Daar gaat het niet om, maar het weegt wel mee. Heb toevallig net eigen psychologische tests binnen. Ik blijk afwijkend weinig inconsequent te antwoorden. Dat levert echter slechts een bepaalde correctiefactor op voor de test, want de test is/was niet bedoeld om te zien hoe leuk je consequent antwoordt. Het lijkt me wel dat als je veel inconsequent antwoordt, dat je dan kan stellen dat iemand ongeschikt is (Labiel of dom, beiden niet bruikbaar lijkt me).quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:26 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja hoor... 't gaat er meer om dat je consequent blijft antwoorden en om dat te testen stellen ze vaak dezelfde vragen in een ander jasje.
Ik voel me even niet aangesproken. De verhalen zijn natuurlijk ook het gevolg van de grote kans op afwijzing, daar zijn er nou eenmaal veel van. De uiteindelijk aangenomen vliegers zijn geen macho's of opscheppers, dus die hoor je vervolgens niet meer.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:20 schreef Solomon het volgende:
Volgens mij komen die verhalen over perfecte ogen, en zware druk, extreme tests gewoon van mensen vandaan die niet door de keuring zijn gekomen en dat aan hun leefomgeving hebben proberen te verklaren door dit soort verhaaltjes.
Dit is inderdaad een goede toevoeging. Een aantal tests moet je meerdere keren uitvoeren, waarbij er gelet wordt of je iets leert van je evt. gemaakte fouten.quote:Belangrijkste bij de keuring buiten de psychische zooi is je vermogen om het vliegen snel aan te leren. Als je in de simulator gaat zitten heeft het ook weinig zin om vantevoren te oefenen. Men kijkt namelijk naar je progressie, dus als je al goed geoefend hebt, en gaat daarna niets meer vooruit, hebben ze dat ook wel door
De weg van beginnen met opleiding tot operationeel vlieger is erg lang... Er vallen hier redelijk wat mensen af. Als je af valt heb je 2 keuzes, of je gaat naar huis of je gaat in op het aanbod van de KLu voor een andere functiequote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:48 schreef MaximumRush het volgende:
Een officier bij de luchtmacht heeft tijdens de vlieger infodagen wel tegen mij gezegd dat wanneer je geschikt bent, je sowieso vlieger wordt. Aanbod is altijd veel kleiner dan het eis wat ze hebben.
Gaafquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:48 schreef RandomReader het volgende:
FF een update: IK BEN DOOR DE 2e RONDE(van de KLS dus
) ahum
Ja, heb er ernstig veel zin in!!!!! Ik hou jullie op de hoogte;)quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
GaafNu nog ff het gvss he
Als je alle testen binnen 8 maanden kan afronden mag je nog van geluk spreken. Ik ben in februari 2005 begonnen en ben nu nog bezig. Ik heb alle medische keuringen in 1x afgerond en dus geen na-afspraken gehad waardoor de keuring nog langer kan duren. Ik ben nu bezig met de PVS en heb 5 van de 6 vluchten afgerond. Vanwege het slechte weer de laatste tijd ben ik trouwens al 2 maanden verder sinds vlucht 1 haha.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:08 schreef Wenzo het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij de luchtmacht voor een baan als piloot. Nu moet ik dus 14 dagen testen afleggen in 8 maanden. Nu baal ik er dus van dat het in 8 maanden is. Dat betekent dat ik pas begin september weet of ik wordt toegelaten of niet.
Dat betekent dus dat ik op zoek moet naar een andere opleiding voor als dit niet lukt. Ik weet alleen echt niet wat ik wil gaan doen. Kunnen ze die testen niet gewoon in 2 maanden ofzo doen? Dan hoef ik niet al naar een andere opleiding te gaan zoeken.
als ze zo snel vol zitten gaan ze geen reclame maken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:26 schreef Tha_T het volgende:
Bij de Marechaussee solliciteren is ook al zo'n crime. Niet omdat die testen zo lang duren maar omdat er zoveel belangstelling voor is dat de opleidingen veeeel te snel vol zitten
Dat kan niet, je kan alleen maar mee in je examenjaar beginnen.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:32 schreef __droogkloot__ het volgende:
Meeste mensen beginnen daar in VWO 5 ook al mee. Ik heb het ook overwogen, maar juist vanwege de lange tijd testen heb ik er vanaf gezien.
Iemand op mijn middelbare school was er al lang mee bezig voor het laatste jaar. Ik weet ook niet precies hoe het precies zit, het kan ook goed zo zijn dat ik me vergis.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:40 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat kan niet, je kan alleen maar mee in je examenjaar beginnen.
http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/quote:Op zondag 11 juni 2006 22:46 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
als ze zo snel vol zitten gaan ze geen reclame maken.
Ik ben ook aan het solliciteren voor de KMar. 3 juli naar een voorlichting, vanaf daar sollicitatie papieren invullen etc.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:10 schreef Tha_T het volgende:
[..]
http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/
En zie daar de tekst die onder in beeld scrollt
Een contract voor 13 jaar, en daarna op kosten van Defensie omgeschoold worden voor de burgerluchtvaart. Als je dat contract eenmaal binnen hebt, hoef je je de rest van je leven geen zorgen meer te maken...quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:31 schreef Mobster273 het volgende:
een vriend van mij heeft het hele traject doorlopen, maar is vervolgens na 4 weken in de opleiding opgehouden, omdat de sfeer hem niet beviel en hij geen zin had in een contract voor 13jaarwij verklaarden hem voor gek dat hij er nu mee ophield, maar ja, we verklaarden hem vooraf ook al lang voor gek omdat iedereen (behalve hijzelf dus) voelde aankomen dat dat niks voor hem zou zijn
Sterker nog, je krijgt pas na zo'n 1,5 jaar te horen wat je gaat vliegen. Na de KMA en na de EMVO. En voor het geld moet je het zeker niet doen. Je verdient meer dan vergelijkbare rangen omdat je toelagen krijgt zoals vlieggeld. Vooral als je in het buitenland zit, en dat zit je best vaak, verdien je behoorlijk veel. Maar anyway, goed dat je er niet aan bent begonnen, je moet namelijk wel genoeg motivatie en doorzettingsvermogen hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben er maar niet meer mee door gegaan. Ik wou enkel en alleen F16 vliegen, maar je krijgt pas te weten wat je vliegt wanneer je je contract hebt getekend. Het mooiste is dat je er 14 jaar aan vastzit.
Je verdient ook even veel als de rest van de mensen die bij de Luchtmacht zitten. Het heeft alleen maar te maken met rang. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik ermee gekapt ben.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:15 schreef Freak187 het volgende:
Ha, ik heb dat GVSS boekje nog steeds thuisliggen. Heb ooit de eerste 2 testdagen doorstaan. Eerste testdag was gehoortest en een spelletje op de computer, je moest met je joystick en rudder een balletje in het midden van het assenstelsel houden. Daarna een psycholische test, nou ja.. was ook peanuts. En toen werd ik uitgenodigd voor die 3 dagen in het hotel, maar ik was die afspraak vergeten........................... En toen lag ik eruitGeen spijt van trouwens...
quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:35 schreef Camplo het volgende:
Is maar goed ook dat die tests zwaar zijn. Het land moet immers verdedigd worden.
Ik heb ze net allemaal gehad en gehaald inclusief AAC gesprek.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:08 schreef Wenzo het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij de luchtmacht voor een baan als piloot. Nu moet ik dus 14 dagen testen afleggen in 8 maanden. Nu baal ik er dus van dat het in 8 maanden is. Dat betekent dat ik pas begin september weet of ik wordt toegelaten of niet.
Dat betekent dus dat ik op zoek moet naar een andere opleiding voor als dit niet lukt. Ik weet alleen echt niet wat ik wil gaan doen. Kunnen ze die testen niet gewoon in 2 maanden ofzo doen? Dan hoef ik niet al naar een andere opleiding te gaan zoeken.
En na 14 jaar ga je 6 maanden simulator in en wordt je op een 747 gezet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben er maar niet meer mee door gegaan. Ik wou enkel en alleen F16 vliegen, maar je krijgt pas te weten wat je vliegt wanneer je je contract hebt getekend. Het mooiste is dat je er 14 jaar aan vastzit.
Je verdient ook even veel als de rest van de mensen die bij de Luchtmacht zitten. Het heeft alleen maar te maken met rang. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik ermee gekapt ben.
130.000 euro per maandquote:Op zaterdag 28 april 2007 11:21 schreef Camplo het volgende:
[..]
En na 14 jaar ga je 6 maanden simulator in en wordt je op een 747 gezet.
130K /maand.
En stewardessjes!
Motivatie en doorzettingsvermogen had ik meer dan genoeg. Het was voor mij gewoon te grote risico, want ik wou alleen in een F16 vliegen. Straks zit je in zo'n gare helicopter.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Sterker nog, je krijgt pas na zo'n 1,5 jaar te horen wat je gaat vliegen. Na de KMA en na de EMVO. En voor het geld moet je het zeker niet doen. Je verdient meer dan vergelijkbare rangen omdat je toelagen krijgt zoals vlieggeld. Vooral als je in het buitenland zit, en dat zit je best vaak, verdien je behoorlijk veel. Maar anyway, goed dat je er niet aan bent begonnen, je moet namelijk wel genoeg motivatie en doorzettingsvermogen hebben.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 11:21 schreef Camplo het volgende:
[..]
130K /maand.
En stewardessjes!
En je vindt het nog steeds oneerlijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef Skorpija het volgende:
Heel toevallig was er een gozer waarbij zijn oom kolonel was ofzo. Hij had wel 2 resets op zijn vlucht, maar mocht wel door naar de volgende dag...
130K per maand?quote:Op zaterdag 28 april 2007 11:21 schreef Camplo het volgende:
[..]
130K /maand.
En stewardessjes!
mongool, praat niet over dingen waar je niks van weet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:32 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
1 op de 60 ?????? Veel en veel minder.
Zoveel vliegers zijn er in NL niet. Kennis van me is F16 vlieger, hij zei me dat vrouwen sowieso niet meer aangenomen worden als vlieger dan. Reden weet ik niet precies maar er had zich iets voorgedaan met de laatste 2 vrouwelijke piloten.
En die tests zijn loei en loei zwaar, en het is niet 1/60ste die dat haalt hoor, veel en veel minder.
Maar je wilt niet graag genoeg F16 vliegenquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:30 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Motivatie en doorzettingsvermogen had ik meer dan genoeg. Het was voor mij gewoon te grote risico, want ik wou alleen in een F16 vliegen. Straks zit je in zo'n gare helicopter.
De selecties en EMVO zijn best loei en loei zwaar te noemen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:06 schreef Index het volgende:
[..]
mongool, praat niet over dingen waar je niks van weet.
Die kennis van jou wilt grote praat tegen je doen zodat hij tof lijkt. De TS is toch niet voor niets naar opendag oid geweest, daar weten ze het vast wel beter dan die kanker kennis van je.
En ja, ik ben ook naar een opendag daar geweest (vorig jaar) en wat de TS zegt klopt. Rot toch op met je loei en loei zwaar.. mafkees
quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:27 schreef MaximumRush het volgende:
Als je gewoon een beetje goedlopend kleinschalig bedrijfje hebt verdien je ook ongeveer zoveel per maand.
quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:27 schreef MaximumRush het volgende: Als je gewoon een beetje goedlopend kleinschalig bedrijfje hebt verdien je ook ongeveer zoveel per maand.
Prutsers... ik kan nog zo instromen hoor in dat traject.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
solliciteer dan niet. Prutsers willen ze niet bij de KLu.
Ga niet oordelen over mijn motivatie wanneer je mij helemaal niet kent.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Maar je wilt niet graag genoeg F16 vliegenMet zo'n instelling kom je zeker niet ver in de selecties.
Denk niet dat je veel kans maakt, vooral niet in hetquote:Op zondag 29 april 2007 19:48 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Prutsers... ik kan nog zo instromen hoor in dat traject.
Prutsers zijn van die gasten die precies weten welke registratie een F16 heeft maar wel voor de 15de keer niet door die eerste test heen komen,.![]()
![]()
gedeelte. Hoe kun je nou zo'n afspraak voor de GVSS vergeten man? Daar maak je echt een bijzonder slechte indruk meequote:psycholische
Hoe wil je dan in die F16 komen?quote:Op zondag 29 april 2007 22:31 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ga niet oordelen over mijn motivatie wanneer je mij helemaal niet kent.
En ik krijg later vast wel een keertje de kans om in een F16 te vliegen.
Als het niet met me opleiding lukt, lukt het wel met geld.quote:Op zondag 29 april 2007 23:48 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hoe wil je dan in die F16 komen?
Gast, je komt over alsof je het wel leuk zou lijken om F16 vlieger te worden, maar de motivatie/mentaliteit om het ook echt te fixen heb je denk ik niet als je schijt aan de GVSS hebt.
Nederlandse luchtmacht neemt sinds 1903 geen schelpjes meer aan als betaalmiddelquote:Op maandag 30 april 2007 20:47 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Als het niet met me opleiding lukt, lukt het wel met geld.
Ach ja.. de Luchtmacht doet zo hooghartig en geeft totaal geen zekerheid, dat je om je heen gaat kijken en besluit dat een opleiding volgen helemaal zo slecht nog niet is.quote:Op zondag 29 april 2007 23:45 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Denk niet dat je veel kans maakt, vooral niet in het
[..]
gedeelte. Hoe kun je nou zo'n afspraak voor de GVSS vergeten man? Daar maak je echt een bijzonder slechte indruk mee
Ja hoor... alsof je dat moet kunnen. Je moet gewoon je verstand op 'nul' zetten en vooral geen vragen stellen want dat staat ongemotiveerd....quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, alleen de beste halen het.
En je moet tegen die onzekerheid kunnen, anders ben je zowiezo ongeschikt. Ik ben niet zo'n studentje en ik zou er echt niet aan moeten denken om nog zo'n 4 jaar door te studeren om vervolgens de rest van je leven in een net pak achter een bureautje te zitten.
Voor degenen die uit het vliegertraject getrapt worden krijgen vaak een alternatief aangeboden, zoals officier techniek, luchtverkeersleiding, gevechtsleiding etc.
Er zijn 2 goedlopende bedrijven in de familie.quote:Op zondag 29 april 2007 22:32 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Heb je een goedlopend bedrijf? Nee? Stil zijn dan.
Dan doen ze toch echt iets verkeerds.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:12 schreef VoreG het volgende:
[..]
Er zijn 2 goedlopende bedrijven in de familie.
Jij hebt zou zeker de GVSS nog vóór PO2 doen. Ik snap niet hoe zo'n iemand als jij ooit ook maar eraan dacht om te solliciteren voor millitair vlieger...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:55 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Ja hoor... alsof je dat moet kunnen. Je moet gewoon je verstand op 'nul' zetten en vooral geen vragen stellen want dat staat ongemotiveerd....
En wat denk je van je levenlang zo'n camouflagepakkie aan? En als je een jaartje of 35 bent, krijg je ook gewoon een saai kantoorbaantje bij Defensie. Of je kan voor een pestloon die uitgewoonde DC-10 vliegen.
Vlieger zijn is ook niet echt een baan, het is meer een way of life volgensmij. En het enigste wat je aantrekt als F-16 piloot is je F-16 zelf. Maar jij voelt je blijkbaar overtroffen door hem, anders zou je niet zo offensief reageren knul.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:26 schreef MaximumRush het volgende:
Lightning_NL denkt nu helemaal de man te zijn.Wie ben jij om om over mensen te beslissen hoe ze denken en hoe ze handelen?
En dat alleen jouw baantje een spannend baantje is en alle andere baantjes zijn saaie kantoorbaantjes? Ligt zeker aan je frustaties dat je in Chinook vliegt in plaats van een F16.
Maar goed, jij liever dan ik die voor een mager loontje over heel de wereld wordt gezonden met gevaar voor leven.
Mijn broer. Die zit nu in de 11e week van de opleiding geloof ik. Heeft 't naar zijn zinquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:13 schreef Lightning_NL het volgende:
En TS, hoe is het afgelopen? Of andere mensen in dit topic die bezig waren?
Als je het voor het geld doet, dan kun je idd beter lekker cashen bij een burger luchtvaartmaatschappij.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:26 schreef MaximumRush het volgende:
Maar goed, jij liever dan ik die voor een mager loontje over heel de wereld wordt gezonden met gevaar voor leven.
Neeh, dat niet. Ik heb liever een gezin, een beter betaalde baan en normale werktijden.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:49 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Vlieger zijn is ook niet echt een baan, het is meer een way of life volgensmij. En het enigste wat je aantrekt als F-16 piloot is je F-16 zelf. Maar jij voelt je blijkbaar overtroffen door hem, anders zou je niet zo offensief reageren knul.
Jeetje waar lul jij nou weer over gefrusteerd mannetje!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:26 schreef MaximumRush het volgende:
Lightning_NL denkt nu helemaal de man te zijn.Wie ben jij om om over mensen te beslissen hoe ze denken en hoe ze handelen?
En dat alleen jouw baantje een spannend baantje is en alle andere baantjes zijn saaie kantoorbaantjes? Ligt zeker aan je frustaties dat je in Chinook vliegt in plaats van een F16.
Waar heb je mij horen klagen over hoe kut de wereld wel niet is? Jij begint over mij te oordelen dat ik het niet zou kunnen halen omdat ik volgens jou geen motivatie zou hebben. Dat zegt al genoeg over je arrogantie. Oordelen over iemand terwijl je die gene niet eens kent.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jeetje waar lul jij nou weer over gefrusteerd mannetje!Ten eerste heb ik wel een beetje een beeld gekregen van what's his name om te zeggen dat ie niet geschikt is vlieger te worden voor de KLu. Dat laat ie zelf duidelijk merken.
Ik heb nooit gezegd dat alle andere baantjes saaie kantoorbaantjes zijn. Dat verzin jij ter plekke met al je frustratie. Ik ben niet gefrustreerd dat ik Chinook ga vliegen ipv F16. True, het was niet mijn voorkeur, maar that's life. Als ik straks mensen kan gaan helpen die het erg kut hebben, door bijvoorbeeld humanitaire hulp te bieden, dan ben ik erg blij.
Maar goed, jij liever dan ik voor een goed salaris maar wel vastgeroest in Nederland terwijl je klaagt over hoe kut de wereld wel niet is vanachter je beeldscherm.
Ooooo, ok ik wist niet dat je zo erg gemotiveerd was om f-16 playboy militair vlieger te wordenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:01 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Waar heb je mij horen klagen over hoe kut de wereld wel niet is? Jij begint over mij te oordelen dat ik het niet zou kunnen halen omdat ik volgens jou geen motivatie zou hebben. Dat zegt al genoeg over je arrogantie. Oordelen over iemand terwijl je die gene niet eens kent.
Vind je me nu sexy?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:11 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ooooo, ok ik wist niet dat je zo erg gemotiveerd was om f-16 playboy militair vlieger te worden![]()
Naar mijn mening wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Er is een kans is dat het niet lukt om op de F16 te komen, en het salaris is voor jouw standaard te laag. Tja... Als je om die redenen afhaakt, dan mis je inderdaad de motivatie om vlieger te worden bij de KLu. Dat is mijn punt. Kun je boos om worden, maar ik denk toch echt niet dat ik uit m'n nek lul.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |