quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik ben verrast, niet eens zozeer omdat Rusland van plan was Nederland te veroveren, maar eerder door het jaartal (1979) en het idee nucleair vervuild gebied te gaan veroveren. Werkelijk, hoe dom kan je zijn... Maar goed, Tsjernobyl was ook pas maar in 1986..
euhm...quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bovendien zijn we zo klein, dat een a-bom op Nederland (en dan Den Haag of A'dam natuurlijk) R'dam gelijk voor jaren onbruikbaar zou maken als haven..
Waarom Maastricht of Arnhem? Dat zou nog geeneens CNN halen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
euhm...
basissen bij de haven Wladiwostok hadden raketsilo's die nu toegangkelijk zijn voor publiek.
Raketten zijn eruit gehaald, maar de gradenschijf waarmee "gemikt" werd is nog wel degelijk aanwezig en in oorspronkelijke staat.
Doelwit1 : Arnhem
Doelwit2 : Maastricht
Doelwit3 : Amsterdam
misschien wisten de russen meer van holland dan we toen hadden durven vermoeden ....quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom Maastricht of Arnhem? Dat zou nog geeneens CNN halen.
Wat te denken van Drachten. Of Stadskanaal.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
misschien wisten de russen meer van holland dan we toen hadden durven vermoeden ....
godzijdank dat we nog wel Spijkenisse voor de russen verborgen hebben kunnen houden, en ze Driebergen-zeist, het Geheime Wapen der Nederlanden, nooit ontdekt hebben, dan hadden ze er ook gelijk 3 atoomraketten op gezet.
jawel... troepen waren in tegenstelling tot de navo troepen allemaal voorbereid op nucleaire oorlogsvoering zover dat mogelijk was.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef Demophon het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar als je goed naar het plaatje kijkt zie je dat de NAVO dit dan doet vanwege tactische redenen. Het lijkt erop dat er dan een gigantische barrière (muurtje) gemaakt wordt, de Russen kunnen zo niet meer via Polen oprukken met tanks zo de Duitse vlaklanden binnen.
de CPN speelde alles door naar rusland wat ze wisten hoor, ze wisten heel erg veelquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
misschien wisten de russen meer van holland dan we toen hadden durven vermoeden ....
godzijdank dat we nog wel Spijkenisse voor de russen verborgen hebben kunnen houden, en ze Driebergen-zeist, het Geheime Wapen der Nederlanden, nooit ontdekt hebben, dan hadden ze er ook gelijk 3 atoomraketten op gezet.
Arnhem omdat het een belangrijk strategische stad is. Ze ligt bij een van de belangrijkste rivieren van Europa, en voor militaire begrippen belangrijk om van Noord Duitsland naar Belgie te komen en andersom.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:20 schreef TC03 het volgende:
Waarom Maastricht of Arnhem? Dat zou nog geeneens CNN halen.
What would happen ? Koude oorlogquote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:03 schreef Merkie het volgende:
Eigenlijk ben ik best wel blij dat die hele Koude Oorlog voorbij is. Erg gevaarlijk spelletje.
Ik geloof dat je een keer het NOS journaal hebt gemist zo'n 15 jaar geleden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:09 schreef TC03 het volgende:
WAT EEN KLOOTZAKKEN!
Ik hoop dat die hele Sovjet-Unie uiteenvalt.
Wheheh.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:09 schreef TC03 het volgende:
WAT EEN KLOOTZAKKEN!
Ik hoop dat die hele Sovjet-Unie uiteenvalt.
In Starcraft kon het wel.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik ben verrast, niet eens zozeer omdat Rusland van plan was Nederland te veroveren, maar eerder door het jaartal (1979) en het idee nucleair vervuild gebied te gaan veroveren. Werkelijk, hoe dom kan je zijn... Maar goed, Tsjernobyl was ook pas maar in 1986..
Foto? Link? Erg interessant!quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
euhm...
basissen bij de haven Wladiwostok hadden raketsilo's die nu toegangkelijk zijn voor publiek.
Raketten zijn eruit gehaald, maar de gradenschijf waarmee "gemikt" werd is nog wel degelijk aanwezig en in oorspronkelijke staat.
Doelwit1 : Arnhem
Doelwit2 : Maastricht
Doelwit3 : Amsterdam
In Nederland had men alleen maar een keer hard boe moeten roepen en we gaven ons over.quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:04 schreef FoXje het volgende:
Ik zou hier weleens kaarten oid van willen zien. Zijn die beschikbaar? En waarom wel kernwapens gebruiken in Duitsland, maar niet in Nederland?
ik krijg gelijk weer dat donkere jaren 80 gevoelquote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:03 schreef Merkie het volgende:
Eigenlijk ben ik best wel blij dat die hele Koude Oorlog voorbij is. Erg gevaarlijk spelletje.
Toen ben ik alleen maar geboren gelukkig, kan me er niks van herinnerenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:23 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik krijg gelijk weer dat donkere jaren 80 gevoel
Sorry, maar kun je daar een bron van geven? Volgens mij is de kern van het verhaal nu juist dat het om een first strike door het WP gaat.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:29 schreef sp3c het volgende:
mjah boeien!
de titel zou eigenlijk moeten zijn 'russen wilden west europa veroveren' maar dan doet iedereen heel hard 'nee echt?'
dit scenario gaat overigens uit van een nucleare aanval van de NATO op het Warschaupact en de NATO scenario's gingen uit van een nucleare aanval van de andere kant ... nix nieuws dus
Daarom dus.quote:snap niet dat dit nu uberhaupt nog het nieuws haalt
Het punt is dat niemand wat heeft aan nucleair besmet gebied en dat daarom de Koude oorlog koud is gebleven.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:29 schreef sp3c het volgende:
mjah boeien!
de titel zou eigenlijk moeten zijn 'russen wilden west europa veroveren' maar dan doet iedereen heel hard 'nee echt?'
dit scenario gaat overigens uit van een nucleare aanval van de NATO op het Warschaupact en de NATO scenario's gingen uit van een nucleare aanval van de andere kant ... nix nieuws dus
Mutual Assured Destruction noemen ze dat heel mooi, het is niet gebeurt omdat er dan de zekerheid was dat alles kapot ging. Dan kan je strategisch gaan denken dat de Russen nix hebben aan besmet gebied maar dat was het punt niet.
nee maar vond het artikel ooit in een kijk, en weet nog dat ik het toen uit ging pluizen en dat bevestigde het. Ik zal het eens inscannen.quote:
niet helemaal waar, lees mijn topic maar eens door, of zoek goed op internet.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:23 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Het punt is dat niemand wat heeft aan nucleair besmet gebied en dat daarom de Koude oorlog koud is gebleven.
dat is het nut juist, als het niet begaanbaar is, hoef je het ook niet te bezetten en kan de NATO er niet landenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:23 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Het punt is dat niemand wat heeft aan nucleair besmet gebied en dat daarom de Koude oorlog koud is gebleven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |