abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 augustus 2005 @ 13:30:35 #1
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_30070346
Heb jij gavens en hoe ga je ermee om?
Hoe kwam je erachter en gebruik je het vaak?

Ik zelf *denk* dat ik er een heb waar ik al achtergekomen ben.
Ik kan gedachten lezen zonder dat ik dat wil want dat gebeurd eenmaal zonder dat ik daar erg inheb :s
.
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_30072603
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 13:30 schreef Electro-Worm het volgende:

Ik kan gedachten lezen zonder dat ik dat wil want dat gebeurd eenmaal zonder dat ik daar erg inheb :s
.
Je hebt toch niet mijn gedachten ook gelezen he?

Ik denk zelf niet dat ik echt gaven heb. Misschien heb ik wel een zesde zintuig, maar misschien heeft ook iedereen dat wel.
pi_30088366
Waarom tref je mensen die paranormaal begaafd zijn altijd alleen op internet? Waarom kom ik nooit echt iemand tegen die zegt: "zal ik jouw gedachten eens lezen?" of "zal ik dit object eens laten zweven?"

Hmm, misschien om dezelfde reden dat de gemiddelde online penislengte 19cm is.
pi_30088446
Volgens mijn vrouw heb ik magic fingers als ik haar rug masseer ...

En als je zolang samen bent lijkt het soms wel of je telepatisch verbonden bent ... maar dat is meer iets dat groeit ipv een gave ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_30088933
Tja... Gaves...
Ik heb vooral de gave om alles in de soep te laten lopen!
Maar dat is vast niet wat je bedoeld!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_30089124
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 09:44 schreef spinor het volgende:
Waarom tref je mensen die paranormaal begaafd zijn altijd alleen op internet? Waarom kom ik nooit echt iemand tegen die zegt: "zal ik jouw gedachten eens lezen?" of "zal ik dit object eens laten zweven?"

Hmm, misschien om dezelfde reden dat de gemiddelde online penislengte 19cm is.
Die laatste opmerking...

Tuurlijk is het niet zo moeilijk om gedachtes te raden van mensen die dicht bij staan.

Heb het wel vaker meegemaakt dat ik de gedachte van een andere, vreemde oppikte. Heeeel af en toe heb ik het lef om het te verifieeren. Maar meestal durf ik dat niet. Als kind deed ik dat wel maar dan zag ik al aan gezichetn dat me dat niet in dank werd afgenomen omdat het vaak ook ging om dingen die bewust niet uitgesproken werden.

Dus je wordt ook gecontitioneerd om mensen daarmee niet te confronteren

Het is voor mij ook niet oproepbaar. Het gebeurt gewoon.
Heel vaak als ik iemands haar aan het vlechten ben en ik dus achter iemand sta en met mijn handen in iemands haar zit. Als het nut heeft zeg ik het wel. Of ik geef expres een aanleiding voor die persoon om het wel uit te spreken.

Dromen met symbolische voorboden komen ook regelmatig voor bij mij. Soms heeel lang niet en dan ineens weer heel erg vaak.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_30089396
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Die laatste opmerking...

Tuurlijk is het niet zo moeilijk om gedachtes te raden van mensen die dicht bij staan.

Heb het wel vaker meegemaakt dat ik de gedachte van een andere, vreemde oppikte. Heeeel af en toe heb ik het lef om het te verifieeren. Maar meestal durf ik dat niet. Als kind deed ik dat wel maar dan zag ik al aan gezichetn dat me dat niet in dank werd afgenomen omdat het vaak ook ging om dingen die bewust niet uitgesproken werden.

Dus je wordt ook gecontitioneerd om mensen daarmee niet te confronteren

Het is voor mij ook niet oproepbaar. Het gebeurt gewoon.
Heel vaak als ik iemands haar aan het vlechten ben en ik dus achter iemand sta en met mijn handen in iemands haar zit. Als het nut heeft zeg ik het wel. Of ik geef expres een aanleiding voor die persoon om het wel uit te spreken.

Dromen met symbolische voorboden komen ook regelmatig voor bij mij. Soms heeel lang niet en dan ineens weer heel erg vaak.
Ja, kan me voorstellen dat mensen het je niet in dank afnemen als ze merken dat hun, liever niet geopenbaarde. gedachtes voor jou zo makkelijk te zien zijn!

Ach ja... iedereen heeft zo zijn duistere kanten denk ik dan maar...... Van mij mag iedereen ze weten.......
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:05:35 #8
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_30091969
weet nie of et een gave is of iets onderbewust, maar ik heb sterk het vermoeden dat ik emoties van andere mensen oppik en diezelf dan voel.
Tis meer een vleok eigenlijk.

Vaak genoeg voel ik me goed en heb ik ook geen ene reden om me anders te voelen en sta ik bij iemand in de buurt en voel ik me in ene depressief, of heel opgewekt, of moe o.i.d.
Ben ik zelf weer met dingen bezig heb ik dit allemaal niet. Beetje moeilijk uittelleggen maar zo voel ik et.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_30093208
Voorspellende dromen
Telepathie
Visioenen
Gevoelig voor parnormale activiteiten zoals geestverschijningen
In staat zijn het verleden te 'voelen/zien' van objecten.

dat soort dingen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30093959
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 13:30 schreef Electro-Worm het volgende:

.
Wat leuk, hoe ben je erachter gekomen ?
Misschien leuk als je wat voorbeeldjes noemt waaruit het voor jou bevestigd werd ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_30094000
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
ge:ditte post uit een serie
overlapte elkaar nèt qua tijd
Tja, het is misschien niet heel handig verwoord, maar ik denk dat spinor enkel probeert om mensen wat beter te laten nadenken over extreme meldingen. Ik vind sommige statements best interessant, maar er is bij truth een neiging om elk kritisch denken meteen als flame te zien.

[ Bericht 29% gewijzigd door Mirage op 30-08-2005 13:19:01 ]
Vink alle IMDB top lijsten af op: http://www.icheckmovies.com/
pi_30094139
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:16 schreef ErikSchierboom het volgende:

[..]

Tja, het is misschien niet heel handig verwoord, maar ik denk dat spinor enkel probeert om mensen wat beter te laten nadenken over extreme meldingen. Ik vind sommige statements best interessant, maar er is bij truth een neiging om elk kritisch denken meteen als flame te zien.
Mensen een stelletje fantasten noemen lijkt me toch echt op een flame. Dat verschilt wezenlijk met een kritische noot.
Daar is in feedback al meer dan genoeg over gezegd zonder weer in herhaling te moeten vervallen.

En dan..... fantasten...... ik interpreteer het uit de koker van de user als more or less leugenaars.
Hoewel het woord fantasie toch eigenlijk heel positief is. Je zult het maar niet hebben.
*medelijden heeft*
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30094172
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk zelf niet dat ik echt gaven heb. Misschien heb ik wel een zesde zintuig, maar misschien heeft ook iedereen dat wel.
Ik denk dat dat "6e" zintuig juist hetgeen is waar alle vaardigheden in besloten zitten die men "paranormaal" heeft genoemd.

Voor mijn gevoel zijn het dan ook geen "gaves" maar vaardgiheden, natuurlijke vaardigheden.
En dat wat je nie interesseert of wat je verwaarloost ontwikkel je niet.
Net als iemand die nog nooit een potlood vast heeft gehouden... die zal nooit weten of hij/zij potentie had een goede tekenaar te zijn.

En vaardigheden, iedereen heeft andere vaardigheden die er wat ontwikkeling betreft uitspringt.
De één is goed met woorden, de ander kan goed tekenen... de één heeft de vaardigheid om ieder paard zo mak als een lammetje te krijgen... en weer iemand anders kan je in de meest pittige auto zetten en heeft feeling voor het rijden ermee.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_30094267
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:22 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk dat dat "6e" zintuig juist hetgeen is waar alle vaardigheden in besloten zitten die men "paranormaal" heeft genoemd.

Voor mijn gevoel zijn het dan ook geen "gaves" maar vaardgiheden, natuurlijke vaardigheden.
Net als iemand die nog nooit een potlood vast heeft gehouden... die zal nooit weten of hij/zij potentie had een goede tekenaar te zijn.

En vaardigheden, iedereen heeft andere vaardigheden die er wat ontwikkeling betreft uitspringt.
De één is goed met woorden, de ander kan goed tekenen... de één heeft de vaardigheid om ieder paard zo mak als een lammetje te krijgen... en weer iemand anders kan je in de meest pittige auto zetten en heeft feeling voor het rijden ermee.
Zo is het denk ik inderdaad het beste te omschrijven, maar om dat soort mensen nou gelijk fantasten te noemen
Schoot me ook gewoon even in het verkeerde keelgat aangezien ik de laatste tijd steeds meer mensen in truth zie verschijnen die het beschouwen als het onzinforum.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30094426
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:16 schreef ErikSchierboom het volgende:

[..]

Nee hoor, het was prima verwoord.
Ik heb nu al zoveel mensen zien beweren dat ze telekinese beoefenen, helderziend zijn en telepatisch communiceren dat ik het wel eens in actie wil zien. Mijn derde oog claim is op deze manier net zo geldig. (Bovendien kan ik ECHT een derde oog laten groeien!)
pi_30094498
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:21 schreef nokwanda het volgende:

[..]

En dan..... fantasten...... ik interpreteer het uit de koker van de user als more or less leugenaars.
Hoewel het woord fantasie toch eigenlijk heel positief is. Je zult het maar niet hebben.
*medelijden heeft*
Nee, dat bedoel ik niet... ik geloof best dat er mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat ze gedachten kunnen lezen of emoties kunnen "aanvoelen", maar ik geloof alleen niet dat er iets paranormaals aan de hand is.
pi_30095084
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:35 schreef spinor het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet... ik geloof best dat er mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat ze gedachten kunnen lezen of emoties kunnen "aanvoelen", maar ik geloof alleen niet dat er iets paranormaals aan de hand is.
Ik heb het in Truth ook al vaker gezegd. Dat woord PARA normaal..... Alsof het om een freakshow gaat. Het is niets abnormaals. Kwestie van een natuurlijk proces in de hersenen die ongebruikte delen als het ware snoeien. Als je gewend bent om het wel te gebruiken wordt het ook niet gesnoeit.

Stond een tijdje terug een artikel over in Time magazine

Hier een link naar dat artikel: http://www.time.com/time/covers/1101040510/brain/index.html
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:08:28 #18
126737 Electro-Worm
pi_30095408
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:15 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wat leuk, hoe ben je erachter gekomen ?
Misschien leuk als je wat voorbeeldjes noemt waaruit het voor jou bevestigd werd ?
Als ik aan het kletsen ben me t iemand en dan denk ik iets en hij denkt dat ook maar het gaat helemaal niet over dat onderwerp waar we het over hebben en dan zeg ik dat en dan dacht ie dat ook, ik dacht eerst dat t toeval was maar dit is al zo vaak gebeurd...
pi_30095438
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:56 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik heb het in Truth ook al vaker gezegd. Dat woord PARA normaal..... Alsof het om een freakshow gaat. Het is niets abnormaals. Kwestie van een natuurlijk proces in de hersenen die ongebruikte delen als het ware snoeien. Als je gewend bent om het wel te gebruiken wordt het ook niet gesnoeit.

Stond een tijdje terug een artikel over in Time magazine

Hier een link naar dat artikel: http://www.time.com/time/covers/1101040510/brain/index.html
Dat jij "paranormaal" negatief vindt klinken en met een freakshow associeert ligt aan jezelf. Telepathie en telekinese zijn nu eenmaal "paranormaal" omdat er geen verklaring bestaat voor deze fenomenen (of zelfs geen aanwijzingen dat ze bestaan, maar daar kun je over discussieren). Niemand heeft gezegd dat het abnormaal is, maar ik geloof niet dat hersenonderzoek heeft aangetoond dat de ontwikkeling van deze gaven een doodnormaal proces is.

edit: alhoewel... niet normaal is eigenlijk sowieso al abnormaal.
pi_30095860
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:10 schreef spinor het volgende:

[..]

Dat jij "paranormaal" negatief vindt klinken en met een freakshow associeert ligt aan jezelf. Telepathie en telekinese zijn nu eenmaal "paranormaal" omdat er geen verklaring bestaat voor deze fenomenen (of zelfs geen aanwijzingen dat ze bestaan, maar daar kun je over discussieren). Niemand heeft gezegd dat het abnormaal is, maar ik geloof niet dat hersenonderzoek heeft aangetoond dat de ontwikkeling van deze gaven een doodnormaal proces is.

edit: alhoewel... niet normaal is eigenlijk sowieso al abnormaal.
Dat ligt niet geheel aan mezelf maar aan de cultuur waarin ik leef. De maatschappij ier kijkt er tegenaan als een freakshow en zo wordt je als mens door de maatschappij ook geconditioneert om iets te vinden. Je denkt alleen maar dat dat een individuele keuze is. Tenzij je echt van nature een tegenstrever bent.

Ook over de bewijsvoering zijn in truth idd ook al zoveel discussies geweest. Dit is een recente:
de wetenschap versus het onverklaarbare

imo.... dat het nu niet aantoonbaar is wil niet zeggen dat dat nooit zo zal zijn. En.... dat het nu niet aantoonbaar is zegt misschien meer over waar naar gekeken wordt. Als je niet precies weet waar het te zoeken en je kijkt alleen naar die delen die je al wel kent en je vindt het daar niet terug....... dan kan het best zo zijn dat er verkeerd gezocht wordt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30096270
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:24 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat ligt niet geheel aan mezelf maar aan de cultuur waarin ik leef. De maatschappij ier kijkt er tegenaan als een freakshow en zo wordt je als mens door de maatschappij ook geconditioneert om iets te vinden. Je denkt alleen maar dat dat een individuele keuze is. Tenzij je echt van nature een tegenstrever bent.

Ook over de bewijsvoering zijn in truth idd ook al zoveel discussies geweest. Dit is een recente:
de wetenschap versus het onverklaarbare

imo.... dat het nu niet aantoonbaar is wil niet zeggen dat dat nooit zo zal zijn. En.... dat het nu niet aantoonbaar is zegt misschien meer over waar naar gekeken wordt. Als je niet precies weet waar het te zoeken en je kijkt alleen naar die delen die je al wel kent en je vindt het daar niet terug....... dan kan het best zo zijn dat er verkeerd gezocht wordt.
Het mooie is juist dat zaken als telekinese en helderziendheid heel makkelijk te testen zijn. Aangezien nooit iemand een succesvolle demonstratie in een gecontroleerde omgeving heeft weten te leveren zie ik na al die jaren van uitzonderlijke claims echt geen reden meer om aan te nemen dat er ook maar eentje waar van is.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:44:24 #22
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30096465
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:37 schreef spinor het volgende:

[..]

Het mooie is juist dat zaken als telekinese en helderziendheid heel makkelijk te testen zijn. Aangezien nooit iemand een succesvolle demonstratie in een gecontroleerde omgeving heeft weten te leveren zie ik na al die jaren van uitzonderlijke claims echt geen reden meer om aan te nemen dat er ook maar eentje waar van is.
ohjah? Dat het heel gemakkelijk te testen is verondersteld dat jij weet hoe het zou moeten werken? Ga jij uit van; als je het 1 keer kan, kan je het ook de 2e keer?
Wat fout zeg, man man, ik heb zelf telekinese beoefend. En ik kon het zelf in mijn eigen kamer, maakt niet uit welke afstand, mensen laten zien, maar in een andere kamer lukte het mij niet..
en nee, heeft niks te maken met tocht. . die was er niet.
Je hebt hier te maken met het onlogische bewustzijn.. hoe durf je dan in godsnaam het bovenstaande te zeggen.. Je kan er gerust vanuit gaan dat dat soort zaken echt wel bestaan.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:50:22 #23
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30096632
Parapsychologie Deel 2

-waarbij die mooie theorien van mij weggelaten kunnen worden, dat was een tijdelijke opvatting . Maar de rest is wel informatief van anderen, denk ik zo.
pi_30096773
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:44 schreef Choices het volgende:

[..]

ohjah? Dat het heel gemakkelijk te testen is verondersteld dat jij weet hoe het zou moeten werken? Ga jij uit van; als je het 1 keer kan, kan je het ook de 2e keer?
Wat fout zeg, man man, ik heb zelf telekinese beoefend. En ik kon het zelf in mijn eigen kamer, maakt niet uit welke afstand, mensen laten zien, maar in een andere kamer lukte het mij niet..
en nee, heeft niks te maken met tocht. . die was er niet.
Je hebt hier te maken met het onlogische bewustzijn.. hoe durf je dan in godsnaam het bovenstaande te zeggen.. Je kan er gerust vanuit gaan dat dat soort zaken echt wel bestaan.
Ik vind het een beetje erg toevallig dat dit soort dingen (lees eigenlijk: alle paranormale dingen) altijd in gesloten kring plaats vinden. Buiten het feit dat het tegen alle natuurwetten indruist vraag ik mij af waarom nooit iemand van zoiets getuigen is geweest (of dat het op video staat oid).
pi_30096814
Tja ik heb de gave om salaris in één dag op te maken...

Maar ff ontopic, nee ik heb voor zover ik weet geen gaven. Al hoor je wel eens van mensen waarbij de gave(n) zich pas openbaren als ze in de 30 zijn. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik wil gaven wil hebben.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:58:37 #26
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30096866
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:55 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje erg toevallig dat dit soort dingen (lees eigenlijk: alle paranormale dingen) altijd in gesloten kring plaats vinden. Buiten het feit dat het tegen alle natuurwetten indruist vraag ik mij af waarom nooit iemand van zoiets getuigen is geweest (of dat het op video staat oid).
Het druist tegen geen enkele natuur wet in. De natuurwetten kloppen, maar er zijn factoren welke hun invloed kunnen uitoefenen op die wetten. Ze zijn dus blijkbaar niet compleet. En dat is geen wonder, moet ik je eerlijk zeggen.

Ook; gesloten kringen, ja dat is gewoon jou pech. Ik heb vrienden van mij het gewoon laten zien, net zoals mijn moeder. Niks geheimzinnigs aan. Ik had het opgenomen op video, met de webcam, toendertijd. Omdat het beoefenen van telekinese kwam door een experimentele drang, dat beoefende ik samen met een vriend van mij. Dus via webcam konden we elkaars vooruitgangen zien, zonder constant heen en weer te reizen.
pi_30097007
Mafketels.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:04:11 #28
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30097023
ik wist niet meer dat hij er was, maar hij is er dus nog, hierbij:
Parapsychologie Deel 1
pi_30097200
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:58 schreef Choices het volgende:

[..]

Het druist tegen geen enkele natuur wet in. De natuurwetten kloppen, maar er zijn factoren welke hun invloed kunnen uitoefenen op die wetten. Ze zijn dus blijkbaar niet compleet. En dat is geen wonder, moet ik je eerlijk zeggen.
De mogelijkheid om energie vanuit je lichaam te verplaatsen in een object om het te laten bewegen is niet mogelijk via de huidige natuurwetten, ook niet door bepaalde factoren te 'beinvloeden' (en dus ook geen spierkracht oid gebruiken). Tenzij jij mij dat haarfijn kan uitleggen natuurlijk.
quote:
Ook; gesloten kringen, ja dat is gewoon jou pech. Ik heb vrienden van mij het gewoon laten zien, net zoals mijn moeder. Niks geheimzinnigs aan. Ik had het opgenomen op video, met de webcam, toendertijd. Omdat het beoefenen van telekinese kwam door een experimentele drang, dat beoefende ik samen met een vriend van mij. Dus via webcam konden we elkaars vooruitgangen zien, zonder constant heen en weer te reizen.
Tja, mijn pech... maar als ik geen bewijs zie, dan geloof ik het niet en zie ik ook geen enkele reden om het ooit te gaan geloven. Maar waarom zet je dan niet zo'n video even online, dan kun je tenminste bewijzen dat het kan, heb je meteen een wereldprimeur. Tot nu toe trapt geen enkele wetenschapper (of ieder nuchter denkend mens) erin. Daarbij: laat James Randi het maar zien, dan verdien je nog een miljoen dollar ook.
pi_30097201
Choices: nu moet ik het dus maar geloven omdat jij zegt dat het kan? Als ik zeg dat ik mini-centaurs uit mijn rectum kan toveren mits ik op mijn eigen kamer zit en ontspannen ben geloof je dat dan ook? Ik blijf erbij dat als het echt zou kunnen iemand het al lang echt gedemonstreerd zou hebben.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:12:28 #31
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30097277
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:09 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

De mogelijkheid om energie vanuit je lichaam te verplaatsen in een object om het te laten bewegen is niet mogelijk via de huidige natuurwetten, ook niet door bepaalde factoren te 'beinvloeden'. Tenzij jij mij dat haarfijn kan uitleggen natuurlijk.
[..]

Tja, mijn pech... maar als ik geen bewijs zie, dan geloof ik het niet en zie ik ook geen enkele reden om het ooit te gaan geloven. Maar waarom zet je dan niet zo'n video even online, dan kun je tenminste bewijzen dat het kan, heb je meteen een wereldprimeur. Tot nu toe trapt geen enkele wetenschapper (of ieder nuchter denkend mens) erin. Daarbij: laat James Randy het maar zien, dan verdien je nog een miljoen dollar ook.
Oh zucht, weer james randy. Hebben jullie niets beters te doen, dan te kijken wie er geld voor geeft? haha. Jij bent zelf behoorlijk naief, als je denkt dat een video online zetten, wereldprimeur maakt. beter zoeken, er zijn genoeg van die filmpjes online. Die van mij stonden tot voorkort online, niks boeiends aan.

Video telt niet als bewijs.. maargoed, blijkbaar lees je de rest van mijn posts niet,
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:13:26 #32
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30097310
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:09 schreef spinor het volgende:
Choices: nu moet ik het dus maar geloven omdat jij zegt dat het kan? Als ik zeg dat ik mini-centaurs uit mijn rectum kan toveren mits ik op mijn eigen kamer zit en ontspannen ben geloof je dat dan ook? Ik blijf erbij dat als het echt zou kunnen iemand het al lang echt gedemonstreerd zou hebben.
Van mij hoef je niks, ik zeg je gewoon hoe de dingen in mijn omgeving in elkaar steken. Wat jij er mee wilt doen, moet je echt zelf weten. Mij heb je er niet mee.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:19:16 #33
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30097482
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:09 schreef IndemnitY het volgende:
De mogelijkheid om energie vanuit je lichaam te verplaatsen in een object om het te laten bewegen is niet mogelijk via de huidige natuurwetten, ook niet door bepaalde factoren te 'beinvloeden' (en dus ook geen spierkracht oid gebruiken). Tenzij jij mij dat haarfijn kan uitleggen natuurlijk.
Oh dus jij weet welke energie ervoor gebruikt word? Hoe weet jij dat er iets vanuit je lichaam moet verplaatsen?
Aannemens.. enkel aannemens.. je weet het niet, doe dan ook niet alsof je weet hoe telekinese zou moeten werken. Ik weet het ook niet.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:23:52 #34
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30097612
Weet je wat het verschil tussen jullie en mij is?
Ik wilde graag weten of het kon, en ging het beoefenen. Zonder zo erg vervelend te zijn en andere mensen lastig te vallen met de vraag naar bewijs, of te verwijzen naar james randy.

Allemaal zelf uitgevogeld.. doe jezelf een plezier; wil je weten of het kan? experimenteer zelf. Wil je niet experimenteren? Dan moet je ook gewoon het onderwerp links laten liggen, zodat de geinteresseerde, fijn verder kunnen praten over deze onderwerpen. zonder het 'ja/nee' spelletje, waar toch geen einde aan komt.
pi_30097636
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:19 schreef Choices het volgende:

[..]

Oh dus jij weet welke energie ervoor gebruikt word? Hoe weet jij dat er iets vanuit je lichaam moet verplaatsen?
Aannemens.. enkel aannemens.. je weet het niet, doe dan ook niet alsof je weet hoe telekinese zou moeten werken. Ik weet het ook niet.
Actie = -Reactie, als iets beweegt, dan moet er ergens anders energie vandaan komen, die beoefend wordt op dat object. Die energie moet dan wel van jouw lichaam afkomen, anders ben jij niet diegene die het object laat bewegen, of ben je het daar niet mee eens?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:44:43 #36
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30098234
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:24 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Actie = -Reactie, als iets beweegt, dan moet er ergens anders energie vandaan komen, die beoefend wordt op dat object. Die energie moet dan wel van jouw lichaam afkomen, anders ben jij niet diegene die het object laat bewegen, of ben je het daar niet mee eens?
Ah.. wie zegt dat er een 'ik' is die het object laat bewegen.
Wie weet is het onbewuste wel deel van het universum, en zorgt het universum ervoor dat het beweegt.
Tuurlijk is dit voor jou ver gegrepen, maar je moet je referentiekaders even weglaten. Maar de mogelijkheden zijn eindeloos, wat nou, als 'ik' niet mijn lichaam ben, maar slechts dit lichaam laat bewegen.
De wetenschap heeft nog geen enkel bewijs gevonden voor een ziel, maar zet het ook niet neer als een onmogelijkheid, alleen een onwaarschijnlijkheid -afhankelijk welke wetenschapper je spreekt. Hetzelfde geld voor telekinese mijn beste vriend, niks in de wetenschap is een werkelijke onmogelijkheid, alleen een onwaarschijnlijkheid. En het feit dat dit door de ene wetenschapper word beaamd en de andere niet, zegt al genoeg.
Wetten zijn nooit niet subjectief aan verandering. Het verleden geeft geen garantie voor de toekomst.
Maar de implicatie dat ik mijn lichaam ben, is juist nou net dat; een aannemen.

Ik weet niet of jij bekent bent met quantum physics, maar ook daarin worden heel veel ontdekkingen gedaan die heel wat wetten lijken tegen te spreken. Zoals bijvoorbeeld het Tunnel effect, waar deeltjes door elkaar kunnen gaan. Dat theoretisch, een steen door een ruit kan vliegen, zonder dat de ruit breekt, en alles intact blijft.
Net zoals de chaos theorie, die beweert dat er altijd een onzekerheidsfactor in het spel is, en dat actie reactie niet zo rechtlijnig blijkt te zijn, als dat de wetenschap altijd aannam (let op; aannam. de wetenschap zit zo vol met aannemens dat men door de bomen het bos niet meer ziet.)
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:15:09 #37
126737 Electro-Worm
pi_30103016
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Jij dacht zeker aan trekdrop
pi_30117463
Tja gaven.. Denk idd meer dat het met de geest heeft te maken en hoe open je staat voor van deze dingen. Zelf heb ik meerdere dingen meegemaakt. Ik kan geesten zien vanaf dat ik 12 was en het laatste jaar kan ik ook met ze "praten". Ik heb vaak met mensen dat ik dezelfde dingen zoals hun zeggen ook al hadden we het helemaal niet over. Ik droom ook vaak dromen die een tijd later door komen. Ik zal een voorbeeld geven. Toen ik 15 was droomde ik over een jongen die ik nooit had gezien. Hij voelde heel echt aan en ik zag precies hoe hij eruit zag. Twee weken later stond hij voor mijn deur want hij kwam in mijn gebouw wonen. Wij hebben een jaar lang een verhouding gehad.
Deuren dicht kunnen slaan met me gedachten (kan ik nu niet meer) cigaretten over tafels kunnen rollen met me "gedachten"..als ik boos wordt slaat mijn stereo altijd op hol. I kweet altijd wie er belt als de telefoon gaat. Ik heb ook een hele telepatische verhouding met mijn moeder die in amerika woont. Als zij zich rot voelt vol ik me ook meteen rot en bel ik haar op omdat ik weet dat er iets aan de hand is... Iedere keer zit ze in een depressie. Tja..dit zijn alleenmaar een paar voorbeelden..Ik kom wel met wat meer later..nu ga ik slapen. Trusten iedereen!
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_30122685
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:55 schreef IndemnitY het volgende:

Buiten het feit dat het tegen alle natuurwetten indruist

Hm, yep en vandaar dat dieren oha beter (kunnen) aanvoelen dan mensen.
In die zin staat de mens juist (veel) verder af van de natuur en dier, zou je moeten weten, niet?
Gezien natuurwetten -> dieren, natuur, etc
Mens -> wetenschappelijk(er) ingesteld, daarom minder met de natuur en oha rationeel.
Conclusie: natuurwetten op de mens (nog) amper van toepassing, omdat de mens beweert te zeggen dat het tegen alle natuurwetten indruist.

Dus conclusie: hilarisch dat of als men dat zegt !

Overigens begint het (bijna) erg boring (gaap) te worden dat zowat elk truth topic verzandt in een discussie over dat het niet bestaat, circa wel bestaat etc etc. Die discussie begint overigens altijd aan de kant van de sceptici, aan de kant van degenen die nog durven te beweren dat het tegen alle natuurwetten indruist .

Mijn gave is overigens de gave om als iemand A blijft zeggen, rustig B te blijven zeggen. Als ik dat zo zie. En in zonnen ben ik ook heel goed .
  woensdag 31 augustus 2005 @ 10:41:44 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_30124560
Licht empathisch en heel licht telepatisch (alleen bij luitjes die ik vaak zie).

Schijnt trouwens een familiedingetje te zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_30124725
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:22 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het zou goed kunnen..
quote:
Is iets intuitiefs een vaardigheid te noemen? Is iets intuitiefs te "trainen"?
quote:
Ik vraag me af of paranormaliteit hier onder te beschouwen is, omdat ik nog niet helemaal helder heb hoe je dat zelf zou kunnen ontwikkelen.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 10:55:14 #42
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30124920
ik sluit me aan bij mirage, het stuk dat alice heeft gequote.

veel dingen die tegenwoordig als "normaal" in het leven geaccepteerd zijn zijn in princiepe ook "gaves". en ja je kunt het beter verwoorden als "vaardigheden". sommige hebben erg veel "geluk" met kansspellen bijvoorbeeld. anderen kunnen exceptioneel goed muziek maken of tekenen of wat dan ook. iedereen heeft zo zijn talent. tuurlijk je kan jezelf iets aanleren, maar het zal nooit zo goed zijn als iemand met dat talent. maar ja, gaves die je hebt zijn niet de laatste. je zult van tijd tot tijd aanvullingen krijgen en als je iets graag wilt grote kans is dat dat een talent word voor een volgend leven.

je kunt iets intuitiefs een vaardigheid noemen. je gebruikt iets zonder er al te veel bij na te denken. EW vroef op MSN of snelle reflexen hebben een gave is. maar dat is in princiepe je helderziendheid onbewust gebruiken en iets zien aankomen vlak voordat het gebeurd. dus je anticipeerd en reageerd erop op het moment dat het gebeurd. zodra je bewust bent van je intuitieve reacties en er bewuster mee omgaat dan ben je al bezig om het te "trainen". je gaat dan leren begrijpen hoe iets intuitiefs werkelijk in mekaar steekt en dan zie je zelf hoe je het bewust kan aanroepen.

en iedereen heeft andere vaardigheden, maar iedereen heeft ook een aantal die vrij standaard zijn. helderziendheid, empatisch, telepathy zijn dingen die zo'n beetje iedereen wel heeft. hoe nauwkeurig het is hangt af van hoe ver je bent in je ontwikkeling er mee.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_30127089
Hear hear Precies hoe ik er over denk
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_30132753
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 09:08 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Hm, yep en vandaar dat dieren oha beter (kunnen) aanvoelen dan mensen.
In die zin staat de mens juist (veel) verder af van de natuur en dier, zou je moeten weten, niet?
Gezien natuurwetten -> dieren, natuur, etc
Mens -> wetenschappelijk(er) ingesteld, daarom minder met de natuur en oha rationeel.
Conclusie: natuurwetten op de mens (nog) amper van toepassing, omdat de mens beweert te zeggen dat het tegen alle natuurwetten indruist.

Dus conclusie: hilarisch dat of als men dat zegt !
Weet je wat pas echt hilarisch is: deze gedachtengang! Jeetje zeg, natuurwetten zijn minder op mensen van toepassing omdat mensen minder dicht bij de natuur staan? Het leuke aan natuurwetten is dat ze zich totaal niet interesseren voor wat jij van ze vindt. Als wij er niet meer zijn, of nog sterker helemaal niemand, op aarde dan nog zullen de natuurwetten gelden.
Vink alle IMDB top lijsten af op: http://www.icheckmovies.com/
pi_30161596
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 15:05 schreef ErikSchierboom het volgende:

Weet je wat pas echt hilarisch is: deze gedachtengang! Jeetje zeg, natuurwetten zijn minder op mensen van toepassing omdat mensen minder dicht bij de natuur staan? Het leuke aan natuurwetten is dat ze zich totaal niet interesseren voor wat jij van ze vindt. Als wij er niet meer zijn, of nog sterker helemaal niemand, op aarde dan nog zullen de natuurwetten gelden.
Weet je wat nog hilarischer is, dat jij hetzelfde zegt (denkt) als ik alleen dan zogenaamd mij hilarisch vindt. Take it easy take a sisi, enzo. Kijk maar, want:
quote:
Jeetje zeg, natuurwetten zijn minder op mensen van toepassing omdat mensen minder dicht bij de natuur staan?
Idd, dat zeg ik en durf ik te beweren ja.
Want.
quote:
Het leuke aan natuurwetten is dat ze zich totaal niet interesseren voor wat jij van ze vindt. Als wij er niet meer zijn, of nog sterker helemaal niemand, op aarde dan nog zullen de natuurwetten gelden.
Maw, je bent het met me eens, good for you
pi_30163985
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:09 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Weet je wat nog hilarischer is, dat jij hetzelfde zegt (denkt) als ik alleen dan zogenaamd mij hilarisch vindt. Take it easy take a sisi, enzo. Kijk maar, want:
[..]

Idd, dat zeg ik en durf ik te beweren ja.
Want.
[..]

Maw, je bent het met me eens, good for you
Heb jij onlangs een lobotomie moeten ondergaan ofzo? Naast het feit dat je complete onzin loopt te verkondigen, spreek je jezelf op zo'n bizarre manier tegen dat het bijna pijn doet.
pi_30164202
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:19 schreef spinor het volgende:

[..]

Heb jij onlangs een lobotomie moeten ondergaan ofzo? Naast het feit dat je complete onzin loopt te verkondigen, spreek je jezelf op zo'n bizarre manier tegen dat het bijna pijn doet.
spinor, ik stel voor dat jij op een andere manier gaat posten.
Ik kom jouw met vlagen her en der tegen en je posts zijn bijna nooit langer dan 1 zin.
Het voegt nooit iets toe aan de discussie
en vaker wel dan niet probeer je iemand belachelijk te maken.

ophouden.
Sir Winston Churchill
pi_30164207
Gelukkig heb jij meer toe te voegen hé spinor
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_30164439
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:19 schreef spinor het volgende:

Heb jij onlangs een lobotomie moeten ondergaan ofzo?
1. schelden doe je maar ergens anders.
quote:
Naast het feit dat je complete onzin loopt te verkondigen, spreek je jezelf op zo'n bizarre manier tegen dat het bijna pijn doet.
2. Pleister nodig?

Maar ik zal het uitleggen, aangezien die paar die tegen mij in gaan, kennelijk alleen met schelden of ander dergelijk laag gedrag uit de hoek kunnen komen.

Indemnity beweert, brengt het als een feit, dat het tegen alle natuurwetten indruist.
Ik zeg: nope, kort gezegd. De mens is rationeel, beschikt over een ego, etc. Vervolgens beweert huppeldepup dat het hilarisch is dat ik dat zeg, om vervolgens te komen met, ook kort gezegd, de natuur gaat zijn eigen gang.

En nu mijn vraag: wat snap jij/jullie er niet aan dat als de mens verder weg van de natuur staat, het zowaar bijna onmogelijk is om één te zijn/worden met de natuur.

Lijkt me logisch niet, dat dat bijna uit den boze is (dan).
Of wou jij zeggen dat de mens over geen ego beschikt, te vergelijken is met dieren die goed kunnen aanvoelen of dat het klimaat te beheersen is? Probeer het zou ik zeggen.

Oh ja, en voor het geval je denkt dat energie alleen uit amperé's bestaan, ook daar 'denkt' de natuur anders over. Dus tegen alle natuurwetten indruist. Ja, voor de zgn rationeel denkende mens wel, voor de natuur niet.

En daar heeft de natuur idd absolute schijt aan

En nu jij!
pi_30164758
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:26 schreef Mirage het volgende:

[..]

spinor, ik stel voor dat jij op een andere manier gaat posten.
Ik kom jouw met vlagen her en der tegen en je posts zijn bijna nooit langer dan 1 zin.
Het voegt nooit iets toe aan de discussie
en vaker wel dan niet probeer je iemand belachelijk te maken.

ophouden.
Soms worden de extreme beweringen in TRU me te veel.
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:33 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

1. schelden doe je maar ergens anders.
[..]

2. Pleister nodig?

Maar ik zal het uitleggen, aangezien die paar die tegen mij in gaan, kennelijk alleen met schelden of ander dergelijk laag gedrag uit de hoek kunnen komen.

Indemnity beweert, brengt het als een feit, dat het tegen alle natuurwetten indruist.
Ik zeg: nope, kort gezegd. De mens is rationeel, beschikt over een ego, etc. Vervolgens beweert huppeldepup dat het hilarisch is dat ik dat zeg, om vervolgens te komen met, ook kort gezegd, de natuur gaat zijn eigen gang.

En nu mijn vraag: wat snap jij/jullie er niet aan dat als de mens verder weg van de natuur staat, het zowaar bijna onmogelijk is om één te zijn/worden met de natuur.

Lijkt me logisch niet, dat dat bijna uit den boze is (dan).
Of wou jij zeggen dat de mens over geen ego beschikt, te vergelijken is met dieren die goed kunnen aanvoelen of dat het klimaat te beheersen is? Probeer het zou ik zeggen.

Oh ja, en voor het geval je denkt dat energie alleen uit amperé's bestaan, ook daar 'denkt' de natuur anders over. Dus tegen alle natuurwetten indruist. Ja, voor de zgn rationeel denkende mens wel, voor de natuur niet.

En daar heeft de natuur idd absolute schijt aan

En nu jij!
Eh, nee. Jij beweerde keihard dat natuurwetten amper nog van toepassing zijn op de mens omdat de mens niet meer dicht bij de natuur staat. Alsof we binnenkort geen invloed meer ondervinden van bijvoorbeeld de zwaartekracht als we nog verder "van de natuur af gaan staan".

ps: pleisters helpen doorgaans niet tegen pijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')