Is ook logisch want bij een bijstanduitkering en een AOW ben je afhankelijk van anderen. Wil je niet van iemand afhankelijk zijn dan moet je zelf maar je zaakjes beter voor elkaar hebbenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:33 schreef SCH het volgende:
Het valt me in dit soort topics op dat er zo gemakkelijjk voor anderen wordt beslist wat ze wel of niet nodig zouden hebben of mogen uitgeven. Aan de hand van soms nogal simpele voorbeelden wordt dan vastgesteld dat ze dit of dat blijkbaar wel kunnen kopen.
Ik vind het nogal uitmatigend om het uitgavenpatroon van anderen zo te beoordelen zonder de ins en outs te kennen.
Geef eens een voorbeeld van de ins en outs.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:33 schreef SCH het volgende:
Ik vind het nogal aanmatigend om het uitgavenpatroon van anderen zo te beoordelen zonder de ins en outs te kennen.
Wie zijn het, waar wonen ze, wat is hun verleden, hun heden, hun hobbies, hun kinderen, hun ziektes, hun alles.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:42 schreef IntroV het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van de ins en outs.
Jan, Piet en Kees.quote:
Dat is een goede. Niet iedereen betaald dezelfde huur. Gelukkig is daarvoor huursubsidie die afhankelijk is van bijvoorbeeld je inkomen en de huur. Dit zorgt ervoor dat in grote lijnen mensen evenveel aan woonkosten kwijt zijn.quote:waar wonen ze
Als je werkloos wordt krijg je 70% van je laatstverdiende loon. In een voorstel van het kabinet zelfs 75% de eerste twee maanden. Met het verleden wordt dus rekening gehouden.quote:wat is hun verleden
Werkloos of ziek. Waardoor ze niks bijdragen aan de maatschappij en wel veel geld kosten. Gelukkig er al altijd een sociaal vangnet als bijstand en allerhande andere regelingen waar de gemeente voor zorgt.quote:hun heden
Dat is een vervelende. Mensen met een laag inkomen hebben weinig geld voor hobbies. Het kan jammergenoeg niet anders, omdat de bijstand geen luilekkerland mag zijn waarin mensen voor hun lol inzitten.quote:hun hobbies
Kinderbijslag is daarvoor. En ook de bijstand is afhankelijk van het aantal kinderen.quote:hun kinderen
Ik heb nog steeds geen idee over hoe de zaken geregeld zijn die hoge kosten hebben door hun ziekte.quote:hun ziektes
idd, en dan komt zo het voorbeeld van de plasma tv weer voorbij...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:33 schreef SCH het volgende:
Het valt me in dit soort topics op dat er zo gemakkelijjk voor anderen wordt beslist wat ze wel of niet nodig zouden hebben of mogen uitgeven. Aan de hand van soms nogal simpele voorbeelden wordt dan vastgesteld dat ze dit of dat blijkbaar wel kunnen kopen.
Ik vind het nogal uitmatigend om het uitgavenpatroon van anderen zo te beoordelen zonder de ins en outs te kennen.
Maar uiteraard kan dat wel op de belastingeisen van werkende mensen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:59 schreef SCH het volgende:
Je snapt het niet IntroV - ieder geval is anders, je kunt er geen algemene theorie op los laten.l
Oh ja, dat is er ook zo 1. Of het roken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
idd, en dan komt zo het voorbeeld van de plasma tv weer voorbij...
Was het maar zo makkelijk om te verhuizen. In veel gebieden moet je punten sparen om ergsn in te komen. Of je moet het particuliet/makelaar doen, maar dat is voor de rijkeren.Als arme moet je via de plaatselijke woningbond wat regelenen. Dan moet je sparen. Maar veel mensen willen goedkoper wonen, dus nog langer sparen, ant wie meeste punten heeft die wint. er is schaarste op de markt dus nog langer punten sparen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:54 schreef IntroV het volgende:
[..]
Jan, Piet en Kees.
Maar omdat niemand op zijn persoon beoordeeld wordt, is dat niet zo relevant.
[..]
Dat is een goede. Niet iedereen betaald dezelfde huur. Gelukkig is daarvoor huursubsidie die afhankelijk is van bijvoorbeeld je inkomen en de huur. Dit zorgt ervoor dat in grote lijnen mensen evenveel aan woonkosten kwijt zijn.
Mensen die te veel kwijt zijn aan woonkosten kunnen verhuizen. Jammergenoeg wordt de doorstroming erg beperkt doordat mensen die genoeg verdienen te lang in sociale woningbouw blijven wonen. Meer middenklasse en duurdere woningen moeten dus gebouwd worden.
[..]
Als je werkloos wordt krijg je 70% van je laatstverdiende loon. In een voorstel van het kabinet zelfs 75% de eerste twee maanden. Met het verleden wordt dus rekening gehouden.
[..]
Werkloos of ziek. Waardoor ze niks bijdragen aan de maatschappij en wel veel geld kosten. Gelukkig er al altijd een sociaal vangnet als bijstand en allerhande andere regelingen waar de gemeente voor zorgt.
[..]
Dat is een vervelende. Mensen met een laag inkomen hebben weinig geld voor hobbies. Het kan jammergenoeg niet anders, omdat de bijstand geen luilekkerland mag zijn waarin mensen voor hun lol inzitten.
[..]
Kinderbijslag is daarvoor. En ook de bijstand is afhankelijk van het aantal kinderen.
[..]
Ik heb nog steeds geen idee over hoe de zaken geregeld zijn die hoge kosten hebben door hun ziekte.
Waarom mag ik niet oordelen over een uitgavenpatroon dat ik zelf (mede-)financier?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:33 schreef SCH het volgende:
Ik vind het nogal aanmatigend om het uitgavenpatroon van anderen zo te beoordelen zonder de ins en outs te kennen.
uiteindelijk financier je iedereenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom mag ik niet oordelen over een uitgavenpatroon dat ik zelf (mede-)financier?![]()
Omdat dat niet zo is. Jij financiert het helemaal niet mede. Dat is zo'n onzin. Je betaalt belasting en verder heb je geen zak te zeggen over waar dat geld heen gaat anders dan bij de verkiezingen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom mag ik niet oordelen over een uitgavenpatroon dat ik zelf (mede-)financier?![]()
Nee, twee auto's bezitten en dan klagen dat je arm bent.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:33 schreef SCH het volgende:
Op donderdag 5 januari 2006 17:54 schreef SCH het volgende:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie zijn het, waar wonen ze, wat is hun verleden, hun heden, hun hobbies, hun kinderen, hun ziektes, hun alles.
En dat verhindert je ook om verder een mening te hebben over die financiering?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat dat niet zo is. Jij financiert het helemaal niet mede. Dat is zo'n onzin. Je betaalt belasting en verder heb je geen zak te zeggen over waar dat geld heen gaat anders dan bij de verkiezingen.
Hier gaat het om een oordeel over zaken waar mensen geen oordeel over kunnen hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Op donderdag 5 januari 2006 17:54 schreef SCH het volgende:
Ik merk nu pas hoe weinig jullie werkelijk van de situatie afweten. Dan snap ik jullie reacties wel.
Past hier ook weer ?
Niet over de financiering, wel over het bestedingsbedrag van mensen die je niet kent.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dat verhindert je ook om verder een mening te hebben over die financiering?
Dat van die tv en magnetron vind ik onzin. Die kunnen ze al wel jaren hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier gaat het om een oordeel over zaken waar mensen geen oordeel over kunnen hebben.
Wie ben jij om van iemand anders te vinden dat hij een bepaald soort tv niet zou mogen hebben?
Dat snap ik inderdaad niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:59 schreef SCH het volgende:
Je snapt het niet IntroV - ieder geval is anders, je kunt er geen algemene theorie op los laten.
Ik kan helemaal niet op een partij stemmen die uitkeringen wil verlagen, want die is er niet in NLquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat dat niet zo is. Jij financiert het helemaal niet mede. Dat is zo'n onzin. Je betaalt belasting en verder heb je geen zak te zeggen over waar dat geld heen gaat anders dan bij de verkiezingen.
Hoezo zogenaamd; ik zie iedere maand meer dan 1000 EUR richting "algemene middelen" verdwijnen? Dan mag ik minstens verlangen dat er zuinig wordt omgesprongen met mijn bijdrage aan het algemeen welbevinden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof jij die mensen er op zou kunnen aanspreken om dat ze zogenaamd van jouw geld leven
Hou toch op, de arrogantie.
Helaas kan niet iedereen die overheidsgeld krijgt dat geld zelf goed besteden en een goede afweging maken tussen noodzaak en luxe. Tegenwoordig zijn daar gelukkig trainingen en begeleiders voor.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier gaat het om een oordeel over zaken waar mensen geen oordeel over kunnen hebben.
Wie ben jij om van iemand anders te vinden dat hij een bepaald soort tv niet zou mogen hebben?
Het gaat er niet om of hij die wel of niet mag hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen kopen wat ie wil zolang het maar met eigen geld gebeurtquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij duidelijk genoemd dat verhuizen niet gemakkelijk is. Daarom moet je doorstroming beter worden. Er zij nu teveel mensen die modaal verdienen of meer, en sociale woningbouw bezet houden. Dat betekent dat als iemand die modaal verdient en langdurig en uitzichtloos in de bijstand terecht komt, dat die persoon zeer grote moeite heeft om naar een goedkopere woning te verhuizen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Was het maar zo makkelijk om te verhuizen. In veel gebieden moet je punten sparen om ergsn in te komen. Of je moet het particuliet/makelaar doen, maar dat is voor de rijkeren.Als arme moet je via de plaatselijke woningbond wat regelenen. Dan moet je sparen. Maar veel mensen willen goedkoper wonen, dus nog langer sparen, ant wie meeste punten heeft die wint. er is schaarste op de markt dus nog langer punten sparen.
Ikzelf ben al bijna 2 jaar met puntne bezig, mag blij zijn als ik over een jaar genoeg heb. en dan woon ik niet in het westen.. Zo makkelijk als jij het voorstlet is het allemaal niet..
Dat heb ik niet beweerd. Kinderbijslag is een tegemoetkoming. Het is ook niet de bedoeling dat je kinderen er helemaal mee kan betalen, omdat het anders een subsidie zou zijn voor het krijgen van vele kinderen.quote:Kinderen kan je niet betalen van de kinderbijslag, lijkt me duidelijk.
Een gezin in de bijstand mag ruim 10.000,- spaargeld hebben.quote:En als je ziek bent n niet meer kan werken moet je eerst alle wat je hebt verkopen of opmaken zoals je spaargeld en eventueel eigenhuis. Kan je na een lange periode weer aan het werk, dan heb je dus helemaal niks wat terugkomen in de samenleving niet makkelijker maakt.
Maar mensen naar het westen laten verhuizen waar meer werk is, is wel een goed idee vind ik.quote:En mensen die arm zijn allemaal naar noorden en oosten sturen waar het goedkoper is lijkt me ook geen oplossing.
Maar dat algemene beeld kan in individuele gevallen enorm afwijken ,of een beetje afwijjken en toch werd er in dit soort topics steeds een oordeel over geveld. "Ze hebben wel een dure tv, ze geven wel cadeaus, ze roken wel" etc.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:23 schreef IntroV het volgende:
Ik heb namelijk net aangegeven dat ik denk dat het wel degelijk mogelijk is om een algemeen beeld te schetsen voor uitgaven.
Wat was de 'officiele' definitie ook al weer? Minder dan 800 euro netto voor alleenstaanden en minder dan 1600 netto voor gezinnen ongeveer toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:
SCH, had jij al een definitie van armoede?
SCH wel, hij snapt het. Wij niet;quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat klopt. Als je als alleenstaande moeder een dochter hebt met een ziekte waardoor ze alleen heel duur voedsel zonder bepaalde ingrediėnten mag eten, dan heb je een probleem.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
Maar dat algemene beeld kan in individuele gevallen enorm afwijken ,of een beetje afwijjken
Nogmaals, iedereen moet zelf weten wat hij/zij met zijn/haar geld doet, maar als het wordt uitgegeven aan niet-noodzakelijke dingen als dure cadeau's, sigaretten, een tweede auto, dan moet je niet klagen als je niet rond kunt komen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dat algemene beeld kan in individuele gevallen enorm afwijken ,of een beetje afwijjken en toch werd er in dit soort topics steeds een oordeel over geveld. "Ze hebben wel een dure tv, ze geven wel cadeaus, ze roken wel" etc.
Dat is mijn bezwaar. Je kan dat algemene plaatje niet op iedere buurman van een willekeurige Fokker leggen.
Daar zullen ze dan toch wel extra geld voor krijgen? Ziekenfonds of bijzondere bijstand?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:40 schreef IntroV het volgende:
[..]
Dat klopt. Als je als alleenstaande moeder een dochter hebt met een ziekte waardoor ze alleen heel duur voedsel zonder bepaalde ingrediėnten mag eten, dan heb je een probleem.
Dat is een individueel geval dat afwijkt van het gemiddelde.
Ik dacht "minder dan minimum loon" of net iets meer.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:37 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wat was de 'officiele' definitie ook al weer? Minder dan 800 euro netto voor alleenstaanden en minder dan 1600 netto voor gezinnen ongeveer toch?
Ik dacht altijd dat de hoge woonlasten werden veroorzaakt door de royale huursubsidie- en hypotheekaftrek-mogelijkheden in dit land. Maar idd. ook dat is de overheid maar daar mag ik van SCH geen kritiek op hebben totdat er weer verkiezingen zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
.. en de hoge woonlasten in NL door het kunstmatig krap houden van de woningmarkt om er maar een paar te noemen.
Nou, leef je uit. Over 2 maand zijn de gemeenteraadsverkiezingen, en de lokale lasten staan hier in ieder geval redelijk hoog op de agendaquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de hoge woonlasten werden veroorzaakt door de royale huursubsidie- en hypotheekaftrek-mogelijkheden in dit land. Maar idd. ook dat is de overheid maar daar mag ik van SCH geen kritiek op hebben totdat er weer verkiezingen zijn.![]()
Ik woon (op papier dus)in Zwitserland, daar heb je wel echte plaatselijke democratiequote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nou, leef je uit. Over 2 maand zijn de gemeenteraadsverkiezingen, en de lokale lasten staan hier in ieder geval redelijk hoog op de agenda
Ik ben zo'n modaal verdiener, en huur bij een woningbouwvereniging , maar mag wel niet voor minder als 350 euro per maand huren. Ik heb na 5 jaar wachttijd een appartement gehuurd wat 430 euro per maand kost. (en nee vanwege het modale salaris kom je niet meer in aanmerking voor huursubsidie, of de zorg toeslag)quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:31 schreef IntroV het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij duidelijk genoemd dat verhuizen niet gemakkelijk is. Daarom moet je doorstroming beter worden. Er zij nu teveel mensen die modaal verdienen of meer, en sociale woningbouw bezet houden. Dat betekent dat als iemand die modaal verdient en langdurig en uitzichtloos in de bijstand terecht komt, dat die persoon zeer grote moeite heeft om naar een goedkopere woning te verhuizen.
De oplossing is om meer te bouwen voor midden en hogere inkomens zodat die makkelijker kunnen doorstromen en de goedkopere woningen eindelijk vrijkomen voor de groep waarvoor die bedoeld zijn.
Dat weet ik dus nog steeds niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:42 schreef Gia het volgende:
Daar zullen ze dan toch wel extra geld voor krijgen? Ziekenfonds of bijzondere bijstand?
Ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:
De grondprijs wordt in NL hoog gehouden door het krap houden van de woningmarkt. De overheid bepaald hoeveel huizen er gebouwt mogen worden en de gemeentes hebben een monopolie op het bouwrijp maken van grond.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:56 schreef Basp1 het volgende:
Hoe kan het dat men net over de grens in belgie voor veel mihnder geld een huis kan neerzettten?
Goedzo, en post je die dan ook even?quote:
Nee. Want dat is mijn definitie en iemand anders heeft weer een andere.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goedzo, en post je die dan ook even?
Ja dat weet ik.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf erbij, overheid, en met name lokale overheden veroorzaken de ellende waar mensen met een laag inkomen door in de problemen komen.
Toch wordt daar in discussies als deze maar zelden rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:40 schreef IntroV het volgende:
[..]
Dat klopt. Als je als alleenstaande moeder een dochter hebt met een ziekte waardoor ze alleen heel duur voedsel zonder bepaalde ingrediėnten mag eten, dan heb je een probleem.
Dat is een individueel geval dat afwijkt van het gemiddelde.
door het krap houden van de markt stijgen de prijzen algemeen, dus ook voor appartementen cq flats. Kostprijs is wat anders als marktprijs.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik.
Maar lokale overheden worden door de grote overheid flink gekort op van alles en nog wat, en moeten zichzelf bedruipen, dit doen ze door idd veel te veel geld te vragen voor grond.
Maar grondprijs kan niet alleen de reden zijn dat woningen zo duur al de pest zijn. Als we namelijk naar appartementen complexen kijken nemen deze bijna geen grondoppervlakte in en durft men hier ook nog steeds hoofdprijzen voor te vragen. Men geeft er alleen wat duurder benaming aan zoals prestigeuze appartementen, waarvoor men dan 80 m^2 voor 178.500 v.o.n durft te verkopen, in het provincie stadje tilburg. http://www.hollandstaete.nl/modelwoning.htm
En dan hebben we het nog niet gehad over de service kosten van een apaprtement die toch vaak hoger uitvallen als het onderhoud aan eigen woningen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |