abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 03:41:14 #121
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34074833
quote:
Op zondag 15 januari 2006 03:21 schreef Ciscus het volgende:
Ik moet toegeven Baaj dat je antwoorden niet saai of ondoordacht zijn, dus ga vooral door. Niet zeggende dat je de wijsheid in pacht heb, mocht je dat zelf stellen.

- Maar vertel eens: Waarom kan muziek onze gemoedstoestand bepalen?
muziek is een vorm van hercreatie net als het leven zelf , het is eigenlijk letterlijk bewust leven creeeren , een aantal tonen tot melodie verheffen is een wonder , en er bewust van zijn doet je het goddelijke ervaren. , zelfs negatief klinkende soorten muziek kunnen je het goddelijke laten ervaren juist door het wonderlijke ervan , sorry maar er zijn te weinig woorden om het beter uit te leggen dan dit , ook ik moet in dit geval even roeien met de riemen die ik heb om het zo begrijpelijk mogelijk te houden (op elk antwoord)
quote:
- Waarom doen wij dingen die we helemaal niet willen, en de omgeving ons ook niet vraagt te doen? (bungeejumpen en dergelijken)
ergens willen wij het wel , anders deden we het niet , maar er word een barriere verwijderd , de angst... alhoewel velen vaak zullen zeggen : 1 keer nooit meer. , aan de ene kant verwijderd hete tijdelijk de angst , aan de andere kant is het bedoeld om angst op te wekken , want ... dat is de zogenaamde kick. , waarom mensen deze kick zo geweldig kunnen vinden is net als bij muziek , maar dan in andere vorm , een gevoel wat je goddelijk kunt noemen , in ieder geval onmenselijk. , universeel mischien , alomvattend.
quote:
- Waarom vinden mannen het leuk om 2 vrouwen bezig te zien? (en andersom, bij mijn weten, niet?)
ik heb het geprobeerd (weer weg-ge-backspaced) , maar ik kan hier geen antwoord op vinden.
mijn excuses (hoewel ik het een erg goeie vraag vind , is het ook niet een onderwerp waar ik uberhaupt over kan praten)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_34075932
Wie is Enki ?

Leven we hier nu eigenlijk met een doel ?

Wat is er na de dood ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 15 januari 2006 @ 09:06:03 #123
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_34076120
Wie ben ik in het geheel BG? Of mag je dat niet zeggen? Of je mag het wel zeggen, maar dan lieg je er toch over..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  zondag 15 januari 2006 @ 09:12:33 #124
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34076133
quote:
Op zondag 15 januari 2006 07:31 schreef UncleScorp het volgende:
Wie is Enki ?
de eerste
quote:
Leven we hier nu eigenlijk met een doel ?
dat beslis je aan het begin en het einde van de vorm
quote:
Wat is er na de dood ?
wat is er na het leven is na de dood.
het begrip dood bestaat maar is een net zo verzonnen iets als de muppets
ik blijf bij het beste voorbeeld :
is een rups dood wanneer zij in een vlinder veranderd?

ok maar ik begrijp wat jij wilt begrijpen , maar dit hoef je niet te begrijpen aangezien het enkel technische taal is , na de dood ben jij , en na elke dood , en elke vorm.
  zondag 15 januari 2006 @ 09:15:07 #125
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34076142
quote:
Op zondag 15 januari 2006 09:06 schreef displission het volgende:
Wie ben ik in het geheel BG? Of mag je dat niet zeggen? Of je mag het wel zeggen, maar dan lieg je er toch over..
uw naam is schepper
  zondag 15 januari 2006 @ 09:15:18 #126
91333 displission
pi_34076143
Baaj mag ik jouw assistent zijn? serieus..

voor als je aanvulling nodig hebt op bepaalde zaken en er even niet uitkomt..

over dat schepper gebeuren..je bedoelt het heelal enzo? Ja..dat weet ik..hoe zit dat op het gebied van bewustzijn..vertegenwoordigd het alles?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  zondag 15 januari 2006 @ 09:16:55 #127
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34076146
Over de dood, ik heb daar ook een topic over lopen.

Stel nou je wordt geboren opnieuw, dan weet je dat toch niet? Dus wat heb je eraan om opnieuw geboren te worden als je het toch niet vanuit dit leven kunt beseffen. Dan ben je gewoon als het ware een vreemde voorbijganger in een vreemd land van jezelf.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 15 januari 2006 @ 09:25:29 #128
91333 displission
pi_34076188
Baaj zou je alstublieft wat meer willen vertellen dan een regel erover..?? Ben erug benieuwd wat je nog meer over mij te zeggen hebt..toppie topic iig
pi_34076241
zijn de weeën die we nu ervaren (versnelling) de vooraankondiging van een nieuwe geboorte?
What ever!
  zondag 15 januari 2006 @ 09:47:44 #130
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34076312
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:42 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Educatie en intelligentie zijn niet perse hetzelfde.
Ik weet natuurlijk ook wel dat educatie en intelligentie niet hetzelfde zijn.
Maar wanneer je leest wat hij me vraagt, dan kom ik tot dat antwoord.
Hij zegt dat wanneer ik mijn educatie afleg, dat ik dan weet wie hij is.
antwoord: "iemand zonder educatie"
maar dat kan alles zijn.
jammer dat hij geen antwoorden geeft op concrete vragen, het is immers het topic ernaar.
er staan nog een aantal vragen van mij open nl.
hele simpele en concrete:
quote:
Kan het zijn BaajGuardian, dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt?
[wellicht een dissociatieve of een borderline persoonlijkheidsstoornis]
Niet om je te beledigen integendeel !!!, maar je postgedrag veranderd om de zoveel weken zo radicaal, dat ik twijfel of dit een nieuw onzin topic is of dat je werkelijk denkt een soort orakel te zijn waar mensen vragen aan kunnen stellen?!
samengevat:
vraag 1: heb je een persoonlijkheidstoornis?
vraag 2: is dit een onzin topic of denk je werkelijk een orakel te zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door soulsurvivor op 15-01-2006 10:01:48 ]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  zondag 15 januari 2006 @ 10:26:46 #131
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34076628
Waarom maken mensen vaak van kleine problemen grote problemen?

Ik bedoel, vinden mensen dat prettig om problemen te hebben? Of is het zo dat mensen niet goed kunnen omgaan met problemen? Is dat een gebrek aan inzicht wellicht?

Waarom is de wereld zo onoverzichtelijk op vele gebieden? Waarom zijn er amper bedrijven die de zaakjes perfect op orde hebben. ( ik zal niet op administratief oogpunt gaan doelen maar in zijn algemeenheid, valt ook personeelsmanagement onder en de rest van de hele mikmak)

Komt dat doordat het falen er altijd inzit? Is de mens falend van aard? Leert men niet door fouten uit het verleden gemaakt? Niet zozeer de onderdanen maar vooral de top.

En dan wil ik dat niet zeggen omdat ik zelf geen fouten maak, ik vraag me het gewoon af dat na al die duizenden jaren nog steeds een zooitje heerst hier.
  zondag 15 januari 2006 @ 10:43:45 #132
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_34076849
BG gaat slapen , houd het topic open , stel je vragen
morgen antwoorden. (dat is dus vanavond)
  zondag 15 januari 2006 @ 10:54:18 #133
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34076983
Ga je nu pas naar je nest

pi_34077941
Ik heb een interessante vraag.

Je vind het nogal hip om buiten kaders te denken, educatie "af te werpen" en dergelijke. Maar waarom is jouw kader zoveel beter dan die van mensen die vasthouden aan een bepaald systeem ? Geloof je in een absolute ware denkwijze ? Waarom verhef je jezelf zo boven andersdenkenden? Want dat is wat ik uit jouw topic haal. Verder vraag ik me hetzelfde af als Soulsurvivor : sta je er voor open dat je er verschrikkelijk naast zit en gewoon waanvoorstellingen hebt? Of is dat onmogelijk in jouw wereldje?
pi_34079867
quote:
Op zondag 15 januari 2006 09:47 schreef soulsurvivor het volgende:
vraag 1: heb je een persoonlijkheidstoornis?
wie bepaalt uiteindelijk of iemand een persoonlijkheidstoornis heeft? een doktertje/shrinkje?
en komt een dokter of shrink tot die conclusie omdat hij dit zo geleerd heeft met zijn studie?
we moeten toch allemaal in hokjes worden onderverdeeld is het niet? zo houdt men de controle/overzicht.
wat is dan normaal?, iedereen en alles wordt gedwongen om in "de maat" te lopen die men heeft bedacht om het etiketje "normaal" te kunnen krijgen.
doe maar liever normaal, steek je kop niet boven het maaiveld, nee vertrouw liever politici of anderen die het denken te weten.
dan komt alles goed beloven zij. zij weten wat het beste voor ons is.
jij, meneer haushofer en bijna iedereen doen hier aan mee soulsurvivor..de mensen die het bepalen voor ons zien jullie soort types graag...doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
zo blijft de controle en macht instant.
quote:
vraag 2: is dit een onzin topic of denk je werkelijk een orakel te zijn?
smaken verschillen, een onzin topic vind ik dit zeker niet..mocht jij dat vinden dan lees je het toch niet.
een orakel is baaj niet, hij is net zo'n orakel als jij of ik dat zijn.

Hoi Baaj.
je bent lekker bezig zo en de antwoorden komen vrij snel bij je wanneer iemand iets vraagt.
toch ben ik het met niet alles wat je als antwoord geeft eens, en dat hoeft ook niet.
zolang jij voor jezelf weet dat het goed is is het goed.
ik kan wel alles wat jij als antwoord geeft onder de loep leggen en mijn visie geven maar daar schieten we toch niets mee op..het wordt dan jouw antwoorden tegen de mijne of die van andere users die er anders over denken...krijg je vanzelf wel weer een soort welles/nietes..
het is goed dat je de users niet wilt overtuigen net zoals ik dat niet ga doen...mensen moeten er zelf achterkomen en hun eigen waarheid vinden...je kunt ze alleen maar op weg helpen of inzichten geven die ze daarvoor nog niet wisten..wat zij er vervolgens mee doen is aan hunzelf...misschien is alles wel onzin wat men hoort of leest buiten het systeem...prima toch? dromen we gewoon verder.

ik heb een vraag voor je baaj..
dit spel op ons aarbolleke wat we aan het doen zijn heet "leven"..zie het als een cd rom spel met allerlei mogelijkheden.(illusies) om te ervaren.
de cd rom wordt afgespeeld (geboorte) en je begint te spelen (ervaren), je kijkt wat de mogelijkheden zijn...alle mogelijkheden die je kan bedenken zijn aanwezig op het spel..alles alles en alles wat je maar kunt bedenken bestaat al in het spel of is aanwezig...je moet het natuurlijk wel zien en wanneer je bewust bent laat je je door niemand afstoppen (autoriteiten) om te gaan waar je wilt zijn...jij hebt de keuzes..
alles wat in jouw mogelijkheden ligt staat op die cd rom en nog veel meer, je ontdekt steeds meer wat er mogelijk is..alle zetten zijn al gezet alleen weet je dat niet (meer) alles is nieuw voor je..
ga tot het uiterste om te kunnen 'zijn' wie je bent..daar kom je achter dmv ervaring en ontwikkeling.
het spel stopt wanneer je 'dood'gaat.
vervolgens treed je uit je lichaam (ziel) en gaat je weer terug naar het "al wat is" (hemel) en er wordt duidelijk dat je zojuist een spel hebt gespeeld.
toen je op jouw eigen verzoek op de aarde werd geplaatst kon je het je niet meer herinneren wat je kwam doen en begon je onbewust je spel te spelen.
je liet je leiden door een groep meneren die de macht hebben en braaf deed je wat je werd opgedraagt, iedereen deed en doet het zo dus waarom zou jij het niet zo doen? stel je eens voor dat je boven het maaiveld uitkwam..nee terug jij met je hoofd..wij (autoriteiten) bepalen het systeem, wat je mag doen en wat goed voor je is.
we zijn niets anders dan slaven in een systeem maar dat mag je niet zeggen van die haushofer typjes, want zo is het helemaal niet denken de meeste mensen...het gaat toch goed? veel centjes verdienen, je kunt jezelf scholen, educatie, wat wil je nog meer?
zucht...welterusten..ik ga naar de beach.

ps: oh ja, ik had een vraag..mijn vraag is: wat klopt er niet aan en hoe zit het dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door JoZzephus op 15-01-2006 13:19:54 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 12:56:56 #136
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34080040
Er heerst een systeem inderdaad maar als je meedenkt in het systeem hoef je niet per definitie slaaf te zijn. Je kunt meedenken in het systeem om het systeem eerlijker en beter te maken, je kunt het zelfs 90 procent eens zijn met het systeem. Je kunt je inzetten voor een eerlijk systeem. ( systeem is wereld in principe) Alleen al door te denken wat beter kan, inplaats van te zeggen dat het alleen maar klote is.

Toch geldt er een bepaalde structuur en regelmaat binnen een systeem. Je kunt je wel helemaal afzetten ertegen maar ondertussen maak je het jezelf dan alleen maar moeilijk.

Meewerken aan het systeem en proberen het systeem te verbeteren zou pas echt goed zijn.

Ik zie het systeem ook niet zozeer als fout. Ik zie het als logisch dat er een systeem heerst bij zoveel mensen. Alleen is het lastig om het systeem voor iedereen prettig te maken. Ieder mens heeft andere wensen. En de grootste wens is vrijheid.

Ik ervaar nog genoeg vrijheid binnen het systeem hier, vooral in Nederland.

Dat je straf krijgt bij fout gedrag is ook niets meer dan logisch. Over de economie kan ik nog gaan praten maar dat doe ik niet. Economie is noodzaak. Economie kan goed zijn. Zonder economie geen ziekenfonds.

Mensen die zich extreem afzetten tegen het systeem, die zien alleen het slechte in en benadrukken altijd de belemmering terwijl er volgens mij helemaal niet zoveel belemmeringen zijn.

Maar dan ben ik gewoon optimistisch ingesteld. Ik ervaar dus geen belemmeringen. Alleen mag de economie wel eens aantrekken en de arbeidsmarkt wat beter in zijn vel zitten ook.

Een gezond systeem doet geen kwaad. Alleen maar goed.

Je kunt nog over oorlog gaan lullen maar daar stop ik nu mee, verder kom ik ook niet.

Ik zit dus lekker thuis nu achter mijn pc met koffie. Ik ervaar dus eigenlijk niet eens een systeem. Ik ben vrij. Ook als ik straks met de hond ga lopen ben ik vrij, ondanks de verkeersregels en dat ik de stront moet opruimen.

Dat ik de stront moet opruimen is ook niets meer dan logisch. Dat zijn normale omgangsvormen. Dat heeft ook niets met onderdrukking te maken.

Die id-kaart is misschien zelfs logisch op bepaalde opzichten, omdat het bijdraagt aan veiligheid. En zo kun je doorgaan. En doorgaan.
pi_34080847
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:56 schreef Dromenvanger het volgende:
Er heerst een systeem inderdaad maar als je meedenkt in het systeem hoef je niet per definitie slaaf te zijn. Je kunt meedenken in het systeem om het systeem eerlijker en beter te maken, j
ja hoor, geloof je het zelf? wat wil je dan doen>? demonstreren of meedenken>?
ze lachen je gewoon uit. (wanneer je niet kijkt)
moet nu echt weg.misschien tot later.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:25:03 #138
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34080904
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:23 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

ja hoor, geloof je het zelf? wat wil je dan doen>? demonstreren of meedenken>?
ze lachen je gewoon uit. (wanneer je niet kijkt)
moet nu echt weg.misschien tot later.
Een beetje aanpassen wellicht, en ook geduld hebben misschien. En ook hopen dat jou wensen uitkomen.

Maar in een wereld waar miljarden mensen wonen, zal nooit iedereen 100 procent tevreden worden gesteld. Iedereen zal een beetje moeten geven en inleveren.

Regels zijn nodig om de orde te handhaven. Zo simpel is het. Waarschijnlijk is het gewoon nodig dat de mensheid onder controle gehouden wordt. Anders wordt er misbruik gemaakt van vrijheden. En krijg je al snel dat mensen gaan plunderen. En nog meer zaken.

En zo erg is het niet, we hebben geen censuur op internet hier in Nederland. Of toch misschien wel? Je weet maar nooit of er filters gebruikt worden. Maar ik heb gewoon de informatie tot beschikking die ik nodig heb. Dus vrijheid van informatie is al aanwezig in mijn geval. En anders produceer ik die informatie zelf wel

Of ik raadpleeg fok. Ik heb dus niets te klagen. Geheime documenten zullen vast en zeker nog bestaan, maar het maakt me niet dood. Ik voel me goed en gezond dus die geheime documenten kunnen me ook gestolen worden nu.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:28:50 #139
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34081026
Het draait dus om gezondheid, en dan interesseert je het niet meer zozeer wat zich afspeelt. Je gaat je bezig houden met hobby's en interesses. En dat je af en toe moet stoppen bij rood licht, dat zal je een worst wezen. En als je echt doordenkt dan is het logisch dat het verkeer in juiste banen geleidt moet worden.

Overal is het nodig dat er beheerst wordt, zo wordt de wereld enigszins in juiste banen geleidt.

Maar goed, het topic is van baaj.

Dus baaj, wat denk jij van de gevestigde orde? Vind je ze waardeloos of zeg je van, zo slecht doen ze hun werk niet eens.

Ben je voorstander van iedereen doet wat hij zelf wilt en vertrouw je op het verstand van mensen. Of zeg je van, we hebben het nodig dat mensen regels krijgen opgelegd waar ze zich aan moeten houden.
pi_34081196
Normaal is idd een subjectief gegeven.
imo een code om met elkaar om te gaan zonder elkaar bewust pijn te doen. Rekening houden met elkaar. Is geconditioneert ja. Ben toch bang dat je daar niet aan ontkomt.
Doorgeslagen is het vaak wel. In iedere cultuur en tussen (sub)culturen onderling.
Wat een Gothic normaal vindt is voor een R&B geval niet normaal. En allemaal willen ze zich onderscheiden. Van de andere groepen, dat wel. Maar men plaatst zichzelf vaak in een hokje. Omdat hokjes grenzen aangeven. Muren scheppen ook veiligheid. Zijn niet alleen maar blokkades.
Al in de oertijd leefde men meestal liever in een grot dan in het open veld.

Baaj..... wat denk jij van deze stelling?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_34081847
Ik heb een vraag voor iedereen die smaalt op ''studie'' en ''educatie'' en denkt dat een psychiater aan de leiband loopt van het gezag; wat is jullie hoogst genoten onderwijs en waarop baseren jullie je oordeel? Niet beledigend bedoeld, uiteraard.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:58:35 #142
34156 Mirage
Smile !!!
pi_34082021
op deze manier doen we dat niet.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')