Er was eens een medium uit Hoeven,quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:43 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou als dat waar is dan vrees ik dat we nooit meer iets van Robbert zullen horen. Jammer hoor. Toch hoop ik nog steeds een reading bij hem te kunnen laten doen.
Er was eens een medium uit Hoeven,
die wilde graag de skeptici overtroefen....
Wie maakt de limerick af?
Een limmerick is 5-regeligquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:48 schreef pikki het volgende:
[..]
En het medium dacht " ik zal maar in Hoeven blijven vertoeven ....."![]()
mmm, ik kan wel zeggen dat ik rationeel denk, maar aangezien ik me bewust ben dat mijn rationele denkwijze doorspekt is van irrationele aannames sta ik juist open voor zaken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat JULLIE degenen zijn die het niet (willwn) snappen. Ik heb ook zo'n extreem rationele vriend die uiteraard ook nergens in gelooft. Altijd zit hij gelovige mensen aan de kop te zaniken hoe dom een geloof wel niet is en dat het nergens op gebaseerd is en bla bla bla. Wat hij met zijn botte kop maar niet wil begrijpen is dat dat nou juist de essentie van geloven is: je neemt iets wat niet te bewijzen is voor waar aan. Als het immers wel bewezen kon worden is het geen geloof meer.
Maar op de een of andere manier dringt dat dus niet door.
Sterker nog.... Religie in de zuivere vorm komt voort uit spiritualiteit.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:29 schreef AngelinaJolie het volgende:
spiritualiteit is ook een vorm van religie
Miragequote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:38 schreef smalltownboy het volgende:
Ik hoor net van een collega dat er gisteravond iets is gezegd in shownieuws of een dergelijk programma. Ik heb op dit forum niets hierover gelezen maar er werd een verklaring voorgelezen van het management van RvdB. Ondanks eerdere berichtgeving van de vader over een persconferentie, laten ze nu weten dat die er niet zal komen omdat er al zovel gezegd en geschreven is. Ik heb het zelf niet gezien dus ik weet niet hoe alles letterlijk gezegd is.
---edit email adres---quote:
Zo.. zit het in de familie ofzo?quote:Op maandag 19 september 2005 11:15 schreef Indirah het volgende:
Gaven die ik heb zijn oa:
Heldervoelen, soms ruiken, helderweten en soms horen.
Ik heb hier vroeger veel last van gehad omdat ik teveel aanvoelde van anderen zonder dit te weten.
Daarbij is gevoelig zijn ook kwetsbaar zijn en dat is in deze harde maatschappij niet gemakkelijk.
Ik heb helderziende dromen gehad, op het moment dat ik ze had begreep ik niet , dat dit helderziende dromen waren, pas later op de momenten zelf, besef je dat je dit al had gedroomd.
Ik denk dat deja vu van momenten ook kunnen komen omdat je soms dus droomt dat dat gebeurde. Het is of het leven een tijdslijn is waar jij op staat.
En in die tijdslijn staan wat dingen vast die je moet leren of meemaken, en soms mag je die vooruitblik even hebben, om zodoende te begrijpen op een onbewust niveau dat je dan een stapje verder bent op die lijn.
Ik geef energie aan dieren en mensen die ik goed ken, niet te vaak maar gewoon, als ze het echt nodig hebben. Ik heb een aantal keren een aura gezien, dit was op momenten dat het schemerig was en ik moe was. Ik vond het erg mooi om te zien!
Ik keek uit het raam naar beneden en zag een vrouw lopen op straat omhult door blauwgroen licht. En tevens mijn kat midden in de nacht die op de bank zat te kijken naar mij, ik werd wakker en zag haar in een groene aura.
Heb altijd moeite gehad met drukke menigten, veel mensen in een ruimte zoals bij een bioscoop etc. Het is dan net of ik al die energieeen om me heen waarneem en in me opneem.
Verder krijg ik soms de energie gedachten van anderen , dus als iemand me belt en nerveus is wordt ik het en is de ander ervanaf.
Gemakkelijk is het niet om zo gevoelig te zijn.
quote:
hierquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:00 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zie niets van Mirage op pagina 3.
Ik zou het trouwens ook wel prettig, M_Schtoppel, vinden wanneer je nog op deze post zou willen reageren, aangezien je nogal een duidelijk vooroordeel over me had.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:00 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zie niets van Mirage op pagina 3.
quote:Wat hij met zijn botte kop maar niet wil begrijpen
Dat is eigenlijk ook de vraag die ik heb. Wat ik zo triest vind aan wat sommige mensen hier geloven (lichtkinderen met kristal DNA bijvoorbeeld) is dat ik volledig begrijp waarom ze het geloven. Het is een truukje waar ze ingetrapt zijn en waar je ze niet uit kan halen, omdat ze het willen geloven, waar ,....of niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:27 schreef Netel het volgende:
[..]
Maar de vraag is ook niet om je geloof te Bewijzen.. de vraag is nou juist.. of je weet WAAROM je iets bent gaan geloven. Of je je bewust bent WAAROM iets jou aanspreekt. Het is juist een heel respectvolle geinteresseerde vraag.
Deze M_Stoppelquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:38 schreef Mirage het volgende:
Heb ik jullie posts erover gemist of heeft niemand gisteren hart van nederland gezien ?
(ik meen tenminste dat het hart van Ned was.. ik was eigenlijk met andere dingen bezig)
Er kwam een mededeling.
"ondanks dat Robbert zijn vader toegezegd heeft dat er een persconferentie gegeven zou worden n.a.v. de negatieve kritiek op Robbert, komt die er definitief níet. De manager (?) vond dat er al wel genoeg over R gezegd was."
Waarom praat iedereen óver en vóór Robbert ?
Wat is Robberts commentaar ?
Hoezo wordt er helemaal níets weerlegd ?
dit was een reactie op?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
Mmh, kan ik niet echt zeggen. Bovendien hoeven dingen die irrationeel en onlogisch zijn niet per definitie onwaar te zijn of niet te werken.
Ik ben ook gelovig en redelijk rationeel, maar mijn geloof in bepaalde dingen gaat voor de harde rationele wetenschap.
Ok maar je betrekt die vriend in de zin waar je het had over jullie. Dat is nogal een bevoordeelde zwart/wit indeling van mensen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
De zin wat hij met zijn botte kop maar niet wil begrijpen verwijst naar mijn vriend, niet naar jou.
![]()
quote:Ik blijf erbij dat JULLIE degenen zijn die het niet (willwn) snappen. Ik heb ook zo'n extreem rationele vriend die uiteraard ook nergens in gelooft.
Er was eens een medium uit Hoeven,quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:43 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou als dat waar is dan vrees ik dat we nooit meer iets van Robbert zullen horen. Jammer hoor. Toch hoop ik nog steeds een reading bij hem te kunnen laten doen.
Wie maakt de limerick af?
Dingen die irrationeel lijken, kunnen voor anderen die ze begrijpen rationeel zijn. Bijvoorbeeld iemand die vaak dejavus krijgt kan hierdoor geloven dat ze er helderziende dromen over heeft gehad. Maar het is bekend dat dejavus bij vrijwel iedereen voorkomen (met een piek in de leeftijd van 10 tot 30 jaar), en dat het gaat om impulsen die in het verkeerde deel van je hersenen terechtkomen (bij je herinneringen). Ja ik heb t over indirahquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
Mmh, kan ik niet echt zeggen. Bovendien hoeven dingen die irrationeel en onlogisch zijn niet per definitie onwaar te zijn of niet te werken.
Ik ben ook gelovig en redelijk rationeel, maar mijn geloof in bepaalde dingen gaat voor de harde rationele wetenschap.
Dan verschillen we toch, want de wetenschap kan nog zo hard roepen dat het bewustzijn in de hersenen zit. Ik geloof dat dat niet zo is. In mijn geloof is het bewustzijn de ziel, die natuurlijk WEL zijn weerslap op de hersenen heeft, maar er niet in huist. Net zoals ik geloof dat de ziel wel zonder lichaam kan, maar het lichaam niet zonder de ziel.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:17 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
dit was een reactie op?
Want ik snap het niet. Ik zeg namelijk ongeveer het zelfde.
behalve dan dat wanneer mijn ratio mijn geloofsaannames totaal tegenspreken, dan zal ik mijn aannames moeten bijstellen.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:21 schreef Parameter het volgende:
[..]
die wilde graag de skeptici overtroeven
Maar hij overspeelde zijn hand
en viel over de rand door de mand
samen met de andere boeven.
Zoiets? Boeven is het enige rijmwoord dat ik kon bedenken.![]()
Er was eens een medium uit Hoeven,quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:21 schreef Parameter het volgende:
[..]
en viel over de rand
Er was eens een Robbbbbert uit Hoevenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:21 schreef Parameter het volgende:
[..]
en viel over de rand
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:29 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
en viel door de mand
en als hij gewoon eerlijk was geweest had dat helemaal niet gehoeven![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |