abonnement Unibet Coolblue
pi_34260375
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:02 schreef Stenny het volgende:

[..]

Mee eens en nee, dat klinkt niet zweverig.
Vraag me af hoe een user als bijvoorbeeld Kiteles dat zou zien
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34260504
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:04 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dat kun je echt niet weten, iedereen is anders en een prikbord of een game elke dag kan zeker ontwikkelend werken, omdat het kennelijk precies de werkelijkheid is die iemand nodig heeft om ergens te komen.
Is trouwens pas onderzoek naar gedaan. Computer en consolegames spelen wel maar emailen en tv kijken dan weer niet. Maar dat onderzoek ging dan weer over intelligentie. Ik neem ware intelligentie voor het gemak mee in mijn concept van een mentaal groeiproces.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34260657
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:03 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Je bezig houden met zaken van spiritueel niveau is iets anders dan spiritueel zijn. Dan zou je dus totaal vergeestelijkt zijn en derhalve niet meer menselijk.

En bewustzijnsgroei.... hmm.... gewoon leven. Ervaren. Doet best wonderen.
Spiritueel zijn bestaat eigenlijk niet , ..of daarom noem jij het missch "geest "zijn .
Wat ik bedoel is , dat 'echt' spiritueel leven , een 'levenshouding 'dient te zijn, en die staat haaks op ee materialistisch leven leiden, waar je uitsluitend aandacht besteedt aan materie, geld, business , carrierebeest worden enz...
Om spiritueel te leven dien je er vooreerst kennis van het hebben, .......wat is het ,wat houdt het in ?
Bij sommige mensen gebeurt dat van nature uit, deze zijn vaak mensen die zeer nauw met de natuur samenleven, ..daarmee verbinding voelen ,en hebben, ...die hebben de kennis al in zich , ...
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34260806
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:59 schreef Stenny het volgende:

[..]

Hm, vannacht. Ik stel voor dat we de marge wat ruimer nemen, een aantal nachten. Je biologisch-astrale klok moet ook zijn/haar tijd hebben.
Mij goed, ik weet ook niet of het meteen lukt. In ieder geval ga ik vanavond op zoek en morgen vertel ik over mijn ervaring. Het experiment is geslaagt als Robbert een aanwijzing van mij ontvangt. Omdat zijn bovenste chakra's open staan is hij gemakkelijk bereikbaar en ook heel gevoelig voor boodschappen.

Tulio.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_34261132
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:15 schreef Tulio het volgende:

[..]

Mij goed, ik weet ook niet of het meteen lukt. In ieder geval ga ik vanavond op zoek en morgen vertel ik over mijn ervaring. Het experiment is geslaagt als Robbert een aanwijzing van mij ontvangt. Omdat zijn bovenste chakra's open staan is hij gemakkelijk bereikbaar en ook heel gevoelig voor boodschappen.

Tulio.
Dan ga ik wel voor zijn tweede chakra die vast ook wel open staat. Haha grapje!!
Nee hoor, alle niveaus horen erbij...
PS, mocht je echt bewust op pad zijn en je wilt mij er op dat moment bij, roep dan mijn naam en zeg: we zouden naar Robbert gaan, remember?
pi_34261186
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:12 schreef pikki het volgende:

[..]

Spiritueel zijn bestaat eigenlijk niet , ..of daarom noem jij het missch "geest "zijn .
Wat ik bedoel is , dat 'echt' spiritueel leven , een 'levenshouding 'dient te zijn, en die staat haaks op ee materialistisch leven leiden, waar je uitsluitens aandacht besteedt aan materie, geld, business , carrierebeest worden enz...
Om spiritueel te leven dien je er vooreerst kennis van het hebben, .......wat is het ,wat houdt het in ?
Bij sommige mensen gebeurt dat van nature uit, deze zijn vaak mensen die zeer nauw met de natuur samenleven, ..daarmee verbinding voelen ,en hebben, ...die hebben de kennis al in zich , ...
We hebben het allemaal in ons. Alleen zijn we opgegroeid in een samenleving die daar bijzonder weinig aandacht aan besteed waardoor het vaak in de kinderjaren alweer verdwijnt. En dan heb ik het met name op vertrouwen in je intuitie.
Dat kan weer teuggewonnen worden als je je ervoor inzet.

Maar vaak komen zulke inzichten pas na sterke fysieke of mentale pijn. Op de een of andere manier schijnt worsteling ermee verbonden te zijn.

Vanuit dit weten kan ik me voorstellen dat Robbert de gaven waarover hij zegt te beschikken ook daadwerkelijk beschikt. Maar of ze altijd zo oproepbaar zijn??? Daar twijfel ik sterk aan.

Ik ben daarin zelf geen voorbeeld. Ik kan dingen niet echt oproepen. het komt of het komt niet en vaak niet als ik het wil maar juist wanneer en de dingen die ik niet wil. Maar ik ken wel mensen die er een jaren lange en levensgevaarlijke, soms, studie op hebben zitten. En ik merk dat het ook voor die mensen niet altijd mogelijk is om alles zomaar op te roepen wanneer het belieft. Soms zitten ze zichzelf ook in de weg en lukt het die dag niet. Soms zit er bij de vraagsteller iets anders dwars dat op een meer psychologische manier kan worden aangepakt zonder onmiddelijk de geestenwerled in te duiken. Er zijn legio mogenlijkheden om een probleem te tackelen.
Maar altijd zomaar oproepbare gaves??? Nope
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34261254
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:21 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dan ga ik wel voor zijn tweede chakra die vast ook wel open staat. Haha grapje!!
Nee hoor, alle niveaus horen erbij...
Proest.... wat ben je toch ook een ranzig wijf, he
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34261293
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Proest.... wat ben je toch ook een ranzig wijf, he
Ach nee, een grapje op zijn tijd om wat energie te doen rond wervelen, is altijd welkom.
pi_34261385
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:24 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ach nee, een grapje op zijn tijd om wat energie te doen rond wervelen, is altijd welkom.
pesies, dat bedoelde ik ook.
Lekker, zo'n tweede chakra grapje net voor het slapen gaan

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34261428
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

We hebben het allemaal in ons. Alleen zijn we opgegroeid in een samenleving die daar bijzonder weinig aandacht aan besteed waardoor het vaak in de kinderjaren alweer verdwijnt. En dan heb ik het met name op vertrouwen in je intuitie.
Dat kan weer teuggewonnen worden als je je ervoor inzet.

Maar vaak komen zulke inzichten pas na sterke fysieke of mentale pijn. Op de een of andere manier schijnt worsteling ermee verbonden te zijn.

Vanuit dit weten kan ik me voorstellen dat Robbert de gaven waarover hij zegt te beschikken ook daadwerkelijk beschikt. Maar of ze altijd zo oproepbaar zijn??? Daar twijfel ik sterk aan.

Ik ben daarin zelf geen voorbeeld. Ik kan dingen niet echt oproepen. het komt of het komt niet en vaak niet als ik het wil maar juist wanneer en de dingen die ik niet wil. Maar ik ken wel mensen die er een jaren lange en levensgevaarlijke, soms, studie op hebben zitten. En ik merk dat het ook voor die mensen niet altijd mogelijk is om alles zomaar op te roepen wanneer het belieft. Soms zitten ze zichzelf ook in de weg en lukt het die dag niet. Soms zit er bij de vraagsteller iets anders dwars dat op een meer psychologische manier kan worden aangepakt zonder onmiddelijk de geestenwerled in te duiken. Er zijn legio mogenlijkheden om een probleem te tackelen.
Maar altijd zomaar oproepbare gaves??? Nope
Mee eens, maar als ik écht een uittreding wil ervaren, en ik bijt me erin vast als een bulldog, dan lukt het vaak wel, nog steeds niet altijd. Een dergelijke wilskracht te ontwikkelen is een vak apart. Maar ik ken dan ook wel de nodige trucjes. Mijn meeste bewuste uittredingen en verwante geestestoestanden komen na al die jaren (20) nog steeds spontaan.
pi_34261459
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:26 schreef nokwanda het volgende:

[..]

pesies, dat bedoelde ik ook.
Lekker, zo'n tweede chakra grapje net voor het slapen gaan

pi_34261541
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

We hebben het allemaal in ons. Alleen zijn we opgegroeid in een samenleving die daar bijzonder weinig aandacht aan besteed waardoor het vaak in de kinderjaren alweer verdwijnt. En dan heb ik het met name op vertrouwen in je intuitie.
Dat kan weer teuggewonnen worden als je je ervoor inzet.

Maar vaak komen zulke inzichten pas na sterke fysieke of mentale pijn. Op de een of andere manier schijnt worsteling ermee verbonden te zijn.

Vanuit dit weten kan ik me voorstellen dat Robbert de gaven waarover hij zegt te beschikken ook daadwerkelijk beschikt. Maar of ze altijd zo oproepbaar zijn??? Daar twijfel ik sterk aan.

Ik ben daarin zelf geen voorbeeld. Ik kan dingen niet echt oproepen. het komt of het komt niet en vaak niet als ik het wil maar juist wanneer en de dingen die ik niet wil. Maar ik ken wel mensen die er een jaren lange en levensgevaarlijke, soms, studie op hebben zitten. En ik merk dat het ook voor die mensen niet altijd mogelijk is om alles zomaar op te roepen wanneer het belieft. Soms zitten ze zichzelf ook in de weg en lukt het die dag niet. Soms zit er bij de vraagsteller iets anders dwars dat op een meer psychologische manier kan worden aangepakt zonder onmiddelijk de geestenwerled in te duiken. Er zijn legio mogenlijkheden om een probleem te tackelen.
Maar altijd zomaar oproepbare gaves??? Nope
Ben het met veel eens, Nok .....

Waar veel waarheid inzit is dat van die inzichten na ziektes, of mentale pijnen dat zijn periodes van rust die gegeven worden van hogerop om de mens die afdwaalt tot inzicht te laten komen en zich eens te bezinnen , zo kan een materialist daardoor tot een ander inzicht komen .........dit gebeurt ok vaaak door een ongeluk ,een accident ...

Over die gaves oproepen, ook daarin zit je juist ....eigenlijk dienen die niet om show mee te doen, ....
of spektakel , .....en daarom zal bij een echt medium ,die dit blijft doen voor zijn "ego" te bevredigen ook die gaves verzwakken ....zover is RB nu nog niet , .en dat zal hij wel inzien, ...hopelijk .
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34261693
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:30 schreef pikki het volgende:

[..]

Ben het met veel eens, Nok .....

Waar veel waarheid inzit is dat van die inzichten na ziektes, of mentale pijnen dat zijn periodes van rust die gegeven worden van hogerop om de mens die afdwaalt tot inzicht te laten komen en zich eens te bezinnen , zo kan een materialist daardoor tot een ander inzicht komen .........dit gebeurt ok vaaak door een ongeluk ,een accident ...

Over die gaves oproepen, ook daarin zit je juist ....eigenlijk dienen die niet om show mee te doen, ....
of spektakel , .....en daarom zal bij een echt medium ,die dit blijft doen voor zijn "ego" te bevredigen ook die gaves verzwakken ....zover is RB nu nog niet , .en dat zal hij wel inzien, ...hopelijk .
Wat krijgen we nou, een kritische noot bij Pikki? Een revolutie.
pi_34261816
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:33 schreef Stenny het volgende:

[..]

Wat krijgen we nou, een kritische noot bij Pikki? Een revolutie.
Is helemaal geen kritische noot, althans niet zoals jij het bedoelt ....
En is nog niet toepasselijk op Robbert, toch nu nog niet ...
Missch wel op Uri Geller, die streelt wel zijn ego vindt ik , ....en is ook mis gelopen ....
Sten, ...ik zet hier wel de puntjes op de i
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34261922
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:21 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dan ga ik wel voor zijn tweede chakra die vast ook wel open staat. Haha grapje!!
Nee hoor, alle niveaus horen erbij...
PS, mocht je echt bewust op pad zijn en je wilt mij er op dat moment bij, roep dan mijn naam en zeg: we zouden naar Robbert gaan, remember?
Dat maakt niet uit, de tweede chakra staat voor meer dan alleen voor seks.

Ik ben benieuwd, misschien kom ik dan meer te weten over zijn beweegredenen.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_34262097
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:38 schreef Tulio het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, de tweede chakra staat voor meer dan alleen voor seks.

Ik ben benieuwd, misschien kom ik dan meer te weten over zijn beweegredenen.
enne ....Tulio ...
vergeet dan die mooie beelden niet in jou splendide Robbyart hier neer te zetten heheheheheheheh.
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34262540
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:41 schreef pikki het volgende:

[..]

enne ....Tulio ...
vergeet dan die mooie beelden niet in jou splendide Robbyart hier neer te zetten heheheheheheheh.
Ik geloof in de regenboog.



Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_34262681
quote:
Kun je ook een Robbieregenboog maken ? zou toch mooi zijn , niet ?
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34263216
quote:
Over onzin-postings gesproken. Al zal Genverbrander wel wat selectiever zijn met wie hij daarop aanspreekt. Plek zat in de holletjes op Fok, dat blijkt wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gorian op 20-01-2006 00:16:50 ]
'Blind faith in your leaders, or in anything, wil get you killed'
pi_34264010
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:54 schreef pikki het volgende:

[..]

Kun je ook een Robbieregenboog maken ? zou toch mooi zijn , niet ?
Zo ongeveer?
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_34264122
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:22 schreef nokwanda het volgende:

[..]

We hebben het allemaal in ons.
O ja?
quote:
Ik ben daarin zelf geen voorbeeld. Ik kan dingen niet echt oproepen. het komt of het komt niet en vaak niet als ik het wil maar juist wanneer en de dingen die ik niet wil.
Nee dus.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:30:33 #122
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_34264130
is het niet tijd om " AMEN" te zeggen

bedoel ..dan eindig je op deel 33 !!!!!
pi_34264387
Sten haar tweede chakra staat ook te ver open
waarom val je Robbert van den Broeke zo aan
pi_34265477
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:06 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Vraag me af hoe een user als bijvoorbeeld Kiteles dat zou zien
*kuch*
Ik zie het om eerlijk te zijn als typisch holistische new-age opvattingen.
En zie ook dat het verschil tussen gebruikers als Pikki Sten en Nokwanda uiteindelijk vrij klein is omdat ze allemaal min of meer die opvattingen delen, alleen Pikki denkt dat de cosmos eerder geschaad wordt dan de andere twee en is dus wat minder kritisch (lees: is totaal niet kritisch en slikt alles voor zoete koek, en hoewel hij in dit topic overal tegenin gaat laat hij eigenlijk geen spoor van kritisch denken zien, in tegenstelling natuurlijk met Sten en Nokwanda).
Maar in essentie zit er misschien niet zoveel verschil tussen jullie drie.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoSigar op 20-01-2006 01:40:04 ]
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:26:44 #125
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_34265671
shrink quarter over...ping
pi_34268308
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 01:17 schreef NoSigar het volgende:

[..]

*kuch*
Ik zie het om eerlijk te zijn als typisch holistische new-age opvattingen.
En zie ook dat het verschil tussen gebruikers als Pikki Sten en Nokwanda uiteindelijk vrij klein is omdat ze allemaal min of meer die opvattingen delen, alleen Pikki denkt dat de cosmos eerder geschaad wordt dan de andere twee en is dus wat minder kritisch (lees: is totaal niet kritisch en slikt alles voor zoete koek, en hoewel hij in dit topic overal tegenin gaat laat hij eigenlijk geen spoor van kritisch denken zien, in tegenstelling natuurlijk met Sten en Nokwanda).
Maar in essentie zit er misschien niet zoveel verschil tussen jullie drie.
Zit wat in, ja. Opvallend hoe vaak mensen in essentie hetzelfde punt kunnen hebben maar toch in de uitwerking haast hemelsbreed lijken te verschillen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:06:11 #127
137525 pikki
pok! pok !
pi_34270076
Bij die mensen ,in het boek van Robbert beschreven, over dat zoontje van 3 jaar met die nierziekte , dat ook de geesten zag in de praktijkruimte en behandeld werd op afstand door Robbert ,...zei daarover de heer J. v O : "Ons zoontje is volgens R een engel die lang geen aards bestaan heeft gehad en daarom moeite heeft met fysieke aanpassing.Elke keer als Robbert hem behandelt gaat het beter met hem en inmiddels is de situatie zo stabiel dat ........."

Dit blijkt heel sterk overeen te komen met wat Robbert meegemaakt heeft ,...en bij deze "engel" zou eveneens over een "sterrenkind" kunnen gaan , ..zo te zien , want echte engelen reincarneren immers niet .

Over dat uitmelken van" geestelijke gaven" , durf ik voorlopig zeker niet te beweren dat zulks het geval is bij Robbert ..... uitzendingen van "Er is zoveel meer" kun je zeker geen uitmelken noemen, zie het eerder als een docu over wat zoals mogelijk is , ...wat een medium zoal kan ...zoals een geest op foto vastleggen , een alien , een bewoner van een andere dimensie ....de witte wezentjes met de grote ogen ....

Robbert kon heel veel geld verdienen , als hij erop had ingespeeld om shows in Amerika te gaan geven, en was dan onmiddelijk rijk geworden , .....heeft hij toch vanaf gezien ...nu doet hij zijn readings aan 50 euro per uur, zeer schappelijk prijsje vind ik .
Zou een oplichter zo te werk gaan, ? ....mijn antwoord is en blijft :neen .
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:17:56 #128
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34270324
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:06 schreef pikki het volgende:
Bij die mensen ,in het boek van Robbert beschreven, over dat zoontje van 3 jaar met die nierziekte , dat ook de geesten zag in de praktijkruimte en behandeld werd op afstand door Robbert ,...zei daarover de heer J. v O : "Ons zoontje is volgens R een engel die lang geen aards bestaan heeft gehad en daarom moeite heeft met fysieke aanpassing.Elke keer als Robbert hem behandelt gaat het beter met hem en inmiddels is de situatie zo stabiel dat ........."

Dit blijkt heel sterk overeen te komen met wat Robbert meegemaakt heeft ,...en bij deze "engel" zou eveneens over een "sterrenkind" kunnen gaan , ..zo te zien , want echte engelen reincarneren immers niet .

Over dat uitmelken van" geestelijke gaven" , durf ik voorlopig zeker niet te beweren dat zulks het geval is bij Robbert ..... uitzendingen van "Er is zoveel meer" kun je zeker geen uitmelken noemen, zie het eerder als een docu over wat zoals mogelijk is , ...wat een medium zoal kan ...zoals een geest op foto vastleggen , een alien , een bewoner van een andere dimensie ....de witte wezentjes met de grote ogen ....

Robbert kon heel veel geld verdienen , als hij erop had ingespeeld om shows in Amerika te gaan geven, en was dan onmiddelijk rijk geworden , .....heeft hij toch vanaf gezien ...nu doet hij zijn readings aan 50 euro per uur, zeer schappelijk prijsje vind ik .
Zou een oplichter zo te werk gaan, ? ....mijn antwoord is en blijft :neen .
Waar ik een beetje moeite mee heb, is dat er zaken beweerd worden zonder enige onderbouwing waarom iets zo zou zijn.
Bv Het enigste wat ik bv weet dat beschreven staat in de geschiedenis van engelen komt uit de bijbel. Daarin wordt expliciet beweerd dat engelen totaal andere schepsels zijn als mensen en gemaakt zijn als hulp voor god en mensen. Niet dat dit waar hoeft te zijn, maar waarom zou ik moeten aannemen dat engelen kunnen reincarneren in een mensenlichaam en zo mensen worden.

Het voorbeeld van sterrekinderen:
er wordt beweerd dat sterrekinderen kristallen in hun genen hebben
Is dit een aanname of is hier ook onderbouwing voor?

Ik bedoel het zou best waar kunnen zijn Pikki, maar waarom !!!
Een mens kan van alles beweren en verzinnen, maar zonder onderbouwing blijft het voor mij fantasie.
Zou je me willen helpen om het beweerde waarschijnlijker te maken Pikki?!
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_34270647
Wat ik dan weer interessanter vind dan "wetenschappelijk" bewijs is waarom pìkkie dit geloof heeft.
Wat heeft gemaakt dat je zo overtuigd van dit alles bent ?
Ik doel dan op je geloof in Robbert en op je verhaal over sterrenkinderen en de zaken die je sterrenkinderen toeschrijft.


Ooit had je nog niet gehoord van dit alles.
Op het moment dat je dit ter ore kwam (of las voor mijn part), kan je je voor de geest halen wat de trigger was dat je dacht "ja ! dit is het ! Zo zit het!" ?
(even ervanuitgaande dat je niet geloofd omdat dit toevallig als eerste op je pad kwam waardoor/waarna je het als waarheid hebt aangenomen in tegenstelling tot andere mogeljike theoriën/visies.

Ik weet dat het best een moeilijke vraag kan zijn, maar des te interessanter denk ik.
Soms ben ik ergens van overtuigd en moet ik ook even diep in mijzelf graven wat het hem heeft gedaan. Soms lastig, maar zeer de moeite waard denk ik.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34270746
Heb ik jullie posts erover gemist of heeft niemand gisteren hart van nederland gezien ?
(ik meen tenminste dat het hart van Ned was.. ik was eigenlijk met andere dingen bezig)

Er kwam een mededeling.
"ondanks dat Robbert zijn vader toegezegd heeft dat er een persconferentie gegeven zou worden n.a.v. de negatieve kritiek op Robbert, komt die er definitief níet. De manager (?) vond dat er al wel genoeg over R gezegd was."

Waarom praat iedereen óver en vóór Robbert ?
Wat is Robberts commentaar ?
Hoezo wordt er helemaal níets weerlegd ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:39:37 #131
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34270773
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:33 schreef Mirage het volgende:
Wat ik dan weer interessanter vind dan "wetenschappelijk" bewijs is waarom pìkkie dit geloof heeft.
Wat heeft gemaakt dat je zo overtuigd van dit alles bent ?
Ik doel dan op je geloof in Robbert en op je verhaal over sterrenkinderen en de zaken die je sterrenkinderen toeschrijft.
ik doel ook niet perse op wetenschappelijk bewijs, maar iig een onderbouwing voor deze zaken.
Waardoor Piki mij ook de kans geeft mij te overtuigen of in ieder geval te begrijpen waarom hij dit gelooft. En als er iets inzit dan gaat er misschien voor mij ook een wereld open.
nu voel ik me een beetje buitengesloten
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_34270835
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:39 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

ik doel ook niet perse op wetenschappelijk bewijs, maar iig een onderbouwing voor deze zaken.
Waardoor Piki mij ook de kans geeft mij te overtuigen of in ieder geval te begrijpen waarom hij dit geloofd. En als er iets inzit dan gaat er misschien voor mij ook een wereld open.
nu voel ik me een beetje buitengesloten
Ik ken het gevoel.

Met onderbouwen kweek je begrip (tenminste bij de redelijken).
Dan kan je simpelweg zeggen "ik zie dit anders, maar ik vat je redenering" of iets dergelijks.

Of je kan zeggen "jééétje, zo heb ik het nog niet bekeken.. goh ? vertel eens meer ? en.. en .. ohw ! ... hmm... dit voelt alsof er puzzelstukjes in elkaar vallen.... .. goh.. ja.. je hebt gelijk joh ! "

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34271077
Okay, Tulio en anderen, jij wilde Robbert vannacht bezoeken. Ik dacht, uit ervaring, waarschijnlijk lukt dat niet meteen, en zal ik geen bewuste uittreding hebben. Dus wel, ik denk misschien mede dankzij Tulio, dus gebundelde kracht...

Hier is het niet echt te verklaren resultaat:

Ik lag op bed en kennelijk begon mijn bewustzijn te shiften naar astraal. Aan Tulio's wens Robbert gezamenlijk te bezoeken had ik wel gedacht. Hierop hoorde ik in mijn hersenen (!) en astraal een keer helder en duidelijk een hond blaffen (?). Dit kan ik niet herleiden.

Circa een half uur later (rond 1.00 uur) raakte ik inderdaad in een uittreding en zei: "Naar Robbert, naar Robbert!" Hierop begon ik door een zwarte 'tunnel' te gaan, in ieder geval reisde ik, maar ik zag niets en opeens stopte het en dacht ik: ben ik er? Maar helaas zag ik niets, dus het leek 'mislukt'.

Echter belandde ik daarna weer met astraal bewustzijn terug in mijn kamer en daar gebeurde het een en ander, waarbij ik niet uitsluit dat ik op Robbert's sfeer was afgetuned. Als dit inderdaad zo is, heeft Robbert inderdaad last van 'Hades geesten' (= duistere geesten, hoofdzakelijk negatief gestemde geesten), want ik werd lastig gevallen en belaagd.

Opeens hoorde ik, alles met astraal bewustzijn dus, buiten en rechts van mijn slaapkamerraam een man praten. Deze was erg lomp en zeker Hades getint, hij zei tegen iemand, kennelijk buiten: "Heb je een paar centen voor mij?" Dit herhaalde hij een paar keer. Ik kreeg de indruk dat hij iemand wilde chanteren door lage afpersing. Hij was zelf ook niet bijster intelligent en hij had een lage stem. Dit was van binnenuit gezien de 'rechterbuurman'. Daarop hield ik me 'gedeisd', ik had er geen zin in dat deze geest(man) mij binnen zou ontdekken dat ik 'meeluisterde'.

Dat was het zo'n beetje, even hierna kwam ik weer terug in mijn gewone bewustzijn. Er gebeurde nog wel wat meer, maar dat is niet echt relevant voor het Robbert verhaal.

Ik weet dus niet wat dit te betekenen heeft en of het inderdaad met Robbert te maken heeft.
pi_34271180
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:38 schreef Mirage het volgende:
Heb ik jullie posts erover gemist of heeft niemand gisteren hart van nederland gezien ?
(ik meen tenminste dat het hart van Ned was.. ik was eigenlijk met andere dingen bezig)

Er kwam een mededeling.
"ondanks dat Robbert zijn vader toegezegd heeft dat er een persconferentie gegeven zou worden n.a.v. de negatieve kritiek op Robbert, komt die er definitief níet. De manager (?) vond dat er al wel genoeg over R gezegd was."

Waarom praat iedereen óver en vóór Robbert ?
Wat is Robberts commentaar ?
Hoezo wordt er helemaal níets weerlegd ?
Mirage, dat is wat zeg!
pi_34271594
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:06 schreef pikki het volgende:
Bij die mensen ,in het boek van Robbert beschreven, over dat zoontje van 3 jaar met die nierziekte , dat ook de geesten zag in de praktijkruimte en behandeld werd op afstand door Robbert ,...zei daarover de heer J. v O : "Ons zoontje is volgens R een engel die lang geen aards bestaan heeft gehad en daarom moeite heeft met fysieke aanpassing.Elke keer als Robbert hem behandelt gaat het beter met hem en inmiddels is de situatie zo stabiel dat ........."
Sterrenkinderen, indigokinderen alle kinderen komen van de aarde. Er is niets op tegen om een kind engel te noemen in de zin van "jij bent lief"
Maar om een kind zich laten te identificeren met iets wat niet van deze aarde is lijkt mij niet verstandig want dan krijgt dit kind later last van.
quote:
Dit blijkt heel sterk overeen te komen met wat Robbert meegemaakt heeft ,...en bij deze "engel" zou eveneens over een "sterrenkind" kunnen gaan , ..zo te zien , want echte engelen reincarneren immers niet .
Robbert heeft een moeilijke jeugd gehad, maar niemand heeft een gemakkelijk jeugd. En ik zie de jeugd van Robbert niet bepaald als goed voorbeeld voor anderen kinderen.
quote:
Over dat uitmelken van" geestelijke gaven" , durf ik voorlopig zeker niet te beweren dat zulks het geval is bij Robbert ..... uitzendingen van "Er is zoveel meer" kun je zeker geen uitmelken noemen, zie het eerder als een docu over wat zoals mogelijk is , ...wat een medium zoal kan ...zoals een geest op foto vastleggen , een alien , een bewoner van een andere dimensie ....de witte wezentjes met de grote ogen ....
Een medium kan geen foto's maken van aliens dit is toch wel duidelijk, net zo weinig van een non. Onze fototoestellen of camera's hebben fouten (belichting=orbs) een platte weergave van de werkelijkheid (non op foto, lijkt in drie dimensie weergegeven). Meer is er niet.
quote:
Robbert kon heel veel geld verdienen , als hij erop had ingespeeld om shows in Amerika te gaan geven, en was dan onmiddelijk rijk geworden , .....heeft hij toch vanaf gezien ...nu doet hij zijn readings aan 50 euro per uur, zeer schappelijk prijsje vind ik .
Zou een oplichter zo te werk gaan, ? ....mijn antwoord is en blijft :neen .
Waarschijnlijk zou hij in Amerika dezelfde problemen krijgen als hier. Bovendien zou hij dan wel beter "Engels" moeten leren. Als hij in Amerika een foto van een non zou maken zoals hij dit hier heeft gedaan, dan zou hij meteen door de mand vallen net zoals hier. Robbert zocht wel degelijk de publiciteit. Hoe zou hij er anders inkomen?

Wat houdt ons tegen om gewoon mensen te zijn van deze aarde?

Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_34271761
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:38 schreef Mirage het volgende:
Heb ik jullie posts erover gemist of heeft niemand gisteren hart van nederland gezien ?
(ik meen tenminste dat het hart van Ned was.. ik was eigenlijk met andere dingen bezig)

Er kwam een mededeling.
"ondanks dat Robbert zijn vader toegezegd heeft dat er een persconferentie gegeven zou worden n.a.v. de negatieve kritiek op Robbert, komt die er definitief níet. De manager (?) vond dat er al wel genoeg over R gezegd was."

Waarom praat iedereen óver en vóór Robbert ?
Wat is Robberts commentaar ?
Hoezo wordt er helemaal níets weerlegd ?
Hoi Mirage, nee niet gezien jammer genoeg. Zoals ik reeds eerder meldde is Robbert zelf als een naief kind, althans, als ik af moet gaan op wat ik heb gehoord en gelezen. Iemand dus die tegen zichzelf in bescherming wordt genomen. Laten we wel zijn, als jij een persconferentie zou willen geven zou je je dan tegen laten houden door je vader of manager? Uberhaupt, waar heb je een manager voor nodig als medium inderdaad. Maar goed, niet verbazingwekkend. Bovendien overeenkomend met de zwaarden Koning in de Tarot, er worden een beslissing genomen vanuit verstandelijk oogpunt gezien (al had ik hier wat langer tijd voor verwacht, ca 3 maanden). Robbert zelf vindt dit niet leuk. De vraag is nu echter: wat heeft men er voor belang bij om de boel nu stil te leggen? Zal Robbert ooit nog in de publiciteit komen, komt zijn tweede boek nog uit of is het helemaal schluss. Denk nog even aan mijn Tarot... we wachten het af.
Ik ga ondertussen door met speuren naar aanwijzingen in de tekst.
pi_34271878
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:10 schreef Tulio het volgende:

Waarschijnlijk zou hij in Amerika dezelfde problemen krijgen als hier. Bovendien zou hij dan wel beter "Engels" moeten leren. Als hij in Amerika een foto van een non zou maken zoals hij dit hier heeft gedaan, dan zou hij meteen door de mand vallen net zoals hier. Robbert zocht wel degelijk de publiciteit. Hoe zou hij er anders inkomen?

Ha Tulio, precies! Hij moest Engels leren, een goed punt van je. En daar in Amerika is het voor de familie/vader misschien nog moeilijker om hem te beschermen. Die vader heeft zelf een drukke baan (schat ik zo in), zo'n beslissing (naar Amerika gaan) is ook niet niks.
pi_34271993
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:15 schreef Meditrinea het volgende:

[..]

Hoi Mirage, nee niet gezien jammer genoeg. Zoals ik reeds eerder meldde is Robbert zelf als een naief kind, althans, als ik af moet gaan op wat ik heb gehoord en gelezen. Iemand dus die tegen zichzelf in bescherming wordt genomen. Laten we wel zijn, als jij een persconferentie zou willen geven zou je je dan tegen laten houden door je vader of manager? Uberhaupt, waar heb je een manager voor nodig als medium inderdaad. Maar goed, niet verbazingwekkend. Bovendien overeenkomend met de zwaarden Koning in de Tarot, er worden een beslissing genomen vanuit verstandelijk oogpunt gezien (al had ik hier wat langer tijd voor verwacht, ca 3 maanden). Robbert zelf vindt dit niet leuk. De vraag is nu echter: wat heeft men er voor belang bij om de boel nu stil te leggen? Zal Robbert ooit nog in de publiciteit komen, komt zijn tweede boek nog uit of is het helemaal schluss. Denk nog even aan mijn Tarot... we wachten het af.
Ik ga ondertussen door met speuren naar aanwijzingen in de tekst.
Ongeacht in welke mate zijn gaven en demonstraties oprecht zijn,
ik vind dat er ingegrepen moet worden als Robbert echt zo overheerst wordt.

Zijn geld (wordt ook beheerd door pa), zijn leven... zijn vrijheid te spreken..... ?
Dit lijkt mij ongezond.
Als iemand zo ontzettend makkelijk te beheersen is (of dat het nodig zou zijn om hem tegen zichzelf te beschermen) , dan is het imo per definitie misbruik wat hier gaande is.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34272047
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:52 schreef Stenny het volgende:

Echter belandde ik daarna weer met astraal bewustzijn terug in mijn kamer en daar gebeurde het een en ander, waarbij ik niet uitsluit dat ik op Robbert's sfeer was afgetuned. Als dit inderdaad zo is, heeft Robbert inderdaad last van 'Hades geesten' (= duistere geesten, hoofdzakelijk negatief gestemde geesten), want ik werd lastig gevallen en belaagd.

Opeens hoorde ik, alles met astraal bewustzijn dus, buiten en rechts van mijn slaapkamerraam een man praten. Deze was erg lomp en zeker Hades getint, hij zei tegen iemand, kennelijk buiten: "Heb je een paar centen voor mij?" Dit herhaalde hij een paar keer. Ik kreeg de indruk dat hij iemand wilde chanteren door lage afpersing. Hij was zelf ook niet bijster intelligent en hij had een lage stem. Dit was van binnenuit gezien de 'rechterbuurman'. Daarop hield ik me 'gedeisd', ik had er geen zin in dat deze geest(man) mij binnen zou ontdekken dat ik 'meeluisterde'.
Jeetje Sten wat een verhaal, ik heb zelf ook wel eens uittredingen gehad, maar het zweet breekt me uit als ik eraan denk dat je dit dus tegen kan komen. Wat zou er dan kunnen gebeuren als ze je hadden ontdekt? Het lijkt wel een avonturenroman!
pi_34272076
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:10 schreef Tulio het volgende:

[..]

Sterrenkinderen, indigokinderen alle kinderen komen van de aarde. Er is niets op tegen om een kind engel te noemen in de zin van "jij bent lief"
Maar om een kind zich laten te identificeren met iets wat niet van deze aarde is lijkt mij niet verstandig want dan krijgt dit kind later last van.
[..]

Robbert heeft een moeilijke jeugd gehad, maar niemand heeft een gemakkelijk jeugd. En ik zie de jeugd van Robbert niet bepaald als goed voorbeeld voor anderen kinderen.
[..]

Een medium kan geen foto's maken van aliens dit is toch wel duidelijk, net zo weinig van een non. Onze fototoestellen of camera's hebben fouten (belichting=orbs) een platte weergave van de werkelijkheid (non op foto, lijkt in drie dimensie weergegeven). Meer is er niet.
[..]

Waarschijnlijk zou hij in Amerika dezelfde problemen krijgen als hier. Bovendien zou hij dan wel beter "Engels" moeten leren. Als hij in Amerika een foto van een non zou maken zoals hij dit hier heeft gedaan, dan zou hij meteen door de mand vallen net zoals hier. Robbert zocht wel degelijk de publiciteit. Hoe zou hij er anders inkomen?

Wat houdt ons tegen om gewoon mensen te zijn van deze aarde?

Tulio, wat is jouw resultaat van deze nacht?
pi_34272179
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:52 schreef Stenny het volgende:
Okay, Tulio en anderen, jij wilde Robbert vannacht bezoeken. Ik dacht, uit ervaring, waarschijnlijk lukt dat niet meteen, en zal ik geen bewuste uittreding hebben. Dus wel, ik denk misschien mede dankzij Tulio, dus gebundelde kracht...

Hier is het niet echt te verklaren resultaat:

Ik lag op bed en kennelijk begon mijn bewustzijn te shiften naar astraal. Aan Tulio's wens Robbert gezamenlijk te bezoeken had ik wel gedacht. Hierop hoorde ik in mijn hersenen (!) en astraal een keer helder en duidelijk een hond blaffen (?). Dit kan ik niet herleiden.

Circa een half uur later (rond 1.00 uur) raakte ik inderdaad in een uittreding en zei: "Naar Robbert, naar Robbert!" Hierop begon ik door een zwarte 'tunnel' te gaan, in ieder geval reisde ik, maar ik zag niets en opeens stopte het en dacht ik: ben ik er? Maar helaas zag ik niets, dus het leek 'mislukt'.

Echter belandde ik daarna weer met astraal bewustzijn terug in mijn kamer en daar gebeurde het een en ander, waarbij ik niet uitsluit dat ik op Robbert's sfeer was afgetuned. Als dit inderdaad zo is, heeft Robbert inderdaad last van 'Hades geesten' (= duistere geesten, hoofdzakelijk negatief gestemde geesten), want ik werd lastig gevallen en belaagd.

Opeens hoorde ik, alles met astraal bewustzijn dus, buiten en rechts van mijn slaapkamerraam een man praten. Deze was erg lomp en zeker Hades getint, hij zei tegen iemand, kennelijk buiten: "Heb je een paar centen voor mij?" Dit herhaalde hij een paar keer. Ik kreeg de indruk dat hij iemand wilde chanteren door lage afpersing. Hij was zelf ook niet bijster intelligent en hij had een lage stem. Dit was van binnenuit gezien de 'rechterbuurman'. Daarop hield ik me 'gedeisd', ik had er geen zin in dat deze geest(man) mij binnen zou ontdekken dat ik 'meeluisterde'.

Dat was het zo'n beetje, even hierna kwam ik weer terug in mijn gewone bewustzijn. Er gebeurde nog wel wat meer, maar dat is niet echt relevant voor het Robbert verhaal.

Ik weet dus niet wat dit te betekenen heeft en of het inderdaad met Robbert te maken heeft.
Sten, kun je je niet herinneren later zo rond 4 uur uitgetreden te zijn? Op dat moment ben ik namelijk uitgetreden. Het enige dat ik me nog hiervan kan herinneren was een felle discussie die dreigde te escaleren. Omdat ik jouw energie ook als aanwezig voelde lijkt het mij dat je er ook was.

Aanwezig was jouw energie, die van Robbert maar ook die van zijn vader. De energie van Robbert was passief aanwezig, jij was actief en ook zijn vader, omdat alles dreigde te escaleren was ik in een mum van tijd terug in mijn lichaam en werd ik wakker.

Zo rond een uur of één heb ik jouw energie gestuurd en kreeg ik in een kort visioen te zien dat je was uitgetreden. Dus het bundelen van energie kan kloppen.

Als je wilt kunnen we het nog eens herhalen, gewoon spontaan het hoeft niet meteen vandaag.

Tulio.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_34272198
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:25 schreef Meditrinea het volgende:

[..]

Jeetje Sten wat een verhaal, ik heb zelf ook wel eens uittredingen gehad, maar het zweet breekt me uit als ik eraan denk dat je dit dus tegen kan komen. Wat zou er dan kunnen gebeuren als ze je hadden ontdekt? Het lijkt wel een avonturenroman!
Hoi C.

Ik ben er ervaren in, dat scheelt enorm. Het heel af en toe nog steeds tegenkomen van Hades geesten vind ik geen drama, het is lastig, maar ze krijgen mij er niet onder. Wat ik me afvraag naar aanleiding van deze uittreding: Is Robbert lastiggevallen door een 'buurman', werd hij als 'gekke zoontje van de bankdirecteur' wel eens belaagd? Maar ik weet niet of die afperser tegen Robbert sprak, en überhaupt of dit inderdaad Robbert's sfeer was.

Groetjes,

Sten

[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 20-01-2006 11:40:03 ]
pi_34272336
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:29 schreef Tulio het volgende:

[..]

Sten, kun je je niet herinneren later zo rond 4 uur uitgetreden te zijn? Op dat moment ben ik namelijk uitgetreden. Het enige dat ik me nog hiervan kan herinneren was een felle discussie die dreigde te escaleren. Omdat ik jouw energie ook als aanwezig voelde lijkt het mij dat je er ook was.

Aanwezig was jouw energie, die van Robbert maar ook die van zijn vader. De energie van Robbert was passief aanwezig, jij was actief en ook zijn vader, omdat alles dreigde te escaleren was ik in een mum van tijd terug in mijn lichaam en werd ik wakker.

Zo rond een uur of één heb ik jouw energie gestuurd en kreeg ik in een kort visioen te zien dat je was uitgetreden. Dus het bundelen van energie kan kloppen.

Als je wilt kunnen we het nog eens herhalen, gewoon spontaan het hoeft niet meteen vandaag.

Tulio.
Hoi Tulio.

Je energie is krachtig, dat moet wel, omdat ik dus inderdaad een bewuste uittreding had, en meestal gaat dat niet zomaar op aanvraag dezelfde dag al. Het tijdstip van 1 uur klopt. Ik knipte om 1.24 uur het licht aan om de ervaring op te schrijven, was naar bed gegaan rond 0.30, dus de uittreding speelde waarschijnlijk tussen 1.00 en 1.24 uur.

Het kan zijn dat ik er om 4.00 uur bij was; helaas heb ik daar op dit moment geen bewuste herinnering aan. Ook ik vergeet een deel van mijn uittredingen, net zoals vele anderen.
Het lijkt me interessant ja, om het nog eens te doen, we kijken wel wanneer.

Sten
pi_34272397
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:29 schreef Tulio het volgende:

[..]

Sten, kun je je niet herinneren later zo rond 4 uur uitgetreden te zijn? Op dat moment ben ik namelijk uitgetreden. Het enige dat ik me nog hiervan kan herinneren was een felle discussie die dreigde te escaleren. Omdat ik jouw energie ook als aanwezig voelde lijkt het mij dat je er ook was.

Aanwezig was jouw energie, die van Robbert maar ook die van zijn vader. De energie van Robbert was passief aanwezig, jij was actief en ook zijn vader, omdat alles dreigde te escaleren was ik in een mum van tijd terug in mijn lichaam en werd ik wakker.

Zo rond een uur of één heb ik jouw energie gestuurd en kreeg ik in een kort visioen te zien dat je was uitgetreden. Dus het bundelen van energie kan kloppen.

Als je wilt kunnen we het nog eens herhalen, gewoon spontaan het hoeft niet meteen vandaag.

Tulio.
Tuul,

ik hoorde met astraal bewustzijn in mijn hersenen een hond één keer helder en duidelijk blaffen (dit was voor de uittreding). Denk je dat dit te maken heeft met Robbert's omgeving of zou het een kosmisch signaal zijn dat ik op mijn hoede moest zijn (in Robbert's sfeer)?

Sten
pi_34272620
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:29 schreef Tulio het volgende:
Sten, kun je je niet herinneren later zo rond 4 uur uitgetreden te zijn? Op dat moment ben ik namelijk uitgetreden. Het enige dat ik me nog hiervan kan herinneren was een felle discussie die dreigde te escaleren. Omdat ik jouw energie ook als aanwezig voelde lijkt het mij dat je er ook was.

Aanwezig was jouw energie, die van Robbert maar ook die van zijn vader. De energie van Robbert was passief aanwezig, jij was actief en ook zijn vader, omdat alles dreigde te escaleren was ik in een mum van tijd terug in mijn lichaam en werd ik wakker.
Zo te horen vertoef je veel te veel op dit forum
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_34272629
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:23 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ongeacht in welke mate zijn gaven en demonstraties oprecht zijn,
ik vind dat er ingegrepen moet worden als Robbert echt zo overheerst wordt.

Zijn geld (wordt ook beheerd door pa), zijn leven... zijn vrijheid te spreken..... ?
Dit lijkt mij ongezond.
Als iemand zo ontzettend makkelijk te beheersen is (of dat het nodig zou zijn om hem tegen zichzelf te beschermen) , dan is het imo per definitie misbruik wat hier gaande is.
Ik weet niet of dit in zijn geval zo is. Ik heb zelf ook zo iets dergelijks meegemaakt. Ooit ontmoette ik een jonge vrouw die heel helder overkwam, websites volschreef over van alles en nog wat en veel interessant te melden had. Zij kwam uit een streng gereformeerd gezin en hield zich bezig met hekserij. Zij had een ernstige handicap die haar veel dingen vrijwel onmogelijk maakte, maar het lukte haar om de dingen te doen die ze wilde, tegen de zin van haar ouders, die overigens heel erg aardig waren en het beste met haar voor hadden. Haar moeder vertelde mij dat zij niet alleen lichamelijk gehandicapt was, maar dat er ook geestelijk het een en ander mis was. Ik wil discreet blijven, dus ik kan het hele verhaal niet vertellen helaas, maar het kwam erop neer dat zij haar geld beheerden. Ze had een bepaald syndroom, weet niet meer wat precies, maar haar moeder vertelde dat ze de gave had om over te komen als een normaal helder denkend iemand, echter dat was niet het geval.

Ik ben samen met SW bij haar geweest en het was een heel wonderlijke middag waarin veel zaken inderdaad heel erg vreemd waren. Kon mij dus erg goed voorstellen dat die ouders haar tegen zichzelf in bescherming namen want ze deed dingen die echt niet konden en daar beschadigde ze zichzelf mee. Zij was destijds 24.

Wat betreft Robbert, ik vermoed dat ook die ouders Robbert tegen zichzelf in bescherming nemen en dat gevoel heb ik al een hele tijd. Dat wil niet zeggen dat er misbruik gaande is, maar eerder dat zij willen voorkomen dat hij misbruikt wordt.
Ik heb helemaal geen negatief beeld van die ouders, integendeel. En ook al is die vader een strenge controlfreak, dat wil niet zeggen dat hij niet deugt. Ik denk ook niet dat Robbert niet deugt, maar dat Robbert dingen ziet en waarneemt die het gevolg zijn van zijn grote gevoeligheid. En zou hij als hij zichzelf niet goed kan beschermen wel bestand zijn tegen kwade geesten die hem van alles influisteren om te doen? Hoe blijf je zuiver als niet erg weerbaar bent?
Ik zie Robbert als iemand die deels hier en deels in die andere wereld verkeert. Op de een of andere manier probeert hij een brug te slaan, maar wie helpt hem alles zuiver te houden als je te maken hebt materie, aasgieren en wanhopige verdrietige mensen die denken dat jij het antwoord hebt? Ik denk dat je als medium heel erg sterk in je schoenen moet staan anders ga je het niet redden. De energie wordt uit je gezogen als je je niet beschermt en Robbert zit precies tussen beide werelden in.
Kortom, die bescherming komt misschien vreemd over maar is mogelijk volledig verklaarbaar.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:48:20 #147
137525 pikki
pok! pok !
pi_34272829
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:17 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Waar ik een beetje moeite mee heb, is dat er zaken beweerd worden zonder enige onderbouwing waarom iets zo zou zijn.
Bv Het enigste wat ik bv weet dat beschreven staat in de geschiedenis van engelen komt uit de bijbel. Daarin wordt expliciet beweerd dat engelen totaal andere schepsels zijn als mensen en gemaakt zijn als hulp voor god en mensen. Niet dat dit waar hoeft te zijn, maar waarom zou ik moeten aannemen dat engelen kunnen reincarneren in een mensenlichaam en zo mensen worden.

Het voorbeeld van sterrekinderen:
er wordt beweerd dat sterrekinderen kristallen in hun genen hebben
Is dit een aanname of is hier ook onderbouwing voor?

Ik bedoel het zou best waar kunnen zijn Pikki, maar waarom !!!
Een mens kan van alles beweren en verzinnen, maar zonder onderbouwing blijft het voor mij fantasie.
Zou je me willen helpen om het beweerde waarschijnlijker te maken Pikki?!
Engelen zijn idd de scheppers, en handen en voeten van het hoogste of "God", het "Al /Niets" of al wat is , hierbij God tussen haakjes wel te verstaan ...
Toch in sommige geschriften , las ik dat er 144000 sterrekinderen zouden op aarde komen ....zegt dat getal je niks uit de bijbel ??? ook bij dit plaats ik een vraagteken (?) want getallen zeggen wel veel maar niet alles ....
De sterrenkinderen moeten ervoor zorgen dat het"aarde- bewustzijn " omhoog gaat .
Er zijn ook door mediums 144 sterrentekens ontvangen, een zog. "kosmisch schrift" , en elk sterrenteken staat voor 1000 sterrenkinderen, en elk sterrenkind staat dan weer voor sterrenstelsels ......(kan het hier maar vermelden, hé ..)...
Over kristallen in de genen , heb ik niet zo gehoord, wel dat ons dna uit lichtcodes bestaat, die zich ook op de 7de dimensie bevinden, en waar aan kan gesleuteld worden, door "hogere wezens" ...naarmate het bewustzijn op aarde verder evolueert ....zoiets als de fotonengordel (=kosmische energie) waar onze aarde nu inzit ....
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_34272861
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:35 schreef Stenny het volgende:

[..]

Tuul,

ik hoorde met astraal bewustzijn in mijn hersenen een hond één keer helder en duidelijk blaffen (dit was voor de uittreding). Denk je dat dit te maken heeft met Robbert's omgeving of zou het een kosmisch signaal zijn dat ik op mijn hoede moest zijn (in Robbert's sfeer)?

Sten
Blaffende honden bijten niet. Blaffen is hetzelfde als heftig discussiëren wat dus later bij mijn uittreding het geval was. Ik werd dus letterlijk uitgeblaft en keerde meteen terug in mijn lichaam, het kan dus zijn vader geweest zijn.

Ik denk dat we hem eerst gunstig moeten stemmen voordat we een bezoek afleggen. De volgende keer stuur ik eerst positieve energie naar hem. We kunnen hier alleen van leren.

Tulio.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_34272993
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:49 schreef Tulio het volgende:

[..]

Blaffende honden bijten niet. Blaffen is hetzelfde als heftig discussiëren wat dus later bij mijn uittreding het geval was. Ik werd dus letterlijk uitgeblaft en keerde meteen terug in mijn lichaam, het kan dus zijn vader geweest zijn.

Ik denk dat we hem eerst gunstig moeten stemmen voordat we een bezoek afleggen. De volgende keer stuur ik eerst positieve energie naar hem. We kunnen hier alleen van leren.

Tulio.
Ik kreeg niet de indruk dat het een slechte hond was, zijn blaf klonk helder.
Ja, probeer dat eens, en stuur me daarna weer je uittreedgedachte.

Haha Fokkers denken als ze dit lezen: waar hébben ze het over.
pi_34273260
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:52 schreef Stenny het volgende:

[..]


Haha Fokkers denken als ze dit lezen: waar hébben ze het over.
De aap komt steeds verder uit de mouw en niet alleen waar het Robert betreft
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')