Het verschilt per foto, maar in het algemeen kan je stellen dat de grafiek van de levels de gehele breedte van de grafiek moet vullen, er mogen links en rechts dus geen lege ruimtes zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb nog niet echt een vraag, maar ik wil dit topic niet vergeten. Dus een voorlopige tvp.
Oh, en als ik dan toch iets moet toevoegen, dan wil ik wel wat uitleg over levels, wanneer zijn ze "goed" ofzo, en wat zijn het eigenlijk?
wat schiet ik een hoop bagger danquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:31 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Het verschilt per foto, maar in het algemeen kan je stellen dat de grafiek van de levels de gehele breedte van de grafiek moet vullen, er mogen links en rechts dus geen lege ruimtes zijn.
En binnen photoshop kun je gebruik maken van "auto levels", die deze lege ruimtes links en rechts opvult.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:31 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Het verschilt per foto, maar in het algemeen kan je stellen dat de grafiek van de levels de gehele breedte van de grafiek moet vullen, er mogen links en rechts dus geen lege ruimtes zijn.
En heel soms daarmee je hele foto verneukt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:35 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
En binnen photoshop kun je gebruik maken van "auto levels", die deze lege ruimtes links en rechts opvult.
Het is niet de ideale tool idd. Op sommige foto's kan ie prima resultaat leveren, op anderen wat minder. En er is altijd de CTRL-Zquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:39 schreef Subhuman het volgende:
[..]
En heel soms daarmee je hele foto verneukt.
* Sub spreekt uit ervaring
Das undo/redo, dus de laatste handeling ongedaan maken. Wil je meer stappen terug in je history gebruik je CTRL-ALT-Z.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:43 schreef blackbully het volgende:
ctrl-z ?
das? stap terug?
ja ja kan het ook proberen maar dit is makkelijker
ff downloaden bij Adobe.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:14 schreef everkaik het volgende:
Weet iemand of er al een PS CS2 plug-in te vinden is voor de Nikon D200 NEF-files?
Die van mijn D70 werkt in ieder geval niet daarvoor![]()
Helaas nog niet te vinden voor de D200quote:Op maandag 9 januari 2006 18:37 schreef Mauro het volgende:
[..]
ff downloaden bij Adobe.
Daar heb ik hem ook vandaan namelijk.
oeh.. een D200... Ik heb hem gisteren voor mijn D70s gedownload. Misschien werkt die ook voor de D200.
Oh, gelukkig, dan hoef ik een heel klein minder jaloers te zijnquote:Op maandag 9 januari 2006 23:39 schreef everkaik het volgende:
[..]
Helaas nog niet te vinden voor de D200![]()
Bedankt voor de tip, wist ik nietquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:45 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Das undo/redo, dus de laatste handeling ongedaan maken. Wil je meer stappen terug in je history gebruik je CTRL-ALT-Z.
Moet je in fotoshop de filter gallery openen, daar staat ie volgens mij tussenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:28 schreef Roolio het volgende:
Hebben jullie misschien enig idee hoe het effect op deze foto is verkregen? Ik neem aan dat dit met naberwerking is gedaan? Maar hoe ongeveer?
2 mogelijkheden:quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:09 schreef WooZ het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik een deel uit een foto kan knippen, zodat het precies de verhouding 10 x 15 is, en ik dus een deel van een foto af kan drukken?
Dat staat hier heel duidelijk uitgelegd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:24 schreef WooZ het volgende:
Nog een vraagje, ik wil van een foto een deel zwart wit hebben (grayscale) en een deel gewoon in de originele kleur.... hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Lichte variant op wat er in bovenstaande link te vinden is, en welke misschien handig is om eens te proberen. In plaats van een zwartwitte duplicaat van het origineel erbij te zetten maken we gebruik van een...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:24 schreef WooZ het volgende:
Nog een vraagje, ik wil van een foto een deel zwart wit hebben (grayscale) en een deel gewoon in de originele kleur.... hoe kan ik dit het beste aanpakken?
WHZ. Je bent dan wel mod af, maar dit blijf je toch wel doen, he?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:00 schreef Orealo het volgende:
Lynx, ik moet je complimenteren!het is mooi duidelijk wat, en hoe je het schrijft !
Ik ben niet van plan helemaal te verdwijnen idd.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:12 schreef RonaldV het volgende:
WHZ. Je bent dan wel mod af, maar dit blijf je toch wel doen, he?
tevens schaamteloze TVP
Bij mij rolde er zoiets uit, wel lastig bij onscherpe delen bijv macro opname's om die te kleuren naast het grayscale-gebied, zoiets kwam er bij mij uit..quote:
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:50 schreef WooZ het volgende:
Kan iemand misschien nog uitleggen hoe je een kader om een foto plaatst?
quote:Op maandag 26 december 2005 15:08 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Image > canvassize> en dan kan je kiezen voor cm of pixels of een ander formaat, vergroten zoals jij dat wil.
Leuk voor 1 fotootje, wil je een hele map foto's ineens (verkleinen en) van rand voorzien, dan is bordermaker een leuk programmaatje http://docsdb.semantica.nl/bordermaker/
Met pinda graagquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:18 schreef RonaldV het volgende:
Het is zoooo makkelijk!
[afbeelding]
M&Ms, anyone?![]()
Echt nietquote:
Onscherpe randen is idd vrij lastig, maar met een wat zachtere brush is er nog best iets van te maken. Er zijn wel manieren om het helemaal nauwkeurig te doen, maar das toch wel die iets geavanceerdere photoshopquote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef Jelleee het volgende:
[..]
Bij mij rolde er zoiets uit, wel lastig bij onscherpe delen bijv macro opname's om die te kleuren naast het grayscale-gebied, zoiets kwam er bij mij uit..
[afbeelding]
Steel klopt idd niet, maar dit is gewoon even oefenen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:54 schreef Subhuman het volgende:
Ik ben voor Lynx' Photoshop Tutorial Hoekje op de Wiki!
Ik ook. Heb al tijdje ervaring in Photoshop, bouw / brush er meestal auto's mee, maar foto's moet ook wel lukken en misschien dat ik hier wat foto dingen leer. Misschien post ik wel ene paar simpele hier.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:09 schreef Eastwood het volgende:
Ik zie dit topic voor het eerst.. zal me ff melden als mede vraagbaak![]()
Ik heb er nog 2 voor jullie die ik wel makkelijk vind.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:47 schreef Lynx666 het volgende:
Leer je sneltoetsen binnen photoshop! Het scheelt zoveel tijd bij het bewerken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |