van de luchtmacht zou je op zich een beetje tempo verwachten... als 't in oorlogssituaties ook zo gaat...quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:10 schreef Flash55 het volgende:
tjsa overheid he ... snelheid is er vaak niet bij
behalve als Jan moet betalen, dan zijn ze ineens wel snelquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:10 schreef Flash55 het volgende:
tjsa overheid he ... snelheid is er vaak niet bij
Het zou ook kunnen dat de eerste test pas in augustus is, maar dat is vast niet zoquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:09 schreef Herkauwer het volgende:
Ach, misschien wordt je al eerder afgewezen en weet je het allang op tijd
Wellicht is het wachten ook een test
2 vrienden van me hebben deze tests halverweg vorig jaar gedaan, en idd het duurt best lang als je alle selectieprocedures doorkomt. Een van de 2 was ongeveer bij de laatste test toen hij alsnog afgewezen werd, tsja dan heb je mooi een aantal maanden verneukt, dus calculeer het in.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:08 schreef Wenzo het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij de luchtmacht voor een baan als piloot. Nu moet ik dus 14 dagen testen afleggen in 8 maanden. Nu baal ik er dus van dat het in 8 maanden is. Dat betekent dat ik pas begin september weet of ik wordt toegelaten of niet.
Dat betekent dus dat ik op zoek moet naar een andere opleiding voor als dit niet lukt. Ik weet alleen echt niet wat ik wil gaan doen. Kunnen ze die testen niet gewoon in 2 maanden ofzo doen? Dan hoef ik niet al naar een andere opleiding te gaan zoeken.
Ik vermoed o.a. dingen als onder extreme omstandigheden lichamelijk blijven functioneren, psychische stabiliteit etc.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:36 schreef Pumatje het volgende:
wat zijn nu precies die tests van piloot, heb ik me altijd afgevraagd.
Welke dingen doorloop je nu met die tests dus is de vraag![]()
Kan me niet voorstellen dat mensen dit willenquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:26 schreef Tha_T het volgende:
Bij de Marechaussee solliciteren is ook al zo'n crime. Niet omdat die testen zo lang duren maar omdat er zoveel belangstelling voor is dat de opleidingen veeeel te snel vol zitten
Dan heeft die vriendin zich niet goed in laten lichtenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:01 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat mensen dit willen![]()
Een ex vriendin van me, zat er ook bij en moest eerst 2 jaar op wacht staan![]()
1 op de 60 ?????? Veel en veel minder.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:02 schreef Wenzo het volgende:
Dat de tests heel zwaar zijn weet ik wel. Ik ga het gewoon proberen maar ga er wel van uit dat het toch niet lukt. Ik zal natuurlijk wel alle inzet tonen. Maar zoals ze bij mijn voorlichting al zeiden is vliegen iets wat je in je heb of niet. Ik geloof dat er ongeveer 1 op de 60 doorkomt. Er zijn zo een 3000 sollicitanten voor vlieger per jaar en ze hebben er maar 50 nodig. Het punt is ook gewoon dat ik geen zin heb om naar de universiteit ofzo wil gaan. Lijkt me niet veel aan. Maarja als ik dit niet haal zal ik dat toch maar doen denk. Anders heb je ook niks aan je VWO diploma..
Nou dat is toch echt wat die man op de voorlichting tegen ons vertelde. Er zijn dit jaar 50 vacatures en ongeveer 3000 sollicitanten dus dan klopt het wel. En dat van die vrouwen is volgens mij al helemaal niet waar. Ze wilden juist nog wel wat vrouwen omdat er zo weinig zijn (mits ze natuurlijk beter presteren dan anderen). Maar wat is er zo zwaar aan die tests dan? Lijkt mij gewoon dat je geschikt ben of ongeschikt, je moet allemaal evenwichts tests doen en coordinatie tests etc. Maar dat is niet zo zwaar lijkt mij maar moet je gewoon kunnen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:32 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
1 op de 60 ?????? Veel en veel minder.
Zoveel vliegers zijn er in NL niet. Kennis van me is F16 vlieger, hij zei me dat vrouwen sowieso niet meer aangenomen worden als vlieger dan. Reden weet ik niet precies maar er had zich iets voorgedaan met de laatste 2 vrouwelijke piloten.
En die tests zijn loei en loei zwaar, en het is niet 1/60ste die dat haalt hoor, veel en veel minder.
Ik denk dat je de psychologische kant van het verhaal redelijk onderschat.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:37 schreef Wenzo het volgende:
[..]
Nou dat is toch echt wat die man op de voorlichting tegen ons vertelde. Er zijn dit jaar 50 vacatures en ongeveer 3000 sollicitanten dus dan klopt het wel. En dat van die vrouwen is volgens mij al helemaal niet waar. Ze wilden juist nog wel wat vrouwen omdat er zo weinig zijn (mits ze natuurlijk beter presteren dan anderen). Maar wat is er zo zwaar aan die tests dan? Lijkt mij gewoon dat je geschikt ben of ongeschikt, je moet allemaal evenwichts tests doen en coordinatie tests etc. Maar dat is niet zo zwaar lijkt mij maar moet je gewoon kunnen.
Die reden zou ik nou juist wel naar benieuwd zijn, waarom per definitie vrouwen niet worden aangenomen. Vrouwen zijn door de bank genomen misschien minder sterk en psychisch geschikt dan mannen, maar ook voor mannen geldt dat ze in dit geval uitzonderlijke prestaties moeten neerzetten. Mocht je er meer over weten zou ik het dus graag horen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:32 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
1 op de 60 ?????? Veel en veel minder.
Zoveel vliegers zijn er in NL niet. Kennis van me is F16 vlieger, hij zei me dat vrouwen sowieso niet meer aangenomen worden als vlieger dan. Reden weet ik niet precies maar er had zich iets voorgedaan met de laatste 2 vrouwelijke piloten.
En die tests zijn loei en loei zwaar, en het is niet 1/60ste die dat haalt hoor, veel en veel minder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |