Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.quote:Op zondag 1 april 2007 21:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Ik begrijp ook wel dat je je bewustzijn kan programmeren en etc.
Maar waar ik juist een beetje op hamerde, is : ga de *Law of Attraction* niet alleen doen voor materieel gewin. Doe het ook voor innerlijk gewin, want dat is uiteindelijk wat je meeneemt.
Ik denk dat het ook niet zozeer als "geheim" gezien moet worden,quote:Op maandag 23 april 2007 19:56 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.
Als je de diepere laag niet kent, kun je volgens mij vrij weinig met een positieve instelling of het geloof in een droomhuis. Waarom zou je een droomhuis wensen, als je ook een droomleven kunt wensen? Kwestie van grenzen verleggen denk ik dan.. en dat is niet eens een geheim![]()
![]()
Ik vind de film super, me vrienden houden ervan -meer dan van touwer busters-quote:Op maandag 23 april 2007 20:03 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook niet zozeer als "geheim" gezien moet worden,
maar als een "besef".
De term secret is natuurlijk niet helemaal bedoeld als in "geheim dat niemand weet".
Eenzelfde soort theorie is in al wel meer boeken besproken door de tijd heen.
Dat zegt die meid toch ook, op een gegeven moment? Eerst zorgen dat je erin gelooft en dat je er positief in staat en dan komt de rest vanzelf.quote:Op maandag 23 april 2007 19:56 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.
Als je de diepere laag niet kent, kun je volgens mij vrij weinig met een positieve instelling of het geloof in een droomhuis. Waarom zou je een droomhuis wensen, als je ook een droomleven kunt wensen? Kwestie van grenzen verleggen denk ik dan.. en dat is niet eens een geheim![]()
![]()
Ja dat zei jij jah !quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:28 schreef onemangang het volgende:
The secret? Ach ja, daar hebben we gewoon weer een of andere kwakzalver die een slaatje slaat uit de domheid van dromerige niet-nadenkende mensen. Nee, er is geen ultieme waarheid of 'secret' waarbij je alles kan bereiken wat je maar wil bereiken. Ik vraag me af hoe mensen deze onzin kunnen slikken zonder gewoon het feit onder de ogen te willen zien dat het volstrekt onmogelijk is dat iedereen de hoofdprijs kan winnen.
![]()
je zou van je salaris alle loterijkaartjes kunnen kopen die je maar kan kopen je hele leven lang. dat zou de makkelijkste manier zijn om de hoofdprijs te winnen. Het komt niet gelijk, maar je kansen worden wel groter naarmate je dat langer doet. Maar veel mensen denken, ammehoela, als ik al mn geld zou moeten uitgeven aan loterijkaartjes etc, dan kan ik niet meer op vakantie, dan kan ik niet meer eten, en dat alleen maar voor die ene kleine kans op de hoofdprijs? De groeten. Dan maar zonder hoofdprijs. Je wilt die loterij niet graag genoeg hebben, dus slipt het steeds meer door je vingers. je neemt niet die keuzes die de hoofdprijs dichter bij jou brengen. Da's natuurlijk geen probleem, want daar kies je zelf voor.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:28 schreef onemangang het volgende:
The secret? Ach ja, daar hebben we gewoon weer een of andere kwakzalver die een slaatje slaat uit de domheid van dromerige niet-nadenkende mensen. Nee, er is geen ultieme waarheid of 'secret' waarbij je alles kan bereiken wat je maar wil bereiken. Ik vraag me af hoe mensen deze onzin kunnen slikken zonder gewoon het feit onder de ogen te willen zien dat het volstrekt onmogelijk is dat iedereen de hoofdprijs kan winnen.
![]()
Hoe kan het dat als je langer meedoet met een loterij die elke trekking opnieuw begint je kansen toenemen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:24 schreef releaze het volgende:
[..]
je zou van je salaris alle loterijkaartjes kunnen kopen die je maar kan kopen je hele leven lang. dat zou de makkelijkste manier zijn om de hoofdprijs te winnen. Het komt niet gelijk, maar je kansen worden wel groter naarmate je dat langer doet.
als je iedere dag meedoet aan een loterij, dan heb je in een maand tijd meer kans dan wanneer je eens per maand meedoet aan maar 1 loterij. dat bedoelde ik ermee te zeggen. sommige mensen kopen alleen een oudejaarslot en hopen dan voor de hoofdprijs, maar als je vaker meedoet (langer was verkeerde woord) dan wordt je kans om de hoofdprijs _eens_ te winnen wel veel groter.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe kan het dat als je langer meedoet met een loterij die elke trekking opnieuw begint je kansen toenemen?
Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:38 schreef releaze het volgende:
[..]
als je iedere dag meedoet aan een loterij, dan heb je in een maand tijd meer kans dan wanneer je eens per maand meedoet aan maar 1 loterij. dat bedoelde ik ermee te zeggen. sommige mensen kopen alleen een oudejaarslot en hopen dan voor de hoofdprijs, maar als je vaker meedoet (langer was verkeerde woord) dan wordt je kans om de hoofdprijs _eens_ te winnen wel veel groter.
als je een keer in het jaar meedoet dan heb je 1x kans per jaarquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.
Er zijn meer dan 1 miljoen loten per keer.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:02 schreef releaze het volgende:
[..]
als je een keer in het jaar meedoet dan heb je 1x kans per jaar
doe je iedere dag mee dan heb 365x kans per jaar
doe je ook nog eens mee met 5 loten per dag dan heb je 1825x kans per jaar.
maar ik snap wat je bedoelt hoor. De kans per keer verandert niet per loterij.
Dat bedoel ik. Je wens om de hoofdprijs in de loterij te winnen is dan niet zo sterk. Mensen nemen iedere dag genoegen met vele malen minder en heel veel mensen nemen genoegen met niets, omdat ze in hun wensen geen energie steken. Die eerste is mooi, die tweede is jammer maar zet de kritiek in perspectief. We willen niet allemaal de makkelijkste weg naar de hoofdprijs bewandelen, omdat de makkelijkste weg verschrikkelijk veel energie van ons vraagt (geld). Maar wil je dat geld om naar india te gaan, zijn er nog zoveel andere manieren. Het is maar wat je ziet dat er op je pad komt, maar je moet wel op je wens gefocussed zijn wil je soms de subtiele hints van het leven oppakken. netzoals we onze ogen ergens op kunnen richten om meer van een voorwerp te zien kunnen we ook onze aandacht richten om dat te laten opvallen dat we willen laten opvallen. En dan moet je wel stappen nemen, en vaak ook investeren.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:28 schreef Knarf het volgende:
[..]
Er zijn meer dan 1 miljoen loten per keer.
Die kosten ¤13,50 perstuk
Je verdient ¤2700 en investeerd alles in loten.
dan heb je 200/1.000.000 kans om de hoofdprijs te winnen.
Alleen heb je geen geld voor eten, je huis, etc.
Tja dan is de keuze niet zo moeilijk.
Mijn punt was meer dat je dood bent, voordat je de hoofdprijs ooit haalt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:55 schreef releaze het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Je wens om de hoofdprijs in de loterij te winnen is dan niet zo sterk. Mensen nemen iedere dag genoegen met vele malen minder en heel veel mensen nemen genoegen met niets, omdat ze in hun wensen geen energie steken. Die eerste is mooi, die tweede is jammer maar zet de kritiek in perspectief. We willen niet allemaal de makkelijkste weg naar de hoofdprijs bewandelen, omdat de makkelijkste weg verschrikkelijk veel energie van ons vraagt (geld). Maar wil je dat geld om naar india te gaan, zijn er nog zoveel andere manieren. Het is maar wat je ziet dat er op je pad komt, maar je moet wel op je wens gefocussed zijn wil je soms de subtiele hints van het leven oppakken. netzoals we onze ogen ergens op kunnen richten om meer van een voorwerp te zien kunnen we ook onze aandacht richten om dat te laten opvallen dat we willen laten opvallen. En dan moet je wel stappen nemen, en vaak ook investeren.
je kan gaan zwerven en bedelen voor eten en een slaapplaats, als je echt zou willen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:00 schreef Knarf het volgende:
[..]
Mijn punt was meer dat je dood bent, voordat je de hoofdprijs ooit haalt.
Je kunt de engelse versie van het boek downloaden van www.mensenrechten.orgquote:Op maandag 23 april 2007 17:54 schreef EDkataantje het volgende:
Weet iemand iets van het boek ? Hoe gaat het boek?? Is het gewoon een verhaal, zoals bijv. The Da vinci code zijn theory vertelde in een avondtuur, of is het meer docu achtig, zoals...What the bleep de we know? ... ??
Onzin, zo houd je alleen jezelf voor de gek. Immers de keren dat je iets koopt verhoogd je kansen helemaal niet! Enige wat je doet is wederom geld in iets investeren waarvan je kans zo minimiemquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.
Dat zeg ik toch? Als je meer loten koopt voor 1 trekking verhoog je je kansen uiteraard wel. Het totaal aantal loten wat verkrijgbaar is voor een trekking staat vast dus is je winstkans als je 100 loten koopt groter dan met 1 lot.quote:Op zondag 29 april 2007 10:28 schreef sanni het volgende:
[..]
Onzin, zo houd je alleen jezelf voor de gek. Immers de keren dat je iets koopt verhoogd je kansen helemaal niet! Enige wat je doet is wederom geld in iets investeren waarvan je kans zo minimiem
dat je iets wint,dat de moeite ervoor te verkwanselen is.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Pluto41 het volgende:
Ik heb wat pages overgeslagen maar volgens mij weten een stel mensen hier nog steeds niet wat de secret nu precies is. De secret is 'Geest schept materie'. De secret is dat als jij positief kunt denken dan krijg je alles wat je wenst. Het universum buigt zich als het ware om jouw wens waar te maken.
Nou dat was alles dus. En er zit een grote waarheid in. Maar voor een deel is het ook gelul. Iedereen weet dat het leven niet altijd alleen jou kant kiest. Maar goed dit laatste was een negatieve gedachte en als de secret bestaat dan heb ik nu over mijzelf afgeroepen dat het leven mijn kant niet kiest.
In essentie is dit de hele secret. Nu moet je alleen voor jezelf nog zien of je er wat mee kunt
Hmm.. nu niet meer. Klopt dat?quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:31 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Je kunt de engelse versie van het boek downloaden van www.mensenrechten.org
-The things you seek are also seeking you-
the Masterkey
Heel erg bedankt (nog) DI !quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:49 schreef IM-DI7 het volgende:
@Sweetgirly
Ten eerste, wat kut voor je. Ben blij dat je al manieren voor jezelf hebt gevonden om er aan te kunnen werken. De kwaliteit van je leven wordt niet bepaald door de efficientie waarmee jij hebt geleefd. Ik bedoel hiermee te zeggen, het is gewoon ook goed om soms een periode te hebben waarin je meer tijd in jezelf moet steken, dan in de activiteiten.
Ten tweede, het leven bestaat gewoon niet alleen uit positiviteit. Dat is gewoon absolute onzin. Er zijn gewoon altijd gevoelens. Het verschil tussen een ontwaakt persoon en een niet ontwaakt persoon is dat de ontwaakte persoon de gevoelens puur beleefd, zonder een plaatje en het de ruimte geeft om het er te laten zijn en het weer loslaat. Niet ontwaakte personen, blijven met een gevoel hangen, maken er plaatjes van, of roepen door die plaatjes zelf de gevoelens op.
Ik ben zelf uit zo'n periode geklommen door te letten op mijn spanningen. Ik probeerde elke dag een tijd lang, zeg maar van kwartiertje tot een uur, te ontspannen, door naar muziek te luisteren en op bed te liggen of te mediteren. Natuurlijk probeerde ik wel wakker te blijven, zo dat ik kon zien wat er allemaal in mij leefde aan gedachten.
Precies wat je schrijft, na het dal komt een piek die fantastisch zal zijn en ben je weer een belangrijke ervaring rijker
Sterkte, liefs DI
Dat zag ik ook inderdaad,wel erg vaag dat een normale schrijfster zich ineens schaart naast een entiteit,waar de bijbel om draait natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:14 schreef Da_Ripper het volgende:
Zojuist bij Oprah was Rev.Run (van Run DMC en nu een reality-show op MTV, Run's House). Tijdens het gesprek over het overlijden van hun paar uur oude baby noemde hij 'The Secret'.
Gisteren hadden ze het bij Oprah alweer over The Secretquote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:14 schreef Da_Ripper het volgende:
Zojuist bij Oprah was Rev.Run (van Run DMC en nu een reality-show op MTV, Run's House). Tijdens het gesprek over het overlijden van hun paar uur oude baby noemde hij 'The Secret'.
Dat 'the secret' zei dat men niet moet blijven hangen op de negatieve dingen uit het verleden maar dat men dankbaar moet zijn voor wat ze hebben en positief naar de toekomst blijven kijken.
Blijkbaar heb je er niets van begrepenquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:03 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb het boekje The Secret tot overmaat van ramp voor mijn verjaardag gekregen.Walgelijk, wat een pulp.
![]()
Het is nog steeds te downloaden al is het de achtergrond waar the secret uit voortgekomen is, Dit heet The Masterkey. Als je naar www.mensenrechten.org gaat, naar de link Constructieve Ideeen, en dan helemaal onderaan bij de quote die de pagina afsluit op The Masterkey klikt krijg je gratiz ende voor niks The Masterkey als PDF bestand.quote:
Juist wel. Er worden (zoals gewoonlijk) weer een hoop valse, nergens op gebaseerde beloftes gemaakt die alleen mensen die niet wat verder nadenken voor zoete koek slikken.quote:
Als je denkt dat ze vals zijn zullen ze voor jouw idd niet werken en ik snap echt niet waar je je druk om maakt. Mensen kunnen de info gratis bekijken en dan zelf wel hun mening geven. Als jij het niets vind prima maar dat is dan jouw mening. Als je de masterkey bijvoorbeeld daadwerkelijk gelezen zou hebben wat je volgens mij niet hebt zou je uberhaupt niet bij die uitspraak komen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:26 schreef onemangang het volgende:
[..]
Juist wel. Er worden (zoals gewoonlijk) weer een hoop valse, nergens op gebaseerde beloftes gemaakt die alleen mensen die niet wat verder nadenken voor zoete koek slikken.
Precies.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:49 schreef vero-legata het volgende:
Sommige mensen halen kracht en inspiratie uit de bijbel anderen uit disney films, laat iedereen lekker zijn eigen ding opzoeken wat bij hem of haar past.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |