abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 13:33:51 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34081179
Iran: Holocaust Conference Soon In Tehran

Tehran, 5 Jan. (AKI) - Iran has decided to rewrite and revise the history of the Holocaust. Following the repeated declarations by the Iranian president, Mahmoud Ahmadinejad, and other senior government officials on the need to re-examine the history of the genocide of the Jews during the Second World War, the association of Islamic Journalists of Iran has been tasked with quickly putting together an international conference on the Holocaust.

"President Ahmadinejad has placed at the centre of international attention, a very important question on the truthfulness of the version that Europe and the Zionists have imposed on the world on the murder of Jews during the years of the great war, and therefore we are of the opinion that it is useful and necessary to organise an international conference on that theme, where all the historians and researchers, even those that do not believe in the official version, will be able to express themselves freely," Mehdi Afzali, spokesperson of the Association of Islamic Journalists told Adnkronos International (AKI).

"We want to offer a free and democratic platform to the historians to examine in-depth this myth, seeing that in different European countries there exist laws against democracy and freedom that to do not allow intellectuals who believe in a version distinct from that which is officially pronounced on the Holocaust," added Afzali.

"We will invite those who believe in the imposed version as well as all those who have spent years of their lives in the study of documents related to the Holocaust and have come to the conclusion that the history books in schools and universities do not correspond to the truth," said Afzali, who however refused to supply the names of the revisionist historians who have been contacted to appear in the conference in Tehran. Revisionists are those who deny that the Holocaust ever happened.

In Iran, books by the English historian, David Irving, currently in custody in an Austrian jail after having been accused of denying the Holocaust, are very popular.

Among the names of possible guests at the conference are the Israeli journalist lsrael Shamir, a convert to Christianity, and Horst Mahler from Germany, a former member of the the terrorist group, the Red Army Faction. Other revisionist scholars, such as the French Robert Faurisson and the American Arthur Butz, are also some of the other possible participants of the conference in Tehran.

Bron: adnkronosinternationale

---

Wat een rebelse tent zeg, dat Iran, ik ben benieuwd wie er allemaal komen opdagen
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 15 januari 2006 @ 13:49:21 #2
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34081709
Zijn de eerste nukes al onderweg naar dat land of hebben de Yanks hun dag niet?
Ik ga naar huis.
pi_34081798
Wat goed zeg, dat ze daar over willen debatteren en alle misstanden uit de weg willen ruimen! En wij maar denken dat het daar nooit wat zou worden.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  zondag 15 januari 2006 @ 13:55:21 #4
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_34081918
Iran is ook echt een authoriteit als het over WO2 en de holocaust gaat
  zondag 15 januari 2006 @ 13:58:26 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34082015
als ze zo doorgaan kunnen wij straks miljoenen dode iraniërs in twijfel trekken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 15 januari 2006 @ 13:58:46 #6
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34082029
Wat een verrassende gasten zeg, een lid van de linkse Rote Armee Fraktion beweging (beter bekend van: "Anti-semitisme is eigenlijk haat tegen het kapitalisme.") en een stel jodenhaters. Het is wel weer duidelijk wie de hedendaagse vijand is en wie niet.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:59:03 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34082042
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:58 schreef zoalshetis het volgende:
als ze zo doorgaan kunnen wij straks miljoenen dode iraniërs in twijfel trekken.
Onder de gordel.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 15 januari 2006 @ 14:01:24 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34082119
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Onder de gordel.

²
quote:
a very important question on the truthfulness of the version that Europe and the Zionists have imposed on the world on the murder of Jews during the years of the great war,
En dit niet, bedoel je?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 15 januari 2006 @ 14:01:50 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34082136
quote:

[..]

Onder de gordel.

²
Pijnlijk..maar wél raak.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 15 januari 2006 @ 14:02:53 #10
13462 BansheeBoy
pi_34082172
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

En dit niet, bedoel je?
Het ene sluit het andere niet uit, in deze is het gewoon beiden zwaar onder de gordel, alleen valt voor het Iraanse "model" nog wat te zeggen omdat ze met argumenten komen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:02:55 #11
6484 ExTec
pi_34082174
quote:

[..]

Onder de gordel.

²
Uh huh,

Who carez...
  zondag 15 januari 2006 @ 14:03:53 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34082199
quote:

[..]

Onder de gordel.

²
het is geen waardeoordeel mijn vriend.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:04:39 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_34082223
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het ene sluit het andere niet uit, in deze is het gewoon beiden zwaar onder de gordel, alleen valt voor het Iraanse "model" nog wat te zeggen omdat ze met argumenten komen.

²
Argumenten? Wat ben je toch eigenlijk een vals loeder, he? Roep dan gewoon keihard rechtuit, dat je niet gelooft in de Holocaust, dan ben je een vent. Dit soort geneuzel is laf.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:04:41 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34082224
quote:

[..]

²
En die argumenten gaan het winnen van de *bewijzen*?
  zondag 15 januari 2006 @ 14:06:23 #15
13462 BansheeBoy
pi_34082289
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Argumenten? Wat ben je toch eigenlijk een vals loeder, he? Roep dan gewoon keihard rechtuit, dat je niet gelooft in de Holocaust, dan ben je een vent. Dit soort geneuzel is laf.
Huh? Ik geloof wel in de Holocaust. Ik verdedig alleen de manier van discussiëren, niet de inhoud. Hoe kun je iets ontkennen waarvan wetenschappelijk is bewezen dat het wel degelijk heeft plaatsgevonden? Hooguit kun je het aantal slachtoffers in twijfel trekken, maar dat is in deze niet relevant lijkt me.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 14:06:26 #16
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34082292
quote:

[..]

²
Welke argumenten? Bestaan er dan argumenten voor de Iraanse bewering dat èèn van de best gedocumenteerde gebeurtenissen ooit niet heeft plaatsgevonden?
  zondag 15 januari 2006 @ 14:06:44 #17
6484 ExTec
pi_34082307
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik snap zowieso ook niet waarom dat soort islamo-racisten als bsb hier getolereerd worden.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:08:16 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34082365
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:06 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik snap zowieso ook niet waarom dat soort islamo-racisten als bsb hier getolereerd worden.
Dat is de vrijheid van meningsuiting aan het werk enz. Daar moet je dus niet over zeuren.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:09:07 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_34082388
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Huh? Ik geloof wel in de Holocaust. Ik verdedig alleen de manier van discussiëren, niet de inhoud. Hoe kun je iets ontkennen waarvan wetenschappelijk is bewezen dat het wel degelijk heeft plaatsgevonden?
Oh? Dat is anders precies wat de Iraniërs het afgelopen jaar hebben lopen roepen. En dat is dus precies wat jij hier loopt te verdedigen:
quote:

[..]

quote:
Hooguit kun je het aantal slachtoffers in twijfel trekken, maar dat is in deze niet relevant lijkt me.

²
Dat is wel degelijk relevant. Trek jij het aantal slachtoffers in twijfel? Zo ja, hoeveel slachtoffers denk jij dat er gevallen zijn en wat zijn je wetenschappelijke bronnen hiervoor?
  zondag 15 januari 2006 @ 14:12:42 #20
6484 ExTec
pi_34082523
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:08 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat is de vrijheid van meningsuiting aan het werk enz. Daar moet je dus niet over zeuren.

Tuurlijk.

Maar als ik hier op precies dezelfde manier elke discussie in duik, en altijd met de beargumentering kom "Ja, maar de dader is een Arier, die doen dat soort dingen nooit, immers het superieure ras, dus het slachtoffer moet het wel zelf gedaan hebben! z" denk ik niet dat ik er ver mee kom, wat denk jij ervan?

De modjes hier zijn in grote lijnen nog steeds blind voor het nieuw verworven inzicht dat racisme & facisme niet louter bij blanke westerse mannen is te vinden.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:12:50 #21
13462 BansheeBoy
pi_34082527
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Dat is wel degelijk relevant. Trek jij het aantal slachtoffers in twijfel? Zo ja, hoeveel slachtoffers denk jij dat er gevallen zijn en wat zijn je wetenschappelijke bronnen hiervoor?
Ik trek ze niet in twijfel, ik hoor weleens het getal 2 miljoen vallen, wat me reeëler lijkt, maar het maakt mij niet uit, het gaat me om de gruweldaden die de Joden hebben ondervonden, simpel gezegd: kwantiteit is niet van belang, het gaat om de "kwaliteit" in deze, en die was gruwelijk.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 14:14:04 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34082567
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

De modjes hier zijn in grote lijnen nog steeds blind voor het nieuw verworven inzicht dat racisme & facisme niet louter bij blanke westerse mannen is te vinden.
Nou goed, dát ben ik met je eens
Maar dat is bij het overgrote deel van Nederland het geval.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:14:44 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_34082603
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik trek ze niet in twijfel, ik hoor weleens het getal 2 miljoen vallen, wat me reeëler lijkt, maar het maakt mij niet uit, het gaat me om de gruweldaden die de Joden hebben ondervonden, simpel gezegd: kwantiteit is niet van belang, het gaat om de "kwaliteit" in deze, en die was gruwelijk.

²
Oncderbouw dan eens je eerdere reactie dat Iran argumenten heeft om deze revisionistische conferentie te organiseren.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:15:59 #24
13462 BansheeBoy
pi_34082648
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oncderbouw dan eens je eerdere reactie dat Iran argumenten heeft om deze revisionistische conferentie te organiseren.
Ze gebruiken eigenlijk dezelfde argumenten als die door Stormfront e.d. worden gebruikt. Het zijn argumenten, maar vaak ongeldig in mijn ogen.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 14:17:30 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34082700
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ze gebruiken eigenlijk dezelfde argumenten als die door Stormfront e.d. worden gebruikt. Het zijn argumenten, maar vaak ongeldig in mijn ogen.

²
het feit dat je een vergelijking met stormfront maakt is toch best wel zuur en onverdedigbaar?
  zondag 15 januari 2006 @ 14:18:33 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_34082743
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
En toch draag je dat feit aan om het organiseren van deze conferentie te verdedigen? Jij bent echt de weg kwijt, he?
  zondag 15 januari 2006 @ 14:19:03 #27
13462 BansheeBoy
pi_34082757
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het feit dat je een vergelijking met stormfront maakt is toch best wel zuur en onverdedigbaar?
Stormfront als instituut is inderdaad niet serieus te nemen. Maar als we objectief kijken is het nier per definitie het geval dat alles wat zij zeggen onzin is, en ik zeg met nadruk dat ik ze niet verdedig. Het gaat me om het principe.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 14:20:38 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34082823
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Stormfront als instituut is inderdaad niet serieus te nemen. Maar als we objectief kijken is het nier per definitie het geval dat alles wat zij zeggen onzin is, en ik zeg met nadruk dat ik ze niet verdedig. Het gaat me om het principe.

²
en juist het principe komt van een kant waar men openlijk joden haat (echt niet alleen israeliers) roept dat israel van de kaart geveegd moet worden en bezig is met een nucleair programma. kom op joh, er zijn betere zaken te verdedigen uit de naam van allah (vzmh)
  zondag 15 januari 2006 @ 14:20:58 #29
6484 ExTec
pi_34082840
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:19 schreef BansheeBoy het volgende:

Het gaat me om het principe.

²
En welk principe is dat dan?
  zondag 15 januari 2006 @ 14:21:50 #30
13462 BansheeBoy
pi_34082878
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En toch draag je dat feit aan om het organiseren van deze conferentie te verdedigen? Jij bent echt de weg kwijt, he?
Ik verdedig dat niet, je leest niet goed heb ik het idee, ik verdedig de manier van discussieren, niet de inhoud, nogmaals.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 14:23:14 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34082931
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik verdedig dat niet, je leest niet goed heb ik het idee, ik verdedig de manier van discussieren, niet de inhoud, nogmaals.

²
en ik spreek mijn vrees uit voor het iraanse volk, militair en humanitair, en word beschuldigd van laag onder de gordel?
  zondag 15 januari 2006 @ 14:24:46 #32
6484 ExTec
pi_34083009
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en ik spreek mijn vrees uit voor het iraanse volk, militair en humanitair, en word beschuldigd van laag onder de gordel?
Tuurlijk

Want dat is omdat jij dat doet.

Als BSB dat doet is het een ander verhaal. Hij is immers islamiet, u weet wel, aanhanger van het ware geloof, en die doen geen verkeerde dingen.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:24:51 #33
66444 Lord_Vetinari
pi_34083013
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Op basis van argumenten die ook op Stormfront worden gebruikt? Beetje krom, nietwaar? Bovendien: Wat voor manier van discussieren denk je dan dat ze van plan zijn daar? Open, eerlijk en bereid toe te geven dat hun gebral van het afgelopen jaar evenzoveel bullshit was? Welnee. Deze conferentie gaat volkomen de kant van het 3e Rijk op: De uitkomst staat van te voren al vast.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:27:41 #34
6484 ExTec
pi_34083122
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Deze conferentie gaat volkomen de kant van het 3e Rijk op: De uitkomst staat van te voren al vast.
Hey, een mod die wel het licht ziet.

Mss wordt het nog wat, op FOK.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:31:18 #35
66444 Lord_Vetinari
pi_34083265
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hey, een mod die wel het licht ziet.

Mss wordt het nog wat, op FOK.
Ik ben Cultuur en Historie mod, hoor
pi_34084805
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en juist het principe komt van een kant waar men openlijk joden haat (echt niet alleen israeliers) roept dat israel van de kaart geveegd moet worden en bezig is met een nucleair programma. kom op joh, er zijn betere zaken te verdedigen uit de naam van allah (vzmh)
Naast het nucleaire programma is Iran ook bezig met raketten die Israël kunnen bereiken, de Shahab 3

Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:11:00 #37
13462 BansheeBoy
pi_34084971
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:06 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Naast het nucleaire programma is Iran ook bezig met raketten die Israël kunnen bereiken, de Shahab 3

[afbeelding]
En daar heb ik dus geen enkel probleem mee. Als Israël zulke wapens mag maken, dan zij ook.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 15:11:55 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34085008
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En daar heb ik dus geen enkel probleem mee. Als Israël zulke wapens mag maken, dan zij ook.

²
enige verschil is dat israel niet openlijk iraniers haat en roept dat het van de kaart geveegd dient te worden. kleine nuance.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:13:24 #39
13462 BansheeBoy
pi_34085076
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

enige verschil is dat israel niet openlijk iraniers haat en roept dat het van de kaart geveegd dient te worden. kleine nuance.
Niet openlijk inderdaad.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 15:15:46 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34085176
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet openlijk inderdaad.

²
en ook niet in achterkamertjes.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:18:31 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_34085283
Um, BSB? Je reactie graag?
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Op basis van argumenten die ook op Stormfront worden gebruikt? Beetje krom, nietwaar? Bovendien: Wat voor manier van discussieren denk je dan dat ze van plan zijn daar? Open, eerlijk en bereid toe te geven dat hun gebral van het afgelopen jaar evenzoveel bullshit was? Welnee. Deze conferentie gaat volkomen de kant van het 3e Rijk op: De uitkomst staat van te voren al vast.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:20:31 #42
13462 BansheeBoy
pi_34085360
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Hierin ga ik met je mee, maar je weet dat ik voorstander ben van een inhoudelijk debat, en niet zomaar opmerkingen plaatsen die kant noch wal raken en daarmee onder de gordel zijn. Daar gaat het me voornl. om.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 15:20:57 #43
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34085368
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:06 schreef RuL0R het volgende:

Volgens Iran is het nucleaire spul nog altijd bedoeld voor energie, en niet voor kernwapens.

Echter, wij kunnen van die informatie proberen te maken wat we willen, dat is waar.

Als we Iran wel vertrouwen dan klopt de informatie, en als we Iran niet vertrouwen dan klopt de informatie niet.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:24:15 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_34085479
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hierin ga ik met je mee, maar je weet dat ik voorstander ben van een inhoudelijk debat, en niet zomaar opmerkingen plaatsen die kant noch wal raken en daarmee onder de gordel zijn. Daar gaat het me voornl. om.

²
Irrelevant. Je verdedigt deze conferentie op basis van een principe. Vervolgens verdedig je dat principe met argumenten die ook op stormfront gebruikt worden. Als iemand vervolgens een soortgelijke opmerking maakt, roep je dat ie onder de gordel is. Ik vraag je nog een keer, waarom je denkt dat deze conferentie ook maar een schijn van wetenschappelijkheid gaat krijgen. Ik voorspel je hierbij dat de uitkomst ervan 1:1 nu al vaststaat. Dat zie je ook wel aan de lijst met mogelijke deelnemers.

Verwacht jij nou echt, dat deze conferentie ertoe gaat leiden dat Iran gaat toegeven dat ze al een jaar lang BS lopen te spuien over de Holocaust? En zo nee, waarom verdedig je dan het feit dat deze conferentie gehouden gaat worden en welke argumenten vind jij dan valide die niet in de westerse geschiedschrijving m.b.t. de Holocaust (zouden) worden gebruikt?
  zondag 15 januari 2006 @ 15:28:08 #45
13462 BansheeBoy
pi_34085622
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Irrelevant. Je verdedigt deze conferentie op basis van een principe. Vervolgens verdedig je dat principe met argumenten die ook op stormfront gebruikt worden. Als iemand vervolgens een soortgelijke opmerking maakt, roep je dat ie onder de gordel is. Ik vraag je nog een keer, waarom je denkt dat deze conferentie ook maar een schijn van wetenschappelijkheid gaat krijgen. Ik voorspel je hierbij dat de uitkomst ervan 1:1 nu al vaststaat. Dat zie je ook wel aan de lijst met mogelijke deelnemers.

Verwacht jij nou echt, dat deze conferentie ertoe gaat leiden dat Iran gaat toegeven dat ze al een jaar lang BS lopen te spuien over de Holocaust? En zo nee, waarom verdedig je dan het feit dat deze conferentie gehouden gaat worden en welke argumenten vind jij dan valide die niet in de westerse geschiedschrijving m.b.t. de Holocaust (zouden) worden gebruikt?
Als ik je betoog zo lees kan ik niet anders zeggen dan dat we het eens zijn. Zoals je zelf al zegt: het heeft geen zin om met modder te gooien, en inderdaad is het een utopie om te denken dat Iran nu ineens heel positief t.o.v. de Joden zouden staan, dat klopt dus inderdaad naar mijn idee.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 15:28:52 #46
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34085657
De Iraniërs willen een wetenschappelijke discussie starten over de Holocaust. Is dat niet de basis van wetenschap, iets in twijfel trekken danwel vervolgens onderbouwen of bevestigen? Volgens mij zijn de Iraniërs heel goed bezig om de 'Westerse' denkwijze over te nemen Dit valt niets anders dan te prijzen. Met de Saoedische manier van domweg-uit-het-hoofd-leren-wetenschap kom je niet ver. Wellicht dat Iran over 50 jaar tot de meest ontwikkelde landen zal behoren.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:41:37 #47
66444 Lord_Vetinari
pi_34086122
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:
De Iraniërs willen een wetenschappelijke discussie starten over de Holocaust.
Nee, de Iraniers willen een revisionistische discussie starten over de Holocaust. Dat is iets anders.
quote:
Is dat niet de basis van wetenschap, iets in twijfel trekken danwel vervolgens onderbouwen of bevestigen?
Inderdaad. Door het gebruik van bronnen en documenten en door wetenschappelijke discussies met voor- en tegenstanders van een bepaalde opvatting.
quote:
Volgens mij zijn de Iraniërs heel goed bezig om de 'Westerse' denkwijze over te nemen Dit valt niets anders dan te prijzen. Met de Saoedische manier van domweg-uit-het-hoofd-leren-wetenschap kom je niet ver. Wellicht dat Iran over 50 jaar tot de meest ontwikkelde landen zal behoren.
Ja, uitermate verlicht:

Iraanse president doet westerse muziek in de ban
Tekenfilm Iran verheerlijkt zelfmoordaanslagen
israel moet van de kaart geveegd worden deel II
Iraanse president: Holocaust is een 'mythe'
Iran: Joden moeten maar Duits gebied krijgen

En jij gelooft nog steeds dat dit een 'wetenschappelijke discussie' wordt?
  zondag 15 januari 2006 @ 15:44:47 #48
13462 BansheeBoy
pi_34086268
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Waarom niet? Men moet altijd hoop houden.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 15:47:30 #49
66444 Lord_Vetinari
pi_34086381
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom niet? Men moet altijd hoop houden.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 15:48:35 #50
13462 BansheeBoy
pi_34086417
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[afbeelding]
Wat is dat voor iets.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 15:49:48 #51
66444 Lord_Vetinari
pi_34086474
Een plaatje van een man met een blinddoek. Die dus niet de waarheid kan zien en (aangezien zijn handen vrij zijn) deze duidelijk ook niet wil zien. Jij dus. En die Superwhatever-druif die hier post.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:51:40 #52
13462 BansheeBoy
pi_34086555
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een plaatje van een man met een blinddoek. Die dus niet de waarheid kan zien en (aangezien zijn handen vrij zijn) deze duidelijk ook niet wil zien. Jij dus. En die Superwhatever-druif die hier post.
Huh? Nu verval je toch in datgene waar ik je voor behoedde: moddergooien, non-discussie en drogredeneringen. Hier was ik dus bang voor. Hoe beladen een onderwerp ook is, men moet altijd inhoudelijk blijven en objectief redeneren.

²
  zondag 15 januari 2006 @ 15:54:38 #53
126836 Super7fighter
pi_34086692
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jammer dat je meteen gaat schelden.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 15 januari 2006 @ 15:58:53 #54
126836 Super7fighter
pi_34086899
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, de Iraniers willen een revisionistische discussie starten over de Holocaust. Dat is iets anders.
[..]

Inderdaad. Door het gebruik van bronnen en documenten en door wetenschappelijke discussies met voor- en tegenstanders van een bepaalde opvatting.
[..]

Ja, uitermate verlicht:

Iraanse president doet westerse muziek in de ban
Tekenfilm Iran verheerlijkt zelfmoordaanslagen
israel moet van de kaart geveegd worden deel II
Iraanse president: Holocaust is een 'mythe'
Iran: Joden moeten maar Duits gebied krijgen

Waarom is het zo erg dat er suggestieve westerse muziek in de ban wordt gedaan. Naar aanleiding van groepsverkrachtingen wordt zelfs in Nederland gediscussieerd om G-unit, 50 cent en Scooter in de ban te doen.
Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten. Als de geallieerden zo begaan waren met het noodlot van de Joden, dan hadden ze een stukje van Alaska of Duitsland wel aan de Joden cadeau gegeven. Ergo, vanuit die invalshoek hoort Israël niet te bestaan(punt 3).
Punt 2 en 4 zijn discutabel.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:00:28 #55
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_34086990
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:54 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het is toch frappant dat jullie beiden niet tot de overduidelijke conclusie kunnen komen dat deze 'wetenschappelijke' discussie een grote farce is.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:02:10 #56
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_34087072
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:58 schreef Super7fighter het volgende:

[..]
Punt 2 en 4 zijn discutabel.
'Discutabel'? Geef dan gewoon toe dat ze anti-semitisch zijn en dat er van een echte discussie nooit sprake kan zijn.

De andere punten laat ik maar even gaan.
pi_34087297
quote:

[..]

Waarom is het zo erg dat er suggestieve westerse muziek in de ban wordt gedaan. Naar aanleiding van groepsverkrachtingen wordt zelfs in Nederland gediscussieerd om G-unit, 50 cent en Scooter in de ban te doen.
Niet door Balkenende,
quote:
Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten.
Omdat ze in 1948 enthousiast probeerden het karwei van de Duitsers af te maken en jammerlijk verloren.
quote:
Als de geallieerden zo begaan waren met het noodlot van de Joden, dan hadden ze een stukje van Alaska of Duitsland wel aan de Joden cadeau gegeven. Ergo, vanuit die invalshoek hoort Israël niet te bestaan(punt 3).
De geallieerden waren toen helemaal geen vrienden van Israel, het Jordaanse leger werd door de RAF ondersteund en door een Engelsman geleid. En als Iran zo begaan is met het lot van de Palestijnen kunnen ze wel een stuk van Iran aan ze geven toch ?

Edit: als iemand wil weten wie er echt de Palestijnen helpt met dingen zoals eten en water enzo, kijk dan eens op http://www.un.org/unrwa/finances/index.html wie er hoeveel geeft aan de UNRWA. Dit is de exclusief-voor-Palestijnen organisatie van de VN die ervoor zorgt dat de Arabische landen al 50 jaar geen vinger hoeven uit te steken naar de Palestijnen. Nederland alleen geeft al 3 keer zoveel als alle moslim landen bij elkaar.

[ Bericht 16% gewijzigd door CeeJee op 15-01-2006 16:14:37 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 16:11:01 #58
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34087467
was israel heel vroeger al niet de plek waar de joden woonden.

daarnaast vind ik scooter (trance/dance/harstyle) qua vrouwbehandeling niet te vergelijken met r&b en rap.

en ik dacht dat de manier waarop super7nogiets en BSB over de holocaust zitten te praten strafbaar is ...
De wereld is op hol geslagen
  zondag 15 januari 2006 @ 16:13:57 #59
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34087610
quote:

[..]

Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten.
dat noord-afrika arm is en andere islamitische landen mensenrechten schenden is ook een niet westers probleem.

waarom komt al dat tuig dan deze kant op en blijven ze niet in afrika of midden oosten?
  zondag 15 januari 2006 @ 16:18:26 #60
126836 Super7fighter
pi_34087772
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende:
Niet door Balkenende,
What's in a name?
quote:
Omdat ze in 1948 enthousiast probeerden het karwei van de Duitsers af te maken en jammerlijk verloren.
Dit soort dingen stonden 25 jaar geleden in de Nederlandse geschiedenisboeken. Inmiddels weten we wel beter dat het de joods terreurgroeperingen waren die de Palestijnen systematisch verjoegen en uitmoorden, waarna de Arabische reactie kwam.
quote:
De geallieerden waren toen helemaal geen vrienden van Israel, het Jordaanse leger werd door de RAF ondersteund en door een Engelsman geleid.
En daarom kregen de Israeli's het beste wapentuig van de Britten en de Fransen.
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende: En als Iran zo begaan is met het lot van de Palestijnen kunnen ze wel een stuk van Iran aan ze geven toch ?
Zover ik weet heeft Iran nooit meegedaan de Duitse Endlosung.
pi_34087861
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:18 schreef Super7fighter het volgende:

Alaska wel?
pi_34087968
quote:

Tjechoslowakije om precies te zijn. Dat de westerse machten Israël steunden kwam pas veel later toen de Arabische leiders als Nasser ruzie met ze begon te maken.
  zondag 15 januari 2006 @ 16:33:17 #63
13462 BansheeBoy
pi_34088367
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:11 schreef 1ofthefew het volgende:
was israel heel vroeger al niet de plek waar de joden woonden.

en ik dacht dat de manier waarop super7nogiets en BSB over de holocaust zitten te praten strafbaar is ...
Hoezo is het strafbaar? Ik ontken de holocaust toch niet?

²
  zondag 15 januari 2006 @ 16:37:04 #64
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34088520
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:

Hoezo is het strafbaar? Ik ontken de holocaust toch niet?

²
Er is niets strafbaars aan dingen in twijfel trekken, maar in Nederland is het wel strafbaar als je de holocaust keihard ontkent.

Persoonlijk ontken ik niets, maar erken ik ook niets, ik trek gewoon graag alles in twijfel
pi_34088547
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:
De Iraniërs willen een wetenschappelijke discussie starten over de Holocaust.
Nee, dat willen ze niet.
quote:
Is dat niet de basis van wetenschap, iets in twijfel trekken danwel vervolgens onderbouwen of bevestigen?
Wanneer krijgen we in Iran een conferentie over het heliocentrisch stelsel of de evolutietheorie? Allemaal net zo zinvol als het in twijfel trekken van de Holocaust.

''We will invite those who believe in the imposed version as well as all those who have spent years of their lives in the study of documents related to the Holocaust and have come to the conclusion that the history books in schools and universities do not correspond to the truth," said Afzali

Dit klinkt echt als het fundament voor een gezonde discussie. ''We nodigen de makke schapen uit die alles nabouwen wat de meester zegt, maar ook die onderzoekers die een fiks deel van hun leven gewijd hebben aan onderzoek.'' Conclusie; alleen de negationisten en revionisten mogen zich wetenschapper noemen, want wie zich vertrouwt maakt met de materie moet wel deduceren dat wij worden voorgelogen.

Wat dat ''imposed'' betreft; hieronder een overzicht van verschillende standpunten wat betreft de Holocaust.

Extermination of the Jews:
Reitlinger, Gerald, The Final Solution (1953): between 4,194,200 and 4,851,200 (this number is accepted by Kinder, The Anchor Atlas of World History (1978))
Brzezinski: 5,000,000
Chirot: 5,100,000
3,000,000 in death camps.
1,300,000 massacred.
800,000 by dis./maln. in ghettos
Rummel: 5,291,000
Grenville: 5-6M
Davies, Europe A History (1998): avg. c. 5,571,300 (puts the minimum at 4,871,000 and the maximum at 6,271,500.)
MEDIAN: ca. 5.6M
Nuremberg indictment: 5,700,000 (accepted by Britannica)
Gutman, Encyclopedia of the Holocaust (1990): 5,596,029 to 5,860,129
P. Johnson: 5,800,000
Wallechinsky: "nearly" 6,000,000
Urlanis: 6M

Geen van deze geleerden is ooit aangeklaagd omdat hij zich niet aan de ''regel van zes miljoen'' zou hebben gehouden. De wetgeving rond de Holocaust (die niet overal hetzelfde is) is gericht op haatzaaiers, niet op het frustreren van onderzoek.

- En aangezien ik wel weet hoe een discussie gevoerd dient te worden, hierbij de bronvermelding;

http://users.erols.com/mwhite28/warstat1.htm

[ Bericht 5% gewijzigd door Johan_de_With op 15-01-2006 17:06:23 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 18:08:30 #66
66444 Lord_Vetinari
pi_34091966
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:54 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik vind het wel veelbetekenend (en typisch) dat jullie allebei prompt in de slachtofferrol schieten, in plaats van te bewijzen, dat jullie niet met een blinddoek om achter de uitspraken van Iran aanlopen. In geen enkele van jullie reacties laten jullie duidelijkj merken, dat jullie twijfelen aan de objectiviteit van deze conferentie, hoewel dat gebrek aan objectiviteit duidelijk is voor de meest amateuristische amateurhistoricus die je kunt vinden. Zoals Johan hierboven al aangeeft is het gemiep over 'opgelegde geschiedschrijving' grote onzin, wat onmiddellijk de basis onder deze conferentie wegschopt, zeker als je uitgaat van het uitgangspunt zoals hierboven geciteerd.

Niemand beweert dat de creatie van de Staat Israel de schoonheidsprijs verdient. Gezien in het tijdsbestek van net na de oorlog, is het echter volkomen begrijpelijk. Maar dat is geen reden om 60 jaar later te gaan roepen, dat de staat Israel, die inmiddels een volledig functionele democratie is, 'dus maar van de aardbodem moet verdwijnen, desnoods met geweld'.
pi_34092186
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Het gaat in deze weldegelijk om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. Het is namelijk de kwantiteit die door de Iraanse leiders in twijfel wordt getrokken. Bovendien is de Holocaust opmerkelijk en verachtelijk omdat er nog nooit eerder in de geschiedenis zoveel (kwantiteit) mensen van een bepaalde groep om het leven waren gebracht. Of dat dan in gaskamers gebeurde of met de strop is nog het minst belangrijkst. Om heel eerlijk te zijn vind ik de ´kwaliteit´ waarmee de meeste Joden zijn vermoord nog redelijk ´humaan´. Beetje bizar woord in deze, maar toch...
pi_34092500
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het gaat in deze weldegelijk om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. Het is namelijk de kwantiteit die door de Iraanse leiders in twijfel wordt getrokken. Bovendien is de Holocaust opmerkelijk en verachtelijk omdat er nog nooit eerder in de geschiedenis zoveel (kwantiteit) mensen van een bepaalde groep om het leven waren gebracht. Of dat dan in gaskamers gebeurde of met de strop is nog het minst belangrijkst. Om heel eerlijk te zijn vind ik de ´kwaliteit´ waarmee de meeste Joden zijn vermoord nog redelijk ´humaan´. Beetje bizar woord in deze, maar toch...
dat humane werd gedaan om de eigen troepen te beschermen die krijgen er toch een slechter moraal van
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34092792
quote:

[..]

What's in a name?
[..]

Dit soort dingen stonden 25 jaar geleden in de Nederlandse geschiedenisboeken. Inmiddels weten we wel beter dat het de joods terreurgroeperingen waren die de Palestijnen systematisch verjoegen en uitmoorden, waarna de Arabische reactie kwam.
[..]

[..]

het enige wat de joden deden was de engelse verjagen net zoals de palastijnen dat deden want de engelsen hadden het gebied in wo1 al aan beide partijen beloofd.

veel joden vochten in het engelse leger en zo kwamen ze aan de wapens.

andere arabische staten wel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 15 januari 2006 @ 18:41:27 #70
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34092871
snap gewoon niet dat mensen niet willen inzien waar iran mee bezig is.

iran heeft in verleden en recentelijk laten blijken dat men israel het liefst vernietigd ziet.
wie zijn de inwoners van israel... joden.

dit is dus gewoon ontzettende provocatie en de achterliggende gedachte dat de joden de holocaust hebben verzonnen om zo een zielige slachtofferrol te creeren is helemaal ziek.
vraag me af of BSB en super7nogiets wel eens een fotoboek onder handen hebben gehad over de holocaust en verhalen erover hebben gelezen.
ikzelf heb ook nog eens een groot "tussenkamp" gezien in tsjechie. dan voel je pas echt op wat voor beestachtige manier die joden zijn behandeld.

vraag me af of BSB en super7fighter ook zo "defensief" zijn als we het hebben over de armeense holocaust die nog steeds door veel landen word ontkend, en dan vooral door het land die opdracht daartoe gaf... turkije.

maar ja dat zijn weer moslimbroeders en die doen zoiets niet ...
pi_34092889
Bansheeboy gedraagt zich als een clown en verpest het topic.
Hoe een normaal mens de holocaust in twijfel kan trekken of kan denken dat Iran een objectieve conferentie over de Holocaust gaat houden gaat mij te boven.
Ik denk dat BSB een geval is van zwarte propaganda.
  zondag 15 januari 2006 @ 18:43:19 #72
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34092924
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat humane werd gedaan om de eigen troepen te beschermen die krijgen er toch een slechter moraal van
als ik me niet vergis waren het speciale eenheden die in de vernietigingskampen en dergelijke werkten.
die gasten zullen wel niet gerecruteerd zijn op humane capaciteiten.

lijkt me sterk dat ze die joden in de gaskamers niet hoorden schreeuwen en daarna verstommen ...
  zondag 15 januari 2006 @ 18:44:12 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_34092950
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:41 schreef 1ofthefew het volgende:
vraag me af of BSB en super7fighter ook zo "defensief" zijn als we het hebben over de armeense holocaust die nog steeds door veel landen word ontkend, en dan vooral door het land die opdracht daartoe gaf... turkije.
Turkse geleerde erkent Armeense genocide,

en ook

Turkse genocide-conferentie afgelast
  zondag 15 januari 2006 @ 18:48:19 #74
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34093076
quote:
we hebben het over individuen en groepen en dan vaak veel academici.

regering erkent het nog steeds niet netzoals een groot deel van de bevolking.
pi_34093278
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:43 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

als ik me niet vergis waren het speciale eenheden die in de vernietigingskampen en dergelijke werkten.
die gasten zullen wel niet gerecruteerd zijn op humane capaciteiten.

lijkt me sterk dat ze die joden in de gaskamers niet hoorden schreeuwen en daarna verstommen ...
ja je had de einsatzgruppen die deden het eerst vanaf pointblanc met het geweer maar dat was toch erg slecht voor het moraal
(zie bv het onderzoek dat maar ongeveer 2% van de vs soldaten in wo2 iemand gedood hebben de rest schoot EXPRES mis) daarna hebben de duitsers nogal wat geexpirimenteerd met verschillende humanere methodes waarvan vergassing met zyklon b het beste werkte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')