Ik merk eerder verschil in opslag modes als ik kies voor 8 bits ipv 16 bitsquote:
ja 8 bit inplaats van 16.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:08 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik merk eerder verschil in opslag modes als ik kies voor 8 bits ipv 16 bitsHM2 is een eikul
![]()
Ik vind het origineel al leuk, maar zo is hij nog mooier. Wie kijkt er nou naar wie?quote:Op maandag 13 februari 2006 12:51 schreef lostminds het volgende:
ik heb pas wat foto's in blijdorp gemaakt en daar zat er een tussen die ik erg leuk vond maar een ontzettend storend element had
nou ben ik ff flink aan het soepen gegaan maar op een gegeven moment heb ik er te lang naar zitten staren en dan zie ik het niet meer zeg maar
mijn vraag, vooral aan de mensen die het origineel nog niet gezien hebben, wat vind je er van, zie je iets raars of storends en zo ja, wat dan?
liefst dus een oordeel vormen voordat je het origineel bekijkt
tevens verkapte "pimp my photoshop skills" post![]()
[afbeelding]
en dit is het origineel
Ik weet niet.. ik vind de foto nu onnatuurlijk overkomen. Het oor mist zo wie zo. Mischien had je alleen de weerspiegeling wat minder fel gemaakt.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:51 schreef lostminds het volgende:
ik heb pas wat foto's in blijdorp gemaakt en daar zat er een tussen die ik erg leuk vond maar een ontzettend storend element had
nou ben ik ff flink aan het soepen gegaan maar op een gegeven moment heb ik er te lang naar zitten staren en dan zie ik het niet meer zeg maar
mijn vraag, vooral aan de mensen die het origineel nog niet gezien hebben, wat vind je er van, zie je iets raars of storends en zo ja, wat dan?
[afbeelding]
en dit is het origineel
Mooi gedaanquote:Op maandag 13 februari 2006 12:51 schreef lostminds het volgende:
[afbeelding]
en dit is het origineel
het oor, dat vind ik een goeiequote:Op maandag 13 februari 2006 12:59 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
...Het oor mist zo wie zo.....
sprietje vond ik niet zo'n probleem zelf, maar kan er ook af, voegt inderdaad niks toequote:Op maandag 13 februari 2006 12:59 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Mooi gedaan![]()
maar zonder die spriet en ietsjes scherper vindt ik hem nog mooier maar dat kan smaak zijn]
[afbeelding]
degene die betaald heeft is de kijker denk ikquote:
Zoals Ynske al zei heeft ie het met een Filter gedaan, alleen dan met: Fotokopie (Photocopy).quote:Op maandag 13 februari 2006 10:03 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
_mod8_ hoe heb je die cartoon versie van Esto gemaakt?? (Snelle tutorial zeg maar)
Kan het effe niet vinden in PS2![]()
Lock slices staat niet aangevinkt en clear slices is "grijs" zodat deze optie niet beschikbaar is...quote:Op maandag 13 februari 2006 09:15 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
bij view staat helemaal onderin [ lock slices en clear slices ].
Haal het vinkje [als hij er staat] bij lock slices weg en dan clear slices.
Bij je tweede vraag vermoed ik dat waneer je het pdf bestand opend hij op de afbeelding op 66,67% weergeeft, Dat kun je zien rechtsboven in het bovenste pallet [Navigator].
Dat heeft dus niets met de werkelijke kwaliteit te maken, maar met de weergave op je scherm.
zet hem dus op 100 % of 50 % om een correcte weergave te krijgen.
Ik vermoed dat je vragen hiermee opgelost zijn.
laat het ff weten.
kan je dat pdf bestand niet ergens hosten... ben nu wel benieuwd gewordenquote:Op maandag 13 februari 2006 18:56 schreef Kloekie het volgende:
[..]
Lock slices staat niet aangevinkt en clear slices is "grijs" zodat deze optie niet beschikbaar is...
Het kwaliteit verlies heeft niet te maken met in/uitzoomen. Wanneer ik in acrobat reader inzoom blijft de tekst en foto van goede kwaliteit, wanneer ik de pdf in photoshop heb geladen is de kwaliteit echter aanzienlijk slechter (bij de standaard instellingen). Als ik dezelfde kwaliteit wil wordt het bestand ineens ongeveer 50mb ofzo..
Beter als dit krijg ik hem niet aangezien het een vector afbeelding is.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:51 schreef Kloekie het volgende:
Ja tuurlijk.. Klik
Als je niets te doen hebt mag je de snijlijnen wel weghalen![]()
quote:Op maandag 13 februari 2006 21:23 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Beter als dit krijg ik hem niet aangezien het een vector afbeelding is.
hier in pdf formaat
hier in jpeg
Ik heb het nu met een omweg gedaan![]()
Misschien kun je hem even posten?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:23 schreef Nouk het volgende:
Ik probeer een oude donkere zwart wit foto beter te krijgen, maar het lukt totaal niet, de gezichten blijven erg donker en dus bijna onherkenbaar. Iemand de gouden tip misschien?>
meestal voldoet het spelen met levels wel. image > adjustments > levelsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:23 schreef Nouk het volgende:
Ik probeer een oude donkere zwart wit foto beter te krijgen, maar het lukt totaal niet, de gezichten blijven erg donker en dus bijna onherkenbaar. Iemand de gouden tip misschien?>
ff posten is het beste, kan voor elke foto andere methode zijn!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:23 schreef Nouk het volgende:
bedankt, zal morgen zo nodig ook mijn commentaar geven, gaat nu niet meer lukken. Heb lange dag gehad dus ga slapen. Morgen geef ik antwoord of aanvulling op de rest zo nodig. (maar verwacht dat de rest je prima kan helpenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:35 schreef Nouk het volgende:
Oke, dat ga ik wel even proberen dan.
Ik zal de foto nog even posten ook.
Wat zijn jullie aardig hierquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:39 schreef Eastwood het volgende:
[..]
bedankt, zal morgen zo nodig ook mijn commentaar geven, gaat nu niet meer lukken. Heb lange dag gehad dus ga slapen. Morgen geef ik antwoord of aanvulling op de rest zo nodig. (maar verwacht dat de rest je prima kan helpen)
Ik doe meequote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:35 schreef Eastwood het volgende:
[..]
ff posten is het beste, kan voor elke foto andere methode zijn!
retoucherenleuke wedstrijdjes kan je er mee doen, wie pepts de foto het beste op, en voor de leergierigen een goede les
moet je nagaan wat voor sociale impact photoshop nog heeft hequote:
Ja echt, ik voel me gelijk thuis enzoquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:47 schreef Eastwood het volgende:
[..]
moet je nagaan wat voor sociale impact photoshop nog heeft he![]()
Duimtquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:00 schreef Orealo het volgende:
Ik ga er vanavond ook even mee aan de slag, maar ik beloof niks![]()
Wat ziet die foto er opeens eng uit...quote:Op woensdag 15 februari 2006 04:25 schreef Orealo het volgende:
Hmm, ik heb m'n best gedaan, maar erg veel kon ik er niet meer uithalen, sorry.
[afbeelding]
dat rechteroog wou echt niet lukkenen nu ga ik slapen
True, 'tis niet echt een verbetering eh?quote:Op woensdag 15 februari 2006 04:30 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Wat ziet die foto er opeens eng uit...![]()
Je hebt je creativiteit op het gezicht losgelaten of alleen de brightness/contrast veranderd?quote:Op woensdag 15 februari 2006 04:32 schreef Orealo het volgende:
[..]
True, 'tis niet echt een verbetering eh?![]()
Both, geschat ongeveer waar het andere oog/eind van de mond moest zitten na vergelijken met symetrisch tekenmodel, en toen te werk gegaan, maar ja, heb nog (te) veel te lerenquote:Op woensdag 15 februari 2006 04:33 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Je hebt je creativiteit op het gezicht losgelaten of alleen de brightness/contrast veranderd?
waarom zou je hem moeten verscherpen? De wat nieuwere versie's van photoshop is dat, dacht ik, volkomen overbodig!quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Kleintje het volgende:
Deze tip kreeg ik van Vliegvrager: Wist je dat als je een foto verkleint, je m daarna nog een keer moet verscherpen?
HOE HOE???
Tell me...
Nee hoor, je moet wel degelijk verscherpen als je verkleint. Photoshop (of iets anders) resampled, oftewel bedenkt er pixels bij of besluit welke pixels weg te gooien. Hierdoor verdwijnen er details bij verkleinen die je met verscherping weer gedeeltelijk terug haalt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:58 schreef rucksichlos het volgende:
Dat is sowieso al onnodig, als je een foto verkleint krijg je een veel hogere resolutie, dus een scherpere foto, als je een foto vergroot moet je dat in sommige gevallen wel doen, hoewel het resultaat meestal wel tegenvalt.
Verscherpen doe je met de effecten sharpen, sharpen more en unsharp mask.
Je kan in CS2 (en volgens mij in cs1 ook) resampling uitzetten, dan veranderd er niks aan je pixels, alleen je DPI veranderd dan. maar er worden geen pixels gemaakt of verwijderd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:06 schreef djengizz het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet wel degelijk verscherpen als je verkleint. Photoshop (of iets anders) resampled, oftewel bedenkt er pixels bij of besluit welke pixels weg te gooien. Hierdoor verdwijnen er details bij verkleinen die je met verscherping weer gedeeltelijk terug haalt.
In de nieuwere photoshop versies kun je de resampling kiezen bij verkleinen of vergroten:
Voor verkleinen kun je het beste 'bicubic sharper' kiezen en voor vergroten 'bicubic smoother'. Doe je dit dan is de noodzaak tot verscherpen wat minder.
Als je de DPI verandert zonder resamplen verklein je je afbeelding eigenlijk ook niet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:55 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Je kan in CS2 (en volgens mij in cs1 ook) resampling uitzetten, dan veranderd er niks aan je pixels, alleen je DPI veranderd dan. maar er worden geen pixels gemaakt of verwijderd.
Maak maar eens een vergelijk op pixel niveau, dus een foto dupliceren, het duplicaat aanpassen en een bepaald onderdeel sterk uitvergroten op zowel het origineel als het duplicaat, dan zie je dat er geen verschil is.
Als je alleen je DPI verandert doe je ook niet aan resizenquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:55 schreef rucksichlos het volgende:
Je kan in CS2 (en volgens mij in cs1 ook) resampling uitzetten, dan veranderd er niks aan je pixels, alleen je DPI veranderd dan. maar er worden geen pixels gemaakt of verwijderd.
ziet het origineel er ook zo uit?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:41 schreef Nouk het volgende:
http://www.fileul.com/view.php?file=1xUYxzQ
Hier gaat het om dus.
?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:04 schreef murp het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
photoshop!![]()
![]()
Eerst haal je je details weg (je pixels), en dan haal je ze terug door te verscherpen. Ik heb sterk het idee dat je jezelf voor de gek houd. Het enige wat je doet is die punten verscherpen waar je gedetailleerde pixels weg zijn, maar je haalt er echt helemaal niks mee terug hoor. Het verhaal klopt gewoon niet helemaal.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:06 schreef djengizz het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet wel degelijk verscherpen als je verkleint. Photoshop (of iets anders) resampled, oftewel bedenkt er pixels bij of besluit welke pixels weg te gooien. Hierdoor verdwijnen er details bij verkleinen die je met verscherping weer gedeeltelijk terug haalt.
In de nieuwere photoshop versies kun je de resampling kiezen bij verkleinen of vergroten:
Voor verkleinen kun je het beste 'bicubic sharper' kiezen en voor vergroten 'bicubic smoother'. Doe je dit dan is de noodzaak tot verscherpen wat minder.
er loopt al een melding in feedback, ff wachten tot er een modje wakker wordtquote:
Jesus!! Dat lijkt mijn moeder wel.(serieus)...maar hij is niet mijn vader.....of er moet me nog heel wat uitgelegd wordenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:41 schreef Nouk het volgende:
http://www.fileul.com/view.php?file=1xUYxzQ
Hier gaat het om dus.
Ik had ff door moeten lezen..quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:23 schreef Nouk het volgende:
Bedankt allemaal.. Wel andere foto's van m'n opa, maar het is ook niet de bedoeling dat het gereconstrueerd wordt, wilde alleen kijken of de gezichten wat duidelijker konden worden.
Oude foto dook ineens op na 50 jaar enzo, hij is allang dood, dus daarom zou het wel grappig zijn om het wat beter te krijgen. Maar wat er niet is kan je ook niet tevoor schijn toveren inderdaad.
Toch bedankt iig allemaal!
zelf al gedaan hoor..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:24 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
er loopt al een melding in feedback, ff wachten tot er een modje wakker wordt
thnx...ergens in DIG loopt geloof ik een topic, waar je je photoshop skills kan laten zienquote:
[u mag hier klikken]quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
thnx...ergens in DIG loopt geloof ik een topic, waar je je photoshop skills kan laten zien
dit topic is alleen voor vragen. (en antwoorden)
Details zijn niet hetzelfde als pixels.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 08:19 schreef Eastwood het volgende:
Eerst haal je je details weg (je pixels), en dan haal je ze terug door te verscherpen. Ik heb sterk het idee dat je jezelf voor de gek houd. Het enige wat je doet is die punten verscherpen waar je gedetailleerde pixels weg zijn, maar je haalt er echt helemaal niks mee terug hoor. Het verhaal klopt gewoon niet helemaal.
Ik meestal ook nietquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:48 schreef Puckzzz het volgende:
...Ik doe het dus bijna nooit.
Met landschapsfoto's zal dat idd wel beter zijn gezien het voorbeeld dat ik hierboven zie. Maar ik doe meestal portret en dan krijg je meteen zo'n overdone USM effect wat absoluut niet mooi is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:57 schreef djengizz het volgende:
[..]
Ik meestal ook niet![]()
Het ging mij meer om waarom je zou moeten verscherpen na verkleinen.
Vaak vind ik dat PS het prima doet en is verscherpen idd niet nodig. Wel heb ik al een aantal keer bij met name landschapsfoto's gemerkt dat de verkleinde plaatjes wel opknappen van een beetje verscherping.
ja ok, je hebt gelijkquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:41 schreef djengizz het volgende:
[..]
Details zijn niet hetzelfde als pixels.
Je haalt idd pixels weg waardoor details verdwijnen (je krijgt een softer plaatje). Die details haal je weer terug door te sharpenen en uiteraard niet de pixels. Waarom ik mezelf daarmee voor de gek hou mag je me uitleggen
Edit:
Even een voorbeeldje gemaakt (beter te zien in het groot)
[[url=http://album.zoom.nl/user/5379/images/550/609395/hdc4kr.jpg.jpg]afbeelding][/url]
Eerste plaatje is de hoge resolutie variant.
Tweede is flink verkleind en duidelijk softer.
De laatste is het verkleinde plaatje maar dan verscherpt. De laatste is ook niet geweldig maar in mijn ogen wel beter dan de tweede.
Ook bij portretfoto's heb je last van vervagen bij verkleinen. Als je de 'gewone' verscherp optie gebruikt ipv USM krijg je geen overdone USM-effect.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Met landschapsfoto's zal dat idd wel beter zijn gezien het voorbeeld dat ik hierboven zie. Maar ik doe meestal portret en dan krijg je meteen zo'n overdone USM effect wat absoluut niet mooi is.
Nee is echt zo'n slechte foto, dacht ik eerst ook, maar het zit echt in de foto.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:37 schreef lostminds het volgende:
[..]
ziet het origineel er ook zo uit?
met al die spikkels enzo
voor m'n gevoel is het namelijk een hele slechte scan
met een goeie scan van het origineel kan misschien meer gedaan worden
Is dit niet weg te halen met de clone stamp of de healing brush?quote:Op zondag 19 februari 2006 09:20 schreef pleon het volgende:
Laatst heb ik een aantal foto's gemaakt van mensen met een zonnebril op. Nu is het zo dat de flitser weerkaatst in de zonnebril. Hoe kan ik deze weerkaatsing makkelijk met photoshop wegwerken?
ooow.. kijk goed wat je doet jonge, zo'n weerspiegeling maakt het helemaalquote:Op zondag 19 februari 2006 09:20 schreef pleon het volgende:
Ik had ook nog een vraagje. Laatst heb ik een aantal foto's gemaakt van mensen met een zonnebril op. Nu is het zo dat de flitser weerkaatst in de zonnebril. Hoe kan ik deze weerkaatsing makkelijk met photoshop wegwerken?
Dankjewel, maar hoe heb je dat gedaan dan? Want ik wil het graag zelf leren doen en ook op mijn grotere versie doen.quote:
Ik zou het gedeelte waar de grijze kleur niet meer egaal is (dus nadat je gecloned hebt) ruim selecteren en dan bij filters en een flinke gaussian blur overheen gooien.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:20 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zit nog steeds te klungelen met deze foto:
[afbeelding]
Ik wil de bewerking graag zelf doen, maar wel die lelijke kozijnen weg. Iemand had het over het uitrekken van het 'goede' stuk, zodat je een natuurlijk verloop van kleuren krijgt. Hoe kan ik dat doen, of hoe kom ik van de lelijke kozijnen af? De clone tool heb ik geprobeerd, maar daarmee kreeg ik helaas niet het gewenste resultaat. Zover ben ik nu:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:35 schreef Quinazoline het volgende:
Oja!!!! Dankjewel!!
Is idd een beetje eenvraag, als ik zo de oplossing zie.
![]()
zou ik niet doen.. is veel omslagtiger en het resultaat is vaak minder mooi.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik zou het gedeelte waar de grijze kleur niet meer egaal is (dus nadat je gecloned hebt) selecteren en dan bij filters en een flinke gaussian blur overheen gooien.
Wel zorgen dat je selectie een aardige feather heeft.
Edit/Transform/Scalequote:Op woensdag 22 februari 2006 16:39 schreef Quinazoline het volgende:
Nu kan ik alleen het juiste knopje niet vinden om een selectiekader uirekbaar te maken. Welke moet ik hebben daarvoor (Photoshop 6.0)?
no problem. Mooie foto trouwens.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:41 schreef Quinazoline het volgende:
JAAAAAAAAAAAA het werkt!!
Dankjulliewel
Voor programma's om je huis in te richten zou ik eens in K&W rond gaan vragen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:18 schreef Razz_Gul het volgende:
zo je kunt over echt alles hier topics vinden zeg![]()
t volgende: ik ga straks verhuizen cq. inrichten en heb t soort van in mijn kop zitten hoe dit aan te pakken echter hoe de kleurwerking uiteindelijk zal uitpakken is me een raadsel, zelfde met de indeling v.d ruimte. t zou handig zijn als ik op voorhand de verschillende mogelijkheden kon bekijken en uitwerken.
maarr hoe pak je dit aan Photoshop ??? interieurontwerp/indeling dus. ben wat gaan klooien met pen en brush tool met allerlei variabelen maar ik kom er niet uit !heeft iemand een handige url hoe dit in zn werk gaat ?? zou erg geholpen zijn als jullie me kunnen wijzen hoe
thanx !!
Kewl.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:41 schreef Shark.Bait het volgende:
Voor de geinteresseerden:
Het Photoshop Event 2006 van Adobe
Tijdens Professional Imaging organiseert Adobe, ook dit jaar weer, het Photoshop Event voor Fotografen met een programma van sessies die u gratis kunt bezoeken.
dan doe je iets verkeerd... saturation beetje terug en dan brightness beetje omhoog...quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:08 schreef Gose het volgende:
als ik dat doe worden de tanden eerder blauwig dan wit
Kheb al wat gevonden...--> desaturate en dan curves en dan aan de lijn trekken tot je de juiste witte kleur heb
of gewoon met de dodge tool he, kan je veel nouwkeuriger de lelijke randjes weg werken. Kan je dit trouwens alleen aanraden als je een teken tableau. Maar dat ter zijde.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:48 schreef Gose het volgende:
Kan iemand uitleggen hoe ik iemands tanden mooier wit maak? het beste zal ook nog zijn als ik ze mooi recht kon zetten maar dat zal wel heel moeilijk en veel werk zijn
Recht zetten is mij ook nog niet gelukt. Wel dat je de tanden wat langer maakt bvb en dan ging prima met de clone tool.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:48 schreef Gose het volgende:
Kan iemand uitleggen hoe ik iemands tanden mooier wit maak? het beste zal ook nog zijn als ik ze mooi recht kon zetten maar dat zal wel heel moeilijk en veel werk zijn
ik snap het. Maar zoals ik al zei, dat zal echt tand voor tand moeten gebeuren. Uitknippen, rechtzetten, en volgende..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:03 schreef Gose het volgende:
haha bedankt voor het aanbod, maar het ging mij er vooral om om er zelf mee te spelen en het zelf te kunnen. Vind het aardig als je het wilt doen, maar als het volgende x nog een x moet moet ik het je weer vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |