abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:12:27 #51
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_33748801
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik ben verrast, niet eens zozeer omdat Rusland van plan was Nederland te veroveren, maar eerder door het jaartal (1979) en het idee nucleair vervuild gebied te gaan veroveren. Werkelijk, hoe dom kan je zijn... Maar goed, Tsjernobyl was ook pas maar in 1986..
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:19:00 #52
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33749060
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bovendien zijn we zo klein, dat een a-bom op Nederland (en dan Den Haag of A'dam natuurlijk) R'dam gelijk voor jaren onbruikbaar zou maken als haven..
euhm...

basissen bij de haven Wladiwostok hadden raketsilo's die nu toegangkelijk zijn voor publiek.

Raketten zijn eruit gehaald, maar de gradenschijf waarmee "gemikt" werd is nog wel degelijk aanwezig en in oorspronkelijke staat.

Doelwit1 : Arnhem
Doelwit2 : Maastricht
Doelwit3 : Amsterdam
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:20:13 #53
53267 TC03
pi_33749102
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

euhm...

basissen bij de haven Wladiwostok hadden raketsilo's die nu toegangkelijk zijn voor publiek.

Raketten zijn eruit gehaald, maar de gradenschijf waarmee "gemikt" werd is nog wel degelijk aanwezig en in oorspronkelijke staat.

Waarom Maastricht of Arnhem? Dat zou nog geeneens CNN halen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:24:24 #54
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33749265
haha..

ik wil er binnekort heen, zomer ofzo.
pi_33749560
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

misschien wisten de russen meer van holland dan we toen hadden durven vermoeden ....
godzijdank dat we nog wel Spijkenisse voor de russen verborgen hebben kunnen houden, en ze Driebergen-zeist, het Geheime Wapen der Nederlanden, nooit ontdekt hebben, dan hadden ze er ook gelijk 3 atoomraketten op gezet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:34:08 #56
53267 TC03
pi_33749616
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

misschien wisten de russen meer van holland dan we toen hadden durven vermoeden ....
godzijdank dat we nog wel Spijkenisse voor de russen verborgen hebben kunnen houden, en ze Driebergen-zeist, het Geheime Wapen der Nederlanden, nooit ontdekt hebben, dan hadden ze er ook gelijk 3 atoomraketten op gezet.
Wat te denken van Drachten. Of Stadskanaal.
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:34:35 #57
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33749635
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Demophon het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan mij, maar als je goed naar het plaatje kijkt zie je dat de NAVO dit dan doet vanwege tactische redenen. Het lijkt erop dat er dan een gigantische barrière (muurtje) gemaakt wordt, de Russen kunnen zo niet meer via Polen oprukken met tanks zo de Duitse vlaklanden binnen.
jawel... troepen waren in tegenstelling tot de navo troepen allemaal voorbereid op nucleaire oorlogsvoering zover dat mogelijk was.

Tanks en voertuigen hadden radioactieve en nbc filters, ze waren qua dat verder omdat ze het zeg maar.. minder nauw namen met milieu en veiligheidsregels.

Ze hadden bv een markeringssysteem voor radioactiviteit, vlaggetjessysteem.. infanterie was ervoor uitgerust redelijk veilig een gebied te doorkruisen dat zeg maar,... licht tot medium besmet was met radioactiviteit..

preciese hoeveelheid Bq weet ik niet meer.
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:35:40 #58
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33749673
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

de CPN speelde alles door naar rusland wat ze wisten hoor, ze wisten heel erg veel

vrijdag 6 januari 2006 @ 00:03:55 #59
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_33750706
Eigenlijk ben ik best wel blij dat die hele Koude Oorlog voorbij is. Erg gevaarlijk spelletje.
2000 light years from home
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:06:02 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33750790
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:20 schreef TC03 het volgende:
Arnhem omdat het een belangrijk strategische stad is. Ze ligt bij een van de belangrijkste rivieren van Europa, en voor militaire begrippen belangrijk om van Noord Duitsland naar Belgie te komen en andersom.

De slag om Arnhem in 1944 was helemaal niet bedoeld om Nederland te bevrijden, ze was bedoeld om een open route te verkrijgen over het Noord-Duitse vlakkeland (zonder veel strategische hindernissen) en zo richting Hamburg en Berlijn te kunnen optrekken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 6 januari 2006 @ 00:06:59 #61
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33750829
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:03 schreef Merkie het volgende:
Eigenlijk ben ik best wel blij dat die hele Koude Oorlog voorbij is. Erg gevaarlijk spelletje.
What would happen ? Koude oorlog

topic van me, spit maar eens door

en je angst is terecht.
pi_33751807
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:09 schreef TC03 het volgende:
WAT EEN KLOOTZAKKEN!

Ik hoop dat die hele Sovjet-Unie uiteenvalt.
Ik geloof dat je een keer het NOS journaal hebt gemist zo'n 15 jaar geleden.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  Moderator vrijdag 6 januari 2006 @ 01:29:48 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33752978
mjah boeien!
de titel zou eigenlijk moeten zijn 'russen wilden west europa veroveren' maar dan doet iedereen heel hard 'nee echt?'

dit scenario gaat overigens uit van een nucleare aanval van de NATO op het Warschaupact en de NATO scenario's gingen uit van een nucleare aanval van de andere kant ... nix nieuws dus

Mutual Assured Destruction noemen ze dat heel mooi, het is niet gebeurt omdat er dan de zekerheid was dat alles kapot ging. Dan kan je strategisch gaan denken dat de Russen nix hebben aan besmet gebied maar dat was het punt niet.
Als moskou voor weet ik het hoelang onbegaanbaar gebied is zullen de russen echt niet zo veel meer geven om Amsterdam die willen gewoon wraak en slachtoffers maken enzo.

snap niet dat dit nu uberhaupt nog het nieuws haalt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_33753523
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:09 schreef TC03 het volgende:
WAT EEN KLOOTZAKKEN!

Ik hoop dat die hele Sovjet-Unie uiteenvalt.
Wheheh.

Maar toch, eerst atoombommen flikkeren en dan wat legereenheden erdoorheen jassen, prachtig plan. Doe ik ook soms met Starcraft, alleen is dat een spel en werkt het soms nog wel eens.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 6 januari 2006 @ 03:17:00 #65
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_33754534
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik ben verrast, niet eens zozeer omdat Rusland van plan was Nederland te veroveren, maar eerder door het jaartal (1979) en het idee nucleair vervuild gebied te gaan veroveren. Werkelijk, hoe dom kan je zijn... Maar goed, Tsjernobyl was ook pas maar in 1986..
In Starcraft kon het wel.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:06:15 #66
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_33755936
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

euhm...

Foto? Link? Erg interessant!
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:10:39 #67
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_33756006
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 08:04 schreef FoXje het volgende:
Ik zou hier weleens kaarten oid van willen zien. Zijn die beschikbaar? En waarom wel kernwapens gebruiken in Duitsland, maar niet in Nederland?
In Nederland had men alleen maar een keer hard boe moeten roepen en we gaven ons over.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:23:27 #68
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_33756195
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:03 schreef Merkie het volgende:
ik krijg gelijk weer dat donkere jaren 80 gevoel
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 6 januari 2006 @ 09:48:25 #69
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_33756670
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 09:23 schreef Againzender het volgende:

[..]

ik krijg gelijk weer dat donkere jaren 80 gevoel
Toen ben ik alleen maar geboren gelukkig, kan me er niks van herinneren .
2000 light years from home
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:17:09 #70
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_33758786
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:29 schreef sp3c het volgende:
mjah boeien!
de titel zou eigenlijk moeten zijn 'russen wilden west europa veroveren' maar dan doet iedereen heel hard 'nee echt?'

dit scenario gaat overigens uit van een nucleare aanval van de NATO op het Warschaupact en de NATO scenario's gingen uit van een nucleare aanval van de andere kant ... nix nieuws dus
Sorry, maar kun je daar een bron van geven? Volgens mij is de kern van het verhaal nu juist dat het om een first strike door het WP gaat.
quote:
snap niet dat dit nu uberhaupt nog het nieuws haalt
Daarom dus.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_33771970
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:29 schreef sp3c het volgende:
mjah boeien!

Mutual Assured Destruction noemen ze dat heel mooi, het is niet gebeurt omdat er dan de zekerheid was dat alles kapot ging. Dan kan je strategisch gaan denken dat de Russen nix hebben aan besmet gebied maar dat was het punt niet.
Het punt is dat niemand wat heeft aan nucleair besmet gebied en dat daarom de Koude oorlog koud is gebleven.
pi_33773085
doorgaans komen zulke plannen uit het tijdperk van de Koude Oorlog niet in het nieuws. De nieuwe Poolse regering heeft in het kader van 'schoon schip maken' deze tot nu toe staatsgeheimen gepubliceerd. De nieuwe Poolse regering zegt dat Polen in het Koude Oorlog-tijdperk bezet werd door Sovjetvazallen, zodat deze archieven niet onder staatsgeheimen vallen maar van een voorbijgegane regime zijn waar het huidige Polen niets mee te maken wil hebben. Ze hebben het ook zonder toestemming van Moskou gepubliceerd, maar Warschau zegt dat deze publicaties de relaties niet verstoort (de relaties waren al op een dieptepunt eigenlijk, bv. door de 'Poolsgezinde' machtswisselingen in Georgie en Oekraine, dus veel slechter kan het ook niet worden)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:03:24 #73
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33773105
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 09:06 schreef FoXje het volgende:

[..]

Foto? Link? Erg interessant!
nee maar vond het artikel ooit in een kijk, en weet nog dat ik het toen uit ging pluizen en dat bevestigde het. Ik zal het eens inscannen.

tis als je goed zoekt op inet vast te vinden, zijn namelijk rondleidingen op basissen daar.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:09:17 #74
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_33773276
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:23 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Het punt is dat niemand wat heeft aan nucleair besmet gebied en dat daarom de Koude oorlog koud is gebleven.
niet helemaal waar, lees mijn topic maar eens door, of zoek goed op internet.

Het ging aanvankelijk de russen niet om het land, maar meer om de positie.

land als NL of west frankrijk kan perfect als uitvalbasis dienen, zelfde motieven als Hitler had. onze grote havens ( west europa ) waren goed in staat snel troepen te ontvangen van GB en US.

ze wilden gewoon ervoor zorgen dat de Amerikanen van ze af bleven, that's all. 1 grote sowjet unie wilden ze echt niet, alleen maar meer lasten. In de koude oorlog waren er aan Sovjet kant echt niet zulke imperialistische ideeën, ze waren gewoon allebei enorm bang voor elkaar.. de Sowjets zelfs banger dan de nato.... terwijl de Sowjet numeriek, kwalitatief en qua atoomkrachten grotendeels voorliepen op bepaalde punten in de langste periodes van de koude oorlog, dit zwakte af door de verneuker van de Sowjet unie, hoef zijn naam niet te noemen. die eikel ging de conventionele troepen afbouwen en zich focussen op atoomwapens.

maar ik denk dat we nu dit topic verneuken

hier is ruimte voor deze discussie.
What would happen ? Koude oorlog
  Moderator vrijdag 6 januari 2006 @ 18:36:11 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33774051
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:23 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

dat is het nut juist, als het niet begaanbaar is, hoef je het ook niet te bezetten en kan de NATO er niet landen

ze hebben wat dat betreft wel geleerd van de Nazi's, het westen komt pas op gang als het daadwerkelijk aangevallen wordt maar als het eenmaal loopt is het ook niet meer te stoppen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')