de gemiddelde militair doet zeer hoogstwaarschijnlijk meer en nuttiger werk dan jouwquote:Op zondag 15 januari 2006 01:16 schreef Ludwig het volgende:
Zullen we onze soldaten sowieso maar eens naar huis gaan sturen? Ze doen niets behalve barbecuen met wat mensen die geen stroom hebben, de lokale brandweer van een paar snipperdagjes voorzien en het ziet er ook niet echt naar uit dat ze de komende tijd wat serieus te doen krijgen.
roflolquote:Kunnen we ons leger niet gewoon baseren op wat buitenlandse huursoldaten? Scheelt vast een hoop in de kosten en dan hoeven we dit soort onzindiscussie ook niet meer te voeren.
in het bedrijfsleven is dat haast vanzelfsprekendquote:Op zondag 15 januari 2006 00:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Simpel gesteld: stel dat het bestuur van een (beursgenoteerde) bedrijf op een dusdanige manier zou werken. Dus om de zoveel tijd binnen het bestuur herrie zou schoppen. Zou je dan kunnen spreken van goed bestuur? Of nog simpeler, stel dat je directe chefs elk jaar ruzie met elkaar hebben en dreigen lopende projecten op te blazen. Kan je dan spreken van een goede leiding?
wat hij zegt dus, ik ben blij dat ik niet de enige ben die het niet snapt ... je gaat op de markt toch ook niet eerst betalen en daarna pas over de prijs onderhandelenquote:[..]
Ah, gelukkig. De catch zie ik ook nog niet.
Ik vind het eigenlijk raar dat er pas na een besluit een debat plaatsvind. Net alsof je na een ontslag een functioneringsgesprek krijgt... Het staat toch al vast.
Maargoed, ik studeer dan ook geen politicologie.
dat is altijd zoquote:Op vrijdag 13 januari 2006 19:42 schreef Yildiz het volgende:
Het politiek spelletje modder gooien is mij te groot geworden om nu juist eens een keer niet te gaan. Er zitten al een hoop Nederlanders daar in Afghanistan, we leveren na Duitsland, Frankrijk, USA en GB volgens mij al de meeste militairen.
Niemand zegt dat er een besluit van de Tweede Kamer is. Laat ik het dus wat verduidelijken brengen voor je en eventuele andere lurkers, op dit ongoddelijke tijdstip.quote:Op zondag 15 januari 2006 03:53 schreef sp3c het volgende:
anyways ik wil toch even terug ontopic want ik snap er nog steeds geen fok! van wat er nu besloten is, iedereen zegt dat er nu een besluit is van de tweede kamer(dat wil dus zeggen dat de missie doorgaat want meer is er feitelijk en wettelijk niet nodig) maar hij zegt er gelijk bij dat het een bevestiging van het vorige besluit (het voornemen is) dus vraag ik me toch af wat er nu besloten is.
Ik kan je hier wel wat over zeggen. Het gaat over formaliteit en een stukje staatsrecht, waar een stukje politiek spel ook een rol heeft. Na verkiezingen is het zo dat er een regering geformeerd wordt, hopelijk met een meerderheid in de Tweede Kamer.quote:Op zondag 15 januari 2006 03:53 schreef sp3c het volgende:
(... rest van je tekst verwijderd...)
weet iemand die wel verstand heeft van politieke zaken hier nu het fijne van want ik weet het niet en mensen die ik spreek (1 ervan gaat zelfs met het eerste detachement mee die kant uit) hebben ook geen flauw idee!
Zeker wel:quote:Op zondag 15 januari 2006 02:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
de gemiddelde militair doet zeer hoogstwaarschijnlijk meer en nuttiger werk dan jouw
[..]
roflol
huursoldaten goedkoper dan beroepsmilitairen
Als je het leger afschaft kan je dat ronselen ook wel achterwege laten, veel uitnodigingen voor deelname aan vredesmissies zal Nederland niet meer krijgen in zo'n geval.quote:Op zondag 15 januari 2006 09:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Zeker wel:
je kan uit 3e wereldlanden huurlingen ronselen die je een paar honderd euro(of minder) per maand laat vechten. Voordeel: arbowetten zijn niet van toepassing, geen problemen als er eens wat sneuvelen, je kan ze 24/7 inzetten, geen thuisfront, etc.. Of het etisch wenselijk is , is wat anders.
Dat is dan jouw interpretatie.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:32 schreef nikk het volgende:
De woorden van Bert Bakker zijn al gebagatelliseerd en tegengesproken vanuit verschillende kanten in de partij. Men is nog steeds tegen de missie, maar men gebruikte minder stevige taal. Zoals het trouwens ook hoort.
Ik dacht ik maak het makkelijker door JP door Pietje te vervangen. Tevergeefs. Daar bedoel ik mee dat als ministers uit de school klappen, de MP een probleem heeft.quote:Wie bedoel je met mensen in de zin: Als mensen uit zijn groep gekke dingen gaan roepen, komen er problemen. ?
Als het kabinet unaniem naar A zou willen, hadden ze dit wel besloten. Dit is gewoon een tussenoplossing zodat het naar de kamer kan (de kamer wilde een besluit. Ze hebben nu dus besloten dat ze voornemens zijnquote:Procedureel gezeur. Het kabinet wil naar Afghanistan, daar draait het om.
Misschien. Ik merk alleen wel dat er van een dreigend kabinetscrisis, zoals het aanvankelijk werd uitgelegd, allang geen sprake meer is.quote:
Ehm... vandaar ook mijn opmerking dat zelfs de D66 ministers achter deze missie staan...quote:Ik dacht ik maak het makkelijker door JP door Pietje te vervangen. Tevergeefs. Daar bedoel ik mee dat als ministers uit de school klappen, de MP een probleem heeft.
Nee. Een besluit is juridisch gezien iets anders dan een zogenaamd voornemen. Het kabinet wil naar Afghanistan, en dat is duidelijk genoeg lijkt me. In Buitenhof vandaag was minister Bot te gast, die verbaasde zich ook enigszins over de ontstane verwarring.quote:Als het kabinet unaniem naar A zou willen, hadden ze dit wel besloten. Dit is gewoon een tussenoplossing zodat het naar de kamer kan (de kamer wilde een besluit. Ze hebben nu dus besloten dat ze voornemens zijn)
Yep, maar dan blijf je niet achteraf nog zitten.quote:Op zondag 15 januari 2006 02:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
in het bedrijfsleven is dat haast vanzelfsprekend
als jij in het bestuur van Philips zit en ze slaan een weg in waar jij je niet mee kan verenigen (ze gaan diepzeetoerisme organiseren) dan stap je uit het bestuur ipv te blijven zitten en te doen alsof je het ermee eens bent
Zelfs dan zal iemand het schip moeten ruimen. Immers een verdeeld bestuur dat op dergelijke wijze de vuile was naar buiten brengt heeft een heleboel geloofwaardigheid verloren. Refererend aan de Buitenhof uitzending van vanmiddag, ik meen te herinneren dat Bot de houding van D66 "onzuiver" genoemd heeft. En daar ben ik het wel met hem eens.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:59 schreef sp3c het volgende:
tenzij er een compromis wordt bereikt
Daarin zit denk ik wel een wezenlijk verschil tussen politiek en het bedrijfsleven. Een compromis is in essentie een win-win uitkomst voor beide partijen in een conflict. Immers, er is een conflict ontstaan door onverenigbaar verschil in opvatting of geboden oplossing ervoor door de 2 partijen. Daarmee heeft het compromis dus voor beide partijen een positief effect. Het bereiken van een compromis is dan, zeker bij politiek, niet zozeer hetgeen wat afbreuk doet aan het vertrouwen. Het zijn de handelingen die leiden tot het compromis die daar afbreuk aan zou kunnen doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Zelfs dan zal iemand het schip moeten ruimen. Immers een verdeeld bestuur dat op dergelijke wijze de vuile was naar buiten brengt heeft een heleboel geloofwaardigheid verloren. Refererend aan de Buitenhof uitzending van vanmiddag, ik meen te herinneren dat Bot de houding van D66 "onzuiver" genoemd heeft. En daar ben ik het wel met hem eens.
De noodzaak is denk ik niet dermate hoog dat het zonder de TK kan. Het parlement moet dus eerst instemmen. Althans, ze zouden de militairen wel kunnen sturen, maar dan hebben ze een robbertje te vechten met de TK.quote:Op zondag 15 januari 2006 07:28 schreef sp3c het volgende:
dank je ... ik snap er nu nog minder van
kan het nu wel of niet doorgaan zonder steun van het parlement, ik dacht van wel maar de kamerfracties lijken te denken van niet ... afaik is dat een richtlijn
quote:Artikel 100
1. De regering verstrekt de Staten-Generaal vooraf inlichtingen over de
inzet of het ter beschikking stellen van de krijgsmacht ter handhaving of
bevordering van de internationale rechtsorde. Daaronder is begrepen het
vooraf verstrekken van inlichtingen over de inzet of het ter beschikking
stellen van de krijgsmacht voor humanitaire hulpverlening in geval van
gewapend conflict.
2. Het eerste lid geldt niet, indien dwingende redenen het vooraf
verstrekken van inlichtingen verhinderen.
In dat geval worden inlichtingen zo spoedig mogelijk verstrekt.
Was Bot eerst niet tegen, vanwege die Amerikaanse CIA-gevangenissen in Europa? Nu je erover begint...quote:Op maandag 16 januari 2006 14:37 schreef rosmalen het volgende:
welgaan die mensen daar hebben onze hulp nodig en dat is het enigste wat telt .
pvda,vvd en cda is ruim twee derde van de kamer en die zijn voor dus einde discussie en gaan
dat eindeloos nederlands gezeur over amerika heeft er niets mee vandoen
Dat ligt niet aan de regering, maar aan een overijverig OM...quote:Op zondag 15 januari 2006 16:41 schreef Steeven het volgende:
Van mij mogen ze best naar Afghanistan, maar dan wel met duidelijke voorschriften. M'n broer heeft in Irak gezeten en daar was echt niet duidelijk wat nu wel en niet mocht. Als je daar dan zit en hoort dat er mensen midden in de nacht van hun bed worden gelicht en worden meegenomen alsof ze oorlogsmisdadigers zijn, ga je je toch echt afvragen wat je daar doet. Ik zie nu al dat de regering onze soldaten heen stuurt met weer hele vage richtlijnen wat betreft het vuren van kogels. Het is daar oorlog, laat ze dan ook met oorlogsvoorschriften heengaan en niet met die van de VN waarin je eerst moet worden opgeblazen voor je terug mag schieten.
de regering geeft vage mandaten uit waar een overijverig OM dan mee aan de slag gaat.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan de regering, maar aan een overijverig OM...
Ik las net in een oude Elsevier dat van Baalen (VVD) ook in eerste instantie tegen was vanwege het vermeende gedrag van de Amerikanen. Hij had zich blijkbaar niet goed ingelezen.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:54 schreef Yildiz het volgende:
Was Bot eerst niet tegen, vanwege die Amerikaanse CIA-gevangenissen in Europa? Nu je erover begint...
Wouter?quote:Op maandag 16 januari 2006 16:14 schreef rosmalen het volgende:
och wouter is nu eenmaal , een man van stemmingen
Ehm, nee. Het OM werkt zelfstandig van de regering.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
de regering geeft vage mandaten uit waar een overijverig OM dan mee aan de slag gaat.
Het mandaat had in dit geval niet veel uitgemaakt hoor. In de ogen van het OM was een onschuldige Irakees doodgeschoten door een trigger-happy soldaat.quote:als de Nederlandse troepen hetzelfde mandaat hadden als de rest in Irak dan had het OM geen poot om op te staan gehad.
Denk je echt dat hij de enige is geweest die van zijn bed is gelichtquote:Op maandag 16 januari 2006 20:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Ehm, nee. Het OM werkt zelfstandig van de regering.
[..]
Het mandaat had in dit geval niet veel uitgemaakt hoor. In de ogen van het OM was een onschuldige Irakees doodgeschoten door een trigger-happy soldaat.
als de regering niet degene is die de mandaten uitgeeft dan ben ik heel benieuwd wie dat wel doet ... artsen zonder grenzen?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Ehm, nee. Het OM werkt zelfstandig van de regering.
er waren waarschuwingsschoten gelost (waarbij een dode is gevallen) terwijl dat niet had gemogen volgens het OM en dat baseerden ze op het mandaatquote:[..]
Het mandaat had in dit geval niet veel uitgemaakt hoor. In de ogen van het OM was een onschuldige Irakees doodgeschoten door een trigger-happy soldaat.
De regering geeft wel het mandaat, maar het is altijd het OM dat erop reageert. Het OM heeft ook ongelijk gekregen van de rechter, remember?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
als de regering niet degene is die de mandaten uitgeeft dan ben ik heel benieuwd wie dat wel doet ... artsen zonder grenzen?
Dat klopt. Maar zelf binnen het bestaande mandaat was er ruimte voor de waarschuwingsschoten. Het OM echter dacht daar anders over.quote:er waren waarschuwingsschoten gelost (waarbij een dode is gevallen) terwijl dat niet had gemogen volgens het OM en dat baseerden ze op het mandaat
daarom zeg ik ...quote:Op maandag 16 januari 2006 22:42 schreef nikk het volgende:
[..]
De regering geeft wel het mandaat, maar het is altijd het OM dat erop reageert. Het OM heeft ook ongelijk gekregen van de rechter, remember?
het mandaat was gewoon veel en veel te vaag daar is iedereen (zelfs diezelfde rechter) het over eensquote:[..]
Dat klopt. Maar zelf binnen het bestaande mandaat was er ruimte voor de waarschuwingsschoten. Het OM echter dacht daar anders over.
Ah okay, dan heb ik je in eerste instantie verkeerd begrepen.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarom zeg ik ...
"de regering geeft vage mandaten uit waar een overijverig OM dan mee aan de slag gaat."
En dan de D66 zeggen, we hebben uit Irak geleerd dat het dan misgaat, als we niet helder kunnen zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:14 schreef Posdnous het volgende:
Wat grappig dat de Kamer, die nota bene moet beoordelen of het verstandig is om die missie te ondernemen, geen inzicht mag in 'geheime documenten' die nu juist duidelijk kunnen maken of het verstandig kan zijn of niet.
Ik heb em wél eens een paar keer in de tram zien zitten. Dacht ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:29 schreef Posdnous het volgende:
Ik moet ook altijd zo lachen om die Van baalen,
,
.
Hij is echt TE eng gewoon. Hoe kan zo'n kerel in vredesnaam serieus invloed hebben..
Dat is dus het rapport dat de PvdA wilde zien voordat ze een besluit zouden nemen, toch? Als de Tweede Kamer dit rapport niet mag zien, dan zeker wel alleen de fractievoorzitters? Commissie "Stiekem", of zoiets.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:50 schreef Posdnous het volgende:
Nee, dat heb je niet verkeerd.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:01 schreef Yildiz het volgende:
Afghanistan is een land wat gevaarlijk is, er zijn een aantal mijnen geplaatst, vele mensen zijn tegen een komst, ook naar aanleiding van 'foutjes' in bombardementen onlangs, en nog andere instabiele gevallen, een postitief puntje, het is een land waar het zonnig is.
Zoiets?
De Kamer, die de regering moet controleren...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:14 schreef Posdnous het volgende:
Wat grappig dat de Kamer, die nota bene moet beoordelen of het verstandig is om die missie te ondernemen, geen inzicht mag in 'geheime documenten' die nu juist duidelijk kunnen maken of het verstandig kan zijn of niet.
Geen militair geweld! Wat een loze kreet.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:49 schreef renetan het volgende:
Ook al is het 'wenselijk', ik ben ertegen. Geen militair geweld ! En geen (Nederlandse) inmenging in andermans soevereine zaken.
Wiens soevereine zaken?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:49 schreef renetan het volgende:
Ook al is het 'wenselijk', ik ben ertegen. Geen militair geweld ! En geen (Nederlandse) inmenging in andermans soevereine zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |