quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:26 schreef Sidekick het volgende:
18,40 euro gewonnen deze week volgens mijn schatting.![]()
Wat dan?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 04:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:Sizzler, je had een fout in je PRDV weghaalacti,
quote:
Dat wordt lastig als er maar 44,10 euro op staat.quote:49 euro van PRDV * .98 = 48.02 naar het CDA en
Verkeerde kolom gekeken.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat wordt lastig als er maar 44,10 euro op staat.
idd., de transactiekosten over de ChristenUnie berekendquote:Op zaterdag 21 januari 2006 04:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:zakjapannertje, je had een fout in je GL weghaalactie.
Sterker nog, ze staan nu op 2,4% en D66, met 4 zetels, staat op 2,6%. Dus ze staan niet ver af van een vierde zetel.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:15 schreef freako het volgende:
Twee weken winst achter elkaar..
Opmerkelijk overigens dat de SGP nu al anderhalve maand op 3 zetels staat. Dan is het duidelijk geen geklooi met de foutmarge, ook al dacht ik daar in eerste instantie wel aan.
Je hebt 25 euro op de VVD ingezet.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:38 schreef One_of_the_few het volgende:
even een vraagje: Vorige week had de vvd 3 zetels winst tenopzichte van mijn inleg. Dan maak je daarop winst. deze week steeg de VVD -1 zetel, maar 2 zetels tenopzichte van mijn inleg positie. Toch heb ik nu minder voor de VVD gekregen terwijl ten opzichte van de inleg deze wel 2 zetels is gestegen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.quote:En van welk bedrag wordt het geld bijgeschreven of ingehouden, Het inlegsaldo of het saldo van de laatse week?
Zo'n constructie is er niet, maar op zich klinkt het concept wel interessant.quote:En als je een week winst maakt, kan je het dan ''vastzetten'' zodat als je een zetel winst maakt over dat bedrag 5% bij komt?
ok bedanktquote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je hebt 25 euro op de VVD ingezet.
Na de stijging van 3 zetels was het 28,50 waard (25 + 15%).
Na de daling van 1 zetel is het nu 27,50 waard (25 + 10%)
Dat is dus wel meer dan je inleg van 25 euro.
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
[..]
Zo'n constructie is er niet, maar op zich klinkt het concept wel interessant.
Ja, 2 dagen downtime terwijl dan doorgaans de meeste mensen hun inzetten veranderen is niet echt fair. Met andere woorden, de inzetveranderingen van vorige week vervallen en we gaan deze week weer verder. Hopelijk kan iedereen zich hierin vinden.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:00 schreef the_disheaver het volgende:
Kickje.
De peiling zelf had helaas geen last van downtime... Deze week vergeten, en volgende week doorgaan alsof er niets gebeurd is?
ik denk dat het nu 'aankopen' van aandelen tegen de prijs van vorige week oneerlijk is, natuurlijk koopt iedereen die dat kan dan PvdA-zetels die dan 3 zetels onder de werkelijke waarde zijn ....quote:Op zaterdag 4 februari 2006 15:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als iemand een beter idee heeft hoor ik dat graag.
eens.. anders kost het me wel heel veel...quote:Op zaterdag 4 februari 2006 15:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, 2 dagen downtime terwijl dan doorgaans de meeste mensen hun inzetten veranderen is niet echt fair. Met andere woorden, de inzetveranderingen van vorige week vervallen en we gaan deze week weer verder. Hopelijk kan iedereen zich hierin vinden.
Als iemand een beter idee heeft hoor ik dat graag.
Volgens mij is dat ook eerlijker. Ik zal bij de verliezende partijen het gebruikte zetelaantal verlagen met de hoeveelheid zetels verlies van vorige week zodat het geen extra inspanning vergt voor iedereen.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat het nu \'aankopen\' van aandelen tegen de prijs van vorige week oneerlijk is, natuurlijk koopt iedereen die dat kan dan PvdA-zetels die dan 3 zetels onder de werkelijke waarde zijn ....
Volgens mij zou het eerlijker zijn om nu enkel de mogelijkheid te bieden aandelen in partijen die verloren hebben, tegen de ude prijs te verkopen, omdat gisteren niemand daartoe de mogelijkheid had...
dan zou VVD nog voor 26 zetels, GroenLinks voor 11, en PvdD voor 1 te verkopen zijn ... maar enkel bij verkoop (en de 2% transactiekosten blijven gelden)... aankopen gaat voor de huidige prijs ....
Dat is volgens mij eigenlijk eerlijker.
Ik heb me denk ik niet eenduidig uitgedrukt. Als the_disheaver nu op PvdD met 0 zetels zijn geld zet dan kan dat prima groeien. Echter als hij bv. op PvdD al geld had wat op 0 zetels was ingezet, verander ik dat dus naar een inzet die gedaan is op -1 zetels, zodat het rekenkundig klopt. Die zetel verlies krijg je dus cadeau.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:58 schreef RM-rf het volgende:
the_disheaver, PvdD stond vorige week op 1 zetel en deze week op 0 ... als we volgens de regels van EW de stand van vorige week aanhouden, zou je een groot risico lopen dat de PvdD volgende peiling nog steeds op een zetel staat en hooguit hun zetelverlies van vorige week weer goedmaakt .... een investering met enkel verlies-mogelijkheden dus..
hetzelfde geld voor de VVD die deze week ook tov vorige week een zetel later stond ...
Misschien is het goed dat ExtraWaskracht eventjes duidelijk maakt welke transactie-tarvieven we aanhouden, gewoon die van vorige week (VVD op 26 zetels, en PvdD op 1; terwijl de peiling erna al een verlies voor beiden aantoonde en het dus zeer 'slechte' investeringen zijn, te duur voor de momentele koers) ...
of dat men enkel de partijen die verloren hebben (VVD, PvdD en GL) mag verkopen voor de 'oude' tarvieven, maar voor de rest wél de nieuwe tarieven en zetelstand gelden.
neequote:Op woensdag 8 februari 2006 17:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is het zo duidelijker en eerlijk?
Voor nieuwe inzetten geldt gewoon het spel zoals dat voorheen gespeeld was. Daar is niks bijzonders mee.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:09 schreef the_disheaver het volgende:
nee![]()
Voor nieuwe inzetten zal gekeken worden naar de verandering tov vorige week?
Bij bestaande inzetten waar een verlies genomen moest worden in de week dat FOK! down was verminder ik de hoeveelheid zetels met de hoeveelheid zetels verlies die je moest incasseren. Op die manier kost het je namelijk niks, het netto-effect is dan 0.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:09 schreef the_disheaver het volgende:
En hoe voor bestaande inzetten?
mijn post had ik geschreven voordat ik je post las ... maar ik denk het te begrijpen....quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is het zo duidelijker en eerlijk?
1 2 3 4 5 | PVDA 29.40 (50) 32.34 (52) CU 31.66 (5) 33.24 (6) GL 0.09 (8-2=6) 0.11 (9) GL 41.16 (10-2=8) 43.22 (9) |
Wat omslachtig allemaal, de veranderingen die vorige week zijn doorgevoerd zijn toch tenietgedaan? Wat is het probleem dan nog?quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat ook nog een mogelijkheid is, is alle transacties van vorige week niet uit te voeren en zowel winst als verlies te compenseren op het zetelaantal. Op die manier blijft iedereen op 0 tov de week daarvoor.
Dat is misschien het makkelijkst, want dan kunnen we nu gewoon verder gaan alsof er niks gebeurd is.
Omdat mensen niet de mogelijkheid hebben gehad hun inzetten te veranderen lijkt het mij niet echt fair dat verlies/winst te rekenen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat omslachtig allemaal, de veranderingen die vorige week zijn doorgevoerd zijn toch tenietgedaan? Wat is het probleem dan nog?
Mij wel, er wordt toch niet gediscrimineerd?quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Omdat mensen niet de mogelijkheid hebben gehad hun inzetten te veranderen lijkt het mij niet echt fair dat verlies/winst te rekenen.
Het is iets externs waar iedereen last van heeft. Om het spel ten goede te komen probeer ik het effect daarvan te minimaliseren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Mij wel, er wordt toch niet gediscrimineerd?
Juist, en het gaat toch om de ranglijst? Als de PvdA twee zetels verliest worden er ook sommigen benadeeld, dan draaien we toch ook niet eventjes terug.quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
waar iedereen last van heeft.
de meeste transacties worden op vrijdag gemaakt maar doordat er de hele vrijdag geen veranderingen konden zijn hebben mensen mogelijk nadeel ondervonden, hebben bv niet hun 'winst' kunnen cashen ....quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:36 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Juist, en het gaat toch om de ranglijst? Als de PvdA twee zetels verliest worden er ook sommigen benadeeld, dan draaien we toch ook niet eventjes terug.
Dat moet het wel betekenen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:01 schreef Monolith het volgende:
Betekent dit dat ik nog tijd heb voor een transactie? Ik heb zo'n vermoeden dat ik eens een bedragje van D66 naar een andere partij moet verplaatsen.![]()
En de #2 ook.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:37 schreef RM-rf het volgende:
CDA -1
PVDA +1
VVD +2
SP -1
GL -2
D66 -1
Wilders +2
behoorlijke wijzigingen, bij veel partijen..
En als ik het goed heb, boekt onze koploper deze week een zeer flink verlies
Had je dan gedacht dat PvdD stond voor 'Partij van de Denen' ?quote:
zoveel, het is met geen potlood te tekenenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 22:37 schreef RM-rf het volgende:
En als ik het goed heb, boekt onze koploper deze week een zeer flink verlies
Hmm, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 23:58 schreef Monolith het volgende:
Dat was een enkele transactie, maar misschien een beetje onduidelijk geformuleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |