Ik heb het van tevoren toch geroepenquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik lach alle mensen uit die zeiden dat Le Dakar niet meer de moeite waard zou zijn na het uitvallen van de DAFs
Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?quote:Truck race neutralised
Due to the crash of truck 533 at km 28, totally blocking the road, the organisation has decided to neutralise the truck race for those stuck behind the accident. All trucks behind the accident are asked to turn around and cover the end of the stage on a tarmac road heading to Bamako. The race goes on for the others that managed to go through.
Niet zo eng gaan praten, hè. Overwinning is overwinning!quote:Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
De trucks die nu zijn binnen gekomen zaten dus al voorbij het punt waar de blokkade zich bevond en voor hen is de race gewoon doorgegaan. De enige vraag is wat voor tijd de deelnemers die via de andere route moesten gaan krijgen, maar daar zitten volgens mij geen topklasseringen bij.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:45 schreef joostingh het volgende:
[..]
Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
Achja, zo voorkom je natuurlijk we dat je allemaal van die beunhazen aan de start hebt staan, die na 1 of 2 etappe's weer afvallen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Twee ton voor low-budget-deelname
Op zich weet je dat wel van tevoren natuurlijk...maar ik vind 't toch knap veel geld. Dat krijg je als privateer niet bij elkaar met allerlei sponsors, waardoor je dus waarschijnlijk zelf dik bij moet leggen. Het gevolg daarvan is dat het voor de 'gewone mens' niet te betalen is.
dat was ik, bedankt voor de infoquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:17 schreef area51 het volgende:
Wat kost een low-budget deelname aan Dakar, vraag van vorige week.
In de KIJK van december stond het volgende verhaal van de broertjes Jacobs:
Nieuw kost een Bowler ¤ 110.000. Wij hebben onze Bowler voor ¤ 50.000 gekocht van Peter R. de Vries en Evert Kroon. Die zijn in de rally van 2005 uitgevallen omdat ze ermee over de kop gingen. We hebben hem volledig gestript. De motor is verkocht en het chassis en de kooi hebben we laten lassen en zandstralen. Na alle aanpassingen kost deze auto ons ¤ 80.000 , en dan reken ik de motor en de stoelen, die we van een sponsor hebben gekregen niet mee. Tel daar ¤ 100.000 aan inschrijfgeld, service en pr-kosten bij op en je komt aan een 'low-budget-deelname' uit.
De gekregen motor kost nieuw bij Prins Maasdijk ¤ 5.150,= ex en de benodigde kit voor inbouw ¤ 1.720,= ex
HS 2.8 TGV 4cyl 2800cc 175pk bij 4000rpm 450nm tussen 1400 en 4000 rpm 93x102,5 geen ECU maar alles mechanisch, zodat de gemiddelde monteur ook buiten een garage kan repareren.
Sparco rally-stoelen kosten bij Biesheuvel plm ¤ 480,00 per stuk ex.
en meteen ben je van de charme af. Wanneer hebben we voor het laatst een echt zelfbouwbuggy gezien, of een opgefokte kever?quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:22 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Achja, zo voorkom je natuurlijk we dat je allemaal van die beunhazen aan de start hebt staan, die na 1 of 2 etappe's weer afvallen.![]()
2K voor een internetpagina is wel wat aan de royale kant, maar de assistentie is vele malen duurder als hier geschat.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:18 schreef stinkie het volgende:
http://www.vlieree.nl/web/dakar/sponsoren.htm
Onderaan staat begroting. Tis natuurlijk wie appelen vaart wie appelen eet, dus kosten zijn natuurlijk wel te wijzigen. 2K voor een internet pagina
Motoren is denk ik ook wel iets voordeliger te doen.
Hij had geen tijd meer, want de bedrijfsleider bij Tridec is vertrokken, en dus moest ons pap weer vaker bij Tridec zijn, en dan kan hij zich niet zomaar 20-25 dagen afwezigheid permitteren, daarom is zijn inschrijving ongedaan gemaakt en in plaats van hem is Bernard der Kinderen naast Hans gaan zitten, en Martijn Glebbeek vond zijn plaats in de servicetruckquote:Op woensdag 11 januari 2006 18:26 schreef dorpsgek het volgende:
JosvG, waarom doet je pa eigenlijk niet mee?.
enkele maanden geleden stond op de site dat je pa weer bij Hans in de truck zou zitten
Google eens op Bob Bergman en Dakar. Canadese privateer die vorig jaar op een KTM meereed. Heeft het gehaald, zonder assistentie. Voor het klassement moet je dan niet willen rijden natuurlijk. Iets wat Team Yamaha in principe wel doet.quote:Op woensdag 11 januari 2006 18:32 schreef area51 het volgende:
[..]
2K voor een internetpagina is wel wat aan de royale kant, maar de assistentie is vele malen duurder als hier geschat.
Veel "privateers" hebben bij verschillende teams ruimte gekocht om een kist met onderdelen mee te nemen, de assistentie kan immers ook wel eens niet op tijd binnen zijn hè.
DutchDakar heeft met 6 motorrijders de krachten gebundeld en heeft een assistentie-jeep en een assistentie-truck rijden. de assistentiekosten gaan dan snel in de richting van ¤ 50.000 de man.
Rijden en roadbook voorbereiden is iets wat de deelnemer natuurlijk zelf moet doen, maar als er elke avond ook nog ettelijke uren gesleuteld moet worden is het bijna niet te doen, zonder fatsoenlijke assistentie met ook nog een monteur.
Waar een wil is is een weg, ook is de weg in de Dakar niet wat wij hier onder een weg verstaan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:07 schreef stinkie het volgende:
[..]
Google eens op Bob Bergman en Dakar. Canadese privateer die vorig jaar op een KTM meereed. Heeft het gehaald, zonder assistentie. Voor het klassement moet je dan niet willen rijden natuurlijk. Iets wat Team Yamaha in principe wel doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |