abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:28:53 #203
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_33947786
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom maak je altijd van die debiele inkoppertjes? Ze zijn echt niet grappig hoor, aangezien FrankyMcG dat zelf ook al in z'n post had verwerkt door te zeggen dat 'Feyenoord nog even snel met een K2-lijn komt'.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_33948187
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:43 schreef FrankyMcG het volgende:
De Feyenoord-fanshop komt nog even snel met de K2 productlijn....

[afbeelding]
pfffffffff
pi_33949233
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:31 schreef snabbi het volgende:
Die discussie is ook al vaak genoeg gevoerd. Vincken, Castelen, Derijck ali b
Derijck?? In dat rijtje?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33950283
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:58 schreef methodmich het volgende:
Derijck?? In dat rijtje?
Excuses, vergeef mij mijn domheid, ik bedoelde de Ceulaar
Biseswar werd ook genoemd, die heeft natuurlijk een tijdje rechtsbuiten gespeeld in B1.
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:59:23 #207
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_33956900
11-01-2006: Feyenoord bevestigt: Coelho naar Getafe
[Bron: Feyenoord.nl]

Feyenoord bevestigt op Feyenoord.nl dat Jackson Avelino Coelho verhuist naar Getafe. De club uit Madrid neemt de als ‘Jaja’ bekend staande Braziliaan over van Feyenoord, dat de spits het afgelopen jaar uitleende aan het Belgische Westerlo. Jaja (19) tekent in de Spaanse hoofdstad een contract voor viereneenhalf seizoen.

Feyenoord verkreeg de rechten op Jaja als gevolg van de samenwerking met America Belo Horizonte. De aanvaller werd op basis van de samenwerking met het Belgische Westerlo aan die club uitgeleend om zich verder door te ontwikkelen. Dat lukte wonderwel, want in de Jupiler League speelde het talent zich door veel doelpunten en assists in de kijker van veel Europese clubs. Het door voormalig Duits international Bernd Schuster getrainde Getafe bleek uiteindelijk het slagvaardigst.

Jaja is inmiddels al in Madrid en medisch goedgekeurd. Een dezer dagen zal zijn officiële presentatie plaatsvinden.

Over het bedrag dat Feyenoord aan de transfer overhoudt wordt op de website niets vermeld.

Hopelijk hebben we er dan toch wel een leuk bedrag aan over gehouden...
Ben benieuwd hoe die zich daar gaat ontwikkelen en of het dan toch dom is dat we hem hebben laten gaan.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_33963892
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:43 schreef FrankyMcG het volgende:
De Feyenoord-fanshop komt nog even snel met de K2 productlijn....

[afbeelding]
Op wintersportvakantie waande ik me ook al in Rotterdam, met die ski's en skischoenen van de merken K2 en Salomon!!
  donderdag 12 januari 2006 @ 11:11:28 #209
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_33967944
quote:
'Patrick Mtiliga naar Westerlo'
[Bron: FR-Fans.nl]

Feyenoord heeft Westerlo gisteren beloofd voor een vervanger te zorgen van Jackson de Coelho. Volgens de Belgische krant Het Laatste Nieuws wordt dat Patrick Mtiliga. Mtiliga speelde dit seizoen, mede door blessures, nog geen seconde in Feyenoord 1.
Ik denk dat ik ook eens met Westerlo ga onderhandelen, misschien mag ik de BMW van de voorzitter wel hebben, krijgt ie van mij al vervanging een bakfiets!

Overigens lijkt Shinji toch naar Japan te gaan aangezien Bolton twijfelt, en de 2,5 milj, niet op tafel wil leggen....
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:39:35 #210
128516 Fok_you
vage vogel :{
pi_33976272
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:11 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ook eens met Westerlo ga onderhandelen, misschien mag ik de BMW van de voorzitter wel hebben, krijgt ie van mij al vervanging een bakfiets!
zo iets dacht ik ook al !
al deed mtiliga het in het begin niet eens zo slecht bij feyenoord maar toch...
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
pi_33983693
Feyenoord is weer in gesprek met Kalou over een langer contract hoorde ik. Zou zo maar kunnen dat Feyenoord binnen 3 jaar opeens de rijkste club van Nederland is als Kalou goed bijtekent. Kuijt, Kalou (met verbeterd contract), Ono, de Guzman, Vlaar, Castelen zijn samen wel goed voor zo'n 30 a 35 miljoen euro. En dan reken ik spelers als Greene en Bahia die je voor 2 a 3 miljoen verkoopt niet eens mee.

Leuk voor jullie
pi_33984712
De voorzitter is wel erg paranoia, zie sport journaal
(volgens van der Herik zit de Noc nsf achter het feit dat kalou nog geen ned,paspoort heeft, als Kalou een andere sport had gedaan als voetbal had hij hem allang gehad.)
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:29:07 #213
128516 Fok_you
pi_33984734
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:04 schreef daaaaan het volgende:
Feyenoord is weer in gesprek met Kalou over een langer contract hoorde ik. Zou zo maar kunnen dat Feyenoord binnen 3 jaar opeens de rijkste club van Nederland is als Kalou goed bijtekent. Kuijt, Kalou (met verbeterd contract), Ono, de Guzman, Vlaar, Castelen zijn samen wel goed voor zo'n 30 a 35 miljoen euro. En dan reken ik spelers als Greene en Bahia die je voor 2 a 3 miljoen verkoopt niet eens mee.

Leuk voor jullie
ik denk niet dat kalou bij zal tekenen....
daarbij mag Ono waarschijnlijk weg voor 2,5 miljoen dus. Vlaar levert ook geen donder op, zelfs als hij zich bewijst en voor 10 wordt verkocht gaat er 5 naar AZ + de eerdere 2 / 2,5. de guzman zou aan de andere kant denk ik best eens 10-15 miljoen op kunnen gaan leveren ALS hij zich top blijft ontwikkelen. Castelen... er gingen van die geruchten enzo maarja..... ik denk dat die uiteindelijk voor 4-6 miljoen weg gaat...

ik zie het nog wat minder rooskleurig helaas.....
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:38:13 #214
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_33985117
quote:
12-01-2006: Feyenoord: Gesprekken met Kalou heropend

Feyenoord heeft de besprekingen met Salomon Kalou over een eventuele contractverlenging heropend. Dat onthulde Jorien van den Herik in zijn traditionele speech tijdens Feyenoords nieuwjaarsreceptie, zo meldt Feyenoord.nl. ‘Er is ons nog steeds veel aan gelegen om Salomon langer voor Feyenoord te behouden. Bovendien houden wij er niet van dat spelers transfervrij vertrekken. Ik hoef daar geen doekjes om te winden. Maar het heeft geen zin om nu al over die besprekingen te speculeren, want daar zijn ze nog te vers voor. Belangrijk is in elk geval dat we na de Psv-flirt weer volledig on speaking terms zijn.’

Van den Herik brak tijdens zijn nieuwjaarsspeech nogmaals een lans voor de versnelde naturalisatie van Salomon Kalou. Hij noemde de buitenlandse topsporters die wel al een Nederlands paspoort hebben en verbond daaraan de conclusie dat het NOC-NSF de onbekende adviseur van minister Verdonk moet zijn. ‘Want’, zei Van den Herik, ‘daar worden de prestaties van de voetbalsport, zoals wij dat in 2002 ook merkten bij de verkiezing van de Sportploeg van het Jaar, al jarenlang gediscrimineerd. En dat is temeer discutabel omdat het NOC-NSF een bedrag van ongeveer 6 miljoen per jaar genereert uit de Lotto en Toto gelden. Gelden die eigenlijk de betaald voetbalorganisaties toekomen.’

‘Er wordt altijd wel gezegd dat voetbal overal een streepje voor heeft, maar in deze zaak lijkt het tegendeel waar, althans kijkend naar de visie van de minister. Als Salomon Kalou een minder populaire sport zou hebben beoefend, zou zijn Nederlandse paspoort in de luwte allang zijn verstrekt. Dat denk ik tenminste. Nu is Kalou rolmodel voor het zogenaamde strenge toegangsbeleid, terwijl hij dat nu juist zou kunnen zijn als bewijs dat sport de sociale cohesie bevordert. Op 26 januari aanstaande dient het hoger beroep en ik hoop dat ook in deze zaak het recht zal zegevieren.’
Wat is het toch en "held", onze GKL!

Overigens hoop ik dat Kalou nog bij wil tekenen bij Feyenoord....
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:10:33 #215
128516 Fok_you
pi_33986409
GKL ?
pi_33986486
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:10 schreef Fok_you het volgende:
GKL ?
Grote Kale Leider, dacht ik.
pi_33986492
Grote kale leider, Jorien van de Herik.
pi_33986776
Ook wel bekend als GKG
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33987723
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:18 schreef fernando_redondo het volgende:
Ook wel bekend als GKG
Grote Kale Gladjakker?
pi_33990340
Dom om dat bij de receptie te zeggen. Hiermee maak je alleen maar slapende honden wakker. Of zouden ze hem zo graag verkopen? Al zal hij niet meer naar PSV gaan, daar die er niet meer de financiele middelen voor hebben gok ik zo.
pi_33991058
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:35 schreef daaaaan het volgende:

[..]

Grote Kale Gladjakker?
Gek
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33993082
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:40 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Gek
wie noemt m zo dan?
pi_33993300
Is een bijnaam die je wel eens ooit leest
pi_33993420
Nog nooit gehoord. Wel een andere betekenis van GKL...
pi_33995791
Feyenoord
pi_33996076
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:25 schreef Erasmusch het volgende:
Nog nooit gehoord. Wel een andere betekenis van GKL...
grote kankerlijer?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:34:31 #227
128516 Fok_you
pi_33996711
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:14 schreef renz0r het volgende:
Feyenoord
pi_33997289
Kijk uit hoor, je zit hier bij de Feyenoorders.. dan bannen ze nogal snel.. alhoewel er dan niet veel gemist wordt natuurlijk
pi_33998953
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:47 schreef snabbi het volgende:
Kijk uit hoor, je zit hier bij de Feyenoorders.. dan bannen ze nogal snel.. alhoewel er dan niet veel gemist wordt natuurlijk
HAHAHAHA
pi_34008219
Dit is de tekst van de speech, zoals die in het Maasgebouw door Jorien van den Herik werd uitgesproken.

Dames en heren, van harte welkom.

Met de Kerst kreeg ik van mijn zoon in Amerika een klein gedichtje van Toon Hermans, waarop hij een eigen variatie had toegepast.

De tekst luidde:

Het ego spettert uit de pan
En ieder doet zich gelden
IK ben de ster, IK ben de man
Wij zijn de grote helden
Wij zetten gouden hoeden op
En levensgrote smoelen
Maar hoe sterker je als opa in het leven staat
Hoe milder je je gaat voelen.

Waarom dit gedichtje als intro?

Ik doe dat om meer dan één reden.
Ten eerste omdat ik mij realiseer dat ik gedurende mijn eerste jaren als voorzitter wel eens te vaak op de voorgrond ben getreden.
Dat is me – zoals u weet - niet altijd in dank afgenomen.
Ik heb in die periode misschien eerder te veel dan te weinig gezegd.
Ook al was dat in belang van Feyenoord, ik weet best dat ik soms scherper dan strikt noodzakelijk was.

Bij mijn aantreden, nu veertien jaar geleden, moesten er soms zware maatregelen worden genomen.
Dat gaat mensen die het treft niet in hun kouwe kleren zitten.
Ik heb me dat altijd gerealiseerd en ik heb er weleens wat minder goed door geslapen. Maar nood breekt wetten. En zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

In ieder geval ben ik altijd ‘recht door zee gegaan’. Toch wordt het feit, dat je geen blad voor de mond neemt, je niet overal in dank afgenomen. Ik kan mij zelfs moeilijk aan de indruk onttrekken, dat ook de - wat in de volksmond is gaan heten - FIOD-affaire hiermee te maken heeft. Sterker nog: ik ben ervan overtuigd dat die actie al werd geïnspireerd door rancune.
Vraag me niet van wie. Ik kan er mijn eigen gedachten over hebben, maar ik kan het nooit bewijzen.
Maar wie zijn kop boven het maaiveld uitsteekt, neemt nu eenmaal een risico.

Maar als je 48 jaar bent en je aanvaardt het voorzitterschap van de club die je als kind al lief was, dan wil je – vooral in tijden van nood – maar één ding en dat is orde op zaken stellen. Je denkt daarbij niet aan revanche van mensen, die in de verste verten niet de affiniteit met Feyenoord hadden, zoals u en ik.
En je denkt zeker niet aan de gevolgen…. Een 7-jaar durende slopende vervolging door het Openbaar Ministerie op basis van een flinterdun vermoeden.
Die vermoedens zijn inmiddels – gelukkig – ontmaskerd. Dat neemt niet weg, dat die kennelijk aan het O.M. zijn aangereikt vanuit de gedachte dat Feyenoord moest worden beschadigd en dat de voorzitter - zoals Barbertje - moest hangen.
Dat kan niet missen
Ik kom op de 2e vrijspraak straks nog terug.

Ik citeer het aangepaste gedicht ook om aan te geven dat de voetbalwereld in de loop der jaren één grote publicitaire kermis geworden is,
met helden, en gouden hoeden,
maar waarin de haakse belangen inmiddels zó groot geworden zijn, dat je nauwelijks je meer aan die kermis kunt onttrekken, hoe graag je dat ook zou willen als je in de nieuwe structuur geen clubvoorzitter meer bent, maar voorzitter van de Raad van Commissarissen.

Men heeft het altijd over macht. En hoe zit dan met die macht bij Feyenoord? Ook dat zal ik straks nog eens proberen uit te leggen.

Het ego spettert uit de pan
En ieder doet zich gelden

Dat geldt ook in de zaak Kalou.
Feyenoord ondersteunt Salomon Kalou bij de naturalisatieprocedure.
En logisch, want Feyenoord heeft zijn spelers liever in Oranje spelen dan ver weg op andere continenten. Al was het maar omdat het de UEFA en de FIFA nog steeds niet is gelukt om intercontinentale kalenders ook maar enigszins op elkaar af te stemmen.

Ook persoonlijk heeft Salomon Kalou veel moeten opgeven om zijn wens – spelen in Oranje – te laten uitkomen. Alle oproepen voor de nationale teams van Ivoorkust heeft hij afgewezen.
Ik kan u garanderen dat je daarvoor in een instabiel land wel verantwoording af moet leggen. Het is dus niet zomaar een beslissing van hem geweest. Het is wel overwogen en met de familie besproken.

We zijn het vaak eens met minister Verdonk. Maar nu niet.
De wettelijke kaders voor een uitzondering voor Salomon zijn namelijk wel aanwezig. En op basis daarvan zijn al diverse buitenlandse topsporters versneld genaturaliseerd:

- de badmintonsters Mia Audina en Yao-Jie
- de hardloopster Lornah Kiplagat
- de zeiler Mitch Booth
- de squaster Naudé
- de tafeltennister Li Jiao

Als een voetballer als Kalou dan toch niet in aanmerking komt voor versnelde naturalisatie, dan zal die nog steeds grote onbekende adviseur van mevrouw Verdonk wel het NOC-NSF zijn want daar worden de prestaties van de voetbalsport, zoals wij dat in 2002 ook merkten bij de verkiezing van de Sportploeg van het Jaar al jarenlang gediscrimineerd.

En dat is temeer discutabel omdat het NOC-NSF een bedrag van ongeveer
6 miljoen per jaar genereert uit de Lotto en Toto gelden. Gelden die eigenlijk de betaald voetbalorganisaties toekomen.

Er wordt altijd wel gezegd dat voetbal overal een streepje voor heeft, maar in deze zaak lijkt het tegendeel waar, althans kijkend naar de visie van de minister.
Als Salomon Kalou een minder populaire sport zou hebben beoefend, zou zijn Nederlandse paspoort in de luwte allang zijn verstrekt. Dat denk ik tenminste.

Nu is Kalou rolmodel voor het zogenaamde strenge toegangsbeleid, terwijl hij dat nu juist zou kunnen zijn als bewijs dat sport de sociale cohesie bevordert.
Op 26 januari a.s. dient het hoger beroep en ik hoop dat ook in deze zaak het recht zal zegevieren.

Natuurlijk wilt u ook graag weten of Kalou het contract met Feyenoord alsnog zal verlengen. Ik kan u alleen zeggen dat we in elk geval in alle rust de besprekingen hebben heropend. Er is ons er nog steeds veel aan gelegen om Salomon langer voor Feyenoord te behouden. Bovendien houden wij er niet van dat spelers transfervrij vertrekken. Ik hoef daar geen doekjes om te winden. Maar het heeft geen zin om nu al over die besprekingen te speculeren, want daar zijn ze nog te vers voor. Belangrijk is in elk geval dat we na de PSV-flirt weer volledig on speaking terms zijn.

We zijn altijd blij geweest dat we een stuk van de opleiding in Salomon voor onze rekening hebben kunnen nemen. Dat geldt evenzeer voor Jonathan De Guzman.

De wettelijke en reglementaire belemmeringen zijn groot en worden in de toekomst vast niet minder. Maar we hebben nu toch met z’n allen weer het bewijs kunnen leveren dat Nederland als voetbalopleiding terecht hoog staat aangeschreven.

Ik kom wel eens in Noord Amerika – zoals u weet – en ik kan u verzekeren dat zijn succes in Canada niet onopgemerkt is gebleven. Dat danken we trouwens niet alleen aan de opleiding op Varkenoord, maar ook aan de ouders van Johathan. De onderhandelingen over het verlengen van zijn contract gingen in eerste instantie over de sportieve ontwikkelingen en over voetbal.
Jonathan komt ook uit een gedreven sportfamilie. Zijn vader en moeder hebben heel veel vertrouwen in ons gesteld door hem op jonge leeftijd naar Nederland te laten gaan en we zijn er trots op dat we dat vertrouwen niet hebben beschaamd. Met dank aan de mensen die zich over hem hebben ontfermd.

Over opleiden gesproken.
Ik heb vaak kritiek gehoord op onze buitenlandse samenwerkingsverbanden. Ik zal de laatste zijn die zegt dat ze allemaal even succesvol zijn. Dat kan ook niet, want dat zou een wereldwonder zijn. Maar zonder buitenlandse connecties zou ook Jonathan De Guzman niet bij ons terecht zijn gekomen. En zonder Bonaventure Kalou zou zijn broer niet op Varkenoord hebben gespeeld.
En de alom heersende gedachte dat we een sloot geld naar Ghana brengen, is echt onjuist. Ik kan dat niet genoeg herhalen. Ik blijf het ook herhalen. De financiële inspanning van Feyenoord is minder dan het salaris van 1 speler. Alles wat daar gebouwd is, is gebouwd met investeringen van particulieren.

Goed, ik weet: er speelt uit Ghana nog geen evenknie van Kalou of De Guzman in ons eerste elftal, maar geduld is een schone zaak.
Inmiddels vormen wel door ons opgeleide spelers de kern van het Olympisch Elftal. En ook beide Kalou’s waren trouwens pas na vele jaren het resultaat van de academy in Ivoorkust.

Dat neemt niet weg dat we ons opleidingscircuit voortdurend kritisch volgen. We evalueren trouwens alles. Zeker financieel. Maar altijd met een maatlat over een aantal jaren. Opleiden is geen 1 jaars-exercitie. Niet op Varkenoord, niet in Ghana.
Je bepaalt het succes, of het ontbreken van succes, pas na verloop van tijd.

Ik weet dat sommige supporters, die zeer nauw en kritisch het beleid van de club volgen – wat ik trouwens een goeie zaak vind - liever vandaag dan morgen alles zouden willen concentreren op Varkenoord. En als u diep in mijn hart kijkt zou ik dat natuurlijk ook willen, maar dan nodig ik toch graag eens een afvaardiging van de supporters uit op de kamer van onze jurist om eens een kijkje te nemen in de correspondentie met de duizend-en-één grote en kleine overheidsinstanties.

Men heeft er namelijk werkelijk geen idee van wat er voor papierwinkel nodig is om 1 buitenlands minderjarig talent hier in Nederland een opleiding te laten volgen.

Nog los van het feit of de ouders van die jongen dat emotioneel wil willen en of die jongen – eenmaal hier - het zelf volhoudt. In sociaal opzicht doen wij er alles aan om een stagiair het zo goed mogelijk naar de zin te maken, maar tegen heimwee is geen kruid gewassen. Als je als club je dus niet helemaal wilt isoleren van buitenlands potentieel talent zit er dus heel vaak niets anders op dan ter plekke op te leiden en de vinger in de pap te houden.

Maar - ook in deze materie – laat ik me graag adviseren door de kenners.

Dat brengt me automatisch op het onderwerp: verantwoordelijkheid.
Feyenoord is – zoals u weet – sinds bijna twee jaar een N.V.
Het was een switch die nodig was om een heldere structuur te realiseren. Er is me lang genoeg verweten dat alles om mij draaide.

Onze N.V. heeft een directie en een Raad van Commissarissen.
De directie heeft de verantwoordelijkheid over de dagelijkse gang van zaken en de Raad van Commissarissen controleert, adviseert, motiveert en bewaakt het welzijn en de continuïteit van de organisatie.
Zo gaat het in het bedrijfsleven en zo behoort het ook te gaan bij Feyenoord.
Maar voetbal is nu eenmaal emotie en entertainment.
Bij positieve emoties zijn spelers en de technische staf de helden.
Bij negatieve emoties treft het bestuur de schuld.

In dit geval: de Raad van Commissarissen.

En omdat ik mij nu eenmaal in het begin zeer nadrukkelijk heb geprofileerd, ook bij de KNVB vooral als Feyenoord weer te kort werd gedaan, realiseer ik me terdege dat vooral ik – bij storm – als voorzitter van de Raad van Commissarissen de meeste wind vang.

De kop boven het maaiveld is tegelijkertijd ‘de kop van Jut’.
Ik moet dat maar accepteren, hoewel ik wel vind dat het in sommige gevallen wat te veel eenvoudig om alle schuld af te wenden op een bestuur.

Vooral omdat een bestuur zich – als zaken moeten worden uitgelegd - te houden heeft aan een ethiek, waarin correctheid de belangrijkste peiler is. Dat wordt wel eens vergeten. Je kunt namelijk niet alles zeggen.
Je zou het wel willen, maar dat gaat niet.
Zelfs niet off the record. Het komt als een boemerang terug.
Maar het isoleert je wel.
Met als onvermijdelijk gevolg dat je, als directie of Raad van Commissarissen, overal de schuld van krijgt , zonder dat je daarop altijd een weerwoord kunt geven.

We hebben – ik geef als voorbeeld – op uitnodiging 1 keer een rondvaart gemaakt door de haven om te kijken of de Waalhaven een plek zou kunnen zijn om een nieuw stadion te bouwen. Prompt lekte die ene rondvaart uit. Met natuurlijk een repercussie.
Terwijl niemand zich ooit afvroeg waar diep in ons hart nu wèl onze voorkeur naar uitging. Want die voorkeur zou natuurlijk best eens dezelfde kunnen zijn als van de meesten onder ons. Namelijk hier.
Of een paar 100 meter verderop in de Varkenoordse polder.
Maar als je alles wilt overwegen, moet je eerst ook alles gezien hebben.

Overigens is de bouw van een nieuw stadion niet meer dan een toekomstfilosofie.
Het zijn allemaal vooralsnog losse flodders.
Er is nog geen concreet plan. Er is geen locatie. Er is geen begroting.
Het enige wat er van onze kant is, dus van de kant van het betaalde voetbal, dat is de hoop dat we een stadion zouden kunnen realiseren waarbij we niet nog eens te maken krijgen met afspraken zoals die in 1937 zijn gemaakt.

Maar terwijl ik dit zeg realiseer ik me dat dit, als voorzitter van de Raad van Commissarissen, ook al weer een lastige uitspraak is.
Uit de mond van een directeur zou dit weer heel anders klinken.
Daarom erken ik ook dat de zogenaamde invloed van een commissaris zou kunnen verminderen als ook Feyenoord zou overgaan tot de aanstelling van een herkenbare algemeen directeur, zoals dat bij Ajax het geval was.

Maar ook daar zag je, met name de laatste maanden, bij mindere prestaties, de beperking van dat nut. Ook bij Ajax kreeg de voorzitter van de Raad van Commissarissen het voor zijn kiezen. De voetbalwereld schijnt nu eenmaal vooral in slechtere tijden , uit te zijn op een herkenbare kop – en dan mag je die van mij onderhand wel noemen - op wie ongezouten kan worden gefoeterd.

Als je dus praat over: wie heeft nu de macht bij Feyenoord?

Blijkbaar denkt men daarbij allereerst aan mij.
Het enige juiste antwoord is echter: de dagelijkse verantwoordelijkheid ligt bij de directie en vanuit de toezichthoudende rol ligt de eindverantwoordelijk (met de zware naam: macht) bij de Raad van Commissarissen – in de volksmond: het bestuur. Maar die eindverantwoordelijkheid wordt bij voorkeur uitgeoefend als er eerst op directie niveau – dus bij Sjaak Troost, Chris Woerts en Onno Jacobs - een consensus is. Met andere woorden: wij laten ons graag goed en ’t liefst met een unaniem standpunt voorlichten.

Ik zal - in dit verband – onmiddellijk een paar vragen beantwoorden, waarvan ik denk dat die voorop op uw tong liggen.
Komt er een algemeen directeur?
Ik zeg nooit nooit. Maar voorlopig niet. We zien geen reden.
Komt er een nieuwe technisch directeur?
Voorlopig niet. We zien geen reden. Er is voldoende technische kennis aanwezig en daarnaast zal de scouting worden versterkt.
Is er voor dit alles een financiële reden?
Nee, want als de absolute noodzaak er wel was geweest, hadden we het zeker niet nagelaten.
Maar ik zeg in alle eerlijkheid wel dat het ons ook goed uitkomt. We leven keurig met de broekriem aangetrokken. We hebben ook door de komst van Onno Jacobs als financieel directeur, een directie die op de kleintjes let. En zo hoort het ook. Een vrijkaartje voor de scout van FC Zwolle, die Feyenoord-PSV wil zien, helaas……. Maar voor de oud-spelers blijft de poort wagenwijd open.

Ik wil vandaag niet te lang stil staan bij het verleden. Het is spijtig dat er een vroegtijdig einde kwam aan het trainerschap van Ruud Gullit en Zelko Petrovic. Het is spijtig dat we onverwacht afscheid hebben moeten nemen van Mark Wotte. We hebben als club alle correctheid in acht genomen.

Jan Willem van Dop heeft promotie gemaakt en is directievoorzitter van FC Utrecht geworden. Zijn vertrek had een andere allure. Zo zou het eigenlijk altijd moeten gaan, maar in de voetballerij heb je dat nu eenmaal niet in de hand.
We zijn blij met de komst van Wim Jansen en de rentree van Chris Woerts.
We zijn blij met Erwin Koeman, en de rust die hij uitstraalt.
No-nonsense. Hij weet wat hij moet doen en aanvaardt dat.
Geen spanningen en spoken, die er niet zijn ."

En daarnaast nemen we op dit moment een aantrekkelijke positie in op de ranglijst. Ik hoop van harte dat we ook in dat opzicht een mooi 2006 tegemoet gaan.

En persoonlijk, maar ook ter zuivering van de naam Feyenoord, zou ik erg gelukkig zijn als ook in cassatie bij de FIOD-affaire blijkt dat er, zoals dat hoort, recht is gesproken.

Ik ben in 7 jaar rechtbankellende 14 jaar ouder geworden.
Vrienden met veel humor zeggen: Jorien, dat is ook goed te zien.

Maar ik blijf het echt onbegrijpelijk en onbestaanbaar vinden dat een overheid zoveel kosten maakt om louter prestigeredenen.
Daar kan ik inderdaad elke dag nog boos om worden. Vooral om de machteloosheid.
Ik kan het daarom ook niet nalaten om het op z’n minst vreemd te vinden dat een voormalig minister van justitie die destijds verantwoordelijk was voor het openen van de heksenjacht op voetbalclubs, nu toezichthouder van de KNVB, dus van de clubs is.

Passend in de politieke sorry cultuur, had hij daarom na twee vrijspraken toch wel eens rechtstreeks contact met mij kunnen opnemen.

Verder zou het de voorzitter van de Raad van Toezicht van de KNVB sieren om met al die ingangen die hij in Den Haag schijnt te hebben en waarom hij in functie bij de KNVB werd gekozen, het de politiek duidelijk te maken dat het invoeren van een pasfoto registratie op toegangskaarten overbodig is en voor de clubs economisch schadelijk kan zijn. Want als je zoveel moeite moet doen om gezellig naar een voetbalwedstrijd te gaan, kan men wel eens andere keuzes gaan maken.

Het handjeklap om een proef met play-offs te mogen doen als clubs een pasfoto registratie zouden invoeren is oneigenlijk.

Wij kennen in Nederland een identificatie plicht en in combinatie met de invoering van een praktische meldingsplicht – ik heb het daar al 10 jaar over - , is een pasfoto registratie voor bezoekers aan een voetbalwedstrijd absolute onzin, stigmatiserend en ook discriminerend.

Ik loop al een tijdje mee in het voetbal en heb in al die jaren – afgezien van de periode toen er goede sier gemaakt kon worden met EURO 2000 - nog nooit iets positiefs kunnen merken van de landelijke politiek.
De bal wordt nooit in de ploeg gehouden, maar altijd zo snel mogelijk bij de clubs – want wij worden als tegenstanders gezien - ingeleverd.
De overheid blijft in deze voorbij gaan aan het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.
Soms heb ik goede voornemens gehoord, maar tot besluiten is het nog nooit gekomen.

Nog even over de FIOD zaak.

Natuurlijk ben ik blij dat Feyenoord en ik ook in tweede instantie door de rechter van alle blaam zijn gezuiverd. Wij hebben daar altijd in geloofd. Niemand in onze organisatie is erop uit willens en wetens de wet te overtreden. Bij twijfel laten wij ons bijstaan door gerenommeerde deskundigen; ook al is goede raad vaak duur. Wij hebben onszelf niets te verwijten. Het blazoen van Feyenoord is onbezoedeld. Het legioen mag daar trots op zijn.

Mijn gevoel van onbehagen is helaas nog niet geheel verdwenen. Dat komt door het cassatieberoep dat door het Openbaar Ministerie tegen de vrijspraak is aangetekend.
Haast tegen beter weten in, zo menen ook onze advocaten.
Wanneer is het eens een keer genoeg geweest? Hoe vaak moeten Feyenoord en ik nog worden vrijgesproken, voordat het OM de strijdbijl begraaft?

Opnieuw zien de club en ik ons gesteld voor een periode van lange onzekerheid en exorbitante kosten. Dat geldt ook voor de goegemeenschap. Deze zaak trekt een wissel op de capaciteit van de rechterlijke macht, die toch schreeuwt om een betere besteding daarvan.

Deze zaak trekt ook een wissel op de portemonnee van de belastingbetaler, die uiteindelijk voor de kosten van deze operatie moet opdraaien.

Dan vraag ik mij af: wordt het geen tijd dat hogerhand hier ingrijpt? Wordt het geen tijd dat de Minister van Justitie als eindverantwoordelijke zijn mensen tot de orde roept?

Uit alle reacties om mij heen en uit de commentaren in de media leid ik af dat een verdere vervolging geen enkel maatschappelijk draagvlak meer heeft. Dat is overigens niet de enige reden om het cassatieberoep alsnog in te trekken.
Het lijkt mij voor iedereen het beste, als dit nare boek zo snel mogelijk wordt dichtgeklapt. Iedereen kan zich dan weer met positieve energie wijden aan een betere toekomst.

Als een voorzitter de adviezen volgt van zijn adviseurs – belastingdeskundigen – en daarmee blijkt een goede beslissing te hebben genomen, wordt hij toch maar – ondanks twee vrijspraken – blijvend vervolgd en beschadigd. Ik moet voor de derde keer kosten maken.
De gemeenschap ook. Maar ja, diegenen die daarover beslissen merken er toch niets van en zij die de eindverantwoordelijk droegen, hebben we nu allang wat anders aan hun hoofd.

Maar goed, ik wil u op een dag als vandaag niet langer met zwarigheden belasten. Het is 12 januari. Het is al 6 uur geweest. Het is tijd voor een borrel.
Maar dames en heren; neem een voorbeeld aan Erwin Koeman, die heeft alweer een chauffeur besteld.

Ik wens u allen een in alle opzichten goed 2006.
In het bijzonder met veel gezondheid.

En degenen onder u die inmiddels ook opa zijn: laten we hopen dat we het nog lang blijven in goede gezondheid en veel mildheid.

Het leven maakt ons immers steeds sterker.

Proost.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:02:52 #231
128516 Fok_you
pi_34010272
te lang
net als bij die rechtszaak toen was je ook een half uur bezig met lezen, nu geen zin in...
quote:
Maar goed, ik wil u op een dag als vandaag niet langer met zwarigheden belasten. Het is 12 januari. Het is al 6 uur geweest. Het is tijd voor een borrel.
Maar dames en heren; neem een voorbeeld aan Erwin Koeman, die heeft alweer een chauffeur besteld.
daar viel mijn oog dan weer wel op
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:26:09 #232
128516 Fok_you
pi_34015505
quote:
EINDELIJK WINST IN HET GELREDOME?

Feyenoord hoopt zondag af te rekenen met een jarenlange frustratie. Vanaf het moment dat Vitesse in 1998 het Gelredome betrok wist Feyenoord in uitverband niet meer te winnen van de geel/zwarten. Zondag is er weer een nieuwe kans en de papieren zijn bepaald niet ongunstig voor Feyenoord dat in Vitesse de nummer tien van de Eredivisie treft. Erwin Koeman waakt ondertussen voor al teveel optimisme. ‘Want het is altijd maar de vraag hoe je uit de winterstop komt. Ook ons elftal heeft een aantal wijzigingen ondergaan en het is de vraag hoe we ervoor staan’, aldus de trainer.

De trainer doelde met die uitspraak vooral op zijn verdediging, waar Alexander Östlund – die zondag overigens geschorst is – het veld zal moeten ruimen. Serginho Greene is hoogstwaarschijnlijk de nieuwe rechtsback. Aankoop Ron Vlaar zal rechts in het centrum gaan opereren naast André Bahia. Koeman sprak inmiddels met Greene over die positiewijziging. De verdediger gaf aan er geen moeite mee te hebben. ‘Hij kan daar ook prima uit de voeten, want tot aan het vertrek van Boulahrouz was hij bij RKC ook altijd rechtsachter. Hij is er ook het type voor’, oordeelt Koeman. Pascal Bosschaart neemt de plek van linksback in. De Rotterdammer krijgt net als de laatste weken van 2005 de voorkeur boven Ferne Snoyl.

De andere wijzigingen in het elftal zijn aan de hand van blessures te verklaren. Sebastián Pardo start zondag in de basis door de blessures van collega-middenvelders Alfred Schreuder, Hossam Ghaly en Nicky Hofs. Laatstgenoemde hoort op zaterdag van zijn trainer of hij tot de selectie behoort, maar een basisplaats lijkt uitgesloten. Als rechtsbuiten zal Diego Biseswar voor het eerst zijn opwachting maken in de basis. De talentvolle jeugdspeler – die tot dusver vier keer in actie kwam in officieel verband – speelt door afwezigheid van Romeo Castelen, Tim Vincken en Ali Boussaboun (neemt deel aan Afrika Cup). Castelen zit mogelijk zondag wel bij de selectie, maar zal net als Hofs niet aan de aftrap verschijnen.

John Owoeri maakt wel weer deel uit van de selectie. De Nigeriaan verbleef de afgelopen periode bij het nationale team, maar viel af voor de definitieve selectie voor de Afrika Cup. Op vrijdag trainde hij voor het eerst weer mee in Rotterdam.

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Lodewijks; Greene, Vlaar, Bahia, Bosschaart; De Guzman, Paauwe, Pardo; Biseswar, Kuyt en Kalou.
bron: feyenoord nieuwsbrief van feyenoord.nl
pi_34016331
quote:
13-01-2006: KOGEL DOOR DE KERK: ONO NAAR URAWA REDS

Shinji Ono keert zoals verwacht terug naar Japan. De middenvelder van Feyenoord bereikte volgens Feyenoord.nl vandaag een definitief akkoord over een driejarig contract met zijn voormalig werkgever Urawa Red Diamonds, de Japanse club waarmee Feyenoord al eerder tot overeenstemming was gekomen over een transfer. Naar verluidt betaald Urawa Feyenoord 2,5 miljoen euro voor Ono.

Eerder liepen onderhandelingen tussen Ono en het Engelse Bolton Wanderers op niets uit. De Japanse speler vertrekt morgen al naar zijn vaderland. Met de transfer naar de club waar hij van 1997 tot 2001 speelde, komt een abrupt einde aan zijn periode in Rotterdam. Ono speelde vierenhalf seizoen voor Feyenoord.

Shinji Ono is verheugd dat de kogel nu eindelijk door de kerk is, maar ook een beetje bedroefd over zijn aanstaande afscheid van Feyenoord en Rotterdam: ‘Het is heel erg mooi om terug te keren naar Urawa Reds, de club waar ik ben opgegroeid. Maar aan de andere kant vind ik het ook heel erg jammer dat ik niet meer voor Feyenoord kan spelen. Ik had mijn tijd in Rotterdam ook graag met een prijs afgesloten, in plaats van met een periode vol blessures. Dat is niet gelukt, maar uiteindelijk zullen de mooie herinneringen blijven. Ik ben de club en de supporters dankbaar voor een prachtige tijd.’

Ono speelde in eerste instantie veel wedstrijden voor Feyenoord. Vanaf het seizoen 2001/2002 achtereenvolgens 30, 29, 24 en 25 competitieduels per seizoen. Toch kende hij gaandeweg zijn loopbaan bij Feyenoord steeds meer tegenspoed. De vele reizen als Japans international vroegen steeds vaker hun tol, wat oververmoeidheid en blessures tot gevolg had.

Dit seizoen kwam Shinji Ono pas vier keer in actie in Feyenoord 1 door een voetblessure. Ono brak afgelopen zomer zijn middenvoetsbeentje. De oorspronkelijke breuk genas volledig, maar de Japanner kreeg in toenemende mate last van de schroef die in zijn voet was geplaatst om de breuk te doen helen. Daarop werd besloten tot een operatie over te gaan. Eind vorige maand werd de Japanner medisch fit verklaard en maakte hij zelfs zijn rentree tegen Willem II. Het was meteen zijn laatste wedstrijd in het rood/wit.
Nooit dé grote man kunnen worden, wel de UEFA cup gewonnen.
Ono het ga je goed gozer! Tijd voor nieuwe (echte) helden.
"..and in my brain it's going wrong.."
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:52:53 #234
128516 Fok_you
pi_34016592
het beste gozert! bedankt voor het aandeel in de UEFA-cup
helemaal jammer dat hij teruggaat naar japan in plaats van in europa te blijven
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:22:34 #235
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34017815
Na het jaar in de UEFA Cup nooit echt zijn stempel kunnen drukken op het middenveld. Maar veel succes is hem toegewenst in Japan!

Biseswar en Vlaar in de basis zondag, ben benieuwd.....
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:26:00 #236
128516 Fok_you
pi_34017936
wordt nog wat als biseswar in 10 minuten ze poten onder ze lijf vandaan worden getrapt
pi_34018289
hahahaha ono terug naar japan, onbegrijpelijk! waarom niveau lager gaan voetballen in godsnaa,??? moet wel het geld zijn...
pi_34019609
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:26 schreef Fok_you het volgende:
wordt nog wat als biseswar in 10 minuten ze poten onder ze lijf vandaan worden getrapt
Want?

Castelen zou in kunnen vallen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:44:06 #239
128516 Fok_you
pi_34020450
de kans dat hij een vrijwel hele wedstrijd kan spelen acht ik niet waarschijnlijk....
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:31:41 #240
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_34021723
goed nieuws dat Ono weg is en dat Prutslund waarschijnlijk zijn basisplaats kwijt is voor de rest van het seizoen.
Van het geld van Ono en Coelho zou Feyenoord Martens van Rkc moeten halen. Een jonge speler die ik het hele seizoen al verdomd goed vind spelen. Dat zou echt een aanwinst zijn.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:38:58 #241
128516 Fok_you
pi_34021955
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:31 schreef yvette1982 het volgende:
goed nieuws dat Ono weg is .........
pi_34022721
Eindelijk is die gozer weg, kheb het niet zo op spelers die hun been terugtrekken in de duels en constant geblesseerd zijn.

Maarja in potentie een hele goede voetballer dus het is jammer dat ie weg is
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:21:05 #243
128516 Fok_you
pi_34023316
quote:
De Japanner was ook populair bij het Legioen en kon in slechte en goede tijden rekenen op de steun van de trouwe supportersschare. Steun kreeg hij ook van alle trainers, die allen de regisseur van het elftal in hem herkenden, en van zijn medespelers. Zij roemden hem vooral om zijn fenomenale techniek.

Ono speelde in eerste instantie veel wedstrijden voor Feyenoord. Vanaf het seizoen 2001/2002 achtereenvolgens 30, 29, 24 en 25 competitieduels per seizoen. Toch kende hij gaandeweg zijn loopbaan bij Feyenoord steeds meer tegenspoed. De vele reizen als Japans international vroegen steeds vaker hun tol, wat oververmoeidheid en blessures tot gevolg had.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:24:07 #244
128516 Fok_you
pi_34023429
in 4 seizoenen 108 competitieduels en daarbij nog een belangrijke rol in de UEFA-cup. Ik vind het een beetje zwak dat iedereen nou zo op hem af gaat zitten geven.
pi_34024480
Shinji Ono heeft goede duels gekend natuurlijk, maar de laatste jaren was het vaak kwakkelen. Ik denk dat dit voor beide partijen een goede oplossing is.
www.thuisuiteten.nl
pi_34024623
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:36 schreef addictivebeat het volgende:
hahahaha ono terug naar japan, onbegrijpelijk! waarom niveau lager gaan voetballen in godsnaa,??? moet wel het geld zijn...
Scheelt wel veel reizen voor m. Zonde dat t er na 02 niet echt meer is uitgekomen. Als ie gewoon had bedankt voor die kutjappen had ie nu al lang in Engeland gespeeld.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 20:13:28 #247
128516 Fok_you
pi_34025230
en dan gaat ie daar weer de sterren van de hemel spelen
pi_34025987
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:24 schreef Fok_you het volgende:
in 4 seizoenen 108 competitieduels en daarbij nog een belangrijke rol in de UEFA-cup. Ik vind het een beetje zwak dat iedereen nou zo op hem af gaat zitten geven.
Feyenoord is gewoon reeel nu, een prima speler blijft het maar de blessuregevoeligheid doet het hem.
That's all folks!
pi_34026155
Gaan er nog fokkers naar arnhem? 1230 is wel weer een kuttijd
pi_34040801
Ono heb je niet veel aan. Feyenoord kan het best zonder hem.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_34041715
Morgen trouwens wel een erg magere bank denk ik, dat Castelen, Vincken, Hofs en Schreuder maar weer snel fit mogen zijn.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:09:11 #252
83103 yvette1982
pi_34041796
Martens moet gekocht worden. Bied 2,5 miljoen en een jaar Vincken en je hebt er een klassespeler bij.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:36:32 #253
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34042301
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:09 schreef yvette1982 het volgende:
Martens moet gekocht worden. Bied 2,5 miljoen en een jaar Vincken en je hebt er een klassespeler bij.
Nee.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:38:12 #254
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34042337
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:31 schreef yvette1982 het volgende:
goed nieuws dat Ono weg is en dat Prutslund waarschijnlijk zijn basisplaats kwijt is voor de rest van het seizoen.
Van het geld van Ono en Coelho zou Feyenoord Martens van Rkc moeten halen. Een jonge speler die ik het hele seizoen al verdomd goed vind spelen. Dat zou echt een aanwinst zijn.
Moeilijk he, namen typen. Het is Ostlund, niet prutslund. Al hoewel ik ook niet gecharmeerd ben van hem kan je nog wel altijd de naam goed schrijven. Namen verkrachten van spelers die bij je cluppie spelen is echt om van te kotsen
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:59:52 #255
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34042888
quote:
Feyenoord soepel bij vertrek Saidi

Met de komst van Ron Vlaar naar De Kuip leek er al geen toekomst meer weggelegd voor Karim Saidi. Net voordat de Tunesiër naar de Afrika Cup vertrok, kreeg hij van trainer Erwin Koeman te horen dat Feyenoord zich soepel op zal stellen als hij zich in de kijker speelt bij een andere club. Hiermee lijkt er een einde te komen aan zijn verblijf in de havenstad.

“Ik heb gezegd: zorg dat je een goed toernooi speelt en opvalt, dan zullen wij ons soepel opstellen,” meldt Erwin Koeman aan AD Sportwereld. “Saidi ziet het heel realistisch: door de komst van Ron Vlaar is het nog moeilijker voor hem aan spelen toe te komen.”

Saidi was vorig seizoen veruit de beste mandekker in de selectie van de Rotterdammers. Maar dit seizoen speelde nieuwkomer Serginho Greene hem uit de basis. Zeer waarschijnlijk hervat Feyenoord dit seizoen met Vlaar als centrale verdediger en Greene als rechtsback.

“Als ik het zo zou doen, heeft Greene daar niet zoveel problemen mee,” vervolgt de oefenmeester. Ook Biseswar, Pardo en Bosschaart lijken dit weekend te kunnen rekenen op een basisplaats tegen Vitesse.
Erg jammer, vond Saïdi een speler die goed bij Feyenoord past!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:30:58 #256
128516 Fok_you
pi_34043800
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:38 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Moeilijk he, namen typen. Het is Ostlund, niet prutslund. Al hoewel ik ook niet gecharmeerd ben van hem kan je nog wel altijd de naam goed schrijven. Namen verkrachten van spelers die bij je cluppie spelen is echt om van te kotsen

precies. misschien heeft hij een gebrek aan kwaliteit (al vind ik dat nog redelijk meevallen, hij zit ook niet voor niets in het zweedse elftal) maar hij heeft een klasse-inzet, dan kan je nog zo zeggen dat je hem weg wil maar dit is even zwak als je eigen team uitfluiten als ze bij rust nog niet voorstaan ed. jodenstreek
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:33:12 #257
128516 Fok_you
pi_34043871
Saidi was inderdaad vorig seizoen de beste en ik vind hem ook heeeeel veel potentieel hebben hij is ook nog best jong ook. enige probleem is een gebrekkige communicatie soms, helaas gaat dat er bij hem wat moeilijk uit.... ALS hij weg gaat.... veel suvves het beste! ik zie nog een mooie toekomst voor hem weggelegd
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:34:02 #258
128516 Fok_you
pi_34043895
overigens, vond ik ook wel leuk,
quote:
14-01-2006: Met Shinji Ono vertrekt er weer een Uefa Cup winnaar Print dit bericht

Nu Shinji Ono bij Feyenoord vertrekt zijn alleen Patrick Paauwe en Christian Gyan nog van het Uefa Cup elftal dat de finale speelde over bij Feyenoord. Ook Leonardo speelde nog wel in de finale, maar zijn toekomst bij Feyenoord lijkt ook ten einde, nu Ron Vlaar met zijn rugnummer speelt. Feyenoord heeft ook nog Glenn Loovens onder contract staan, maar hij is verhuurd aan Cardiff City. Ook maakte Pieter Collen dit seizoen weer zijn rentree bij Feyenoord. Waar is de rest gebleven, wij zochten het voor u uit:

DE BASIS-ELF IN DE FINALE

Edwin Zoetebier (1): [Psv] Edwin Zoetebier speelde in zijn loopbaan twee periodes voor Feyenoord. Hij kwam in het seizoen ’97-’98 over van het Engelse Sunderland en bleef tot het seizoen ’99-00 onder contract staan in De Kuip. Daarna verhuisde hij naar Arnhem, om voor Vitesse te keepen. Na twee seizoenen keerde hij weer terug naar Rotterdam, waar hij met het winnen van de UEFA Cup de kroon op zijn loopbaan zette. Met de komst van Gábor Babos en Patrick Lodewijks besloot Edwin Zoetebier naar Psv te verhuizen, waar hij nu vooral op de bank zit.

Christian Gyan (2): [Feyenoord] Christian Gyan is bij Feyenoord de speler die al het langst bij Feyenoord onder contract staat. De Ghanees wist nooit een basisplaats af te dwingen bij de Rotterdammers, maar als een Feyenoord coach een beroep doet op de verdediger staat hij er altijd. Zo ook in de finale!

Kees van Wonderen (8): [gestopt] Kees van Wonderen is inmiddels gestopt met voetballen. Toch krijgt de verdediger nog betaald door Feyenoord. De verwachting is dat hij dit seizoen voor het laatst jeugdtrainer is bij Feyenoord en hij volgend jaar meer gaat scouten voor de Rotterdammers.

Patrick Paauwe (17): [Feyenoord] Op Gyan na de langst zittende speler in de selectie. Net als Gyan won Patrick Paauwe al twee prijzen met Feyenoord: Landskampioen in 1999 en Uefa Cup winnaar in 2002. Vorig seizoen beleefde Paauwe zijn minste seizoen, onder Ruud Gullit (die het niet in hem zag zitten) speelde hij slechts 21 wedstrijden. Dit seizoen is hij helemaal terug en speelde bijna alle wedstrijden onder Erwin Koeman.

Tomasz Rzasa (3): [Ado Den Haag] In 2003 kreeg Rzasa geen nieuw contract meer bij Feyenoord. Hij vertrok naar Partizan Belgrado. De verdediger tekende daar bewust een contract van één seizoen, omdat hij wilde afwachten of zijn vrouw het in Belgrado kon wennen. Via 1 jaar Sc Heerenveen (waar hij een nieuw contract verdiende maar niet kreeg) is hij bij Ado Den Haag terecht gekomen.

Bonaventure Kalou (7): [Paris Saint-Germain] Bonaventure Kalou vertrok één seizoen na het winnen van de Uefa Cup naar Frankrijk. Daar speelt hij nog steeds. Wel is Bona intussen van Auxerre verhuist naar Paris Saint-Germain. Tegenwoordig speelt het kleine broertje van Bonaventure Kalou bij Feyenoord. Afgelopen Kerst was Kalou in de Kuip aanwezig om zijn Feyenoord en broertje te zien winnen van Az: 2-0.

Paul Bosvelt (6): [Sc Heerenveen] De aanvoerder van het team dat dat de beker in 2002 omhoog mocht houden is via een uitstapje bij Manchester City nu in Heerenveen te bewonderen. De aanmoediging voor Paul Bosvelt zullen we nooit vergeten: 'He's here, he's there, he's fucking everywhere!' Helaas is hij nu niet meer in Rotterdam. Deze zomer schreeuwde Het Legioen nog om de komst van de middenvelder.

Shinji Ono (14): [Urawa Red Diamonds] Shinji Ono bedankt voor de mooie jaren en de Uefa Cup, namens het Legioen.

Robin van Persie (32) [Arsenal] Het talent van Feyenoord in het Uefa Cup jaar brak dat seizoen door. Met als bekroning de mooie beker. Toch was het winnen van de Uefa Cup voor Van Persie een impuls om sneller naar Engeland te vertrekken. Het seizoen na de Uefa Cup kwam dat er nog niet van, maar in 2004 speelde het talent voor het laatst voor Feyenoord. Robin van Persie stuurde met zijn gedrag aan op een breuk. Nu speelt hij bij Arsenal, daar lijkt hij helemaal op te bloeien.

Jon Dahl Tomasson (10): [VfB Stuttgart] Jon Dahl Tomasson was tijdens zijn verblijf geliefd bij het Legioen. De spits maakte één van de drie treffers in de Uefa Cup finale en maakte zichzelf daarmee onsterfelijk in Rotterdam. Al voor de finale gespeeld zou worden tekende de Deen een contract bij Ac Milan. Ook daar deed hij voor de Feyenoord supporters mooie dingen. Hij schoot ajax hoogstpersoonlijk de Champions League uit. Deze zomer verkaste Tomasson naar VfB Stuttgart.

Pierre van Hooijdonk (9): [Nac Breda] PUT YOUR HANDS UP FOR... PI-AIR zijn vrije trappen waren bij Feyenoord weergaloos. De spits bekroonde zijn carriére met twee doelpunten in de finale in de Kuip (één penalty en een vrije trap). Tegenwoordig speelt Pierre van Hooijdonk bij zijn oude 'liefde' Nac Breda, na een uitstapje bij Fenerbahçe. Bij Nac laat bij lange na niet zien wat hij in de Kuip deed. Echt de vrije trappen van Pierre van Hooijdonk zullen we nooit vergeten....

DE WISSELS IN DE FINALE

Leonardo (11): [Feyenoord] Het talent dat met zijn kwaliteiten een gouden toekomst tegemoet zou gaan. Dat was helemaal zeker. Toch heeft de talentvolle aanvaller het niet gemaakt bij Feyenoord. Ook mede dankzij twee zware blessures die hem ver terug worpen in zijn ontwikkeling. Nu mag de Braziliaan uitzien naar een andere club. Zijn tijd bij Feyenoord lijkt erop te zitten nu Ron Vlaar zijn rugnummer toebedeeld heeft gekregen.

Johan Elmander (15): [Brøndby If] Johan Elmander werd na het winnen van de Uefa Cup verhuurd aan Djurgårdens If en Nac Breda. In Zweden pakte hij nog twee prijzen: kampioen van zweden en de beker. Nu speelt Elmander bij Brøndby If, met die club werd hij vorig seizoen ook kampioen.

Ferry de Haan (20): [Excelsior] Het jaar na de Uefa Cup speelde Ferry de Haan nog maar 2 wedstrijden in Feyenoord 1. Dat zelfde seizoen verhuisde De Haan naar stadsgenoot Excelsior.

DE TECHNISCHE STAF

Bert van Marwijk: [Borussia Dortmund] Wat Bert van Marwijk bij Feyenoord kan moet hij ook bij Borussia Dortmund kunnen zullen ze gedacht hebben in Duitsland. De coach bracht Feyenoord de Uefa beker in een onderling duel met de club die hij nu coacht.

Mario Been: [Excelsior] Mario Been werd gehaald door Leo Beenhakker als assistent. Ook bij Bert van Marwijk mocht hij blijven als assistent. Vorig jaar kreeg hij het Jong Feyenoord onder zijn hoeden en dit jaar mocht hij zijn 'maat' John Metgod vervangen bij Excelsior. Onlangs had hij een aanbieding van Nec op zak, maar besloot bij Excelsior te blijven, zeker nu het zo goed gaat.

John Metgod: [Feyenoord] Het zelfde verhaal als Mario Been. Alleen mocht hij het eerst proberen bij Excelsior toen Ruud Gullit naar Feyenoord kwam. Dat pakte niet zo goed uit. Met de komst van Erwin Koeman is hij weer assitent trainer bij de Kuip.

ANDERE SPELERS VAN DE SELECTIE

Brett Emerton (23): [Blackburn Rovers] Brett Emerton 'gebruikte' Feyenoord als stap naar Engeland. In 2000 kwam de Australiër naar Rotterdam. Hij speelde zich snel in de basis en één seizoen later mocht ook Emerton de Cup omhoog houden. Toch had voor Emerton deze wedstrijd een zwart randje, hij mocht de finale niet spelen vanwege een schorsing. Toch is de Uefa beker ook dankzij Emerton gewonnen, hij speelde verder alle Europa Cup wedstrijden mee. Nu speelt hij al drie seizoenen bij Blackburn Rovers.

Glenn Loovens (27): [Cardiff City, verhuurd] Glenn Loovens maakte in het Uefa Cup jaar zijn debuut voor Feyenoord. hij speelde zich helemaal in de kijker in de Uefa Cup uitwedstrijd tegen Glasgow Rangers. Nu speelt Loovens bij Cardiff City na een verhuur periode bij Excelsior en De Graafschap.

Ebi Smolarek (16): [Borussia Dortmund] Ebi Smolarek doorliep een groot deel van de jeugdopleiding op Varkenoord en trad op 2 november 2000 in de voetsporen van zijn vader Wlodi toen hij debuteerde in Feyenoord één. In vijf seizoenen was Smolarek, bij de supporters immer geliefd om zijn niet aflatende inzet, vervolgens goed voor 87 officiële wedstrijden en 13 doelpunten. Vorig seizoen kwam Smolarek niet voor in de plannen van trainer Gullit, waardoor hij zich genoodzaakt zag zijn heil elders te zoeken en meer in het bijzonder bij het Borussia Dortmund van Bert van Marwijk.

Henk Timmer (30): [Az] Met weemoed denkt hij wel eens terug aan zijn tijd bij Feyenoord. Henk Timmer, de doelman die in het jaar van de UEFA Cup-winst van Az gehuurd was als stand-in achter Edwin Zoetebier. Tot een definitieve overgang kwam het nooit. Hoewel de Rotterdammers hem graag wilden behouden, kwam de club niet tot overeenstemming met de Alkmaarders. Na een seizoen bij Feyenoord verhuisde Timmer naar ajax. Tegenwoordig is hij eerste doelman bij Az.

Mauricio Aros (4): [onbekend] Wie het weet mag het zeggen? Waar is Aros gebleven?

Pieter Collen(26): [Feyenoord] Pieter Collen die in het jaar van de Uefa Cup gehaald werd speelde door vervelende blessures dat seizoen slechts 4 wedstijden in het elftal van Bert van Marijk. Toen hij in het seizoen 2003/2004 weer terug kwam werd de Belg voor twee jaar verhuurd aan Nac Breda. Dit seizoen kreeg hij van Erwin Koeman weer de tijd om zich te bewijzen en maakte tegen Roda Jc in de beker zijn rentree in het Feyenoord shirt.

Ulrich van Gobbel: [gestopt] Speelde in het seizoen 2001/2002 niet in een Uefa Cup wedstrijd, maar kwam het zelfde seizoen nog wel twee keer uit voor Feyenoord 1. Op 30/09/2001 speelde Van Gobbel zijn laatste wedstrijd bij Feyenoord.

Ramon van Haaren (25): [Rkc Waalwijk] Voor Ramon van Haaren begint zijn Feyenoord loopbaan gelijk aan die van Pieter Collen. Ook in 2001 naar de Kuip gekomen en vervolgens houden langslepende blessures hem lang aan de kant. Vorig seizoen verhuisde hij op huurbasis naar Sparta en dit seizoen komt hij uit Rkc Waalwijk.

Tininho (13): [Nec] Voor Tininho was in januari 2002 het einde van zijn Feyenoord loopbaan. De finale maakte hij nooit mee. Tininho raakte, mede door een langdurige blessure, op een zijspoor en vertrok uiteindelijk gedesillusioneerd terug naar z’n vaderland. Daar speelde hij op huurbasis voor América Belo Horizonte. In de zomer daarop keerde de Braziliaan weer terug in Nederland, bij Rbc Roosendaal. Na twee jaar Rbc speelt hij nu bij Nec.

Leonardo II (24): [geen club] Leo II is opzoek naar een club. Cercle Brugge testte de speler niet zo lang geleden af. Wie wil hem hebben?

Jan de Visser (19): [gestopt] Jan de Visser maakte eind 2002 een eind aan zijn carriére en sloot dat af met een Uefa Cup. Zijn laatste wedstrijd bij Feyenoord was het Uefa Cup duel: Feyenoord - Sc Freiburg: 1-0.

Saïd Boutahar (29): [Nec] Jeugd speler Saïd Boutahar speelde in het Uefa Cup jaar 2 wedstrijden onder Bert van Marwijk. Het seizoen daarop werd hij verhuurd aan Excelsior. Via één jaar Rkc Waalwijk kwam hij vorig seizoen in beeld bij Nec.

Igor Korneev (18): [gestopt] Ook Igor Korneev sloot zijn Feyenoord-loopbaan af met de Uefa Cup. Inmiddels is de aanvaller gestopt met profvoetbal en is hij jeugdtrainer bij Feyenoord. Igor Korneev speelde van 1997 tot en met 2002 in De Kuip. De technisch vaardige aanvallende middenvelder wist nooit voor lange tijd een basisplaats te claimen, maar was desondanks zeer populair bij de fans.

Radoslav Samardzic (x): [gestopt] Stond drie seizoenen onder contract bij Feyenoord. Werd in die drie jaar ook nog eens een half jaar verhuurd aan Rkc Waalwijk. In 2002 keerde hij terug naar zijn oude club Sc Heerenveen. Één seizoen later is hij gestopt met voetballen.

Rest FR-Fans.nl nog te zeggen: Shinji Ono bedankt!
pi_34044283
Ongelooflijk dat Feyenoord nog 2,5 miljoen vangt voor Ono.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:49:53 #260
128516 Fok_you
pi_34044358
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:47 schreef cultheld het volgende:
Ongelooflijk dat Feyenoord nog 2,5 miljoen vangt voor Ono.
wat ben jij een ongelooflijk nare man zeg
Hij is weer fit na een half jaar blessureleed, en als hij minder hoeft te reizen zal dat zijn gezondheid en spel ook flink ten goede komen. Hij heeft het technisch en qua inzicht netjes voor elkaar, ik vind 2,5 zeker niet riant
pi_34044446
Ik vind het ook een vrij riant bedrag, dat heeft Feyenoord goed gedaan.
That's all folks!
pi_34044625
Het is toch ook een flink bedrag. Een fitte Ono is een geweldige speler, maar hij is bijna nooit fit. Feyenoord heeft het prima gedaan zonder Ono, dus als je 2.5 miljoen voor hem kunt krijgen is dat gewoon een goede deal.

Volgens mij overschat jij de waarde van spelers nogal.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:08:44 #263
128516 Fok_you
pi_34044942
bijna nooit fit? 1e 2 seizoenen speelde hij gewoon 30 wedstrijden + uefacup hoor....
ok hij heeft het nu een tijd tegenzitten, klopt, maar hoe zou jij het doen als je 15x per jaar door 12 tijdzones mag vliegen.......
hij is nu weer fit en gezien hij in japan gaat spelen zodat hij voor zijn medische zorg en nationale verplichtingen gewoon daar kan blijven ben ik er van overtuigd dat hij het daar helemaal gaat maken.

als je het vergelijkt met de 2miljoen +50%!! voor vlaar, of met bijvoorbeeld de 3miljoen voor de jong van de joden, dan vind ik 2,5 zeker niet riant. Ik wil ook niet zeggen dat je er veel meer voor had kunnen vragen maar de stelling "ongelooflijk, nog zoveel?!?!?!" vind ik onzin

en de mooiste;

het ga je goed!
pi_34045935
Wat Feyenoordsupporters gespot in Willemeen in Arnhem gisteren....was er een weekendje Arnhem georganiseerd ofzo?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:44:20 #265
128516 Fok_you
pi_34045966
opmerkelijk overigens dat Saidi weg mag en Collen mag blijven. nou hebben we 3 man op de rechtsback (greene ostlund collen) en ook gyan kan je daar nog best plaatsen. maar voor het centrum hebben we toch volgens mij niet als te veel kwaliteit lopen als er eens een zooi geblesseerd is?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:49:57 #266
83103 yvette1982
pi_34046113
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:38 schreef Tomasso het volgende:

[..]

ach je voordoen als de grote fanatieke feyenoordfan ook.

Ik heb met niemand wat te maken, en als ik een naam wil verbasteren dan is dat mijn goed recht. In tegenstelling tot velen hoef ik niet zo nodig respect op te brengen voor elke jan lul. Zie ook mijn signature, altijd dat gezeik over respect.
Prutslund is een waardeloze voetballer. Het zal best een aardige knul zijn en er is ook vast niks mis met zijn mentaliteit. Maar daar koop je geen flikker van, dat hoort vanzelfsprekend te zijn zoals mijn baas mij eens vertelde.
Voetballlen kan hij niet, en ik reken hem af op zijn prestaties. En daarom kraak ik hem altijd terecht af, net als ik dat al 2 jaar met Bosschaart doe. En gelukkig zijn er sinds enkele maanden meerdere die dat ook zien, uiteraard niet zo snel als ik maaar dat verbaast me niks.
pi_34046339
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:49 schreef Fok_you het volgende:

[..]

wat ben jij een ongelooflijk nare man zeg
Hij is weer fit na een half jaar blessureleed, en als hij minder hoeft te reizen zal dat zijn gezondheid en spel ook flink ten goede komen. Hij heeft het technisch en qua inzicht netjes voor elkaar, ik vind 2,5 zeker niet riant
2,5 miljoen euro is een flink bedrag voor een blessuregevoelige overschatte Japanner.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:58:44 #268
128516 Fok_you
pi_34046363
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:49 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

ach je voordoen als de grote fanatieke feyenoordfan ook.

Ik heb met niemand wat te maken, en als ik een naam wil verbasteren dan is dat mijn goed recht. In tegenstelling tot velen hoef ik niet zo nodig respect op te brengen voor elke jan lul. Zie ook mijn signature, altijd dat gezeik over respect.
Prutslund is een waardeloze voetballer. Het zal best een aardige knul zijn en er is ook vast niks mis met zijn mentaliteit. Maar daar koop je geen flikker van, dat hoort vanzelfsprekend te zijn zoals mijn baas mij eens vertelde.
Voetballlen kan hij niet, en ik reken hem af op zijn prestaties. En daarom kraak ik hem altijd terecht af, net als ik dat al 2 jaar met Bosschaart doe. En gelukkig zijn er sinds enkele maanden meerdere die dat ook zien, uiteraard niet zo snel als ik maaar dat verbaast me niks.
god god god wat is er toch mis gegaan in jou jeugd
echt als kakteef ben en blijf je ongeevenaard. jij fluit ook zodra er eens niet denderend wordt gespeeld?
quote:
Kuyt:''Steun van de supporters zo enorm belangrijk''
Feyenoord staat aan de vooravond van de start van de tweede competitiehelft. Voor de spelers hét moment om nog maar eens te benadrukken hoe belangrijk de steun van de supporters is. Aanvoerder Dirk Kuyt: ‘Zowel bij thuis- als bij uitwedstrijden kan het Legioen voor ons echt de twaalfde man zijn. Als het bij ons op het veld even niet draait kan ondersteuning vanaf de tribune ons over een dood punt heen helpen.’

'Dat is in het afgelopen half jaar bij verschillende thuiswedstrijden al een aantal keren gebleken’, vervolgt de aanvoerder. ‘Bij uitwedstrijden gebeurt dat wat ons betreft nog wat te weinig. Sterker nog, een aantal keer leken de supporters zich uit onvrede over wat ze voor hun neus zagen gebeuren zelfs een beetje tegen de groep te keren. Enerzijds best begrijpelijk die teleurstelling, want we hebben niet altijd gebracht wat van ons verwacht werd. Anderzijds betreuren we dat als spelersgroep, want we doen er echt alles aan om een maximaal resultaat te bereiken, maar soms lukt het gewoon even niet. Juist op die momenten hebben we de steun vanaf de tribune keihard nodig. Daarom hopen we dat de supporters ons ook tijdens de tweede helft van de competitie weer van hun fantastische support zullen voorzien, en we aan het einde van de rit met z’n allen zullen staan waar we van dromen: op de Coolsingel.’

Bron:Feyenoord.nl
alsje,... leer er wat van.
Kritiek hebben op een voetballer is goed, maar ze ongenadig afzeiken, uitfluiten, namen verzieken etc. zorgt alleen maar voor nog slecher spel. Serieus zeg wat lijk jij op een jood!
  Moderator zaterdag 14 januari 2006 @ 14:18:23 #269
38824 crew  Droopie
pi_34046916
Ongelofelijk, ik helemaal ontdaan na dit mooie stuk, en besluit me om te draaien naar
de ingelijste UefaCup foto's. Je weet welke ik bedoel, is de foto losgelaten aan een kant.
Tijd voor een nieuwe prijs dus.

Meer mensen last hiervan?
Hell To The Liars
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:36:46 #270
83103 yvette1982
pi_34047506
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:58 schreef Fok_you het volgende:

[..]

god god god wat is er toch mis gegaan in jou jeugd
echt als kakteef ben en blijf je ongeevenaard. jij fluit ook zodra er eens niet denderend wordt gespeeld?
[..]

alsje,... leer er wat van.
Kritiek hebben op een voetballer is goed, maar ze ongenadig afzeiken, uitfluiten, namen verzieken etc. zorgt alleen maar voor nog slecher spel. Serieus zeg wat lijk jij op een jood!
nee hoor, ik fluit nooit. En ik ga ook nooit voor het fluitsignaal weg. Plus dat ik altijd uit volle borst meezing.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:42:35 #271
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34047713
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:36 schreef yvette1982 het volgende:
nee hoor, ik fluit nooit. En ik ga ook nooit voor het fluitsignaal weg. Plus dat ik altijd uit volle borst borsten meezing.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:31:37 #272
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34049014
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:49 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
Blablabla
Ah, je hebt nog steeds moeite met normaal reageren en je hebt ook altijd gelijk een oordeel klaar liggen. Misschien kan je de volgende die intercity wat harder koppen?

En ow ja, ik denk dat ik zeker minstens 1 kop groter dan jou ben Aangezien je het hebt over "grote fan". Waar je dus zowel letterlijk en figuurlijk gelijk in hebt. Heb je toch nog eens een keertje gelijk, ik ben trots op je. Ik ben nog trotser op je als je kan vliegen uit dat flatgebouw van 50 hoog.
pi_34049346
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:42 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Die heeft ie niet
  zaterdag 14 januari 2006 @ 16:29:49 #274
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34050782
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 15:41 schreef cultheld het volgende:
Die heeft ie niet
Ligt aan z'n postuur!
pi_34052200
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:59 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Erg jammer, vond Saïdi een speler die goed bij Feyenoord past!
Echt bullshit dit, die gast was vorig jaar na Kuyt de beste speler. Lekker fanatieke, mooie slidings, kopsterk, lekker stoken bij vdv. Waarom kon Greene of hij in de eerste seizoenshelft geen rechtsback en nu Vlaar gekocht is kan er opeens wel geschoven worden.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:20:56 #276
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34052384
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:14 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Echt bullshit dit, die gast was vorig jaar na Kuyt de beste speler. Lekker fanatieke, mooie slidings, kopsterk, lekker stoken bij vdv. Waarom kon Greene of hij in de eerste seizoenshelft geen rechtsback en nu Vlaar gekocht is kan er opeens wel geschoven worden.
Het was wel zo dat Saïdi bij tegenslagen vaak z'n koppie liet hangen.
pi_34052475
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:20 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Het was wel zo dat Saïdi bij tegenslagen vaak z'n koppie liet hangen.
Dat was bij wel meer spelers zo. Door de taalbarriere kan ie ws niet zo goed coachen en geen echte leider zijn, maar ik vond het een topaankoop
pi_34052730
rieleks, morgen eindelijk 's geen 1.5 uur reistijd, maar max 5 minuutjes voordat ik Feyenoord kan zien
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_34052853
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:31 schreef mister_popcorn het volgende:
rieleks, morgen eindelijk 's geen 1.5 uur reistijd, maar max 5 minuutjes voordat ik Feyenoord kan zien
nou weten we het wel, werkloze
pi_34057355
Ik vind het snelle afschrijven van Saïdi ook vreemd. Hij had best kunnen spelen ipv Östlund of Bosschaart. Op papier lijkt me een defensie Greene - Vlaar - Saïdi - André Bahia best mogelijk en ook prima in orde.
www.thuisuiteten.nl
pi_34057576
Saidi kan ook nog wel op de rechtsback geprobeerd worden. Maar er schort denk ik iets aan de instelling van Saidi. Anders had Koeman er heus wel vaker gebruik van gemaakt.
That's all folks!
pi_34057944
Koeman heeft het steeds over de communicatie. Nu snap ik dat deels wel, vorig jaar was dat het grootste probleem achterin. Maar anderzijds kent Saïdi naar eigen zeggen alle voetbaltermen.
www.thuisuiteten.nl
pi_34058038
Hoorde Saidi ook niet tot het groepje Kalou, Leonardo, Ghaly, Lazovic. Dus dat groepje dat een beetje aan het samenklitten was. Dat zou namelijk een goede verklaring zijn van waarom hij nu niet zo goed ligt binnen Feyenoord.
pi_34062657
Ik zie dit niet direct als afschrijven van Saidi. Hij is ene jonge speler die speelminuten nodig heeft, die krijgt hij op dit moment niet bij Feyenoord, daarom zullen ze het hem niet te moeilijk maken als een andere club interesse in hem heeft.
pi_34069708
Saïdi moet gewoon blijven, geweldige voetballer met een geweldige inzet. Als er een speler was die afgelopen zijn seizoen juist niet zijn koppie liet hangen was hij het wel. Ongelofelijk dat ze die laten gaan.

De koning van de sliding, het ga je goed gozer.
Viper 4 life
pi_34075885
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:26 schreef methodmich het volgende:
Ik vind het snelle afschrijven van Saïdi ook vreemd. Hij had best kunnen spelen ipv Östlund of Bosschaart. Op papier lijkt me een defensie Greene - Vlaar - Saïdi - André Bahia best mogelijk en ook prima in orde.
Greene zou ik niet linksback neerzetten en André Bahia niet rechtsback. Saidi is dus aardig overbodig geworden. Misschien dat hij in Frankrijk ergens emplooi kan vinden?
  zondag 15 januari 2006 @ 10:11:41 #287
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34076459
quote:
Op zondag 15 januari 2006 06:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Greene zou ik niet linksback neerzetten en André Bahia niet rechtsback.
Wat als je die opstelling nou net andersom ziet?
pi_34078619
quote:
Op zondag 15 januari 2006 06:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Greene zou ik niet linksback neerzetten en André Bahia niet rechtsback. Saidi is dus aardig overbodig geworden. Misschien dat hij in Frankrijk ergens emplooi kan vinden?
Greene staat dan ook rechtsback en André Bahia linksback. Opstellingen lees je van rechts naar links op papier.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 15 januari 2006 @ 13:38:28 #289
128516 Fok_you
pi_34081322
oftewel, niemand wil hem weg
maar hij gaat vast
  zondag 15 januari 2006 @ 13:47:32 #290
128516 Fok_you
pi_34081653

doe eens nee stemmen dan allemaal
  zondag 15 januari 2006 @ 13:54:34 #291
128516 Fok_you
pi_34081902
we hebben trouwens ook wel een lekkere bank, echt zo'n groep waar je wat mee ga forceren om te voorkomen dat het alsnog fout kan gaan (lijkt het wel bijna op zo).... ;

* Aerts
* Hofs
* Snoyl
* Owoeri
* Gyan
* Collen
* Drenthe

(en geen Saidi )
  zondag 15 januari 2006 @ 13:57:29 #292
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_34081990
Waarom speelt Hofs niet dan?
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 15 januari 2006 @ 13:59:15 #293
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34082047
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:57 schreef TC03 het volgende:
Waarom speelt Hofs niet dan?
Denk dat Koeman het risico niet aandurft voor een hele wedstrijd, ik verwacht wel een invalbeurt iig!
pi_34082053
Ik denk dat Hofs rustig gebracht wordt.
That's all folks!
  zondag 15 januari 2006 @ 14:00:09 #295
53267 TC03
pi_34082075
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:59 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Denk dat Koeman het risico niet aandurft voor een hele wedstrijd, ik verwacht wel een invalbeurt iig!
Dan wordt het toch weleens tijd lijkt me. Nog maar 20 minuutjes.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:00:33 #296
128516 Fok_you
pi_34082088
nog maar net soort van fit, ze willen elk mogelijk risico voorkomen....
kwartiertje tegen amateurclubje ok, maar toch best moeilijk na een half jaar op topniveau moeten spelen, tegen een pittige tegenstander.
als ze op 2-0 komen zou tie der misschien nog wel even in kunnen maar meer ook niet.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:06:43 #297
53267 TC03
pi_34082306
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:00 schreef Fok_you het volgende:
nog maar net soort van fit, ze willen elk mogelijk risico voorkomen....
kwartiertje tegen amateurclubje ok, maar toch best moeilijk na een half jaar op topniveau moeten spelen, tegen een pittige tegenstander.
als ze op 2-0 komen zou tie der misschien nog wel even in kunnen maar meer ook niet.
Als ie op de bank zit kan ie spelen lijkt me. Maargoed, het zal wel.
  zondag 15 januari 2006 @ 14:07:03 #298
128516 Fok_you
pi_34082323
OMG WTF waar zijn we mee bezig
  zondag 15 januari 2006 @ 14:09:20 #299
128516 Fok_you
pi_34082400
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Als ie op de bank zit kan ie spelen lijkt me. Maargoed, het zal wel.
kan hij ook...
hij is medisch fit.
maar dan nog is het wel moeilijk om er weer te moeten staan op het hoogste niveau

denk dat hij volgende week misschien wel weer basis gaat spelen....
  zondag 15 januari 2006 @ 14:45:05 #300
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_34083866
In ieder geval een traditioneel moeilijke uitwedstrijd gewonnen!
  zondag 15 januari 2006 @ 14:48:15 #301
128516 Fok_you
pi_34083999

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')