Ik merk eerder verschil in opslag modes als ik kies voor 8 bits ipv 16 bitsquote:
ja 8 bit inplaats van 16.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:08 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik merk eerder verschil in opslag modes als ik kies voor 8 bits ipv 16 bitsHM2 is een eikul
![]()
Ik vind het origineel al leuk, maar zo is hij nog mooier. Wie kijkt er nou naar wie?quote:Op maandag 13 februari 2006 12:51 schreef lostminds het volgende:
ik heb pas wat foto's in blijdorp gemaakt en daar zat er een tussen die ik erg leuk vond maar een ontzettend storend element had
nou ben ik ff flink aan het soepen gegaan maar op een gegeven moment heb ik er te lang naar zitten staren en dan zie ik het niet meer zeg maar
mijn vraag, vooral aan de mensen die het origineel nog niet gezien hebben, wat vind je er van, zie je iets raars of storends en zo ja, wat dan?
liefst dus een oordeel vormen voordat je het origineel bekijkt
tevens verkapte "pimp my photoshop skills" post![]()
[afbeelding]
en dit is het origineel
Ik weet niet.. ik vind de foto nu onnatuurlijk overkomen. Het oor mist zo wie zo. Mischien had je alleen de weerspiegeling wat minder fel gemaakt.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:51 schreef lostminds het volgende:
ik heb pas wat foto's in blijdorp gemaakt en daar zat er een tussen die ik erg leuk vond maar een ontzettend storend element had
nou ben ik ff flink aan het soepen gegaan maar op een gegeven moment heb ik er te lang naar zitten staren en dan zie ik het niet meer zeg maar
mijn vraag, vooral aan de mensen die het origineel nog niet gezien hebben, wat vind je er van, zie je iets raars of storends en zo ja, wat dan?
[afbeelding]
en dit is het origineel
Mooi gedaanquote:Op maandag 13 februari 2006 12:51 schreef lostminds het volgende:
[afbeelding]
en dit is het origineel
het oor, dat vind ik een goeiequote:Op maandag 13 februari 2006 12:59 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
...Het oor mist zo wie zo.....
sprietje vond ik niet zo'n probleem zelf, maar kan er ook af, voegt inderdaad niks toequote:Op maandag 13 februari 2006 12:59 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Mooi gedaan![]()
maar zonder die spriet en ietsjes scherper vindt ik hem nog mooier maar dat kan smaak zijn]
[afbeelding]
degene die betaald heeft is de kijker denk ikquote:
Zoals Ynske al zei heeft ie het met een Filter gedaan, alleen dan met: Fotokopie (Photocopy).quote:Op maandag 13 februari 2006 10:03 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
_mod8_ hoe heb je die cartoon versie van Esto gemaakt?? (Snelle tutorial zeg maar)
Kan het effe niet vinden in PS2![]()
Lock slices staat niet aangevinkt en clear slices is "grijs" zodat deze optie niet beschikbaar is...quote:Op maandag 13 februari 2006 09:15 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
bij view staat helemaal onderin [ lock slices en clear slices ].
Haal het vinkje [als hij er staat] bij lock slices weg en dan clear slices.
Bij je tweede vraag vermoed ik dat waneer je het pdf bestand opend hij op de afbeelding op 66,67% weergeeft, Dat kun je zien rechtsboven in het bovenste pallet [Navigator].
Dat heeft dus niets met de werkelijke kwaliteit te maken, maar met de weergave op je scherm.
zet hem dus op 100 % of 50 % om een correcte weergave te krijgen.
Ik vermoed dat je vragen hiermee opgelost zijn.
laat het ff weten.
kan je dat pdf bestand niet ergens hosten... ben nu wel benieuwd gewordenquote:Op maandag 13 februari 2006 18:56 schreef Kloekie het volgende:
[..]
Lock slices staat niet aangevinkt en clear slices is "grijs" zodat deze optie niet beschikbaar is...
Het kwaliteit verlies heeft niet te maken met in/uitzoomen. Wanneer ik in acrobat reader inzoom blijft de tekst en foto van goede kwaliteit, wanneer ik de pdf in photoshop heb geladen is de kwaliteit echter aanzienlijk slechter (bij de standaard instellingen). Als ik dezelfde kwaliteit wil wordt het bestand ineens ongeveer 50mb ofzo..
Beter als dit krijg ik hem niet aangezien het een vector afbeelding is.quote:Op maandag 13 februari 2006 20:51 schreef Kloekie het volgende:
Ja tuurlijk.. Klik
Als je niets te doen hebt mag je de snijlijnen wel weghalen![]()
quote:Op maandag 13 februari 2006 21:23 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Beter als dit krijg ik hem niet aangezien het een vector afbeelding is.
hier in pdf formaat
hier in jpeg
Ik heb het nu met een omweg gedaan![]()
Misschien kun je hem even posten?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:23 schreef Nouk het volgende:
Ik probeer een oude donkere zwart wit foto beter te krijgen, maar het lukt totaal niet, de gezichten blijven erg donker en dus bijna onherkenbaar. Iemand de gouden tip misschien?>
meestal voldoet het spelen met levels wel. image > adjustments > levelsquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:23 schreef Nouk het volgende:
Ik probeer een oude donkere zwart wit foto beter te krijgen, maar het lukt totaal niet, de gezichten blijven erg donker en dus bijna onherkenbaar. Iemand de gouden tip misschien?>
ff posten is het beste, kan voor elke foto andere methode zijn!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:23 schreef Nouk het volgende:
bedankt, zal morgen zo nodig ook mijn commentaar geven, gaat nu niet meer lukken. Heb lange dag gehad dus ga slapen. Morgen geef ik antwoord of aanvulling op de rest zo nodig. (maar verwacht dat de rest je prima kan helpenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:35 schreef Nouk het volgende:
Oke, dat ga ik wel even proberen dan.
Ik zal de foto nog even posten ook.
Wat zijn jullie aardig hierquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:39 schreef Eastwood het volgende:
[..]
bedankt, zal morgen zo nodig ook mijn commentaar geven, gaat nu niet meer lukken. Heb lange dag gehad dus ga slapen. Morgen geef ik antwoord of aanvulling op de rest zo nodig. (maar verwacht dat de rest je prima kan helpen)
Ik doe meequote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:35 schreef Eastwood het volgende:
[..]
ff posten is het beste, kan voor elke foto andere methode zijn!
retoucherenleuke wedstrijdjes kan je er mee doen, wie pepts de foto het beste op, en voor de leergierigen een goede les
moet je nagaan wat voor sociale impact photoshop nog heeft hequote:
Ja echt, ik voel me gelijk thuis enzoquote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:47 schreef Eastwood het volgende:
[..]
moet je nagaan wat voor sociale impact photoshop nog heeft he![]()
Duimtquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:00 schreef Orealo het volgende:
Ik ga er vanavond ook even mee aan de slag, maar ik beloof niks![]()
Wat ziet die foto er opeens eng uit...quote:Op woensdag 15 februari 2006 04:25 schreef Orealo het volgende:
Hmm, ik heb m'n best gedaan, maar erg veel kon ik er niet meer uithalen, sorry.
[afbeelding]
dat rechteroog wou echt niet lukkenen nu ga ik slapen
True, 'tis niet echt een verbetering eh?quote:Op woensdag 15 februari 2006 04:30 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Wat ziet die foto er opeens eng uit...![]()
Je hebt je creativiteit op het gezicht losgelaten of alleen de brightness/contrast veranderd?quote:Op woensdag 15 februari 2006 04:32 schreef Orealo het volgende:
[..]
True, 'tis niet echt een verbetering eh?![]()
Both, geschat ongeveer waar het andere oog/eind van de mond moest zitten na vergelijken met symetrisch tekenmodel, en toen te werk gegaan, maar ja, heb nog (te) veel te lerenquote:Op woensdag 15 februari 2006 04:33 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Je hebt je creativiteit op het gezicht losgelaten of alleen de brightness/contrast veranderd?
waarom zou je hem moeten verscherpen? De wat nieuwere versie's van photoshop is dat, dacht ik, volkomen overbodig!quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:05 schreef Kleintje het volgende:
Deze tip kreeg ik van Vliegvrager: Wist je dat als je een foto verkleint, je m daarna nog een keer moet verscherpen?
HOE HOE???
Tell me...
Nee hoor, je moet wel degelijk verscherpen als je verkleint. Photoshop (of iets anders) resampled, oftewel bedenkt er pixels bij of besluit welke pixels weg te gooien. Hierdoor verdwijnen er details bij verkleinen die je met verscherping weer gedeeltelijk terug haalt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:58 schreef rucksichlos het volgende:
Dat is sowieso al onnodig, als je een foto verkleint krijg je een veel hogere resolutie, dus een scherpere foto, als je een foto vergroot moet je dat in sommige gevallen wel doen, hoewel het resultaat meestal wel tegenvalt.
Verscherpen doe je met de effecten sharpen, sharpen more en unsharp mask.
Je kan in CS2 (en volgens mij in cs1 ook) resampling uitzetten, dan veranderd er niks aan je pixels, alleen je DPI veranderd dan. maar er worden geen pixels gemaakt of verwijderd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:06 schreef djengizz het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet wel degelijk verscherpen als je verkleint. Photoshop (of iets anders) resampled, oftewel bedenkt er pixels bij of besluit welke pixels weg te gooien. Hierdoor verdwijnen er details bij verkleinen die je met verscherping weer gedeeltelijk terug haalt.
In de nieuwere photoshop versies kun je de resampling kiezen bij verkleinen of vergroten:
Voor verkleinen kun je het beste 'bicubic sharper' kiezen en voor vergroten 'bicubic smoother'. Doe je dit dan is de noodzaak tot verscherpen wat minder.
Als je de DPI verandert zonder resamplen verklein je je afbeelding eigenlijk ook niet.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:55 schreef rucksichlos het volgende:
[..]
Je kan in CS2 (en volgens mij in cs1 ook) resampling uitzetten, dan veranderd er niks aan je pixels, alleen je DPI veranderd dan. maar er worden geen pixels gemaakt of verwijderd.
Maak maar eens een vergelijk op pixel niveau, dus een foto dupliceren, het duplicaat aanpassen en een bepaald onderdeel sterk uitvergroten op zowel het origineel als het duplicaat, dan zie je dat er geen verschil is.
Als je alleen je DPI verandert doe je ook niet aan resizenquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:55 schreef rucksichlos het volgende:
Je kan in CS2 (en volgens mij in cs1 ook) resampling uitzetten, dan veranderd er niks aan je pixels, alleen je DPI veranderd dan. maar er worden geen pixels gemaakt of verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |