Huh? Nu verval je toch in datgene waar ik je voor behoedde: moddergooien, non-discussie en drogredeneringen. Hier was ik dus bang voor. Hoe beladen een onderwerp ook is, men moet altijd inhoudelijk blijven en objectief redeneren.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een plaatje van een man met een blinddoek. Die dus niet de waarheid kan zien en (aangezien zijn handen vrij zijn) deze duidelijk ook niet wil zien. Jij dus. En die Superwhatever-druif die hier post.
Jammer dat je meteen gaat schelden.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een plaatje van een man met een blinddoek. Die dus niet de waarheid kan zien en (aangezien zijn handen vrij zijn) deze duidelijk ook niet wil zien. Jij dus. En die Superwhatever-druif die hier post.
Waarom is het zo erg dat er suggestieve westerse muziek in de ban wordt gedaan. Naar aanleiding van groepsverkrachtingen wordt zelfs in Nederland gediscussieerd om G-unit, 50 cent en Scooter in de ban te doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, de Iraniers willen een revisionistische discussie starten over de Holocaust. Dat is iets anders.
[..]
Inderdaad. Door het gebruik van bronnen en documenten en door wetenschappelijke discussies met voor- en tegenstanders van een bepaalde opvatting.
[..]
Ja, uitermate verlicht:
Iraanse president doet westerse muziek in de ban
Tekenfilm Iran verheerlijkt zelfmoordaanslagen
israel moet van de kaart geveegd worden deel II
Iraanse president: Holocaust is een 'mythe'
Iran: Joden moeten maar Duits gebied krijgen
En jij gelooft nog steeds dat dit een 'wetenschappelijke discussie' wordt?
Het is toch frappant dat jullie beiden niet tot de overduidelijke conclusie kunnen komen dat deze 'wetenschappelijke' discussie een grote farce is.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:54 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jammer dat je meteen gaat schelden.![]()
'Discutabel'? Geef dan gewoon toe dat ze anti-semitisch zijn en dat er van een echte discussie nooit sprake kan zijn.quote:
Niet door Balkenende,quote:Op zondag 15 januari 2006 15:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waarom is het zo erg dat er suggestieve westerse muziek in de ban wordt gedaan. Naar aanleiding van groepsverkrachtingen wordt zelfs in Nederland gediscussieerd om G-unit, 50 cent en Scooter in de ban te doen.
Omdat ze in 1948 enthousiast probeerden het karwei van de Duitsers af te maken en jammerlijk verloren.quote:Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten.
De geallieerden waren toen helemaal geen vrienden van Israel, het Jordaanse leger werd door de RAF ondersteund en door een Engelsman geleid. En als Iran zo begaan is met het lot van de Palestijnen kunnen ze wel een stuk van Iran aan ze geven toch ?quote:Als de geallieerden zo begaan waren met het noodlot van de Joden, dan hadden ze een stukje van Alaska of Duitsland wel aan de Joden cadeau gegeven. Ergo, vanuit die invalshoek hoort Israël niet te bestaan(punt 3).
dat noord-afrika arm is en andere islamitische landen mensenrechten schenden is ook een niet westers probleem.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten.
What's in a name?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende:
Niet door Balkenende,
Dit soort dingen stonden 25 jaar geleden in de Nederlandse geschiedenisboeken. Inmiddels weten we wel beter dat het de joods terreurgroeperingen waren die de Palestijnen systematisch verjoegen en uitmoorden, waarna de Arabische reactie kwam.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende:
Omdat ze in 1948 enthousiast probeerden het karwei van de Duitsers af te maken en jammerlijk verloren.
En daarom kregen de Israeli's het beste wapentuig van de Britten en de Fransen.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende:
De geallieerden waren toen helemaal geen vrienden van Israel, het Jordaanse leger werd door de RAF ondersteund en door een Engelsman geleid.
Zover ik weet heeft Iran nooit meegedaan de Duitse Endlosung.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende: En als Iran zo begaan is met het lot van de Palestijnen kunnen ze wel een stuk van Iran aan ze geven toch ?
Alaska wel?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:18 schreef Super7fighter het volgende:
Zover ik weet heeft Iran nooit meegedaan de Duitse Endlosung.![]()
Tjechoslowakije om precies te zijn. Dat de westerse machten Israël steunden kwam pas veel later toen de Arabische leiders als Nasser ruzie met ze begon te maken.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:18 schreef Super7fighter het volgende:
En daarom kregen de Israeli's het beste wapentuig van de Britten en de Fransen.
Hoezo is het strafbaar? Ik ontken de holocaust toch niet?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:11 schreef 1ofthefew het volgende:
was israel heel vroeger al niet de plek waar de joden woonden.
en ik dacht dat de manier waarop super7nogiets en BSB over de holocaust zitten te praten strafbaar is ...
Er is niets strafbaars aan dingen in twijfel trekken, maar in Nederland is het wel strafbaar als je de holocaust keihard ontkent.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoezo is het strafbaar? Ik ontken de holocaust toch niet?²
Nee, dat willen ze niet.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:
De Iraniërs willen een wetenschappelijke discussie starten over de Holocaust.
Wanneer krijgen we in Iran een conferentie over het heliocentrisch stelsel of de evolutietheorie? Allemaal net zo zinvol als het in twijfel trekken van de Holocaust.quote:Is dat niet de basis van wetenschap, iets in twijfel trekken danwel vervolgens onderbouwen of bevestigen?
Ik vind het wel veelbetekenend (en typisch) dat jullie allebei prompt in de slachtofferrol schieten, in plaats van te bewijzen, dat jullie niet met een blinddoek om achter de uitspraken van Iran aanlopen. In geen enkele van jullie reacties laten jullie duidelijkj merken, dat jullie twijfelen aan de objectiviteit van deze conferentie, hoewel dat gebrek aan objectiviteit duidelijk is voor de meest amateuristische amateurhistoricus die je kunt vinden. Zoals Johan hierboven al aangeeft is het gemiep over 'opgelegde geschiedschrijving' grote onzin, wat onmiddellijk de basis onder deze conferentie wegschopt, zeker als je uitgaat van het uitgangspunt zoals hierboven geciteerd.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:54 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jammer dat je meteen gaat schelden.![]()
Het gaat in deze weldegelijk om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. Het is namelijk de kwantiteit die door de Iraanse leiders in twijfel wordt getrokken. Bovendien is de Holocaust opmerkelijk en verachtelijk omdat er nog nooit eerder in de geschiedenis zoveel (kwantiteit) mensen van een bepaalde groep om het leven waren gebracht. Of dat dan in gaskamers gebeurde of met de strop is nog het minst belangrijkst. Om heel eerlijk te zijn vind ik de ´kwaliteit´ waarmee de meeste Joden zijn vermoord nog redelijk ´humaan´. Beetje bizar woord in deze, maar toch...quote:Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik trek ze niet in twijfel, ik hoor weleens het getal 2 miljoen vallen, wat me reeëler lijkt, maar het maakt mij niet uit, het gaat me om de gruweldaden die de Joden hebben ondervonden, simpel gezegd: kwantiteit is niet van belang, het gaat om de "kwaliteit" in deze, en die was gruwelijk.²
dat humane werd gedaan om de eigen troepen te beschermen die krijgen er toch een slechter moraal vanquote:Op zondag 15 januari 2006 18:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat in deze weldegelijk om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. Het is namelijk de kwantiteit die door de Iraanse leiders in twijfel wordt getrokken. Bovendien is de Holocaust opmerkelijk en verachtelijk omdat er nog nooit eerder in de geschiedenis zoveel (kwantiteit) mensen van een bepaalde groep om het leven waren gebracht. Of dat dan in gaskamers gebeurde of met de strop is nog het minst belangrijkst. Om heel eerlijk te zijn vind ik de ´kwaliteit´ waarmee de meeste Joden zijn vermoord nog redelijk ´humaan´. Beetje bizar woord in deze, maar toch...
het enige wat de joden deden was de engelse verjagen net zoals de palastijnen dat deden want de engelsen hadden het gebied in wo1 al aan beide partijen beloofd.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
What's in a name?
[..]
Dit soort dingen stonden 25 jaar geleden in de Nederlandse geschiedenisboeken. Inmiddels weten we wel beter dat het de joods terreurgroeperingen waren die de Palestijnen systematisch verjoegen en uitmoorden, waarna de Arabische reactie kwam.
[..]
En daarom kregen de Israeli's het beste wapentuig van de Britten en de Fransen.
[..]
Zover ik weet heeft Iran nooit meegedaan de Duitse Endlosung.![]()
als ik me niet vergis waren het speciale eenheden die in de vernietigingskampen en dergelijke werkten.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat humane werd gedaan om de eigen troepen te beschermen die krijgen er toch een slechter moraal van
Turkse geleerde erkent Armeense genocide,quote:Op zondag 15 januari 2006 18:41 schreef 1ofthefew het volgende:
vraag me af of BSB en super7fighter ook zo "defensief" zijn als we het hebben over de armeense holocaust die nog steeds door veel landen word ontkend, en dan vooral door het land die opdracht daartoe gaf... turkije.
we hebben het over individuen en groepen en dan vaak veel academici.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Turkse geleerde erkent Armeense genocide,
en ook
Turkse genocide-conferentie afgelast
ja je had de einsatzgruppen die deden het eerst vanaf pointblanc met het geweer maar dat was toch erg slecht voor het moraalquote:Op zondag 15 januari 2006 18:43 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
als ik me niet vergis waren het speciale eenheden die in de vernietigingskampen en dergelijke werkten.
die gasten zullen wel niet gerecruteerd zijn op humane capaciteiten.
lijkt me sterk dat ze die joden in de gaskamers niet hoorden schreeuwen en daarna verstommen ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |