Jump | maandag 9 januari 2006 @ 17:45 |
Algemene vragen: quote: Tips voor netwerken quote: Handige links quote:Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txt Indien er wijzigingen moeten doorgevoerd worden aan de OP, meldt in dit topic, of mail naar e-mailadres in men profiel. [ Bericht 1% gewijzigd door Jump op 09-01-2006 19:03:48 ] | |
shaun81 | maandag 9 januari 2006 @ 17:52 |
en deel 7 alweer | |
meranto | maandag 9 januari 2006 @ 18:04 |
Wellicht interessant voor het aanleggen van knooppunten (welliswaar voor snelwegen): http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Knooppunt Aangezien hier veel onderzoek naar is gedaan voor de beste doorstroming enzo | |
Drumpie | maandag 9 januari 2006 @ 18:16 |
mooi | |
StephanL | maandag 9 januari 2006 @ 18:23 |
Cool, wist niet dat je het spel kon downoaden | |
RvdLinden | maandag 9 januari 2006 @ 18:45 |
hey mensen, het lukt met niet om het te installeren, ik krijg melding over registry? hoe kan ik dat verhelpen of hoe moet ik het anders doen? | |
KieWie | maandag 9 januari 2006 @ 18:51 |
Sowieso alvast bedankt voor de downloadlink! Ga er gelijk weer eens aan beginnen | |
StephanL | maandag 9 januari 2006 @ 18:52 |
quote:Heb ik nu ook je moet het downloaden vanaf, daar zit een patch bij En dan voortaan opstarten via de patch bestand, ander blijft die het geven. http://download.transporttycoon.net/files/ttd-win.zip [ Bericht 24% gewijzigd door StephanL op 09-01-2006 19:10:41 ] | |
michiel- | maandag 9 januari 2006 @ 18:53 |
Dat is wel heel gaaf, dat het spel 'gratis' wordt aangeboden, incl. tools om het onder WindowsXP te laten werken. Ga het gelijk proberen .. hopelijk geen 'registry' errors zoals hierboven. | |
Jump | maandag 9 januari 2006 @ 19:03 |
Ow, staat dat linkje er nog in Dat gaat peristilus me niet graag zien doen (abandonware enzo) | |
Jump | maandag 9 januari 2006 @ 19:05 |
Ooh, voor die register fouten: http://users.tt-forums.net/shadow/ De eerste download | |
allardh | maandag 9 januari 2006 @ 19:07 |
Ik hbe het geïnstalleerd, maar ik kan alleen ttdpatchw.exe gebruiken om het spel op te starten, alleen dan krijg ik 'm niet fullscreen. Wat moet ik doe n omd at wel te krijgen? De andere bestanden zeggen allemaal dat ik een verkeerde cd heb. Geweldig spel dit trouwens . | |
Jump | maandag 9 januari 2006 @ 19:09 |
TTDPatch resolutie kan je wijzigen via de ttdpatchw.cfg. Welke versie gebruik je, de 2.0 of de alpha versies? | |
allardh | maandag 9 januari 2006 @ 19:13 |
Ik kan het niet vinden in de config... E hoe kom ik erachter welke versie ik heb? Ik heb gewoon het eerste linkje gepakt dat er net stond en toen ben ik naar Setup gegaan. In de map waar ik het geïnstalleerd heb, klik ik nu dat ttdpatchw.exe aan. | |
Et-Cetera | maandag 9 januari 2006 @ 19:56 |
Belachelijk dat hier geen links mogen staan van spellen die je bewust gratis mag downen.. In andere topics zag ik links van GTA en GTA2 voorbij komen die wel mochten blijven staan? | |
allardh | maandag 9 januari 2006 @ 20:05 |
Om de minuut gaat mijn trein kapot en ook mijn bussen hebben telkens 'break-down', wat doe ik mis? Ik heb 'm trouwens nog niet in fullscreen . | |
Et-Cetera | maandag 9 januari 2006 @ 20:27 |
Heb je de breakdowns op high staan ofzo, bij difficulty settings? | |
allardh | maandag 9 januari 2006 @ 20:29 |
Ik zet 'm wel ff op none . | |
Et-Cetera | maandag 9 januari 2006 @ 20:34 |
Ik geef mn treintjes altijd opdracht om na een rondje ff een depot binnen te rijden.. Dat scheelt ook wel | |
Ou-Tannu | maandag 9 januari 2006 @ 20:35 |
quote:kweenie als TTD al officieel te downloaden is.. OpenTTD is het wel echter daarvoor heb je nog de originele versie voor nodig Voor de mensen die OpenTTD spelen.. ik draai een dedicated server hier.. melden op irc voor IP | |
Et-Cetera | maandag 9 januari 2006 @ 20:40 |
irc? | |
Ou-Tannu | maandag 9 januari 2006 @ 20:43 |
quote:ja irc.fok.nl moet je alleen ff zoeken waar ik at that point uithang | |
Jump | maandag 9 januari 2006 @ 20:46 |
quote:#dig meestal? | |
Ou-Tannu | maandag 9 januari 2006 @ 20:47 |
quote:is dat SPAM? | |
allardh | maandag 9 januari 2006 @ 21:05 |
Wat is een leuk level om mee te beginnen? | |
RvdLinden | maandag 9 januari 2006 @ 21:46 |
ik vind het een waardeloos programma.. sorry, maar ik krijg ten eerste geen geluid en het is niet fullscreen. en roller coaster tycoon is beter speelbaar | |
Peter | maandag 9 januari 2006 @ 23:35 |
quote:maar dit is veel leuker | |
MaxMark | dinsdag 10 januari 2006 @ 00:51 |
Misschien leuk om de OP te vernieuwen met bijvoorbeeld wat leuke plaatjes uit het vorige topic? Plaatjes waarin je de verschillen tussen TTD/X en OpenTTD/TTDPatch kunt zien | |
MaxMark | dinsdag 10 januari 2006 @ 00:53 |
quote:Deze spellen zijn vrijgegeven door de makers, Rockstar | |
JapyDooge | dinsdag 10 januari 2006 @ 00:57 |
quote:1. www.openttd.org 2. www.openttd.org 3. gebruik dat in combinatie met de ouwe datafiles en alles draait heerlijk Succes! (lees de readme over hoe en wat) * JapyDooge draait em @ linux... | |
Nevermind | dinsdag 10 januari 2006 @ 14:13 |
Ik zag dit topic en ik heb het direct weer geïnstalleerd. Een van de leukste spellen die ik vroegah heb gespeeld Vraagje; de gemiddelde leeftijd van mijn vliegtuigen is ongeveer een jaar. Ze crashen aan een stuk door. Helikopters doen het prima, en voor de rest ook niks raars. Veel verschillende types vliegtuigen geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ik zit ergens in 1972 geloof ik. Wat gaat er mis? | |
MaxMark | dinsdag 10 januari 2006 @ 14:32 |
quote:Laat je jetvliegtuigen (die 952km p/u gaan) landen op de kleine vliegvelden misschien? Ik las ergens dat het percentage crashkans dan iets van 20% is.. | |
Gamer_V | dinsdag 10 januari 2006 @ 15:43 |
quote:Die zijn al (in ieder geval deel 1) vrijgegeven als freeware. quote: | |
Nevermind | dinsdag 10 januari 2006 @ 16:42 |
quote:Ow, inderdaad! Bedankt voor de tip | |
BrickTop | dinsdag 10 januari 2006 @ 17:13 |
quote:Het isook handig om wat grond rond je vliegveld op te kopen. Kun je later makkelijker uitbreiden naar een groter vliegveld. | |
klnvntrbyt | dinsdag 10 januari 2006 @ 17:24 |
quote:Err.. ik heb TTDPatch fullscreen en met geluid (onder Linux met Wine 0.9.5) | |
jpzegthallo | dinsdag 10 januari 2006 @ 17:28 |
Ik ga het nú spelen. | |
klnvntrbyt | dinsdag 10 januari 2006 @ 17:28 |
uit de OP:quote:Dit is al meer dan een jaar achterhaald (PBS) Misschien kun je er bij zetten dat zulke kruisingen PBS gebruikt kan worden en dat je dus geen fly-overs en tunnels nodig hebt voor relatief rustige kruisingen. De 'snelweg'knooppunten met klaverbladen etc. (die je IRL bij spoorwegen nooit ziet!) hoeven dus niet per se gebruikt te worden. En een linkje naar www.sporenplan.nl voor hoe aansluitingen er 'in het echt' uitzien is ook wel leuk (ter inspiratie) | |
Jump | dinsdag 10 januari 2006 @ 17:32 |
quote:Ik zou de OP eens moeten uitbreiden naar de nieuwe functies van TTDPatch en OpenTTD. Eens tijd moeten voor maken dit weekend | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 januari 2006 @ 18:18 |
quote:vind ik een goed idee | |
MaxMark | dinsdag 10 januari 2006 @ 18:20 |
quote: quote: | |
Nevermind | dinsdag 10 januari 2006 @ 18:50 |
quote:Ik ben zo rijk dat ik mijn tegenstanders opkoop als ze in de weg zitten. Maar bedankt voor de tips, ze crashen iig niet meer | |
klnvntrbyt | dinsdag 10 januari 2006 @ 18:59 |
quote:Ik koop altijd 75% van de aandelen, waarna mijn tegenstanders in feite 'dochterbedrijven' worden die je zelf kunt managen (TTDPatch). En als grootaandeelhouder is mijn wil de wet. | |
Nevermind | dinsdag 10 januari 2006 @ 19:05 |
quote:Ik had het inderdaad al gezien, maar kun je ze dan vertellen wat ze moeten doen? In hoeverre heb je invloed in hun beslissingen? Er is met die TTDPatch wel veel verbeterd zeg! Maakt het een stuk leuker met een moderne PC die wat meer aan kan dan toen ik vroeger TT op mijn 386 speelde | |
klnvntrbyt | dinsdag 10 januari 2006 @ 19:23 |
quote:nadat je 75% van de aandelen hebt, verandert de 'Show HQ' knop in 'Manage'. Wat er dan gebeurt is dat jij dat bedrijf volledig bestuurt en dat je alles kunt doen wat je in je eigen bedrijf ook kunt doen (behalve aandelen van het moederbedrijf kopen). Als je klaar bent met het managen van de dochteronderneming, dan kun je gewoon je eigen bedrijf weer managen. De dochteronderneming wordt dan weer bestuurd door de computer. Zie ook: Google groups [ Bericht 14% gewijzigd door klnvntrbyt op 10-01-2006 19:30:07 ] | |
Jump | dinsdag 10 januari 2006 @ 19:25 |
Kan je ook sporen op elkaar aansluiten en treinen over elkaars netwerk doen rijden daarmee? Want dat is vooral handig als je aan het maximum aantal treinen/busjes enzo zit | |
MaxMark | dinsdag 10 januari 2006 @ 19:25 |
quote:Het probleem is juist dat als je later een groter vliegveld wilt bouwen op de plek van de oude, er geen plek meer is door alle gebouwen eromheen. Dit kun je natuurlijk wel verhelpen door de gemeenteraad om te kopen en gebouwen te slopen, maar als je die ruimte van tevoren afbakent, krijg je dat probleem later niet. (OpenTTD, maar met TTDPatch moet je het ook doen) quote:Ja, als je 75% van de aandelen hebt komt er op het HQ-scherm van die andere speler een knopje "Manage", oid. Als je die indrukt, dan wordt alles wat je doet onder de naam (en kleur, en geld, enz) van dat andere bedrijf gedaan. Je bestuurt dus dat bedrijf, totdat je weer terugschakelt naar je eigen (originele) bedrijf. | |
klnvntrbyt | dinsdag 10 januari 2006 @ 19:31 |
quote:Nee, zie Google Groups linkje die ik net heb toegevoegd boven jouw post | |
Jump | dinsdag 10 januari 2006 @ 19:34 |
quote:Met TTDPatch kan je instellen dat jij banen bouwt voor de stad. Dan hou je dat stuk vrij. Maar in TTDPatch heb je de internationale luchthaven met 2 landings/opstijgbanen niet. Zit je rap met een hoop vliegtuigen die er rond blijven vliegen. | |
Magistic | dinsdag 10 januari 2006 @ 19:40 |
Dit is één van de enige spellen die ik orgineel heb | |
Nevermind | dinsdag 10 januari 2006 @ 19:59 |
quote:Hm, volgens mij heb ik niet de goede TTDpatch dan, die optie zit er bij mij niet in. Ik zal even updaten | |
MaxMark | dinsdag 10 januari 2006 @ 20:09 |
quote:Huu, hoe werkt dat, dat banen bouwen voor de stad? Volgens mij heeft mijn versie dat niet En het voordeel van TTDPatch tov OpenTTD is wel dat je meer vliegvelden per stad kunt bouwen, zij het zonder extra landingsbanen, wat wel weer handig zou zijn (Ze zouden het eens zo moeten maken dat je EN meer landingsbanen kunt bouwen EN meer vliegvelden) | |
Jump | dinsdag 10 januari 2006 @ 20:14 |
In OpenTTD kan je ook meerdere vlieghavens per stand bouwen. Maar dat systeem zit anders in elkaar. In de laatste versie, alpha 69, kan je meer instellen dan in 2.0 rev1. In die alpha versie heb je een switch: 'townbuildnoroads' ofzzoiets. Als ze geen ruimte rond banen hebben groeien ze gewoon niet. Om het proper te houden maak je dan ruimten van 2*2 vrij om huizen te laten groeien: zoiets dan: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR54.png | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 januari 2006 @ 20:33 |
quote:mja meerdere landingsbanen/startbanen per vliegveld is wel een gemis komt hopelijk ooit nog | |
MaxMark | dinsdag 10 januari 2006 @ 21:08 |
quote:Dat er zo ver van het centrum nog iets gebouwd wordt... | |
Jump | dinsdag 10 januari 2006 @ 21:10 |
Verder is er voor de stand gen uitbreiding mogelijk. Als ik niet wil dat stad verder bouwde, leg ik daar gewoon geen banen en breidt die niet uit. In OpenTTD zou die blijven groeien. http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/ voor meer shots van dat spel. http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/ voor screens van nieuwste spel | |
jopper27 | woensdag 11 januari 2006 @ 12:48 |
mensen nog bedankt voor de tips, bij mij deed het spel het elke keer niet op XP, maar nu wel ben erg blij | |
MaxMark | woensdag 11 januari 2006 @ 14:30 |
Zomaar eens een vraagje tussendoor he...wat is in HEMELSNAAM het nut van het uitvoeren van reparaties aan het wegdek in een stad? Tis alleen maar lastig als je er voertuigen hebt rijden, en het voegt volgens mij geen ene reet toe aan...aan überhaupt iets. | |
Merson | woensdag 11 januari 2006 @ 15:48 |
quote:Ik doe t altijd alleen maar als de tegenstander er busjes heeft rijden. Zelf doe ik alleen maar treinen. | |
MaxMark | woensdag 11 januari 2006 @ 15:52 |
quote:Als de tegenstander busjes heeft rijden dan bouw ik ff een stukje spoor over een stukje weg waar de busjes langs rijden. Depotje ertegenaan en een trein lekker heen en weer laten rijden..Ze gaan vanzelf kapot En daarna verkoop je je trein weer | |
Funktipus | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:34 |
Ik heb sinds kort de game weer gevonden en damn, wat is het verslavend *denkt terug aan de brugklasperiode waarin ik tot de late uurtjes zat te gamen* Momenteel gebruik ik OpenTTD én de patch. Ik vind OpenTTD beter in elkaar zitten door de vele opties, toch mis ik de ondersteuning aan .grf files die voor mij doorslag gaven en waardoor ik nu vaker met de patch speel i.p.v. OpenTTD, simpelweg omdat ik ook wat variatie qua voertuigen wil. .. ik speel nog even door | |
flappiewappie | vrijdag 13 januari 2006 @ 00:41 |
voor de echte fanatiekelingen onder ons; http://www.pocketgamer.org/showthread.php?threadid=4198&perpage=12&pagenumber=1 maar dat was misschien al bekend | |
Borkydude | vrijdag 13 januari 2006 @ 19:22 |
Hoe krijg ik hem fullscreen? | |
MaxMark | zaterdag 14 januari 2006 @ 00:36 |
quote:Bij OpenTTD kun je dat hokje aanklikken in het opties-menu, onder het resolutiebalkje. | |
Borkydude | zaterdag 14 januari 2006 @ 11:39 |
ok | |
scarefreak | zaterdag 14 januari 2006 @ 12:13 |
tvp | |
Borkydude | zaterdag 14 januari 2006 @ 14:13 |
Het word voor mij ook eens tijd dat ik OpenTTD download. | |
MaxMark | zaterdag 14 januari 2006 @ 14:37 |
Ik heb vorige week een scenario gemaakt met megacities in elke x- en + hoek, en natuurlijk eentje in het midden. In het scenario heb ik ook ruimtes in alle steden gemaakt om een infrastructuur voor spoor/stations en vliegvelden aan te leggen. Na een aantal jaartjes spelen kwam ik echter een probleem tegen...als je de steden niet goed onderhoudt (weinig vervoer in en tussen), gaat de bebouwing hard achteruit, zie ook het screenshot: Maar goed, niettemin een leuke map om te spelen, vind ik Als iemand em wil, laat maar even weten. Edit: Hier nog een plaatje van de stad in het midden, met alle infrastructuur aangelegd: Ja, ik weet dat er bottlenecks zitten Zoals je ziet, is de stad aan de randen al wat minder vol, maar nu ik de busdiensten erin heb gezet, groeit het weer wat. | |
Bart | zaterdag 14 januari 2006 @ 15:35 |
als je minimaal 5 stations of bushaltes bouwt in een stad, en elk station/bushalte wordt minimaal 1 keer per 20 dagen bezocht door een voertuig, zal je stad maximaal groeien | |
jpzegthallo | zaterdag 14 januari 2006 @ 15:41 |
Ik had OpenTTD gedownload gisteravond, en toen ik me bedacht dat ik eigenlijk een keer moest gaan slapen was het 3 uur | |
MaxMark | zaterdag 14 januari 2006 @ 15:43 |
quote:Zo hoort het | |
Miesjel | zaterdag 14 januari 2006 @ 15:51 |
tvp | |
Borkydude | zaterdag 14 januari 2006 @ 16:32 |
Maxmark, heb je een patch voor Nederlandse namen ofzo? En die stations zijn anders dan in TTD, zit dat in OpenTTD? | |
Borkydude | zaterdag 14 januari 2006 @ 16:59 |
Ik heb het gedownload en het is echt relaxt! | |
sebabje | zaterdag 14 januari 2006 @ 17:07 |
Dat dit spel nog zo actief is. Laatst weer gespeeld en meteen weer verslaafd | |
MaxMark | zaterdag 14 januari 2006 @ 17:43 |
quote:Je zult het inmiddels al hebben ontdekt, maar met OpenTTD kun je Nederlandse plaatsnamen kiezen ja | |
allardh | zaterdag 14 januari 2006 @ 18:14 |
Ik heb nu ook OpenTTD, werkt heel mooi . [ Bericht 18% gewijzigd door allardh op 15-01-2006 02:05:22 ] | |
Borkydude | zaterdag 14 januari 2006 @ 19:07 |
Wat is dat? | |
allardh | zondag 15 januari 2006 @ 02:06 |
Nog één vraagje: zoals ik zei gebruik ik OpenTTD en als ik nu kijk bij het overzicht van de treinen / auto's staat er overal een bolletje vooraan welke soms goudkleurig, soms grijs, soms groen is. Wat stelt het voor? | |
sebabje | zondag 15 januari 2006 @ 10:30 |
Dat stelt voor. Als ze in een depot zijn, rijden, leeftijd en nog een aantal zaken | |
allardh | zondag 15 januari 2006 @ 11:30 |
Als ze in het depot zijn wordt het getalletje lichtblauw en als ze oud zijn rood. Maar ik bedoel de bolletjes die onder het getalletje staan: [ Bericht 13% gewijzigd door allardh op 15-01-2006 11:39:12 ] | |
Bart | zondag 15 januari 2006 @ 11:34 |
Van de handleiding van OpenTTDquote: | |
allardh | zondag 15 januari 2006 @ 11:40 |
Bedankt! Ik had al wel op die site gezocht, maar had het nog niet gevonden. | |
jpzegthallo | dinsdag 17 januari 2006 @ 19:02 |
Heeft iemand een duidelijke handleiding wat welk stoplicht nou betekend? | |
Dwaashaas | dinsdag 17 januari 2006 @ 19:04 |
quote:Rood is stoppen, groen is doorrijden ? | |
Dwaashaas | dinsdag 17 januari 2006 @ 19:06 |
Geweldig spel trouwens, dit heb ik jaren terug nachtenlang gespeelt. Ik zie trouwens dat ik niet de enige was . Als ik weer wat meer tijd heb ga ik het ook weer eens installeren. Lelijke graphics (voor deze tijd) maar een gameplay waar menig spelmaker jaloers op kan zijn. | |
jpzegthallo | dinsdag 17 januari 2006 @ 19:14 |
Ik heb al een mooie wiki gevonden: http://wiki.openttd.org | |
Jump | dinsdag 17 januari 2006 @ 19:21 |
quote:In de OP staat ook een uitleg over stoplichten en Pre Signals. Maar nog niet over PBS. Maar die wiki is handig. Vergeet deze van TTDPatch niet als je daarmee speelt: http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=Manual | |
Jump | dinsdag 17 januari 2006 @ 19:52 |
Ik heb even een hoop nieuwe screenshot online gezwierd http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/ Vanaf SRC34.png zijn nieuwe. | |
KaheemSaid | dinsdag 17 januari 2006 @ 20:43 |
Als ik een nieuwe map kies, "create new map" kan ik geen treinen bouwen, is hier wat aan te doen of is dit correct. | |
klnvntrbyt | dinsdag 17 januari 2006 @ 20:51 |
quote:Check jaartal: als het 1920 is, dan zijn er bij de standaard trein-sets geen treinen (nog niet 'uitgevonden') gebruik DBsetXL http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/ als je al in 1920 treinen wilt kunnen bouwen. | |
Funktipus | dinsdag 17 januari 2006 @ 20:56 |
quote:Ik ben al tijden op zoek naar die dubbeldekkers aangezien ik ze zo vaak zie. Waar heb je die vandaan? Ik kan ze namelijk echt nergens vinden | |
Jump | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:11 |
quote:http://images.internix.be/files/Transport%20Tycoon/cargosetw.grf Deze moet geladen worden voor dbsetxl.grf VOor mee info zie: http://ttdpatch.de/ > New vehicles > Cargo Set Er zitten ook nieuwe wagonnen in zoals de cagro/wagen/container/steel wagonnen hier te zien: http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR72.png | |
Funktipus | dinsdag 17 januari 2006 @ 22:01 |
quote:Thnx for that, maar ik bedoelde de dubbeldekkerbussen zoals op http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/CargoTrans/SCR36.png te zien is Die heb ik nog niet kunnen vinden .. | |
Jump | dinsdag 17 januari 2006 @ 22:23 |
Die zouden daar ook moeten inzitten. Want als ik die grf uitschakelde zag ik gewone busjes rondrijden. Ik heb er geen idee van als die busjes in OpenTTD gaan werken. | |
jopper27 | woensdag 18 januari 2006 @ 11:16 |
Vraagje !!! Ik speel in de OpenTTD patch, bij die sporen kan je zogenoemde tussenstations of tussenstops plaatsen, wat is het nu er precies van en hoe moeten deze geplaatst worden (ik snap wel dat ze op het spoor geplaatst moeten worden) | |
MaxMark | woensdag 18 januari 2006 @ 11:41 |
quote:Het nut ervan is dat je treinen kunt 'dwingen' een andere route te nemen dan de route die ze zelf zouden kiezen. Zo kun je ze bijvoorbeeld over een zijspoortje laten gaan om een drukke hoofdlijn een beetje te ontlasten. | |
tukkeronline | woensdag 18 januari 2006 @ 12:58 |
Ik wil hem ook downloaden en installeren maar ik krijg steeds de melding "Setup cannot continue without Transport Tycoon Deluxe Location" En een locatie kan ie niet geven, vaag.... | |
Funktipus | woensdag 18 januari 2006 @ 14:02 |
quote:Wat heb je gedownload? (OTTD of de patch?) en heb je sowieso het originele spel? | |
KaheemSaid | woensdag 18 januari 2006 @ 18:17 |
Wat moet je doen met valubales | |
kippiej | woensdag 18 januari 2006 @ 18:23 |
quote:Naar een bank brengen. Dat is een wit gebouw, meestal in een grote stad. | |
Jump | woensdag 18 januari 2006 @ 18:27 |
Wordt gebouwd in steden met meer als 2000 inwoners (ongeveer), en wordt zo vanaf 1975 willekurige gebouwd. | |
KaheemSaid | woensdag 18 januari 2006 @ 20:13 |
quote:Oké, maar er is bij mij maar 1 bank tot nu toe, beetje jammer. | |
JapyDooge | woensdag 18 januari 2006 @ 20:20 |
quote:dan dump je daar toch alles? | |
Jump | woensdag 18 januari 2006 @ 21:01 |
quote:De bank is het enige wat valuebles maakt en accepteerd. Dus je moet er minstens 2 hebben Een treintje met 4 valuebles wagonnen volstaat meestal, zoveel produceerd een bank niet. | |
JapyDooge | woensdag 18 januari 2006 @ 21:06 |
quote:TTDPatch? Ik speel openTTD en daar heb je diamantmijnen enzo dus ik ging er van uit dat je een (of meerdere) diamantmijnen had en dat naar een bank wilde brengen | |
Jump | woensdag 18 januari 2006 @ 21:26 |
quote:Te zien in welk klimaat je speelt. Jij speelt in Tropical klimaat waarschijnlijk. In het Temperate klimaat heb je geen diamant of goud mijnen en enkel banken. Gelijk in OpenTTD of TTDPatch hoor | |
JapyDooge | woensdag 18 januari 2006 @ 23:02 |
quote:Dacht al dat het gelijk was Mja meestal speel ik Temperate maar speelde pas Tropical en zag ze toen ineens Nooit geweten (ja achteraf wel) dat dat klimaat-afhankelijk was | |
KaheemSaid | donderdag 19 januari 2006 @ 08:58 |
quote:Ik leer ook allemaal nieuwe dingen over dit spel. Ik heb bijvoorbeeld nooit geweten dat je zowel vliegtuigen als cargoships om kan bouwen. | |
scarefreak | donderdag 19 januari 2006 @ 09:27 |
quote:ga ik je nu nog leren dat sommige treinlocomotieven ook nog om te bouwen zijn | |
Naj_Geetsrev | donderdag 19 januari 2006 @ 09:45 |
Zeer tof en verslavend spel. Het is dat ik nu te weinig tijd heb, anders had ik het zo weer geinstalleerd. . | |
KaheemSaid | donderdag 19 januari 2006 @ 13:41 |
quote:En vliegtuigen... Was er al achter, heb nu zelfs al Coalplanes en die zijn winstgevend. Heb wel een vraag over de authority. Als die het niet toestaan om iets te bouwen in hun woonplaats, wat kun je dan doen? [ Bericht 11% gewijzigd door KaheemSaid op 19-01-2006 13:51:52 ] | |
Nevermind | donderdag 19 januari 2006 @ 13:58 |
Ombouwen? Hoe? | |
KaheemSaid | donderdag 19 januari 2006 @ 14:16 |
Als je de trein/vliegtuig/boot in het depot hebt, kun je bij het menutje van het voertuig op 2 vierkantjes drukken aan de rechterkant. Onder de route dus. Dit kan bij cargoships, vliegtuigen en enkele treinen. | |
Nevermind | donderdag 19 januari 2006 @ 14:28 |
Dankje | |
KaheemSaid | donderdag 19 januari 2006 @ 14:58 |
quote:Moet je mij ook even helpen quote: | |
Nevermind | donderdag 19 januari 2006 @ 17:00 |
quote:Je kunt ze omkopen ("bribe the local authority"), met OpenTTD Kost een duit, maar dan kun je wel bouwen. En, nog een vraag. Ik lette even niet op, en nu zijn de bushaltes in de grotere steden compleet overvol. De busjes staan in de rij om mensen op te halen en dat schiet niet op. Kun je meerdere bushaltes naast elkaar plaatsen, dat de bussen zich verspreiden over die haltes voor een goede doorstroom? En ik dacht dat het met OpenTTD mogelijk was om in te stellen dat je meerdere vliegvelden per stad kon hebben, maar dat is niet zo? | |
scarefreak | donderdag 19 januari 2006 @ 17:57 |
quote:bussen zijn kut, en ook in OpenTTD blijft dat ook. Je kunt meerdere stations naast elkaar plaatsen, maar bussen kiezen nosteeds zelf hun depot. Als er op een moment teveel bussen willen laden en lossen gaan ze dan ook dom met z'n allen voor 1 ding staan terwijl de rest nog vrij is. Je kunt dus wel meerdere naast elkaar bouwen (probeer eens rondom elkaar ofzo) maar probeer het aantal bussen niet te groot te laten worden. Aantal vliegvelden staat volgens mij standaard op 2 of 3 dacht ik | |
scarefreak | donderdag 19 januari 2006 @ 18:02 |
Zelf ga ik het liefst voor zo'n busstation... [ Bericht 38% gewijzigd door scarefreak op 19-01-2006 18:08:23 ] | |
Nevermind | donderdag 19 januari 2006 @ 19:00 |
Goede tips, ik ga er even mee spelen | |
Jump | donderdag 19 januari 2006 @ 19:16 |
Als er iemand dat foutje weet: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=395739#395739 Opgelost door Patchman [ Bericht 20% gewijzigd door Jump op 19-01-2006 20:01:00 ] | |
KaheemSaid | donderdag 19 januari 2006 @ 19:33 |
quote:Speel volgens mij gewoon de standard deluxe | |
klnvntrbyt | donderdag 19 januari 2006 @ 21:04 |
quote:nee, want anders zou je die treinen niet kunnen ombouwen... | |
KaheemSaid | vrijdag 20 januari 2006 @ 02:32 |
quote:Where can I bribe, tell me mate..... | |
Funktipus | vrijdag 20 januari 2006 @ 05:22 |
quote:In het stadsvenster van de desbetreffende stad (waar je ook de mogelijkheid hebt om bijv. campagnes te voeren of road blocks uit te voeren) | |
KaheemSaid | vrijdag 20 januari 2006 @ 12:06 |
quote:Road blocks is road reconstruction. Moet bekennen dat ik dat pijltje naar beneden nooit had gezien, wat ben ik onoplettend | |
Rene | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:10 |
hertvped Vergeet steeds 'm te herinstaleren. | |
Jump | vrijdag 20 januari 2006 @ 22:13 |
Die Road Reconstruction is enkel handig dat je dat doet in dorpen waar jij geen busjes hebt rijden, maar je tegenstanders wel. Dan blijven jouw busjes tenminste op tijd rijden, anders rijden ze toch maar verloren | |
scarefreak | zaterdag 21 januari 2006 @ 09:46 |
road reconstruction is ook zo'n functie waar je niets aan hebt kost een vermogen, maar je tegenstander zal echt niet van een paar busjes bankroet gaan | |
jpzegthallo | zaterdag 21 januari 2006 @ 12:57 |
Mijn waterverbinding naar de stad is heel lang en traag, groeit mijn stad daarom zo slecht? | |
MaxMark | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:10 |
quote:Waterverbindingen zijn sowieso niet de ideale manier om je stad te laten groeien. Busverbindingen zijn hier beter geschikt voor. Hieronder een leuk voorbeeldje van een stad die in het begin iets van 1.000 inwoners had. Nadat ik 2 bushaltes aan de randen van de stad had gebouwd en ervoor zorgde dat er regelmatig bussen kwamen, is de stad gegroeid..zoals je ziet is het nu een stad van bijna 35.000 De vliegvelden die je ziet heb ik er al in een vroeg stadium gebouwd, zodat de stad er omheen zou groeien..het kost een paar jaartjes, maar als je dan het vliegveld in gebruik gaat nemen, kun je simpelweg niet genoeg vliegtuigen er laten komen om alle passagiers te vervoeren..ik zit nu op 32 vliegtuigen op dat vliegveld, als ik meer bouw, komen er grote opstoppingen in de lucht. De bushaltes waarmee ik ben begonnen zijn omcirkeld. Busverbindingen tussen 2 dicht bij elkaar liggende steden doen het ook goed, zie plaatje hieronder: In dit geval zijn het zelfs 3 steden die dicht bij elkaar liggen. Conclusie: Bus goed. Boot minder goed. [ Bericht 7% gewijzigd door MaxMark op 21-01-2006 13:16:48 ] | |
jpzegthallo | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:35 |
Ik had het over van mijn watertrein | |
MaxMark | zaterdag 21 januari 2006 @ 13:56 |
quote:Een watertrein? Hoe dan ook, nu heb ik iig kunnen pimpen met mijn grote steden | |
Bart | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:02 |
quote:als je even 5 posts boven de jouwe had gelezen... | |
jpzegthallo | zaterdag 21 januari 2006 @ 14:58 |
quote:Mijn stad moet water hebben schijnbaar. Waar dump jij je goeden enzo in je stad? Ik heb er allemaal spoorbanen lopen.. jij niet? | |
VanBinsbergenLUL | zaterdag 21 januari 2006 @ 15:13 |
Is er ergens een optie om het spontaan bouwen van industrie uit te schakelen? Ik gebruik een ietwat oude versie (half jaartje) van OpenTTD... | |
MaxMark | zaterdag 21 januari 2006 @ 15:37 |
quote:Ooohhh, je speelt in een ander klimaat! Ik heb altijd alleen maar in het normale klimaat gespeeld, vandaar dat ik niet van de waterverbinding wist. En door deze steden loopt idd geen treinsporen voor goederen of wat dan ook, want die heeft de stad niet per sé nodig om te groeien. De enige treinsporen die in deze map lopen zijn voor passengiers tussen de grote steden wederom een pimpfootoo Linksonderin zie je de stad (de 2 van links) uit het eerste screenshot. Ik hoop dat het nu wel een beetje duidelijk is | |
VanBinsbergenLUL | zaterdag 21 januari 2006 @ 15:37 |
Ik ga bij kruisingen van drukke verkeersstromen vrijwel altijd voor het oud-Hollandsch klaverblad met (indien nodig) parrallelbanen... http://tinypic.com/view/?pic=magz6w | |
MaxMark | zaterdag 21 januari 2006 @ 15:50 |
quote:Klaverblad ruleert idd, maar is niet erg realistisch om het te bouwen midden in een stad | |
jpzegthallo | zaterdag 21 januari 2006 @ 16:16 |
quote:ach zo, dat wist ik helemaal niet.. Alleen een personentransportbedrijf dus? Wordt dat niet saai? | |
MaxMark | zaterdag 21 januari 2006 @ 16:21 |
quote:Ik deed vroeger alleen maar vrachtvervoer, dit is voor mij de eerste keer dat ik alleen maar passagiers vervoer...Is een keer wat anders | |
klnvntrbyt | zaterdag 21 januari 2006 @ 16:55 |
quote:Ik heb nog nergens in Holland (en ook niet in de rest van Nederland) een klaverblad voor spoorwegen gezien... | |
VanBinsbergenLUL | zaterdag 21 januari 2006 @ 17:59 |
quote:Het is dan ook een game... En als jij een knooppunt weet dat een hogere capaciteit heeft, goedkoper is en een betere doorstroming heeft dan verneem ik dat graag... Bovendien oogt zo'n klaverbad een stuk mooier dan zo'n nutteloze spaghetti-brei. | |
klnvntrbyt | zaterdag 21 januari 2006 @ 19:05 |
quote:PBS icm een enkele fly-over. | |
Jump | zaterdag 21 januari 2006 @ 19:12 |
quote:Idd, zoiets: Enkel sporen leggen die treinen ook gebruiken, geen nuttelozen bochten aanleggen. En treinen hoeven hier bijna niet te wachten. | |
MaxMark | zaterdag 21 januari 2006 @ 20:15 |
Maar het maken van rete-ingewikkelde constructies is juist zo leuk | |
Rene | zaterdag 21 januari 2006 @ 20:44 |
Moet echt even weer inkomen | |
klnvntrbyt | zaterdag 21 januari 2006 @ 21:23 |
quote:Met PBS kun je ook hele ingewikkelde constructies bouwen, alleen nemen ze minder ruimte in beslag. Meestal heb ik wel een kladblaadje nodig om even snel te tekenen wat ik nou eigenlijk ga bouwen (bij PBS), ik maak bijna nooit gebruik van standaardoplossingen. | |
KaheemSaid | zondag 22 januari 2006 @ 09:30 |
quote:Wat is PBS | |
scarefreak | zondag 22 januari 2006 @ 13:42 |
http://wiki.openttd.org/index.php/PBS | |
Peter | zondag 22 januari 2006 @ 13:57 |
elke keer als ik met de configuratietool instellingen aanpas en/of andere graphics inlaad, dan werkt TTD nie meer ( patch) , oude patchbestanden er overheen gooien en hij werkt weer.. hoe kan dat?? | |
jpzegthallo | zondag 22 januari 2006 @ 15:33 |
Ik heb nog nooit gehad dat een trein mijn karretjes niet kon trekken, wat boeiend die horsepower nou eigenlijk? | |
scarefreak | zondag 22 januari 2006 @ 16:13 |
quote:misschien moet je dan eens je moeilijkheidslevel wat omhoog gooien | |
jpzegthallo | zondag 22 januari 2006 @ 16:18 |
quote:ohwja die had ik op simpel gezet. | |
KaheemSaid | zondag 22 januari 2006 @ 20:51 |
quote:Haha, ik heb dat ook nooit meegemaakt, wel leuk al die extra dingen waar ik achter kom. | |
Bart | maandag 23 januari 2006 @ 10:16 |
quote:Een trein met meer horsepower zit eerder op zijn topsnelheid dan een trein met minder horsepower. Hij trekt dus sneller op. Dit maakt meer verschil met een lange zware trein dan een kort passagierstreintje. Horsepower is PK in het engels | |
Jump | maandag 23 januari 2006 @ 10:17 |
In TTDPatch moet je nog rekening houden met "Tractive Effort". Een trein mag nog zoveel PK hebben, als die geen grip heeft op de sporen gaat die ook niet vooruit | |
Bart | maandag 23 januari 2006 @ 10:28 |
In OpenTTD moet je rekening houden met bochten, die moet je een beetje vloeiend maken, anders remt je trein heel erg af | |
MaxMark | maandag 23 januari 2006 @ 10:44 |
quote: | |
Bart | maandag 23 januari 2006 @ 12:44 |
Zoals jij het schrijft staat er: PK==(Horsepower in het engels) ONZIN!!! horsepower is al engels Zoals ik het schrijf staat er: Horsepower==(PK in het engels) en dat klopt | |
Drasss | woensdag 25 januari 2006 @ 23:35 |
Ik vermoed dat ik nog 1 van de oudere versies van Transport Tycoon heb. Deze werkt op Windows ME maar goed. Een vraag, hoe krijg ik het voormekaar om een screenshot te bekijken op men pc of zelfs hier te posten? | |
MaxMark | donderdag 26 januari 2006 @ 00:24 |
quote:Een screenshot maak je door op de query-toets te klikken (De rode ?-teken uiterst rechts in de toolbar) en voor de optie screenshot maken te kiezen. Daarna kun je de screenshot bekijken in de map waar je TT(D) hebt geïnstalleerd. Om dit plaatje hier te kunnen laten zien zul je het moeten uploaden en dan het webadres van het plaatje hier tussen [ img] en [ /img] te zetten. | |
kolonel-knalpiemel | maandag 30 januari 2006 @ 13:50 |
tvp | |
MaxMark | maandag 30 januari 2006 @ 16:13 |
Blijven wij ondertussen nog even wachten op het ongetwijfeld boeiende screenshot van Drasss | |
Jump | zaterdag 4 februari 2006 @ 17:03 |
Dat was het voor nu | |
Borkydude | zaterdag 4 februari 2006 @ 17:48 |
Nice... | |
scarefreak | zaterdag 4 februari 2006 @ 17:54 |
spongebob | |
Borkydude | zaterdag 4 februari 2006 @ 17:55 |
Ik ga ook weer es spelen. | |
Bart | zondag 5 februari 2006 @ 20:24 |
Jump, waarom zou je de olie per boot naar een treinstation brengen? Hoog gewoon het land naast het boorplatform op en bouw het station ernaast | |
Borkydude | zondag 5 februari 2006 @ 20:42 |
Zullen we een Fok! server maken? | |
Jump | zondag 5 februari 2006 @ 20:52 |
quote:Dat ga ik waarschijnlijk nog veranderen. Maar ik zit met capaciteitsproblemen op men drukke lijnen. Op de screenshots heb ik drie lijnen naar cargostation, dat gaan er 4 worden. En hopelijk gaat het dan goed | |
jpzegthallo | zondag 5 februari 2006 @ 23:37 |
Wat doet Spongebob tussen je gebouwen Jump ? ! | |
MaxMark | maandag 6 februari 2006 @ 10:54 |
Mooie screenshots, Jump...ik ga binnenkort ook even de nieuwe models erop zetten hier.quote:Dat is een easter-egg, staat erboven | |
scarefreak | maandag 6 februari 2006 @ 13:06 |
17K wachtende bij een busstation veel plezier ermee | |
MaxMark | dinsdag 7 februari 2006 @ 23:13 |
Ik snap echt helemaal niks van die nieuw graphics...tenminste, het installeren ervan. Krijg foutmelding na foutmelding en van die hulpdingen word ik weinig wijzer. Het is alsof ze er vanuit gaan dat je dr al verstand van hebt en dus zijn de aanwijzingen soms erg vaag | |
scarefreak | woensdag 8 februari 2006 @ 13:23 |
quote:dat staat mij ook tegen om ze te installeren | |
Borkydude | woensdag 8 februari 2006 @ 15:15 |
Echt vervelend als met OpenTTD die voertuigen niet vervangen worden als je erop drukt. | |
MaxMark | donderdag 9 februari 2006 @ 15:53 |
Er viel mij ineens iets op in de OP Dit manier waarop dit is aangelegd lijkt me niet helemaal logisch: Hieronder heb ik ff wat gepaint. Als je route 1 (grijs) of route 2 (blauw) volgt, is er ook de mogelijkheid voor treinen om via de lussen (rood) weer terug te keren naar waar ze vandaan kwamen...maar ik zie het nut daar niet zo van? Treinen uit andere richtingen dan ik heb getekend kunnen er toch geen gebruik van maken, waarom zou een trein terug moeten kunnen keren naar waar ie vandaan komt? | |
jpzegthallo | donderdag 9 februari 2006 @ 16:33 |
Je hebt helegaar gelijk | |
MaxMark | donderdag 9 februari 2006 @ 16:40 |
quote:Ja sorry, kheb een vrije middag | |
Borkydude | donderdag 9 februari 2006 @ 17:47 |
Had ik dat maar. Wie heeft er nog leuke patches? | |
Ou-Tannu | donderdag 9 februari 2006 @ 18:35 |
quote:als bijvoorbeeld op die afslag een station ligt en dan kan die mooi snel weer terug naar zn andere bestemming? | |
Borkydude | donderdag 9 februari 2006 @ 18:51 |
Ik heb OpenTTD, maar nu wil een vriend van me het ook, dus wat moet ie doen? Eerst Transport Tycoon, dan Open TTD? verder nog wat? | |
MaxMark | donderdag 9 februari 2006 @ 19:19 |
quote:Als ie de afslag neemt naar een station, dan komt ie via een ander spoor terug. | |
Piles | donderdag 9 februari 2006 @ 20:14 |
Is het ook mogelijk om, met OpenTTD, zelf een server te maken (via Multiplayer -> Start server) zodat je via internet met wat vrienden kan spelen? Of moet je dan echt een server starten? [Edit:] Laat maar, je vrienden moeten gewoon even je ip toevoegen [ Bericht 28% gewijzigd door Piles op 09-02-2006 20:26:20 ] | |
scarefreak | donderdag 9 februari 2006 @ 22:36 |
quote:verder niets | |
Borkydude | vrijdag 10 februari 2006 @ 16:33 |
Geen patch voor XP? Die stond namelijk in mijn TT map. | |
scarefreak | vrijdag 10 februari 2006 @ 16:59 |
quote:nee openttd werkt als die patch | |
Borkydude | vrijdag 10 februari 2006 @ 17:42 |
Ok, top. | |
Borkydude | zaterdag 11 februari 2006 @ 16:19 |
Ik heb nu een soort lag aan het begin van iedere dag, dus echt iets van iedere 3 seconden. Echt vervelend. | |
Peter | zaterdag 11 februari 2006 @ 16:30 |
die trams.. die werken in Patch? of in OTTD? en op rails? / op de weg? extra rails aanleggen?? | |
scarefreak | zaterdag 11 februari 2006 @ 17:35 |
quote:http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22335 | |
Borkydude | zaterdag 11 februari 2006 @ 19:30 |
quote:Help me is. | |
Borkydude | zondag 12 februari 2006 @ 13:20 |
Ik ben enigszins verheugd te melden dat het aan de save game ligt, dus ik kan gewoon een nieuwe beginnen. Toch vraag ik me af waardoor het komt, te veel voertuigen in de wereld ofzo? | |
Nevermind | zondag 12 februari 2006 @ 22:03 |
Sinds ik deze post plaatste heb ik TT weer helemaal grijsgespeeld. Wat een spel Ik las op tt-forums.net (is die offline?) dat de OpenTTD-crew de graphics engine compleet gaan verbouwen en dat er semi-3d (3d-renders isometrisch weergegeven) afbeeldingen gebruikt gaan worden. Ik zag onder andere een nieuwe monorail en een vuurtoren, maar opeens deed de hele site het niet meer Weet iemand of ze hier nog mee bezig zijn? Lijkt me echt te gaaf | |
Jump | zondag 12 februari 2006 @ 22:06 |
quote:Daar zijn ze nog met bezig hoor. maar er moest eerst een "new map array" komen om alle nieuwe dingen in op te slaan. Zie: http://wiki.openttd.org/index.php/Air_Vehicles_%28New_Graphics%29 http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29 http://wiki.openttd.org/i(...)s_%28New_Graphics%29 | |
Ou-Tannu | zondag 12 februari 2006 @ 22:12 |
quote:jamaar strax draait t niet meer zo snel op mn PC tis maar een 3.2 hoor | |
MaxMark | zondag 12 februari 2006 @ 22:13 |
OMG! Die zooi is te gek | |
MaxMark | zondag 12 februari 2006 @ 22:13 |
quote:Dan zet je die nieuwe graphics dr niet op | |
Ou-Tannu | zondag 12 februari 2006 @ 22:15 |
quote: | |
Borkydude | zondag 12 februari 2006 @ 22:34 |
Dat is echt vers. | |
jpzegthallo | zondag 12 februari 2006 @ 23:22 |
Die Farm | |
Peter | maandag 13 februari 2006 @ 00:37 |
waar staat TTD zijn saved games op eik? | |
Nevermind | maandag 13 februari 2006 @ 08:39 |
In de spelmap, bij mij bijvoorbeeld "E:\Games\TTWin95", met extensie .SV1 lijkt me | |
MaxMark | maandag 13 februari 2006 @ 10:53 |
Ja, daar ja. Maar je kunt de map ook aanpassen. | |
BabeWatcher | maandag 13 februari 2006 @ 20:36 |
yak! ik heb net even openttd gespeeld. Wat valt dat tegen zeg, ttd als je de graphics van Locomotion gewend bent. Wel super dat de maps 1024*1024 groot kunnen zijn. Het wordt tijd dat Loc eens gepatched wordt zodat je daarmee ook super-maps kan gebruiken. Vliegtuigen zijn nu gewoon compleet overbodig. | |
Borkydude | maandag 13 februari 2006 @ 22:44 |
Nee, vliegtuigen kunnen fucking veel winst maken, some wel 1,5-2 miljoen per jaar, en dat nog rond 1980. | |
Jump | maandag 13 februari 2006 @ 22:47 |
quote:Ik heb goederentreinen die die winst maken, en spel zonder inflatie | |
Borkydude | maandag 13 februari 2006 @ 22:50 |
MaxMark | maandag 13 februari 2006 @ 22:52 |
quote:Ik ken Locomotion alleen maar van screenshots, maar de graphics van Locomotion lijken me niks anders dan die van Rollercoaster Tycoon...En ik blijf de graphics van TT(D) mooier vinden dan RT óf Loco. | |
ShaqAlon | dinsdag 14 februari 2006 @ 18:05 |
ey ik heb het spel ook vandaag gesownload... maar ik ben nu al een paar uur bezig en ik verdien geen geld... ik heb nu 1 trein en 4 vrachtwagens en dan steeds 2 op het zelfde "rondje" en als ik dan kijk bij me inkomen per trein of per vervoer komt er niks.. en als ik bij die trein of vrachtwagens kijk staad er wel dat ik verdien... please help... | |
MaxMark | woensdag 15 februari 2006 @ 16:58 |
quote:Ben je wel daadwerkelijk goederen/passagiers aan het vervoeren van en naar stations die ze leveren/vragen? | |
joostingh | donderdag 16 februari 2006 @ 14:33 |
Ik denk erover dat ik vanavond dit ook maar eens ga beginnen. Alleen heb ik een vraag, is iedereen vanaf het begin begonnen hier of zijn er al zaken dat je dus al iets verder in het spel bent. En heb je de originele versie van TTD nodig? | |
MaxMark | donderdag 16 februari 2006 @ 15:26 |
quote:Het enige dat verder in het spel kan gebeuren is dat je nieuwe voertuigen krijgt, verder blijft de gameplay van begin tot einde het zelfde. Ik snap je vraag niet helemaal, dus ik hoop dat dit het goede antwoord is. quote:Ja | |
BabeWatcher | donderdag 16 februari 2006 @ 18:50 |
quote:Je hebt een paar bestanden van de originele game nodig deze zijn sample.cat trg1r.grf trgcr.grf trghr.grf trgtr.grf trgir.grf | |
Yashaaaaa | donderdag 16 februari 2006 @ 19:28 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 22:51:15 ] | |
F.Z.N. | donderdag 16 februari 2006 @ 20:17 |
Hallo, vraagje Ik lees op het tt-forum dat je met openTTD ook met 32bpp kan spelen, alleen de link voor het downloaden is kapoet.... Weet er iemand een andere link? | |
Zero2Nine | vrijdag 17 februari 2006 @ 23:10 |
Weet iemand of er ook patches voor OpenTTD zijn zodat je de stations kan 'customizen'? Ik speel nu dus TTDPatch maar dat draait toch net niet zo lekker als OpenTTD dat is echt voor XP gemaakt, maar die stations in TTDPatch kunnen zo mooi worden als je de goede patches hebt. Van die hele vette overkappingen (niet die standaard dingen) en daarnaast nog wat saaie perrons voor goederen ofzo... prachtig is dat. | |
dennisdotcom | zaterdag 18 februari 2006 @ 17:47 |
Heeft iemand een (zelf)gecompilede versie van OpenTTD met die path based signalling erin? | |
Nevermind | zondag 19 februari 2006 @ 00:26 |
Ik heb het volgende station: Alle treinen komen aan via een enkel spoor, en verlaten het station weer naar een enkel spoor. Rood is de aankomstroute, blauw is de vertrekroute. Op de plek van het groene cirkeltje beslist een trein welk perron hij neemt. Dat werkt prima als er 0-3 treinen aanwezig zijn in het station, maar als er 4 treinen aanwezig zijn rijdt de trein rechtdoor, en stopt die bij het volgende stoplicht. Op zich logisch, maar ik wil dat de trein stopt bij het groene cirkeltje, zodat hij het eerste lege perron kiest die er is, in plaats van het perron rechtdoor. Wat voor stoplicht moet ik nou neerzetten bij het groene cirkeltje? Ik gebruik OpenTTD overigens -edit- http://wiki.openttd.org/index.php/Stations De "Escape Depot"-constructie werkt prima [ Bericht 14% gewijzigd door Nevermind op 19-02-2006 01:48:47 ] | |
scarefreak | zondag 19 februari 2006 @ 10:20 |
deze opzet werkt dan het beste. | |
MaxMark | zondag 19 februari 2006 @ 13:01 |
Nevermind, als je wat gebouwen/wegen om het station/vliegveld sloopt, kun je de boel iets efficienter aanleggen, waardoor er meer gebouwen, dus meer passagiers komen | |
Borkydude | zondag 19 februari 2006 @ 13:48 |
Zijn er meer mensen die last hebben van lag als het spel zo rond 1980 komt met OpenTTD? Ik speel 7 tegenstanders, 512x512. Het zou dus kunnen dat het te druk word ofzo? | |
Nevermind | zondag 19 februari 2006 @ 18:28 |
quote:Er staan nu al 5000 mensen te wachten. Ik laat ze naar het station brengen door een hele hoop bussen | |
MaxMark | zondag 19 februari 2006 @ 18:46 |
quote:Meer treinen/vliegtuigen dr laten rijden/vliegen | |
Jump | zondag 19 februari 2006 @ 19:03 |
Voor de fervente trein spel speler: [PC] Loco-Mania | |
Borkydude | zondag 19 februari 2006 @ 19:53 |
quote:Anders negeren jullie me ff. | |
Nevermind | zondag 19 februari 2006 @ 21:02 |
quote:Ik wil wel even "Nee, heb ik geen last van", zeggen, maar volgens mij heb je daar ook niets aan | |
Borkydude | zondag 19 februari 2006 @ 21:11 |
Ik voel me iig niet meer genegeerd | |
jpzegthallo | zondag 19 februari 2006 @ 21:29 |
Zeg, nu ik voor het eerst ( ) met die monorails mag spelen; moet ik alle sporen en treintjes handmatig gaan vervangen? Is daar geen mooie grote upgrade knop voor? | |
MaxMark | zondag 19 februari 2006 @ 22:16 |
quote:Er zit wel een tool in het menuutje om het bestaande spoor te vervangen door monorail, maar je zult elk stukje spoor dat je wilt veranderen wel moeten selecteren. Er is geen knop om alle rails op de hele map in 1x te vervangen, als je dat bedoelt. En alle treinen moeten ook handmatig vervangen worden (Met TTDPatch kunnen electrische treinen op rails EN monorail rijden, geloof ik) | |
Zebbie | zondag 19 februari 2006 @ 22:21 |
Ben er weer helemaal verslaafd aan geraakt Vooral het laten groeien van steden is leuk om te doen, maar de ene keer begint een stad wel vanzelf te groeien en de andere keer niet, ligt dit aan een bepaald product dat je in moet voeren ofzo? | |
Zero2Nine | zondag 19 februari 2006 @ 23:04 |
quote:Het groeien van steden in TT hangt van een aantal dingen af, het belangrijkste is waar de stad staat, op welke ondergrond. Steden in de bergen of in de woestijn groeien niet zomaar (dat geldt dus alleen voor de artic en de tropical maps) in de temperate maps zullen steden altijd groeien als je passagiers vervoert, goederen ernaartoe brengt of kolen naar de electriciteitscentrale brengt. | |
scarefreak | maandag 20 februari 2006 @ 00:29 |
quote: quote: | |
Zebbie | maandag 20 februari 2006 @ 08:42 |
Zero2Nine en scarefreak bedankt! | |
klnvntrbyt | maandag 20 februari 2006 @ 20:03 |
quote:TTDPatch heeft wel zo'n functie. | |
Borkydude | maandag 20 februari 2006 @ 22:17 |
quote:Je kan als je naar rails bouwen gaat zo'n knopje indrukken en dan kan je iets vervangen, dat ding kan je echter slepen, dus als je hem over de hele wereld legt gaan automatisch jouw dingen vernieuwd worden. | |
Borkydude | maandag 20 februari 2006 @ 23:15 |
Die AI zijn echt randdebielen. | |
Borkydude | maandag 20 februari 2006 @ 23:37 |
Vanaf welke jaren zijn die grotere vliegvelden beschikbaa? Metropolitan 1980 ofzo toch? | |
poehej | dinsdag 21 februari 2006 @ 15:14 |
Ja Metropolitan in 1980 en de International in 1990 | |
Borkydude | dinsdag 21 februari 2006 @ 15:19 |
Thnx | |
jpzegthallo | vrijdag 24 februari 2006 @ 19:26 |
Ik deed een stukje grond gelijk maken (3x3 ofzo) en toen klikte ik iets verkeerd ofzo, maar de hele map (1024x1024) werd ge-egaliseerd 350 miljoen euro pleitte.. | |
MaxMark | vrijdag 24 februari 2006 @ 19:44 |
Haha, hoe krijg je dat voor elkaar? En heb je een beetje een snelle pc, dat het niet te lang duurde? | |
Zebbie | vrijdag 24 februari 2006 @ 19:51 |
quote:Dan had je aardig wat centen op zak | |
jpzegthallo | vrijdag 24 februari 2006 @ 20:29 |
quote:Hij bleef zo'n 3 seconden hangen idd Ik dacht, wtf | |
Borkydude | vrijdag 24 februari 2006 @ 20:35 |
Haha. | |
MaxMark | vrijdag 24 februari 2006 @ 20:36 |
Maar 't is wel allemaal mooi vlak nu? | |
jpzegthallo | vrijdag 24 februari 2006 @ 20:53 |
Het water enzo is er nog, en de hoopjes grond waar m'n tunneltjes doorreden, de rest is op 1 blokje boven zeeniveau | |
Peter | vrijdag 24 februari 2006 @ 23:21 |
quote:lang leve de autosave | |
Zero2Nine | vrijdag 24 februari 2006 @ 23:41 |
lol is dat met OpenTTD gebeurd? en zoja in welke versie? dan ga ik die versie voorlopig NIET installeren | |
Jump | zaterdag 25 februari 2006 @ 00:12 |
quote:Waarom niet? Het is ook in die vorige versie. Het zit em gewoon in het terraforming. Als je gans bovenaan de kaart punt selecteerd, en je wilt nu onderaan je scherm het andere punt selecteren, en er komt juist zo'n popupje boven en je laat los. Heb je ene punt op dat popupje geselecteerd. Nadeel: een groot vlak geselecteerd en grond verlaagd | |
Zebbie | zaterdag 25 februari 2006 @ 00:54 |
quote:Dat moet er wel heel vaag uit zien ! | |
MaxMark | zaterdag 25 februari 2006 @ 01:55 |
Ik heb in de bijna 10 jaar dat ik het spel (en alle uitbreidingen/patches erop) speel, nog nooit meegemaakt dat de hele map werd geselecteerd. Dit lijkt me gewoon een éénmalige bug (of gebruikersfout ). | |
Zero2Nine | zaterdag 25 februari 2006 @ 10:37 |
quote:Ok zo, ik snapte het niet helemaal hoe het ging. Ja dan ligt het niet aan de versie. Wie dit wil voorkomen moet dan gewoon popups uitschakelen bij verouderde voertuigen, nieuwsberichten e.d. Natuurlijk is het nooit te voorkomen dat je per ongeluk op een treintje klikt ofzo. | |
Borkydude | zaterdag 25 februari 2006 @ 17:54 |
Die lag waar ik het over had enzo. ligt ook nogal aan de versie die je hebt, ik heb nu 0.4.5 ofzo, de nieuwste. Nu is het weg, en ik heb nog meer relaxte dingen. | |
Anthraxx | zaterdag 25 februari 2006 @ 18:12 |
Wat zijn nou goede tips om een groot netwerk aan te leggen? | |
Borkydude | zaterdag 25 februari 2006 @ 18:15 |
Zorg dat het er vers uitziet, 10 spoorbanen naast elkaar enzo, goed voor je ego. | |
jpzegthallo | zaterdag 25 februari 2006 @ 18:35 |
quote:Grote stations vanaf het begin, niks is meer frustie dan te kleine stations. Ook alles gewoon al dubbelspoor (1-richtingsverkeer) en ruimte om je stations evt. een beetje opkopen zodat je uitbreidingsruimte houdt. En geen vliegtuigen doen, die zijn saai | |
allardh | zaterdag 25 februari 2006 @ 18:36 |
Weet iemand of het mogelijk is om met OpenTTD bij het upgraden van rail naar monorail of van monorail naar maglev de treinen gemakkelijk te vervangen? Het is nu nl. vreselijk rotwerk. | |
MaxMark | zaterdag 25 februari 2006 @ 18:38 |
quote:Maar het is wel makkelijk geld verdienen, vooral handig om in het begin al snel een lekker kapitaaltje op te bouwen | |
MaxMark | zaterdag 25 februari 2006 @ 18:39 |
quote:Als je even één pagina terug had gekeken quote: | |
allardh | zaterdag 25 februari 2006 @ 18:49 |
Hmm, niet gelezen, sorry... Blijft dus rotwerk . Bedankt voor de hulp . | |
Anthraxx | zaterdag 25 februari 2006 @ 18:50 |
quote:Dat bedoel ik dus. Wat zijn daar de gouden tips voor? | |
MaxMark | zaterdag 25 februari 2006 @ 20:15 |
quote:Ik begin zelf meestal met één of twee spoorlijntjes, die kleine beetjes geld binnen brengen. Dan bouw ik 2 vliegvelden in twee tegenovergestelde hoeken en koop een vliegtuig met de meeste capaciteit. Tis eventjes wachten, maar zodra de het vliegtuig z'n eerste lading heeft geleverd heb je een groot deel van de onkosten er al weer uit. Dan koop je weer een vliegtuig, enz, enz. | |
Borkydude | zaterdag 25 februari 2006 @ 20:21 |
Ik ga naar de grootste stad, maak ik een hoop vliegtuigen tussen andere grote steden. Als ik (bijna) in geldnood kom maak ik een goederenlijntje. | |
Peter | zaterdag 25 februari 2006 @ 20:26 |
quote:2e vliegtuig zelfde route? of over het andere diagonaal? en dan wel bij de grote steden in de buurt gok ik? en dan.. X---------X l..\........./..l l....\...../....l l......\./......l l....../.\......l l..../.....\....l l../.........\..l X---------X ( lijn = vliegroute, X = vliegveld ) | |
MaxMark | zaterdag 25 februari 2006 @ 20:42 |
quote:Ja, dat bedoelde ik quote:Kan ook gewoon, als je inmiddels genoeg geld hebt om nieuwe vliegvelden en vliegtuigen te bouwen. quote:Dat lijkt me vanzelfsprekend quote:Yep, als je geen asociaal grote mappen hebt (512x512 is goed) dan is dat het meest efficient. | |
Borkydude | zaterdag 25 februari 2006 @ 20:44 |
Anders starten we ff een keer een Fok game. | |
MaxMark | zaterdag 25 februari 2006 @ 22:31 |
quote:Voor | |
Zero2Nine | zaterdag 25 februari 2006 @ 23:19 |
vliegvelden zijn voor mietjes!! echte mannen werken alleen met (dubbelbaans)spoorwegen, bussen en hovercrafts Niets is zo mooi als een dubbelbaans netwerk waar treinen vanaf een willekeurig station A naar een willekeurig ander station B kunnen. | |
allardh | zondag 26 februari 2006 @ 00:17 |
Ik begin met een paar kolenspoorlijnen en een paar busjes tussen steden welke gesubsidieerd zijn. Dan z.sm. mijn lening aflossen en dan zit je daar ook niet meer mee. En dan het spoornet uitbreiden en uitbreiden, de sporen zijn het mooiste van TTD. Als ik in het jaar 2000 ofzo ben, wil ik wel eens een paar vliegvelden bouwen, maar niet echt veel. Passengers boeien me niet zo, industries vind ik mooier. | |
Zero2Nine | zondag 26 februari 2006 @ 00:29 |
quote:In OpenTTD vind ik industries ook mooier maar in TTDPatch heb je ook Trams en kunnen de treinstations helemaal "gecustomized" worden daar vind ik passagiers vervoeren gewoon het mooiste. Wel over het spoor dan. | |
Blazkowich | zondag 26 februari 2006 @ 01:21 |
Ik wil even bedanken dat dit topic bestaat. Ik heb het spel net weer herondekt, zoveel gespeeld vroeger en het blijft geweldig. | |
Nevermind | zondag 26 februari 2006 @ 02:57 |
quote:Jaa Ik kan wellicht een dedicated server opzetten als ik zin heb om uit te zoeken hoe dat werkt, maar ik weet niet of de ping van iedereen goed zal zijn. Maar maakt dat eigenlijk uit voor een spel als TT? | |
Zero2Nine | zondag 26 februari 2006 @ 14:36 |
quote:Het maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Soms zal die ff hangen misschien, maar doorgaans lopen die online games best lekker. Hangt ook af van de hoeveelheid spelers en hoeveel iedereen neerpleurt natuurlijk op die map. | |
MaxMark | zondag 26 februari 2006 @ 14:39 |
quote:Ja, dus iedereen moet zo langzaam mogelijk gaan bouwen Behalve ik | |
Zero2Nine | zondag 26 februari 2006 @ 16:18 |
quote:gewoon met normale startbugetten, als iedereen gelijk een miljoen krijgt dan worden er meteen in 1 keer 10 vliegvelden neergepleurd. Moet je Paris-France eens spelen als je m ziet bij OpenTTD multiplayer. Als je daar niet voorzichtig van start gaat ben je zo failliet. | |
Zebbie | zondag 26 februari 2006 @ 17:23 |
Vliegtuigen crashen bij mij ontzettend vaak bij het landen, ook al heb ik de crashfunctie uitgezet in de opties... Ze vliegen steeds tegen de gebouwen van de stad aan (zelfs als ik er een dubbele baan (normale wegen voor wat vliegruimte) omheen leg crashen ze nog). Heeft iemand tips? | |
Borkydude | zondag 26 februari 2006 @ 17:28 |
TTDPatch of niet, bij OpenTTD kunnen ze niet tegen gebouwen aanvliegen. | |
FritsFluitketel | zondag 26 februari 2006 @ 17:53 |
Nostalgie | |
Bart | zondag 26 februari 2006 @ 18:18 |
quote:laat je soms snelle vliegtuigen op kleine vliegvelden landen? | |
Nevermind | zondag 26 februari 2006 @ 18:50 |
quote:Oke, ik ga er in de loop van volgende week even naar kijken. Ik heb op het moment nog wat routerproblemen die ik even moet fixen. Is erg irritant als iedereen elke drie minuten van de server geschopt wordt | |
Zebbie | zondag 26 februari 2006 @ 19:02 |
quote:die 900 km/u dingen | |
Borkydude | zondag 26 februari 2006 @ 19:55 |
Doh Niet doen. | |
Peter | zondag 26 februari 2006 @ 22:27 |
kennik met TTDpatch ook vliegvelden met 2 banen krijgen? | |
MaxMark | zondag 26 februari 2006 @ 22:38 |
quote:Dat is geloof ik nog in de maak.. | |
Zero2Nine | zondag 26 februari 2006 @ 23:07 |
TTDPatch is ook vooral gebaseerd op de treinen (new industries, new stations), daar heeft het wel de vetste opties voor. En Trams natuurlijk | |
Nevermind | zondag 26 februari 2006 @ 23:37 |
Kan iemand checken of 82.168.244.204 werkt als server? Doe geen moeite om een heel rijk op te zetten, want ik moet eerst nog wat dingen aanpassen (OpenTTD 0.4.5) | |
Zero2Nine | zondag 26 februari 2006 @ 23:42 |
Bij mij staat er server offline als ik "Add server" doe. Kan ook komen omdat ik 4.0.1 gebruik maar als het goed is staat er dan dat de versies niet matchen | |
Nevermind | zondag 26 februari 2006 @ 23:44 |
Was ik al bang voor. Poort 3979 (TCP) staat open, even kijken of ik nog wat in de instellingen moet veranderen | |
Borkydude | maandag 27 februari 2006 @ 19:06 |
http://img514.imageshack.(...)ix29thjun19927uw.png Vrij netjes lijkt me | |
Borkydude | maandag 27 februari 2006 @ 19:06 |
Kutkikker, ik kan er niet mee omgaan. | |
MaxMark | maandag 27 februari 2006 @ 19:40 |
quote:Doe ff andere host dan Edit: Tadaaa Ik vind 'em eigenlijk niet zo handig, je hebt nu een bottleneck van zo'n 10x7 hokjes [ Bericht 15% gewijzigd door MaxMark op 27-02-2006 19:46:32 ] | |
klnvntrbyt | maandag 27 februari 2006 @ 20:50 |
quote:Gebruik je geen PBS dan?! | |
scarefreak | maandag 27 februari 2006 @ 20:53 |
met pbs zou het handig zijn, nu niet nee | |
MaxMark | maandag 27 februari 2006 @ 21:24 |
Even voor de duidelijkheid, dat plaatje is van Borkydude boven mij...ik post em alleen ff omdat hij die kutkikker had | |
klnvntrbyt | maandag 27 februari 2006 @ 22:07 |
quote:Dan zal ik mijn vraag even herformuleren: "Gebruikt Borkydude geen PBS dan?! " | |
Zero2Nine | maandag 27 februari 2006 @ 23:56 |
Nevermind: Jouw online game werkt volgens mij toch wel. Ik krijg nu de info dat er een version mismatch is (dat klopt). Er staat ook dat het een 0x0 map is maar dat zal wel komen omdat de game nog niet echt gestart is ofzo. Er staat nu ook dat poortnummer achter je ip (3979) | |
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 00:51 |
Maarten heeft momenteel een dedicated server draaien: Maarten's Server, bereikbaar via de "List Servers" optie in de multiplayer setup. Op dit moment is er een normaal type kaart van 1024x256, dus een mooie lange kaart waar iedereen naar hartelust een transport emperium kan opbouwen. OpenTTD 0.4.5 is benodigd. Hij is net gestart in Jan. 1970, en blijft de komende uren zeker draaien. [ Bericht 23% gewijzigd door maartena op 28-02-2006 01:52:48 ] | |
MaxMark | dinsdag 28 februari 2006 @ 01:07 |
Ik zie die van Nevermind wel, die van jou niet, maartena.. | |
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 01:31 |
quote: quote:Ik heb eventjes snel mijn oplossing gebouwd: De monorails heb ik even neergezet om de rijrichting duidelijk aan te geven. Dit station is volgens het RoRo principe, (Roll-On, Roll-Off), ofwel de treinen gaan allen in 1 richting, en verlaten het station aan de andere kant en rijden zo weer terug naar het ander station. Ik heb een klein tunneltje gebouwd, en daar bovenop 3x1 station gelegd, en daarnaast het vliegveld neergelegd wat je in jouw plaatje aangesloten had op het station. Eventueel kun je ook de terugkerende treinen om het vliegveld heen trekken, maar dit leek me zo een betere oplossing omdat je dus dat vliegveld hebt. Uiteraard even de stad erbij denken, maar op deze manier ben je erg efficient bezig. Je kunt op het binnenkomende spoor en het terugkerende spoor op deze manier heel wat treinen laten rijden. Zet signaaltjes om het blokje neer, en je kunt de hele stad leegtrekken zonder dat passagiers lange wachttijden hebben. |