abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33760128
Armoede in Nederland

Game on...

@ Loedertje

Kleinkinderen begrijpen best dat oma ze geen duur kado kan geven als ze dat uitgelegd wordt en verder is er een mooie taak voor haar 3 kinderen om te hulp te schieten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:05:01 #2
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_33760287
Als je niets te geven hebt, geef dan niets. Als je niets duurs kunt geven, geef dan iets goedkoops. 't Is verdomme te gek dat die koters allemaal cadeaus van honderden euro's willen toch?
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_33761253
Het valt me in dit soort topics op dat er zo gemakkelijjk voor anderen wordt beslist wat ze wel of niet nodig zouden hebben of mogen uitgeven. Aan de hand van soms nogal simpele voorbeelden wordt dan vastgesteld dat ze dit of dat blijkbaar wel kunnen kopen.

Ik vind het nogal uitmatigend om het uitgavenpatroon van anderen zo te beoordelen zonder de ins en outs te kennen.
pi_33761347
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:33 schreef SCH het volgende:
Het valt me in dit soort topics op dat er zo gemakkelijjk voor anderen wordt beslist wat ze wel of niet nodig zouden hebben of mogen uitgeven. Aan de hand van soms nogal simpele voorbeelden wordt dan vastgesteld dat ze dit of dat blijkbaar wel kunnen kopen.

Ik vind het nogal uitmatigend om het uitgavenpatroon van anderen zo te beoordelen zonder de ins en outs te kennen.
Is ook logisch want bij een bijstanduitkering en een AOW ben je afhankelijk van anderen. Wil je niet van iemand afhankelijk zijn dan moet je zelf maar je zaakjes beter voor elkaar hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:42:27 #5
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33761545
quote:
Ik vind het nogal aanmatigend om het uitgavenpatroon van anderen zo te beoordelen zonder de ins en outs te kennen.
Geef eens een voorbeeld van de ins en outs.
pi_33761595
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:42 schreef IntroV het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van de ins en outs.
Wie zijn het, waar wonen ze, wat is hun verleden, hun heden, hun hobbies, hun kinderen, hun ziektes, hun alles.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:54:57 #7
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33761990
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:44 schreef SCH het volgende:

Wie zijn het
Jan, Piet en Kees.
Maar omdat niemand op zijn persoon beoordeeld wordt, is dat niet zo relevant.
quote:
waar wonen ze
Dat is een goede. Niet iedereen betaald dezelfde huur. Gelukkig is daarvoor huursubsidie die afhankelijk is van bijvoorbeeld je inkomen en de huur. Dit zorgt ervoor dat in grote lijnen mensen evenveel aan woonkosten kwijt zijn.
Mensen die te veel kwijt zijn aan woonkosten kunnen verhuizen. Jammergenoeg wordt de doorstroming erg beperkt doordat mensen die genoeg verdienen te lang in sociale woningbouw blijven wonen. Meer middenklasse en duurdere woningen moeten dus gebouwd worden.
quote:
wat is hun verleden
Als je werkloos wordt krijg je 70% van je laatstverdiende loon. In een voorstel van het kabinet zelfs 75% de eerste twee maanden. Met het verleden wordt dus rekening gehouden.
quote:
hun heden
Werkloos of ziek. Waardoor ze niks bijdragen aan de maatschappij en wel veel geld kosten. Gelukkig er al altijd een sociaal vangnet als bijstand en allerhande andere regelingen waar de gemeente voor zorgt.
quote:
hun hobbies
Dat is een vervelende. Mensen met een laag inkomen hebben weinig geld voor hobbies. Het kan jammergenoeg niet anders, omdat de bijstand geen luilekkerland mag zijn waarin mensen voor hun lol inzitten.
quote:
hun kinderen
Kinderbijslag is daarvoor. En ook de bijstand is afhankelijk van het aantal kinderen.
quote:
hun ziektes
Ik heb nog steeds geen idee over hoe de zaken geregeld zijn die hoge kosten hebben door hun ziekte.
pi_33762172
Je snapt het niet IntroV - ieder geval is anders, je kunt er geen algemene theorie op los laten.l
pi_33762365
quote:

idd, en dan komt zo het voorbeeld van de plasma tv weer voorbij...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33762421
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:59 schreef SCH het volgende:
Je snapt het niet IntroV - ieder geval is anders, je kunt er geen algemene theorie op los laten.l
Maar uiteraard kan dat wel op de belastingeisen van werkende mensen? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_33762430
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:05 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

idd, en dan komt zo het voorbeeld van de plasma tv weer voorbij...
Oh ja, dat is er ook zo 1. Of het roken.
pi_33762665
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:54 schreef IntroV het volgende:

[..]

Jan, Piet en Kees.
Maar omdat niemand op zijn persoon beoordeeld wordt, is dat niet zo relevant.
[..]

Dat is een goede. Niet iedereen betaald dezelfde huur. Gelukkig is daarvoor huursubsidie die afhankelijk is van bijvoorbeeld je inkomen en de huur. Dit zorgt ervoor dat in grote lijnen mensen evenveel aan woonkosten kwijt zijn.
Mensen die te veel kwijt zijn aan woonkosten kunnen verhuizen. Jammergenoeg wordt de doorstroming erg beperkt doordat mensen die genoeg verdienen te lang in sociale woningbouw blijven wonen. Meer middenklasse en duurdere woningen moeten dus gebouwd worden.
[..]

Als je werkloos wordt krijg je 70% van je laatstverdiende loon. In een voorstel van het kabinet zelfs 75% de eerste twee maanden. Met het verleden wordt dus rekening gehouden.
[..]

Werkloos of ziek. Waardoor ze niks bijdragen aan de maatschappij en wel veel geld kosten. Gelukkig er al altijd een sociaal vangnet als bijstand en allerhande andere regelingen waar de gemeente voor zorgt.
[..]

Dat is een vervelende. Mensen met een laag inkomen hebben weinig geld voor hobbies. Het kan jammergenoeg niet anders, omdat de bijstand geen luilekkerland mag zijn waarin mensen voor hun lol inzitten.
[..]

Kinderbijslag is daarvoor. En ook de bijstand is afhankelijk van het aantal kinderen.
[..]

Ik heb nog steeds geen idee over hoe de zaken geregeld zijn die hoge kosten hebben door hun ziekte.
Was het maar zo makkelijk om te verhuizen. In veel gebieden moet je punten sparen om ergsn in te komen. Of je moet het particuliet/makelaar doen, maar dat is voor de rijkeren.Als arme moet je via de plaatselijke woningbond wat regelenen. Dan moet je sparen. Maar veel mensen willen goedkoper wonen, dus nog langer sparen, ant wie meeste punten heeft die wint. er is schaarste op de markt dus nog langer punten sparen.
Ikzelf ben al bijna 2 jaar met puntne bezig, mag blij zijn als ik over een jaar genoeg heb. en dan woon ik niet in het westen.. Zo makkelijk als jij het voorstlet is het allemaal niet..

Kinderen kan je niet betalen van de kinderbijslag, lijkt me duidelijk.

En als je ziek bent n niet meer kan werken moet je eerst alle wat je hebt verkopen of opmaken zoals je spaargeld en eventueel eigenhuis. Kan je na een lange periode weer aan het werk, dan heb je dus helemaal niks wat terugkomen in de samenleving niet makkelijker maakt.
En mensen die arm zijn allemaal naar noorden en oosten sturen waar het goedkoper is lijkt me ook geen oplossing.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:15:50 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33762758
quote:

Ik vind het nogal aanmatigend om het uitgavenpatroon van anderen zo te beoordelen zonder de ins en outs te kennen.
Waarom mag ik niet oordelen over een uitgavenpatroon dat ik zelf (mede-)financier?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33762819
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Waarom mag ik niet oordelen over een uitgavenpatroon dat ik zelf (mede-)financier?
uiteindelijk financier je iedereen
Het is best wel handig als je ook weet waarover je oordeelt, of niet?
And that is the news.''
pi_33762834
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Omdat dat niet zo is. Jij financiert het helemaal niet mede. Dat is zo'n onzin. Je betaalt belasting en verder heb je geen zak te zeggen over waar dat geld heen gaat anders dan bij de verkiezingen.

Alsof jij die mensen er op zou kunnen aanspreken om dat ze zogenaamd van jouw geld leven
Hou toch op, de arrogantie.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:19:28 #16
3542 Gia
User under construction
pi_33762886
quote:

Nee, twee auto's bezitten en dan klagen dat je arm bent.
Een alleenstaand huis kopen en dan klagen dat je maar net rond kunt komen.
Van je AOW dure cadeau's aan je kleinkinderen geven en dan klagen dat je niet rond kunt komen.

Allemaal voorbeelden waarbij het anders kan.

Als je gewoon je vaste lasten niet kunt betalen, terwijl je al niet te ruim woont en nauwelijks genoeg geld hebt om je te kleden en te eten en te drinken, dan ben je arm.

Als je ieder jaar op vakantie kunt, elk weekend kunt stappen, kunt roken, twee auto's kunt rijden en dure cadeaus kunt geven, dan ben je niet arm.
pi_33762890
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zijn het, waar wonen ze, wat is hun verleden, hun heden, hun hobbies, hun kinderen, hun ziektes, hun alles.
Op donderdag 5 januari 2006 17:54 schreef SCH het volgende:
Ik merk nu pas hoe weinig jullie werkelijk van de situatie afweten. Dan snap ik jullie reacties wel.

Past hier ook weer ?
pi_33762897
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat dat niet zo is. Jij financiert het helemaal niet mede. Dat is zo'n onzin. Je betaalt belasting en verder heb je geen zak te zeggen over waar dat geld heen gaat anders dan bij de verkiezingen.
En dat verhindert je ook om verder een mening te hebben over die financiering?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_33762933
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:19 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Op donderdag 5 januari 2006 17:54 schreef SCH het volgende:
Ik merk nu pas hoe weinig jullie werkelijk van de situatie afweten. Dan snap ik jullie reacties wel.

Past hier ook weer ?
Hier gaat het om een oordeel over zaken waar mensen geen oordeel over kunnen hebben.
Wie ben jij om van iemand anders te vinden dat hij een bepaald soort tv niet zou mogen hebben?
pi_33763015
SCH:
de dure cadeua's, dem eerdere auto's, de alleenstaande woning. Die kan je bij het lijstje van de plama tv en roken schrijven.
And that is the news.''
pi_33763054
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:19 schreef Litpho het volgende:

[..]

En dat verhindert je ook om verder een mening te hebben over die financiering?
Niet over de financiering, wel over het bestedingsbedrag van mensen die je niet kent.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:23:38 #22
3542 Gia
User under construction
pi_33763068
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier gaat het om een oordeel over zaken waar mensen geen oordeel over kunnen hebben.
Wie ben jij om van iemand anders te vinden dat hij een bepaald soort tv niet zou mogen hebben?
Dat van die tv en magnetron vind ik onzin. Die kunnen ze al wel jaren hebben.

Aan de andere kant is een plasma-tv wel duur aan electriciteit, heb ik me laten vertellen, dus wellicht toch een mogelijkheid om daarop te bezuinigen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:23:50 #23
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33763073
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:59 schreef SCH het volgende:
Je snapt het niet IntroV - ieder geval is anders, je kunt er geen algemene theorie op los laten.
Dat snap ik inderdaad niet.

Ik heb namelijk net aangegeven dat ik denk dat het wel degelijk mogelijk is om een algemeen beeld te schetsen voor uitgaven.

Zoveel verschillende uitgaven heeft een bijstandsgerechtigde namelijk niet:
Huur
Eten
Kleding
Verzekeringen
TV
Gas/electra
CV
Belasting
Telefoon

Vervolgens zijn een hoop uitgaven voor veel mensen ongeveer gelijk:
Huur - wordt genivelleerd door huursubsidie
Eten - dit wordt gedifferentieerd naar groepen zoals, alleenstaanden, samenwonenden, mensen met kinderen. Er zijn een stuk of tien groepen. Prima te overzien dus.
TV - Scheelt ook niet veel per gezin
Telefoon - Scheelt ook niet veel per gezin
Kleding - dit wordt gedifferentieerd naar groepen zoals, alleenstaanden, samenwonenden, mensen met kinderen. Er zijn een stuk of tien groepen. Prima te overzien dus.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:24:30 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33763102
quote:

[..]

Ik kan helemaal niet op een partij stemmen die uitkeringen wil verlagen, want die is er niet in NL
quote:

[..]

Alsof jij die mensen er op zou kunnen aanspreken om dat ze zogenaamd van jouw geld leven
Hou toch op, de arrogantie.
Hoezo zogenaamd; ik zie iedere maand meer dan 1000 EUR richting "algemene middelen" verdwijnen? Dan mag ik minstens verlangen dat er zuinig wordt omgesprongen met mijn bijdrage aan het algemeen welbevinden.

[ Bericht 35% gewijzigd door Hyperdude op 06-01-2006 13:33:20 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33763128
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Helaas kan niet iedereen die overheidsgeld krijgt dat geld zelf goed besteden en een goede afweging maken tussen noodzaak en luxe. Tegenwoordig zijn daar gelukkig trainingen en begeleiders voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')