quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:36 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Juist, en het gaat toch om de ranglijst? Als de PvdA twee zetels verliest worden er ook sommigen benadeeld, dan draaien we toch ook niet eventjes terug.
de meeste transacties worden op vrijdag gemaakt maar doordat er de hele vrijdag geen veranderingen konden zijn hebben mensen mogelijk nadeel ondervonden, hebben bv niet hun 'winst' kunnen cashen ....
Volgens mij is het wel eerlijk om dat deels te corrigeren ... mijn voorstel zou zijn om de kans te geven de verliesgevende partijen (GL, VVD en PvdD) te verkopen tegen de oude koers, en zo alsnog 'winstneming' mogelijk te maken (veel mensen hebben de neiging als ze een winstje geboekt hebben, deze te 'nemen', de aandelen te verkopen tegen de hogere koesr en juist in te zetten op een partij waarvan ze vermoeden dat deze lager staat) ....
Nu moet ik erkennen dat ik bij _mijn_ berekening zelf ook het meeste voordeel haal en bij een 'overall-berekening, dus ook verreking van de vorige week geboekte winst, zeer nadelig uitkom (omdat ik veel PVDA-aandelen hebm, en die juist een grote winst geboekt hebben, daarvan wil je niet dat die zetels automatisch al bij mijn 'begininzet' opgeteld worden ... ik had juist bewust PVDA gekocht op 49 zetels, wetende dat ze 'ooit' weer zouden stijgen en nog groei-potentieel hadden: GL hadik vorige week zeker verkocht, toen stonden ze op 1 zetel winst tov het moment dat ik ze gekocht had, dat is voor GL momenteel wel een maximum)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25