abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33769328

Het is toch wel schandalig dat één van de interessantste nieuwe acts uit de muziek van de afgelopen jaren nog geen eigen topic heeft. Deze twee zusjes brengen hoogst opmerkelijke muziek uit, die zowel spannend is als ontroerend.

Uit 2004 (plaat van het jaar):
quote:
COCOROSIE - La Maison De Mon Rêve(Touch And Go Records)

Soms is het verhaal in de bio al dusdanig mooi, dat een album alleen nog maar kan tegenvallen. Bij dit debuut van CocoRosie doet de bio al het ergste vrezen. Twee Canadese zusjes, Bianca en Sierra Casidy, spreken elkaar jaren niet. De één is naar Frankrijk verhuisd en daardoor letterlijk uit het zicht van de ander. Na jaren ontmoeten de dames elkaar weer, in Frankrijk en blijken behalve hun familieband ook een muzikale band te hebben. Gek genoeg is er een klik tussen de dames, waarvan de één een klassiek geschoolde stem bezit en de ander vooral een krasserig stemgeluid voortbrengt, waarin de scholing stiekem is verwerkt. De meiden nemen samen een plaat op en zorgen voor een apart artwork. De één leeft zich uit met oogschaduw, de ander maakt een subtiele Dali-snor met vermoedelijk een oogpotlood - maar alsjeblieft, laat het vingerverf zijn - en ze zorgen voor een lieflijke omhelzing onder een kleuterachtige tekening van een regenboog. Geef je plaat dan nog een Franse titel mee en je weet zeker dat je nauwelijks exemplaren zult verkopen.

En juist dat nu, beste lezer, is zonde. Want La Maison De Mon Rêve is in al zijn absurditeit een absolute topplaat geworden. Het is even doorbijten in het begin, vooral aan de om elkaar cirkelende stemmen van de twee en het wat aparte stemgeluid van één der zusjes. Of het Coco is of Rosie blijft onzeker. Ook de muzikale omlijsting is ronduit apart. Krakerige hiphopbeats, Aziatische fluitjes, speeldoosjes, kraaiende hanen en nog meer van dit alles.

Wonderwel klinkt dit alles bijzonder goed. Intrigerend, vooral. Het ene moment zit je vertwijfeld te luisteren naar een op het eerste gehoor vrij vals duet van krolse katten, maar besef je pas later hoe slim dit eigenlijk in elkaar steekt. Dan weer hoor je een Macy Gray-achtig nummer dat je met wat fantasie R&B kan noemen en dan weer zit je tussen de opiumdampen naar een oosters nummertje te luisteren. En geef toe, ongrijpbare vrouwen hebben altijd iets aantrekkelijks.

Zeker als ze zich ook nog eens bedienen van intrigerende teksten. Ze zijn vaak moeilijk te duiden, maar hebben desondanks zeggingskracht. "If blue eyed babes raised as Hitler's little brides and sons, they got angelic tendencies, like some boys tend to act like queens" klinkt het op opener Terrible Angels. Of wat dacht u van "all I want with my life is to die a housewife" in By Your Side? Er is uiteraard plaats voor een lekker shockerend liedje over Jezus, Sinterklaas en de Kerstman worden opgevoerd, even als een zeeman die de dames moet bevaren en de Heilige Maagd - of toch de zangeres? - Madonna. Ronduit aangrijpend is het slotnummer, Lyla. Het is het relaas over een jong meisje uit voormalig Joegoslavië dat als prostituée naar Frankrijk is gehaald. "She ate McDonald's all day and never had a chance to play."

Zoveel moois is tegenwoordig zeldzaam, zoveel durf en creativiteit ook. Ik zou willen dat het mijn zusjes waren.
Uit 2005 (op één na plaat van het jaar):
quote:
COCOROSIE - Noah's Ark (Touch And Go Records)

Een jaar geleden besloot ik mijn recensie over het debuut van CocoRosie, La Maison De Mon Rêve, met de verzuchting dat ik wilde dat de dames mijn zusjes zouden zijn. Bianca en Sierra Casady, twee zussen die elkaar jaren niet hadden gezien en het hernieuwde contact opfleurden met één van de merkwaardigste en wat mij betreft beste platen van de afgelopen jaren. Dat de dames elkaar definitief gevonden hebben, blijkt wel uit het feit dat de opvolger van dit werkstuk inmiddels uit is.

Noah's Ark heet het en het mag ontvangen worden als een verbreding en verdieping van het ingetreden muzikale pad. Dit pad was geen glad geëffend pad, maar een kronkelig paadje dat zich in allerlei bochten wrong en soms zelfs licht de bocht uit vloog. Dat gebeurt nu opnieuw en nog meer. Daarbij zijn de sterke elementen van de eerste boreling behouden. Nog altijd cirkelen de stemmen van de dames her en der lieflijk om elkaar heen. Betoverend mooi, wat mij betreft. Afstotelijk lelijk wellicht voor hen die zich liever niet wagen aan een reis vol verrassingen en allang niet meer in sprookjes willen of durven geloven. Want de dames zingen soms hoog, soms krasserig en soms gemaakt vals, want de stemmen zijn stiekem nog altijd erg geschoold.

De speeldoosjes, de rondbanjerende geit, de andere dierengeluiden, de moderne drumritmes en de aan oeroude folk verwante muzikale omlijsting zijn ook gebleven. Af en toe ontdekken we zelfs nieuwe elementen in deze merkwaardige mengeling uit de toverpot van de zusjes. Een piano, bespeeld door Antony, bijvoorbeeld. Maar evengoed nieuwe dierengeluiden of samples.

Het draagt alleen maar meer bij aan het gevoel van betovering dat het beluisteren van deze muziek bij mij oproept. Sta op en verzamel u, allen die zich niet honderd procent thuis voelen in de wereld zoals die inmiddels is. Zoals Noach de dieren redde voor de zondvloed, zo willen de zusjes al die mensen redden. Mensen die er van houden weg te dromen, die zich nog kunnen verwonderen over kleine dingen, die eenzaamheid niet schuwen en soms weinig snappen van wat er om hen heen gebeurt. Hoe troostend is het dan om bij Bianca en Sierra in het bootje te stappen en je mee te laten voeren?

Het is een proces dat wellicht, zeker voor de ongeoefende luisteraar van deze muziek, enkele draaibeurten vergt. Maar dan wil je ook niet meer anders. Dan koester je fantastische songs als Beautiful Boyz, The Sea Is Calm, Noah's Ark, Armageddon en Honey Or Tar. Om over het schitterend desolate en tegelijkertijd zo treffend en troostrijke South 2nd nog maar te zwijgen. Moordsong!

Ik ben voorgoed betoverd door deze twee dames en voorzie zelfs een prolongatie van de titel album van het jaar. Ik kan er niets aan doen, maar ik kan me nog steeds geen fijnere zusjes voorstellen. Dus wil ik eigenlijk maar op dezelfde wijze eindigen als vorig jaar. Ik zou willen dat het mijn zusjes waren.
Dus wees nou niet eigenwijs en omarm dit fenomeen!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:27:19 #2
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33769928
Leuke, aparte muziek brengen de dames.. Niks mis mee!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:30:13 #3
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33770044
Toevallig gisteren La Maison De Mon Rêve nog gedraaid. Prachtige plaat! Dat laatste album doet me vooralsnog niet echt veel.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_33770080
Die hoes van Noah's Ark was opgenomen in de 'The Worst Record Covers of All Time' lijst van pitchfork, terecht wat mij betreft. -> http://pitchforkmedia.com/features/weekly/worst-album-covers/

Maar goed, dat heeft niets met de muziek te maken. Ik hou echt van aparte stemmen en vreemde melodieen enz, maar Cocorosie kan ik gewoon niet aan, ik word er nerveus van. Mij klinkt het als een mislukt experiment in de oren.
Aldus.
pi_33771562
Ik hou ervan. . Ik moest ook even wennen aan de stemmen, maar dan heb je ook wat hoor.

Het concert in Tivoli was ook érg de moeite waard. .
pi_33771988
Z toch blijven proberen joh. Geweldige zang hoor.

En die hoes is geweldig. Liefde! Ook bij de dieren!
www.thuisuiteten.nl
pi_33772090
Ik vind het ook niks. Ik ben het gaan checken omdat 1 van de 2 "verkering" heeft met Devendra Banhart maar ik trek het niet hoor.
pi_33772251
Je hebt in ieder geval geluisterd, dat is al een compliment waard. Je hebt lef!
www.thuisuiteten.nl
pi_33775046
Ik zag een paar maanden geleden een filmpje op 3voor12 van een korte sessie in een lift, na dat gehoord te hebben meteen Noah's Ark gekocht en ik vind hem prachtig, vooral Beautiful Boyz en Tekno Love Song.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:06:54 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33775230
Ik heb in al die jaren van opgeklopte hype nooit echt de tijd gevonden om CocoRosie echt een eerlijke kans te geven, ik zal binnenkort eens wat aandachtiger naar wat werk van hen luisteren. Ik neem aan dat de op één na meest recente plaat de beste is om mee te beginnen?
pi_33775498
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=19267707

Hier staat filmpje waar ik het over had.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:16:34 #12
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_33777706
Ik had Noah's Ark een tijd geleden op de luisterpaal beluisterd geloof ik.
Maar veel indruk had het niet gemaakt.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:18:02 #13
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33777751
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:06 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb in al die jaren van opgeklopte hype nooit echt de tijd gevonden om CocoRosie echt een eerlijke kans te geven, ik zal binnenkort eens wat aandachtiger naar wat werk van hen luisteren. Ik neem aan dat de op één na meest recente plaat de beste is om mee te beginnen?
Wat mij betreft zijn ze vrij inwisselbaar, al kan de eerste mij net iets meer boeien.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:29:12 #14
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33778143
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:31 schreef Z het volgende:
Die hoes van Noah's Ark was opgenomen in de 'The Worst Record Covers of All Time' lijst van pitchfork, terecht wat mij betreft. -> http://pitchforkmedia.com/features/weekly/worst-album-covers/
Ik vind de hoes wel mooi juist.

Heintje heeft ook een eervolle vermelding:

quote:
The Dutch can make a microphone out of a tennis ball, an electric razor, some insulating tape, and rubber tubing.
pi_33792814
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:06 schreef Grobbel het volgende:
Je moet ook niet achter die hypebandjes aan hollen. Dan loop je dus CocoRosie mis. Schandalig.

Ze zijn beiden even sterk, maar je moet gewoon in de goede volgorde beginnen.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:00:47 #16
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33793790
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:13 schreef methodmich het volgende:

[..]

Je moet ook niet achter die hypebandjes aan hollen. Dan loop je dus CocoRosie mis. Schandalig.
Jij deugniet jij.
Ik heb de eerste plaat ondertussen gedownload, zal er eens naar gaan luisteren.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:08:02 #17
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33793977
Oef, By your side. Nu weet ik weer waarom ik die plaat een paar jaar terug zo makkelijk opzij legde. Deze keer zet ik echter door.
pi_33794125
Dat is Macy Gray in blanke versie en dan puurder.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:17:22 #19
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_33794267
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:12 schreef methodmich het volgende:
Dat is Macy Gray in blanke versie en dan puurder.
Dat was ook het moment dat ik ze toen afschreef als flauwe gimmickband, denk ik. Dat lange instrumentale nummer wat er na komt is daarentegen wel erg fijn. Kunnen ze niet vaker hun mond houden?

Maar het klinkt wel okay, hoor.
pi_33794358
Goed zo Grobbel. Zie ook de recensie, je moet even een paar keer luisteren om te wennen en dan valt zelfs op hoe goed hun stemmen stiekem eigenlijk zijn.
www.thuisuiteten.nl
pi_33806681
Laatst Noah's Ark gekocht (wel een leuke hoes!). Een aangename plaat, maar La maison de mon reve is net ietsje beter. Maar zoals ergens hierboven gezegd; ze zijn vrij inwisselbaar. Leuk bandje dat Cocorosie, maar niet wereldschokkend fenomenaal. Toch jammer dat ik ze in de Tivoli heb gemist.
pi_33807065
Naar aanleiding van dit topic ben ik wel nieuwsgierig geworden en heb net 'by your side' gedownload en beluisterd. Ik moet zeggen dat het goed klinkt en naar meer smaakt.
pi_33808164
Ik heb al een keer eerder naar CocoRosie geluisterd (naar aanleiding van een post van Methodmich), maar toen vond ik er niet veel aan. Welke nummers zijn het luisteren waard? dan probeer ik het nog een keer.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:49:44 #24
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33808713
Gewoon La Maison De Mon Rêve in z'n geheel luisteren.
pi_33808929
Mijn binnenkomer was Good Friday, en dat is bij meerdere mensen een goede binnenkomer gebleken, dus ik raad die aan.
pi_33809149
Tja, ik zou Terrible Angels gewoon vijf keer achter elkaar draaien. Of anders South 2nd van de tweede plaat.
www.thuisuiteten.nl
pi_33810087
Ken alleen Bear hides & buffalo en die vind ik een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:28:56 #28
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33810226
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:08 schreef Grobbel het volgende:
Oef, By your side.
GE-WEL-DIG nummer.

Ik sluit me aan bij de fan-kant.
pi_33810618
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:25 schreef hydraulix het volgende:
Ken alleen Bear hides & buffalo en die vind ik een beetje vreemd, maar wel lekker
Dat is heerlijk, met die zingende zaag
Ik vind sommige nummers van ze echt geweldig, maar kan niet voor m'n plezier naar een heel album luisteren.

Geniet met mate, geldt wat mij betreft voor deze band.
pi_33832661
Nou, ik draai ze regelmatig allebei achter elkaar hoor.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:55:25 #31
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34719431
CocoRosie is dit jaar te bewonderen op Motel Mozaïque.
  donderdag 2 februari 2006 @ 19:03:36 #32
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34721533
Ja, en da's leuk nieuws natuurlijk!

Motel Mozaïque 2006
  donderdag 2 februari 2006 @ 20:42:06 #33
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_34723054
Liep onlangs de vinyl van "Noah's Ark" tegen het lijf. Een goede plaat, maar ik vind "La Maison..." ietsje beter. "Noah's Ark" klinkt me iets duisterder in de oren. Niet dat dat de plaat minder maakt, gewoon een observatie. De tracks die me het meest aanspreken zijn "Beautiful Boys" met Anthony en het titelnummer. En de hoes vind ik erg leuk.
pi_34724989
Noah's Ark is inderdaad wel iets pessimistischer. Gaat over misfits e.d.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 19 april 2006 @ 17:30:26 #35
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37101062
Dinsdag 25 april in Paradiso.

Dat u 't even weet...

Het kleine stukje dat ik afgelopen weekend op MM zag, smaakte absoluut naar meer. Dus ik ga wel even kijken volgende week!
pi_37101683
tres leuk, ik ben van plan om la maison de mon reve te kopen; iemand die me tegen wil houden? (A)
Malouheid.
"Je kan de wind niet veranderen, maar hoe de zeilen staan bepaal je zelf, voor de volle honderd procent!"
pi_37104286
Had je al lang moeten doen!
www.thuisuiteten.nl
pi_37114893
Helaas kan ik zaterdag niet, maar het is echt een aanrader. Live is de muziek nog mooier dan op CD.
  donderdag 20 april 2006 @ 10:24:27 #39
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37120137
Zaterdag?
pi_37120551
misschien een typefoutje? kan = kon

hehe
  donderdag 20 april 2006 @ 13:31:40 #41
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_37125342
Ik vind ze erg goed, tijd geleden heb ik ze leren kennen nav een video van ze op 3voor12digitaal
pi_37130342
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:24 schreef DaisyDuke het volgende:
Zaterdag?
Oh ja, zaterdag was Skin. Ik bedoel natuurlijk dinsdag.
  donderdag 20 april 2006 @ 16:13:08 #43
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_37130501
Dinsdag?
pi_37135860
Welkom bij de club HenkBenzinetank!
www.thuisuiteten.nl
pi_37251341
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:20 schreef methodmich het volgende:
Had je al lang moeten doen!
d'oh! shame on me..
Malouheid.
"Je kan de wind niet veranderen, maar hoe de zeilen staan bepaal je zelf, voor de volle honderd procent!"
pi_37302165
ik heb een leuke (gratis) avond gehad gister, alleen was echt 10x leuker geweest al stond het geluid wat harder, maarja..

en ik bied bij deze mijn excuses aan, aan degene die ik de vorige keer tegensprak omdat hij iets zei over 'ongeschoren types', want je had gelijk, maar desondanks vind ik het nog steeds 2 mooie dames
pi_37302214
quote:
Uit 2005 (op één na plaat van het jaar):
[afbeelding]
Lijkt wel of ze elkaar neuken ofzo
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_37302229
de liefde bedrijven is misschien een beter woord
pi_37311129
Gewoon liefde onder de dieren, daar is toch niks mis mee Iaforest?
www.thuisuiteten.nl
pi_37311496
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:20 schreef methodmich het volgende:
Gewoon liefde onder de dieren, daar is toch niks mis mee Iaforest?
een halve gangbang op een hoes van een cd? Met 3 paarden? Wat nou dierenliefde?

Maar back ontopic lijkt me.
pi_37313269
Paarden kunnen ook erg verliefd zijn op elkaar.

Thank you God for this fine day,
bless all the children of the world
and thank you for the plants
and the animals
Bring me sweet dreams tonight
and help me be good tomorrow.

Noah's Ark came to my house one day
with all his animals
and he took me away

Nou, ze houden van dieren dus.
www.thuisuiteten.nl
pi_37313293
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:29 schreef methodmich het volgende:
Paarden kunnen ook erg verliefd zijn op elkaar.

Thank you God for this fine day,
bless all the children of the world
and thank you for the plants
and the animals
Bring me sweet dreams tonight
and help me be good tomorrow.

Noah's Ark came to my house one day
with all his animals
and he took me away

Nou, ze houden van dieren dus.
En ik maar denken dat van elk dier 2 meegingen ipv 3
pi_37313376
Die 3e is een muilezel.
www.thuisuiteten.nl
pi_37313660
en de eerste een lebra
pi_37320121
Precies, dus dan kan het allemaal gewoon! Past wel bij de wonderlijke zusjes.
www.thuisuiteten.nl
pi_37320345
Heerlijke muziek!
Vond de stemmen in het begin vreselijk irritant, vooral de apartste van de twee, maar toch doorgezet.
Ben benieuwd hoe ze live zijn, helaas kon ik gisteren niet naar Amsterdam.
pi_38379840
quote:
Half of CocoRosie Is Half of Metallic Falcons

So you've seen our reviews of bands like Sunn 0))) and Boris, and you read the New York Times Magazine this weekend, and you're thinking it's time to try to get in touch with your inner headbanger. Problem is, your taste for the harder things in life is in its infancy, and you want something that will make your first steps into the genre pleasant and easy. Fortunately, Metallic Falcons and their self-proclaimed "soft metal" are there for you.

Metallic Falcons are Sierra Casady of CocoRosie and Matteah Baim of the Voodoo-EROS label, which will release the Falcons' debut, Desert Doughnuts, on June 6. Antony, Devendra Banhart, Jana Hunter, and Greg Rogrove (Tarantula A.D.) all guest on the record. According to a press release, the album "is an emotional journey of Dungeons & Dragonsesque proportions," and it's "filled with hand-rolled peyote cigarettes, sticky sage resin, and old carburetors," which we are told is the freak-folk equivalent to bonus features.

Desert Doughnuts:

01 Journey
02 Airships
03 Night Time and Morning
04 Snakes and Tea
05 Desert Cathedral
06 Silent Night
07 Berry Metal
08 After Metal (Sound of Stars)
09 Pale Dog
10 A Heart of Birdsong
11 Misty Song
12 Ocean
13 Disparu
14 Four Hearts

The duo will celebrate the release of Doughnuts with a show the day after the disc hits shelves. In addition to the scheduled performers, "some very, very special surprise guests" are rumored to appear. These tin birds are well connected (just ask about them!), so that could mean anything.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:34:02 #58
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_42666814
Ben ook wel benieuwd wat de schatten daar nu weer van gaan maken. Sommige nummers zijn al best een beetje hipperdehop. South 2nd bijvoorbeeld, misschien wel hét hoogtepunt van Noah's Ark. In ieder geval qua thema.
www.thuisuiteten.nl
pi_42668619
Metallic Falcons net even beluisterd maar zeker een aanrader voor de CocoRosie fans.
pi_42670020
op de myspace van cocorosie zijn al 2 nieuwe tracks te beluisteren, of ze daadwerkelijk op het nieuwe album komen weet ik niet.

ik vind metallic falcons echt een heel gaaf project trouwens.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:24:24 #62
71333 BUG80
Stop making sense
pi_42670318
Als het hiphop wordt, is het zeker niet de soort hiphop die we gewend zijn. Daar ben ik van overtuigd.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:26:43 #63
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_42674433
Ik denk dat je hiphop meer beat-wise moet zien dan dat ze lekker gaan staan rappen
pi_42674722
zeg dat maar niet te hard @ henk
pi_42697880
Oh jee, CocoRosie hiphop. Het zat er natuurlijk al aan te komen, maar dan is het dus echt gekomen. Ik weet niet zo goed wat ik er van vind. Sowieso is CocoRosie erg van het je moet het vaker horen. Maar dit. Hmm. Wie weet komt het nog. Maar ik heb m'n twijfels.
pi_44546844
Misschien nog wel meer mensen die gegrepen zijn door de zusjes na de docu van gisteren....
www.thuisuiteten.nl
pi_45643654
Wow wat een goede muziek.

Hier is een super goed nieuw nummer te beluisteren "hairnet paradise"

http://www.youtube.com/watch?v=HVMOHJXYI8I
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
pi_45643857
Haha cool, met hetzelfde katje als in 'Bear hides and buffalo'
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:44:22 #70
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45645066
Aah, de eerste nummers van de 'hiphopplaat'?!
Dat my-first-keyboardje!
Is 'tie al gelekt?
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:50:06 #71
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_45645293
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:11 schreef beautiful_world het volgende:

Altijd maar weer die kat :p
pi_45646027
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:11 schreef beautiful_world het volgende:

Ik vroeg me al af waar dat katje en die haan vandaan kwamen.

Vind zelf het 'welk geluidje wordt door wat geproduceerd'-spelletje dat je kan spelen tijdens hun heerlijke muziek vaak nog leuker, dan de muziek zelf. Al staan beide albums hier érg vaak op, vooral omdat praten erover, zorgt dat je meteen weer gaat luisteren.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:17:25 #73
55350 Reena
Angelcrusher
pi_45646213
Had dit topic nog niet gezien. Vind dit heerlijke muziek. Per ongeluk ontdekt, via Last FM. Eén van mijn buren daar was het aan het luisteren. Ik had de naam al een paar keer eerder gezien, dus toen ben ik op onderzoek uit gegaan...en wat ik vond, beviel me wel. Het eerste album is mijn favo!
pi_45662307
Ja het is eerste album is ook mijn favo.. vind de productie van het tweede album iets minder. nummers zijn live wel erg goed.
pi_45669458
Als geheel vind ik de eerste ook sterker, qua afzonderlijke nummers neig ik toch meer naar de tweede.
www.thuisuiteten.nl
pi_45677268
Vind de eerste cd iets meer pakkende nummers hebben. Maar Beautiful boys met Antony is prachtig.. en teckno love song is ook erg mooi.
pi_45699178
Ik ben een groot liefhebber van South 2nd. Geniale song.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:03:59 #78
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_45702515
Vind CocoRosie erg mooi. En ook de samenwerking met anthony is fantastisch. Binnenkort toch nieuw album?
pi_45706287
nieuw album??? vertel vertel!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:53:47 #80
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45709599
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:14 schreef beautiful_world het volgende:
nieuw album??? vertel vertel!
Kijk eens naar al die berichten die boven je staan.
pi_45719957
whahaha stom!
pi_45774659
Ben nu Noahs Ark aan het beluisteren en verbazingwekkend genoeg vind ik het leuk.

Beautiful Boyz wat een prachtig nummer is dat.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_45831661
Goed zo, weer iemand die de zusjes wil omarmen!

Spread the word!
www.thuisuiteten.nl
pi_45884800
Ik vind het ook heel ' '
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  maandag 19 februari 2007 @ 21:31:32 #85
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_46472640
Wie gaan er nog meer heen de 22e in Desmet studio?
Don't love if you want to die in peace.
  maandag 19 februari 2007 @ 23:28:25 #86
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46477269
heb geen kaartjes gewonnen
  woensdag 21 februari 2007 @ 19:28:27 #88
169853 dreamaniac
Hail to the Peanut!
pi_46535367
quote:
Op maandag 19 februari 2007 21:31 schreef Mr.Black het volgende:
Wie gaan er nog meer heen de 22e in Desmet studio?
Ik!

Ik heb zelfs nog een kaartje over (vrienden die niet mee kunnen).
De liefhebber die morgenavond kan, mag mij mailen.
pi_46542838
ik heb je een mailtje gestuurd, maar ik weet niet of dat je juiste emailadres is.. *schaam*
  woensdag 21 februari 2007 @ 23:30:50 #90
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46544664
ik wil ook echt graag, maar gaat fretclick nu al? Hoor graag of het nog mogelijk is! *duim duim*
  donderdag 22 februari 2007 @ 12:11:31 #91
169853 dreamaniac
Hail to the Peanut!
pi_46554515
Sorry Grumpey, fretflick gaat nu idd al mee.
pi_46557755
Wat heb ik een optreden gemist??? Vertel!
  donderdag 22 februari 2007 @ 14:17:02 #93
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46558094
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 12:11 schreef dreamaniac het volgende:
Sorry Grumpey, fretflick gaat nu idd al mee.
geeft niet, het is niet anders. succes vanavond!
pi_46558123
mensen hoe kan ik nog aan kaarten komen??? ik wil echt heel graag
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:47:41 #95
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_46563131
Je had kaarten kunnen winnen voor een showcase van Cocorosie.

Maar daar is het nu enigzins te laat voor aangezien het vanavond al is.
  donderdag 22 februari 2007 @ 16:50:48 #96
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46563280
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:17 schreef beautiful_world het volgende:
mensen hoe kan ik nog aan kaarten komen??? ik wil echt heel graag
ik hou me ook nog aanbevolen, woon 5 min van desmet-studio af, dus dat is geen probleem!
pi_46563926
hoe kom je eigenlijk bij desmet?
  donderdag 22 februari 2007 @ 18:01:44 #98
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46565701
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 17:06 schreef fretclick het volgende:

hoe kom je eigenlijk bij desmet?
in ruil voor je kaartje zeg ik het

Nee ok, het is de plantage middenlaan, bereikbaar met tram 14 (halte plantage kerk-laan) of met de metro en dan uitstappen bij halte Waterlooplein. Vanaf daar is het 5 minuten lopen. Het ligt in de straat waar ook artis aan ligt als je dat iets zegt. Succes.
pi_46567058
Grumpey als je zo dichtbij woont, waarom ga je dan zoizo niet gewoon er heen. je weet nooit of iemand een kaartje over heeft. Ik woon helaas in Rotterdam en kan dat dus niet makkelijk doen, anders had ik het wel geweten.

Mensen die wel gaan vanavond. heel veel plezier... en vergeet niet alles te filmen zodat wij het ook kunnen zien!!
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:29:51 #100
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46568793
goed idee, hoelaat begint het?
pi_46569670
2100 uur!!! enjoy SNIK
  donderdag 22 februari 2007 @ 22:46:18 #102
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46577887
het was mooi

Vooral de cover van Turn me on was prachtig, maar sowieso kon je een sprookje schrijven tijdens het luisteren. Extra geillustreerd met een achtergrond van My little pony-achtige figuren..

Het was inderdaad gelukt binnen te komen, en ik was niet eens de enige die daar nog stond te vragen aan iedereen dus ik had tot op zekere hoogte ook geluk
pi_46585821
Wat goed voor je Grumpey! Was het erg hiphop achtig de nieuwe nummers of wel hetzelfde idee als de andere cds?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 10:02:03 #104
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_46586558
Het was idd voornamelijk hip hop maar dan op de Cocorosie achtige manier Met beatboxer

Was echt geweldig... Wel jammer dat één zus zo klagerig was.
pi_46602597
klagerig??
  vrijdag 23 februari 2007 @ 19:33:43 #106
169853 dreamaniac
Hail to the Peanut!
pi_46603012
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 22:46 schreef Grumpey het volgende:
het was mooi

Vooral de cover van Turn me on was prachtig, maar sowieso kon je een sprookje schrijven tijdens het luisteren. Extra geillustreerd met een achtergrond van My little pony-achtige figuren..

Het was inderdaad gelukt binnen te komen, en ik was niet eens de enige die daar nog stond te vragen aan iedereen dus ik had tot op zekere hoogte ook geluk
Tof dat het je gelukt is om binnen te komen!

Het was heel erg mooi ja. En die beatboxer, geweldig!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 20:27:15 #107
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_46604706
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 19:18 schreef beautiful_world het volgende:
klagerig??
ze vond het geluid te zacht staan, schudde vaak met haar hoofd, maakte de opmerking dat dit "one of the tough shows" was. Ik vermoed dat ze te weinig ruimte op het podium had naar haar mening, maar het kan ook haar (naar verluid) wisselende stemming zijn natuurlijk.
In ieder geval zong ze er niet slechter op vond ik.
pi_46618623
iemand die foto's heeft? zag namelijk genoeg camera's en telefoontjes de lucht in gaan hehe
pi_46618942
Het klinkt allemaal veel belovend. Ben heel erg benieuwd naar hun nieuwe album.
pi_47245785
de cocorosie-fans die niet vies zijn van downloaden moeten even hun ogen open houden
  woensdag 14 maart 2007 @ 08:51:03 #111
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47254991
Oe, bedankt voor de tip! Hij is nu binnen en zal vandaag in m'n discman aan een grondige keuring onderworpen worden.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:01:09 #112
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47260388

2 luisterbeurten later kan ik concluderen dat het helemaal niets is. Die 'hip hop' is flauw, muzikaals is de boel flauw en melodisch is het helemaal flauw.
pi_47267255
Ik ben benieuwd. Klinkt als een goede plaat.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 14 maart 2007 @ 17:41:11 #114
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47274391
Nou ja, je bent niet direct lyrisch. Zou dus zomaar een groeiplaat kunnen worden.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 15 maart 2007 @ 00:10:34 #116
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_47287122
Oei binnenkort ff downloaden dan..

Kon m gisteren nog niet vinden @ mn favo muziektorrentsite terwijl die er doorgaans toch snel bij zijn
pi_47294363
Ik kan hem ook nergens vinden online. de nummers die ik tot nu toe heb gehoord waren erg goed. erg vernieuwend.
pi_47400863
Iemand die de torrent wilt delen???
  zondag 18 maart 2007 @ 16:17:34 #119
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47408508
oh oke. wist ik niet. zal er niet meer om vragen.
pi_47411141
Aparte muziek is het. Moet er op een manier naar leren luisteren, maar het klinkt vooral heel puur.
  woensdag 21 maart 2007 @ 00:12:53 #122
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_47495797
1e naam lowlands:

Cocorosie

(Dat is nog eens een lekker begin)
pi_47495832
Uhu Vraag me alleen wel af hoe ze zijn op een festival. Pokkeherrie van andere tenten enzo, toch wel 'gevaarlijk'.
pi_47500336
josé gonzalez was ook goed gegaan toch, afgelopen jaar?
pi_47538649
Dat is nog eens leuk nieuws. Zijn er al meer namen bekend??
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:41:01 #126
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47538715
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 00:14 schreef parselmouth het volgende:
Uhu Vraag me alleen wel af hoe ze zijn op een festival. Pokkeherrie van andere tenten enzo, toch wel 'gevaarlijk'.
Ik verwacht ze in de Lima, daar zullen ze het best tot hun recht komen, lekker knus.
pi_47540146
Maar eens die nieuwe plaat vinden. Deze post ter herrinering.
pi_47561135
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik verwacht ze in de Lima, daar zullen ze het best tot hun recht komen, lekker knus.
Of de Juliet natuurlijk
pi_47575154
Alsjeblieft niet in de Juliet. Ik wil ze graag zien en ik weiger het om in de rij te staan bij die kuttent. .
pi_47610367
Ik heb eindelijk het nieuwe album. WOW WOW!!!! wat een geweldig album. ben helemaal blij. super mooi. als alle hiphop albums zo zouden klinken zou ik er wel vaker naar luisteren.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:41:21 #131
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_47714454
Wat een geniale plaat! Heb hem net voor de eerste keer beluisterd en ben aangenaam verrast, zonder twijfel de beste plaat uit 2007 die ik heb gehoord.
pi_47716138
Zozo, de een vind het geweldig, de ander weer niet, interresant.
  donderdag 29 maart 2007 @ 00:50:37 #133
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_47776063
Zo heb het album nu een keer of 8 geluisterd en ik vind m zeker niet slecht maar ook niet de beste. Ik mis die ghetto badkamer sound, deze is mij, naar cocorosie begrippen, wat te geproduceerd. Het rappen viel me iig 100% mee.
pi_47782127
Het rappen is idd minimaal en niet op ghetto manier gelukkig. De emotie van de muziek is erg goed te voelen. Het nummer werewolf is echt geweldig. Ik heb de cd denk nu 4 dagen en echt al 30 keer geluisterd... goede plaat!!!!
pi_47799453
. Sunshine. . is zo ongelofelijk mooi.
  dinsdag 3 april 2007 @ 16:57:28 #136
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47969454
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/ , daar is The Adventures of Ghosthorse & Stillborn te beluisteren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 april 2007 @ 12:03:28 #137
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_48074831
Ook een stuk over ze in de VPRO gids van deze week.

Heb nog niets van ze maar vind het weel aardige muziek. Heb nu de luisterpaal op staan.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_48082242
Heb de nieuwe CD nu. Ga hem straks even draaien. Ben benieuwd of ze het weer flikken. Kan haast niet anders.
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 april 2007 @ 18:18:58 #139
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_48086436
Wat ik op de luisterpaal hoorde vond ik niety geweldig en heb Noah's Arch vandaag beluisterd een vind het voor een hele CD toch echt iets te veel van het goede . Live en per nummer (zoals op youtube) vind ik het heel aardig - vooral de nummers met harp.
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:33:27 #140
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48094923
Ga eens La Maison... beluisteren Doc! Die is beter dan de laatste 2 in het kwadraat.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 april 2007 @ 10:04:28 #141
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_48103330
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:33 schreef pfaf het volgende:
Ga eens La Maison... beluisteren Doc! Die is beter dan de laatste 2 in het kwadraat.
Zal ik eens doen. Ik vind het namelijk op zich wel intrigerende muziek.
pi_48105046
Ook de derde is weer fantastisch, dus de dames flikken het weer. Prachtige tracks staan er weer op!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:46:24 #143
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48105306
Mja, het is best interessant en intrigerend en ook wel boeiend, maar ik mis de Good Fiday, By your Side en Butterscotch's wel hoor.
pi_48105928
Nou, die Werewolf is onweerstaanbaar hoor!!!
www.thuisuiteten.nl
pi_48106056
Sunshine is ook niet mis.
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:26:11 #146
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_48112084
Werewolf is een sterk nummer, mooie samenwerking tussen beide stemmen, goede sfeer en spanning in het nummer, heerlijk
pi_48128970
Voor degenen die StuBru kunnen ontvangen: er is NU een of andere live sessie met ze op
pi_48139815
Vanacht om 01.00 uur live concert Cocorosie op Ned3.
Ik wil het echt graag opnemen, maar heb geen recorder :-(
  maandag 9 april 2007 @ 11:33:35 #149
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_48140085
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:22 schreef beautiful_world het volgende:
Vanacht om 01.00 uur live concert Cocorosie op Ned3.
Ik wil het echt graag opnemen, maar heb geen recorder :-(
ik was live bij dat live concert
pi_48145075
Hij is toch weer gewoon verpletterend, na een paar dagen luisteren. Werewolf blijft voor kippenvel zorgen. Vraag me af in hoeverre dat autobiografisch is.

Raphael is ook prachtig en Japan een lekker stampertje.
www.thuisuiteten.nl
pi_48145574
Sorry vanavond geen cocorosie, het was gisternacht. Het is terug te bekijken op uitzendinggemist.nl. Ze laten alleen 'sunshine' zien, helaas.
pi_48318667
De recensie in OOR was toch wel redelijk om te huilen hoor. Valt me erg tegen van de heer Linneman.
www.thuisuiteten.nl
pi_48318784
Om z'n conclusie of de manier waarop hij geschreven was?
Aldus.
pi_48319359
Vooral de manier waarop hij schreef. Eigenlijk zegt hij namelijk zeer weinig tot helemaal niets over de plaat. Leek dat hij vooraf al besloten had wat zijn conclusie zou worden. Waar ik het overigens ook totaal niet mee eens ben.
www.thuisuiteten.nl
pi_48395657
Concert van de desmet studio's is bij iedere dag digitaal op 3voor12.nl te bekijken.

Ik ben erg onder de indruk van het optreden. Erg mooi!!!
  donderdag 19 april 2007 @ 11:23:58 #156
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_48495908
Een 2.3 op Pitchfork .
  donderdag 19 april 2007 @ 11:39:28 #157
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 19 april 2007 @ 11:51:25 #158
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_48496874
Ik kan me voorstelling dat het niet aan je verwachtingen voldoet maar een 2 vind ik meer iets voor een in Magix Music Maker geproduceerde drum'n'bass plaat.
pi_48498682
Pitchfork is soms wat extreem in zijn recensies. 'The Boy With the Arab Strap' van Belle en Sebastian bijvoorbeeld, krijgt slechts een 0,7. CocoRosie mag blij zijn met hun 2,3 .
pi_48498861
Pitchfork heeft Cocorosie nooit goed gerecenseerd. Consequent dus.
Aldus.
pi_48510174
Ach ja, Pitchfork. Die doen ook maar wat.

Het is gewoon weer een fantastische plaat, wat mij betreft!
www.thuisuiteten.nl
pi_48534525
haha een 2.3 wat een onzin.
pi_48534683
quote:
Op donderdag 19 april 2007 18:57 schreef methodmich het volgende:
Ach ja, Pitchfork. Die doen ook maar wat.

Het is gewoon weer een fantastische plaat, wat mij betreft!
En wat mij betreft weer niks. Meer niks dan de vorige platen overigens.
Aldus.
pi_48543375
Jij houdt niet van aparte meisjes.
www.thuisuiteten.nl
pi_48543999
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:46 schreef methodmich het volgende:
Jij houdt niet van aparte meisjes.
Hmmm, hun muziek dan. Een blik op mijn CD kast wijst uit dat ik vooral naar mannen luister.
Aldus.
pi_48546281
Potverdorie, wat ben je toch een macho!

Welke vrouwen staan er wel in je cd-kast trouwens?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:51:31 #167
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48547190
La maison de mon Reve: 9,3
Noah's Ark: 6,5
Adventures of Ghosthorse and Stillborn: 4,5
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:11:54 #168
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_48549368
ik zou ze andersom inschalen eigenlijk
pi_48578068
Ik zou zeggen: 9.6 , 9.4, 9.2

www.thuisuiteten.nl
pi_48578729
Een duidelijk neergaande lijn dus.
Aldus.
  woensdag 25 april 2007 @ 00:01:54 #171
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_48689802
Hebben jullie ook scheermesjes verpakt in de CD-hoes hoes van Les Maison de mon reve? Ik anders wel. Ik stond er wel van te kijken.
Heb er een foto van gemaakt:

[ Bericht 32% gewijzigd door Vassili_Z op 25-04-2007 00:14:11 ]
Era Vulgaris
pi_48694332
...

scheermesjes?
  woensdag 25 april 2007 @ 10:23:18 #173
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_48696786
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:51 schreef -Dries- het volgende:
...

scheermesjes?
het zijn mesjes die je in zo'n scheermeshouder stopt. iig het zijn kleine mesjes
Era Vulgaris
pi_48697815
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:23 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

het zijn mesjes die je in zo'n scheermeshouder stopt. iig het zijn kleine mesjes
Ow oke, dat is doodnormaal natuurlijk
  woensdag 25 april 2007 @ 11:10:04 #175
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_48698253
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:55 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ow oke, dat is doodnormaal natuurlijk
wat? dat je mesjes krijgt in een CD hoes van cocorosie?
Era Vulgaris
pi_48698690
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:10 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

wat? dat je mesjes krijgt in een CD hoes van cocorosie?
Ja, normaalste zaak van de wereld.
  woensdag 25 april 2007 @ 13:46:51 #177
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_48703740
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:24 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ja, normaalste zaak van de wereld.
neeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Era Vulgaris
pi_48704368
niet?
pi_48706602
Heb ze wel in de hoes van de nieuwe plaat, zag ik nu.

Dacht eerst dat het gewoon een balkje was ofzo, tegen winkeldiefstal.
www.thuisuiteten.nl
pi_48717959
quote:
Op woensdag 25 april 2007 00:01 schreef Vassili_Z het volgende:
Hebben jullie ook scheermesjes verpakt in de CD-hoes hoes van Les Maison de mon reve? Ik anders wel. Ik stond er wel van te kijken.
Heb er een foto van gemaakt:
[afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde. Ik dacht dat het een alarmding was. Is het serieus een mesje? Waarom zit dat erin dan??
  woensdag 25 april 2007 @ 23:07:57 #181
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_48723741
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:18 schreef methodmich het volgende:
Heb ze wel in de hoes van de nieuwe plaat, zag ik nu.

Dacht eerst dat het gewoon een balkje was ofzo, tegen winkeldiefstal.
ik heb dit nog nooit bij een andere CD gezien, ik denk echt dat het mesjes zijn. Wel cool
Era Vulgaris
pi_48729456
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:47 schreef beautiful_world het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Ik dacht dat het een alarmding was. Is het serieus een mesje? Waarom zit dat erin dan??
Om in je polsen te snijden duh..
pi_48743661
Het is Bright Eyes niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_48751764
quote:
Op donderdag 26 april 2007 09:38 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Om in je polsen te snijden duh..
Ohh op die fiets. stom van me
  donderdag 26 april 2007 @ 22:21:29 #185
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_48755469
Geweldig dat cocorosie zelfmutilatie aanmoedigt, alles is geoorloofd om zo dicht mogelijk bij hun sprookjeswereld te komen
Era Vulgaris
pi_50757462
LEUK liking it!
  zondag 29 juli 2007 @ 01:41:53 #187
178472 Ruud2007
muziekfriek
pi_51927459
één van de meest intrigerende muziekacts die ik ken.
ik denk wel eentje in de catagorie 'hate it or love it', gezien de krakende stemmetjes en vreemde instrumentgebruik. mij heeft het altijd direct gepakt. zo bijzonder. helaas gaan ze met de 3 albums wel in dalende lijn, laatste vond ik vrij teleurstellend.

en straks op lowlands. helaas staan ze tegenover een act die ik ook vreselijk graag wil zien. een van de meeste vreselijke overlappingen die ik gehad heb... ik ben er nog niet helemaal over uit
  zondag 29 juli 2007 @ 14:33:18 #188
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_51933535
quote:
Op zondag 29 juli 2007 01:41 schreef Ruud2007 het volgende:
één van de meest intrigerende muziekacts die ik ken.
ik denk wel eentje in de catagorie 'hate it or love it', gezien de krakende stemmetjes en vreemde instrumentgebruik. mij heeft het altijd direct gepakt. zo bijzonder. helaas gaan ze met de 3 albums wel in dalende lijn, laatste vond ik vrij teleurstellend.

en straks op lowlands. helaas staan ze tegenover een act die ik ook vreselijk graag wil zien. een van de meeste vreselijke overlappingen die ik gehad heb... ik ben er nog niet helemaal over uit
ja idd, het laatste album staat in schril contract met het eerste. Echt jammer die rap en hiphop invloeden.
Era Vulgaris
pi_51961089
Dat vind ik ook wel wat hebben. En eigenlijk zat dat er op de eerste platen ook al in toch, alleen is het nu iets meer naar de voorgrond. Maar desondanks ontdek ik op de laatste toch ook weinig zwakke songs.
www.thuisuiteten.nl
pi_51972819
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:22 schreef methodmich het volgende:
... Maar desondanks ontdek ik op de laatste toch ook weinig zwakke songs.
Dat is een kwestie van onvoorwaardelijke liefde.
Aldus.
pi_51992465
Nou, alleen die Bloody Twins, de Black Poppies en die geit hadden van mij niet gehoeven. Verder hebben ze allemaal toch weer wat hoor, met Werewolf als absoluut hoogtepunt, voor Raphael en Animals.

Maar ja, ik heb de zusjes ontdekt natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:22:45 #192
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51992562
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:19 schreef methodmich het volgende:
Nou, alleen die Bloody Twins, de Black Poppies en die geit hadden van mij niet gehoeven. Verder hebben ze allemaal toch weer wat hoor, met Werewolf als absoluut hoogtepunt, voor Raphael en Animals.

Maar ja, ik heb de zusjes ontdekt natuurlijk.
Ja Werewolf (en Rainbowarriors) vind ik het beste nummer op het album idd.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zondag 9 september 2007 @ 22:14:40 #193
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_53060216
Net gister kaartjes gehaald voor de Oosterpoort, nog meer mensen die ze gaan bekijken dit najaar?
pi_53060301
16 november staan ze in Nighttown, da's op een vrijdag. Misschien dat ik wel ga, wil ze nog altijd graag eens live zien.
  maandag 10 september 2007 @ 13:18:40 #195
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_53071660
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:17 schreef parselmouth het volgende:
16 november staan ze in Nighttown, da's op een vrijdag. Misschien dat ik wel ga, wil ze nog altijd graag eens live zien.
Waar is dat?
pi_53857399
Iemand al kaartjes gekocht voor het optreden in Rotterdam?
  zaterdag 17 november 2007 @ 16:35:07 #198
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
  zaterdag 17 november 2007 @ 17:35:14 #199
71333 BUG80
Stop making sense
pi_54676211
In Rotterdam waren ze ook geweldig!
pi_54744704
Rotterdam was zeker geweldig. Beste concert wat ik ooit heb mogen meemaken.
pi_54744783
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 19:31 schreef beautiful_world het volgende:
Rotterdam was zeker geweldig. Beste concert wat ik ooit heb mogen meemaken.
Gedurfde uitspraak. Vertel der es meer over dan!
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:17:15 #202
71333 BUG80
Stop making sense
pi_55355261
Hoorde ik ze gisteren nou onder een TV reclame van KPN?
pi_55356472
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 10:17 schreef BUG80 het volgende:
Hoorde ik ze gisteren nou onder een TV reclame van KPN?
ja
erg zonde imho
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 18 december 2007 @ 11:16:00 #204
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_55356570
Welk nummer?
pi_55367974
Ik dacht Sunshine. KPN krijgt smaak.
www.thuisuiteten.nl
pi_55393693
er was ook al een parfummerk dat de muziek van cocorosie gebruikte
pi_55988733
*kickje

ik hou echt van deze muziek zeker na ze live gezien te hebben, ze zijn echt geweldig
alleen jammer dat mn moeder niet blij van de muziek wordt Hopelijk gaan ze dit jaar de festivals doen!
pi_55989148
By Your Side. Jammer dat ik het op Lowlands heb moeten missen.
  donderdag 14 februari 2008 @ 20:56:13 #209
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_56735325
14/05 ben ik aanwezig in de Effenaar.
pi_56744019
Dit lijkt me ook een erg bijzondere aangelegenheid. De kaartjes zijn in elk geval al binnen.
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:58:46 #211
71333 BUG80
Stop making sense
pi_56854747
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:38 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dit lijkt me ook een erg bijzondere aangelegenheid. De kaartjes zijn in elk geval al binnen.
Hier ook.
pi_56855074
hier zijn ook de kaartjes binnen voor CocoRosie
Nu stiekem hopen dat ze ook nog even langs België komen voor een concertje
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:35:06 #213
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_56890703
ah, ik zie dat t nieuws van cocorosie in t concertgebouw hier al is doorgedrongen...

ik ken ze niet echt, maar ik wilde even het evenement promoten aangezien een kennis van me t mede-organiseert

veel plezier allemaal!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_56982688
Ik ga ook naar ze in 't Concertgebouw!

(zit die kennis van je in het Entreebestuur?!, ik ga er ook heen omdat ik iemand daarvan ken.. )
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:08:42 #215
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57016840
haha ik ga dus zelf niet... maar die jongen die ik ken is PR in t entree bestuur (maarten) die ken ik van koor...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_57560584
Zo, speciaal voor Pasen nog een tweetal erg leuke songs van de zussen.

Hier één met een leuke kazoo:

De titel is Hairnet Paradise.

En de geniale "cover" You Wanna Fuck Me

http://www.youtube.com/watch?v=m36P8XUkDYY
www.thuisuiteten.nl
pi_57561445
Ik ga in de Effenaar
  maandag 24 maart 2008 @ 15:50:33 #218
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_57580391
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:07 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik ga in de Effenaar
Wanneer is dat?
  maandag 7 april 2008 @ 15:30:28 #219
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_57989493
quote:
Op maandag 24 maart 2008 15:50 schreef Molluck het volgende:

[..]

Wanneer is dat?
14 Mei. Er zijn nog kaartjes, want ik heb vanmiddag nog bij het postkantoor een kaartje voor mijn concertvriendje gehaald. denk dat 't wel gaat uitverkopen.
pi_58143950
Ik kende ze niet, maar om één of andere reden stonden ze in m'n lijst van nog te downloaden zaken. Maar dat had ik dus eerder moeten doen.

De muziek zit goed in elkaar en is zowel goed te luisteren als hoofdbezigheid (of hoe je dat ook wil noem), maar ook in te zetten als geluidsbehang/kamervulling/achtergrondmuziek.
pi_58320963
Het concert van 29 april wordt live via www.concertgebouworkest.nl en www.concertgebouw.nl uitgezonden. en zal vanaf 6 mei waarschijnlijk via fabchannel.com te bekijken zijn
  woensdag 30 april 2008 @ 12:53:36 #223
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58397081
Het was erg leuk, mooie combi. Ben benieuwd naar de beelden.

Enige minpunt was dat de 'pit' een beetje verdween op het moment dat de percussionisten van het Concertgebouworkest probeerden de beats van Cocorosie te spelen.

Andersom was wel erg gaaf: een orkest met een beatboxer, dat zie je niet vaak
pi_58397235
Ik vond het echt ontzettend mooi, vooral toen zo'n klassiek stuk langzaam over ging in Promise, dat was echt het hoogtepunt. Ik vond de klassieke stukken boven verwachting leuk, ik ken haast geen klassieke muziek, dus ik wist niet wat ik kon verwachten, maar ik vond het zeker wat hebben. Vooral de stukken die lekker bombastisch waren (net als dat laatste, voor Japan), daar houd ik altijd wel van.
Het was leuk om te zien dat Coco en Rosie er zelf ook veel plezier in hadden. En ik vond de dirigente heel erg leuk, die had er ook zin in.
En ik vond het heel mooi dat het niet te geforceerd was, dat het orkest met alle CocoRosie dingen meedeed, maar dat ze ook gewoon met z'n vieren een paar nummers deden, want wanneer het orkest meespeelde, had het voor mijn gevoel ook echt toegevoegde waarde. Ik vraag me af of dat bij Beautiful Boyz ook zo was geweest.
Ja, ik vond het echt heel erg mooi en heel erg de moeite waard. Hoop dat ze dat vaker gaan doen bij het Concertgebouw. Sigur Rós + Concertgebouwconcert lijkt me ook een erg mooie combinatie (hint, hint).
Kan niet wachten tot het concert online staat!
  woensdag 30 april 2008 @ 13:14:37 #225
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58397407
quote:
Op zondag 23 maart 2008 16:36 schreef methodmich het volgende:
En de geniale "cover" You Wanna Fuck Me

Gisteren speelden ze in de toegift een magistrale versie van het vreselijk foute Turn me on, met violist. Hier een andere versie:

quote:
Op woensdag 30 april 2008 13:04 schreef Tom_Tom- het volgende:En ik vond het heel mooi dat het niet te geforceerd was, dat het orkest met alle CocoRosie dingen meedeed, maar dat ze ook gewoon met z'n vieren een paar nummers deden, want wanneer het orkest meespeelde, had het voor mijn gevoel ook echt toegevoegde waarde.
Inderdaad! Dat probleem heb ik vaak met het Metropool orkest, het klinkt zo geforceerd en het wordt gelijk zo "Sky-radio". Niet altijd, maar vaak wel. In dit geval was het echt "samensmelten".
quote:
Hoop dat ze dat vaker gaan doen bij het Concertgebouw. Sigur Rós + Concertgebouwconcert lijkt me ook een erg mooie combinatie (hint, hint).
Mee eens! Dames en heren van het concertgebouworkest, lezen jullie mee?
pi_58398318
Ik kon er uiteindelijk niet heen omdat ik geen kaartjes had, en er een wachtrij voor de sprintkaartjes scheen te zijn.. jammer!
pi_58399961
Volgende keer ga ik met je mee Bug80!
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 1 mei 2008 @ 00:16:49 #228
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58408429
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:41 schreef methodmich het volgende:
Volgende keer ga ik met je mee Bug80!
Moet je zeker doen!
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:47:23 #229
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58412905
Recensie op Kindamuzik
quote:
De toegiften zijn eigenlijk niet nodig, maar met al deze contrasten wordt de vreselijk foute r&b-cover 'Turn Me On' weer toepasselijk.
Zou de recensent meelezen op fok?
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:50:22 #230
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58416460
Op youtube zijn al videos te vinden!

pi_58418103
Dat zou wel eens kunnen, dat meelezen.

Hopelijk snel een nieuw album waar die covers en Hairnet Paradise op komen te staan!
www.thuisuiteten.nl
pi_58442078
Oh mensen ik kijk er zo belachelijk erg naar uit he. Nog maar 2 weekjes
pi_58443664
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:47 schreef BUG80 het volgende:
Recensie op Kindamuzik
[..]

Zou de recensent meelezen op fok?
Ja, ik kom regelmatig op Fok. Hoezo?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:52:49 #234
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58444026
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:37 schreef toolhead het volgende:

[..]

Ja, ik kom regelmatig op Fok. Hoezo?
Ah, grappig. Ik vroeg het me af omdat ik mijn kwalificering "vreselijk fout" tegenkwam in de recensie
pi_58447001
ah zo. Ja, ik ben denk ik voor het schrijven van de recensie ook langs fok gesurft. Omschrijving had meer eigen woorden gekund, maar neemt niet weg dat ik het origineel ook vreselijk fout vind. (Ik had het al eerder voorbij horen komen, vorig jaar in Studio DeSmet. En misschien daarvoor ook al bij een van de andere concerten.)
pi_58448390
Ben er ook bij in Eindhoven, mijn eerste live ervaring met cocorosie
  zaterdag 3 mei 2008 @ 09:28:16 #237
71333 BUG80
Stop making sense
pi_58450676
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 00:01 schreef toolhead het volgende:
ah zo. Ja, ik ben denk ik voor het schrijven van de recensie ook langs fok gesurft. Omschrijving had meer eigen woorden gekund, maar neemt niet weg dat ik het origineel ook vreselijk fout vind. (Ik had het al eerder voorbij horen komen, vorig jaar in Studio DeSmet. En misschien daarvoor ook al bij een van de andere concerten.)
Dit is typisch zo'n cover waarbij je je dood schaamt dat je het herkent. Ik tenminste wel
  maandag 12 mei 2008 @ 22:52:17 #238
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_58635176
nieuwe track

Tot over 48 uur.
pi_58661651
Jaaaaa vanavond vanavond vanavond
pi_58678068
Dat was echt helemaal geweldig, misschien zelfs beste en leukste concert van 2008 tot nu toe. Ik heb echt staan genieten. Wat zijn ze goed live, en megaschattig. En die beatboxer, jezus!
pi_58680275

the beatboxah \m/

Vond het concert echt sweet ^^ Anders dan op pukkelpop, maar zeker niet slechter!
pi_58686145
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 08:29 schreef BloodyLotte het volgende:
Dat was echt helemaal geweldig, misschien zelfs beste en leukste concert van 2008 tot nu toe. Ik heb echt staan genieten. Wat zijn ze goed live, en megaschattig. En die beatboxer, jezus!
Vond het echt apart om ze eens live te zien, kende alleen de cd's, en dat klinkt toch heel anders.
Het is mij wel positief bevallen, alleen die beatboxer, jezus!
pi_58688093
Dude, tijdens zijn solo heb ik met open mond en een dikke grijns op m'n gezicht naar het podium staan kijken en joelen. En bij die cover van Turn Me On (die ik na een *schaam* seconde of 10 herkende) heb ik een halve minuut in een stuiplach gelegen.
pi_58689085
Ik had dus toch gewoon moeten gaan?
pi_58692268
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:53 schreef BloodyLotte het volgende:
Dude, tijdens zijn solo heb ik met open mond en een dikke grijns op m'n gezicht naar het podium staan kijken en joelen. En bij die cover van Turn Me On (die ik na een *schaam* seconde of 10 herkende) heb ik een halve minuut in een stuiplach gelegen.
Vond het gewoon niet erg erbij passen dat hij even zijn one minute of fame kreeg.Smaken verschillen en toch vonden we het allebei een top concert
pi_58729972

Nieuw nummer (volledige naam: God Has A Voice, She Speaks Through Me). Ze gaan toch wel weer een hele andere richting op hiermee, maar ik vind het volgens mij een heel erg cool nummer.
Het concert in het concertgebouw is inmiddels overigens ook als mp3 binnen te halen, zeker een aanrader
pi_68020983
16 juni in Haarlem!

Nu alleen nog op zoek naar een date... mijn vrienden hebben geen verstand van muziek
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_68043563
Op dinsdagavond ook, hoe verzint men het...

Hopelijk snel weer nieuw plaatwerk!!!

Oh zo mooi!

Tof gedaan!

Kippenveluitvoering.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:01:42 #250
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_68251341
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:43 schreef Lotjeb het volgende:
16 juni in Haarlem!

Nu alleen nog op zoek naar een date... mijn vrienden hebben geen verstand van muziek
Zelfde dag ook in Bloemendaal.

Ik ga gerust in m'n eentje naar zo'n concert, zo ben ik ook alleen naar de Effenaar geweest, alleen even een geschikte slaapplek vinden in de buurt daar.

CocoRosie is voor mij een blijver. Ten tijde van Ghosthorse ontdekt, en nog regelmatig luister ik ernaar. En zoals wel bij meer van mijn muzikale helden, bijv. Devendra, is het voor mij zo dat als ik uitgeluisterd raak op de muziek, de personen erachter mij blijven fascineren.
pi_68287128
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 21:01 schreef zwareshag het volgende:

[..]

Zelfde dag ook in Bloemendaal.

Ik ga gerust in m'n eentje naar zo'n concert, zo ben ik ook alleen naar de Effenaar geweest, alleen even een geschikte slaapplek vinden in de buurt daar.

CocoRosie is voor mij een blijver. Ten tijde van Ghosthorse ontdekt, en nog regelmatig luister ik ernaar. En zoals wel bij meer van mijn muzikale helden, bijv. Devendra, is het voor mij zo dat als ik uitgeluisterd raak op de muziek, de personen erachter mij blijven fascineren.
Ik heb inderdaad een kaartje voor Bloemendaal En ik ga dus gewoon, ik heb besloten me niet te laten weerhouden door de kans dat ik misschien alleen ga
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_69874969
CocoRosie - Coconuts, Plenty of Junk Food
tracklist:
1. Happy Eyez (3:23)
2. Coconuts (2:56)
3. Milkman (3:44)
4. Joseph City (3:46)
5. Spirit Lake (2:34)

This EP will be released on June 3rd 2009 and only be available for sale at the Cocorosie’s shows.
There is on it 5 new unreleased tracks.
  woensdag 1 juli 2009 @ 02:38:26 #253
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_70535332
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:40 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een kaartje voor Bloemendaal En ik ga dus gewoon, ik heb besloten me niet te laten weerhouden door de kans dat ik misschien alleen ga
Concert staat in z'n geheel online.

Ik heb de dames nooit live gezien (heb ze zelfs gemist toen ze letterlijk 3km van m'n huis af speelden. ), maar o mijn god wat geweldig. Hier moet ik echt een keer heen.
pi_71564666
Ik weet niet of dit hier kan, maar ik heb twee kaartjes voor CocoRosie in Paradiso. Helaas kan ik niet meer en wil ik ze verkopen voor 15 euro per stuk. Ze waren 25 euro + 4.50 servicekosten.
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:21:58 #255
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_71567222
Ik heb wel interesse, nog even kijken of ik iemand mee krijg.
pi_71567349
Goh, dat ik hier nog geen ruige tvp heb.

De zusjes zijn fantastisch. Afgelopen juni was ik er ook bij, en alleen, in Hamburg, en geen seconde spijt van. Wat een mooie, dromerige sfeer, en vrolijkheid. Alleen jammer dat de dames na afloop bij het signeren een stukje normaler bleken dan op het podium. Verbeekt toch een beetje de droom

Happy Eyez is mijn zomerhit van 2009.
pi_71596912
Hopelijk heel snel een nieuwe plaat!!!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:12:41 #258
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_71705298
Iemand gisteren geweest?
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:01:45 #259
17328 methodmich
Nummer 10
pi_81011082
Potverdorie jongens, de nieuwe is toch wel weer goed hoor!!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 5 mei 2010 @ 01:51:26 #260
182560 krioro
no span
pi_81038829
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:01 schreef methodmich het volgende:
Potverdorie jongens, de nieuwe is toch wel weer goed hoor!!
Oeh, een nieuw album, die moet ik luisteren.

Nog een tof nummer uit 2007 van Busdriver, met Bianca (niet helemaal CocoRosie dus, maar toch):

[ Bericht 27% gewijzigd door krioro op 05-05-2010 02:06:05 ]
full stops and exclamation marks
pi_81051829
Ik zou beginnen met Smokey Taboo, cool nummer!!
www.thuisuiteten.nl
pi_81054960
Ik begon met de nummers die ik uit de liveuitvoeringen al kende, Hopscotch en The Moon Asked for the Crow. Met name de eerste vind ik fantastisch, maar dit is deze plaat zou zomaar mijn favoriete CocoRosie plaat ooit kunnen worden.
Ik denk er nog over na of het ook de beste freakfolk (or whatever) plaat mag zijn. Die eer ligt voorlopig nog bij Ys.
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:53:42 #263
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_81055254
Grey Oceans komt toch niet half in de buurt van de magie van Joanna Newsom? Of zelfs maar hun eerste twee platen?
pi_81056463
Zou heel goed kunnen dat ik nog in de roes van de eerste luisterbeurten zit hoor. Maar voorlopig zie ik nog voldoende nieuwe bomen in het sprookjesbos van de Cassidys, en, hoe goed ik Joanna ook vind, ze heeft soms een beetje de neiging te dralen.

Dat gezegd hebbende, heb ik zojuist kaartjes gekocht voor een Joanna Newsom concert in dezelfde zaal waar ik vorig jaar CocoRosie zag - en ik verheug me er gigantisch op.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:45:11 #265
17328 methodmich
Nummer 10
pi_81144489
Thijs, goed om je weer te zien posten. En dan ook nog eens zulke sterke teksten!

CocoRosie is gewoon altijd goed en zo is het.
www.thuisuiteten.nl
pi_81146417
Jullie laten je weer in de maling nemen mannen! Ik denk dat het een soort Stockholm Syndroom is. Gegijzeld door CocoRosie.
Aldus.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:31:56 #267
152921 Filatelistfetisjist
Met pensioen :-)
pi_81146806
Beetje laat voor een TVP

TVP
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:16:35 #268
17328 methodmich
Nummer 10
pi_81149313
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:25 schreef Z het volgende:
Jullie laten je weer in de maling nemen mannen! Ik denk dat het een soort Stockholm Syndroom is. Gegijzeld door CocoRosie.
Had ik maar twee van die zusjes.
www.thuisuiteten.nl
pi_81305134
Ja, fijn weer af en toe hier te zijn Mich!
En twee van dat soort zusjes...... het zou een uitdaging zijn. Hoewel ze vorig jaar bij de signeersessie een stuk normaler leken dan op het podium, of in die onovertroffen documentaire.
pi_81352044
Dat schreef je toen al eens ja. Maar goed, dat mag ook. Af en toe gas terug.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:57:07 #271
71333 BUG80
Stop making sense
pi_81577555
Het was weer geweldig gisteren in Eindhoven!
pi_88169772
De dames staan maandag in de Melkweg!
pi_88202254
Ben benieuwd! Afgelopen zomer heb ik ze gezien, en dat was me.... een partijtje anders dan de vorige keer... In plaats van de liefelijke elfjes, stonden ze een potje los te rappen. Was niet wat ik, mede op basis van de huidige cd, verwacht had.
pi_88250265
En hoe was het deze keer geweest thijs of ben je niet geweest? :)
www.thuisuiteten.nl
pi_88255312
Dat zag ik ja. Leuke stukken, alleen jammer dat de bandnaam verkeerd was gespeld met maar één hoofdletter. Maar goed.
www.thuisuiteten.nl
pi_88293300
Ik ben deze keer niet geweest, want woon niet meer in NL ;) Maar als ik zo de review op de FP lees, was deze show nogal vergelijkbaar met wat ik van de zomer heb gezien.
pi_88301731
Okee. Ja, vanuit het buitenland is het lastiger. ;)

Maar de spelfout is uit de titel op de FP, mooi zo!
www.thuisuiteten.nl
pi_127108080

Is sinds vorige week vrijdag uit en natuurlijk als gebruikelijk weer ^O^ en _O_ .
www.thuisuiteten.nl
pi_129620566
Noem vandaag (vrijdag 2 augustus) of morgen (zaterdag 3 augustus) nog je 5 favoriete songs van dé zusjes in dit topic:

MUZ / Top5 van de dag #43
www.thuisuiteten.nl
pi_129756071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:31 schreef methodmich het volgende:
[ afbeelding ]

Is sinds vorige week vrijdag uit en natuurlijk als gebruikelijk weer ^O^ en _O_ .
Ik vind hem ook heel mooi ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:41:47 #282
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_129759575
En ze staan op MUZ / Incubate Festival 2013. Heb het nieuwe album nog helemaal niet geluisterd, ben wel benieuwd eigenlijk!
pi_129759707
Goed nieuws hoor mannen. Alleen wel jammer dat we jullie top 5 inzending moesten missen. ;)
www.thuisuiteten.nl
pi_129765981
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:41 schreef Darkestrah het volgende:
En ze staan op MUZ / Incubate Festival 2013. Heb het nieuwe album nog helemaal niet geluisterd, ben wel benieuwd eigenlijk!
Wow, nice. Heb dat nieuwe album nog niet geluisterd maar moet hier toch wel bij gaan zijn.
full stops and exclamation marks
pi_129789071
Ik ben door dat album ineens verslaafd geraakt :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:41:12 #286
159761 Arn0
Abbey Road
pi_129791182
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:44 schreef Norrage het volgende:
Ik ben door dat album ineens verslaafd geraakt :o
Ik volg in je voetsporen, heb ze dankzij dit nieuwe fantastische album ontdekt. Helaas net te laat voor de top 5 van de dag :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_129797434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:41 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik volg in je voetsporen, heb ze dankzij dit nieuwe fantastische album ontdekt. Helaas net te laat voor de top 5 van de dag :P
*O*
Is me trouwens nooit eerder opgevallen, maar de stem van die ene lijkt zo ontzettend veel op Julia Stone :D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 18:06:22 #288
159761 Arn0
Abbey Road
pi_129798826
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:24 schreef Norrage het volgende:

[..]

*O*
Is me trouwens nooit eerder opgevallen, maar de stem van die ene lijkt zo ontzettend veel op Julia Stone :D
Haha wow, ik dacht toen ik het album beluisterde ook echt aan Angus & Julia Stone. Inderdaad, best cool.

Nog aanraders qua albums van hen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_129798875
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:06 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha wow, ik dacht toen ik het album beluisterde ook echt aan Angus & Julia Stone. Inderdaad, best cool.

Nog aanraders qua albums van hen?
Ik kende eigenlijk alleen Grey Oceans, en die is er goed. Maar de rest kende ik dus nauwelijks en is zover ik nu geluisterd heb allemaal goed :D
pi_129807101
Ik zou ze precies in volgorde raten, van de vier die je nog kunt beluisteren.

La Maison De Mon Rêve is toch nog altijd mijn favoriet, net voor Noah's Ark. Dan komt The Adventures Of Ghosthorse And Stillborn, daar is iets meer ruimte voor hiphopinvloeden, en Grey Oceans vind ik, hoewel nog altijd prima, de minste.

Zie anders ook de OP een beetje. Wel leuk dat dit topic ineens weer leeft. :)
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')