De VS zie ik niet al te hoge ogen gooien, toch hebben ze best een aardig team. Chris Chelios: 1/25/1962quote:Op maandag 9 januari 2006 20:36 schreef pfaf het volgende:
Ah, jij bent zeker voor de VS?
Finland, Zweden en Tsjechië kunnen weer op m'n sympathie rekenen
Rusland heeft momenteel een jonge talentvolle ploeg. Heeft erg veel potentie maar mist misschien nog wat ervaring.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:27 schreef tong80 het volgende:
Er spelen tegenwoordig zoveel europeanen in de NHL dat het helemaal niet mneer zeker is dat Canada of Amerika het goud wint.
Is Rusland nog zo sterk al de decenia's hiervoor ?
Toen ging het tussen de Tsjechen en Russen.
Gen Kiprusoff op doel bij Finland?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 03:38 schreef popolon het volgende:
Er is niks met de Zweden, Michigan loves Sweden.
SAVE %: Henrik Lundqvist .929
Zeer goed inderdaad.
Zal me benieuwen hoe rookie goalie Lehtonen het voor Finland gaat doen.
Heb er zin in.
Een van de velen bedoel je. Eigenlijk zijn alleen lange baanschaatsen en kunstschaatsen niet de moeite waard.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 05:17 schreef The_BoezelaaR het volgende:
IJshockey, een van de zeer weinige sporten op de OWS die het kijken meer dan waard zijn. Go Zweden, Go Sundin
Die heeft ivm blessures geloof ik afgezegd.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Gen Kiprusoff op doel bij Finland?
Whehe.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:36 schreef pfaf het volgende:
Ik kan niet wachten op de shoot-outs met Malik.
Ik dacht dat Niitymäki waarschijnlijk de plaats van Kiprusoff zou innemen. Dat betekent dus dat Lehtonen niet eens in Turijn aanwezig zal zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 03:38 schreef popolon het volgende:
Er is niks met de Zweden, Michigan loves Sweden.
SAVE %: Henrik Lundqvist .929
Zeer goed inderdaad.
Zal me benieuwen hoe rookie goalie Lehtonen het voor Finland gaat doen.
Heb er zin in.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:36 schreef pfaf het volgende:
Ik kan niet wachten op de shoot-outs met Malik.
Lehtonen zat al in de selectie, samen met Fredrik Norrena... Het is dus zeer aannemelijk dat een van die twee de eerste goalie zal worden. En ik denk dat het dan duidelijk Lehtonen gaat worden. De vervanger van Kiprusoff is volgens mij nog niet bekend toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:33 schreef JZweeds het volgende:
[..]
Ik dacht dat Niitymäki waarschijnlijk de plaats van Kiprusoff zou innemen. Dat betekent dus dat Lehtonen niet eens in Turijn aanwezig zal zijn.
Dat is voor mij nou net andersom.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:23 schreef Remzz het volgende:
De enige wintersport waar ik eigenlijk helemaal niets mee heb
Voor mij ook.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:28 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Dat is voor mij nou net andersom.
It takes all sorts hè
ik vind ijshockey nou geen specifieke wintersport, binnensportquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Voor mij ook.
De mooiste wintersport die er is.
beterquote:
Is je aversie tegen Zweden (en dus ook Detroit met al hun Zweden) zo groot dat je ze achter Slowakije plaatst? (Zelfde geldt overigens ook voor de USA en Finland. Slowakije heeft Hossa, Meszaros, Gaborik, Svatos (die prutser volgens jou) en Chara en voor de rest niet veel. Gaat goalie Budaj ze redden?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:15 schreef fernando_redondo het volgende:
1: Canada
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2: Tsjechie
3: Rusland
4: Zweden Slowakije
5: Zweden
6: VS
7: Finland
8: Zwitserland
9: Duitland
10: Italie
Al hier de kanshebers volgens Fernando
Iemand die Nagy, Stumpel, Vishnovsky, Demitra, Handzus, Satan en Zednik vergeet valt natuurlijk moeilijk serieus te nemenquote:Op woensdag 11 januari 2006 03:18 schreef JZweeds het volgende:
[..]
Is je aversie tegen Zweden (en dus ook Detroit met al hun Zweden) zo groot dat je ze achter Slowakije plaatst? (Zelfde geldt overigens ook voor de USA en Finland. Slowakije heeft Hossa, Meszaros, Gaborik, Svatos (die prutser volgens jou) en Chara en voor de rest niet veel. Gaat goalie Budaj ze redden?
Ik moet zeggen dat ik het niet eens zo onlogisch vind om Zweden onder Slowakije te plaatsen. Echt heel erg veel verschil zit er niet tussen de twee landen. Hier mijn voorspelling:quote:Op woensdag 11 januari 2006 03:18 schreef JZweeds het volgende:
[..]
Is je aversie tegen Zweden (en dus ook Detroit met al hun Zweden) zo groot dat je ze achter Slowakije plaatst? (Zelfde geldt overigens ook voor de USA en Finland. Slowakije heeft Hossa, Meszaros, Gaborik, Svatos (die prutser volgens jou) en Chara en voor de rest niet veel. Gaat goalie Budaj ze redden?
Zweden heeft oa: Forsberg, Lundqvist, Ohlund, Norstrom, Lidstom, Zetterberg, de Sedins, Näslund, Modin, Alfredsson, Sundin.
Mijn voorspelling (enigzins bevooroordeeld):
1.Zweden
2.Tsjechie
3. Canada
.
.
.
4. Rusland
5.Finland
6.USA
7.Slowakije
Je hebt nog een maand. Tijd zat om rosters te doorspitten.quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:45 schreef borisz het volgende:
Ik ken de regels wel maar verder niet echt spelers ofzo.
dat spel heb ik geinstalleerd:P al een paar maanden geleden, tis een tijd geleden dat ik het gespeeld hebquote:Op woensdag 11 januari 2006 14:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je hebt nog een maand. Tijd zat om rosters te doorspitten.OF makkelijker: snel NHL06 installeren, een paar seizoenetjes spelen en je bent ook redelijk up-to-date.
Anderen hebben meer ervaring, maar Ovechkin jaagt verdedigers met zijn aggresieve stijl en uitrusting de meeste angst aan.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:13 schreef popolon het volgende:
Aanvallend zit 't bij de Russen wel snor.
Verdedigend moet nog blijken.
Onder aanvoering van Ovechkin is wat overdreven, voor een rookie doet ie het heel erg goed maar de Russen hebben zeker veel spelers met 'iets' meer ervaring.
Робокопquote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:29 schreef Hawk het volgende:
[..]
Anderen hebben meer ervaring, maar Ovechkin jaagt verdedigers met zijn aggresieve stijl en uitrusting de meeste angst aan.
Hockeyspelers kennen geen angst.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:29 schreef Hawk het volgende:
[..]
Anderen hebben meer ervaring, maar Ovechkin jaagt verdedigers met zijn aggresieve stijl en uitrusting de meeste angst aan.
quote:
Ik ben normaal niet zo'n grote fan van Rusland, maar vanwege Ovechkin, en natuurlijk Kovalchuk de goalmeester en Datsyuk de stickhandlemeester ben ik bij deze spelen toch maar voor Rusland. ZEKER als Ovechkin die helm gaat dragenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:51 schreef Hawk het volgende:
Russia comes out firing / Russia's Turin team loaded with NHL stars![]()
![]()
"We have chosen only the best of the best," Russia's general manager Pavel Bure told a news conference after he announced the 23-man squad on Friday.
Bij het laatste WK verloor Rusland (heel controversieel, met opzichtige tegenwerking van de scheidsrechter ) van Canada, maar speelde ze wel het beste ijshockey van allemaal.
Ik hoop weer ouderwets aanvallend vuurwerk te zien met Rusland en alles onder aanvoering van Robocop oftewel Ovechkin![]()
[afbeelding]
Als ze geen tand missen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:21 schreef MissX het volgende:
ijshockey spelers zijn vaak wel lekker
oja het spelletje vind ik ook wel leuk om te zien
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Als ze geen tand missen.
Wat veel wel hebben, of een kunstgebitje.
Miss, vroeg me even af hoe 't met je wasquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:28 schreef MissX het volgende:
[..]
popolon
ja een tand missen is toch sexy, dat geeft hun ruwe kant weer.
En als ze er teveel missen heb je kunstgebitten, voel je niets van
goedquote:Op zaterdag 14 januari 2006 05:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Miss, vroeg me even af hoe 't met je was
Gelijk heb je, de ruige jongens zijn de beste.
Mooi.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:53 schreef MissX het volgende:
[..]
goedlang niet gesproken
maar de mods worden vast boos als het zoveel offtopic gaat, dus ijshockey jij tegenwoordig ook daar in de states toevallig![]()
Ik zal nog eens vaker een oogje toeknijpen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Die mods in SPT zijn er toch nooit.
Nee die zijn er inderdaad niet zo heel veel, maar we houden het altijd netjesquote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:10 schreef popolon het volgende:
Die mods in SPT zijn er toch nooit.
Ga regelmatig naar 't ijshockey hier (AHL) en heel soms naar een NHL wedstrijd.
Niet zo vaak hoor, nog maar twee keer bij de Red Wings geweest (is ook 2.5 uur rijden), vanavond wel weer naar de Grand Rapids Griffins, zal eens kijken of ik wat foto's kan maken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:56 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Nee die zijn er inderdaad niet zo heel veel, maar we houden het altijd netjes.
Ga je naar NHL-wedstrijden ? Gooi een keer een foto van zo`n kleine show in het begin van een NHL-wedstrijd in je fotoboek dan. Kan ze ook op internet opzoeken, maar dat is minder leuk dan die van een user zelf.
Dat doe ik zelfs in Nederland regelmatigquote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:15 schreef RemcoW85 het volgende:
2,5 uur rijden voor 1 wedstrijd is inderdaad niet iets om om de avond te doen
quote:Op zondag 15 januari 2006 00:24 schreef WasQ het volgende:
[..]
Dat doe ik zelfs in Nederland regelmatig
Heerenveen wel zeker?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar Detroit is nou niet echt een stad waar je heen gaat omdat 't zo mooi is.
[NHL] - Season 2005/06 - Deel 5quote:Op zondag 15 januari 2006 04:14 schreef Carterman het volgende:
Dat is eigenlijk wel jammer, dat Mario niet mee doet. Kovalev blijft een grootheid. Hoe zit het eigenlijk met Darius Kasperaitis (of hoe spel je dat?), doet die nog mee? En Jagr? Ik ben er een tijdje uit geweest, de laatste keer dat ik echt het ijshockey volgde was tijdens de hegenomie van de Penguins. Die zijn ver afgezakt heb ik begrepen.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:15 schreef RemcoW85 het volgende:
Ik heb nooit geweten dat je in de US woonde, daar kom ik dus ook net een half uur geleden achter. Jou ritje naar de Red Wings is inderdaad vrij lang, moet je een keer echt een avondje uit van maken als je er heen gaat, lijkt me dan iets beter. 2,5 uur rijden voor 1 wedstrijd is inderdaad niet iets om om de avond te doen
Waarom wel?quote:
Lijkt dat ook echt op ijshockey? of is het een soort kunstschaatsen met stick en puck?quote:
Volgens mij was Curling ontworpen om deelname van vrouwen op de winterspelen te rechtvaardigen, maar doen er daardoor ook vrouwen mee aan andere disciplines.... zoals ijshockey.quote:
Ik hoop het.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:33 schreef popolon het volgende:
Kan Canada dit jaar weer het goud pakken?
quote:Olympische ijshockeyer op doping betrapt
Uitgegeven: 20 januari 2006 10:34
Laatst gewijzigd: 20 januari 2006 10:34
TORONTO - De Amerikaanse ijshockeyer Bryan Berard is bij een dopingcontrole door het Amerikaanse antidopingbureau USADA in november positief bevonden op nandrolon. De 28-jarige verdediger behoorde tot de Amerikaanse selectie voor de Olympische Spelen volgende maand in Turijn.
Berard was als olympiër actief in 1998 in Nagano. De speler van Blue Jackets Columbus is door de Noord-Amerikaanse profliga NHL niet gestraft. De NHL hanteert namelijk alleen eigen reglementen.
Wel is hij voor twee jaar geschorst voor alle competities van de nationale Amerikaanse ploeg, die valt onder de wereldijshockeyfederatie en het internationaal olympisch comité.
Die was idd wel leuk jaquote:Op zondag 22 januari 2006 17:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Net een erg interessante reportage over ijshockey op de OS gezien op de BBC.
Ging over de komst van de Sovjet-Unie als full-time profs tegen de amateurs van de andere landen op de OS's na de oorlog. De trots van de Tsjechen vs de Sovjet-Unie/Russen op de verschillende Spelen. Ze lieten ook een stuk zien van de College Boy's Wonder. Het Amerikaanse team dat met college kids in 1980 de OS won. Was allemaal erg interessant, ik wist alleen niet dat de NHL het pas sinds kort toelaat om de competitie stil te leggen voor de Spelen.
Krijg je toch nog gelijk via een omweg. Lehtonen heeft besloten niet mee te gaan ivm blessureleed...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:33 schreef JZweeds het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat Lehtonen niet eens in Turijn aanwezig zal zijn.
Was pas nog een hele uitzending over op ESPN, geweldig was dat.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Net een erg interessante reportage over ijshockey op de OS gezien op de BBC.
Het Amerikaanse team dat met college kids in 1980 de OS won.
Idd...een goede filmquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of je kijkt gewoon de film ´Miracle´
Is Niedermayer erbij? Jovo is ook al afgehaakt. Verder ligt het inderdaad helemaal aan ze zelf indien ze niet winnen.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:28 schreef WasQ het volgende:
Olymplische Spelen Preview
Bij deze een preview voor het ijshockeytoernooi op de Olympische Spelen. Bij elk team de sterktes, zwaktes en kansen.
Canada
Topspelers
Brodeur, Pronger, Blake, Niedermayer, Sakic, Iginla, Thornton
Kritieke punt
Overschatting van eigen kunnen mag geen rol gaan spelen. Lukt dat, dan wint Canada elke wedstrijd.
Voorspelling
Met dit team moet Canada de Spelen winnen. Zo niet, dan hebben ze het zelf verprutst.
Rusland is verdedigend te zwak voor een 2e plaats. Zelfs met zo’n offense is dat te hoog gegrepen. Verder is Khabibulin ook afwezig (geblesseerd).quote:Rusland
Topspelers
Khabibulin, Gonchar, Kovalchuk, Ovechkin, Yashin
Minpunten
- Verdediging: De verdediging is acceptabel, maar zeker niet van het niveau dat Canada haalt. Gonchar is een goede verdediger, die dit seizoen zijn niveau niet echt haalt. Verder geen echter toppers in de defensie.
- Goalie: The Bulin Wall heeft een reputatie, maar speelt dit seizoen bij het matige Chicago niet werelds. Hij zal echter toch een hoop werk te doen krijgen.
Voorspelling
Rusland wordt tweede, in een spannende finale delven ze het onderspit tegen Canada.
Ik schat Tsjechie veel hoger in. Zeer sterk team dat het Canada erg moeilijk kan maken. Vooral de teamspirit zal ervoor zorgen dat Canada, dat het altijd moeilijk heeft tegen de Tsjechen, problemen gaat krijgen.quote:Tsjechië
Pluspunten
- Goalies: Hasek (41) is een levende legende. En hij speelt dit seizoen fenomenaal. Er is geen speler die geen respect heeft voor the Dominator. Vokoun is een goede backup.
- Teamwork: Tsjechië zet altijd een goede prestatie neer door hard te werken.
- Jagr: Topscorer in de NHL, hij draait een topseizoen en zal van grote waarde zijn voor de Tsjechen.
Voorspelling
Tsjechië lijkt niet genoeg in huis te hebben om te winnen, maar een derde plek moet haalbaar zijn.
Näslund zal er niet bij zijn. Hij is vervangen door Homer. Dat is volgens mij geen verslechtering. Näslund heeft nooit echt wat laten zien voor de Tre Kronor en Holmströms aanwezigheid was sowieso noodzakelijk. Qua offense hoeft Zweden voor niemand onder te doen, de defense is wat dunnetjes, zeker nu Detroit ze heeft misleid en Kronwall niet mee doet. Maar met Lidström, Ohlund en Norstrom en hopelijk toch nog Kronwall hebben ze een top 4 die goed genoeg is en veel speeltijd kan pakken.quote:Zweden
Topspelers
Lundqvist, Lidström, Näslund, Forsberg, Sundin, Alfredsson
Pluspunten
- Aanval: met Forsberg, Alfredsson en Näslund zou Zweden een geniale eerste lijn hebben, alhoewel het niet zeker is dat Alfredsson naast Forsberg wordt gezet. De Sedin-tweeling weet elkaar ook altijd te vinden.
- Goalie: eindelijk heeft Zweden ook een goalie van wereldformaat. Henrik Lundqvist heeft een geweldig rookie-seizoen in New York (Rangers).
Minpunten
- Fysiek: Zweden lijkt niet genoeg fysieke power te hebben, zeker in de verdediging.
- Breedte: Ondanks een paar geweldige spelers, zijn er ook spelers geselecteerd die niet meekunnen op wereldniveau.
Kritieke punt
Als de inzet en de wil er is, kan Zweden voor een aantal grote verrassingen zorgen. De wil en inzet is echter niet helemaal vanzelfsprekend.
Voorspelling
Zweden vecht met Tsjechië en de VS om de derde plek, die ze best kunnen halen.
De VS komt gewoon kwaliteit te kort op dit niveau.quote:Verenigde Staten
Minpunten
- Leeftijd: DiPietro is met zijn 24 jaar de jongste Amerikaan in de selectie. Captain Chelios is 44.
- Kwaliteit: Over de breedte zit het wel goed, maar echte topspelers ontbreken in de selectie van de VS. Chris Conroy is de hoogst geplaatste Amerikaan op de topscorerslijst, en hij komt maar net bij de 25 meest productieve spelers.
De afwezigheid van Kiprusoff en Lehtonen is natuurlijk een enorme aderlating voor de Finnen. Ze zullen dus ook niet verder komen dan de kwartfinales.quote:Finland
Minpunten
- Goalies: Had bij de pluspunten gemoeten, maar Kiprusoff en Lehtonen hebben zich allebei teruggetrokken, waardoor Niitymaki het klusje in zijn eentje zal moeten klaren.
Kritieke punt
Niitymaki moet in bloedvorm zijn, wil Finland een kans op een medaille maken.
Voorspelling
Finland gaat het niet redden. Een zesde plek is waar ik ze voorspel uit te komen.
Slowakije zou kunnen verrassen in een kwartfinale, maar de kans hierop lijkt me, afhankelijk van wie ze daar tegenkomen, niet erg groot.quote:Slowakije
Voorspelling
De goalies krijgen het niet op hun heupen en Slowakije wordt teleurstellend zevende.
Na de top 7 is er inderdaad een enorm gat.quote:Mijns inziens komt er nu een groot gat, en volgen hieronder de zwakkere broeders (op papier)
Zwitserland
Voorspelling
Net geen laatste, maar dan ook echt net niet.
Niedermayer is geloof ik nog niet zeker...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:29 schreef JZweeds het volgende:
[..]
Is Niedermayer erbij? Jovo is ook al afgehaakt. Verder ligt het inderdaad helemaal aan ze zelf indien ze niet winnen.
De afwezigheid van Khabibulin is een aderlating. Rusland is inderdaad verdedigend te zwak voor een tweede plaats, maar aanvallend te sterk voor een tweede plaats. Het is slechts een voorspelling, en ik zie Tsjechië idd wel in staat om Rusland voorbij te gaan...quote:Rusland is verdedigend te zwak voor een 2e plaats. Zelfs met zo’n offense is dat te hoog gegrepen. Verder is Khabibulin ook afwezig (geblesseerd).
Hasek is zo'n beetje de beste goalie in de NHL op het moment, al doet Vokoun het ook fantastisch. Hasek zou mijn voorkeur genieten, zeker omdat hij in 98 zo'n beetje in zijn eentje goud haalde voor Tsjechië (al is dat wat te negatief tov de rest)quote:Ik schat Tsjechie veel hoger in. Zeer sterk team dat het Canada erg moeilijk kan maken. Vooral de teamspirit zal ervoor zorgen dat Canada, dat het altijd moeilijk heeft tegen de Tsjechen, problemen gaat krijgen.
Verder is het onzeker of Hasek de 1e goalie is. Vokoun doet het zeker niet slechter dan Hasek.in de NHL en men schijnt een lichte voorkeur te hebben voor hem. Het zal waarschijnlijk afhangen van de wedstrijden in de 1e ronde.
Naslund, tja, in potentie een van de beste Zweden, maar in het nationaal team matig. Beetje Seedorf-verhaal. Ik denk dat Zweden het gaat verliezen op fysieke kracht.quote:Näslund zal er niet bij zijn. Hij is vervangen door Homer. Dat is volgens mij geen verslechtering. Näslund heeft nooit echt wat laten zien voor de Tre Kronor en Holmströms aanwezigheid was sowieso noodzakelijk. Qua offense hoeft Zweden voor niemand onder te doen, de defense is wat dunnetjes, zeker nu Detroit ze heeft misleid en Kronwall niet mee doet. Maar met Lidström, Ohlund en Norstrom en hopelijk toch nog Kronwall hebben ze een top 4 die goed genoeg is en veel speeltijd kan pakken.
Belangrijkste is echter dat ze nu eindelijk een topgoalie hebben. Jarenlang is Zweden top geweest, maar moesten ze het met Salo doen. Nu hebben ze eindelijk een goalie, het is de laatste mogelijk op (olympisch) goud van Zwedens gouden generatie dus het moet er nu maar eens uitkomen.
Zweden gaat met Tsjechie en Rusland strijden voor de 2e en 3e plaats, maar als Canada een foutje maakt dan staan deze 3 landen klaar om zelf de gouden plak op te eisen. Ik schat hier Zweden en Tsjechie iets hoger in dan Rusland.
Zwitserland is inderdaad vrij sterk. Maar omdat ze in de poule zitten bij Duitsland (waar ze niet zomaar van winnen) en het thuisteam (waar ze op papier van kunnen winnen, maar Italië zal al zijn geld op deze wedstrijd zetten denk ik), weet ik het nog niet. Moeilijk te voorspellen poule in elk geval.quote:De VS komt gewoon kwaliteit te kort op dit niveau.
[..]
De afwezigheid van Kiprusoff en Lehtonen is natuurlijk een enorme aderlating voor de Finnen. Ze zullen dus ook niet verder komen dan de kwartfinales.
[..]
Slowakije zou kunnen verrassen in een kwartfinale, maar de kans hierop lijkt me, afhankelijk van wie ze daar tegenkomen, niet erg groot.
[..]
Na de top 7 is er inderdaad een enorm gat.
Wil alleen even opmerken dat Zwitserland volgens mij veel sterker is dan je denkt. Ik zie Zwitserland strijden om de 8e plaats samen met Duitsland. IJshockey is enorm populair aan het worden in Zwitserland en er zit daar ook enorm veel geld. De jongere Zwitserse teams worden sterker en sterker en wellicht kan ook het team dat nu aanwezig is op de OS al voor een kleine verrassing zorgen en de kwartfinales halen door Duitsland en Italië achter zich te houden.
quote:USA:
Hedican replaces Aaron Miller
Enige sport die ik de moeite waard vindt op de Olympische winterspelen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:23 schreef Remzz het volgende:
De enige wintersport waar ik eigenlijk helemaal niets mee heb
Hebben wij t weer gedaanquote:From the frozen ponds of Europe to the Miracle on Ice in Lake Placid, read on for a crash course/refresher on the Olympic ice hockey tournament. Blame it on the Dutch. We will in any case. Hockey (from the middle French "hocquet", meaning "stick") in one form or another dates back to Biblical times, but the cold weather variety is documented by numerous paintings and lithographs depicting men with sticks on the frozen lakes and ponds of Belgium and Holland in the 16th and 17th Centuries.
Milan Hejdukquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
wie is de Duke?
Ijshockeyers gaan lang mee waar zou dat toch door komen Mooie posts WasQ, zie al uit naar de wedstrijdenquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:20 schreef WasQ het volgende:
44... Wel net jarig geweest, maar toch... Ik zie Dennis Bergkamp over 8 jaar niet meer voetballen
Niedermayer gaat dus niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:41 schreef WasQ het volgende:
[..]
Niedermayer is geloof ik nog niet zeker...
[..]
Gokschandaal.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:32 schreef truStie het volgende:
Ik vat hem niet helemaal, wat is er nou met Gretzky aan de hand ?? (in het nederlands graag)
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 07:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Gokschandaal.![]()
[afbeelding]
Ovechkin moves
A must see, big time.
Tering zeker een must see. Heb nu al zin om ijshockey te kijken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 07:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Ovechkin moves
A must see, big time.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 07:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Gokschandaal.![]()
[afbeelding]
Ovechkin moves
A must see, big time.
Je zou het anders verwachten bij vrouwen....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:36 schreef popolon het volgende:
Ja raar, die jerseys zijn ook altijd 10 maten te groot.
Vind je , zijn ze wel erg kleinquote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zo van afstand lijken het net kerels
Ik was Ovechkin aan het zoekenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zo van afstand lijken het net kerels
Is de OS voor jou een beetje te volgen qua tijden?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:48 schreef popolon het volgende:
Dat commentaar, ik kan het me goed voorstellen dat het irritant is.
Coach van Zweden lijkt Louis van Gaal wel.
Hockey is allemaal live, voor de rest is er op verschillende zenders alles een beetje door elkaar.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:50 schreef MissX het volgende:
[..]
Is de OS voor jou een beetje te volgen qua tijden?
Dat is wel relaxed dan, uitgebreide samenvattingen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Hockey is allemaal live, voor de rest is er op verschillende zenders alles een beetje door elkaar.
En ja, 6 uur vroeger.
's Avonds op NBC van 8 tot 12 een grote samenvatting van de dag.
Wat kosten ze eigenlijk?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:17 schreef truStie het volgende:
Kheb al kaartjes voor Finland - Duitsland (beter dan niks) en voor de Kwartfinale op de 22ste 20:30, game 33 dus. Ben benieuwd wie er in die kwartfinale staan, kan nergens vinden wie er kans op maken iig.
Ja, woensdag beginnen de Olympische Spelen pas echt!quote:Op maandag 13 februari 2006 15:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dus woensdag begint het feest?
Op de dag dat ik vrij ben gelijk een paar leuke wedstrijden. Kan totaal niet wachtenquote:Op maandag 13 februari 2006 15:17 schreef fanneke het volgende:
[..]
Ja, woensdag beginnen de Olympische Spelen pas echt!![]()
quote:Op maandag 13 februari 2006 15:20 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Op de dag dat ik vrij ben gelijk een paar leuke wedstrijden. Kan totaal niet wachten.
Mooi man.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:05 schreef truStie het volgende:
Euh die kaartjes van Finland - Duitsland kosten 80,00 per stuk (A - Stands seated). En voor die kwartfinale met nog niet bekende teams 150,00 per stuk (A - Stands seated). Uiteraard zijn er ook nog goedkopere kaartjes.
w00t!!quote:Op maandag 13 februari 2006 19:54 schreef WasQ het volgende:
De kogel is door de kerk! Forsberg gaat WEL naar Turijn. Goed nieuws voor elke ijshockeysupporter. De vraag is of hij de eerste twee wedstrijden in actie komt...
quote:Op maandag 13 februari 2006 23:57 schreef Bjoro het volgende:
ook zo aan het genieten van het dames-toernooi, fanneke ?![]()
Finland was erg goed, maar na het afhaken vann hun beste goalies en de helft van de defense acht ik een medaille onbereikbaar.quote:Op maandag 13 februari 2006 17:21 schreef truStie het volgende:
Finland zien jullie dus wel als een goed land? Hmm misschien was het toch een goede keus van me pa om daar kaartjes voor te kopen
Ik vind het maar chaotisch.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:20 schreef teamlead het volgende:
Italie tegen Rusland (dames) is tot nu toe best leuk om naar te kijken
quote:18:35 IJSHOCKEY
Olympische Winterspelen Turijn (Italië) Groepswedstrijden mannen Duitsland-Tsjechië (19:15)
21:45 IJSHOCKEY
Olympische Winterspelen Turijn (Italië) Rusland-Slowakije (22:15)
22:15 IJSHOCKEY
Olympische Winterspelen Turijn (Italië) Groepswedstrijden mannen Letland-Verenigde Staten (23:30)
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:21 schreef popolon het volgende:
Ik zie die tijden die erachter staan namelijk, als dat eindtijden zijn dan zijn het samenvattingen.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:27 schreef popolon het volgende:
De regels zijn trouwens wel erg soft vergeleken met NHL.
Je mag niet eens vechten.
Fightingquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Niet vechten? En wat als je dat wel doet?
Wat sneuquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Fighting
# NHL players are penalized five minutes for fighting.
# Players fighting in Olympic hockey receive a match penalty and are ejected from the game.
Eerst die Zweedse Red Wings heropvoeden dan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:44 schreef JZweeds het volgende:
Hoezo sneu? Gewoon de Europese (althans de Zweedse) regels wat meer volgen. Hebben we iets meer kans de Canadezen te verslaan.
Pff verkracht de sport ff ofzoquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Fighting
# NHL players are penalized five minutes for fighting.
# Players fighting in Olympic hockey receive a match penalty and are ejected from the game.
Ik zag schaatsenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:05 schreef Ambrosius het volgende:
Vrouwenijshockey nu op BBC2.
quote:Russische en Italiaanse vrouwen kunnen niet schaatsen en ijshockeyen
VOGELTJESDANS OP IJS
TURIJN, woensdag
IJshockey is een mannensport. Dat werd wel duidelijk na een bezoek aan het Torino Esposizioni, waar de vrouwenwedstrijd Italië-Rusland vooral een kwestie was van vallen en opstaan. De dames hadden al moeite genoeg om op de been te blijven, laat staan de puck te raken, en dat leidde veelal tot hilarische taferelen.
De ijshal, gelegen aan de boorden van de Po, was vooral gevuld met schoolkinderen, die het gepruts nog wel konden waarderen. Het hoogtepunt vond na afloop plaats. De speelsters van het Italiaanse team, die zojuist met 5-1 hadden verloren, gingen toen handtekeningen aan hun tegenstanders vragen…Nou kunnen die er ook niet zo veel van. Rusland had na twee eerder verloren duels een doelsaldo van 1-15 en dat van Italië bedraagt nu al 1-32.
Al na precies 24 seconden verdwenen alle speelsters van het ijs en dat had eigenlijk zo moeten blijven. De meesten hadden op dat moment nog geen puck aangeraakt, maar het was kennelijk tijd om te wisselen. Ook de scheidsrechters waren vrouwen. Tenminste, dat stond op de opstellingen die de pers voor de wedstrijd in handen kreeg geschoven. Ze hadden helmen op en botsten nogal eens tegen de speelsters aan. Waarschijnlijk omdat ook zij moeite hadden met schaatsen. Overigens kreeg de Canadese coach gisteren veel e-mail van teleurgestelde Italianen. Geen felicitaties na de 16-0 overwinning, maar slechts boze reacties. Of hij het nou leuk had gevonden om het gastland zo te vernederen. En dat zo’n uitslag slecht was voor de sport en de Spelen. „Wij hebben alleen onze sportieve plicht gedaan”, was het resolute antwoord.
Intussen moet het vrouwenijshockey zich ernstig zorgen gaan maken. Gevreesd wordt dat deze ’sportieve’ discipline van de olympische kalender gaat verdwijnen, zoals het IOC vorig jaar al het honkbal en softbal van de lijst van Zomerspelen schrapte. Want voordat er hier door de dames ook maar één poging werd gedaan om een puck te raken, staat al vast dat Canada en Amerika de finale zullen gaan spelen. Die twee landen steken al vele jaren met kop en schouders boven de rest uit en daar komt geen verandering in.
Hoge kosten in de ijshallen en wereldwijd een zeer geringe belangstelling van publiek versterken de vrees bij de vrouwen, dat het olympisch ijshockey sinds Nagano ’98 zijn langste tijd heeft gehad, al zal het Vancouver in 2010 nog wel overleven omdat daar de olympische kampioen is gehuisvest. De Canadese veterane Danielle Goyette, steunpilaar in het team sinds begin jaren negentig en de Canadese vlaggendraagster tijdens de openingsceremonie, vertelde: „Het gat tussen de Noord-Amerikaanse speelsters en de rest van de wereld wordt niet kleiner en dat is zorgelijk. Vrouwenijshockey is pas aantrekkelijk als twee teams aan elkaar gewaagd zijn.
Haar team had in groep A na drie wedstrijden een doelsaldo van 28-0, en dan hadden de meeste vrouwen het nog rustig aan gedaan. Italië-Rusland was gisteren van een volstrekt ander niveau. Het Italiaanse team stond praktisch nooit volledig op het ijs, omdat er altijd wel iemand naar de strafbank werd verwezen wegens hooking of tripping. Het was allemaal onkunde en soms vielen ze gewoon per ongeluk boven op een tegenstander. De speaker trachtte het sfeertje op te hemelen, en dat lukte aardig, omdat de schoolkinderen, zwaaiend met hun Italiaanse vlaggetjes, precies deden wat hij zei. Ook op de videoschermen verschenen teksten als ’clap your hands’. Daarop verscheen ook regelmatig het woord ’powerplay’, maar dat sloeg dus nergens op. Het schaatsen was voor velen immers al moeilijk genoeg…
Toen een Russische speelster na een zware val met een brancard – een soort slede – van het ijs werd getrokken, kwam de Russische vrouwelijke arts ook nog even het ijs op. Ze had geen schaatsen aan, maar hoge hakken en moest zich aan een van de speelsters vasthouden om het slachtoffer te bereiken. Ook dat was een koddig gezicht, vooral om tijdens die onderbreking de muziek van de vogeltjesdans uit de luidsprekers klonk…
quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:40 schreef WasQ het volgende:
Even voor de volledigheid:
11.35 uur: Kazakhstan - Zweden
13.05 uur: Italië - Canada Live op ARD
15.35 uur: Zwitserland - Finland
17.05 uur: Duitsland - Tsjechië Live op ARD
20.05 uur: Slowakije - Rusland Live op ARD
21.05 uur: Letland - Verenigde Staten Live op ARD
Ja, NOS zendt al meteen Kazachstan - Zweden uit op de livestreamsquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:52 schreef TrustNo het volgende:
Dat van de dames deel ik volledig
Zijn er trouwens live streams zodat ik vanaf mijn PC kan kijken.?
Hoe kom je bij die livestreamsquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:52 schreef Caws het volgende:
[..]
Ja, NOS zendt al meteen Kazachstan - Zweden uit op de livestreams
http://www.nos.nl/winterspelen2006/voorpagina/index.html en dan rechtsonder dat blok: Live beelden vanuit Turijn, werkt wel alleen met IEquote:
Moet je je ondertitel niet veranderen in Shaibu!Shaibu! ?quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:40 schreef WasQ het volgende:
Vrouwen ijshockeyquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:49 schreef TheVulture het volgende:
IJshockey bij de dames interesseert me trouwens geen ene fuck, hebben meer mensen dat?
Daar zal ik niet op rekenen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:04 schreef Jasza het volgende:
Canada tegen Italie, wtf doet Italie op dit toernooi. Dit word zo'n pakslaag
Mja ok maar Canada is toch vrij sterkquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:06 schreef Hawk het volgende:
[..]
Daar zal ik niet op rekenen.
Italie is zo slecht nog niet. Een heleboel Amerikanen en Canadezen van Italiaanse afkomst.
Mazzelaar, dat kan ik dus helaas niet dus zal het via me pc moeten kijkenquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb de stream al full screen op mijn tv
Zweden(bijna allemaal NHL'ers) heeft natuurlijk een veel hoger niveau dan Kazachstan, met als enige NHL-speler de overgewaardeerde Nik Antropovquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:40 schreef TheVulture het volgende:
Kazachstan heeft toch best een redelijk niveau eigenlijk of niet?
ok, maar Kazachstan is toch ook geen kanonnenvoer lijkt mequote:Op woensdag 15 februari 2006 11:41 schreef Caws het volgende:
[..]
Zweden(bijna allemaal NHL'ers) heeft natuurlijk een veel hoger niveau dan Kazachstan, met als enige NHL-speler de overgewaardeerde Nik Antropov
Ze hebben zich als laatste geplaatst voor de Spelenquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
ok, maar Kazachstan is toch ook geen kanonnenvoer lijkt me
en Jonssonquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:47 schreef WasQ het volgende:
Tjarnqvist, assist Holmstrom... lijkt me...
Beide thnx...quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:50 schreef Cart_man het volgende:
Op de streams van de NOS.
.
http://www.nos.nl/winterspelen2006/voorpagina/index.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |