Denk je echt dat hij de enige is geweest die van zijn bed is gelichtquote:Op maandag 16 januari 2006 20:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Ehm, nee. Het OM werkt zelfstandig van de regering.
[..]
Het mandaat had in dit geval niet veel uitgemaakt hoor. In de ogen van het OM was een onschuldige Irakees doodgeschoten door een trigger-happy soldaat.
als de regering niet degene is die de mandaten uitgeeft dan ben ik heel benieuwd wie dat wel doet ... artsen zonder grenzen?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Ehm, nee. Het OM werkt zelfstandig van de regering.
er waren waarschuwingsschoten gelost (waarbij een dode is gevallen) terwijl dat niet had gemogen volgens het OM en dat baseerden ze op het mandaatquote:[..]
Het mandaat had in dit geval niet veel uitgemaakt hoor. In de ogen van het OM was een onschuldige Irakees doodgeschoten door een trigger-happy soldaat.
De regering geeft wel het mandaat, maar het is altijd het OM dat erop reageert. Het OM heeft ook ongelijk gekregen van de rechter, remember?quote:Op maandag 16 januari 2006 21:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
als de regering niet degene is die de mandaten uitgeeft dan ben ik heel benieuwd wie dat wel doet ... artsen zonder grenzen?
Dat klopt. Maar zelf binnen het bestaande mandaat was er ruimte voor de waarschuwingsschoten. Het OM echter dacht daar anders over.quote:er waren waarschuwingsschoten gelost (waarbij een dode is gevallen) terwijl dat niet had gemogen volgens het OM en dat baseerden ze op het mandaat
daarom zeg ik ...quote:Op maandag 16 januari 2006 22:42 schreef nikk het volgende:
[..]
De regering geeft wel het mandaat, maar het is altijd het OM dat erop reageert. Het OM heeft ook ongelijk gekregen van de rechter, remember?
het mandaat was gewoon veel en veel te vaag daar is iedereen (zelfs diezelfde rechter) het over eensquote:[..]
Dat klopt. Maar zelf binnen het bestaande mandaat was er ruimte voor de waarschuwingsschoten. Het OM echter dacht daar anders over.
Ah okay, dan heb ik je in eerste instantie verkeerd begrepen.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarom zeg ik ...
"de regering geeft vage mandaten uit waar een overijverig OM dan mee aan de slag gaat."
En dan de D66 zeggen, we hebben uit Irak geleerd dat het dan misgaat, als we niet helder kunnen zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:14 schreef Posdnous het volgende:
Wat grappig dat de Kamer, die nota bene moet beoordelen of het verstandig is om die missie te ondernemen, geen inzicht mag in 'geheime documenten' die nu juist duidelijk kunnen maken of het verstandig kan zijn of niet.
Ik heb em wél eens een paar keer in de tram zien zitten. Dacht ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:29 schreef Posdnous het volgende:
Ik moet ook altijd zo lachen om die Van baalen,
,
.
Hij is echt TE eng gewoon. Hoe kan zo'n kerel in vredesnaam serieus invloed hebben..
Dat is dus het rapport dat de PvdA wilde zien voordat ze een besluit zouden nemen, toch? Als de Tweede Kamer dit rapport niet mag zien, dan zeker wel alleen de fractievoorzitters? Commissie "Stiekem", of zoiets.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:50 schreef Posdnous het volgende:
Nee, dat heb je niet verkeerd.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:01 schreef Yildiz het volgende:
Afghanistan is een land wat gevaarlijk is, er zijn een aantal mijnen geplaatst, vele mensen zijn tegen een komst, ook naar aanleiding van 'foutjes' in bombardementen onlangs, en nog andere instabiele gevallen, een postitief puntje, het is een land waar het zonnig is.
Zoiets?
De Kamer, die de regering moet controleren...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:14 schreef Posdnous het volgende:
Wat grappig dat de Kamer, die nota bene moet beoordelen of het verstandig is om die missie te ondernemen, geen inzicht mag in 'geheime documenten' die nu juist duidelijk kunnen maken of het verstandig kan zijn of niet.
Geen militair geweld! Wat een loze kreet.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:49 schreef renetan het volgende:
Ook al is het 'wenselijk', ik ben ertegen. Geen militair geweld ! En geen (Nederlandse) inmenging in andermans soevereine zaken.
Wiens soevereine zaken?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:49 schreef renetan het volgende:
Ook al is het 'wenselijk', ik ben ertegen. Geen militair geweld ! En geen (Nederlandse) inmenging in andermans soevereine zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |