abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:30:21 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34253358
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:26 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ja hoor... 't gaat er meer om dat je consequent blijft antwoorden en om dat te testen stellen ze vaak dezelfde vragen in een ander jasje.
Daar gaat het niet om, maar het weegt wel mee. Heb toevallig net eigen psychologische tests binnen. Ik blijk afwijkend weinig inconsequent te antwoorden. Dat levert echter slechts een bepaalde correctiefactor op voor de test, want de test is/was niet bedoeld om te zien hoe leuk je consequent antwoordt. Het lijkt me wel dat als je veel inconsequent antwoordt, dat je dan kan stellen dat iemand ongeschikt is (Labiel of dom, beiden niet bruikbaar lijkt me).
pi_34255356
Volgens mij komen die verhalen over perfecte ogen, en zware druk, extreme tests gewoon van mensen vandaan die niet door de keuring zijn gekomen en dat aan hun leefomgeving hebben proberen te verklaren door dit soort verhaaltjes.
Belangrijkste bij de keuring buiten de psychische zooi is je vermogen om het vliegen snel aan te leren. Als je in de simulator gaat zitten heeft het ook weinig zin om vantevoren te oefenen. Men kijkt namelijk naar je progressie, dus als je al goed geoefend hebt, en gaat daarna niets meer vooruit, hebben ze dat ook wel door
pi_34261361
http://www.airwork.nl/kennisbank/selectie-klu.shtml

Ik ga ergens in augustus/september beginnen met keuring.
pi_34268729
Nou, d'r is hier wel een hoop onzin bijgeschreven, zeg, gisteravond. Er werken m.i. gewone mensen bij de Klu en de selectie is om ervoor te zorgen dat iedereen die ze aannemen daar een beetje bij aansluit.
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:20 schreef Solomon het volgende:
Volgens mij komen die verhalen over perfecte ogen, en zware druk, extreme tests gewoon van mensen vandaan die niet door de keuring zijn gekomen en dat aan hun leefomgeving hebben proberen te verklaren door dit soort verhaaltjes.
Ik voel me even niet aangesproken. De verhalen zijn natuurlijk ook het gevolg van de grote kans op afwijzing, daar zijn er nou eenmaal veel van. De uiteindelijk aangenomen vliegers zijn geen macho's of opscheppers, dus die hoor je vervolgens niet meer.

Naar mijn mening wordt er voor vlieger best veel ge-eist op fysiek gebied, waaronder je ogen/zicht. Da's geen fabeltje. De rest van de verhalen hier over de psychologische zijn idd. redelijk overtrokken, voor zover ik dat kan beoordelen.
quote:
Belangrijkste bij de keuring buiten de psychische zooi is je vermogen om het vliegen snel aan te leren. Als je in de simulator gaat zitten heeft het ook weinig zin om vantevoren te oefenen. Men kijkt namelijk naar je progressie, dus als je al goed geoefend hebt, en gaat daarna niets meer vooruit, hebben ze dat ook wel door
Dit is inderdaad een goede toevoeging. Een aantal tests moet je meerdere keren uitvoeren, waarbij er gelet wordt of je iets leert van je evt. gemaakte fouten.

En om dan toch even mijn eigen ego te strelen: ik mocht uiteindelijk als officier bij de Klu komen werken, alleen niet als vlieger: ik had geen vliegaanleg. Vervolgens de keuze gemaakt om toch in het bedrijfsleven aan de slag te gaan.
pi_34272849
Een officier bij de luchtmacht heeft tijdens de vlieger infodagen wel tegen mij gezegd dat wanneer je geschikt bent, je sowieso vlieger wordt. Aanbod is altijd veel kleiner dan het eis wat ze hebben.
pi_34278714
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:48 schreef MaximumRush het volgende:
Een officier bij de luchtmacht heeft tijdens de vlieger infodagen wel tegen mij gezegd dat wanneer je geschikt bent, je sowieso vlieger wordt. Aanbod is altijd veel kleiner dan het eis wat ze hebben.
De weg van beginnen met opleiding tot operationeel vlieger is erg lang... Er vallen hier redelijk wat mensen af. Als je af valt heb je 2 keuzes, of je gaat naar huis of je gaat in op het aanbod van de KLu voor een andere functie
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:48:33 #107
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_34453442
FF een update: IK BEN DOOR DE 2e RONDE (van de KLS dus ) ahum
Ik wil een plaatje posten!
pi_34460900
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:48 schreef RandomReader het volgende:
FF een update: IK BEN DOOR DE 2e RONDE (van de KLS dus ) ahum
Gaaf Nu nog ff het gvss he
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 25 januari 2006 @ 23:48:52 #109
136739 RandomReader
pi_34467005
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:16 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Gaaf Nu nog ff het gvss he
Ja, heb er ernstig veel zin in!!!!! Ik hou jullie op de hoogte;)
pi_37582874
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:08 schreef Wenzo het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij de luchtmacht voor een baan als piloot. Nu moet ik dus 14 dagen testen afleggen in 8 maanden. Nu baal ik er dus van dat het in 8 maanden is. Dat betekent dat ik pas begin september weet of ik wordt toegelaten of niet.

Dat betekent dus dat ik op zoek moet naar een andere opleiding voor als dit niet lukt. Ik weet alleen echt niet wat ik wil gaan doen. Kunnen ze die testen niet gewoon in 2 maanden ofzo doen? Dan hoef ik niet al naar een andere opleiding te gaan zoeken.
Als je alle testen binnen 8 maanden kan afronden mag je nog van geluk spreken. Ik ben in februari 2005 begonnen en ben nu nog bezig. Ik heb alle medische keuringen in 1x afgerond en dus geen na-afspraken gehad waardoor de keuring nog langer kan duren. Ik ben nu bezig met de PVS en heb 5 van de 6 vluchten afgerond. Vanwege het slechte weer de laatste tijd ben ik trouwens al 2 maanden verder sinds vlucht 1 haha.
En over degenen die denken dat het aanbod van geschikte kandidaten groter is dan de vraag....dat is dus niet helemaal waar, De meeste klassen worden niet volledig gevuld, omdat er te weinig kandidaten door de keuring komen. Zo hoefden kandidaten die begin dit jaar met de PVS bezig waren maar 4 vluchten te maken in plaats van 6, om de klas van februari gevuld te krijgen.
pi_38760434
Gna gna, ff een kutkick... RandomReader? Je hebt ons nooit verteld of je er door bent gekomen Ik heb zelf vanaf morgen ook het gvss en ik heb er vertrouwen in
pi_38761201
Meeste mensen beginnen daar in VWO 5 ook al mee. Ik heb het ook overwogen, maar juist vanwege de lange tijd testen heb ik er vanaf gezien.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_38761288
Ojah, ik heb dat btw niet bij de luchtmacht maar bij de KLS
  zondag 11 juni 2006 @ 22:46:15 #114
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_38763993
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:26 schreef Tha_T het volgende:
Bij de Marechaussee solliciteren is ook al zo'n crime. Niet omdat die testen zo lang duren maar omdat er zoveel belangstelling voor is dat de opleidingen veeeel te snel vol zitten
als ze zo snel vol zitten gaan ze geen reclame maken.
pi_38766048
quote:
Op zondag 11 juni 2006 21:32 schreef __droogkloot__ het volgende:
Meeste mensen beginnen daar in VWO 5 ook al mee. Ik heb het ook overwogen, maar juist vanwege de lange tijd testen heb ik er vanaf gezien.
Dat kan niet, je kan alleen maar mee in je examenjaar beginnen.
pi_38766147
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:40 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat kan niet, je kan alleen maar mee in je examenjaar beginnen.
Iemand op mijn middelbare school was er al lang mee bezig voor het laatste jaar. Ik weet ook niet precies hoe het precies zit, het kan ook goed zo zijn dat ik me vergis.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_38940212
Ik ben wel door het GVSS heen nu de rest nog goed afronden
pi_38943436
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:46 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

als ze zo snel vol zitten gaan ze geen reclame maken.
http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/

En zie daar de tekst die onder in beeld scrollt
pi_38943558
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:10 schreef Tha_T het volgende:

[..]

http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/

En zie daar de tekst die onder in beeld scrollt
Ik ben ook aan het solliciteren voor de KMar. 3 juli naar een voorlichting, vanaf daar sollicitatie papieren invullen etc.

Als wachtmeester wil ik aan de slag op schiphol/grensbewaking. Tegen de tijd als ik aangenomen wordt zitten we in 2007 dus nieuwe kansen
pi_48766525
En TS, hoe is het afgelopen? Of andere mensen in dit topic die bezig waren?
pi_48770723
Ik ben er maar niet meer mee door gegaan. Ik wou enkel en alleen F16 vliegen, maar je krijgt pas te weten wat je vliegt wanneer je je contract hebt getekend. Het mooiste is dat je er 14 jaar aan vastzit.
Je verdient ook even veel als de rest van de mensen die bij de Luchtmacht zitten. Het heeft alleen maar te maken met rang. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik ermee gekapt ben.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:31:18 #122
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_48771079
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:31 schreef Mobster273 het volgende:
een vriend van mij heeft het hele traject doorlopen, maar is vervolgens na 4 weken in de opleiding opgehouden, omdat de sfeer hem niet beviel en hij geen zin had in een contract voor 13jaar wij verklaarden hem voor gek dat hij er nu mee ophield, maar ja, we verklaarden hem vooraf ook al lang voor gek omdat iedereen (behalve hijzelf dus) voelde aankomen dat dat niks voor hem zou zijn
Een contract voor 13 jaar, en daarna op kosten van Defensie omgeschoold worden voor de burgerluchtvaart. Als je dat contract eenmaal binnen hebt, hoef je je de rest van je leven geen zorgen meer te maken...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_48772751
Ha, ik heb dat GVSS boekje nog steeds thuisliggen. Heb ooit de eerste 2 testdagen doorstaan. Eerste testdag was gehoortest en een spelletje op de computer, je moest met je joystick en rudder een balletje in het midden van het assenstelsel houden. Daarna een psycholische test, nou ja.. was ook peanuts. En toen werd ik uitgenodigd voor die 3 dagen in het hotel, maar ik was die afspraak vergeten........................... En toen lag ik eruit Geen spijt van trouwens...
pi_48788437
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben er maar niet meer mee door gegaan. Ik wou enkel en alleen F16 vliegen, maar je krijgt pas te weten wat je vliegt wanneer je je contract hebt getekend. Het mooiste is dat je er 14 jaar aan vastzit.
Je verdient ook even veel als de rest van de mensen die bij de Luchtmacht zitten. Het heeft alleen maar te maken met rang. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik ermee gekapt ben.
Sterker nog, je krijgt pas na zo'n 1,5 jaar te horen wat je gaat vliegen. Na de KMA en na de EMVO. En voor het geld moet je het zeker niet doen. Je verdient meer dan vergelijkbare rangen omdat je toelagen krijgt zoals vlieggeld. Vooral als je in het buitenland zit, en dat zit je best vaak, verdien je behoorlijk veel. Maar anyway, goed dat je er niet aan bent begonnen, je moet namelijk wel genoeg motivatie en doorzettingsvermogen hebben.
pi_48788463
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:15 schreef Freak187 het volgende:
Ha, ik heb dat GVSS boekje nog steeds thuisliggen. Heb ooit de eerste 2 testdagen doorstaan. Eerste testdag was gehoortest en een spelletje op de computer, je moest met je joystick en rudder een balletje in het midden van het assenstelsel houden. Daarna een psycholische test, nou ja.. was ook peanuts. En toen werd ik uitgenodigd voor die 3 dagen in het hotel, maar ik was die afspraak vergeten........................... En toen lag ik eruit Geen spijt van trouwens...

solliciteer dan niet. Prutsers willen ze niet bij de KLu.
pi_48788780
Anders doe je toch een tijdje niets.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_48790259
?
pi_48790307
Alsof ik het tegen jou wil hebben.

Ik ontken mijn bestaan.
pi_48790330
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:35 schreef Camplo het volgende:
Is maar goed ook dat die tests zwaar zijn. Het land moet immers verdedigd worden.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_48791076
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 20:36 schreef FlitsFrits het volgende:
Alsof ik het tegen jou wil hebben.

www.kaboem.nl, ga daar maar verder spelen.
pi_48801774
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:08 schreef Wenzo het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij de luchtmacht voor een baan als piloot. Nu moet ik dus 14 dagen testen afleggen in 8 maanden. Nu baal ik er dus van dat het in 8 maanden is. Dat betekent dat ik pas begin september weet of ik wordt toegelaten of niet.

Dat betekent dus dat ik op zoek moet naar een andere opleiding voor als dit niet lukt. Ik weet alleen echt niet wat ik wil gaan doen. Kunnen ze die testen niet gewoon in 2 maanden ofzo doen? Dan hoef ik niet al naar een andere opleiding te gaan zoeken.
Ik heb ze net allemaal gehad en gehaald inclusief AAC gesprek.
JOHNNY HEITINGA
pi_48801806
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef MaximumRush het volgende:
En na 14 jaar ga je 6 maanden simulator in en wordt je op een 747 gezet.

130K /maand.

En stewardessjes!
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:37:54 #133
136739 RandomReader
pi_48802174
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:21 schreef Camplo het volgende:

[..]

130K /maand.

En stewardessjes!
130.000 euro per maand

Na 15 jaar captain heb je dan al ruim 3 miljard

Prima baantje toch
pi_48809374
Net alsof de salaris van een captain 130.000 per maand is.

Ik zou eerder denken aan de 20.000 euro per maand. Maar dat is na jaren training, ervaring en promoties voor je de captain van een 747 bent op lange afstandvluchten. Het is maar voor een enkeling weggelegd. Als je gewoon een beetje goedlopend kleinschalig bedrijfje hebt verdien je ook ongeveer zoveel per maand.
pi_48809474
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:51 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Sterker nog, je krijgt pas na zo'n 1,5 jaar te horen wat je gaat vliegen. Na de KMA en na de EMVO. En voor het geld moet je het zeker niet doen. Je verdient meer dan vergelijkbare rangen omdat je toelagen krijgt zoals vlieggeld. Vooral als je in het buitenland zit, en dat zit je best vaak, verdien je behoorlijk veel. Maar anyway, goed dat je er niet aan bent begonnen, je moet namelijk wel genoeg motivatie en doorzettingsvermogen hebben.
Motivatie en doorzettingsvermogen had ik meer dan genoeg. Het was voor mij gewoon te grote risico, want ik wou alleen in een F16 vliegen. Straks zit je in zo'n gare helicopter.
pi_48812260
quote:

[..]

130K /maand.

En stewardessjes!
! dom kindje
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_48812522
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:59 schreef Skorpija het volgende:

Heel toevallig was er een gozer waarbij zijn oom kolonel was ofzo. Hij had wel 2 resets op zijn vlucht, maar mocht wel door naar de volgende dag...
En je vindt het nog steeds oneerlijk.
pi_48812553
quote:

[..]

130K /maand.

En stewardessjes!
130K per maand?
pi_48813239
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:32 schreef -Sandstorm- het volgende:

[..]

1 op de 60 ?????? Veel en veel minder.
Zoveel vliegers zijn er in NL niet. Kennis van me is F16 vlieger, hij zei me dat vrouwen sowieso niet meer aangenomen worden als vlieger dan. Reden weet ik niet precies maar er had zich iets voorgedaan met de laatste 2 vrouwelijke piloten.
En die tests zijn loei en loei zwaar, en het is niet 1/60ste die dat haalt hoor, veel en veel minder.
mongool, praat niet over dingen waar je niks van weet.
Die kennis van jou wilt grote praat tegen je doen zodat hij tof lijkt. De TS is toch niet voor niets naar opendag oid geweest, daar weten ze het vast wel beter dan die kanker kennis van je.
En ja, ik ben ook naar een opendag daar geweest (vorig jaar) en wat de TS zegt klopt. Rot toch op met je loei en loei zwaar.. mafkees
  zaterdag 28 april 2007 @ 20:20:52 #140
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_48813612
Idd dikke lariekoek dit
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_48817474
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:30 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Motivatie en doorzettingsvermogen had ik meer dan genoeg. Het was voor mij gewoon te grote risico, want ik wou alleen in een F16 vliegen. Straks zit je in zo'n gare helicopter.
Maar je wilt niet graag genoeg F16 vliegen Met zo'n instelling kom je zeker niet ver in de selecties.
pi_48817519
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:06 schreef Index het volgende:

[..]

mongool, praat niet over dingen waar je niks van weet.
Die kennis van jou wilt grote praat tegen je doen zodat hij tof lijkt. De TS is toch niet voor niets naar opendag oid geweest, daar weten ze het vast wel beter dan die kanker kennis van je.
En ja, ik ben ook naar een opendag daar geweest (vorig jaar) en wat de TS zegt klopt. Rot toch op met je loei en loei zwaar.. mafkees
De selecties en EMVO zijn best loei en loei zwaar te noemen.
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:38:23 #143
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_48817535
Maar vrouwen nemen ze nog steeds gewoon aan.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_48817952
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:27 schreef MaximumRush het volgende:
Als je gewoon een beetje goedlopend kleinschalig bedrijfje hebt verdien je ook ongeveer zoveel per maand.

Bullshit.
pi_48843473
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:27 schreef MaximumRush het volgende: Als je gewoon een beetje goedlopend kleinschalig bedrijfje hebt verdien je ook ongeveer zoveel per maand.
.
grapjas
pi_48846383
Die tests zijn niet loei zwaar maar Specifiek. Op het gebied van Fysieke belastbaarheid wordt er (vind ik) heel weinig geeist.
Je moet gewoon die heel specifieke vaardigheden die ze vragen bezitten. Natuurlijk is de opleiding zwaar maar, maak het nou niet groter dan het is. De gene die willen soliciteren moet je natuurlijk niet afschrikken (ookal zijn ze dan niet gemotiveerd genoeg).
Ga er gewoon voor en zie wat eruit komt. Weet alleen wel goed waar je aan begint.
Maarja ik zou zeggen Soliciteer voor de infanterie dan ben je temminste echt bezig
pi_48846678
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 19:51 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

solliciteer dan niet. Prutsers willen ze niet bij de KLu.
Prutsers... ik kan nog zo instromen hoor in dat traject.

Prutsers zijn van die gasten die precies weten welke registratie een F16 heeft maar wel voor de 15de keer niet door die eerste test heen komen,.
pi_48846841
Ik vind het nogal dom eigenlijk om te soliciteren op zo'n manier.
Mensen besteden tijd en moeite aan je. Vervolgens maak je een afspraak en je hebt er schijt aan?
Als ik daar commandant was moest je wel heel erg veel konten kussen zou je ooit nog willen soliciteren.
Ik ken je niet maar, als ik je ook maar een beetje inschat zou je het nog geen dag volhouden in het militaire apparaat.
pi_48847327
Gadver, dus jij bent er zo een die mensen konten laat kussen? Ranzig!!!!
pi_48847471
Tuurlijk waarom niet?

Ik hoop dat je begrijpt dat het ging over het punt dat ik probeerde te maken, bijdehand ratteke
pi_48851522
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:36 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Maar je wilt niet graag genoeg F16 vliegen Met zo'n instelling kom je zeker niet ver in de selecties.
Ga niet oordelen over mijn motivatie wanneer je mij helemaal niet kent.

En ik krijg later vast wel een keertje de kans om in een F16 te vliegen.
pi_48851554
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:51 schreef VoreG het volgende:

[..]

Bullshit.
Heb je een goedlopend bedrijf? Nee? Stil zijn dan.
pi_48852289
Is dat niet gevaarlijk dat iemand uit Iran bij de Nederlandse luchtmacht zou zitten? Stel nou dat er oorlog komt
pi_48853871
Met Iran zal er nooit oorlog komen.
pi_48854075
quote:
Op zondag 29 april 2007 19:48 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Prutsers... ik kan nog zo instromen hoor in dat traject.

Prutsers zijn van die gasten die precies weten welke registratie een F16 heeft maar wel voor de 15de keer niet door die eerste test heen komen,.
Denk niet dat je veel kans maakt, vooral niet in het
quote:
psycholische
gedeelte. Hoe kun je nou zo'n afspraak voor de GVSS vergeten man? Daar maak je echt een bijzonder slechte indruk mee
pi_48854165
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:31 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ga niet oordelen over mijn motivatie wanneer je mij helemaal niet kent.

En ik krijg later vast wel een keertje de kans om in een F16 te vliegen.
Hoe wil je dan in die F16 komen?

Gast, je komt over alsof je het wel leuk zou lijken om F16 vlieger te worden, maar de motivatie/mentaliteit om het ook echt te fixen heb je denk ik niet als je schijt aan de GVSS hebt.
pi_48869127
whehe, juist. Zijn ze in het leger blij mee met zo'n instelling denk trouwens dat niemand er blij mee zal zijn mja. Jouw schuld
pi_48870704
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:48 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Hoe wil je dan in die F16 komen?

Gast, je komt over alsof je het wel leuk zou lijken om F16 vlieger te worden, maar de motivatie/mentaliteit om het ook echt te fixen heb je denk ik niet als je schijt aan de GVSS hebt.
Als het niet met me opleiding lukt, lukt het wel met geld.
pi_48874351
Stoer menneke hoor
pi_48877382
Hahaha, met geld kom je niet in een F16 hoor Keep on dreaming
  dinsdag 1 mei 2007 @ 08:45:57 #161
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_48880214
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:47 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Als het niet met me opleiding lukt, lukt het wel met geld.
Nederlandse luchtmacht neemt sinds 1903 geen schelpjes meer aan als betaalmiddel
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_48881512
Hoeft toch niet in Nederland te gebeuren?
pi_48882282
quote:
Op zondag 29 april 2007 23:45 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Denk niet dat je veel kans maakt, vooral niet in het
[..]

gedeelte. Hoe kun je nou zo'n afspraak voor de GVSS vergeten man? Daar maak je echt een bijzonder slechte indruk mee
Ach ja.. de Luchtmacht doet zo hooghartig en geeft totaal geen zekerheid, dat je om je heen gaat kijken en besluit dat een opleiding volgen helemaal zo slecht nog niet is.

Je moet veel laten voor die vlieger-opleiding, maar ookal zit je al een (paar) jaar in het traject, ze trappen je er gewoon uit. Dat hoeft van mij niet.
pi_48882606
Tja, alleen de beste halen het.

En je moet tegen die onzekerheid kunnen, anders ben je zowiezo ongeschikt. Ik ben niet zo'n studentje en ik zou er echt niet aan moeten denken om nog zo'n 4 jaar door te studeren om vervolgens de rest van je leven in een net pak achter een bureautje te zitten.
Voor degenen die uit het vliegertraject getrapt worden krijgen vaak een alternatief aangeboden, zoals officier techniek, luchtverkeersleiding, gevechtsleiding etc.
pi_48882762
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:48 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, alleen de beste halen het.

En je moet tegen die onzekerheid kunnen, anders ben je zowiezo ongeschikt. Ik ben niet zo'n studentje en ik zou er echt niet aan moeten denken om nog zo'n 4 jaar door te studeren om vervolgens de rest van je leven in een net pak achter een bureautje te zitten.
Voor degenen die uit het vliegertraject getrapt worden krijgen vaak een alternatief aangeboden, zoals officier techniek, luchtverkeersleiding, gevechtsleiding etc.
Ja hoor... alsof je dat moet kunnen. Je moet gewoon je verstand op 'nul' zetten en vooral geen vragen stellen want dat staat ongemotiveerd....

En wat denk je van je levenlang zo'n camouflagepakkie aan? En als je een jaartje of 35 bent, krijg je ook gewoon een saai kantoorbaantje bij Defensie. Of je kan voor een pestloon die uitgewoonde DC-10 vliegen.
pi_48883197
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:32 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Heb je een goedlopend bedrijf? Nee? Stil zijn dan.
Er zijn 2 goedlopende bedrijven in de familie.
pi_48889207
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:12 schreef VoreG het volgende:

[..]

Er zijn 2 goedlopende bedrijven in de familie.
Dan doen ze toch echt iets verkeerds.
pi_48894730
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:55 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Ja hoor... alsof je dat moet kunnen. Je moet gewoon je verstand op 'nul' zetten en vooral geen vragen stellen want dat staat ongemotiveerd....

En wat denk je van je levenlang zo'n camouflagepakkie aan? En als je een jaartje of 35 bent, krijg je ook gewoon een saai kantoorbaantje bij Defensie. Of je kan voor een pestloon die uitgewoonde DC-10 vliegen.
Jij hebt zou zeker de GVSS nog vóór PO2 doen. Ik snap niet hoe zo'n iemand als jij ooit ook maar eraan dacht om te solliciteren voor millitair vlieger...
Je loopt als vlieger nooit in je camo-pakkie maar in je vliegeroverall, en er is echt niks wat lekkerder zit dan dat. En als je 35 bent kun je gewoon doorgaan op het type waar je op zit of instructeur worden, of overstappen op een ander type met een beetje geluk, of naar de burgerluchtvaart gaan. Een saai kantoorbaantje krijg je echt niet op je 35ste, tenzij je dat zelf wilt.
Volgens mij moet je jezelf effe over bepaalde frustraties heen zetten.
pi_48895268
Lightning_NL denkt nu helemaal de man te zijn. Wie ben jij om om over mensen te beslissen hoe ze denken en hoe ze handelen?
En dat alleen jouw baantje een spannend baantje is en alle andere baantjes zijn saaie kantoorbaantjes? Ligt zeker aan je frustaties dat je in Chinook vliegt in plaats van een F16.

Maar goed, jij liever dan ik die voor een mager loontje over heel de wereld wordt gezonden met gevaar voor leven.
pi_48897619
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:26 schreef MaximumRush het volgende:
Lightning_NL denkt nu helemaal de man te zijn. Wie ben jij om om over mensen te beslissen hoe ze denken en hoe ze handelen?
En dat alleen jouw baantje een spannend baantje is en alle andere baantjes zijn saaie kantoorbaantjes? Ligt zeker aan je frustaties dat je in Chinook vliegt in plaats van een F16.

Maar goed, jij liever dan ik die voor een mager loontje over heel de wereld wordt gezonden met gevaar voor leven.
Vlieger zijn is ook niet echt een baan, het is meer een way of life volgensmij. En het enigste wat je aantrekt als F-16 piloot is je F-16 zelf. Maar jij voelt je blijkbaar overtroffen door hem, anders zou je niet zo offensief reageren knul.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:22:26 #171
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_48903668
Je kunt altijd nog de ICT in.
Coffee. Gets you up and moving in the mornings.
pi_48904811
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 09:13 schreef Lightning_NL het volgende:
En TS, hoe is het afgelopen? Of andere mensen in dit topic die bezig waren?
Mijn broer. Die zit nu in de 11e week van de opleiding geloof ik. Heeft 't naar zijn zin Gebruikelijke contract van 13 jaar.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:50:53 #173
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_48908305
quote:
Als je het voor het geld doet, dan kun je idd beter lekker cashen bij een burger luchtvaartmaatschappij.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_48908402
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:49 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Vlieger zijn is ook niet echt een baan, het is meer een way of life volgensmij. En het enigste wat je aantrekt als F-16 piloot is je F-16 zelf. Maar jij voelt je blijkbaar overtroffen door hem, anders zou je niet zo offensief reageren knul.
Neeh, dat niet. Ik heb liever een gezin, een beter betaalde baan en normale werktijden.
pi_48908459
quote:

Jeetje waar lul jij nou weer over gefrusteerd mannetje! Ten eerste heb ik wel een beetje een beeld gekregen van what's his name om te zeggen dat ie niet geschikt is vlieger te worden voor de KLu. Dat laat ie zelf duidelijk merken.
Ik heb nooit gezegd dat alle andere baantjes saaie kantoorbaantjes zijn. Dat verzin jij ter plekke met al je frustratie. Ik ben niet gefrustreerd dat ik Chinook ga vliegen ipv F16. True, het was niet mijn voorkeur, maar that's life. Als ik straks mensen kan gaan helpen die het erg kut hebben, door bijvoorbeeld humanitaire hulp te bieden, dan ben ik erg blij.

Maar goed, jij liever dan ik voor een goed salaris maar wel vastgeroest in Nederland terwijl je klaagt over hoe kut de wereld wel niet is vanachter je beeldscherm.
pi_48908895
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:53 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Jeetje waar lul jij nou weer over gefrusteerd mannetje! Ten eerste heb ik wel een beetje een beeld gekregen van what's his name om te zeggen dat ie niet geschikt is vlieger te worden voor de KLu. Dat laat ie zelf duidelijk merken.
Ik heb nooit gezegd dat alle andere baantjes saaie kantoorbaantjes zijn. Dat verzin jij ter plekke met al je frustratie. Ik ben niet gefrustreerd dat ik Chinook ga vliegen ipv F16. True, het was niet mijn voorkeur, maar that's life. Als ik straks mensen kan gaan helpen die het erg kut hebben, door bijvoorbeeld humanitaire hulp te bieden, dan ben ik erg blij.

Maar goed, jij liever dan ik voor een goed salaris maar wel vastgeroest in Nederland terwijl je klaagt over hoe kut de wereld wel niet is vanachter je beeldscherm.
Waar heb je mij horen klagen over hoe kut de wereld wel niet is? Jij begint over mij te oordelen dat ik het niet zou kunnen halen omdat ik volgens jou geen motivatie zou hebben. Dat zegt al genoeg over je arrogantie. Oordelen over iemand terwijl je die gene niet eens kent.
pi_48909354
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:01 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Waar heb je mij horen klagen over hoe kut de wereld wel niet is? Jij begint over mij te oordelen dat ik het niet zou kunnen halen omdat ik volgens jou geen motivatie zou hebben. Dat zegt al genoeg over je arrogantie. Oordelen over iemand terwijl je die gene niet eens kent.
Ooooo, ok ik wist niet dat je zo erg gemotiveerd was om f-16 playboy militair vlieger te worden
Ik steek je moeder in de fik!
pi_48909630
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:11 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ooooo, ok ik wist niet dat je zo erg gemotiveerd was om f-16 playboy militair vlieger te worden
Vind je me nu sexy?
pi_48909708
Tja... Er is een kans is dat het niet lukt om op de F16 te komen, en het salaris is voor jouw standaard te laag. Tja... Als je om die redenen afhaakt, dan mis je inderdaad de motivatie om vlieger te worden bij de KLu. Dat is mijn punt. Kun je boos om worden, maar ik denk toch echt niet dat ik uit m'n nek lul.
pi_48909983
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Er is een kans is dat het niet lukt om op de F16 te komen, en het salaris is voor jouw standaard te laag. Tja... Als je om die redenen afhaakt, dan mis je inderdaad de motivatie om vlieger te worden bij de KLu. Dat is mijn punt. Kun je boos om worden, maar ik denk toch echt niet dat ik uit m'n nek lul.
Naar mijn mening wel.

Maar goed, laten we het daar maar niet meer over hebben. Wanneer moet je trouwens naar Amerika, of ben je daar al geweest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')