Huh? Nu verval je toch in datgene waar ik je voor behoedde: moddergooien, non-discussie en drogredeneringen. Hier was ik dus bang voor. Hoe beladen een onderwerp ook is, men moet altijd inhoudelijk blijven en objectief redeneren.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een plaatje van een man met een blinddoek. Die dus niet de waarheid kan zien en (aangezien zijn handen vrij zijn) deze duidelijk ook niet wil zien. Jij dus. En die Superwhatever-druif die hier post.
Jammer dat je meteen gaat schelden.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een plaatje van een man met een blinddoek. Die dus niet de waarheid kan zien en (aangezien zijn handen vrij zijn) deze duidelijk ook niet wil zien. Jij dus. En die Superwhatever-druif die hier post.
Waarom is het zo erg dat er suggestieve westerse muziek in de ban wordt gedaan. Naar aanleiding van groepsverkrachtingen wordt zelfs in Nederland gediscussieerd om G-unit, 50 cent en Scooter in de ban te doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, de Iraniers willen een revisionistische discussie starten over de Holocaust. Dat is iets anders.
[..]
Inderdaad. Door het gebruik van bronnen en documenten en door wetenschappelijke discussies met voor- en tegenstanders van een bepaalde opvatting.
[..]
Ja, uitermate verlicht:
Iraanse president doet westerse muziek in de ban
Tekenfilm Iran verheerlijkt zelfmoordaanslagen
israel moet van de kaart geveegd worden deel II
Iraanse president: Holocaust is een 'mythe'
Iran: Joden moeten maar Duits gebied krijgen
En jij gelooft nog steeds dat dit een 'wetenschappelijke discussie' wordt?
Het is toch frappant dat jullie beiden niet tot de overduidelijke conclusie kunnen komen dat deze 'wetenschappelijke' discussie een grote farce is.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:54 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jammer dat je meteen gaat schelden.![]()
'Discutabel'? Geef dan gewoon toe dat ze anti-semitisch zijn en dat er van een echte discussie nooit sprake kan zijn.quote:
Niet door Balkenende,quote:Op zondag 15 januari 2006 15:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waarom is het zo erg dat er suggestieve westerse muziek in de ban wordt gedaan. Naar aanleiding van groepsverkrachtingen wordt zelfs in Nederland gediscussieerd om G-unit, 50 cent en Scooter in de ban te doen.
Omdat ze in 1948 enthousiast probeerden het karwei van de Duitsers af te maken en jammerlijk verloren.quote:Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten.
De geallieerden waren toen helemaal geen vrienden van Israel, het Jordaanse leger werd door de RAF ondersteund en door een Engelsman geleid. En als Iran zo begaan is met het lot van de Palestijnen kunnen ze wel een stuk van Iran aan ze geven toch ?quote:Als de geallieerden zo begaan waren met het noodlot van de Joden, dan hadden ze een stukje van Alaska of Duitsland wel aan de Joden cadeau gegeven. Ergo, vanuit die invalshoek hoort Israël niet te bestaan(punt 3).
dat noord-afrika arm is en andere islamitische landen mensenrechten schenden is ook een niet westers probleem.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Punt 5, daar ben ik het ook mee eens. De Holocaust was een Europees probleem. Waarom moesten de Palestijnen daarvoor boeten.
What's in a name?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende:
Niet door Balkenende,
Dit soort dingen stonden 25 jaar geleden in de Nederlandse geschiedenisboeken. Inmiddels weten we wel beter dat het de joods terreurgroeperingen waren die de Palestijnen systematisch verjoegen en uitmoorden, waarna de Arabische reactie kwam.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende:
Omdat ze in 1948 enthousiast probeerden het karwei van de Duitsers af te maken en jammerlijk verloren.
En daarom kregen de Israeli's het beste wapentuig van de Britten en de Fransen.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende:
De geallieerden waren toen helemaal geen vrienden van Israel, het Jordaanse leger werd door de RAF ondersteund en door een Engelsman geleid.
Zover ik weet heeft Iran nooit meegedaan de Duitse Endlosung.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:07 schreef CeeJee het volgende: En als Iran zo begaan is met het lot van de Palestijnen kunnen ze wel een stuk van Iran aan ze geven toch ?
Alaska wel?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:18 schreef Super7fighter het volgende:
Zover ik weet heeft Iran nooit meegedaan de Duitse Endlosung.![]()
Tjechoslowakije om precies te zijn. Dat de westerse machten Israël steunden kwam pas veel later toen de Arabische leiders als Nasser ruzie met ze begon te maken.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:18 schreef Super7fighter het volgende:
En daarom kregen de Israeli's het beste wapentuig van de Britten en de Fransen.
Hoezo is het strafbaar? Ik ontken de holocaust toch niet?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:11 schreef 1ofthefew het volgende:
was israel heel vroeger al niet de plek waar de joden woonden.
en ik dacht dat de manier waarop super7nogiets en BSB over de holocaust zitten te praten strafbaar is ...
Er is niets strafbaars aan dingen in twijfel trekken, maar in Nederland is het wel strafbaar als je de holocaust keihard ontkent.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoezo is het strafbaar? Ik ontken de holocaust toch niet?²
Nee, dat willen ze niet.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:
De Iraniërs willen een wetenschappelijke discussie starten over de Holocaust.
Wanneer krijgen we in Iran een conferentie over het heliocentrisch stelsel of de evolutietheorie? Allemaal net zo zinvol als het in twijfel trekken van de Holocaust.quote:Is dat niet de basis van wetenschap, iets in twijfel trekken danwel vervolgens onderbouwen of bevestigen?
Ik vind het wel veelbetekenend (en typisch) dat jullie allebei prompt in de slachtofferrol schieten, in plaats van te bewijzen, dat jullie niet met een blinddoek om achter de uitspraken van Iran aanlopen. In geen enkele van jullie reacties laten jullie duidelijkj merken, dat jullie twijfelen aan de objectiviteit van deze conferentie, hoewel dat gebrek aan objectiviteit duidelijk is voor de meest amateuristische amateurhistoricus die je kunt vinden. Zoals Johan hierboven al aangeeft is het gemiep over 'opgelegde geschiedschrijving' grote onzin, wat onmiddellijk de basis onder deze conferentie wegschopt, zeker als je uitgaat van het uitgangspunt zoals hierboven geciteerd.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:54 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jammer dat je meteen gaat schelden.![]()
Het gaat in deze weldegelijk om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. Het is namelijk de kwantiteit die door de Iraanse leiders in twijfel wordt getrokken. Bovendien is de Holocaust opmerkelijk en verachtelijk omdat er nog nooit eerder in de geschiedenis zoveel (kwantiteit) mensen van een bepaalde groep om het leven waren gebracht. Of dat dan in gaskamers gebeurde of met de strop is nog het minst belangrijkst. Om heel eerlijk te zijn vind ik de ´kwaliteit´ waarmee de meeste Joden zijn vermoord nog redelijk ´humaan´. Beetje bizar woord in deze, maar toch...quote:Op zondag 15 januari 2006 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik trek ze niet in twijfel, ik hoor weleens het getal 2 miljoen vallen, wat me reeëler lijkt, maar het maakt mij niet uit, het gaat me om de gruweldaden die de Joden hebben ondervonden, simpel gezegd: kwantiteit is niet van belang, het gaat om de "kwaliteit" in deze, en die was gruwelijk.²
dat humane werd gedaan om de eigen troepen te beschermen die krijgen er toch een slechter moraal vanquote:Op zondag 15 januari 2006 18:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat in deze weldegelijk om de kwantiteit en niet om de kwaliteit. Het is namelijk de kwantiteit die door de Iraanse leiders in twijfel wordt getrokken. Bovendien is de Holocaust opmerkelijk en verachtelijk omdat er nog nooit eerder in de geschiedenis zoveel (kwantiteit) mensen van een bepaalde groep om het leven waren gebracht. Of dat dan in gaskamers gebeurde of met de strop is nog het minst belangrijkst. Om heel eerlijk te zijn vind ik de ´kwaliteit´ waarmee de meeste Joden zijn vermoord nog redelijk ´humaan´. Beetje bizar woord in deze, maar toch...
het enige wat de joden deden was de engelse verjagen net zoals de palastijnen dat deden want de engelsen hadden het gebied in wo1 al aan beide partijen beloofd.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
What's in a name?
[..]
Dit soort dingen stonden 25 jaar geleden in de Nederlandse geschiedenisboeken. Inmiddels weten we wel beter dat het de joods terreurgroeperingen waren die de Palestijnen systematisch verjoegen en uitmoorden, waarna de Arabische reactie kwam.
[..]
En daarom kregen de Israeli's het beste wapentuig van de Britten en de Fransen.
[..]
Zover ik weet heeft Iran nooit meegedaan de Duitse Endlosung.![]()
als ik me niet vergis waren het speciale eenheden die in de vernietigingskampen en dergelijke werkten.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat humane werd gedaan om de eigen troepen te beschermen die krijgen er toch een slechter moraal van
Turkse geleerde erkent Armeense genocide,quote:Op zondag 15 januari 2006 18:41 schreef 1ofthefew het volgende:
vraag me af of BSB en super7fighter ook zo "defensief" zijn als we het hebben over de armeense holocaust die nog steeds door veel landen word ontkend, en dan vooral door het land die opdracht daartoe gaf... turkije.
we hebben het over individuen en groepen en dan vaak veel academici.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Turkse geleerde erkent Armeense genocide,
en ook
Turkse genocide-conferentie afgelast
ja je had de einsatzgruppen die deden het eerst vanaf pointblanc met het geweer maar dat was toch erg slecht voor het moraalquote:Op zondag 15 januari 2006 18:43 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
als ik me niet vergis waren het speciale eenheden die in de vernietigingskampen en dergelijke werkten.
die gasten zullen wel niet gerecruteerd zijn op humane capaciteiten.
lijkt me sterk dat ze die joden in de gaskamers niet hoorden schreeuwen en daarna verstommen ...
Einsatzgruppen werkten in Rusland en hadden niets met de kampen te maken.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja je had de einsatzgruppen die deden het eerst vanaf pointblanc met het geweer maar dat was toch erg slecht voor het moraal
(zie bv het onderzoek dat maar ongeveer 2% van de vs soldaten in wo2 iemand gedood hebben de rest schoot EXPRES mis) daarna hebben de duitsers nogal wat geexpirimenteerd met verschillende humanere methodes waarvan vergassing met zyklon b het beste werkte
ach donder een eind op man. daarom kwam de turkse regering zo fel in opstand toen men erachter kwam dat turkse geleerden hierover een bijeenkomst wouden houden.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:56 schreef Super7fighter het volgende:
Er is ruim 80 jaar terug op drie manierengeprobeerd naar bewijs voor “genocide” te vergaren:
1-Van Armeense Patriarchaat, door Britten afgewezen vanwege twijfelachtige niveau (geruchten,enz.)
2-In Ottomaanse archieven, DOOR ARMEENSE ONDERZOEKERS, maar na 2,5 jaar moesten ze het opgeven.
3-Archieven Amerikanen (berichten consuls, missionarissen en Morgenthau), maar deze hadden zelfde niveau als die van Armeens Patriarchaat.
Allemaal met hetzelfde resultaat: geen bewijzen voor de Armeense genocide-claim. Vandaar dat de Armeen Aram Andonian ze maar uit de hoed moest toveren.
Allemaal aanwijzingen dat de Armeense genocide-claim een luchtkasteel is.
Waarom willen de Armenen geen onderzoekscommissie zoals de Turken voorstellen?
Ik vind van niet. 5 of 6 miljoen of voor mijn part 10 miljoen, vanwaar die koudwatervrees en de gecensureerde manier van debatteren als het om de Holocaust gaat?quote:Op zondag 15 januari 2006 18:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat in deze weldegelijk om de kwantiteit en niet om de kwaliteit.
Hum..quote:Op zondag 15 januari 2006 18:56 schreef Super7fighter het volgende:
Er is ruim 80 jaar terug op drie manierengeprobeerd naar bewijs voor “genocide” te vergaren:
1-Van Armeense Patriarchaat, door Britten afgewezen vanwege twijfelachtige niveau (geruchten,enz.)
2-In Ottomaanse archieven, DOOR ARMEENSE ONDERZOEKERS, maar na 2,5 jaar moesten ze het opgeven.
3-Archieven Amerikanen (berichten consuls, missionarissen en Morgenthau), maar deze hadden zelfde niveau als die van Armeens Patriarchaat.
Allemaal met hetzelfde resultaat: geen bewijzen voor de Armeense genocide-claim. Vandaar dat de Armeen Aram Andonian ze maar uit de hoed moest toveren.
U zei?quote:Talaat Pasha's Official Orders Regarding the Armenian Massacres, March 1915-January 1916
March 25th, 1915
To Djemal Bey, Delegate at Adana:
The duty of everyone is to effect on the broadest lines possible the realization of the noble project of wiping out of existence the well-known elements who for centuries have been the barrier to the empire's progress in civilization.
We must, therefore, take upon ourselves the entire responsibility, pledging ourselves to this action no matter what happens, and always remembering how great is the sacrifice which the Government has made in entering the World War. We must work so that the means used may lead to the desired end.
In our dispatch dated February 18th, we announced that the Djemiet has decided to uproot and annihilate the different forces which for centuries have been a hindrance; for this purpose it is forced to resort to very bloody methods. Certainly the contemplation of these methods horrified us, but the Djemiet saw no other way of insuring the stability of its work.
Ali Riza [Note: the committee delegate at Aleppo] harshly criticised us and urged that we be merciful; such simplicity is nothing short of stupidity. We will find a place for all those who will not cooperate with us, a place that will wring their delicate heartstrings.
Again let me remind you of the question of property left. This is very important. Watch its distribution with vigilance; always examine the accounts and the use made of the proceeds.
THE DJEMIET
--------------------------------------------------------------------------------
September 3rd, 1915
To the Prefecture of Aleppo:
We advise that you include the woman and children also in the orders which have been previously prescribed as to be applied to the males of the intended persons. Select employees of confidence for these duties.
Minister of the Interior, TALAAT.
--------------------------------------------------------------------------------
September 16th
You have already been advised that the Government, by order of the Djemiet, has decided to destroy completely all the indicated persons living in Turkey.
All who oppose this decision and command cannot remain on the official staff of the empire.
Their existence must come to an end, however tragic the means may be; and no regard must be paid to either age or sex, or to conscientious scruples.
Minister of the Interior, TALAAT.
November 18th, 1915
It appears, from the interventions which have recently been made by the American Ambassador [Note: Mr. Morgenthau] at Constantinople on behalf of his Government, that the American Consuls are obtaining information by some secret means. They remain unconvinced, despite our assurance that the deportations will be accomplished in safety and comfort.
Be careful that events which attract attention shall not occur in connection with those who are near cities and other centres. In view of our present policy, it is most important that foreigners who are in those parts shall be convinced that the expulsion of the Armenians is in reality only deportation.
Therefore it is necessary that a show of gentle dealing shall be made for a while, and the usual measures be taken in suitable places.
All persons who have given information to the contrary shall be arrested and handed over to the military authorities for trial by court-martial. This order is recommended as very important.
TALAAT.
December 11th, 1915
We are informed that some correspondents of Armenian journals are acquiring photographs and letters which depict tragic events, and these they give to the American Consul at Aleppo.
Dangerous people of this kind must be arrested and suppressed.
Minister of the Interior,
TALAAT.
December 29th, 1915
We are informed that foreign officers are finding along the roads the corpses of the indicated persons, and are photographing them.
Have these corpses buried at once and do not allow them to be left near the roads.
This order is recommended as very important.
TALAAT.
January 15th, 1916
To the Government of Aleppo:
We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians.
Should this be done through ignorance of our real purpose, or because of contempt of it, the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental.
I recommend the orphanages not to receive such children; and no attempts are to be made to establish special orphanages for them.
TALAAT.
(Undated.)
From the Ministry of the Interior to the Governor of Aleppo:
Only those orphans who cannot remember the terrors to which their parents have been subjected must be collected and kept.
Send the rest away with the caravans.
TALAAT.
Source: Source Records of the Great War, Vol. III, ed. Charles F. Horne, National Alumni 1923
Jongen, waar trek ik de Holocaust in twijfel? Hierbij bevestig ik de Holocaust maar nog eens, zodat misverstanden in de toekomst tegengegaan worden. Op de vraag of ik literatuur over de Holocaust heb vernomen, moet ik een volmondige ja zeggen. Sterker nog, geschiedenis was voor mij het ultieme vak, vooral de (gewelddadige) 20ste eeuw over het Westen vond ik zeer interessant, en ik heb dan ook menig uur naar Discovery Channel gekeken in mijn leven. (totdat ik er achter kwam dat DC een populair-wetenschappelijke zender was, die het niet zo nauw nam met de waarheid). Ik kijk nu dan ook kritisch naar allerlei waarheden die me voorgeschoteld worden.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:41 schreef 1ofthefew het volgende:
snap gewoon niet dat mensen niet willen inzien waar iran mee bezig is.
iran heeft in verleden en recentelijk laten blijken dat men israel het liefst vernietigd ziet.
wie zijn de inwoners van israel... joden.
dit is dus gewoon ontzettende provocatie en de achterliggende gedachte dat de joden de holocaust hebben verzonnen om zo een zielige slachtofferrol te creeren is helemaal ziek.
vraag me af of BSB en super7nogiets wel eens een fotoboek onder handen hebben gehad over de holocaust en verhalen erover hebben gelezen.
ikzelf heb ook nog eens een groot "tussenkamp" gezien in tsjechie. dan voel je pas echt op wat voor beestachtige manier die joden zijn behandeld.
vraag me af of BSB en super7fighter ook zo "defensief" zijn als we het hebben over de armeense holocaust die nog steeds door veel landen word ontkend, en dan vooral door het land die opdracht daartoe gaf... turkije.
maar ja dat zijn weer moslimbroeders en die doen zoiets niet ...
nee dat bedoel ik ook die waren idde speciaal om de russen achter de linies af te schieten maar met de joden ging het in het begin ook zoquote:Op zondag 15 januari 2006 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Einsatzgruppen werkten in Rusland en hadden niets met de kampen te maken.
je bedoeld waarheden die in strijd zijn met jouw geweldadige intolerante geloof ....quote:Op zondag 15 januari 2006 19:03 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jongen, waar trek ik de Holocaust in twijfel? Hierbij bevestig ik de Holocaust maar nog eens, zodat misverstanden in de toekomst tegengegaan worden. Op de vraag of ik literatuur over de Holocaust heb vernomen, moet ik een volmondige ja zeggen. Sterker nog, geschiedenis was voor mij het ultieme vak, vooral de (gewelddadige) 20ste eeuw over het Westen vond ik zeer interessant, en ik heb dan ook menig uur naar Discovery Channel gekeken in mijn leven. (totdat ik er achter kwam dat DC een populair-wetenschappelijke zender was, die het niet zo nauw nam met de waarheid). Ik kijk nu dan ook kritisch naar allerlei waarheden die me voorgeschoteld worden.
Gozer, heb jij soms op het VMBO gezeten?quote:Op zondag 15 januari 2006 19:13 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
je bedoeld waarheden die in strijd zijn met jouw geweldadige intolerante geloof ....
De Turken zijn een trots volk met een lange geschiedenis en cultuur. Denk je dat een volk het gaat accepteren als het op valse gronden beschuldigt wordt voor een misdaad als de genocide? Daarbij schijnen veel mensen te vergeten dat er honderdduizenden onschuldige Turkse burgers zijn vermoord door Armeense krijgers. Dit wordt dan weer ontkend, dan wel weggelaten als men het over de Armeense deportaties heeft. Wat het Armeense probleem vraagt is een gedegen,EERLIJK, open en objectief onderzoek.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:58 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ach donder een eind op man. daarom kwam de turkse regering zo fel in opstand toen men erachter kwam dat turkse geleerden hierover een bijeenkomst wouden houden.
mensen als jou zijn gewoon misselijkmakend.
en kom eens met een fatsoenlijke bron hiervoor en met bewijzen dat de turkse regering de onderzoeken niet moedwillig dwarsboomden
Ik kan dit op geen enkele manier verifiëren. Misschien met een linkje?quote:
dus als we een joodse instelling die zich bezig houdt met de holocaust zouden vragen om hun expertise aan te wenden voor onderzoek naar de mogelijke genocide op het armeense volk en die conformeerden die aanname dan geloof je het?quote:Op zondag 15 januari 2006 19:22 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De Turken zijn een trots volk met een lange geschiedenis en cultuur. Denk je dat een volk het gaat accepteren als het op valse gronden beschuldigt wordt voor een misdaad als de genocide? Daarbij schijnen veel mensen te vergeten dat er honderdduizenden onschuldige Turkse burgers zijn vermoord door Armeense krijgers. Dit wordt dan weer ontkend, dan wel weggelaten als men het over de Armeense deportaties heeft. Wat het Armeense probleem vraagt is een gedegen,EERLIJK, open en objectief onderzoek.
je vraagt zelf om een bron terwijl je voor je eigen achterlijke uitspraken geen bron geeft?quote:Op zondag 15 januari 2006 19:24 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik kan dit op geen enkele manier verifiëren. Misschien met een linkje?
Bitte sehr: http://www.armenian-genocide.org/research.htmlquote:Op zondag 15 januari 2006 19:24 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik kan dit op geen enkele manier verifiëren. Misschien met een linkje?
Nee, want dan zou je je moeten wenden tot joodse onderzoekers die zijn gespecialiseerd in de Armeense 'deportaties'.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:25 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
dus als we een joodse instelling die zich bezig houdt met de holocaust zouden vragen om hun expertise aan te wenden voor onderzoek naar de mogelijke genocide op het armeense volk en die conformeerden die aanname dan geloof je het?
nee gewoon joodse onderzoekers die ook hebben geholpen de duitse genocide bloot te leggen.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:31 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Nee, want dan zou je je moeten wenden tot joodse onderzoekers die zijn gespecialiseerd in de Armeense 'deportaties'.
Waarom? Dan krijg je juist vooringenomen resultaten. Je kunt beter blanco onderzoekers hebben, dan.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:31 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Nee, want dan zou je je moeten wenden tot joodse onderzoekers die zijn gespecialiseerd in de Armeense 'deportaties'.
Ik heb ooit bij geschiedenis geleerd dat ik sites die eindigen op org moet wantrouwen. (org duidt vaak op politieke instanties, de bronnen zijn vaak gekleurd). Ik zal er dus met een kritische blik naar kijken.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bitte sehr: http://www.armenian-genocide.org/research.html
Ja, dat is de ideale situatie. One Crew had het hier over joodse onderzoekers. Meestal is het gekleurd, dat moet ik wel beamen.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom? Dan krijg je juist vooringenomen resultaten. Je kunt beter blanco onderzoekers hebben, dan.
Leuk weer, dat je zo uitgebreid met ze in discussie gaat.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ook wel aardig: Een ooggetuigenverslag: http://www.armenian-genocide.org/br-12-26-16-text.html
Je bent er dus inderdaad zo-een. Ik zou je willen aanraden Deutschland und Armenien door Dr. Lepsius eens te lezen. Ik mis nog altijd een bronvermelding?quote:Op zondag 15 januari 2006 18:56 schreef Super7fighter het volgende:
Bijvoorbeeld omdat sommige mensen de holocaust aangrijpen om de joden in de rol van leugenachtige geldwolven te zetten. Of om Israel van de kaart te moeten vegen. Vandaar vrees voor mensen die allerlei zaken roepen die door vele historici én archieven allang naar de prullebak van de wetenschap verwezen zijn. Er zijn dan terecht vraagtekens te plaatsen bij groeperingen en mensen die ondanks dat blijven aankomen met reeds weerlegde claims. Welk doel beogen mensen die onwetenschappelijke claims blijven claimen als wetenschappelijk? Meestal willen ze helemaal niks wetenschappelijks bereiken, maar iets met joden de zee in ofzo. De koudwatervrees lijkt me dus letterlijk op z'n plaats.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind van niet. 5 of 6 miljoen of voor mijn part 10 miljoen, vanwaar die koudwatervrees en de gecensureerde manier van debatteren als het om de Holocaust gaat?
Mee eens. Gelukkig hebben we in Nederland dan ook niet zo'n wet.quote:Alles moet toch bespreekbaar zijn lijkt me? Ik ben in ieder geval wel een tegenstander van de wet die het strafbaar maakt om de Holocaust te ontkennen of in twijfel te trekken, dit lijkt mij nl. niet te stroken met de vrijheid van meningsuiting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |