abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48644475
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Ik begrijp ook wel dat je je bewustzijn kan programmeren en etc.
Maar waar ik juist een beetje op hamerde, is : ga de *Law of Attraction* niet alleen doen voor materieel gewin. Doe het ook voor innerlijk gewin, want dat is uiteindelijk wat je meeneemt.
Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.

Als je de diepere laag niet kent, kun je volgens mij vrij weinig met een positieve instelling of het geloof in een droomhuis. Waarom zou je een droomhuis wensen, als je ook een droomleven kunt wensen? Kwestie van grenzen verleggen denk ik dan.. en dat is niet eens een geheim
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 23 april 2007 @ 20:03:04 #202
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48644729
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:56 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Misschien aan dovenmansoren gericht, maar idd... dat was het gene wat mij opviel toen ik The Secret keek: ze blijven hameren op hoe goed het wel niet werkt ('zijn droomhuis heeft hij 4 jaar later gevonden'), maar ik denk dat dit soort materiële zaken alleen tot stand kunnen komen als het van binnen goed zit.

Als je de diepere laag niet kent, kun je volgens mij vrij weinig met een positieve instelling of het geloof in een droomhuis. Waarom zou je een droomhuis wensen, als je ook een droomleven kunt wensen? Kwestie van grenzen verleggen denk ik dan.. en dat is niet eens een geheim
Ik denk dat het ook niet zozeer als "geheim" gezien moet worden,
maar als een "besef".

De term secret is natuurlijk niet helemaal bedoeld als in "geheim dat niemand weet".
Eenzelfde soort theorie is in al wel meer boeken besproken door de tijd heen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 23 april 2007 @ 23:13:10 #203
175557 Starbliss555
Iedereen verdiend alles
pi_48652333
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:03 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook niet zozeer als "geheim" gezien moet worden,
maar als een "besef".

De term secret is natuurlijk niet helemaal bedoeld als in "geheim dat niemand weet".
Eenzelfde soort theorie is in al wel meer boeken besproken door de tijd heen.
Ik vind de film super, me vrienden houden ervan -meer dan van touwer busters- dus 2 thumbs op voor mij . Het leuke is, dat er eindelijk wordt toegegeven in het openbaar hoe de vork in de steel zit.
Rappers enzo zeiden al vaker dingen zoals:
"i am a universe so i'm cool with everyone, if you believe in God or not"
(Pharell Williams van N.E.R.D)
"I spit ether"
(Eminem)
"We got the universal knowledge, you got the life" (Mos Def) (met life bedoelde hij gedachten)

maar nu is het wat makkelijker deze losse kreten te plaatsen. En, dank zij deze film, kun je net zoveel bereiken als ieder ander succesvol persoon." good days, bad days, rich get richer, poor get poorer, it's ALL (leuk woord) about what these people are prodominantly thinking." (quote uit the film)

mirage stuur je me nog wat terug? ik heb je een PM gestuurd!

[ Bericht 7% gewijzigd door Starbliss555 op 23-04-2007 23:19:03 ]
  woensdag 25 april 2007 @ 00:17:29 #204
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_48690244
Kick omdat ik het een intressant topique vind.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  woensdag 25 april 2007 @ 11:22:11 #205
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_48698619
En wat heb je te verliezen door het te proberen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 25 april 2007 @ 12:45:33 #206
177114 Demon_Hunter
pi_48701509
Idd je word dan alleen maar positiever denk ik ?
pi_48750301
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:56 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Dat zegt die meid toch ook, op een gegeven moment? Eerst zorgen dat je erin gelooft en dat je er positief in staat en dan komt de rest vanzelf.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 27 april 2007 @ 08:37:30 #208
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_48765655
Is de nederlandse boekvertaling al ergens te krijgen op het moment?
pi_48767003
The secret? Ach ja, daar hebben we gewoon weer een of andere kwakzalver die een slaatje slaat uit de domheid van dromerige niet-nadenkende mensen. Nee, er is geen ultieme waarheid of 'secret' waarbij je alles kan bereiken wat je maar wil bereiken. Ik vraag me af hoe mensen deze onzin kunnen slikken zonder gewoon het feit onder de ogen te willen zien dat het volstrekt onmogelijk is dat iedereen de hoofdprijs kan winnen.

Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  vrijdag 27 april 2007 @ 09:42:25 #210
177114 Demon_Hunter
pi_48767433
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 09:28 schreef onemangang het volgende:
The secret? Ach ja, daar hebben we gewoon weer een of andere kwakzalver die een slaatje slaat uit de domheid van dromerige niet-nadenkende mensen. Nee, er is geen ultieme waarheid of 'secret' waarbij je alles kan bereiken wat je maar wil bereiken. Ik vraag me af hoe mensen deze onzin kunnen slikken zonder gewoon het feit onder de ogen te willen zien dat het volstrekt onmogelijk is dat iedereen de hoofdprijs kan winnen.

Ja dat zei jij jah !
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:08:02 #211
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_48768207
Ben de lessen even aan het lezen. Ik heb het idee dat er wel een kern van waarheid in zit. Het is volgens mij wel zo dat goede dingen eerder naar je toe komen als je positiever in het leven staat. Daardoor voel je je beter, benaderen andere mensen je ook positiever en trek je leukere dingen aan. Onwillekeurig heb ik dus een aantal dingen uit "The Secret" proberen toe te passen op mijn leven.

Wat ik wel jammer vind is de nadruk op geld. Het voelt alsof je vnazelf wel gelukkig wordt zo gauw je veel geld hebt. Ik ben zelf meer bezig geweest met andere dingen die ik wil/wilde: leuke vrienden, een fijn leven, plezier in mijn werk, eventueel een plezierige relatie.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:24:25 #212
81237 releaze
best of both worlds
pi_48768788
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 09:28 schreef onemangang het volgende:

je zou van je salaris alle loterijkaartjes kunnen kopen die je maar kan kopen je hele leven lang. dat zou de makkelijkste manier zijn om de hoofdprijs te winnen. Het komt niet gelijk, maar je kansen worden wel groter naarmate je dat langer doet. Maar veel mensen denken, ammehoela, als ik al mn geld zou moeten uitgeven aan loterijkaartjes etc, dan kan ik niet meer op vakantie, dan kan ik niet meer eten, en dat alleen maar voor die ene kleine kans op de hoofdprijs? De groeten. Dan maar zonder hoofdprijs. Je wilt die loterij niet graag genoeg hebben, dus slipt het steeds meer door je vingers. je neemt niet die keuzes die de hoofdprijs dichter bij jou brengen. Da's natuurlijk geen probleem, want daar kies je zelf voor.
Wat wil je nou eigenlijk echt? Het vergt commitment, de wil om een bepaald pad in te slaan en dan ook nog dat pad inslaan. Nee, het wordt je niet in je schoot geworpen, je moet er alert voor blijven en vaak gewoon voor werken. 'De makkelijkste weg' betekent niet dat het een makkelijke weg is, maar wel dat het van alle opties de makkelijkste weg is.

En niet nadenkende mensen.. whatever. The secret is bovenal iets dat zelfbewustzijn kweekt, alert zijn op dat wat er binnenin je speelt, je motieven, je wensen, de manier waarop je denkt, handelt, beslissingen maakt, reageert, etc. Het is ernstig intrapersoonlijk denken, dat het vertelt wordt in zulke extrapersoonlijk termen is waarschijnlijk alleen een manier om het voor een zo'n breed mogelijk publiek aantrekkelijk te maken. Het doel heiligt de middelen. Nou weet ik niet meer precies wat er allemaal vertelt werd, maar in mijn herinnering wisselde het intra en extrapersoonlijke elkaar af. ik weet zeker dat er ook mensen zijn die denken dat het echt aan het universum ligt, maar dat zijn mensen die gewoonweg die links niet kunnen leggen, mensen die een heel andere manier van denken hebben. maakt ze niet per definitie dom, natuurlijk. alleen wat dat betreft wat minder self-aware.
pi_48769121
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:24 schreef releaze het volgende:

[..]

je zou van je salaris alle loterijkaartjes kunnen kopen die je maar kan kopen je hele leven lang. dat zou de makkelijkste manier zijn om de hoofdprijs te winnen. Het komt niet gelijk, maar je kansen worden wel groter naarmate je dat langer doet.
Hoe kan het dat als je langer meedoet met een loterij die elke trekking opnieuw begint je kansen toenemen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 10:38:34 #214
81237 releaze
best of both worlds
pi_48769275
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoe kan het dat als je langer meedoet met een loterij die elke trekking opnieuw begint je kansen toenemen?
als je iedere dag meedoet aan een loterij, dan heb je in een maand tijd meer kans dan wanneer je eens per maand meedoet aan maar 1 loterij. dat bedoelde ik ermee te zeggen. sommige mensen kopen alleen een oudejaarslot en hopen dan voor de hoofdprijs, maar als je vaker meedoet (langer was verkeerde woord) dan wordt je kans om de hoofdprijs _eens_ te winnen wel veel groter.
pi_48769558
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:38 schreef releaze het volgende:

[..]

als je iedere dag meedoet aan een loterij, dan heb je in een maand tijd meer kans dan wanneer je eens per maand meedoet aan maar 1 loterij. dat bedoelde ik ermee te zeggen. sommige mensen kopen alleen een oudejaarslot en hopen dan voor de hoofdprijs, maar als je vaker meedoet (langer was verkeerde woord) dan wordt je kans om de hoofdprijs _eens_ te winnen wel veel groter.
Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:02:30 #216
81237 releaze
best of both worlds
pi_48770106
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vaker meedoen per trekking verhoogt je kansen, de winstkans bij elke dag meedoen is hetzelfde als bij 1 x in het jaar.
als je een keer in het jaar meedoet dan heb je 1x kans per jaar
doe je iedere dag mee dan heb 365x kans per jaar
doe je ook nog eens mee met 5 loten per dag dan heb je 1825x kans per jaar.

maar ik snap wat je bedoelt hoor. De kans per keer verandert niet per loterij.
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:28:27 #217
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48770968
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:02 schreef releaze het volgende:

[..]

als je een keer in het jaar meedoet dan heb je 1x kans per jaar
doe je iedere dag mee dan heb 365x kans per jaar
doe je ook nog eens mee met 5 loten per dag dan heb je 1825x kans per jaar.

maar ik snap wat je bedoelt hoor. De kans per keer verandert niet per loterij.
Er zijn meer dan 1 miljoen loten per keer.
Die kosten ¤13,50 perstuk

Je verdient ¤2700 en investeerd alles in loten.
dan heb je 200/1.000.000 kans om de hoofdprijs te winnen.
Alleen heb je geen geld voor eten, je huis, etc.
Tja dan is de keuze niet zo moeilijk.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:55:41 #218
81237 releaze
best of both worlds
pi_48776447
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:28 schreef Knarf het volgende:

[..]

Er zijn meer dan 1 miljoen loten per keer.
Die kosten ¤13,50 perstuk

Je verdient ¤2700 en investeerd alles in loten.
dan heb je 200/1.000.000 kans om de hoofdprijs te winnen.
Alleen heb je geen geld voor eten, je huis, etc.
Tja dan is de keuze niet zo moeilijk.
Dat bedoel ik. Je wens om de hoofdprijs in de loterij te winnen is dan niet zo sterk. Mensen nemen iedere dag genoegen met vele malen minder en heel veel mensen nemen genoegen met niets, omdat ze in hun wensen geen energie steken. Die eerste is mooi, die tweede is jammer maar zet de kritiek in perspectief. We willen niet allemaal de makkelijkste weg naar de hoofdprijs bewandelen, omdat de makkelijkste weg verschrikkelijk veel energie van ons vraagt (geld). Maar wil je dat geld om naar india te gaan, zijn er nog zoveel andere manieren. Het is maar wat je ziet dat er op je pad komt, maar je moet wel op je wens gefocussed zijn wil je soms de subtiele hints van het leven oppakken. netzoals we onze ogen ergens op kunnen richten om meer van een voorwerp te zien kunnen we ook onze aandacht richten om dat te laten opvallen dat we willen laten opvallen. En dan moet je wel stappen nemen, en vaak ook investeren.
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:00:39 #219
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_48776658
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 13:55 schreef releaze het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Je wens om de hoofdprijs in de loterij te winnen is dan niet zo sterk. Mensen nemen iedere dag genoegen met vele malen minder en heel veel mensen nemen genoegen met niets, omdat ze in hun wensen geen energie steken. Die eerste is mooi, die tweede is jammer maar zet de kritiek in perspectief. We willen niet allemaal de makkelijkste weg naar de hoofdprijs bewandelen, omdat de makkelijkste weg verschrikkelijk veel energie van ons vraagt (geld). Maar wil je dat geld om naar india te gaan, zijn er nog zoveel andere manieren. Het is maar wat je ziet dat er op je pad komt, maar je moet wel op je wens gefocussed zijn wil je soms de subtiele hints van het leven oppakken. netzoals we onze ogen ergens op kunnen richten om meer van een voorwerp te zien kunnen we ook onze aandacht richten om dat te laten opvallen dat we willen laten opvallen. En dan moet je wel stappen nemen, en vaak ook investeren.
Mijn punt was meer dat je dood bent, voordat je de hoofdprijs ooit haalt.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:07:44 #220
81237 releaze
best of both worlds
pi_48776984
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:00 schreef Knarf het volgende:

[..]

Mijn punt was meer dat je dood bent, voordat je de hoofdprijs ooit haalt.
je kan gaan zwerven en bedelen voor eten en een slaapplaats, als je echt zou willen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:31:00 #221
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_48780239
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:54 schreef EDkataantje het volgende:
Weet iemand iets van het boek ? Hoe gaat het boek?? Is het gewoon een verhaal, zoals bijv. The Da vinci code zijn theory vertelde in een avondtuur, of is het meer docu achtig, zoals...What the bleep de we know? ... ??
Je kunt de engelse versie van het boek downloaden van www.mensenrechten.org

-The things you seek are also seeking you-
the Masterkey
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:37:47 #222
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_48780500
The secret is superleuk en voor de mensen die de film bekeken hebben of het boek gelezen hebben komt duidelijk naar voren dat geld echt niet zo heel belangrijk is. Het is maar een heel klein onderdeel van wealth oftewel rijkdom. Dat heeft volgens hun ook veel te maken met hoe je in het leven staat, wat je belangrijk vind en waar jij blij van wordt. Het heeft in ieder geval de boodschap dat de wereld te beinvloeden is door je eigen gedrag en handelingen en dat je hem mooier kunt maken.

Dat is alles, lijkt mij een mooie boodschap en of ie waar is of niet moet iedereen voor zichzelf maar eens uitzoeken. Maar onder andere de website over mensenrechten vloeit voort uit de masterkey
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_48784246
We weten in ieder geval dat The Secret voor de makers erg goed werkt, ze zijn er immers multimiljonair van geworden, al die film en boek-verkopen .

The Secret is wat mij betreft gewoon het goed focussen op wat je wilt en vooral positief denken. Dat werkt meestal beter dan negatief denken. In die zin werkt het wel, maar is het een beetje uitgekauwd.
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:09:26 #224
2618 Beezz
Criticaster
pi_48792796
Reinste bullshit is wat het is, gister op 2Vandaag, je wilt de 10 miljoen hebben want je hebt het niet, dus je gevoel komt uit het niet hebben van iets (wat verkeerd was volgens die vent). Kom op zeg, en zwervers dan? En rijken dan? Iemand met 10 miljoen wil vast wel 10 miljard, dat gevoel komt ook uit het niet hebben van iets, in dit geval je 10 miljard. Dan gaat je hele stelling toch niet meer op? Dan klopt het toch niet dat wanneer je het hebt over 'law of attraction' aangezien een zwerver ook wel 10 miljard wilt.

Ik snap het niet, ik snap het concept wel, ik snap alleen niet dan andere hierin kunnen trappen. De realiteit is wat jij ervan maakt, moest je daar nou serieus euro's voor dokken?
pi_48798716
En het mooie is, dat alles wat je in 'The Secret' leest, je ook in elk religieus boek dat je maar openslaat kunt vinden... als het echter niet zo duidelijk wordt verteld, ziet men het blijkbaar niet zo goed

Maw. the secret creëert voor mij eerder een geheim dan dat ze er 1 openbaren. En dat is met meer van dit soort verhalen zo, hoe vervelend de conclusie ook blijft..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zondag 29 april 2007 @ 10:28:50 #226
167723 sanni
Acima de seu
pi_48826479
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Onzin, zo houd je alleen jezelf voor de gek. Immers de keren dat je iets koopt verhoogd je kansen helemaal niet! Enige wat je doet is wederom geld in iets investeren waarvan je kans zo minimiem
dat je iets wint,dat de moeite ervoor te verkwanselen is.
pi_48826628
De kans dat je armer wordt van loterijen is vrij groot, het meeste geld gaat immers op aan belasting en goede doelen.
pi_48943893
Ik heb wat pages overgeslagen maar volgens mij weten een stel mensen hier nog steeds niet wat de secret nu precies is. De secret is 'Geest schept materie'. De secret is dat als jij positief kunt denken dan krijg je alles wat je wenst. Het universum buigt zich als het ware om jouw wens waar te maken.

Nou dat was alles dus. En er zit een grote waarheid in. Maar voor een deel is het ook gelul. Iedereen weet dat het leven niet altijd alleen jou kant kiest. Maar goed dit laatste was een negatieve gedachte en als de secret bestaat dan heb ik nu over mijzelf afgeroepen dat het leven mijn kant niet kiest.

In essentie is dit de hele secret. Nu moet je alleen voor jezelf nog zien of je er wat mee kunt
pi_49007625
quote:
Op zondag 29 april 2007 10:28 schreef sanni het volgende:

[..]

Onzin, zo houd je alleen jezelf voor de gek. Immers de keren dat je iets koopt verhoogd je kansen helemaal niet! Enige wat je doet is wederom geld in iets investeren waarvan je kans zo minimiem
dat je iets wint,dat de moeite ervoor te verkwanselen is.
Dat zeg ik toch? Als je meer loten koopt voor 1 trekking verhoog je je kansen uiteraard wel. Het totaal aantal loten wat verkrijgbaar is voor een trekking staat vast dus is je winstkans als je 100 loten koopt groter dan met 1 lot.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:26:55 #230
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_49024125
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:00 schreef Pluto41 het volgende:
Ik heb wat pages overgeslagen maar volgens mij weten een stel mensen hier nog steeds niet wat de secret nu precies is. De secret is 'Geest schept materie'. De secret is dat als jij positief kunt denken dan krijg je alles wat je wenst. Het universum buigt zich als het ware om jouw wens waar te maken.

Nou dat was alles dus. En er zit een grote waarheid in. Maar voor een deel is het ook gelul. Iedereen weet dat het leven niet altijd alleen jou kant kiest. Maar goed dit laatste was een negatieve gedachte en als de secret bestaat dan heb ik nu over mijzelf afgeroepen dat het leven mijn kant niet kiest.

In essentie is dit de hele secret. Nu moet je alleen voor jezelf nog zien of je er wat mee kunt
prachtig gezegd

En daarbij het is gratis, op dit forum staat zowel de link waar je de film gratis kunt downloaden als het boek!
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:49:46 #231
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_49035133
Wereldwijt.
Dat niemand dat heeft gelezen.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_49172989
Is de film dezelfde die op googlevideo/youtube staat gepost? Want die link die men hier geeft is een ultratrage 16KB/s link waarbij je 12 uur ofzo doet op die 700MB.

Die kan ik die fijn cancelen en gewoon online gestreamed kijken : http://video.google.com/videoplay?docid=1199691524596728977&q=the+secret

[ Bericht 0% gewijzigd door Edenoniphobic op 09-05-2007 09:30:08 ]
pi_49316062
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 15:31 schreef vero-legata het volgende:

[..]

Je kunt de engelse versie van het boek downloaden van www.mensenrechten.org

-The things you seek are also seeking you-
the Masterkey
Hmm.. nu niet meer. Klopt dat?
pi_49482738
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 13:49 schreef IM-DI7 het volgende:
@Sweetgirly
Ten eerste, wat kut voor je. Ben blij dat je al manieren voor jezelf hebt gevonden om er aan te kunnen werken. De kwaliteit van je leven wordt niet bepaald door de efficientie waarmee jij hebt geleefd. Ik bedoel hiermee te zeggen, het is gewoon ook goed om soms een periode te hebben waarin je meer tijd in jezelf moet steken, dan in de activiteiten.

Ten tweede, het leven bestaat gewoon niet alleen uit positiviteit. Dat is gewoon absolute onzin. Er zijn gewoon altijd gevoelens. Het verschil tussen een ontwaakt persoon en een niet ontwaakt persoon is dat de ontwaakte persoon de gevoelens puur beleefd, zonder een plaatje en het de ruimte geeft om het er te laten zijn en het weer loslaat. Niet ontwaakte personen, blijven met een gevoel hangen, maken er plaatjes van, of roepen door die plaatjes zelf de gevoelens op.

Ik ben zelf uit zo'n periode geklommen door te letten op mijn spanningen. Ik probeerde elke dag een tijd lang, zeg maar van kwartiertje tot een uur, te ontspannen, door naar muziek te luisteren en op bed te liggen of te mediteren. Natuurlijk probeerde ik wel wakker te blijven, zo dat ik kon zien wat er allemaal in mij leefde aan gedachten.

Precies wat je schrijft, na het dal komt een piek die fantastisch zal zijn en ben je weer een belangrijke ervaring rijker

Sterkte, liefs DI
Heel erg bedankt (nog) DI !

En ik ben er gewoon (lekker, ja ) mee bezig. Want het is inderdaad ook gewoon iets om wijzer, sterker etc van te worden, de pieken zijn er natuurlijk soms niet voor niets. En kennelijk 'voel' ik mezelf dan zo niet voor niets, want ik WIL wat, ik voel dat ik wat moet doen, etc etc. En daarom wellicht ook de strubbelingen. Kom ik er niet/nooit achter, ook goed. Heb ik in ieder geval wel alles eraan proberen te doen + de reis is soms belangrijker dan het einddoel zeggen ze weleens , ik vind het allemaal prima . Leef nog steeds, en daar gaat het soms ook om.

Nogmaals thanx

De film/docu heb ik ook gezien, bedankt voor het neerzetten ervan trouwens.
Had eerder een heel verhaal getypt, maargoed. Interessant, interessant, dat zeker. Maar aan de andere kant niks nieuws onder de zon. John Gray kwam er al in voor en inderdaad in zijn boeken beschreef hij dit ook allemaal al soms. Eckhart Tolle inderdaad, is er ook al mee bezig, en dan niet te vergeten al die boeddha's, Osho, heiligen, en noem maar op. Secret my ass dus ergens.

En ik vermoed ook dat er wel heel wat meer voor nodig is, om te kunnen wat je kunt en wilt.
Het lijkt trouwens op spiegelogie, lekker ingewikkeld ook, want soms moet je dan een extra tegenkracht gebruiken, zoals iemand tegen je zegt: 'je weet het al of wel', en jij zegt: nee, ik WEET/KAN helemaal NIKS', patsboem mooi, want nu zorgt de kosmos (whatever) of jij ervoor dat er nog meer energie naartoe gaat, het wordt gelijkgeschakeld ofzo. Terwijl er ook weer wordt gehamerd op juist affirmaties en dingen zeggen zoals 'ik kan alles'.

Ja, wat is het nou
Vind dat een beetje vreemd, en zo moet je er wel erg bij (gaan) nadenken. 'Zeg ik wat verkeerd, zeg ik het wel goed zo'. Hallo, ik zeg gewoon wat ik VOEL, hoe ik mezelf voel.

Positief of negatief.
pi_49483018
En ik las een stukje waarin zoiets stond van.

'Je kan op een groot deel van je leven controle uitoefenen en op een deel van je leven niet. Maar daarin een balans in zien te vinden, dat is leven'.

Ofzoiets, heb het even in mijn eigen woorden gezegd (want ben vergeten, altijd juist, het uit te knippen ), en dát vind ik mooi.

Mensen zijn geen god. Maar ze kunnen wel een groot deel van hun leven controle op uit oefenen. Het feit dat ze geen god zijn, is omdat een deel van hun leven hun overkomt. Maar om daar een balans in zien te vinden, dat dat kan als mens, dat je dat (ook) wilt als mens, dat is mooi.

En ergens goddelijk
pi_49483430
En ik vind juist dat de mens soms téveel nadenkt, zie mijn quote. En waarom bestaat en is er anders meditatie, waarom zijn 'sporten' als yoga, bodybalance, tai chi, etc etc dan zo in trek. Waarom hameren schrijvers zoals Eckart Tolle dan juist inderdaad zo op mindlessness? Waarom is gedachtes leegmaken dan juist zo'n kunst. Waarom berustten zoveel dingen juist op toeval. Die mensen in die docu met hun huis die ze eerder zagen en uitknipte uit een blaadje, is ook achteraf gelul. Tuurlijk energie. Maar onstaat energie in gedachtes of in stiltes?

Ontstaat energie op een moment door er aan te denken of in een moment van gevoel.

Ik weet het niet, secret deel 2 dan maar.

Het enige aan gedachtes is soms dat het lijdt naar dat je weet, achterkomt wat je niet wilt.
En dat is denken over negatieve shit, want een mens wil zich gelukkig voelen, maar omdat het dan weer teveel denkt, blijft het vaak ongelukkig of wordt het toch weer ongelukkig. En om dan naar Echart Tolle terug te wijzen, mijn kat maakt zich daar allemaal niet druk om: spint, knort.. wat voor weer het buiten ook is, wat voor beelden er ook op journaal komen, de enige momenten dat ze 'miept', is als ze honger heeft en/of zich wat verveelt, maar dan gaat ze boeven (lees: in de gordijnen hangen) enzo.

Nee, ik vind de mens maar ingewikkeld.
Zo, drie posts achter elkaar is wel weer voldoende.

Ik ga voor balans.
Beetje denken af en toe, maar wat leidt en alleen maar kan leiden tot positiviteit, wat weer komt uit creatieve oplossingen verzinnen, creatief met je mind omgaan, uitspitten die gedachtekronkels, tot het end, tot het bot, je mind gebruiken om de rest creatief voor jezelf op te leuken. Je mind als instrument zien, niet tot een allesverheven iets. Je eigen quark (taartje ) ontdekken. De kracht in jezelf.

Daar ga ik voor en voor de rest spin ik dan af en toe en leg mezelf rustig neer..in stilte. Tot de gedachtes weer komen, en dan gaan we weer verder. Creatief, explosief en constructief. Want in die zin, negativiteit ook my ass. Daar komt wel een gedicht uit dan, met een positief eind. Zoniet soms, ook goed. Ik blijf net zolang spitten, tot er niets, maar dan ook niets meer overblijft . Behalve..

[ Bericht 25% gewijzigd door sweetgirly op 17-05-2007 17:28:13 ]
pi_49486564
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  vrijdag 18 mei 2007 @ 16:14:19 #238
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_49514023
Zojuist bij Oprah was Rev.Run (van Run DMC en nu een reality-show op MTV, Run's House). Tijdens het gesprek over het overlijden van hun paar uur oude baby noemde hij 'The Secret'.
Dat 'the secret' zei dat men niet moet blijven hangen op de negatieve dingen uit het verleden maar dat men dankbaar moet zijn voor wat ze hebben en positief naar de toekomst blijven kijken.
Wat je vindt, ...
pi_49561360
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:14 schreef Da_Ripper het volgende:
Zojuist bij Oprah was Rev.Run (van Run DMC en nu een reality-show op MTV, Run's House). Tijdens het gesprek over het overlijden van hun paar uur oude baby noemde hij 'The Secret'.
Dat zag ik ook inderdaad,wel erg vaag dat een normale schrijfster zich ineens schaart naast een entiteit,waar de bijbel om draait natuurlijk.
pi_49916850
Rhonda Byrne, de schrijfster van 'the Secret' was eerder producer van een Australische televisieserie onder de naam Sensing Murder. Het betrof hier een programma waarin 'mediums' wel eventjes onoplopbare moorden zouden oplossen. De beste 'mediums' werden hiervoor opgetrommeld (per aflevering werden er honderden getest en de beste kreeg de job) en de serie claimde geweldige resultaten, hoewel geen enkele van de moorden werd opgelost.
Daarnaast overschreden ze het budget ruimschoots waardoor ze bijna failliet ging.

Het maken van loze beloftes die door een menigte goedgelovige zieltjes gelooft worden is dus haar specialisme. Wel typisch dat die 'mediums' het maar niet voor elkaar kregen wat ze zo graag wilde, alsmede de schrijfster zelf die natuurlijk moorden opgelost had willen zien. Zou ze nog niet van de 'law of attraction' hebben gehoord?
pi_49917614
Ik heb het boekje The Secret tot overmaat van ramp voor mijn verjaardag gekregen. Walgelijk, wat een pulp.
pi_49917857
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:14 schreef Da_Ripper het volgende:
Dat 'the secret' zei dat men niet moet blijven hangen op de negatieve dingen uit het verleden maar dat men dankbaar moet zijn voor wat ze hebben en positief naar de toekomst blijven kijken.
Gisteren hadden ze het bij Oprah alweer over The Secret
Eigenlijk houdt The Secret natuurlijk gewoon in dat je positief en zelfverzekerd bent en ambities hebt, maar dan marketingtechnisch goed verpakt
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:07:18 #243
138803 Teddie
I am stuck in this dream
pi_49997980
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:03 schreef Genverbrander het volgende:
Ik heb het boekje The Secret tot overmaat van ramp voor mijn verjaardag gekregen. Walgelijk, wat een pulp.
Blijkbaar heb je er niets van begrepen
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:18:38 #244
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_49998342
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:07 schreef TovenaarVanOZ het volgende:

[..]

Hmm.. nu niet meer. Klopt dat?
Het is nog steeds te downloaden al is het de achtergrond waar the secret uit voortgekomen is, Dit heet The Masterkey. Als je naar www.mensenrechten.org gaat, naar de link Constructieve Ideeen, en dan helemaal onderaan bij de quote die de pagina afsluit op The Masterkey klikt krijg je gratiz ende voor niks The Masterkey als PDF bestand.

Ik kwam er vandaag achter dat het boekje the secret zelf ook bestaat, in hoeverre dit overeenkomt met de masterkey durf ik niet te zeggen.... Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de masterkey een tikkeltje dieper op de materie ingaat. (onder andere op de link tussen bewust en onbewust verstand, link met het universeel verstand en ook het belang van oorzakelijkheid onderzoeken) Dus dat even als disclaimer.

De basisboodschappen zijn iig wel gelijk,

The law of attraciton,
The law of growth,
The law of abundance,

Overigens is er ook een ander handig boek op mensenrechten.org te vinden en ook gratis wat zich helemaal richt op het nut van doelen, hoe je ze kunt indelen, wat handige criteria zijn etc. Dit staat ook bij constructieve links en dan de onderste bij het kopje tips voor succes. En dan het gratis pdf boek. Deze is ook in het engels maar erg praktisch en geheel niet zweverig.

Beide leuke documenten die helpen je leven vorm te geven in doelen die jij het nastreven waard vind!

Trouwens waarom moeilijk doen als het makkelijk kan:

Hier de link naar de Masterkey:

http://www.mensenrechten.org/masterkey.pdf

Hier de link naar How to set Exciting goals you can reach:

http://www.mensenrechten.org/goals.pdf

[ Bericht 13% gewijzigd door vero-legata op 01-06-2007 13:54:06 ]
pi_49998548
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:07 schreef Teddie het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je er niets van begrepen
Juist wel. Er worden (zoals gewoonlijk) weer een hoop valse, nergens op gebaseerde beloftes gemaakt die alleen mensen die niet wat verder nadenken voor zoete koek slikken.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:49:30 #246
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_49999279
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:26 schreef onemangang het volgende:

[..]

Juist wel. Er worden (zoals gewoonlijk) weer een hoop valse, nergens op gebaseerde beloftes gemaakt die alleen mensen die niet wat verder nadenken voor zoete koek slikken.
Als je denkt dat ze vals zijn zullen ze voor jouw idd niet werken en ik snap echt niet waar je je druk om maakt. Mensen kunnen de info gratis bekijken en dan zelf wel hun mening geven. Als jij het niets vind prima maar dat is dan jouw mening. Als je de masterkey bijvoorbeeld daadwerkelijk gelezen zou hebben wat je volgens mij niet hebt zou je uberhaupt niet bij die uitspraak komen.

Sommige mensen halen kracht en inspiratie uit de bijbel anderen uit disney films, laat iedereen lekker zijn eigen ding opzoeken wat bij hem of haar past.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:01:35 #247
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_50001854
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:49 schreef vero-legata het volgende:
Sommige mensen halen kracht en inspiratie uit de bijbel anderen uit disney films, laat iedereen lekker zijn eigen ding opzoeken wat bij hem of haar past.
Precies.
Ik dacht dat hij alleen in het medium topic zat te verkondigen wat een nepperij het allemaal wel niet is enz.
Maar hier dus ook.
Het zijn allemaal zaken waar de nodige skepsis krommende tenen krijgen maar toch komt hij zich hier druk over maken.

We zijn allemaal scheppers.
Punt.
Je kan het zo gek maken als je het zelf wilt.
Klinkt makkelijk, is het niet, maar onmogelijk en valse beloftes zijn het zowiezo niet.
En wie heeft het uberhaupt over beloftes?
Dat zijn zaken die jij met jezelf als invidu regelt en nakomt of niet.

The Secret en What The Bleep zijn puur handvaten en niks anders.
Je kan er zoveel van slikken als je wilt of ook niet.
Lekker naar je gevoel luisteren en dat pakken wat voor jou goed voelt.
Simpeler kan het niet.
pi_50205014
The Secret in Actie

MURFREESBORO, Ark. - Walking along a path taken by thousands of others at the Crater of Diamonds State Park, Nicole Ruhter noticed something everyone else had missed — a tea-colored, 2.93-carat diamond.

Ruhter, 13, of Butler, Mo., said she would name her find the "Pathfinder Diamond" after pulling what she described as a broken pyramid from the ground. Her parents, grandparents, brother and two sisters had already spent the day digging in two other fields before heading down the path just after 7 p.m. Tuesday.

"We were walking through the path and I just walked and saw this little shine," said Ruhter, who has just finished the seventh-grade. "We wrapped it up in a little dollar bill and took it back and showed them."

Ruhter said both park rangers and her vacationing family got excited about the diamond, found along a service road. So far this year, visitors to the park have found 332 diamonds, three of them Tuesday alone, said Bill Henderson, assistant park superintendent.

While the park does not do appraisals, Henderson said experts appraised a 4-carat diamond found previously in the park between $15,000 to $60,000. Henderson said Ruhter's diamond did have chips and several imperfections.

"It's a nice diamond," he said. "It looked like it had been broken off at one side."

For now, Ruhter and her family said they'd keep the diamond for a time and find out how much it is worth before attempting to sell it.

"I was kind of praying to God. I was saying, 'I don't care if it's worth whatever it's worth, I don't care if it's a tiny little sliver of something, I just want something,'" Ruhter said. "Ten minutes later, I just found it."

Crater of Diamonds State Park is the world's only diamond-producing site open to the public and visitors are allowed to keep the gems they find. On average, two diamonds are found each day at the park.

The largest of the 25,000 diamonds found since the state park was established in 1972 was the 16.37-carat Amarillo Starlight, a white diamond found by a visitor from Texas in 1975.
---
Vanuit het boek en de videodoc krijg je het idee dat je alles krijgt wat je maar wilt, dit is volgens mij onzin want ook al sta je helemaal positief in het leven en doe je het volgens "The-Secret-Richtlijnen" goed, dan nog hebben andere mensen net zo goed invloed op wat er gebeurt, behalve bij kleine dingen zoals deze.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:15:25 #249
138803 Teddie
I am stuck in this dream
pi_50205233
Ik vind the secret maar een heel kort en summier verhaal van hoe het werkelijk in elkaar steekt.
Voor mensen die meer interesse hebben, lees (of luister) eens Ask and it is given en The science of deliberate creation.
pi_50210147
Blijf op je hoede met de Law of Attraction(?)

Eckhart Tolle: Right action can only flow out of that state of transcendence of the world. Any other activity is ego-induced, and even doing good, if it's ego-induced, will have karmic consequences. "Ego-induced" means there is an ulterior motive. For example, it enhances your self-image if you become a more spiritual person in your own eyes and that feels good; or another example would be looking to a future reward in another lifetime or in heaven. So if there are ulterior motives, it's not pure. There cannot be true love flowing into your actions if the world has not been transcended because you're not connected with the realm out of which love arises.

Andrew Cohen (interviewer): Do you mean pure action, untainted by ego?

Tolle: Yes, first things first. What comes first is realization and liberation, and then let action flow out of that-and that will be pure, untainted,and there's no karma attached to it whatsoever. Otherwise, no matter how high our ideals are, we will still strengthen the ego through our good actions. Unfortunately, you cannot fulfill the commandments unless you are egoless - and there are very few who are - as all the people who have tried to practice the teachings of Christ have found out. "Love your neighbor as yourself" is one of the main teachings of Jesus, and you cannot fulfill that commandment, no matter how hard you try, if you don't know who you are at the deepest level. Love your neighbor as yourself means your neighbor is yourself, and that recognition of oneness is love.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')