buitenaards leven bestaat , je bent altijd in contact met alles wat is overigensquote:Hoe zit het met aliens en komt er "contact" ?
toeval bestaat niet , maar er zijn geen intenties verbondenquote:Maar Baaj... ben jij een onheilsvoorspeller of is het toeval dat je jezelf tot vraagbaak doopt op vrijdag de 13e ?
er is niet zoiets als uittreden ,je zou jezelf te buiten moeten gaanquote:Nu baaj slaapt ga ik hem een vraag stellen.
Baaj er zijn lui die uittreden en met de astralen communiceren,je zou het net zo goed intreden kunnen noemen want je treed in het astrale.
Zo treden astrale in de materie.
Nu mijn vraag: kunnen astralen uittreden?
leven is hercreatie , stel je voor dat je oneindig zou zijn , en alles zou wetenquote:waarom leven wij?
voor antwoord.quote:Waarom zouden we vragen stellen aan je?
dit is de beste vraag die ik tot nu toe heb zien staan coencordiaquote:Wie gaat er dan oogsten?
Namea Namastequote:Die Naemo?
ik ben Naemoquote:Ben je schizofreen dan? Klinkt wel zo. Je zegt dat je geen waarzegster bent, maar je doet je wel zo voor. Wie/wat ben je nou eigenlijk? Lucifer?
welke gave , is uw kennis een gave? of wil je gewoon niets kennenquote:waarom laat jij je niet testen op je gave en besteed je die 10.000 euro niet uit aan wereldvrede?
waarheidquote:op welke manier?
Wat heb je eraan als 1+1 een andere uitkomst krijgt?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:25 schreef HuHu het volgende:
Kan de Almachtige de uitkomst van 1 + 1 veranderen?
Klopt, omdat je alleen van het verleden kunt leren. Omdat je alleen van het verleden richting de toekomst kunt gaan zoals het hoort. De toekomst is niet te begrijpen of samen te vatten of te voorspellen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:46 schreef mazaru het volgende:
De beste profeet voor de toekomst is het verleden.
interresante vraag , en eigenlijk is het ook het antwoord alquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Is het waar dat de wijze geen vragen meer heeft? Inplaats van dat de wijze alle antwoorden heeft?
als mens zijnde doe je niks anders dan functioneren als mens zijnde , de vraag is wil men mens zijn , of beter , wat wil men zijnquote:En wat heb je eraan als alle vragen vervuld zijn door antwoorden? Kun je als mens zijnde in pure onwetenheid niet in volle mate functioneren?
ja en nee , het mysterie is niet een zelf , het is geen bewustzijn het is een vraag , een gedachtequote:Lost het mysterie zich niet vanzelf op?
het mysterie is de vraagquote:Is het mysterie niet het antwoord op alle vragen?
ja , anders was het niet mogelijk ze te vragenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:14 schreef fallrite het volgende:
Zijn alle denkbare vragen te beantwoorden?
dingen die je weet kun je beantwoorden , ik ben geen waarzegster overigens.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:21 schreef Bot13 het volgende:
In welke range kun jij vragen beantwoorden?
Sommige dingen kunnen zelfs waarzegsters of waarzeggers niet weten, neem ik aan.
Toch geef je antwoord op de vraag of aliens bestaan, terwijl ze nog niet ontdekt zijn, zelfs niet op bacterieel niveau.
Houd dat ook in dat je meer exactere zaken kunt beantwoorden zoals de structuur van de kern van Mars?
Is misschien een domme vraag, maar het is iig slimmer dan vragen te stellen die je onmogelijk zal kunnen beantwoorden.
de mens is niet gelukkig als hij/zij alles weet , de mens is gelukkig als mensquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:22 schreef Bartgast het volgende:
is "de mens" wel gelukkig als hij/zij ALLES weet? want als je alles al weet, waar streef je dan naar in je leven?
1 is oneindig , in 1 zitten ontelbaren , een som is onmogelijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:36 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wat heb je eraan als 1+1 een andere uitkomst krijgt?
Het gaat om leven en dood.
1= leven
1= dood
2 = de combinatie tussen leven en dood.
Een simpele optelsom
Maak je van 1 +1 =3
Dan is 3 de combinatie tussen leven en dood. En veranderd de formule niet.
Maar ik wil niet de messias worden, Baajguardian is de messiah.
Dus mijn vraag aan Baaj.
Wat heb je aan contact met buitenaardsen? Kunnen ze iets toevoegen? Zijn wij niet in staat om voor onszelf te zorgen?
1 is slechts een naam voor iets. Je kunt 1 ook 1001010 noemen. Of je kunt 1 koe noemen. 1 is slechts een naam voor iets dat je waarneemt. 1 + 1 = 2 is slechts als aap noot en mies.
Het doet niet terzake. Het is totaal overbodig maar kan het leven makkelijker maken. Anders zou iedereen andere termen gebruiken.
hoezo is het niet aangetoond? Wanneer is het voor je aangetoond?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:19 schreef Bot13 het volgende:
Hoe weet jij dan dat buitenaards leven bestaat?
Je kunt het niet 'weten', aangezien het nog niet is aangetoond?
verleden bestaat niet , toekomst is nog niet , het nu is al voorbijquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:46 schreef mazaru het volgende:
Ik hoop voor je dat je dit zelf ook niet gelooft.
![]()
De beste profeet voor de toekomst is het verleden.
alles is gelul in de ruimte mijn beste. alles.quote:Leren doe je door de ervaring. Door te ervaren. En niet door te lullen in de ruimte.
ik leef zelf buiten de aarde , hoe zou ik het niet kunnen wetenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:19 schreef Bot13 het volgende:
Hoe weet jij dan dat buitenaards leven bestaat?
Je kunt het niet 'weten', aangezien het nog niet is aangetoond?
hij bedoeld dat het wetenschappelijk/ officieel toegegeven wordquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:22 schreef nanalune het volgende:
[..]
hoezo is het niet aangetoond? Wanneer is het voor je aangetoond?![]()
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom laten we het beleid bepalen door de gevestigde orde?
Waarom komt er nooit een opstand? Een massale opstand dus.
Die de gevestigde orde de nek omdraait ook.
Ik begrijp deze niet zo goedquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zou het zoiets kunnen zijn?
Het beste wapen in de handen van de onderdrukker is de gedachte/het brein van de onderdrukte.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik begrijp deze niet zo goed
Leg eens snel uit in 2 zinnen
Ik wil ff geen woordenboek erbij nemen nu![]()
er is neit zoiets als goed doen , nog als slecht doenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik las elders.
De mens wordt omhoog getrokken door een hogere wijsheid dan zichzelf. De mens is kleiner dan zijn eigen lijden.
Begrijp je wat ik bedoel?????
Dat we een hogere wijsheid hebben die boven ons staat. Ook als we op het forum actief zijn.
Al denk je zelf de wijsheid in pacht te hebben, dan is het zuiver worden van je eigen wijsheid extern gebaseerd. Je haalt je informatie niet van hier maar van boven.
Ik wil het niet buitenaards noemen, maar toch, als je soms ziet hoe mensen denken en voelen. Dan zou je toch denken dat het buitenaardse Goddelijke vanzelf aanwezig is in zekere mate.
Ik wil niet te vaag overkomen, ik sta graag met beide benen op de grond.
Maar de oplossing ligt boven ons. Binnen handbereik.
En wat denk jij Baaj, wanneer ieder mens wijs wordt, wanneer ieder mens verstandig wordt, wanneer ieder mens op de plek komt. Waar gaat de wereld heen, wanneer zelfs de top van deze wereld in zichzelf komt te staan????
Wat gebeurt er als iedereen doet wat goed is? Wat gebeurt er als alleen het goede heerst?
Of is er alleen goed mogelijk wanneer slecht bestaat? Zal de bevolking altijd afhankelijk zijn van slechte beslissingen van hoger hand?
Zullen wij altijd de slaaf zijn???? Of zullen wij ooit verstandige mensen ook een graantje mogen meepikken in de wereld, zullen de mensen die hart hebben voor de zaak ook hun zegje mogen doen?
En nu word ik wel ff wazig?
Kan gewoon niet aanzien dat de wereld naar de tering gaat.
omdat mensen zich houden aan alle barrieres die door dezen zijn gemaakt om dit te voorkomenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:44 schreef Dromenvanger het volgende:
Als er 8 mensen aan de top staan, de G8 met de leiders. Waarom is de overige 6,5 miljard niet slimmer als die top. Waarom zouden die paar mensen het wel beter weten? Waarom weten de overige 6 miljard niet beter?
Waarom laten we die paar selectieve mensen alles bepalen hier? Waarom komt er geen nieuw beleid?
Waarom gaat het erom dat de eerste malen die komen?
Waarom wordt er zo weinig ingegrepen?
ik hecht nergens waarde aan en overal waarde aanquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:46 schreef nokwanda het volgende:
Hecht jij meer waarde aan iets anders dan menszijn of ben je in staat om menszijn te accepteren zonder daar een waardeoordeel aan te hangen. Het voor kennisgeving aan te nemen, bedoel ik.
Ik vraag dit naar aanleiding van deze zin die je straks schreef:
als mens zijnde doe je niks anders dan functioneren als mens zijnde , de vraag is wil men mens zijn , of beter , wat wil men zijn
omdat jij ze zelf gegeven hebt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:45 schreef verybusy het volgende:
waarom ben ik verbaasd over je antwoorden? Ik heb dus ook geen vragen behalve deze dan.
er bestaat geen macht zonder het bemachtigenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:06 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het beste wapen in de handen van de onderdrukker is de gedachte/het brein van de onderdrukte.
Door indoctrinatie en sublimatie en dat eeuwen en eeuwen lang zijn mensen zo overtuigd dat wat ze zien werkelijk is zoals ze het het zien en niet zoals ze geleerd hebben het te zien. Dat geeft een machthebber macht.
Je laatste zin is een goeie interpretatie van een andere quote van degene die ik net quotte, Steve Biko.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:05 schreef Dromenvanger het volgende:
De mate waarop we tegen de macht opkijken, is waar de macht op teert?
Maar hoe kun je de gevestigde macht verslaan, als die zo nadrukkelijk aanwezig is?
Hoe kun je uberhaupt verandering nastreven, als de gevestigde orde zo aanwezig is. Het heet niet voor niets gevestigde orde.
Het is gevestigd en wilt niet loslaten. Ze zijn gehecht aan de positie. En doen alles om die positie te behouden.
Maar wat is er dan beter. Als je zegt: wil men mens zijn of wil men beter?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik hecht nergens waarde aan en overal waarde aan
ik kan niet spreken van mens zijn enkel van mensen
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:26 schreef Triggershot het volgende:
Waarom leven we naar de maatstaven van de maatschappij als de wereld toch draait om indivualisme?
Vrijheid wordt gezien als onze recht, waarom worden onze rechten bepaald door weten die anderen die werden opgesteld in een periode die niks weg geeft van de tijd waarin we ons nu bevinden?
er bestaat geen individu , we zijn allen hetzelfde in geboortequote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:26 schreef Triggershot het volgende:
Waarom leven we naar de maatstaven van de maatschappij als de wereld toch draait om indivualisme?
Vrijheid wordt gezien als onze recht, waarom worden onze rechten bepaald door weten die anderen die werden opgesteld in een periode die niks weg geeft van de tijd waarin we ons nu bevinden?
we zijn nu met minder.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:31 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Er is niets wezenlijk anders dan een paar duizend jaar geleden hoor. Alleen de schaal waarop is iets anders.
er is geen beter , de keuze is aan de mens.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maar wat is er dan beter. Als je zegt: wil men mens zijn of wil men beter?
Daar spreek je van mens zijn en van een beter.
Wat betreft de eerste zin... het alles en niets.... yep. Dat impliceert het accepteren van een zijn.
Een massa kan een individu hebben en massa's bestaan alleen maar uit individu's die zelfde ideeen op na houden, maar dat maakt ons niet allemaal zelfde aangezien er verschillende ideologieen/overtuigingen zijn. Persoonlijkheid wordt niet aangeleerd, als babies in hun eerste maanden al lachen zonder dat ze concept van "geluk" kennen. Dus als je aan wordt gespoort om je eigen "ik" te vinden, doe je het niet goed omdat je gestimuleerd wordt door anderen, terwijl het allemaal met 1 individu begon.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:31 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
er bestaat geen individu , we zijn allen hetzelfde in geboorte
persoonlijkheid word aangeleerd , kennis word aangeleerd , alles word aangeleerd
je word geleerd iets te zijn , niet jezelf te zijn , want jezelf zijn is niet hip niet functioneel of niet normaal
je maakt een goed punt trouwens , vrijheid word bepaald.
dit is geen vrijheid , dit is orde , orde is gebonden.
en gebonden is het tegenovergestelde van vrijheid.
dat ik zo snel op je kan reageren is andersquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:31 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Er is niets wezenlijk anders dan een paar duizend jaar geleden hoor. Alleen de schaal waarop is iets anders.
voor jou, dat zegt jouw "ik"quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:37 schreef BaajGuardian het volgende:
je zegt ik , dit is iets anders dan invidu , invidu betekend een ander , ik betekend alles wat is.
Als ik aanneem wat jij zegt dan is het voor mij ook: "dat zeggen degenen die het zo neergezet(/gezegt) hebben..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:43 schreef BaajGuardian het volgende:
dat zegt jou ik niet Triggershot , dat zeggen degenen die het zo neergezet hebben.
als ik dat voor je ben zal ik dat voor jou zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Ah, wie hebben we hier? Het Orakel?
daarom is niks waar , en alles waar.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik aanneem wat jij zegt dan is het voor mij ook: "dat zeggen degenen die het zo neergezet(/gezegt) hebben..![]()
Voor mij is mijn "ik" persoonlijk dan hoe ik individueel handel, zonder mijn "ik" is er geen persoon om als enkeling te zijn en kan er dus ook geen individuele leven onstaan die alle meningen/daden doet die jij hierboven hebt opgenoemtquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:50 schreef BaajGuardian het volgende:
maar goed , het is persoonlijk (individu) wat is een persoon , een persoon is gemaakt , je bent stout , afblijven dat is vies , je mond houden , met twee woorden spreken , dat doet pijn , niet met vreemden praten , je moet als je groot bent werken voor de kost , je moet naar school , je moet leren , (wat leer je? om ergens in te kunnen functioneren , erin te passen, to fit in not beyond , indoctrinatie) , luisteren , manieren leren , dat mag je niet zeggen , hier blijven , hij is in de war , zo is het nu eenmaal , dat moet je goed onthouden , je groente eten het is gezond voor je.
en nog miljoenen conditioneringen die iemand maken zoals wij dezen willen krijgen
als ons , een persoon als ons , want anders draagt het niet bij , wat moeten we nu met al die down patienten , ze kunnen wel met een triangel gaan staan , of op tv verschijnen ter vermaak of om wat emoties los te krijgen hoe ERG het wel niet is dat ze zo zijn!!!
individu = inderdaad persoonlijk
en persoonlijk is niet ik.
Met nietsdoen kom je nergens inderdaad. Maar doe je een beweging teveel dan sluiten ze je op. Omdat je dan een gevaar bent voor de samenleving.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Je laatste zin is een goeie interpretatie van een andere quote van degene die ik net quotte, Steve Biko.
Was er in de boeken hier even naar op zoek naar hoe het ook alweer precies was maar kan het juiste boek niet vinden.
Maakt ook niet uit. De strekking was dat je van een gevestigde orde niet mag verwachten dat ze je de macht op een zilveren dienblaadje zullen aanbieden maar dat je ervoor zult moeten knokken. maw... met stilzitten, nietsdoen en toekijken kom je er niet.
Dat is waar. Maar aan de andere kant wil ik daar iets aan toevoegen. Om jezelf of je kinderen in een oorlog te storten en je af te laten slachten maakt ook niet dat je er wel komt. Ook dat is een evengroot instrument van dezelfde gevestigde orde.
precies.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor mij is mijn "ik" persoonlijk dan hoe ik individueel handel, zonder mijn "ik" is er geen persoon om als enkeling te zijn en kan er dus ook geen individuele leven onstaan die alle meningen/daden doet die jij hierboven hebt opgenoemt
Niets kan waar zijn als er sprake is van een algemeen geaccepteerd contept beter bekend als "de leugen". Dus dat alles waar is, is een leugen en dat niets waar is is een leugen. De leugen regeert en verwijst je naar de waarheid mijn inziens.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
daarom is niks waar , en alles waar.
maar de vraag is , wat is de keuze van de mens.
niet wat is goed of slecht.
kies jij deze wereld?
dat is de vraag.
Wat is dit voor grap?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als ik dat voor je ben zal ik dat voor jou zijn
ik ben alles , ik ben naemo
hangt er van af wat jij met we bedoeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef verybusy het volgende:
de planeet draait en de wereld draait door. Onze dualistische wereld. Hoeveel werelden krijgen we nog?
Kan het zijn BaajGuardian, dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:58 schreef BaajGuardian het volgende:
als er nog vragen zijn die mensen echt eens willen loslaten , is nu je kans.
liefde is geen emotiequote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:01 schreef Clairvaux het volgende:
Deze BG mag ik graag lezen.
Vraag/stelling: er zijn maar 2 emoties: alles is liefde en alles is angst!?
mischien zou je alle educatie af moeten werpen en je af vragen wie en wat jij bent zonder dezenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:05 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Kan het zijn BaajGuardian, dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt?
[wellicht een dissociatieve of een borderline persoonlijkheidsstoornis]
Niet om je te beledigen integendeel !!!, maar je postgedrag veranderd om de zoveel weken zo radicaal, dat ik twijfel of dit een nieuw onzin topic is of dat je werkelijk denkt een soort orakel te zijn waar mensen vragen aan kunnen stellen?!
Of ben ik de weg kwijt en zie ik het helemaal verkeerd ?!
Please help me, I'm very confused![]()
iemand zonder educatie ?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
mischien zou je alle educatie af moeten werpen en je af vragen wie en wat jij bent zonder dezen
dan weet je ook wat en wie ik ben.
hier ben ik het overigens niet mee eens ,quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
angst is enkel de hoogtevrees van de waarheid.
een volle kruik kun je niet vullenquote:
was dit een reactie op jezelf.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hier ben ik het overigens niet mee eens ,
angst is ook aangeleerd , je leert je lichaam zelfs aan aan te geven wat pijn doet en daar vervolgens bang voor zijn , het is een soort mechanisme wat enkel 1 doel dient , en dat is je beletten , over het algemeen.
Mensen die te vol zijn van zichzelf moeten dringend op dieet.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
een volle kruik kun je niet vullen
Ik heb nog wel wat ruimte hoor.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
een volle kruik kun je niet vullen
omdat er hier activiteit is , hier valt veel te beleven , veel te herleven , veel te creeeren veel te ervarenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:24 schreef verybusy het volgende:
Waarom zijn we met zovelen nu hier?
die ruimte word net zo beinvloed door al wat er al in zit.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:17 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat ruimte hoor.
Kun je me uitleggen hoe het komt dat je postgedrag om de paar weken zo veranderd?
Educatie en intelligentie zijn niet perse hetzelfde.quote:
wel verbonden met elkaar.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:42 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Educatie en intelligentie zijn niet perse hetzelfde.
Niet perse.quote:
Intelligentie met juiste educatie brengt je verder dan welke slimheid ook.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Niet perse.
Er zijn verschillende vormen van intelligentie.
En dus zijn er mensen die makkelijk formele kennis kunnen opdoen maar uit zichzelf niet verder kijken. Oogkleppen dus.
Maar er zijn ook mensen die geen of nauwelijks formele educatie hebben gehad die heel breed naar de wereld kijken en uitermate intelligent zijn. Niet eens alleen sociaal. Maar ook in het bedenken van oplossingen en het doorzien van situaties. En minder eenzijdig ook. En sommigen van die mensen hadden geen educatie omdat de formele vorm er gewoon niet in wilde. Geen echte inherente interesse, andere interesses. Misschien geen kans gehad op educatie door omstandigheden. Maar dat maakt deze mensen niet minder intelligent.
En daartussen bestaan alle andere vormen. Boerenslimheid, uitermate domheid en ook geen educatie hebbend. En soms ookmiddelmatig in beide. En nog zoveel grijstinten.Het is maar een enkeling die ware intelligentie en formele educatie zo weten te combineren dat er wijsheid uit spreekt.
omdat je krijgt wat je wilt en wenstquote:Op zondag 15 januari 2006 00:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom bestaat toeval niet?
kennis en intelligentie quota zijn niet verbonden met elkaarquote:
onzinquote:Op zondag 15 januari 2006 01:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
omdat je krijgt wat je wilt en wenst
daarom is het ook voor jou onzin , omdat het voor jou niet kan , omdat je een blokkade gooit tussen de mogelijkheid.quote:
intelligentie en educatie zijn wel verbonden met elkaar, je moet intelligentie te hebben om van een hoge educatie te kunnen genieten. Anders ben je als een ezel die boeken draagt. ( zinloos)quote:Op zondag 15 januari 2006 01:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
kennis en intelligentie quota zijn niet verbonden met elkaar
educatie is enkel gebonden aan intelligentie omdat intelligentie de quota van educatie is
(de tool waarmee men je indeeld)
kennis is iets heel anders
ware kennis heeft niks te maken met wat je *aan*geleerd word , maar met dingen kunnen begrijpen zonder deze uitleg.
Kennis is eerder een quota van educatie dan intelligentie imho.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
kennis en intelligentie quota zijn niet verbonden met elkaar
educatie is enkel gebonden aan intelligentie omdat intelligentie de quota van educatie is
(de tool waarmee men je indeeld)
kennis is iets heel anders
ware kennis heeft niks te maken met wat je *aan*geleerd word , maar met dingen kunnen begrijpen zonder deze uitleg.
"You're the authority of what is not possible"quote:Op zondag 15 januari 2006 01:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
daarom is het ook voor jou onzin , omdat het voor jou niet kan , omdat je een blokkade gooit tussen de mogelijkheid.
miljarden mensen wensen op vrede op Aarde ( ja oprecht).. Miljoenen homo's wensen geaccepteerd te worden.. En miljoenen Afrikanen willen geen honger meer lijden en miljoenen mensen plegen zelfmoord van leed..quote:Op zondag 15 januari 2006 01:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
daarom is het ook voor jou onzin , omdat het voor jou niet kan , omdat je een blokkade gooit tussen de mogelijkheid.
het enige wat moet gebeuren is stile en rust.quote:We moeten een subtiel evenwicht tot stand brengen een samenwerkingsverband
tussen ego en geest. Om intelligentie zonder educatie reél te kunnen uitvoeren met al haar mogelijkheden
ja , eisen...quote:Naarmate we opgroeien zien we ons geplaatst voor allerlei
uitdagingen en worden er allerlei eisen aan ons gesteld
Ik heb als baby zijnde het niet aangeleerd om te lachen, het was een daad van tevredenheid.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:
vergeet eens alles wat je hebt *geleerd* wie was je als baby bijvoorbeeld.
het ego is ook gemaakt , dus al wat je zegt over positieve eigenschappen ...
het is allemaal gemaakt , aangeleerd door scholing en de vaste opvoeding waar generaties zich aan hielden.
[..]
het enige wat moet gebeuren is stile en rust.
[..]
ja , eisen...
wie stelt deze eisen en waarvoor.
en daarom is de wens er , maar maken ze vrede? nee , men zoekt een vijand en valt deze aan onder het mom van vrede krijgen (het is als die koloniste in israel , die de palestijnen het liefst uitmoord om vrede te krijgen , dit zal nooit werken , de wens voor vrede is er maar voert zij het uit? integendeel , en vaak word mijn naam er nog in verwerkt ook.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
miljarden mensen wensen op vrede op Aarde ( ja oprecht)..
daarom worden ze niet alom gerespecteerd , omdat ze dat wensen , ze krijgen wat ze willen en dat is aandacht in deze zaak en dat is erquote:Miljoenen homo's wensen geaccepteerd te worden..
afrikanen willen hun eigen leven leiden zonder corruptie die enkel is veroorzaakt door onze modellen en inbreng , het westen blijft er maar buisinesses in opzetten die de mensen niet helpen maar alleen ervan profiteren , de reden dat afrikanen in collectief formaat niet krijgen wat ze willen is omdat meer mensen iets heel anders willen , en die verhouding is sterk.quote:En miljoenen Afrikanen willen geen honger meer lijden en miljoenen mensen plegen zelfmoord van leed..
integendeel.quote:Die mensen krijgen echt niet wat ze wensen.
een baby heeft geen ego.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb als baby zijnde het niet aangeleerd om te lachen, het was een daad van tevredenheid.
Rust en stilte bereik je door je Ego en geest tevreden te stellen.
Je ego en geest stellen deze eisen om tevredenheid te bereiken.
De meerderheid wil vrede op Aarde, het zijn altijd de minderheden die opstoken zodat er oorlog komt, kijk maar naar laatste oorlog in Irak.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en daarom is de wens er , maar maken ze vrede? nee , men zoekt een vijand en valt deze aan onder het mom van vrede krijgen
[..]
daarom worden ze niet alom gerespecteerd , omdat ze dat wensen , ze krijgen wat ze willen en dat is aandacht in deze zaak en dat is er
[..]
afrikanen willen hun eigen leven leiden zonder corruptie die enkel is veroorzaakt door onze modellen en inbreng , het westen blijft er maar buisinesses in opzetten die de mensen niet helpen maar alleen ervan profiteren , de reden dat afrikanen in collectief formaat niet krijgen wat ze willen is omdat meer mensen iets heel anders willen , en die verhouding is sterk.
[..]
integendeel.
ze krijgen precies wat ze wensen , en dat is dat ze het wensen
zoekt en gij zult vinden is verdraaid , het is namelijk zoekt en gij zult zoeken.
vind en gij zult vinden.
er waren mooie demonstraties , perfect binnen de barrieres , en na dezen ging men weer naar huis en at een pizza voor de tv en zeide : het was een mooie dag.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De meerderheid wil vrede op Aarde, het zijn altijd de minderheden die opstoken zodat er oorlog komt, kijk maar naar laatste oorlog in Irak.
Jij zoekt je gelijk, jouw wens is en overtuiging is dat de wensen van men uitkomt en ze het ook krijgen enkel draai je bij sommige aangegeven voorbeelden een heel verhaal erom heen die niet aan elkaar te knopen is. Als je oprecht zoekt is er sprake van twijfel en toeval.
Ontken je toeval? Dan ontken je ook vrije wil en dus leef je in een onbewust dictatorieel leven?
zaden worden geplant.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een baby heeft een ontwikkelende zaad die zal uitgroeien tot een ego.
al aten ze een restaurant en hele voorraad van MAC leeg, mensen waren tegen de oorlog..quote:Op zondag 15 januari 2006 01:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
er waren mooie demonstraties , perfect binnen de barrieres , en na dezen ging men weer naar huis en at een pizza voor de tv en zeide : het was een mooie dag.
dit valt niet te begrijpen met hersennenquote:Op zondag 15 januari 2006 01:33 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ok uhm
ik kan zelf nog niet echt begrijpen dat er geen begin is geweest in 'god' bewustzijn..
water ontstaat uit niks , geluid ontstaat uit niks , open ruimtes zijn niks maar bestaanquote:kan er iets ontstaan uit niks?
jaquote:is god ontstaan?
stile en rustquote:hoe kan je eenheid ervaren?
waar zijn ze dan nu?quote:Op zondag 15 januari 2006 01:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
al aten ze een restaurant en hele voorraad van MAC leeg, mensen waren tegen de oorlog..
neem aan dat je het eens bent met dat de basis zuiver is en zonder ego.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
door je ouders en omgeving. (direct door je ouders)
verdward door een illusie omdat iemand beweerde dat wat ze wensen ook daadwerkelijk uit komt.quote:
Je ego spoort aan tot tevredenheid, bitterheid, jaloezie,liefde, trots en haat.. Ik geloof dat ieder kind zelfs van baby af aan een ego heeft.. Denk maar aan alle aandacht opeisen van je moeder terwijl je moeder even je broer/zus voedt.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
neem aan dat je het eens bent met dat de basis zuiver is en zonder ego.
muziek is een vorm van hercreatie net als het leven zelf , het is eigenlijk letterlijk bewust leven creeeren , een aantal tonen tot melodie verheffen is een wonder , en er bewust van zijn doet je het goddelijke ervaren. , zelfs negatief klinkende soorten muziek kunnen je het goddelijke laten ervaren juist door het wonderlijke ervan , sorry maar er zijn te weinig woorden om het beter uit te leggen dan dit , ook ik moet in dit geval even roeien met de riemen die ik heb om het zo begrijpelijk mogelijk te houden (op elk antwoord)quote:Op zondag 15 januari 2006 03:21 schreef Ciscus het volgende:
Ik moet toegeven Baaj dat je antwoorden niet saai of ondoordacht zijn, dus ga vooral door. Niet zeggende dat je de wijsheid in pacht heb, mocht je dat zelf stellen.
- Maar vertel eens: Waarom kan muziek onze gemoedstoestand bepalen?
ergens willen wij het wel , anders deden we het niet , maar er word een barriere verwijderd , de angst... alhoewel velen vaak zullen zeggen : 1 keer nooit meer. , aan de ene kant verwijderd hete tijdelijk de angst , aan de andere kant is het bedoeld om angst op te wekken , want ... dat is de zogenaamde kick. , waarom mensen deze kick zo geweldig kunnen vinden is net als bij muziek , maar dan in andere vorm , een gevoel wat je goddelijk kunt noemen , in ieder geval onmenselijk. , universeel mischien , alomvattend.quote:- Waarom doen wij dingen die we helemaal niet willen, en de omgeving ons ook niet vraagt te doen? (bungeejumpen en dergelijken)
ik heb het geprobeerd (weer weg-ge-backspaced) , maar ik kan hier geen antwoord op vinden.quote:- Waarom vinden mannen het leuk om 2 vrouwen bezig te zien? (en andersom, bij mijn weten, niet?)
de eerstequote:Op zondag 15 januari 2006 07:31 schreef UncleScorp het volgende:
Wie is Enki ?
dat beslis je aan het begin en het einde van de vormquote:Leven we hier nu eigenlijk met een doel ?
wat is er na het leven is na de dood.quote:Wat is er na de dood ?
uw naam is schepperquote:Op zondag 15 januari 2006 09:06 schreef displission het volgende:
Wie ben ik in het geheel BG? Of mag je dat niet zeggen? Of je mag het wel zeggen, maar dan lieg je er toch over..
Ik weet natuurlijk ook wel dat educatie en intelligentie niet hetzelfde zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:42 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Educatie en intelligentie zijn niet perse hetzelfde.
samengevat:quote:Kan het zijn BaajGuardian, dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt?
[wellicht een dissociatieve of een borderline persoonlijkheidsstoornis]
Niet om je te beledigen integendeel !!!, maar je postgedrag veranderd om de zoveel weken zo radicaal, dat ik twijfel of dit een nieuw onzin topic is of dat je werkelijk denkt een soort orakel te zijn waar mensen vragen aan kunnen stellen?!
wie bepaalt uiteindelijk of iemand een persoonlijkheidstoornis heeft? een doktertje/shrinkje?quote:Op zondag 15 januari 2006 09:47 schreef soulsurvivor het volgende:
vraag 1: heb je een persoonlijkheidstoornis?
smaken verschillen, een onzin topic vind ik dit zeker niet..mocht jij dat vinden dan lees je het toch niet.quote:vraag 2: is dit een onzin topic of denk je werkelijk een orakel te zijn?
ja hoor, geloof je het zelf? wat wil je dan doen>? demonstreren of meedenken>?quote:Op zondag 15 januari 2006 12:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Er heerst een systeem inderdaad maar als je meedenkt in het systeem hoef je niet per definitie slaaf te zijn. Je kunt meedenken in het systeem om het systeem eerlijker en beter te maken, j
Een beetje aanpassen wellicht, en ook geduld hebben misschien. En ook hopen dat jou wensen uitkomen.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:23 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
ja hoor, geloof je het zelf? wat wil je dan doen>? demonstreren of meedenken>?
ze lachen je gewoon uit. (wanneer je niet kijkt)
moet nu echt weg.misschien tot later.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |