abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34154277
Heb ff gezocht, maar nog niets gevonden.

Ben laatst een site tegengekomen met in mijn ogen relatief goedkope BMW's
het gaat hier om www.vincentkelder.nl

Daar ben ik even op verder gaan zoeken en vond verhalen op internet dat er gesjoemeld zou worden met de kilometers e.d.

Ken jij ook van dit soort handelaren waar je beter geen auto zou kunnen kopen?

Kunnen we hier mooi een Fok! autohandelaren Blacklist van maken.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_34154683
Zag bij die toko wel een hoop importauto's staan (uit 2003 en dan een kenteken van 2 weken oud )
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_34154962
ik weet niet echt of het hier hoort...

Maasland (alfa romeo) Den Haag

toen mijn oma overleden was, erfden wij een leuke alfa 145je. na 2 weken ging die stuk, dus wij brachten em naar de dealer waar mijn oma hem had gekocht, Maasland in Den Haag. die hadden het dus 'gemaakt'. iig voor eventjes, een paar dagen later was hij alweer stuk. Maasland zei dat de auto niet goed meer was (terwijl hij pas 22K op de teller had in 5 jaar) en dat het wel erg veel zou gaan kosten. hij wou hem wel kopen voor 2000 (voor een auto uit 2000 met dus 22K op de teller). hij had iig mooi verhaaltje opgehangen tegen me moeder want die was flink aan het twijlelen (het was immers de 3e auto). ik zei dat als ze hem voor 2000 verkocht dat ze gek in haar kop was. uiteindelijk de auto daar weggehaald en naar een kennis gebracht in hillegom (BMW dealer). het koste 400 euro om hem te maken (ik weet niet meer precies wat het was), ook zei hij dat de auto in perfecte staat was, en anders wou zijn vrouw hem wel hebben. sindsdien rijdt hij al bijna een jaar zonder problemen.
Maasland ziet er prachtig uit, maar wat mij betreft zijn het behoorlijke naaiers

[ Bericht 1% gewijzigd door CittaR op 17-01-2006 15:16:51 ]
pi_34155159
Een erg scherpe quote van het gummen forum
quote:
Zwarte lijst voor autohandelaren..
Ligt gewoon in de tijdschriften en boekhandel....

Ookwel "Autotrader" genaamd.
  Moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 13:53:36 #5
18653 crew  D.
pi_34158088
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:07 schreef Ballebek het volgende:
Zag bij die toko wel een hoop importauto's staan (uit 2003 en dan een kenteken van 2 weken oud )
ik zie het probleem niet
pi_34159174
ODN in Nunspeet is een vreselijke naaier.
Tijdens de proefrit waren er een paar dingen opgevallen die niet klopten.
Ze beloofden dat voor aflevering te repareren. Niet gebeurd dus.
Als je daarna belde was er nooit iemand aanwezig die daar antwoord op kon geven en na een tijdje waren ze zelfs alweer overgenomen door een ander bedrijf en die nam geen garanties over.
Dat doen ze blijkbaar heel vaak, want dat bedrijf staat er al zeker 15 jaar.
Later bleek de teller ook nog eens dik 200.000 terug te zijn gedraaid......

Dit ging gelukkig niet over mijn eigen auto, maar wel vreselijk balen voor de mensen van wie die auto wel was.

ODN in Nunspeet: NOOIT naar toe gaan!
pi_34159571
Honda West, Den Haag

Zelf had ik al een DelSol VTi maar er stond een mooie zwarte ESi voor de deur opgesteld. Prijs 13.990 eu (tijdje geleden al). Effe goed omheen gelopen en bekeken en zag er leuk uit maargoed ... was meer voor de lol. Weer instappen in de VTi en niet meer over nagedacht.

Twee weken later staat de exact zelfde Sol op de exact zelfde plaats opgesteld. Nu echter met een beschadigde velg en met een deukje in de deur (minimaal) EN VOOR 14.440 eu!!!
Toen ik naar binnen ging om het fijne ervan te weten was er gelukkig een verse verkoper die mij kon uitleggen dat de auto was verkocht maar weer terug is gekomen (hoe lekker eerlijk). Toen ik zei dat de auto twee weken eerder goedkoper was en een stuk minder schade had kwam er een stuk oudere verkoper (type 50+) de trap aflopen om de jonge verkoper af te lossen (die mocht meteen z'n mond houden). Ik werd vriendelijk de deur uitgewerkt (door een setje korte antwoorden die lieten blijken dat meneer vond dat ik toch geen serieuze koper was) en stapte weer in mijn VTi. Ben er nooit meer geweest... ook niet voor onderhoud.
Calm down, please!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:36:22 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_34164124
JetCars schijnt niet zo goed te zijn, teruggedraaide kilometerstanden etc

lopt een draadje op GoT
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:39:36 #9
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_34164249
Als je kijkt naar de inruilwaarde van je auto bij een garage, lijken het allemaal wel oplichters.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_34169009
Iedereen die wel eens een auto bij "van Gelder" in groningen heeft gekocht zal weten over wie ik het heb als we zeggen "de man met die grote bril". heeft half jong groningen al wel een bijna total-loss gebakje verkocht. Fijne kerel...
e-students.nl handig voor studenten
pi_34203669
Sowieso een heleboel autobedrijven in de spaanse polder in Schiedam zijn louche handelaren en heb zelf enorm slechte ervaring met autobedrijf Late night (bestaat nu niet meer) in Spijkenisse.
Kmstand teruggedraaid en auto was van alles mis mee (wat uiteraard na een maand ofzo allemaal pas boven kwam drijven, dus waarschijnlijk provesorisch door de apk heen gerost.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_34205040
Apeldoorn kan je het beste vermijden als je een auto gaat kopen. Met officiele dealers nooit nare ervaringen gehad, maar er zitten hier teveel van die kampertoko's en andere dubieuze zaakjes.
pi_34205087
Potentieel goed topic .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34207052
Verwoerd garage Den Haag is verdacht.

Apk keuring laten doen.
1. Op voorhand mijn lampen gecontroleerd, alles in orde en bij keuring bleek dat er toch een koplamp kapot was. Kan net op weg naar de garage zijn gebeurd, maarja ...

2. Auto (polo 1.4 benzie 1998) goed lopend bij de garage gezet. Bij ophalen is het eerste wat hij zegt of ik niets aan de auto heb gemerkt, want hij loopt rot, waarschijnlijk op 3 cilinders. Terug naar huis idd gemerkt. Stationair prima, maar bij gasgeven inhouden/ geen vermogen/ pruttelen. Meteen bebeld om te vragen wat hij ermee heeft uitgespookt, maar volgens hem was het al zo toen hij hem binnen zette.

Auto werd (vreemd genoeg!) goedgekeurd, maar na zelf rotor/ verdeler/ bougies te hebben vervangen rijdt hij nog steeds voor geen meter. Donderdag gaat hij naar de dealer voor een storinguitdraai. Gaat warschijnlijk een hoop geld kosten...
pi_34208560
Iemand van GoT heeft hier een mooie site voor gemaakt: http://www.garagetest.nl/
Als iedereen die hier post z'n reviewtje nou ook daar ff submit. Op die site zijn juist goede ervaringen trouwens ook welkom.
pi_34208653
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:17 schreef Sapstengel het volgende:
Apeldoorn kan je het beste vermijden als je een auto gaat kopen. Met officiele dealers nooit nare ervaringen gehad, maar er zitten hier teveel van die kampertoko's en andere dubieuze zaakjes.
Klopt, als je in de sleutelbloemstraat naar een auto gaat kijken kan je beter thuis blijven.
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:06:00 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34209260
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:46 schreef Metro2005 het volgende:
... autobedrijf Late night...

Bij iemand die zo'n naam bedenkt voor zijn otoobedrijf koop je toch geen otoo!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:54:55 #18
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34210880
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:06 schreef Hyperdude het volgende:

Bij iemand die zo'n naam bedenkt voor zijn otoobedrijf koop je toch geen otoo!
Zou er niet eens een folder van willen hebben uit angst dat je vriendin er achter komt.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:56:32 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_34210938
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:36 schreef Catch22- het volgende:
JetCars schijnt niet zo goed te zijn, teruggedraaide kilometerstanden etc

lopt een draadje op GoT
In dat topic staat ook een linkje naar een Fok topic
Where law ends, tyrrany begins.
pi_34211323
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:53 schreef D.Rose het volgende:

[..]

ik zie het probleem niet
Import auto's kan je makkelijk mee knoeien qua km stand.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:29:48 #21
133968 Tommy_Corleone
R U Messing with me?
pi_34372148
ik wil ook iedereen hier waarschuwen voor J en F auto's

De specifiacties op internet kloppen absoluut niet met wat je ter plekke aantreft. Op internet staat 2003, kom je daar, is het 2001. Ook opties blijken opeens verdwenen te zijn (leren bekleding is stof geworden?).

Bespaar jezelf de rit ernaar toe.

p.s. ik zou uberhaupt alleen een auto kopen bij de echte dealer, maar ik heb geprobeerd een vriend van me te helpen met de aanschaf van een nette occassion.
  maandag 23 januari 2006 @ 11:46:28 #22
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_34372623
Ik heb mijn twijfels bij het bedrijf www.boma-autos.nl, Limburg. Stond recentelijk een auto te koop waar in de advertentie een absoluut niet kloppende km-stand vermeld stond. Ik weet dat omdat ik de auto (en de vorige eigenaar) kende en de km-stand in zijn eigen advertentie een maand of 2 eerder toch echt 70.000 km hoger lag. Vraag me niet hoe die kerel er mee weggekomen is (kloppende nap en ingevulde boekjes waar toch echt de 200.000 beurt in zou moeten staan?).
Life is too short don't stress every day
  maandag 23 januari 2006 @ 11:49:11 #23
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_34372724
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:54 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Zou er niet eens een folder van willen hebben uit angst dat je vriendin er achter komt.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 23 januari 2006 @ 11:53:24 #24
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34372863
Niet echt naaien maar toch een klein beetje

Bijvoorbeeld, Mazda dealer in Den Haag ¤75 per uur... en in Arnhem ¤45..... Als je dus iets gedaan moet hebben en je kan nog rijden is het goedkoper om naar de andere kant van het land te rijden
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 23 januari 2006 @ 12:00:30 #25
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34373092
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:53 schreef Herkauwer het volgende:

Bijvoorbeeld, Mazda dealer in Den Haag ¤75 per uur... en in Arnhem ¤45..... Als je dus iets gedaan moet hebben en je kan nog rijden is het goedkoper om naar de andere kant van het land te rijden
Belachelijk dat Mazda Nederland daar geen afspraken over maakt met hun leden.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 23 januari 2006 @ 12:10:40 #26
81996 Bond
License to kill
pi_34373397
Jetcars is toch ook zo'n schade bedrijf waar je de ergste verhalen ove rhoord?
Geen commentaar
pi_34373551
Ja.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:16:04 #28
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_34373573
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:53 schreef Herkauwer het volgende:

Bij Mazda de Binckhorst Den Haag wordt je zeker genaaid.. had daar ooit een topic over geopend die niet meer terug te vinden is helaas....
No One Knows
  maandag 23 januari 2006 @ 12:22:18 #29
47047 Herkauwer
pi_34373761
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:16 schreef Scalley het volgende:

[..]

Bij Mazda de Binckhorst Den Haag wordt je zeker genaaid.. had daar ooit een topic over geopend die niet meer terug te vinden is helaas....
Ik ga er ook zeker nooit meer heen...... Heb een kleinere garage op de hoek zitten voor veel minder... Ze hebben alleen de onderdelen niet altijd op voorraad en daar moet je dan even op wachten... Maar verder is het een stuk goedkoper en dichterbij.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:30:56 #30
133968 Tommy_Corleone
R U Messing with me?
pi_34373966
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:10 schreef Bond het volgende:
Jetcars is toch ook zo'n schade bedrijf waar je de ergste verhalen ove rhoord?
Ja, Jetcars is IMO samen met J&F de slechtse dealer.
pi_34376371
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:00 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Mazda Nederland is dacht ik zelf de dealer van Den Haag Of ik had poep in mn ogen toen ik op de Binckhorst was, dat kan ook natuurlijk
  maandag 23 januari 2006 @ 14:01:17 #32
47047 Herkauwer
pi_34376752
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mazda Nederland is dacht ik zelf de dealer van Den Haag Of ik had poep in mn ogen toen ik op de Binckhorst was, dat kan ook natuurlijk
Klopt, het is zelfs de importeur.
pi_34376775
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:30 schreef Tommy_Corleone het volgende:

[..]

Ja, Jetcars is IMO samen met J&F de slechtse dealer.
Dealers
Handelaren toch?
pi_34377051
quote:
Bij Mazda lijkt dat sowieso een probleem te zijn. Bij de dealer in leeuwarden werd ik wereldvreemd aangekeken toen ik een proefrit wilde maken in de nieuwe MX-5, gezien dat een quote: "net als de RX-8 zeer exclusieve" auto is waar schijnbaar ook nog geen folders en prijslijsten voor waren. Die kon ik vervolgens wel weer krijgen bij de dealer in Groningen, maar daar wederom geen proefrit mogelijk wegens de exclusiviteit...
Bij een dealer zuidelijker (ik noem maar geen namen om een stormloop aan proefrijders te voorkomen ) was het absoluut geen probleem dat ik een proefrit ging maken, alleen had men daar weer geen folders en prijslijsten klaar - ook niet te krijgen via hun eigen intranet. Als ik besluit om de MX-5 te leasen dan haal ik hem daar ook, al is het alleen maar om de stakkerige zeer exclusief verkopertjes een hak te zetten. Ik kreeg door dit alles dus niet het idee dat er een uniform beleid gevoerd wordt vanuit Mazda Nederland...

En on-topic, Hofman in Leek doet zeer, zeer moeilijk over de duur van de garantie. De standaard 6 maanden BOVAG garantie werd bij mij omgezet naar 3 maanden met de mededeling dat de 6 maanden niet mogelijk was. Ik kwam er naderhand achter dat je daar als koper apart mee in moet stemmen en dat een collega tegen hetzelfde was aangelopen bij Hofman. Nou heb ik in de daaropvolgende 3-6 maanden geen problemen gehad met mijn auto, maar het geeft je geen lekker gevoel bij een handelaar.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_34384980
quote:

[..]

zou niet weten waarom dat zou moeten, importeur en dealer zijn vaak verschillende bedrijfen dus kan en mag een dealer zelf zijn prijsen bepalen! Is ook weer een stukje concurrentie erbij!
niet alleen bij mazda is dat zo geregeld, maar bij veel merken
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 23 januari 2006 @ 19:45:57 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34388485
quote:
Op maandag 23 januari 2006 14:10 schreef Paladijn het volgende:

En on-topic, Hofman in Leek doet zeer, zeer moeilijk over de duur van de garantie. De standaard 6 maanden BOVAG garantie werd bij mij omgezet naar 3 maanden met de mededeling dat de 6 maanden niet mogelijk was. Ik kwam er naderhand achter dat je daar als koper apart mee in moet stemmen en dat een collega tegen hetzelfde was aangelopen bij Hofman. Nou heb ik in de daaropvolgende 3-6 maanden geen problemen gehad met mijn auto, maar het geeft je geen lekker gevoel bij een handelaar.
UIt een ouder topic:
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:19 schreef Saabmobiel het volgende:

[..]

Een kameraad van me restaureerde klassiekers. Het viel hem op dat auto's welke bij Hofman vandaan kwamen meer aan geplamuurd was dan dat er aan gelast was. Sommige plaatdelen bestonden uit roest samengehouden door plamuur....
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 08:50 schreef user-x het volgende:

[..]

ssssst.....

maat van me heeft daar ooit eens een MG-B gekocht.
niks dan ellende met dat ding.
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:04 schreef Hyperdude het volgende:
Mij viel bij Hofman op dat een groot deel van wat er staat er wel heel recent is overgespoten (ex-USA).
Dat was iig zo in 2003/2004 (bem er toen een paar keer wezen kijken)

Het ziet er dus allemaal mooi uit, maar je moet wel ff goed verder kijken dan alleen een glimmende laklaag.

ff snel laten overspuiten (in Polen??) kost niet veel en levert gewoon winst op.
Gewoon uitkijken dus, maar dat moet je altijd als je een oudere otoo koopt
pi_34389674
Mn broer en zn vriendin hebben een Opel Frontera bij Hofman in Leek gekocht.. Met garantie.. maar toch alles betalen, terwil dat ding bijkans van ellende uit elkaar dondert
  maandag 23 januari 2006 @ 20:17:31 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34389750
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn broer en zn vriendin hebben een Opel Frontera bij Hofman in Leek gekocht.. Met garantie.. maar toch alles betalen, terwil dat ding bijkans van ellende uit elkaar dondert
Opel kopen=lopen, dat weet iedereen; beetje flauw daar Hofman de schuld van te geven
pi_34390201
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Opel kopen=lopen, dat weet iedereen; beetje flauw daar Hofman de schuld van te geven
Alleen jammer dat de Opel Frontera gewoon een Isuzu met een ander logo is

en nu weer verder over foute handelaren

Hier in Fryslân hebben Auto Joure en Autofarm Sybrandabuorren ook nogal een reputatie.. Het zijn zusterbedrijven... Mn zus en zwager hebben daar een auto gekocht, een Toyota Carina E, en die was binnen twee weken kapot Heeft iemand hier ervaringen met die bedrijven?
pi_34393763
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Hier in Fryslân hebben Auto Joure en Autofarm Sybrandabuorren ook nogal een reputatie.. Het zijn zusterbedrijven... Mn zus en zwager hebben daar een auto gekocht, een Toyota Carina E, en die was binnen twee weken kapot Heeft iemand hier ervaringen met die bedrijven?
Jeps. Auto Joure, de Autofarm, Autobedrijf zantema (Raerd) en Vakgarage Hofstra (Jirnsum) kopen samen in. De goedkopere wagens gaan naar de Autofarm en Autojoure. De iets duurderen gaan naar Hofstra en de z.g.n. top gaat naar Zantema. Je vind dit in hun prijzen terug.

Ik heb bij de autofarm eens een 3 jaar oude Megane gekocht. Dit wat geen slechte deal! De verkoper heeft tijdens het onderhandelen duidelijk gemaakt dat hij slechts handelaar is en geen flauw benul heeft van kwaliteit van de wagens. Ze staan er zoals ze binnen zijn gekomen.

Het was dus wel een risico, maar hij was wel eerlijk. De prijs lag vele malen lager dan als de zelfde wagen bij de dealer zou kosten. En die centen heb ik echt "verdiend". Ik heb er zonder veel rare dingen 2 jaren/1 ton in gereden.
Deze Magane heb ik ingeruild op een Cordoba bij Hofstra. Dit was duidelijk een ander bedrijf. Hoewel het een Bovag-garage betreft, straalt de oneerlijkheid er af.
Mijn uitlaat trilde, ik kwam bij hem terug en het zou mij minimaal ¤150 kosten om dit te fixen. (het was het spruitstuk dat niet echt lekker aan het eerste deel van de uitlaat vast zat) Ik ben doorgereden naar mijn eigen "garage op de hoek" waar het voor ¤20 gefikst werd.
Waarschijnlijk baalde hij er een beetje van dat ik gigantisch heb lopen afdingen en zelfs ben weggelopen tijdens de onderhandelingen in de hoop dat hij achter mij aan kwam. (dit deed hij )

Maar goed, de autofarm en autojoure zijn bedrijven die open kaart spelen in mijn optiek, je kan hier best goedkope wagens weg halen als je er zelf een beetje verstand van hebt.
pi_34402974
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:56 schreef Spooky4u het volgende:
Heb ff gezocht, maar nog niets gevonden.

Ben laatst een site tegengekomen met in mijn ogen relatief goedkope BMW's
het gaat hier om www.vincentkelder.nl
"Wij bieden deze auto's aan in onze twee verdiepingen, goed verlichte schowroom." Meneer bedoelt waarschijnlijk "twee verdieping tellende showroom"

De ANWB heeft ergens in 2004 toch ook een test gedaan waarbij ze auto's naar garages in heel het land stuurden, met vooraf bekende problemen? De helft van die problemen werd niet gevonden, en ook meende de helft van de bedrijven dat het nodig was zaken te vervangen waar niets mis mee was, of expres iets stuk te maken.

Dieven zijn, echt. Er is voor mij geen enkele reden om te verwachten dat het bij het in- en verkopen van auto's anders gaat.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34403595
Gevaarlijk Topic dit.

Als ik zie hoe veel mensen hier hun posts vol baggeren met onzin, vooral door hun mening totaal niet te staven met onderbouwingen .. (ik noem geen namen en heb het niet specifiek over dit onderwerp)
Dan kan je een hoop schade aanrichten bij bedrijven die misschien een keer de fout in zijn gegaan, maar verder misschien best redelijke midden/klein bedrijven zijn. Ik hoop dat iedereen die hier een klacht post, dit wel overwogen en duidelijk onderbouwd zal doen.
pi_34405821
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:45 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon uitkijken dus, maar dat moet je altijd als je een oudere otoo koopt
Ik had destijds snel(binnen twee weken) een auto nodig ivm. mijn werk, was al verknocht aan de Rover 600 en zag daar een mooi model (uit '99 zelfs, een van de laatst gebouwden) voor een redelijke prijs staan. Er zat/zit geen roest op de bekende plekken bij de R600/Accord, de electronica was in orde en er bleek zelfs ABS als extra op te zitten (niet bekend bij de verkoper _o-). Een redelijk nieuwe auto dus en ik was ook redelijk op de hoogte van de punten waar ik op moest letten.

Ik heb dan ook niet het idee dat ik daar een miskoop heb gedaan, alleen kwam ik er dus later achter dat ze me gewoon die 6 maanden BOVAG garantie hadden moeten geven, daar heb ik zelfs nog naar gevraagd ("boven de 4500 heb ik toch 6 maanden BOVAG garantie?" - "nee, dat is niet mogelijk bij deze auto"). Ik zou er om die reden ook niet weer een auto halen, laat staan iemand aanraden dat te doen.

Overigens, ik zag in de zaak zelf diverse krantenartikelen hangen over het bedrijf waarin ze aangaven USA-cars/cabrio's te importeren, dus zo vreemd is het niet dat je dat opviel Ik denk dat je ten allen tijde jezelf moet verdiepen in de tweedehands auto die je aan wilt schaffen, niet alleen in de zin van roest/rechte lijnen (ivm schadeauto), maar ook naar de probleempunten van de auto. Enerzijds is het m.i. een taak van de autoverkoper om je op de zwakke punten te wijzen, anderzijds moet je je daar zelf ook bewust van zijn... Het probleem blijft nou eenmaal dat er zeer veel rotte appels tussen de autohandelaren rondlopen.

Eigenlijk zou die mafketel van wegmisbruikers zich daar weer eens op moeten richten...
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_34405843
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Alleen jammer dat de Opel Frontera gewoon een Isuzu met een ander logo is

en nu weer verder over foute handelaren

Auto Joure is berucht ja Zelf geen bekenden die er ervaring mee hebben, maar werd er toen ik naar een auto zocht wel voor gewaarschuwd.
pi_34406062
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:53 schreef FunnyName het volgende:
Gevaarlijk Topic dit.

Als ik zie hoe veel mensen hier hun posts vol baggeren met onzin, vooral door hun mening totaal niet te staven met onderbouwingen .. (ik noem geen namen en heb het niet specifiek over dit onderwerp)
Dan kan je een hoop schade aanrichten bij bedrijven die misschien een keer de fout in zijn gegaan, maar verder misschien best redelijke midden/klein bedrijven zijn. Ik hoop dat iedereen die hier een klacht post, dit wel overwogen en duidelijk onderbouwd zal doen.
Zolang het onderbouwd wordt lijkt het me geen probleem... je hoort dezelfde verhalen anders wel via je kennissenkring... die is bij internet alleen wat groter Bovendien vorm je voor jezelf je mening en laat je je daar niet volledig in leiden door anderen, toch? Ik zie het meer als advies waar je rekening mee moet houden bij een aantal bedrijven. Wie weet zijn er ook tevreden klanten bij Jet cars *proest*.

En als bedrijven een keer de fout in gegaan zijn hadden ze ook meer moeite kunnen doen om de schade te herstellen IMNSHO. Als je niet eerlijk en/of onfatsoenlijk naar je klanten toe bent kun je verwachten dat ze naar een ander gaan. Het probleem bij autohandelaren/dealers is echter dat je verhoudingsgewijs niet vaak een auto koopt en dat je dat sowieso al vaak bij een andere handelaar doet.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:43:04 #46
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_34411562
Auto vd Brug (Volkswagen dealer) met vestigingen in Buitenbost en Drachten licht de boel ook redelijk op.
Onderdelen op de factuur zetten voor een grote beurt, maar deze niet vervangen.
Dat noemen ze dan een merkdealer.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 januari 2006 @ 13:44:57 #47
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_34411640
Autobedrijf koekoek in Hoogeveen. Die maakt van vier schadeauto's gewoon één nieuwe!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_34416023
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:40 schreef Paladijn het volgende:

Wie weet zijn er ook tevreden klanten bij Jet cars *proest*.
Die moeten er toch wel ergens zijn? Alhoewel het me sterk lijkt met die verhalen, maar anders kan dat bedrijf nooit zo lang aan de gang zijn....?
pi_34416314
Bij voorbaat is nagenoeg elke handelaar in auto's foute boel,logisch want hoe moet hij aan goede auto's komen.
Dat dealers ook zitten te kloten zal wel een gevolg zijn van de slechte economie.
Dat service slecht is(ander verhaal uiteraard)dat is typisch nederlands en komt in elke branche voor.
Daarom koop ik veel artikelen die ik prive nodik heb,denk aan keuken,wasmachine enz over de grens.
pi_34419895
wat me opvalt is dat ik hier geen klachten hoor over de Ford dealer....

ik ben nu bij 3 ford dealers geweest en alle 3 goed, zelfs met mijn opel was ik bij de ford garage beter af dan bij de ford dealer...

koppakking vervangen bij opel dealer: 712 euro
koppakking vervangen bij ford dealer: 350 euro

ikke een keer met opel naar de dealer om uit te laten lezen, duurt misschien 5 of 10 minuten, kost al meteen 25 euro

ikke met rotte versnellingspook van de ford die ik niet meer in zijn 2 of 4 of achteruit kreeg naar de ford dealer, hij bus op de brug gezet, kwartiertje geschroeft, brug naar beneden, proefrit gemaakt, en werkt weer, ikke: kwanta kosta? hij: niks, is goed zo, service van de zaak....

uurloon van de dealer is ook belachelijk hoog bij opel, 75 euro per uur en om nou te zeggen dat ze veel van opel weten, nou nee..... ze gaan erheen om te werken van 8 tot 5 en daarna zijn ze alles weer vergeten.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')