quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 13:29 schreef JZweeds het volgende:[..]
Is Niedermayer erbij? Jovo is ook al afgehaakt. Verder ligt het inderdaad helemaal aan ze zelf indien ze niet winnen.
Niedermayer is geloof ik nog niet zeker...
quote:
Rusland is verdedigend te zwak voor een 2e plaats. Zelfs met zo’n offense is dat te hoog gegrepen. Verder is Khabibulin ook afwezig (geblesseerd).
De afwezigheid van Khabibulin is een aderlating. Rusland is inderdaad verdedigend te zwak voor een tweede plaats, maar aanvallend te sterk voor een tweede plaats. Het is slechts een voorspelling, en ik zie Tsjechië idd wel in staat om Rusland voorbij te gaan...
quote:
Ik schat Tsjechie veel hoger in. Zeer sterk team dat het Canada erg moeilijk kan maken. Vooral de teamspirit zal ervoor zorgen dat Canada, dat het altijd moeilijk heeft tegen de Tsjechen, problemen gaat krijgen.
Verder is het onzeker of Hasek de 1e goalie is. Vokoun doet het zeker niet slechter dan Hasek.in de NHL en men schijnt een lichte voorkeur te hebben voor hem. Het zal waarschijnlijk afhangen van de wedstrijden in de 1e ronde.
Hasek is zo'n beetje de beste goalie in de NHL op het moment, al doet Vokoun het ook fantastisch. Hasek zou mijn voorkeur genieten, zeker omdat hij in 98 zo'n beetje in zijn eentje goud haalde voor Tsjechië (al is dat wat te negatief tov de rest)
quote:
Näslund zal er niet bij zijn. Hij is vervangen door Homer. Dat is volgens mij geen verslechtering. Näslund heeft nooit echt wat laten zien voor de Tre Kronor en Holmströms aanwezigheid was sowieso noodzakelijk. Qua offense hoeft Zweden voor niemand onder te doen, de defense is wat dunnetjes, zeker nu Detroit ze heeft misleid en Kronwall niet mee doet. Maar met Lidström, Ohlund en Norstrom en hopelijk toch nog Kronwall hebben ze een top 4 die goed genoeg is en veel speeltijd kan pakken.
Belangrijkste is echter dat ze nu eindelijk een topgoalie hebben. Jarenlang is Zweden top geweest, maar moesten ze het met Salo doen. Nu hebben ze eindelijk een goalie, het is de laatste mogelijk op (olympisch) goud van Zwedens gouden generatie dus het moet er nu maar eens uitkomen.
Zweden gaat met Tsjechie en Rusland strijden voor de 2e en 3e plaats, maar als Canada een foutje maakt dan staan deze 3 landen klaar om zelf de gouden plak op te eisen. Ik schat hier Zweden en Tsjechie iets hoger in dan Rusland.
Naslund, tja, in potentie een van de beste Zweden, maar in het nationaal team matig. Beetje Seedorf-verhaal. Ik denk dat Zweden het gaat verliezen op fysieke kracht.
quote:
De VS komt gewoon kwaliteit te kort op dit niveau.
[..]
De afwezigheid van Kiprusoff en Lehtonen is natuurlijk een enorme aderlating voor de Finnen. Ze zullen dus ook niet verder komen dan de kwartfinales.
[..]
Slowakije zou kunnen verrassen in een kwartfinale, maar de kans hierop lijkt me, afhankelijk van wie ze daar tegenkomen, niet erg groot.
[..]
Na de top 7 is er inderdaad een enorm gat.
Wil alleen even opmerken dat Zwitserland volgens mij veel sterker is dan je denkt. Ik zie Zwitserland strijden om de 8e plaats samen met Duitsland. IJshockey is enorm populair aan het worden in Zwitserland en er zit daar ook enorm veel geld. De jongere Zwitserse teams worden sterker en sterker en wellicht kan ook het team dat nu aanwezig is op de OS al voor een kleine verrassing zorgen en de kwartfinales halen door Duitsland en Italië achter zich te houden.
Zwitserland is inderdaad vrij sterk. Maar omdat ze in de poule zitten bij Duitsland (waar ze niet zomaar van winnen) en het thuisteam (waar ze op papier van kunnen winnen, maar Italië zal al zijn geld op deze wedstrijd zetten denk ik), weet ik het nog niet. Moeilijk te voorspellen poule in elk geval.
We zien wel wat het wordt. We zullen er allebei naast zitten waarschijnlijk. Maar dat maakt het alleen maar leuk!