abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30165133
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:43 schreef spinor het volgende:

Eh, nee. Jij beweerde keihard dat natuurwetten amper nog van toepassing zijn op de mens omdat de mens niet meer dicht bij de natuur staat.
Yep en dus * insert driedubbele vraagteken.
Wat klopt er dan niet? Volgens mij ben ik hier niet degene die lobotonogwat moet ondergaan hoor .
quote:
Alsof we binnenkort geen invloed meer ondervinden van bijvoorbeeld de zwaartekracht als we nog verder "van de natuur af gaan staan".
Nou, wie weet
quote:
ps: pleisters helpen doorgaans niet tegen pijn.
Neem een ibrupofen!
pi_30165608
Ik bedoel, zie het Kyoto-protocol.
Beheersen? Het enige wat we met de natuur kunnen, is het verkloten.

Eén met de natuur mijn ass dus .
Eén met vernieling, yep. Ja, goed pact hebben we idd met de natuur .
Verdwijnen van de zwaartekracht zou eens helemaal niet zo ver van je bed kunnen zijn.

Maargoed, daar ging dit topic niet over of wel?
Begon het mee iig. Ik blijf van mening dat het niet tegen alle natuurwetten indruist + dat de mens egoïstisch bezig is + dat de natuur toch wel zijn gang gaat.

Wie dit sommetje niet begrijpt, dan weet ik het ook niet meer.
Al snap ik de tegenstrijdigheid. Maar ik snap niet dat de mens kan denken één te zijn met de natuur, terwijl de bewijzen etc etc voorzichzelf spreken.

dat vind ik pas raar.

Want als we zo één met de natuur zijn, dan tja...
En daarom zijn we niet één met de natuur, en dat druist tégen de natuurwetten in.

En nu hou ik op, anders volg ik mezelf niet meer
pi_30165747
Kortom, dat wou ik eigenlijk zeggen

De mens is onnatuurlijk bezig, en niet de natuur what so ever.
pi_30165946
En of dus vooral rationeel, egoïstisch, etc etc door blijven gaan
Zullen we nooit één worden met de natuur (laat staan met zichzelf ). Want het druist (juist voor de natuur) níet tegen de natuur in. Dat is de natuur, die is ook gewoon, om met mijn onwijze memorable sig te spreken.

Maar zo is het wel, en niet anders.

kon het niet laten
pi_30166033
Voor mij zijn gaven dingen die een ieder mens in zich heeft, maar die geprikkeld en gestimuleerd worden.

Maar in onze huidige maatschappij, waar alles feitelijk bewezen moet worden door de wetenschap, gebeurt dat niet tot nauwelijks.

Zelf ben ik bezig met het erachter komen wat mijn persoonlijke gave is.
Wat ik al wel weet is dat ik een prater ben, mensen goed aanvoel en meestal goede raad kan geven; vandaar dat er mensen zijn die naar mij toekomen voor advies en raad.

Misschien ben ik een 'voeler', nou ja, weet niet hoe ik het moet verwoorden en of er een woord voor is.
Doei.
  donderdag 1 september 2005 @ 14:40:34 #56
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30166321
voorspellende dromen / deja vu's
gebeurde maar wist niet zeker .. gevraagd om duidelijke .. werd eng duidelijk .. gevraagd om rust .. sindsdien af en toe

overkomt me, zeer hedere dromen die zeer slecht te onthouden zijn .. later als zeer herkenbare deja-vu .. (niet alleen toevallig maar heb ze accuraat gehad in kleuren, geuren en gedachten erbij) [trouwens erg frustrerend om te dromen ..he ik heb een dejavu terwijl de deja vu nog moet komen ]
maar verder weinig gebruik .. helaas geen toetsen ermee kunnen maken enzo
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_30166383
Overigens vind ik het wel interessant of moet ik zeggen, kan ik er wel wat serieuzer op in gaan en was toch al bezig met mijn 5 posts ofzoiets op een rij.

Neem als voorbeeld de kalender, erg handig. Door de mens gemaakt, etc.
We weten wanneer het vrijdag is en noem maar op. Hartstikke mooi, leidraden moeten er zijn etc.
Maar de natuur heeft zijn eigen kalender. En hoeveel mensen leven, al dan niet gedeeltelijk of erbij, daarnaar? Weinig, I presume.

Wij denken (vaak) alles te weten, de kalender die zo leuk de wc opfleurt, is zo ingeburgerd dat ik bijna zeker weet dat veel mensen niet eens erbij nadenken dat er ook géén kalender kan zijn en zelfs eerst niet was. Sterker, dat de natuur zijn eigen kalender heeft of het nou vrijdag de 13e is of niet. Nogmaals, hartstikke mooi dat we hem nu wel hebben. Jammer dat veel mensen denken dat de kalender het enige is. Dat dat ons bestaan is.

En dat 1e, om toch er nog op door te gaan (ja, ik ben een bikkel als mensen mij verkeerd interpreteren, gewoonweg stom), de door mensen gemaakte kalender, druist tegen de natuurwetten in. Misschien zelfs tegen de menselijke natuur, wie zegt dat wij gemaakt zijn voor kalenders overigens, kan ook alleen maar zo lijken? Het 2e, de natuurlijke kalender, niet.

Maargoed, dat kan een puntje van meningsverschil zijn.
Desallniettemin, de natuur zelf druist dus niet tegen de natuur in.
Al het overige, lijkt mij, wel. Maar ik was al duidelijk, geloof ik.

donderdag 1 september 2005 @ 16:16:11 #58
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_30169583
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:40 schreef coz het volgende:
voorspellende dromen / deja vu's
gebeurde maar wist niet zeker .. gevraagd om duidelijke .. werd eng duidelijk .. gevraagd om rust .. sindsdien af en toe

overkomt me, zeer hedere dromen die zeer slecht te onthouden zijn .. later als zeer herkenbare deja-vu .. (niet alleen toevallig maar heb ze accuraat gehad in kleuren, geuren en gedachten erbij) [trouwens erg frustrerend om te dromen ..he ik heb een dejavu terwijl de deja vu nog moet komen ]
maar verder weinig gebruik .. helaas geen toetsen ermee kunnen maken enzo
Ik heb ook vaak deja-vu's, dan droom ik iets en geberut hetzelfde in de echte wereld en dan weet ik niet meer wat ik moet geloven. Of dit gewoon nep is, of omdat het gewoon zo is...
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_30178166
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:16 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Ik heb ook vaak deja-vu's, dan droom ik iets en geberut hetzelfde in de echte wereld en dan weet ik niet meer wat ik moet geloven. Of dit gewoon nep is, of omdat het gewoon zo is...
Of dat je het ooit eerder mee heb gemaakt en dat je maar denkt dat het een droom was
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
  donderdag 1 september 2005 @ 21:06:03 #60
90061 coz
pi_30179031
lunamoon , leuke toevoeging maar de gave op zich en of iemand dat wel of niet heeft staat niet ter discussie .. just a friendly note
  donderdag 1 september 2005 @ 22:27:03 #61
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_30182241
Ik heb de volgende gaven:

-als ik iets zie in het dagelijks leven..in het klein of ik denk ergens aan dan gebeurt het meestal in het groot.
-ik heb de gave om mensen te beinvloeden dmv mijn gedachtengang..dwz als ik heel stressvol ben kunnen mensen om me heen het meestal ook niet meer volgen
-de gave om dingen uit mijn verleden te zien die precies hetzelfde waren, maar toch net wat anders
-de gave om helemaal getuned te leven..hiermee bedoel ik..al zwevend met beide voeten op de grond dingen meemaken..bijna geen angst..ik voel me veilig waar ik werk..etc.

Onrealiteit is het keyword..daar leef ik altijd in..zonder drugs..maar met medicijnen en veel advies..
Ik begeef me af en toe op de zijkant van de wereld(als ie plat zou zijn)..

Verder weet ik het nu ff niet..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_30194674
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:06 schreef coz het volgende:
lunamoon , leuke toevoeging maar de gave op zich en of iemand dat wel of niet heeft staat niet ter discussie .. just a friendly note
Wat ik daar mee bedoelde was dat ik het herkent...en dat ik het zo beleef..nothing more, nothing less
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_30194684
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:27 schreef lunamoon het volgende:

[..]

Wat ik daar mee bedoelde was dat ik het herken...en dat ik het zo beleef..nothing more, nothing less
pi_30215763
Kun je gaven trouwens aanleren of moet je er per se mee geboren zijn?
Ik heb er geen volgens mij.. of kan het ook zijn dat je ze wel hebt, alleen nog niet goed genoeg ontwikkeld ofzo? Vroeg ik me gewoon even af..
pi_30216752
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:19 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik heb er geen volgens mij.. of kan het ook zijn dat je ze wel hebt, alleen nog niet goed genoeg ontwikkeld ofzo? Vroeg ik me gewoon even af..
een gave heb je maar als je die niet gebruikt, of als die gewoon nooit aan de oppervlakte gekomen is merk je er niks van.
Als je weet dat je er een hebt kun je die wel oefenen.( en ik geloof dat iedereen een gave heeft)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 2 september 2005 @ 23:42:27 #66
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30217767
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:19 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Heb je een zelf-bewustzijn? Dan heb je ook de potentie om gaves te ontwikkelen.. hehe.
  zaterdag 3 september 2005 @ 03:36:51 #67
90061 coz
pi_30222567
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:27 schreef lunamoon het volgende:

[..]

Wat ik daar mee bedoelde was dat ik het herkent...en dat ik het zo beleef..nothing more, nothing less
mkay , maar dat stond dan een beetje vreemd doordat je hem quote .. maar dan is het goed
pi_30224620
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 03:36 schreef coz het volgende:

[..]

mkay , maar dat stond dan een beetje vreemd doordat je hem quote .. maar dan is het goed [afbeelding]
Oke
pi_30249046
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_30249418
Ik kan gedachtes lezen van mensen die me dierbaar zijn en die ik heel goed ken. Dan pak je wel eens de telefoon op met "Hoi mam" of "hoi schat" terwijl je helemaal niet kunt weten dat zij 't zijn.

Ik heb wel eens voorspellende dromen, soms iedere nacht wel eentje en soms maandenlang niet.

Allebei zit in de familie, allebei heb ik sinds de dood van m'n overgrootoma ongeveer (sinds een jaar of 12-13), althans, echt heftig. Daarvoor ook maar minder.
  zondag 4 september 2005 @ 20:38:20 #71
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30268892
Ik heb 6 zintuigen

Reuk
Smaak
Zicht
Gehoor
Tastzin
Propriocepsis

Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30279654
Propriowatte?

Nou ik hoop dat dat loze geteutel nou eens voorbij is en dit topique ontopic kan blijven..

Ikzelf heb regelmatig "deja-vu's" gehad.
Het lastige met die dingen is wederom dat je niet zeker weet of je het echt eerder meegemaakt/gedroomt hebt, of dat je hersenen een hikje hebben..

Wel (wat ik me herinner)1 voorbeeld gehad waarbij ik van tevoren in gedachte zei wie wat op welke toon ging zeggen in een grote groep, en dat vervolgens ook gebeurde. Dit betrof mensen waar ik hooguit 1 keer per jaar mee om ga.
pi_30281111
quote:
Op maandag 5 september 2005 06:30 schreef -Clowntje- het volgende:
Propriowatte?
Iets dat je vertelt waar je armen en benen zich bevinden. Niet dat het bij de vijf basiszintuigen hoort... je zou dan het waarnemen van warmte/koude, gevoel voor evenwicht en pijn ook kunnen noemen.
  maandag 5 september 2005 @ 10:03:42 #74
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30281418
Precies. Maar ik bedoelde maar te zeggen dat 'tastzin' een vaag en onvolledig begrip is.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30542764
ik heb ook een zesde zintuig... ik kijk altijd precies opzij als er een knappe dame, met een lkkr lijf voorbij loopt/fiets/rijd.
verdomt handig kan ik je zeggen
pi_30721105
Gaven die ik heb zijn oa:
Heldervoelen, soms ruiken, helderweten en soms horen.
Ik heb hier vroeger veel last van gehad omdat ik teveel aanvoelde van anderen zonder dit te weten.
Daarbij is gevoelig zijn ook kwetsbaar zijn en dat is in deze harde maatschappij niet gemakkelijk.

Ik heb helderziende dromen gehad, op het moment dat ik ze had begreep ik niet , dat dit helderziende dromen waren, pas later op de momenten zelf, besef je dat je dit al had gedroomd.
Ik denk dat deja vu van momenten ook kunnen komen omdat je soms dus droomt dat dat gebeurde. Het is of het leven een tijdslijn is waar jij op staat.
En in die tijdslijn staan wat dingen vast die je moet leren of meemaken, en soms mag je die vooruitblik even hebben, om zodoende te begrijpen op een onbewust niveau dat je dan een stapje verder bent op die lijn.

Ik geef energie aan dieren en mensen die ik goed ken, niet te vaak maar gewoon, als ze het echt nodig hebben. Ik heb een aantal keren een aura gezien, dit was op momenten dat het schemerig was en ik moe was. Ik vond het erg mooi om te zien!
Ik keek uit het raam naar beneden en zag een vrouw lopen op straat omhult door blauwgroen licht. En tevens mijn kat midden in de nacht die op de bank zat te kijken naar mij, ik werd wakker en zag haar in een groene aura.

Heb altijd moeite gehad met drukke menigten, veel mensen in een ruimte zoals bij een bioscoop etc. Het is dan net of ik al die energieeen om me heen waarneem en in me opneem.
Verder krijg ik soms de energie gedachten van anderen , dus als iemand me belt en nerveus is wordt ik het en is de ander ervanaf.
Gemakkelijk is het niet om zo gevoelig te zijn.
pi_30731481
Ja ik heb gaven, helaas
mama van Myrddin
pi_30739870
quote:
Op maandag 19 september 2005 17:32 schreef Misticle_lightning het volgende:
Ja ik heb gaven, helaas
Waarom helaas?
Het klinkt zo bitter.
Het is een deel van wie je bent ook al is het vaak lastig. Het verdient het wel om een weg in te vinden. Mij is geleerd dat het iedere gave iets is om dankbaar voor te zijn omdat je die niet voor niets hebt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30752809
Voor de mensen die ook durven te laten testen dat ze het hebben. www.randi.org

hier kun je een miljoen dollar krijgen als je kan aantonen dat je bijzondere gaven hebt. Je moet zelf een test aan hun voorleggen via email en dan kun je, niet al te ver van je eigen bewoonsel een test doen. Mocht je superkrachten hebben dan krijg je het geld. Maar het is nog nooit iemand gelukt.
Op het forum daar kun je alle testen en email verkeer tussen de mensen nalezen. Best grappig.

Ik zelf heb geen paranormale gave ofzo. Maar ik ben best wel goed met het lezen van lichaamstaal. Ik kan bv zo zien of iemand ergens een goed of slecht gevoel over heeft. Of iemand ergens ervaring mee heeft, of iets net leert enzo. Maar lichaamstaal kun je onderdrukken en faken. Met pokeren is zoiets handig. Zijn ook boekjes over enzo.
pi_30753124
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 11:37 schreef Enumerator het volgende:
Voor de mensen die ook durven te laten testen dat ze het hebben. www.randi.org

hier kun je een miljoen dollar krijgen als je kan aantonen dat je bijzondere gaven hebt. Je moet zelf een test aan hun voorleggen via email en dan kun je, niet al te ver van je eigen bewoonsel een test doen. Mocht je superkrachten hebben dan krijg je het geld. Maar het is nog nooit iemand gelukt.
Op het forum daar kun je alle testen en email verkeer tussen de mensen nalezen. Best grappig.

Ik zelf heb geen paranormale gave ofzo. Maar ik ben best wel goed met het lezen van lichaamstaal. Ik kan bv zo zien of iemand ergens een goed of slecht gevoel over heeft. Of iemand ergens ervaring mee heeft, of iets net leert enzo. Maar lichaamstaal kun je onderdrukken en faken. Met pokeren is zoiets handig. Zijn ook boekjes over enzo.
Heb niet de minste behoefte om mezelf te laten testen op wat dan ook. Ik ben wie ik ben en voel wat ik voel. Is geen test voor nodig. Hoef dat allemaal toch ook niet te bewijzen.

Maar wat je zegt over lichaamstaal..... het is wel zo dat ik merk dat dat in een livecontact ook wel meespeelt. Niet altijd even bewust. Ik denk dat dat voor de meeste mensen wel zal gelden.
Ook mensen die in staat zijn om anderen te helpen met hun gaven zulen bewust of onbewust van dit aspect gebruik maken. Uiteindelijk moet je wel enig psychologisch inzicht hebben als je je hiermee inlaat. Wil niet zeggen dat er geen andere zaken mee kunnen spelen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  donderdag 22 september 2005 @ 21:06:37 #81
76339 woeshie
Let your mind go
pi_30837155
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
weet nie of et een gave is of iets onderbewust, maar ik heb sterk het vermoeden dat ik emoties van andere mensen oppik en diezelf dan voel.
Tis meer een vleok eigenlijk.

Vaak genoeg voel ik me goed en heb ik ook geen ene reden om me anders te voelen en sta ik bij iemand in de buurt en voel ik me in ene depressief, of heel opgewekt, of moe o.i.d.
Ben ik zelf weer met dingen bezig heb ik dit allemaal niet. Beetje moeilijk uittelleggen maar zo voel ik et.
Ik heb zo'n beetje hetzelfde !

Kom ik bijvoorbeeld goed gezind op mijn werk toe. Collega die iets verder zit is nogal down. Nog geen 5 min later ben ik ook down ..

Maar het werkt gelukkig ook omgekeerd Ben soms beetje droevig en depri, maar ben ik dan omsingeld door happy happy mensen, voel ik me toch ook iets beter
  donderdag 22 september 2005 @ 21:28:01 #82
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_30838141
maar dat is bij iedereen
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_30838440
Ik heb een hele bijzondere gave, 'nuchterheid' genoemd. Heerlijk is dat, je gelooft bijvoorbeeld geen woord van wat je op een bepaald subforum leest.
pi_30875972
Ik wil niemand beledigen, maar degenen die beweren paranormaal begaafd te zijn zou ik willen vragen: Is dat écht zo? Of zeg je dit alleen maar om (onbewust) aandacht te trekken? Als dat laatste het geval is hou je jezelf enorm voor de gek. De kans bestaat dat je er zover in doorslaat dat je je realiteitsgevoel kwijt raakt. Ook kan je anderen voor de gek houden, maar tevens kunnen mensen jóuw voor de gek houden omdat ze misbruik maken van jouw openheid in het paranormale.

Er zijn nogal wat mensen die beweren over paranormale gaven te beschikken en zodoende hun diensten aanbieden tegen een vergoeding. Ik denk dat het overgrote deel charlatans en oplichters zijn. Het feit dat ze aardig en sympathiek overkomen doet daar niets aan af. En zeker als de vergoeding die ze vragen hoog is of ze ingestraald water enzo verkopen moet je lont ruiken. Over de door jullie zo befaamde Char heb ik ook mijn twijfels. Hoe ze de namen van overleden mensen kan raden is me een raadsel, maar ik vermoed sterk dat het een knap goochelkunstje is. En als ze wel contact krijgt met geesten kunnen dat weleens geesten zijn met weinig goede bedoelingen, want ik lees vaak dat goede geesten niet reageren als men contact met ze zoekt via een (occult) ritueel. Ze komen (in zeldzame gevallen) vanzelf naar je toe maar als je dat niet wilt gaan ze vanzelf weer weg. Ze dringen zich niet op en maken je niet bang.
pi_30876731
Ik geloof wel dat er een paranormale wereld is. Echter denk ik dat je je voornamelijk op je aardse leven moet concentreren. Wat iemand op dit forum al zei, je hebt hier een taak. Het aardse leven heeft genoeg te bieden alsook kan je je inzetten om je steentje bij te dragen de aarde voor iedereen.
pi_30877895
Tussen de regels doorlezen, tot zover dit een gave te noemen is. Vaak ook aan de hand van tot ik het toelaat aan mijn eigen gemoedstoestand.
pi_30878011
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 00:28 schreef Netflier het volgende:
Hoe ze de namen van overleden mensen kan raden is me een raadsel, maar ik vermoed sterk dat het een knap goochelkunstje is.
Aflezen van je eigen informatie- en energieveld, duh.
pi_30878116
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 01:01 schreef Netflier het volgende:
Ik geloof wel dat er een paranormale wereld is. Echter denk ik dat je je voornamelijk op je aardse leven moet concentreren. Wat iemand op dit forum al zei, je hebt hier een taak. Het aardse leven heeft genoeg te bieden alsook kan je je inzetten om je steentje bij te dragen de aarde voor iedereen.
Dat denk ik ook. Iedereen is bijzonder op zijn/haar manier. Iedereen heeft gaves, alleen is het voor degenen die onzichtbare gaves hebben extra moeilijk. Als je een auto in elkaar kan zetten dan is dat zichtbaar, tastbaar en wordt dat gewaardeert in de vorm van een loon.

Als je onzichtbare gaves hebt wordt het je op diverse vlakken heel moeilijk gemaakt, zeker in deze tijd. Alles draait om geld, macht, een eigen huis, een goeie baan. Maar de aandacht voor de medemens is weg. Vrijwilligers krijgen het steeds moeilijker qua ziekenfonds, qua waardering. Waarom moeite doen als het toch niet gewaardeert wordt?

En dan bedoel ik waardering voor de eenvoudige dingen, dus even die groet of die glimlach naar je medemens. Niet snijden op de snelweg, niet zeiken als er iemand een sigaret in je buurt opsteekt, niet zeuren als de buren een feestje hebben. Gewoon een beetje rekening houden met elkaar..........is dat nou zo moelijk

Mja, blijkbaar, iedereen een USA-pistool en afknallen iedereen die te dicht bij komt
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_30879668
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 02:25 schreef Morwen het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Iedereen is bijzonder op zijn/haar manier. Iedereen heeft gaves, alleen is het voor degenen die onzichtbare gaves hebben extra moeilijk. Als je een auto in elkaar kan zetten dan is dat zichtbaar, tastbaar en wordt dat gewaardeert in de vorm van een loon.

Als je onzichtbare gaves hebt wordt het je op diverse vlakken heel moeilijk gemaakt, zeker in deze tijd. Alles draait om geld, macht, een eigen huis, een goeie baan. Maar de aandacht voor de medemens is weg. Vrijwilligers krijgen het steeds moeilijker qua ziekenfonds, qua waardering. Waarom moeite doen als het toch niet gewaardeert wordt?

En dan bedoel ik waardering voor de eenvoudige dingen, dus even die groet of die glimlach naar je medemens. Niet snijden op de snelweg, niet zeiken als er iemand een sigaret in je buurt opsteekt, niet zeuren als de buren een feestje hebben. Gewoon een beetje rekening houden met elkaar..........is dat nou zo moelijk

Mja, blijkbaar, iedereen een USA-pistool en afknallen iedereen die te dicht bij komt
Dat is allemaal waar. En omdat de maatschappij niet zo werkt betekend nog niet dat je dat allemaal zelf niet zou kunnen doen. Ik doe het wel. Ik heb jaren geleden besloten mijn eigen weg te kiezen. dat betekend dat ik WEL glimlach naar een persoon op straat, ook als die persoon niet teruglacht. Ik groet mijn buren wel, ook als ze dat zelf niet doen. En echt.... uiteindelijk krijg je het terug. je kunt zo je hele omgeving infecteren. Dat is ook het principe van verbeter de wereld en begin bij jezelf. Schijt aan een groot huis en een auto en de poen. UIteindelijk draait het daar niet om. Een glimlach maakt gelukkiger.

@Netflyer.... voor wat betreft gaves....Het is niks bijzonders. Of juist wel maar dan net zoals al het andere dat je maakt tot wie je bent. Niks om poeha over te hebben. En af en toe is het ook wel handig. Soms ook lastig. Maar het is gewoon een deel van een individu dat hier in het aardse leeft. Dat wil dus niet zeggen dat je je perse alleen daarop moet concentreren alsof het geen deel zou zijn van het gewone leven. Of dat je er geen aandacht aan zou mogen besteden alsof het geen deel was van het gewone leven. Daar is een baland tussen te vinden. Gewoon op je intuitie afgaan en het gebruiken wanneer je het nodig hebt. Om Morwens voorbeeld nog maar te gebruiken.... Als je auto kapot is en je hebt de gave om zo´n ding aan de praat te krijgen dan zul je die gebruiken als dat zo van pas komt. Ik ben wat emphatisch aangelegd en dat gebruik ik ook als dat zo van pas komt. Gewoon....... niks bijzonders. Niks zweverigs en heel aards.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 24 september 2005 @ 09:28:44 #90
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30879956
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 02:17 schreef Sessy het volgende:

[..]

Aflezen van je eigen informatie- en energieveld, duh.

@netflier

alles wat ik claim te kunnen is allemaal aandacht trekkerij. ik maak niks bekend zodat mensen hetzelf uit kunnen proberen en zelf kunnen ervaren. zoals astraal projectere lijstje van wat ik kan is redelijk lang dus ik ga er niet verder op in. wacht...deed jij niet ook mee met die cursus

gebruik ik ze om mensen te helpen. in het verleden wel, op het moment niet, misschien in de toekomst weer wel. gebruik ik ze voor persoonlijk gewin? of om mensen pijn te doen of wraak op ze te nemen? neen ook niet. op moment zijn ze meer een speeltje en om sommige aspecten van me leven wat te vergemakkelijken. gebruik ze de laatste tijd zo min mogelijk. je raakt anders inderdaad de link met je aardse leven kwijt. en zoals ik vaker zeg je moet een gezonde balans vinden anders doe je jezelf te kort.

maar ik vind het inderdaad absurd als je ziet hoeveel geld mensen durven te vragen. geen enkele reden is goed genoeg om zulke bedragen fatsoenlijk te kunnen noemen.

er was iemand die sceptisch was die ik toch gedeeltelijk heb kunnen overtuigen. iets waarvan ik mezelf na afloop ook een beetje verbaasde van de precisie. ik ga niet heel het verhaal opnieuw uittypen, maar dit was het meest duidelijke wat ik tot nu toe naar iemand toe heb kunnen doen. http://jufus.me.uk/index.php?showtopic=862 in het kort. ik deed precies hetzelfde als Char, behalve ik ging geen letters raden. noch kon ik degene zien/horen waarmee ik bezig was dus kon geen psychologie of bodylanguage gebruiken noch stelde ik vragen waarop degene zelf antwoord zou geven. in kort Cold Reading. ik zei gewoon dat ik niet wist hoe die man heette, maar gaf wel een omschrijving van zijn uiterlijk, tijd van sterfte, manier van sterfte, leeftijd waardoor ze wisten over wie ik het had.

dat geesten met goede bedoelingen niet reageren als je ze oproept is onzin. ik heb ze bijna constant om me heen zitten thuis. op straat zie ik er ook genoeg. ze zijn praktisch overal te vinden en als je er toe in staat bent kun je zo met ze communiceren als je wilt. niks occults aan. het is wel zo dat het grote merendeel van de geesten hier niet hoort te zijn, maar dat maakt ze niet meteen negatief. in princiepe is dat stukje van je tekst gewoon bijgeloof, gebrek aan ervaring, bang makerij

ingestraald water. hoe vaak ik daar al niet om gelachen heb
kan net zo goed een pak bar le duc kopen bij de plaatselijke supermarkt.
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 08:47 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat is allemaal waar. En omdat de maatschappij niet zo werkt betekend nog niet dat je dat allemaal zelf niet zou kunnen doen. Ik doe het wel. Ik heb jaren geleden besloten mijn eigen weg te kiezen. dat betekend dat ik WEL glimlach naar een persoon op straat, ook als die persoon niet teruglacht. Ik groet mijn buren wel, ook als ze dat zelf niet doen. En echt.... uiteindelijk krijg je het terug. je kunt zo je hele omgeving infecteren. Dat is ook het principe van verbeter de wereld en begin bij jezelf. Schijt aan een groot huis en een auto en de poen. UIteindelijk draait het daar niet om. Een glimlach maakt gelukkiger.
mooi stukje van de Law of Attraction. je krijgt dat wat je zelf uitstoot. denk je negatief, dan krijg je negatieve dingen op je weg. en andersom natuurlijk. het natuurlijke begrip van tegen overgestelde polen die mekaar aantrekken is onzin. maar mensen geloven er zo hard in dat ze hun eigen onderzoeken beinvloeden om tot resultaten te komen die ze verwachten

[ Bericht 18% gewijzigd door Enyalius op 24-09-2005 09:49:48 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_30880265
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 09:28 schreef Enyalius het volgende:

mooi stukje van de Law of Attraction. je krijgt dat wat je zelf uitstoot. denk je negatief, dan krijg je negatieve dingen op je weg. en andersom natuurlijk. het natuurlijke begrip van tegen overgestelde polen die mekaar aantrekken is onzin. maar mensen geloven er zo hard in dat ze hun eigen onderzoeken beinvloeden om tot resultaten te komen die ze verwachten
Het laatste stukje begrijp ik niet helemaal geloof ik. Sarcasme of niet? Kun je je wat nader verklaren?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30880296
sommigen hebben de gave om goed te kunnen liegen
en anderen hebben weer de gave om degenen die liegen te geloven
pies on joe toe
  zaterdag 24 september 2005 @ 10:10:20 #93
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30880323
geen sarcasme. Law of Attraction http://healing.about.com/(...)/lawofattraction.htm

beetje veel om hier neer te zetten dus leef je uit met die link
kan tevens google gebruiken voor meer informatie er over.
als je bezig bent stel ik voor beetje te verdiepen in Abraham Hicks. heeft ook aparte ideologien die tot nieuwe inzichten kunnen leiden.
quote:
Law of Attraction

We create our own reality. We attract those things in our life (money, relationships, employment) that we focus on.

[ Bericht 18% gewijzigd door Enyalius op 24-09-2005 10:17:22 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_30880478
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 09:28 schreef Enyalius het volgende:

Dat eerste stukje snapte ik ook al en dat is ook wat ik begrijp uit de link. Maar de vetgedrukte zin snap ik niet. Hoe zie je dat in een dagelijks voorbeeld?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30880572
stel dat je kan raden wat een dichte kaart is
je hebt het 20 keer fout en 1 keer goed
dan denk je bij jezelf "hmmm 1 keer goed, zal ik dan toch een gave hebben "
pies on joe toe
pi_30880596
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 10:26 schreef bonke het volgende:
Neu.... dan denk ik: toevallig... ik had er een goed, grappig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30880655
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 10:26 schreef bonke het volgende:
En dat soort spelletjes zijn trouwens net zo flauw als je ophangen aan de resultaten van bijvoorbeeld een IQ test. Terwijl je, om een beeld van iemand te krijgen ook zou kunnen kijken naar de toepasbaarheid van iemands kwaliteiten in het dagelijks leven. En niet te vergeten de wijsheid die iemand kan hebben in de dagelijkse omgang. Zonder daar allemaal testjes aan te hangen.

Als ik een test doe om te bewijzen of ik wel of niet een bepaalde gave heb... Who cares? Ik niet. JIj wel? nou..... lekker dan. Ik zal er niet aan meewerken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30880660
jij misschien wel, maar een heleboel anderen niet
pies on joe toe
pi_30880686
iq testen zijn meestal ook onzinnig
je kan een gigantisch goed gevoel hebben voor wiskunde maar bv vanuit het niets een goed werkend apperaat te bouwen is weer wat anders
pies on joe toe
pi_30880808
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 10:34 schreef bonke het volgende:
iq testen zijn meestal ook onzinnig
je kan een gigantisch goed gevoel hebben voor wiskunde maar bv vanuit het niets een goed werkend apperaat te bouwen is weer wat anders
Exactly my point.
Dus een gave hebben om te weten wat er op een omgekeerd kaartje staat is toch ook alleen maar handig als je pokert voor grof geld.

Ik heb het vermogen om mensen aan te voelen. Een deel daarvan is gewoon mensenkennis. Een ander deel ervan is voelen wat die mensen voelen. Daar ga ik echt niet naar opzoek, laat staan het testen. Ik merk het al vaak genoeg in het gewone leven. Als ik daar nou iets mee kan doen door gewoon.... gewoon te doen. Door het voor kennisgeving aan te nemen en heel nuchter te bekijken wat ik ermee aankan. Ik heb immers de wijsheid niet in pacht en hoef hun leven niet te leiden. Maar soms kan ik wel een inzicht geven. Of liever gezegd, bijgdragen tot een inzicht. Nou, da´s dan precies waarom ik die gave blijkbaar heb. Mooi dan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')