertje Manuel is zeer content met TJUUP. Het is nu 21 jaar dat ik in het vak zit en na alle lol die ik heb gehad met Fratsen en Krang is ook de Ketterse Fanfare weer een band als een warm bad. TJUUP is vernoemd naar één van de grote geesten die mijn jeugd in Diepenheim tot een feestje wist te maken: Henk Nieuwenhuis. Drijvende kracht achter het Pand van Janna, muzikaal filantroop, hoofdredacteur van de eerste generatie Soosboeken en vooral maatschappelijk volkomen verantwoord onaangepast. Het hoesje wordt op dit moment achter de kassa van platenzaak Popeye te Hengelo in elkaar gedraaid door Johan Dollekamp en ook hij is er één die me al een leven lang door weer en wind loodst. Het is jammer dat u niet naast me zit met dezelfde koptelefoon als die van mij op uw hoofd want ik had u graag al wat van TJUUP willen laten horen. Nu ik er naar aan het luisteren ben denk ik dat ik het idee ga doorzetten om elk nummer te vernoemen naar een voormalige bezoeker van de jeugdsoos aan de Haaksbergerstraat . TJUUP. JOOP. POPEYE. BADIEKS. PUDDING. FRIX. MUTS. KUIF. WOB. TOLO. AAF. Het beestje een naam geven. Het moest er maar eens van komen. Wat me nu al heel veel deugd doet is de constatering dat er werkelijk geen nummer tussen zit dat door Dries Roelvink valt te coveren. Toen ik een jaar of zestien was kreeg ik van TJUUP zomaar helemaal gratis de prachtigste muziek die hij zorgvuldig op ontelbare cassettebandjes zette. En daar ben ik hem , dood als hij nu al weer een aantal jaren is, eeuwig dankbaar voor. Waar kom je vandaan André Manuel. Nou. Ik kom uit Diepenheim. Net als TJUUP. Een Oosterling. En zoals gezegd. Een goeie Tukker is geen Motherfucker.
Idd dat is wel het plan ja, en jij hebt makkelijk praten jij hebt geen schoonfamiliequote:Op maandag 18 mei 2009 10:40 schreef Trashcanman het volgende:
Dude, het is dan 2e kerstdag... Ik heb iig de laatste paar jaar die dag altijd in een kroeg (of op het werk) doorgebracht. En je kan overdag nog wel ergens schnitzels eten no?
Die is onder de gordelquote:Op maandag 18 mei 2009 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Idd dat is wel het plan ja, en jij hebt makkelijk praten jij hebt geen schoonfamilie
TVP!!! 100% aanwezig. Tickets zojuist besteld en in de pocket! Niet gedacht ooit nog weer eens uit volle borst mee te bleren met In Ons Dorp en Hardrocker....quote:Op zondag 17 mei 2009 19:41 schreef Wepeel2 het volgende:
Fratsen komt eenmalig weer bij elkaar! De reden is wat minder leuk, maar enfin, een laatste kans om deze band nog eens live te zien!
Zie www.maneman.nl
Ik heb mijn ticket inmiddels al besteld.
Neem die vrienden dan gewoon mee, leer ze pimpelmees meezingen en klaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 15:02 schreef Gehenna het volgende:
hmm 2e kerstdag is idd niet de meest ideale dag, normaal zit ik dan met een stel vrienden heel relax bij elkaar. maar aan de andere kant fratsen ga je ook niet weer zien, dus als je ze wil zien...
nouja ik denk der nog wel even over na
en tjuup gaat hup, bovenaan de wishlist
Nummer 1 is iig al dik in ordequote:Op woensdag 20 mei 2009 20:05 schreef Gehenna het volgende:
Tjuup staat op de luisterpaal:
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/41993721
quote:
www.fratsenvooruli.nlquote:LEUKE MEUK
Â
Jazeker!
Je hele Fratsen-collectie compleet!
Hoe?
Vanaf 1 september elke dag spul downloaden; van foto⤙s tot krabbels, van Stebo⤙s tot bootlegvideo⤙s.
Enige wat je hoeft te doen is het zelf bijhouden, want elke dag verdwijnen de spullen van de vorige dag
Zomaar gratis?
Ja. Maar dan verwachten we wel een bijdrage in de downloadbus die tijdens de concerten aanwezig zal zijn.
Voor Uli en tegen MS!
Haha om even meneer manuel te parafraserenquote:Op maandag 2 september 2009 21:19 schreef Wepeel2 het volgende:
Op de Hyves is ook niets te vinden.
Ach ja, Twente leupt altied achter.
quote:Op maandag 3 september 2009 15:53 schreef Gehenna het volgende:
op de site staat nu dat ze vanaf maandag beginnen
stond op de neerladen site bij video'squote:
Heb er nog wel een paar op t zolder liggen. Met oa natuurlijk de onvergetelijke avonturen van Stebo...quote:Op woensdag 9 september 2009 08:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Weet iemand wat die bcf'jes zijn? zijn dat een soort blaadjes uitgebracht de club van het pand van janna?
Ah ik lees het alFCB FanClubBlaadje
Tja, die heb ik al "orgineel" op cd single thuis liggen...quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:37 schreef Bosbeetle het volgende:oefensessie
van die zit allemaal in je hoofd single
![]()
![]()
19 min lang
Sluit me daar idd bij aan. Wat een feest, wat een strak optreden, alsof de heren de laatste 15 jaar iedere dag samen gespeeld hebben. Wil de avond bijna briljant gaan noemen...quote:Op zondag 27 december 2009 15:32 schreef broer het volgende:
Het was goed, gisteravond. Erg goed.
Nou André had wel alle songteksten voor zich op een blaadje geloof ik.quote:Op zondag 27 december 2009 19:43 schreef Olieeee het volgende:
[..]
Sluit me daar idd bij aan. Wat een feest, wat een strak optreden, alsof de heren de laatste 15 jaar iedere dag samen gespeeld hebben. Wil de avond bijna briljant gaan noemen...
Zijn er ook mensen 2x geweest? Ben benieuwd of er nog erg veel andere nrs gespeeld werden gister?? Heb gegokt van niet.quote:
Inderdaad opname van zondag j.l. bij Pand van Janna. Grappenmakers.... wilden blijkbaar alleen "in-crowd". Ze hadden aangekondigd dat ondanks de geruchten er GEEN concert zou zijn. Reed maandag langs het Pand van Janna richting m'n werk, hing er een grote poster van Fratsenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
En nog veel meer bootlegs video's en foto's
er zit zelfs een video en bootleg tussen die heet fratsen bij janna 17 jan 2010 weet iemand of ze nog bij het pand van janna hebben gespeeld maandag?
Er komt dus ook een DVD van het hele fratsen voor Uli gebeuren
Mijn fratsen mapje is inmiddels al 6,5 GB dat is behoorlijk veel voor 1 band.
quote:der forlaufiges toteslinien vor der dee vou dee geeft het auf der eersten november, praaauw! es iest naamlijk unmuntig viel arbeid mit die vratsenvlegels die continu ueberal doorheen spielen. so kriegt man ja nie ein beetje ein leukes bild, nah!
Dat is goed nieuwsquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:42 schreef Gehenna het volgende:
Er is een nieuwe, geheel Twentse, cd 'Dollekamp' uit
quote:Stuur naam en adres naar maneman@home.nl en ik zorg dat U de cd binnen 365 werkdagen in de bus hebt liggen. Eerder kan natuurlijk ook.
De vorige keer toen ik zo bestelde kreeg ik gewoon de cd thuis met een briefje alsjeblieft nu rest jou de taak om dit en dat bedrag over te maken naar rek nr.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:52 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ik zie ook nergens een prijs voor dat ding trouwens...
Ja, die cd van Jan Kwakman heb ik.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is goed nieuwsIemand die jan kwakman cd al gehoord?
ook een nieuwe site zie ik : http://maneman.nl/www.man(...)_Koekebakkers_!.html (fijn adres)
Heb beide schijfjes maar even besteld altijd leuk voor de collectie dat roze bril nummer had ik trouwens al eerder gehoord
hoe is die ?quote:
Hilarisch.quote:
Kijk eens een post hoger, jan kwakman!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:29 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ken eigenlijk niks van hem, maar zag hem een paar jaar geleden een keer op een comedy festival in de Melkweg. Daar deed ie echt een fantastische persiflage op een nogal dicatatoriale politicus. Zou dat stuk nog wel eens terug willen zien. Iemand enig idee wat ik bedoel?
Ahquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kijk eens een post hoger, jan kwakman!
haha ik kan je dus nog inhalenquote:Op maandag 20 juni 2011 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:
ten aarzel is de enige krang die ik nog moet hebben!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:23 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha ik kan je dus nog inhalentja die rare kopietjes die ik heb kun je nog wel gewoon kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Wel meer dan een ook, vrees ik.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:43 schreef Gehenna het volgende:
oh trouwens:
http://muppet1976.hyves.nl/
Er blijkt echt in Volendam een Jan Kwakman te wonen
Of nietquote:
Dancing dollekampquote:En dan ook nog het volgende, er is een nieuwe band. Met 2 drummers. 3 tot 7 gitaristen. 2 en een halve bassist. Soms iemand op toetsen. Soms ook niet. Samples. Achtergrondzangeressen die voor op het podium staan. En het gaat voor alles een wilde bende worden. We gaan materiaal spelen van de plaat Dollekamp. Maar dan anders. Plus nieuw werk waarvan een groot gedeelte Duitstalig is. En liedjes waar we nu eenmaal niet om heen kunnen. Adri Karsenberg doet mee. En dat doet mij donders veel deugd! Theun Supheert doet mee. Deugd! Ottoboy doet mee. Deugd! DJ DNA doet mee. Deugd! Die gitarist waarvan ik de naam vergeten ben doet mee. Deugd! Ik doe mee. Deugd! En we zijn nog aan het onderhandelen met Brian Ruiz. Kassa! Vanaf oktober spelen we een aantal try-outs in den lande waarna we volgend jaar zoveel mogelijk clubs en festivals aan willen gaan doen onder het motto: We zijn gevraagd. Binnen nu en een paar weken volgen de eerste data. Oh ja. Er is een bandnaam. dancing DOLLEKAMP. We maken feesten van partijen
Het is hier nog steeds een favoriet plaatje.quote:
Het heeft iig een hoog casio gehaltequote:Op vrijdag 2 september 2011 10:46 schreef belsen het volgende:
[..]
Het is hier nog steeds een favoriet plaatje.
top ik vind die dollenkamp cd steeds leuker de kwakman cd trouwens ookquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:34 schreef TheStage het volgende:
Andre Manuel staat met Dancing Dollekamp donderdag 27 oktober in The Stage te Arnhem
zie http://www.cafethestage.nl
oh tofquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Dancing dollenkamp komt op bevrijdingsfestival zwolle
Volgens de bevrijdingsfestival bio met nieuwe muziek... kom jij ook weer langsquote:
ja ik keek er net na, komen wel meer leuke dingen. Ik was wel van plan weer langs te komen, is altijd ontzettend chill & gezelligquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgens de bevrijdingsfestival bio met nieuwe muziek... kom jij ook weer langs
Bijdeze geregeldquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:50 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja ik keek er net na, komen wel meer leuke dingen. Ik was wel van plan weer langs te komen, is altijd ontzettend chill & gezelligik zoek alleen nog een slaapplekje eigenlijk
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:11 schreef Gehenna het volgende:
Andre heeft ook inmiddels zijn rijbewijs gehaald
http://giel.vara.nl/Audio(...)80c7ac91cf5c1052e20f
Biertje in Utrecht en dan direct door naar Ommen?quote:Op maandag 7 mei 2012 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:
ik zie net op dancing dollenkamp.nl dat andré zaterdag in Ommen gratis optreed met dancing dollenkamp, bij het openluchttheater erg mooie locatie midden in het bos
![]()
Jammer dat ik niet kan, want muziekmeet, toch mijn geboortedorp...
hmmm dubio (ik heb dancing dollekamp al 2 keer gezien dus daarvoor hoef ik het niet persee te doen maar dit soort initiatieven moet je toch eigenlijk steunen)
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 12:57 schreef Gehenna het volgende:
Godver! ik lig gewoon dubbel in mijn eentje om die Jan Kwakman cd
"je hebt post marietje... je hebt post"![]()
hoelaat is dat trouwens? want s'avonds heb ik op zich nog vrij...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]terwijl ik huilend van het lachen door je brievenbusje pis
De kwakman cd is geweldig, jij had wat anders of niet zaterdag, als je nog tijd hebt ik ga naar dacing dollekamp in Ommen
20:30 oehquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
hoelaat is dat trouwens? want s'avonds heb ik op zich nog vrij...
dat zou eigenlijk prima willen, dan kan ik ook nog de trein weer terug pakkenquote:
oh das wel lopend te doenquote:Recreatiecentrum Besthmenerberg bevindt zich op ca. 2 km. afstand van het centrum van Ommen en van NS station Ommen.
het is in het bos vlakbij het stationquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
dat zou eigenlijk prima willen, dan kan ik ook nog de trein weer terug pakken
is het ver lopen vanaf het station? ik heb geen idee waar ik moet zijn namelijk
hebben ze daar een plaat vanquote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb hier ook nog een plaat liggen van het Beukorkest met Andre Manuel, best leuk.
Ik heb niet zo'n zwarte als je dat bedoelt.quote:
Zo'n zilvere maakt bij mij het speeksel ook wel losquote:Op vrijdag 11 mei 2012 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n zwarte als je dat bedoelt.
jups, daar gaat je anonimiteitquote:Op zondag 13 mei 2012 14:10 schreef Bosbeetle het volgende:
sta ik daar nou op de foto, en ik als 1/30ste van het publiek kan dat beamen... wat een toffe locatie!!
quote:Op maandag 21 mei 2012 17:09 schreef tong80 het volgende:
Kende hem wel als cabaretier. Vond ik hem al goed. Dit weekend zijn band ontdekt door een vriend uit Hengelo die bij me logeeerde om de CL-finale te zien. Gewoon geweldige muziek met geweldige teksten.
Ze hebben er een fan bij.
Valt me tegen dat je hem nog niet kende. Fratsen en Krang waren toch redelijk grote bands in hun tijd.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:09 schreef tong80 het volgende:
Kende hem wel als cabaretier. Vond ik hem al goed. Dit weekend zijn band ontdekt door een vriend uit Hengelo die bij me logeeerde om de CL-finale te zien. Gewoon geweldige muziek met geweldige teksten.
Ze hebben er een fan bij.
Ja ik verwoorde het verkeerd. Natuurlijk kende ik Krang. Had het meer over zijn huidige band. Dat is echt rock kicking ass.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:23 schreef belsen het volgende:
[..]
Valt me tegen dat je hem nog niet kende. Fratsen en Krang waren toch redelijk grote bands in hun tijd.
Rock 'n'roll en heavy metalquote:Op maandag 21 mei 2012 20:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja ik verwoorde het verkeerd. Natuurlijk kende ik Krang. Had het meer over zijn huidige band. Dat is echt rock kicking ass.
Ik geloof dat ik de Ketterse Fanfare nog beter vond, dat is zijn band hiervoor. Dat was ook meer doorsnee als Krang, maar toch ook met een lekker randje.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja ik verwoorde het verkeerd. Natuurlijk kende ik Krang. Had het meer over zijn huidige band. Dat is echt rock kicking ass.
Dollekamp is trouwens live heel wat anders dan op plaat!quote:Op maandag 21 mei 2012 22:02 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik de Ketterse Fanfare nog beter vond, dat is zijn band hiervoor. Dat was ook meer doorsnee als Krang, maar toch ook met een lekker randje.
Op cd is het een soloproject van andré manuel, een vrij rustige plaat. Live is het een zevenkoppig rock monster, met super dansbare nummers. Waarvan de meeste niet eens op plaat staan.quote:
en verder ook mooi:quote:In deze smerige streekroman volgen we de ondergang van Joop 'K' kanariehouder uit het Oosten des lands, die live op SBS6 door zomaar iemand door zijn achterhoofd zal worden geschoten. Niet dat dat verder van belang is. Het is 2004. Het oorspronkelijke lijden is gecomprimeerd tot een avi-bestandje op een Arabische internetpagina. We consumeren onze doden alsof het mangetron-maaltijden zijn, blij dat in ieder geval het apparaat het nog doet. Als u ooit op een tankstation tussen feestvierende voetbalsupporters heeft gestaan omdat er die avond met 5-0 van Moldavië was gewonnen dan weet u waar dit boek over gaat. De Nederlander is dood. Lang leve de Nederlander.
quote:André Manuel is een geboren artiest, al zegt hij zelf.
Hij draagt onze monarchie een warm pistool toe en is er rotsvast van overtuigd:
Alles is op weg naar het onherroepelijke einde.
Bod gedaan zou leuk staan naast mijn les claypool boekquote:Op woensdag 20 juni 2012 21:50 schreef Gehenna het volgende:
op marktplaats stond ook nog 1: http://boeken.marktplaats(...)an-andre-manuel.html
twitter:MetropoolHgl twitterde op maandag 25-06-2012 om 14:59:24BEVESTIGD: 5-10 DANCING DOLLEKAMP! http://t.co/8BXgvOig Heup uit de kom swingen gegarandeerd! Stemmingmakerij: http://t.co/T4LdiB0a reageer retweet
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb dat boek nu ook binnen, later als ik groot ben maar eens lezen
Oeh dat is volgensmij het vroegere straten festival... maar ik ga zeker wel even kijkenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:26 schreef Darkestrah het volgende:
Hij is nu bevestigd voor een festival in Zwolle.
http://www.festivalinfo.n(...)daags_Stadsfestival/
Donderdagquote:Andre Manuel en Geert Hautekiet | Het Lied
¤10.00 Rolstoeltoegankelijk
Eén microfoon, twee singer-songwriters en maar één lied. Eén lang lied. Eén uur lang. De Nederlandse zanger/cabaretier en enfant terrible André Manuel en de Vlaamse bard en instrumentenbouwer Geert Hautekiet schrijven en zingen samen één lied. Geďnspireerd door de traditie bij Mongolen, Aboriginals en Malinezen om reizen te bezingen in lange liederen, willen zijn dat voor het eerst sinds de Middeleeuwen ook in het Nederlands doen. Met een zachte 'g' en hier en daar een rauwe Twentse tongval.
Een modern verhaal van twee veertigers - twee uitersten- die met elkaar opgescheept zitten in een oude Opel Kadett op weg naar Johannesburg. Een clash tussen uitersten op amper vier vierkante meter, midden in het uitgestrekte decor van zwart Afrika...
In Zwolle? Klinkt namelijk wel tof, en op zich heb ik donderdagavond niets te doen en vrijdagochtend vrijquote:Op woensdag 5 september 2012 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ticket uitgeprint voor
[..]
Donderdag
Dan zou ik zeggen kom maar langsquote:Op woensdag 5 september 2012 17:27 schreef Gehenna het volgende:
[..]
In Zwolle? Klinkt namelijk wel tof, en op zich heb ik donderdagavond niets te doen en vrijdagochtend vrij
*print kaartje doet*quote:Op woensdag 5 september 2012 17:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan zou ik zeggen kom maar langsmoet je zelf even een kaartje kopen... ik heb een kaartje voor de voorstelling van 20.30
http://www.stadsfestival.(...)w=voorstelling&id=87
De vraag is mag ik hier roken...quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:49 schreef Gehenna het volgende:
ja klopt, eind was een beetje cheesy, maar dat was dan ook maar een fractie van het hele nummer die verder erg tof was
leuk decor, gevatte teksten, tof thema en de gebruikelijke goeie humor
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:40 schreef Gehenna het volgende:
Vanavond staat hij weer met Dancing Dollkamp op Crossing Border hier in Enschede
maar tegelijkertijd staat ook op een ander podium Wim de Bie te spelen/vertellen...
ik twijfel nog
quote:14 / 11 / 2012
Het al lange tijd voorbereide optreden van Wim de Bie op Crossing Border kan wegens omstandigheden helaas niet doorgaan.
hast du eine sigarette fur michquote:Op donderdag 15 november 2012 12:45 schreef Gehenna het volgende:
oh wacht beslissing is al voor me genomen
[..], oh well: Dancing Dollekamp it is
Ja echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed....quote:Op donderdag 15 november 2012 12:46 schreef Gehenna het volgende:
De nationale mental coach was het eerste wat ik van hem kende () dat vond ik idd niet veel aan. Later ben ik Van Koten en de Bie eens gaan ontdekken maar dat is wel echt masterlijk hoor
Daar stond eerst wel vanalles maar dat hebben ze eraf gehaald... zodat je niet eens meer kunt vinden wanneer ze waar optredenquote:Op donderdag 15 november 2012 12:55 schreef Gehenna het volgende:
er is een nieuwe site:
http://www.dancingdollekamp.nl/
waar verder niets opstaat
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:56 schreef Gehenna het volgende:
Hé DJ DNA, zat gewoon in Urban Dance Squad ja..
ik vond hem al aardig toffe truukjes uithalen
idd en ik heb keine gezichtbuch, hoe was het concert nog nieuwe nummers?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:40 schreef Gehenna het volgende:
oh en komende optredens van Dancing Dollekamp zijn te vinden op hun Facebook groep, kom ik zonet achter:
https://www.facebook.com/groups/242507725824273/
maar dan moet je volgens mij wel lid ervan zijn, om dat te zien...
geen nieuwe, maar elke uitvoering is sowieso elke keer anders.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
idd en ik heb keine gezichtbuch, hoe was het concert nog nieuwe nummers?
oh dat is jammer die is wel brilliantquote:Op vrijdag 16 november 2012 11:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
geen nieuwe, maar elke uitvoering is sowieso elke keer anders.
Het leek er even op, of het 'bedankt dit was het'-nummer nog gespeeld werd, maar daar gingen ze niet mee verder, tijd was op denk ik
GVD wat ben ik jaloersquote:Op vrijdag 16 november 2012 11:39 schreef Gehenna het volgende:
was weer tof gisteren
Two Gallants & Mark Lenagan ook trouwens.
Ik vond TG op plaat nog niet eens zo heel tof, maar live knallen die behoorlijk
De heldquote:Op donderdag 15 november 2012 12:56 schreef Gehenna het volgende:
Hé DJ DNA, zat gewoon in Urban Dance Squad ja..
ik vond hem al aardig toffe truukjes uithalen
Koot en Bie het mooiste dat Nederlanfd op TV heeft voortgebracht. Talloze topics over geopend. Ze weten niet wat ze missen tegenwoordig.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:46 schreef Gehenna het volgende:
De nationale mental coach was het eerste wat ik van hem kende () dat vond ik idd niet veel aan. Later ben ik Van Koten en de Bie eens gaan ontdekken maar dat is wel echt masterlijk
Te laat ontdekt. Door Bosbeetle.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:46 schreef Snowballed het volgende:
He is er een topic over hem...?
Kraaien op het land zwart als de raven...............................
Typische tong song...:quote:
Nou één troost: Ik moest eerder weg bij Two Gallants, omdat Kyteman Orchestra ging spelen (vrienden van me zeiden dat het geweldig moest zijn en hadden een plekje bewaard in het overvolle theater) Toen die na wat vertraging begonnen bleek ik het helemaal niets aan te vinden..quote:
Hulpje gedaan en overal op FOK! gespamt... we zijn hier verdomme allen suzammen!quote:Op maandag 17 december 2012 13:11 schreef Gehenna het volgende:
En hier kun je nu meehelpen: http://www.kominactie.nl/zusammendancingdollekamp
of hij is zelf stiekum fan van Justin Bieber en Doraquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Grappig als je op de YT account van andre manuel kijkt lijkt YT vooral veel door zijn dochter gebruikt te wordenen ik heb het idee dat André niet uitlogt
http://www.youtube.com/user/maneman2000
Kom op tong80 help dancing dollekamp de radio opquote:
quote:Op woensdag 19 december 2012 21:35 schreef Gehenna het volgende:
Single is nu ook te koop via iTunes: https://itunes.apple.com/nl/album/zusammen-single/id588741931
Opbrengst is "voor de hulp aan een heleboel baby's en nee, niet de baby's van de familie Dollekamp...", aldus de maker op Facebook
Mooi nummer inderdaad.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:19 schreef Gehenna het volgende:
Oeh zomaar een nieuw nummer op Spotify
Mien Natuur, a song by Andre Manuel on Spotify.
Episch nummer geworden
ja brussel vind ik ook een erg toffe plaatquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:13 schreef belsen het volgende:
Op die Zilveren Karper staat alleen live-versie van De kraaien. Die Brussel-plaat is wel goed, dat is een livealbum met een opname van Studio Brussel erop ten tijde van een festivaltour die ze met Krang gedaan hebben. Alle nummers zijn wat meer opgerockt en teruggebracht naar echte popliedjes. Het is geloof ik de enige Krangplaat die ik bezit.
ja ik heb 'm digitaal wel, leuk albumquote:Op vrijdag 22 maart 2013 09:13 schreef belsen het volgende:
Op die Zilveren Karper staat alleen live-versie van De kraaien. Die Brussel-plaat is wel goed, dat is een livealbum met een opname van Studio Brussel erop ten tijde van een festivaltour die ze met Krang gedaan hebben. Alle nummers zijn wat meer opgerockt en teruggebracht naar echte popliedjes. Het is geloof ik de enige Krangplaat die ik bezit.
Zo rockig vind ik brussel niet... eerder versampled en bijgeavantgarded... in mijn oren danquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja ik heb 'm digitaal wel, leuk album
Dat 'oprock'-trucje heeft hij later nog een keer gedaan op 'op verzoek van de goden'
oh ik bedoelde dat ik 'm makkelijker in het gehoor liggen (lees: meer poppy) dan de rest van de albumsquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo rockig vind ik brussel niet... eerder versampled en bijgeavantgarded... in mijn oren dan
das appartquote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:58 schreef Gehenna het volgende:
Mijn versie van How! heeft trouwens niet Popster & Kraaien, wat nou net de leukste nummers zijn
oh well verder ook gewoon tof album
Ja, het was allemaal wat bijgetrimd voor die festivaltour. Ik heb ze toen geloof ik drie keer ofzo gezien, ze stonden werkelijk overal. Was ook wel erg goed toen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo rockig vind ik brussel niet... eerder versampled en bijgeavantgarded... in mijn oren dan
quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:26 schreef Gehenna het volgende:
Er is een nieuwe OTTOBOY
Briljant clipje
hehe gekregen 2 maand na die wedstrijdquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
*ottoboy groupie meld... ik heb nog een sjaal van hem (staat nederland - italie op)
Inderdaadquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
hehe gekregen 2 maand na die wedstrijd
ja daar is niet tegenop te boxenquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:53 schreef Gehenna het volgende:
"Meer Bij" & "Te Laat" singletjes kunnen weer van mijn shopping lijst
Gekocht bij Popeye in Hengelo, toffe gast staat daar, haha direct zijn zeldzame collectie van fratsen, (Storm op cassette) en speciaal voor hem gesigneerde cd's showen natuurlijk
Dat is trouwens Johan Dollekamp, bijgenaamd Tjuupquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja daar is niet tegenop te boxen
quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dat is trouwens Johan Dollekamp, bijgenaamd Tjuup![]()
het originele tegeltje van "Een echte tukker is geen motherfucker" hangt daar ook ergens
quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:19 schreef Gehenna het volgende:
[..]
zal wel familie zijn van die andere dollekampjes
Dat klinkt erg tof!quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:00 schreef Wepeel2 het volgende:
Donderdagavond Andre Manuel gezien in de Elegast te Deventer. Coversessie waar hij nummers deed van Raymond van het Groenewoud. Was een bijzonder goede set. Heel energiek en alle nummers kregen toch weer een typisch Manuel randje.
Yep. Die hebben ze gespeeld. Maar ook Bleke Lena, Zjoske Schone Meid, Cha Cha Cha , Haile Chelassie, Vlaanderen boven.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:13 schreef methodmich het volgende:
Welke nummers van Van het Groenewoud speelde hij zo'n beetje?
Liefde Voor Muziek, Meisjes, Je Veux L'Amour? Die lijken me wel tof in een Manuel-jasje.
quote:Op zondag 7 april 2013 17:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja vet! Ken dat helemaal niet! (Andre Manuel natuurlijk wel, maar niet die band)...Kan het alleen nergens vinden onlineMaar eens in de winkel proberen te vinden dus
Welk album is het leukst?
How! is een leuk instap albumquote:Op zondag 7 april 2013 17:46 schreef Norrage het volgende:
hier het topic. Kan iemand mij tips geven?
[..]
pfff, ik kan het niet eens op internet vinden om te kopen! En als ik al wat vind is het minstens 20 euro...is hij zo onbekend dat je het nergens kan vinden? waar vinden jullie het?quote:Op zondag 7 april 2013 17:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
How! is een leuk instap albumVerder is brussel een goed overzicht van krang. verder
krang
andré manuel
kopen als het uitkomt en ik weet dat gehenna veel via marktplaats vind..quote:Op zondag 7 april 2013 17:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
pfff, ik kan het niet eens op internet vinden om te kopen! En als ik al wat vind is het minstens 20 euro...is hij zo onbekend dat je het nergens kan vinden? waar vinden jullie het?
ja het is echt veel zoeken en geluk hebben hoor. Zelfs mp3'tjes waren tot voor kort bijna niet aan tekomen. Toen via een Fratsen-Hyve de digitale verzameling compleet gemaakt.quote:Op zondag 7 april 2013 17:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
pfff, ik kan het niet eens op internet vinden om te kopen! En als ik al wat vind is het minstens 20 euro...is hij zo onbekend dat je het nergens kan vinden? waar vinden jullie het?
Dat idd...quote:Op zondag 7 april 2013 18:04 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja het is echt veel zoeken en geluk hebben hoor. Zelfs mp3'tjes waren tot voor kort bijna niet aan tekomen. Toen via een Fratsen-Hyve de digitale verzameling compleet gemaakt.
op http://grooveshark.com/ kun je wel aardig wat nummers van Fratsen, Krang en ook Solo streamen.
en als je wilt kan wil ik best een Dropbox linkje sturen met wat albums, maar dat zal via PM moeten gaan denk ik
Ik durfde de hint niet letterlijk te gevenquote:Op zondag 7 april 2013 18:04 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ja het is echt veel zoeken en geluk hebben hoor. Zelfs mp3'tjes waren tot voor kort bijna niet aan tekomen. Toen via een Fratsen-Hyve de digitale verzameling compleet gemaakt.
op http://grooveshark.com/ kun je wel aardig wat nummers van Fratsen, Krang en ook Solo streamen.
en als je wilt kan wil ik best een Dropbox linkje sturen met wat albums, maar dat zal via PM moeten gaan denk ik
PM verstuurdquote:Op zondag 7 april 2013 18:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik durfde de hint niet letterlijk te geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |