abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:30:21 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34253358
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:26 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ja hoor... 't gaat er meer om dat je consequent blijft antwoorden en om dat te testen stellen ze vaak dezelfde vragen in een ander jasje.
Daar gaat het niet om, maar het weegt wel mee. Heb toevallig net eigen psychologische tests binnen. Ik blijk afwijkend weinig inconsequent te antwoorden. Dat levert echter slechts een bepaalde correctiefactor op voor de test, want de test is/was niet bedoeld om te zien hoe leuk je consequent antwoordt. Het lijkt me wel dat als je veel inconsequent antwoordt, dat je dan kan stellen dat iemand ongeschikt is (Labiel of dom, beiden niet bruikbaar lijkt me).
pi_34255356
Volgens mij komen die verhalen over perfecte ogen, en zware druk, extreme tests gewoon van mensen vandaan die niet door de keuring zijn gekomen en dat aan hun leefomgeving hebben proberen te verklaren door dit soort verhaaltjes.
Belangrijkste bij de keuring buiten de psychische zooi is je vermogen om het vliegen snel aan te leren. Als je in de simulator gaat zitten heeft het ook weinig zin om vantevoren te oefenen. Men kijkt namelijk naar je progressie, dus als je al goed geoefend hebt, en gaat daarna niets meer vooruit, hebben ze dat ook wel door
pi_34261361
http://www.airwork.nl/kennisbank/selectie-klu.shtml

Ik ga ergens in augustus/september beginnen met keuring.
pi_34268729
Nou, d'r is hier wel een hoop onzin bijgeschreven, zeg, gisteravond. Er werken m.i. gewone mensen bij de Klu en de selectie is om ervoor te zorgen dat iedereen die ze aannemen daar een beetje bij aansluit.
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:20 schreef Solomon het volgende:
Volgens mij komen die verhalen over perfecte ogen, en zware druk, extreme tests gewoon van mensen vandaan die niet door de keuring zijn gekomen en dat aan hun leefomgeving hebben proberen te verklaren door dit soort verhaaltjes.
Ik voel me even niet aangesproken. De verhalen zijn natuurlijk ook het gevolg van de grote kans op afwijzing, daar zijn er nou eenmaal veel van. De uiteindelijk aangenomen vliegers zijn geen macho's of opscheppers, dus die hoor je vervolgens niet meer.

Naar mijn mening wordt er voor vlieger best veel ge-eist op fysiek gebied, waaronder je ogen/zicht. Da's geen fabeltje. De rest van de verhalen hier over de psychologische zijn idd. redelijk overtrokken, voor zover ik dat kan beoordelen.
quote:
Belangrijkste bij de keuring buiten de psychische zooi is je vermogen om het vliegen snel aan te leren. Als je in de simulator gaat zitten heeft het ook weinig zin om vantevoren te oefenen. Men kijkt namelijk naar je progressie, dus als je al goed geoefend hebt, en gaat daarna niets meer vooruit, hebben ze dat ook wel door
Dit is inderdaad een goede toevoeging. Een aantal tests moet je meerdere keren uitvoeren, waarbij er gelet wordt of je iets leert van je evt. gemaakte fouten.

En om dan toch even mijn eigen ego te strelen: ik mocht uiteindelijk als officier bij de Klu komen werken, alleen niet als vlieger: ik had geen vliegaanleg. Vervolgens de keuze gemaakt om toch in het bedrijfsleven aan de slag te gaan.
pi_34272849
Een officier bij de luchtmacht heeft tijdens de vlieger infodagen wel tegen mij gezegd dat wanneer je geschikt bent, je sowieso vlieger wordt. Aanbod is altijd veel kleiner dan het eis wat ze hebben.
pi_34278714
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:48 schreef MaximumRush het volgende:
Een officier bij de luchtmacht heeft tijdens de vlieger infodagen wel tegen mij gezegd dat wanneer je geschikt bent, je sowieso vlieger wordt. Aanbod is altijd veel kleiner dan het eis wat ze hebben.
De weg van beginnen met opleiding tot operationeel vlieger is erg lang... Er vallen hier redelijk wat mensen af. Als je af valt heb je 2 keuzes, of je gaat naar huis of je gaat in op het aanbod van de KLu voor een andere functie
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:48:33 #107
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_34453442
FF een update: IK BEN DOOR DE 2e RONDE (van de KLS dus ) ahum
Ik wil een plaatje posten!
pi_34460900
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:48 schreef RandomReader het volgende:
FF een update: IK BEN DOOR DE 2e RONDE (van de KLS dus ) ahum
Gaaf Nu nog ff het gvss he
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 25 januari 2006 @ 23:48:52 #109
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_34467005
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:16 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Gaaf Nu nog ff het gvss he
Ja, heb er ernstig veel zin in!!!!! Ik hou jullie op de hoogte;)
Ik wil een plaatje posten!
pi_37582874
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:08 schreef Wenzo het volgende:
Ik heb gesolliciteerd bij de luchtmacht voor een baan als piloot. Nu moet ik dus 14 dagen testen afleggen in 8 maanden. Nu baal ik er dus van dat het in 8 maanden is. Dat betekent dat ik pas begin september weet of ik wordt toegelaten of niet.

Dat betekent dus dat ik op zoek moet naar een andere opleiding voor als dit niet lukt. Ik weet alleen echt niet wat ik wil gaan doen. Kunnen ze die testen niet gewoon in 2 maanden ofzo doen? Dan hoef ik niet al naar een andere opleiding te gaan zoeken.
Als je alle testen binnen 8 maanden kan afronden mag je nog van geluk spreken. Ik ben in februari 2005 begonnen en ben nu nog bezig. Ik heb alle medische keuringen in 1x afgerond en dus geen na-afspraken gehad waardoor de keuring nog langer kan duren. Ik ben nu bezig met de PVS en heb 5 van de 6 vluchten afgerond. Vanwege het slechte weer de laatste tijd ben ik trouwens al 2 maanden verder sinds vlucht 1 haha.
En over degenen die denken dat het aanbod van geschikte kandidaten groter is dan de vraag....dat is dus niet helemaal waar, De meeste klassen worden niet volledig gevuld, omdat er te weinig kandidaten door de keuring komen. Zo hoefden kandidaten die begin dit jaar met de PVS bezig waren maar 4 vluchten te maken in plaats van 6, om de klas van februari gevuld te krijgen.
pi_38760434
Gna gna, ff een kutkick... RandomReader? Je hebt ons nooit verteld of je er door bent gekomen Ik heb zelf vanaf morgen ook het gvss en ik heb er vertrouwen in
pi_38761201
Meeste mensen beginnen daar in VWO 5 ook al mee. Ik heb het ook overwogen, maar juist vanwege de lange tijd testen heb ik er vanaf gezien.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_38761288
Ojah, ik heb dat btw niet bij de luchtmacht maar bij de KLS
  zondag 11 juni 2006 @ 22:46:15 #114
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_38763993
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:26 schreef Tha_T het volgende:
Bij de Marechaussee solliciteren is ook al zo'n crime. Niet omdat die testen zo lang duren maar omdat er zoveel belangstelling voor is dat de opleidingen veeeel te snel vol zitten
als ze zo snel vol zitten gaan ze geen reclame maken.
pi_38766048
quote:
Op zondag 11 juni 2006 21:32 schreef __droogkloot__ het volgende:
Meeste mensen beginnen daar in VWO 5 ook al mee. Ik heb het ook overwogen, maar juist vanwege de lange tijd testen heb ik er vanaf gezien.
Dat kan niet, je kan alleen maar mee in je examenjaar beginnen.
pi_38766147
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:40 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat kan niet, je kan alleen maar mee in je examenjaar beginnen.
Iemand op mijn middelbare school was er al lang mee bezig voor het laatste jaar. Ik weet ook niet precies hoe het precies zit, het kan ook goed zo zijn dat ik me vergis.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_38940212
Ik ben wel door het GVSS heen nu de rest nog goed afronden
pi_38943436
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:46 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

als ze zo snel vol zitten gaan ze geen reclame maken.
http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/

En zie daar de tekst die onder in beeld scrollt
pi_38943558
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 14:10 schreef Tha_T het volgende:

[..]

http://www.werkenbijdemarechaussee.nl/

En zie daar de tekst die onder in beeld scrollt
Ik ben ook aan het solliciteren voor de KMar. 3 juli naar een voorlichting, vanaf daar sollicitatie papieren invullen etc.

Als wachtmeester wil ik aan de slag op schiphol/grensbewaking. Tegen de tijd als ik aangenomen wordt zitten we in 2007 dus nieuwe kansen
pi_48766525
En TS, hoe is het afgelopen? Of andere mensen in dit topic die bezig waren?
pi_48770723
Ik ben er maar niet meer mee door gegaan. Ik wou enkel en alleen F16 vliegen, maar je krijgt pas te weten wat je vliegt wanneer je je contract hebt getekend. Het mooiste is dat je er 14 jaar aan vastzit.
Je verdient ook even veel als de rest van de mensen die bij de Luchtmacht zitten. Het heeft alleen maar te maken met rang. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik ermee gekapt ben.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:31:18 #122
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_48771079
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:31 schreef Mobster273 het volgende:
een vriend van mij heeft het hele traject doorlopen, maar is vervolgens na 4 weken in de opleiding opgehouden, omdat de sfeer hem niet beviel en hij geen zin had in een contract voor 13jaar wij verklaarden hem voor gek dat hij er nu mee ophield, maar ja, we verklaarden hem vooraf ook al lang voor gek omdat iedereen (behalve hijzelf dus) voelde aankomen dat dat niks voor hem zou zijn
Een contract voor 13 jaar, en daarna op kosten van Defensie omgeschoold worden voor de burgerluchtvaart. Als je dat contract eenmaal binnen hebt, hoef je je de rest van je leven geen zorgen meer te maken...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_48772751
Ha, ik heb dat GVSS boekje nog steeds thuisliggen. Heb ooit de eerste 2 testdagen doorstaan. Eerste testdag was gehoortest en een spelletje op de computer, je moest met je joystick en rudder een balletje in het midden van het assenstelsel houden. Daarna een psycholische test, nou ja.. was ook peanuts. En toen werd ik uitgenodigd voor die 3 dagen in het hotel, maar ik was die afspraak vergeten........................... En toen lag ik eruit Geen spijt van trouwens...
pi_48788437
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben er maar niet meer mee door gegaan. Ik wou enkel en alleen F16 vliegen, maar je krijgt pas te weten wat je vliegt wanneer je je contract hebt getekend. Het mooiste is dat je er 14 jaar aan vastzit.
Je verdient ook even veel als de rest van de mensen die bij de Luchtmacht zitten. Het heeft alleen maar te maken met rang. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik ermee gekapt ben.
Sterker nog, je krijgt pas na zo'n 1,5 jaar te horen wat je gaat vliegen. Na de KMA en na de EMVO. En voor het geld moet je het zeker niet doen. Je verdient meer dan vergelijkbare rangen omdat je toelagen krijgt zoals vlieggeld. Vooral als je in het buitenland zit, en dat zit je best vaak, verdien je behoorlijk veel. Maar anyway, goed dat je er niet aan bent begonnen, je moet namelijk wel genoeg motivatie en doorzettingsvermogen hebben.
pi_48788463
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 12:15 schreef Freak187 het volgende:
Ha, ik heb dat GVSS boekje nog steeds thuisliggen. Heb ooit de eerste 2 testdagen doorstaan. Eerste testdag was gehoortest en een spelletje op de computer, je moest met je joystick en rudder een balletje in het midden van het assenstelsel houden. Daarna een psycholische test, nou ja.. was ook peanuts. En toen werd ik uitgenodigd voor die 3 dagen in het hotel, maar ik was die afspraak vergeten........................... En toen lag ik eruit Geen spijt van trouwens...

solliciteer dan niet. Prutsers willen ze niet bij de KLu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')