abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34237660

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin

Moderators:
Sidekick
sizzler
ExtraWaskracht

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34237706
hooi
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_34237823
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:10 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
hooi
http://www.muttie.nl/Poging%202.wav

Die Mutant....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34237858
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zorg dragen voor kinderen is ook werk.. Denk je echt dat het zo makkelijk is ?
Wat is er mis met kinderen verzorgen.
Waarom is dat minder waard en minderwaardig aan klanten bedienen in een winkel biijv.
Of patienten verzorgen in een ziekenhuis.
Als je kinderen hebt betekent dat toch niet dat het hele leven in het teken van je kinderen staat?
Je kunt wel 3x per dag naar het schoolplein staan en daar praten met lotgenoten maar of je daar echt geluk van wordt, ik vraag het me af.

Het huishouden is ook werk maar geen betaald werk dus alle krediet die je daarvoor krijgt is leuk en aardig maar bij AH koop je daar weinig voor.
pi_34237909
tvp
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_34237954
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:13 schreef RichardQuest het volgende:

Die Mutant....
.

Wanneer doet hij mee met idols?
pi_34238008
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

.

Wanneer doet hij mee met idols?
Zing jij 's wat in.
pi_34238054
Politieke Slowchat - 834

68 botsingen door een uit de hand gelopen legeroefening

Welke debiel gaat er nou rookpotten gebruiken bij mist
pi_34238076
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_34238092
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:19 schreef Tafkahs het volgende:
Politieke Slowchat - 834

68 botsingen door een uit de hand gelopen legeroefening

Welke debiel gaat er nou rookpotten gebruiken bij mist
De helden die ons land verdedigen .
pi_34238093
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:18 schreef RichardQuest het volgende:
Zing jij 's wat in.
Ik heb gelukkig geen mic.
pi_34238146
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:13 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Die Mutant....
Ik sms voor Mutant
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:22:01 #13
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34238158
UCLA-alumnisten tegen links
quote:
Een alumnivereniging van de UCLA (universiteit van Californië) looft een beloning uit aan studenten die video-opnamen of collegedictaten kunnen leveren waaruit “extreem-linkse” denkbeelden van professoren naar voren komen. Op de website van de vereniging staat een lijst met dertig namen van de “radicaalste” professoren. De vereniging zegt bezorgd te zijn dat de professoren lestijd gebruiken om “George Bush en het bedrijfsleven” zwart te maken. Een van de dertig professoren, Peter McLaren, vindt het lijken op de jaren 50. “Toen was het McCarthy die op dezelfde wijze op communisten joeg.” Behalve propagandistisch is het ook een domme zet van de alumnivereniging: inmiddels zijn een aantal belangrijke leden van de vereniging opgestapt uit protest tegen deze hetze.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)ten_tegen_links.html
Kijk, zo pak je je politieke tegenstanders aan. [14.gif]
pi_34238887
quote:
Wiegel staat vierkant achter Van Aartsen
Gepubliceerd op donderdag 19 januari 2006
DEN HAAG (ANP) - Voormalig VVD-leider Wiegel staat ,,vierkant achter Jozias van Aartsen'' en zijn kandidatuur voor het lijsttrekkerschap van de VVD. Wiegel heeft dat donderdag bekendgemaakt.

Hij reageert op de commotie die woensdag ontstond over een initiatief van afdelingsvoorzitter Blom van de VVD in Alphen aan den Rijn. Die is een actie begonnen om Wiegel te bewegen zich kandidaat te stellen als VVD-lijsttrekker. Blom zegt al positieve reacties te hebben gekregen van 200 van de bijna 500 VVD-afdelingen.

Partijvoorzitter Van Zanen van de VVD noemde het initiatief van Blom woensdag ,,buitengewoon stom''. Volgens hem wekt de actie de indruk dat de VVD geen vertrouwen heeft in haar aanvoerder Van Aartsen. Van Aartsen zelf wilde woensdag niet reageren, maar liet donderdag weten ,,verheugd'' te zijn over de verklaring van Wiegel.

Wiegel leidde de VVD in de jaren '70 en was in het kabinet Van Agt-1 vicepremier. Daarna verliet hij de Haagse politiek, maar hij bleef bij de liberale achterban zeer populair. Hij heeft de afgelopen tijd wel eens gezinspeeld op een terugkeer naar Den Haag, maar zei daar steeds bij op ,,een passsend moment'' zijn beslissing kenbaar te zullen maken.

Van het lijsttrekkerschap lijkt Wiegel met zijn verklaring van donderdag definitief af te zien. Maar over de mogelijkheid dat hij in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van mei 2007 wordt gepresenteerd als de kandidaat-premier van de VVD laat hij zich niet uit.
Mijn stem krijgen ze landelijk in 2007 niet.
pi_34238969
Mijn stem zouden ze toch al niet krijgen .
pi_34239002
De Wiegelsaurus! Dadelijk krijgen we nog Sharon-taferelen....
pi_34239140
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef RichardQuest het volgende:
De Wiegelsaurus! Dadelijk krijgen we nog Sharon-taferelen....
Z'n leeftijd valt nog best mee geloof ik . Maar ach hij zit daar veel te mooi in Diever die is wel gek om terug te gaan naar den haag.
pi_34239243
quote:
Commotie over interview topmilitair Berlijn
Het interview met Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn in Elsevier van deze week heeft in politiek Den Haag tot beroering geleid. Zijn uitspraak over de bemoeienis van Tweede-Kamerleden met de operationele details van de Nederlandse missie naar Afghanistan is bij een aantal kamerleden in het verkeerde keelgat geschoten.

De woorden van Berlijn zijn volgens D66 'zeer onverstandig', de SP vindt Berlijn 'te badinerend' en GroenLinks noemt 'de badinerende toon zeer verbazingwekkend'.

Berlijn zegt in Elsevier het niet zo'n goed idee te vinden 'als kamerleden in allerlei militaire overwegingen treden. Dan ontstaat een situatie dat mensen in de Haagse fauteuil een column lezen en opeens extra troepen of bewapening willen sturen'.

Politiek verantwoordelijk
D66-kamerlid Bert Bakker zegt dat het uiteindelijk de Kamer is die politiek verantwoordelijk is voor het wel of niet uitzenden van militairen. Bakker geeft toe dat politici geen deskundigen zijn, maar dat zij wel de politieke keuze maken. 'Daarbij spelen allerlei factoren een rol, inclusief de militaire.' Het kamerlid vindt dat Berlijn de politiek maar beter aan de politiek kan overlaten.

SP-kamerlid Harry van Bommel is het wel eens met de uitspraak van de commandant, maar hij vindt dat Berlijn zich te neerbuigend uitlaat over hoe kamerleden tot een beslissing komen. 'Het is echt niet zo dat wij ons baseren op een column in de krant.' GroenLinks vindt de uitlatingen van Berlijn onbegrijpelijk.

Geen probleem
VVD-kamerlid Hans van Baalen staat achter de opmerkingen van Berlijn en vindt het ook geen probleem dat Berlijn deze nu openlijk heeft uitgesproken.
Goed punt van Berlijn. Dat geldt wel voor meer zaken. Wat weten Kamerleden nou werkelijk. Ze beslissen wel over van alles en nog wat maar weten ze wel waarover ze beslissen.

Blijkbaar moet dat heilige huisje onaangetast blijven .
pi_34239302
Eigenlijk moet het leger gewoon op eigen houtje kunnen beslissen wat ze aanvallen nietwaar?
pi_34239408
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:51 schreef du_ke het volgende:
Eigenlijk moet het leger gewoon op eigen houtje kunnen beslissen wat ze aanvallen nietwaar?
Dat zeg ik niet.

Maar Kamerleden laten beslissen over zaken waar ze de ballen verstand van hebben is op zijn zacht gezegd vreemd. Het voornemen om daar te gaan kijken was natuurlijk hilarisch, gelukkig is dat niet realiseerbaar.
pi_34239430
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Goed punt van Berlijn. Dat geldt wel voor meer zaken. Wat weten Kamerleden nou werkelijk. Ze beslissen wel over van alles en nog wat maar weten ze wel waarover ze beslissen.

zo te lezen hebben we weer een nieuwe politieke partij erbij
pi_34239453
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het zo dat wanneer er bodybags terug worden gestuurd er direct wordt gewezen naar het binnenhof. Die worden er op afgerekend. Lekker makkelijk lullen door Gen. Berlijn.
pi_34239481
waarom willen een hoop users eigenlijk nog rechtser dan dit. Alsof er daadwerkelijk linkse invloeden bij de vvd bestaan en zo ja waarom zou dat zo'n ramp zijn dan

Ik begrijp niet waarom een herensocieteit beter is dan een bewegende partij met conflicterende ideeen
pi_34239501
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.

Maar Kamerleden laten beslissen over zaken waar ze de ballen verstand van hebben is op zijn zacht gezegd vreemd. Het voornemen om daar te gaan kijken was natuurlijk hilarisch, gelukkig is dat niet realiseerbaar.
Meneer kamp zorgt er zelfs hoogstpersoonlijk voor dat Nederlandse journalisten die er embedded met de VS heen wouden plotseling toch niet meer mochten .

Je gelooft alle info van de militaire inlichtingendiensten?
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:58:22 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34239549
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Meneer kamp zorgt er zelfs hoogstpersoonlijk voor dat Nederlandse journalisten die er embedded met de VS heen wouden plotseling toch niet meer mochten .
Dat was een foutje. Het idee leefde bij de Amerikanen dat het zo was, maar het is rechtgezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')