BRONquote:Holocaust is een 'mythe'
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft verbaal opnieuw de aanval geopend op Israël en de joden. De holocaust (jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog) is een "mythe" en de joodse staat moet maar worden verplaatst naar Europa of Noord-Amerika, aldus de ultraconservatief.
"Ze hebben hebben een verhaal verzonnen onder de naam 'Slachting van de Joden' en ze hebben dit boven God, religie en de profeten zelf geplaatst", zei Ahmadinejad woensdag ten overstaan van een grote mensenmenigte in de zuidoostelijke stad Zahedan. De toespraak werd rechtsstreeks op de Iraanse staatstelevisie uitgezonden.
Sinds zijn aantreden in augustus heeft Ahmadinejad al een paar keer een internationale rel veroorzaakt door omstreden uitlatingen. Zo noemde hij Israël een "tumor" dat "van de kaart geveegd moet worden". Ook trok hij de holocaust eerder al openlijk in twijfel.
Israël heeft de uitspraken direct verworpen.
Gelukkig zijn dit soort uitspraken strafbaar.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
[..]
BRON
Ziek!Ik vraag mij af hoe lang het nog duurt voordat Iran aangevallen wordt.
ehm, daar niet ljkt me.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit soort uitspraken strafbaar.
Ja gelukkig wel he, anders zou die gast zomaar vrijuit gaan nu. O wacht dat gaat hij ookquote:Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit soort uitspraken strafbaar.
Walgelijk of niet, er zijn genoeg mensen het met hem eens. Het is maar net wat je op school leert natuurlijk. Islamitisch onderwijs kan je nou eenmaal moeilijk betichten van objectiviteit.quote:Het is gewoon walgelijk om de overlevenden ook nog eens in de grond te trappen met dit soort populistisch geblaat op nota bene een staatstelevisie.
Vanwege het uitsluiten van alle kandidaten die maar enigszins progressief waren?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef Dagonet het volgende:
Vent is gewoon compleet gestoord, hoe hebben ze hem óóit kunnen kiezen, het land ging heel langzaam maar zeker de goede kant op
zolang alles maar in hun straatje past.quote:Islamitisch onderwijs kan je nou eenmaal moeilijk betichten van objectiviteit
Je zou een punt hebben als dit is wat hij zegt. Echter:quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant. Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.
Niks nuancering, noppes. Gewoon keihard holocaustontkenning, niks meer of minder.quote:"Ze hebben hebben een verhaal verzonnen"
Tja, alle hervormingen die waren doorgevoerd de laatste jaren waarbij de mensen een tikkie meer vrijheid kregen zijn inmiddels weer teruggedraaid. En inderdaad zoals iemand zei: als de andere kandidaten minder vrijheid wordt gegeven of wie weet zijn de stembriefjes wel vervalst of weet ik ut...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef Dagonet het volgende:
Vent is gewoon compleet gestoord, hoe hebben ze hem óóit kunnen kiezen, het land ging heel langzaam maar zeker de goede kant op
In een land waar alle media onder controle staat van de staat zijn dit soort uitlatingen levensgevaarlijk. Propaganda om steun te krijgen voor een inval in Israel.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant.²
Ik vind niet dat jij als moslim zijnde anderen mag betichten van het vervullen van een slachtofferrol, maar goed, wie ben ik.quote:Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.
Ja ja ja, ik was het woordje "hier" vergeten...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:46 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel he, anders zou die gast zomaar vrijuit gaan nu. O wacht dat gaat hij ook![]()
[..]
Daarom is het ook een populistische uitspraak. Als hij daar ging staan verkondigen dat ze toch allemaal wel meevallen, die joden, dan zou hij niet geloofwaardig overkomen en zichzelf ook niet echt geliefder maken.quote:Walgelijk of niet, er zijn genoeg mensen het met hem eens.
Wat heeft islamitisch onderwijs in Nederland hiermee te maken?quote:Het is maar net wat je op school leert natuurlijk. Islamitisch onderwijs kan je nou eenmaal moeilijk betichten van objectiviteit.
Uh, hallo. Dat zijn herstelbetalingen voor bijvoorbeeld hun geconfisqueerde bezittingen. Mensenlevens en leed is niet te vergoeden.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant. Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |