abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 15:49:48 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34086474
Een plaatje van een man met een blinddoek. Die dus niet de waarheid kan zien en (aangezien zijn handen vrij zijn) deze duidelijk ook niet wil zien. Jij dus. En die Superwhatever-druif die hier post.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 15 januari 2006 @ 15:51:40 #52
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34086555
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een plaatje van een man met een blinddoek. Die dus niet de waarheid kan zien en (aangezien zijn handen vrij zijn) deze duidelijk ook niet wil zien. Jij dus. En die Superwhatever-druif die hier post.
Huh? Nu verval je toch in datgene waar ik je voor behoedde: moddergooien, non-discussie en drogredeneringen. Hier was ik dus bang voor. Hoe beladen een onderwerp ook is, men moet altijd inhoudelijk blijven en objectief redeneren.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 15 januari 2006 @ 15:54:38 #53
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34086692
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jammer dat je meteen gaat schelden.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:58:53 #54
126836 Super7fighter
pi_34086899
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, de Iraniers willen een revisionistische discussie starten over de Holocaust. Dat is iets anders.
[..]

Inderdaad. Door het gebruik van bronnen en documenten en door wetenschappelijke discussies met voor- en tegenstanders van een bepaalde opvatting.
[..]

Ja, uitermate verlicht:

Iraanse president doet westerse muziek in de ban
Tekenfilm Iran verheerlijkt zelfmoordaanslagen
israel moet van de kaart geveegd worden deel II
Iraanse president: Holocaust is een 'mythe'
Iran: Joden moeten maar Duits gebied krijgen

En jij gelooft nog steeds dat dit een 'wetenschappelijke discussie' wordt?
Waarom is het zo erg dat er suggestieve westerse muziek in de ban wordt gedaan. Naar aanleiding van groepsverkrachtingen wordt zelfs in Nederland gediscussieerd om G-unit, 50 cent en Scooter in de ban te doen.
Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten. Als de geallieerden zo begaan waren met het noodlot van de Joden, dan hadden ze een stukje van Alaska of Duitsland wel aan de Joden cadeau gegeven. Ergo, vanuit die invalshoek hoort Israël niet te bestaan(punt 3).
Punt 2 en 4 zijn discutabel.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:00:28 #55
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_34086990
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:54 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het is toch frappant dat jullie beiden niet tot de overduidelijke conclusie kunnen komen dat deze 'wetenschappelijke' discussie een grote farce is.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:02:10 #56
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_34087072
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:58 schreef Super7fighter het volgende:

[..]
Punt 2 en 4 zijn discutabel.
'Discutabel'? Geef dan gewoon toe dat ze anti-semitisch zijn en dat er van een echte discussie nooit sprake kan zijn.

De andere punten laat ik maar even gaan.
pi_34087297
quote:

[..]

Waarom is het zo erg dat er suggestieve westerse muziek in de ban wordt gedaan. Naar aanleiding van groepsverkrachtingen wordt zelfs in Nederland gediscussieerd om G-unit, 50 cent en Scooter in de ban te doen.
Niet door Balkenende,
quote:
Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten.
Omdat ze in 1948 enthousiast probeerden het karwei van de Duitsers af te maken en jammerlijk verloren.
quote:
Als de geallieerden zo begaan waren met het noodlot van de Joden, dan hadden ze een stukje van Alaska of Duitsland wel aan de Joden cadeau gegeven. Ergo, vanuit die invalshoek hoort Israël niet te bestaan(punt 3).
De geallieerden waren toen helemaal geen vrienden van Israel, het Jordaanse leger werd door de RAF ondersteund en door een Engelsman geleid. En als Iran zo begaan is met het lot van de Palestijnen kunnen ze wel een stuk van Iran aan ze geven toch ?

Edit: als iemand wil weten wie er echt de Palestijnen helpt met dingen zoals eten en water enzo, kijk dan eens op http://www.un.org/unrwa/finances/index.html wie er hoeveel geeft aan de UNRWA. Dit is de exclusief-voor-Palestijnen organisatie van de VN die ervoor zorgt dat de Arabische landen al 50 jaar geen vinger hoeven uit te steken naar de Palestijnen. Nederland alleen geeft al 3 keer zoveel als alle moslim landen bij elkaar.

[ Bericht 16% gewijzigd door CeeJee op 15-01-2006 16:14:37 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 16:11:01 #58
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34087467
was israel heel vroeger al niet de plek waar de joden woonden.

daarnaast vind ik scooter (trance/dance/harstyle) qua vrouwbehandeling niet te vergelijken met r&b en rap.

en ik dacht dat de manier waarop super7nogiets en BSB over de holocaust zitten te praten strafbaar is ...
De wereld is op hol geslagen
  zondag 15 januari 2006 @ 16:13:57 #59
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34087610
quote:

[..]

Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten.
dat noord-afrika arm is en andere islamitische landen mensenrechten schenden is ook een niet westers probleem.

waarom komt al dat tuig dan deze kant op en blijven ze niet in afrika of midden oosten?
  zondag 15 januari 2006 @ 16:18:26 #60
126836 Super7fighter
pi_34087772
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende:
Niet door Balkenende,
What's in a name?
quote:
Omdat ze in 1948 enthousiast probeerden het karwei van de Duitsers af te maken en jammerlijk verloren.
Dit soort dingen stonden 25 jaar geleden in de Nederlandse geschiedenisboeken. Inmiddels weten we wel beter dat het de joods terreurgroeperingen waren die de Palestijnen systematisch verjoegen en uitmoorden, waarna de Arabische reactie kwam.
quote:
De geallieerden waren toen helemaal geen vrienden van Israel, het Jordaanse leger werd door de RAF ondersteund en door een Engelsman geleid.
En daarom kregen de Israeli's het beste wapentuig van de Britten en de Fransen.
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende: En als Iran zo begaan is met het lot van de Palestijnen kunnen ze wel een stuk van Iran aan ze geven toch ?
Zover ik weet heeft Iran nooit meegedaan de Duitse Endlosung.
pi_34087861
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:18 schreef Super7fighter het volgende:

Alaska wel?
pi_34087968
quote:

Tjechoslowakije om precies te zijn. Dat de westerse machten Israël steunden kwam pas veel later toen de Arabische leiders als Nasser ruzie met ze begon te maken.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:33:17 #63
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34088367
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:11 schreef 1ofthefew het volgende:
was israel heel vroeger al niet de plek waar de joden woonden.

en ik dacht dat de manier waarop super7nogiets en BSB over de holocaust zitten te praten strafbaar is ...
Hoezo is het strafbaar? Ik ontken de holocaust toch niet?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 15 januari 2006 @ 16:37:04 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34088520
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:

Hoezo is het strafbaar? Ik ontken de holocaust toch niet?

²
Er is niets strafbaars aan dingen in twijfel trekken, maar in Nederland is het wel strafbaar als je de holocaust keihard ontkent.

Persoonlijk ontken ik niets, maar erken ik ook niets, ik trek gewoon graag alles in twijfel
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_34088547
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:
De Iraniërs willen een wetenschappelijke discussie starten over de Holocaust.
Nee, dat willen ze niet.
quote:
Is dat niet de basis van wetenschap, iets in twijfel trekken danwel vervolgens onderbouwen of bevestigen?
Wanneer krijgen we in Iran een conferentie over het heliocentrisch stelsel of de evolutietheorie? Allemaal net zo zinvol als het in twijfel trekken van de Holocaust.

''We will invite those who believe in the imposed version as well as all those who have spent years of their lives in the study of documents related to the Holocaust and have come to the conclusion that the history books in schools and universities do not correspond to the truth," said Afzali

Dit klinkt echt als het fundament voor een gezonde discussie. ''We nodigen de makke schapen uit die alles nabouwen wat de meester zegt, maar ook die onderzoekers die een fiks deel van hun leven gewijd hebben aan onderzoek.'' Conclusie; alleen de negationisten en revionisten mogen zich wetenschapper noemen, want wie zich vertrouwt maakt met de materie moet wel deduceren dat wij worden voorgelogen.

Wat dat ''imposed'' betreft; hieronder een overzicht van verschillende standpunten wat betreft de Holocaust.

Extermination of the Jews:
Reitlinger, Gerald, The Final Solution (1953): between 4,194,200 and 4,851,200 (this number is accepted by Kinder, The Anchor Atlas of World History (1978))
Brzezinski: 5,000,000
Chirot: 5,100,000
3,000,000 in death camps.
1,300,000 massacred.
800,000 by dis./maln. in ghettos
Rummel: 5,291,000
Grenville: 5-6M
Davies, Europe A History (1998): avg. c. 5,571,300 (puts the minimum at 4,871,000 and the maximum at 6,271,500.)
MEDIAN: ca. 5.6M
Nuremberg indictment: 5,700,000 (accepted by Britannica)
Gutman, Encyclopedia of the Holocaust (1990): 5,596,029 to 5,860,129
P. Johnson: 5,800,000
Wallechinsky: "nearly" 6,000,000
Urlanis: 6M

Geen van deze geleerden is ooit aangeklaagd omdat hij zich niet aan de ''regel van zes miljoen'' zou hebben gehouden. De wetgeving rond de Holocaust (die niet overal hetzelfde is) is gericht op haatzaaiers, niet op het frustreren van onderzoek.

- En aangezien ik wel weet hoe een discussie gevoerd dient te worden, hierbij de bronvermelding;

http://users.erols.com/mwhite28/warstat1.htm

[ Bericht 5% gewijzigd door Johan_de_With op 15-01-2006 17:06:23 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 18:08:30 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_34091966
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:54 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik vind het wel veelbetekenend (en typisch) dat jullie allebei prompt in de slachtofferrol schieten, in plaats van te bewijzen, dat jullie niet met een blinddoek om achter de uitspraken van Iran aanlopen. In geen enkele van jullie reacties laten jullie duidelijkj merken, dat jullie twijfelen aan de objectiviteit van deze conferentie, hoewel dat gebrek aan objectiviteit duidelijk is voor de meest amateuristische amateurhistoricus die je kunt vinden. Zoals Johan hierboven al aangeeft is het gemiep over 'opgelegde geschiedschrijving' grote onzin, wat onmiddellijk de basis onder deze conferentie wegschopt, zeker als je uitgaat van het uitgangspunt zoals hierboven geciteerd.

Niemand beweert dat de creatie van de Staat Israel de schoonheidsprijs verdient. Gezien in het tijdsbestek van net na de oorlog, is het echter volkomen begrijpelijk. Maar dat is geen reden om 60 jaar later te gaan roepen, dat de staat Israel, die inmiddels een volledig functionele democratie is, 'dus maar van de aardbodem moet verdwijnen, desnoods met geweld'.
pi_34092186
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik trek ze niet in twijfel, ik hoor weleens het getal 2 miljoen vallen, wat me reeëler lijkt, maar het maakt mij niet uit, het gaat me om de gruweldaden die de Joden hebben ondervonden, simpel gezegd: kwantiteit is niet van belang, het gaat om de "kwaliteit" in deze, en die was gruwelijk.

²
Het gaat in deze weldegelijk om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. Het is namelijk de kwantiteit die door de Iraanse leiders in twijfel wordt getrokken. Bovendien is de Holocaust opmerkelijk en verachtelijk omdat er nog nooit eerder in de geschiedenis zoveel (kwantiteit) mensen van een bepaalde groep om het leven waren gebracht. Of dat dan in gaskamers gebeurde of met de strop is nog het minst belangrijkst. Om heel eerlijk te zijn vind ik de ´kwaliteit´ waarmee de meeste Joden zijn vermoord nog redelijk ´humaan´. Beetje bizar woord in deze, maar toch...
pi_34092500
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het gaat in deze weldegelijk om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. Het is namelijk de kwantiteit die door de Iraanse leiders in twijfel wordt getrokken. Bovendien is de Holocaust opmerkelijk en verachtelijk omdat er nog nooit eerder in de geschiedenis zoveel (kwantiteit) mensen van een bepaalde groep om het leven waren gebracht. Of dat dan in gaskamers gebeurde of met de strop is nog het minst belangrijkst. Om heel eerlijk te zijn vind ik de ´kwaliteit´ waarmee de meeste Joden zijn vermoord nog redelijk ´humaan´. Beetje bizar woord in deze, maar toch...
dat humane werd gedaan om de eigen troepen te beschermen die krijgen er toch een slechter moraal van
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34092792
quote:

[..]

What's in a name?
[..]

Dit soort dingen stonden 25 jaar geleden in de Nederlandse geschiedenisboeken. Inmiddels weten we wel beter dat het de joods terreurgroeperingen waren die de Palestijnen systematisch verjoegen en uitmoorden, waarna de Arabische reactie kwam.
[..]

[..]

het enige wat de joden deden was de engelse verjagen net zoals de palastijnen dat deden want de engelsen hadden het gebied in wo1 al aan beide partijen beloofd.

veel joden vochten in het engelse leger en zo kwamen ze aan de wapens.

andere arabische staten wel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 15 januari 2006 @ 18:41:27 #70
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34092871
snap gewoon niet dat mensen niet willen inzien waar iran mee bezig is.

iran heeft in verleden en recentelijk laten blijken dat men israel het liefst vernietigd ziet.
wie zijn de inwoners van israel... joden.

dit is dus gewoon ontzettende provocatie en de achterliggende gedachte dat de joden de holocaust hebben verzonnen om zo een zielige slachtofferrol te creeren is helemaal ziek.
vraag me af of BSB en super7nogiets wel eens een fotoboek onder handen hebben gehad over de holocaust en verhalen erover hebben gelezen.
ikzelf heb ook nog eens een groot "tussenkamp" gezien in tsjechie. dan voel je pas echt op wat voor beestachtige manier die joden zijn behandeld.

vraag me af of BSB en super7fighter ook zo "defensief" zijn als we het hebben over de armeense holocaust die nog steeds door veel landen word ontkend, en dan vooral door het land die opdracht daartoe gaf... turkije.

maar ja dat zijn weer moslimbroeders en die doen zoiets niet ...
pi_34092889
Bansheeboy gedraagt zich als een clown en verpest het topic.
Hoe een normaal mens de holocaust in twijfel kan trekken of kan denken dat Iran een objectieve conferentie over de Holocaust gaat houden gaat mij te boven.
Ik denk dat BSB een geval is van zwarte propaganda.
  zondag 15 januari 2006 @ 18:43:19 #72
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34092924
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat humane werd gedaan om de eigen troepen te beschermen die krijgen er toch een slechter moraal van
als ik me niet vergis waren het speciale eenheden die in de vernietigingskampen en dergelijke werkten.
die gasten zullen wel niet gerecruteerd zijn op humane capaciteiten.

lijkt me sterk dat ze die joden in de gaskamers niet hoorden schreeuwen en daarna verstommen ...
  zondag 15 januari 2006 @ 18:44:12 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_34092950
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:41 schreef 1ofthefew het volgende:
vraag me af of BSB en super7fighter ook zo "defensief" zijn als we het hebben over de armeense holocaust die nog steeds door veel landen word ontkend, en dan vooral door het land die opdracht daartoe gaf... turkije.
Turkse geleerde erkent Armeense genocide,

en ook

Turkse genocide-conferentie afgelast
  zondag 15 januari 2006 @ 18:48:19 #74
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34093076
quote:
we hebben het over individuen en groepen en dan vaak veel academici.

regering erkent het nog steeds niet netzoals een groot deel van de bevolking.
pi_34093278
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:43 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

als ik me niet vergis waren het speciale eenheden die in de vernietigingskampen en dergelijke werkten.
die gasten zullen wel niet gerecruteerd zijn op humane capaciteiten.

lijkt me sterk dat ze die joden in de gaskamers niet hoorden schreeuwen en daarna verstommen ...
ja je had de einsatzgruppen die deden het eerst vanaf pointblanc met het geweer maar dat was toch erg slecht voor het moraal
(zie bv het onderzoek dat maar ongeveer 2% van de vs soldaten in wo2 iemand gedood hebben de rest schoot EXPRES mis) daarna hebben de duitsers nogal wat geexpirimenteerd met verschillende humanere methodes waarvan vergassing met zyklon b het beste werkte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')