abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33725914
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:11 schreef RaymanNL het volgende:
Om DVDees te kunnen afspelen
Uitbreiding? Dat ding kan toch sowieso dvd's afspelen?
pi_33726047
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:17 schreef P-Style het volgende:

[..]

Uitbreiding? Dat ding kan toch sowieso dvd's afspelen?
Nee, nintendo heeft gekozen voor een uitbreiding
Zodat mensen niet betalen voor iets wat ze allang hebben (die DVD speler )
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_33726108
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:21 schreef RaymanNL het volgende:
Uitbreiding?! Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen? Een stukje firmware die je tegen betaling kunt download om de dvd-functionaliteit te activeren?
pi_33726122
quote:

[..]

Maar die games van de revolution dan, op wat voor formaar staan die dan?

Lijkt me een beetje dat ze achter de feiten aanlopen met een console die nog niet eens dvd's kan afspelen, wat kost een dvd speler nou?
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:24:38 #155
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33726169
Games staan op DVD, maar de uitbreiding is ws iets in de vorm van de Xbox uitbreiding om DVD's te spelen. Misschien een controller uitbreiding ofzo?

Ik hoef dat iig niet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_33726195
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Games staan op DVD, maar de uitbreiding is ws iets in de vorm van de Xbox uitbreiding om DVD's te spelen. Misschien een controller uitbreiding ofzo?

Ik hoef dat iig niet
Maar de controller is al een afstandsbediening .
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:26:22 #157
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33726235
Ja, maar zonder DVD playback functies. Ik denk dat ze met een AB komen waarop play, stop, forward, etc komen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_33726367
Ik vind het nogal triest dat je niet gewoon direct DVDs kunt afspelen. Vond ik bij de Xbox ook. Je kunt toch gewoon via een menu op het scherm alles bedienen met een controller, werkte bij de PS2 ook goed.

Verder boeit het me niet, want ik heb gewoon een aparte DVD speler.
pi_33726400
Ja wie niet tegenwoordig
Houd van een lijntje.
pi_33726413
quote:

[..]

Oh ik begrijp het al, net als de AB voor de xbox dus.
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:32:56 #161
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33726419
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja wie niet tegenwoordig
Ik

Maar die komt er wel dit jaar, ik wil een Philips Home Cinema set
pi_33726587
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:24 schreef Notorious_Roy het volgende:

Ik hoef dat iig niet
dongletje die het activeert.

Ik hoef het ook niet. We hebben hier namelijk al een DVD speler
pi_33726737
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja wie niet tegenwoordig
Hoi
pi_33726777
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:38 schreef Xrenity het volgende:

[..]

dongletje die het activeert.

Ik hoef het ook niet. We hebben hier namelijk al een DVD speler
Wel handig als alles uit het zelfde apparaat komt hoor.
Maar zo'n joytech adapter om alles op aan te sluiten moet ik nu toch echt aan gaan schaffen gezien het aantal consoles in m'n bezit maar blijft groeien.
pi_33726843
Je moet er iets aparts voor kopen, zodat Nintendo per Revolution geen geld hoeft te betalen aan het bedrijf dat de rechten op de DVD heeft of zoiets (weet niet precies, iig kost het extra als je je apparaat films wilt laten afspelen). Dit is dus ook de reden dat je met de Xbox (1 t\m 360 ) niet direct DVD's kan afspelen (je hebt hiervoor de afstandsbediening nodig). MicroSoft hoeft dus niet extra te betalen per console, alleen per AB. Sony moet dat wel.
pi_33726845
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:42 schreef Retuobak het volgende:
Hoi
Jij bekijkt dvd's zeker op/via je pc!
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:46:21 #167
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33726899
Blaat die Nintendo fans hier weten ook niks .

P-Style, je koopt er een dongle bij ( ala Xbox ) zodat je dvd's kan spelen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:46:50 #168
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33726917
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef 2Dcube het volgende:
Je moet er iets aparts voor kopen, zodat Nintendo per Revolution geen geld hoeft te betalen aan het bedrijf dat de rechten op de DVD heeft of zoiets (weet niet precies, iig kost het extra als je je apparaat films wilt laten afspelen). Dit is dus ook de reden dat je met de Xbox (1 t\m 360 ) niet direct DVD's kan afspelen (je hebt hiervoor de afstandsbediening nodig). MicroSoft hoeft dus niet extra te betalen per console, alleen per AB. Sony moet dat wel.
De 360 kan wel meteen DVD afspelen
pi_33726919
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:43 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Wel handig als alles uit het zelfde apparaat komt hoor.
Maar zo'n joytech adapter om alles op aan te sluiten moet ik nu toch echt aan gaan schaffen gezien het aantal consoles in m'n bezit maar blijft groeien.
Mja, maar ik neem aan dat de Revolution iig niet jouw enige console is
Dus voor jou maakt het sowieso niet uit.
pi_33726925
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

Jij bekijkt dvd's zeker op/via je pc!
Vroeger idd via m'n PC
Nu gebruik ik m'n 360
pi_33726939
Ik zou het ook via een console kunnen doen, ware het niet dat er niet eentje is die DTS ondersteunt. De PS2 wel ingame, maar niet bij DVD's.
pi_33726949
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:46 schreef MMaRsu het volgende:
Aha. Misschien maar beter ook van Nintendo. Aangezien ik niet denk dat er ièmand is die z'n revolution als dvd-speler gaat gebruiken.
pi_33726978
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:47 schreef H.Flick het volgende:
Ik zou het ook via een console kunnen doen, ware het niet dat er niet eentje is die DTS ondersteunt. De PS2 wel ingame, maar niet bij DVD's.
Kerel, de PS2 heeft altijd al DTS-playback ondersteund!
pi_33727009
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:48 schreef P-Style het volgende:

[..]

Kerel, de PS2 heeft altijd al DTS-playback ondersteund!
Niet bij DVD's.
pi_33727093
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:49 schreef H.Flick het volgende:
Niet bij DVD's.
Jawel! Ik bekijk regelmatig een DTS dvd op m'n PS2. Om DTS aan te zetten moet je de film helemaal stoppen en dàn kun je in het dvd-menuutje DTS aanzetten. Vervolgens onthoudt 'ie die instellingen en kun je voortaan al je DTS-compatible dvd's met DTS-geluid beluisteren.
pi_33727172
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:51 schreef P-Style het volgende:

[..]

Jawel! Ik bekijk regelmatig een DTS dvd op m'n PS2. Om DTS aan te zetten moet je de film helemaal stoppen en dàn kun je in het dvd-menuutje DTS aanzetten. Vervolgens onthoudt 'ie die instellingen en kun je voortaan al je DTS-compatible dvd's met DTS-geluid beluisteren.
Oh . Zo boeiend is het ook niet, want volgens mij is het toch een beetje suffe DTS (niet 5.1 iig).
pi_33727265
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:53 schreef H.Flick het volgende:
suffe DTS (niet 5.1 iig).
"Suffe DTS"?! Het is gewoon de DTS-standaard die maximaal tot 6.1 gaat.

Maar goed... het ging hier over de Revolution, toch?
pi_33727307
Juist! Niet over de gare dvd speler van de ps2 (want gaar is die wel)
Houd van een lijntje.
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:57:46 #179
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33727326
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:46 schreef MMaRsu het volgende:
Blaat die Nintendo fans hier weten ook niks .

Serieus? Suf, waar moet je die instoppen dan? In een Cube controller poort
pi_33727402
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:56 schreef P-Style het volgende:

[..]
Maar goed... het ging hier over de Revolution, toch?
Afgelopen mei idd een keer.
pi_33727852
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:47 schreef P-Style het volgende:
Aha. Misschien maar beter ook van Nintendo. Aangezien ik niet denk dat er ièmand is die z'n revolution als dvd-speler gaat gebruiken.
Ik ga 'm wel halen. Als de Revolution dan over 20 jaar een hip retro verzamelobject is geworden, ben ik de enige met zo'n dongle en kan ik hem voor veel geld verkopen.
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:17:35 #182
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33728018
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:47 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik denk ik misschien wel. Een normale DVD speler voor op je TV is vrij groot, de Revolution is vrij klein. Misschien dat ik een DVDtje ga kijken op de TV in de keuken als de TV in de woonkamer bezet is ofzo.

Hangt natuurlijk ook af hoe duurt dat ding gaat worden om DVD playback toe te staan.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_33728038
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:59 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Afgelopen mei idd een keer.
Hehe
Houd van een lijntje.
pi_33729928
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:59 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

En dan nog, in de nesten gewerkt? Je hoeft dat ding helemaal niet te kopen voor je game ervaring, alleen als je er films mee wilt gaan afspelen, so whats the big deal?

Je kan het ook anders zien, itt de revolution bieden zij iig de mogelijkheid.
Whats the big deal? Dit zal een enorme verschuiving kunnen betekenen in de marktverhouding. Als ze een addon erbij voegen dan zullen veel mensen dit zien als 1 geheel wanneer ze het vergelijken met de PS3 die er 1 (superieure en games enablede) ingebouwd heeft. Dit betekent ook een prijsnadeel tov de PS3 voor MS (net zo duur). Die twee vechten op dezelfde markt en moet je eens zien wat het gedaan heeft met Nintendo in het verleden (cartridge/ mini DVD).
Het leuke is dat Nintendo zich nog duidelijker zal profileren als de next gen console voor het liefste prijsje.

Ik verwacht dat de REV in de toekomst ook wel een speciale editie krijgt zoals dat ook gebeurde met de GC. Alleen zit Nintendo nu in een andere situatie, namelijk dat dual consoleownership valt binnen de strategie. Dus een PS3 zal in dat geval een prima aanvulling zijn.
quote:
Er is nog niks bekend over de prijs van die add-on hoor.
Als Bill Gates het heeft over $300 dan neem ik aan dat dat een goede indicatie is.
quote:
Alex4allofyou, je mag ook stoppen met anti-MS getrol hoor. De HD-DVD add-on is puur voor films, en daarmee zinloos . En ook DVD9 is nog een hele tijd genoeg nu dat FMV's 99% overbodig zijn geworden.
Anti-MS getrol? C'mon, was het ook trollen toen we discussieerden over de afwezigheid van HD op de REV? Die HD DVD is idd zinloos voor gamen wat weer een pluspunt is voor de PS3 (maakt het alleen maar erger).

FMV is niet overbodig geworden, sterker nog, ik denk dat het voor MS voordeliger is kwa bitrate om filmpjes te doen ipv realtime HD content
Die HD textures vreten data, die mini-DVDs van de GC bleken achteraf ook niet echt zaligmakend in vergelijk van DVD terwijl iedereen vantevoren zei dat het genoeg was.

De aankondiging van een HD DVD addon is gewoon een bevestiging van wat ik al eerder zei; namelijk dat Bluray een plus is voor de PS3. Verder geeft het blijk van de goede inschatting van Nintendo wat betreft de HD functie; er zijn gewoon te veel kosten verbonden aan het maken van een echt HD systeem.

Ik heb trouwens helemaal geen behoefte om de 360 te trollen, mijn gevoelens voor MS zijn hetzelfde als voor Sony. Dus het zal mij worst zijn of MS het beter doet dan Sony of omgekeerd. Het is gewoon een constatering die evenredig loopt met mijn reeds genoemde gedachten die ik had over Bluray. Nintendo maakt straks winst op hun console en ziet de concurrentie elkaar verzwakken, goed nieuws dus voor Nintendo die dan weer meer tijd kan besteden aan AAA games.
pi_33730900
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Anti-MS getrol? C'mon, was het ook trollen toen we discussieerden over de afwezigheid van HD op de REV? Die HD DVD is idd zinloos voor gamen wat weer een pluspunt is voor de PS3 (maakt het alleen maar erger).
Hoezo is het dan een pluspunt? Toch mooi dat de Xbox 360 toekan met DVD9? Ik zie het probleem niet zo eigenlijk
quote:
FMV is niet overbodig geworden, sterker nog, ik denk dat het voor MS voordeliger is kwa bitrate om filmpjes te doen ipv realtime HD content
Die HD textures vreten data, die mini-DVDs van de GC bleken achteraf ook niet echt zaligmakend in vergelijk van DVD terwijl iedereen vantevoren zei dat het genoeg was.
Wat een bullshit, FMV's zijn nog altijd vele malen groter dan HD-textures. En als je FMV's gewoon niet gebruikt is er gewoonweg geen behoefte aan een groter opslagmedium de komende tijd. Simple as that .
quote:
De aankondiging van een HD DVD addon is gewoon een bevestiging van wat ik al eerder zei; namelijk dat Bluray een plus is voor de PS3. Verder geeft het blijk van de goede inschatting van Nintendo wat betreft de HD functie; er zijn gewoon te veel kosten verbonden aan het maken van een echt HD systeem.
Is blu-ray echt een plus?
Ga weg!
Natuurlijk is het een plus, maar over de mate waarin valt te discussieren. Ik heb er iig geen behoefte aan. En een echt HD systeem is gewoon een console met games in 720p of hoger, en dus is de X360 per definitie een HD-systeem.
quote:
Ik heb trouwens helemaal geen behoefte om de 360 te trollen, mijn gevoelens voor MS zijn hetzelfde als voor Sony.
Ja, en Tomasso's gevoelens voor Apple zijn dezelfde als z'n gevoelens voor MS
quote:
Dus het zal mij worst zijn of MS het beter doet dan Sony of omgekeerd. Het is gewoon een constatering die evenredig loopt met mijn reeds genoemde gedachten die ik had over Bluray. Nintendo maakt straks winst op hun console en ziet de concurrentie elkaar verzwakken, goed nieuws dus voor Nintendo die dan weer meer tijd kan besteden aan AAA games.
Hoezo elkaar verzwakken? Deze generatie werd er ook om de markt gestreden en ik meen me dat hij in z'n geheel is gegroeid terwijl de toekijkende (Nintendo, dat eigenlijk ook al niet meedeed aan de high-budget marketingcampagnes ed.) zijn afzet wederom zag dalen tov vorige generaties. Zowel MS als Sony (natuurlijk met name Sony) zorgen er gewoon voor dat er steeds meer mensen aan het gamen raken, terwijl dit Nintendo in de home console markt niet voldoende lukt om een groei in afzet te realiseren.
pi_33731679
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:16 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Whats the big deal? Dit zal een enorme verschuiving kunnen betekenen in de marktverhouding. Als ze een addon erbij voegen dan zullen veel mensen dit zien als 1 geheel wanneer ze het vergelijken met de PS3 die er 1 (superieure en games enablede) ingebouwd heeft. Dit betekent ook een prijsnadeel tov de PS3 voor MS (net zo duur). Die twee vechten op dezelfde markt en moet je eens zien wat het gedaan heeft met Nintendo in het verleden (cartridge/ mini DVD).
Het leuke is dat Nintendo zich nog duidelijker zal profileren als de next gen console voor het liefste prijsje.
Dus de revo + addon gaat ook als 1 geheel worden gezien door de consument? En het vechten op dezelfde markt is tot nu toe alleen maar nadelig geweest voor Nintendo door een sinds de NES steeds kleiner wordende afzetmarkt.
quote:
Als Bill Gates het heeft over $300 dan neem ik aan dat dat een goede indicatie is.
Voor een standalone dvdspeler
quote:
Idd een pluspunt dat het medium waar je spellen opstaan duurder is dan het medium van de concurrentie
quote:
Ik heb trouwens helemaal geen behoefte om de 360 te trollen, mijn gevoelens voor MS zijn hetzelfde als voor Sony. Dus het zal mij worst zijn of MS het beter doet dan Sony of omgekeerd. Het is gewoon een constatering die evenredig loopt met mijn reeds genoemde gedachten die ik had over Bluray. Nintendo maakt straks winst op hun console en ziet de concurrentie elkaar verzwakken, goed nieuws dus voor Nintendo die dan weer meer tijd kan besteden aan AAA games.
Ah noemen ze dat de concurrentie verzwakken als hun eigen marktaandeel krimpt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:56:13 #187
65330 Ruzbeh
pi_33731751
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:54 schreef Tain het volgende:
Dat zeg je goed. Als hun eigen marktaandeel krimpt.
pi_33731972
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat zeg je goed. Als hun eigen marktaandeel krimpt.
Veel kleiner dan het nu is, kan het inderdaad niet worden (handhelds even niet meergerekend).
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:06:30 #189
65330 Ruzbeh
pi_33732230
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:01 schreef P-Style het volgende:

[..]

Veel kleiner dan het nu is, kan het inderdaad niet worden (handhelds even niet meergerekend).

"Only if you believe"
pi_33732272
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:06 schreef Ruzbeh het volgende:
"Only if you believe"
Inderdaad... "Only if"!
pi_33733053
Met een pluspunt noem ik het feit dat je met de Bluray ook nog ns spellen bedient, terwijl de 360 HD DVD alleen gebruikt wordt als filmdevice. Noem jij dat geen pluspunt? Je kunt me veel vertellen maar Bluray is nog altijd beter dan een gewone DVDspeler.
Nintendo heeft geen baat gehad kwa marktaandeel tov de PS2 omdat Panasonic een hybride GC uitbracht. In andere woorden, de mensen die HD films willen afspelen op een console zullen eerder geneigd zijn een Bluray out of the box enabled console aan te schaffen dan een hybride versie.

Wat betreft die FMVs, dat was een grapje. Ik doelde op gewone FMVtjes ipv HD textures doordat ze ruimte besparen.

Een echt HD systeem is 1080p (True HD) & Bluray is de ideale drager al is het maar vanwege de snelle laadtijd. Duur? Tuurlijk, maar wel een plus over 720p.

Retuobak, ik zie een console die meer geld kost dan het opbrengt zonder de software als een verzwakking van het bedrijfsresultaat. Ik zie niet wat er fout is aan die redenering. Het simpele feit wil dat Sony en MS zich beconcurreren op dezelfde High-tech markt, en voor een groot deel afgerekend worden op de specificaties die de respectievelijke consoles hebben. De prijselasticiteit van de twee consoles zijn zeer nauw verbonden met elkaar. Dit zou dus in kunnen houden dat MS straks de prijs van de 360 naar beneden doet (prijsperceptie PS3> 360) omdat de PS3 over onderdelen beschikt die de 360 niet heeft, resulterend in minder opbrengsten. Dat is wat je noemt een verzwakking gecreerd door onderlinge concurrentie op de markt tov de resultaten zonder die concurrent. De cycles zal zich verderop voordoen als Sony als respons ook weer competitiever de concurrentie aangaat met de 360.

Dat Nintendo marktaandeel heeft verloren is duidelijk, maar laten we nou niet vergeten dat Nintendo een andere marktfilosofie aanhangt die zich niet goed leent wanneer Nintendo met dezelfde 'wapens' het strijdtoneel moet binnengaan. Daar komt nog eens bij dat de concurrentie verhevigd is met twee multinationals waar Shell nog van zou blozen.
Nintendo heeft gewoon een gezond bedrijfsbeleid met minder omzet maar meer winstmarge. Dit staat in alle bedrijfseconomische boeken beschreven als gezond, terwijl dit bij met name MS een zware onvoldoende krijgt. Wat Nintendo doet is eigenlijk opmerkelijk te noemen, een respectabel marktaandeel behouden op een markt die omgeven is van geldverslindende giganten.

Steeds meer mensen gamen? Daar zijn de meningen over verdeeld, hoewel het wel geldt voor Europa is dat in Japan en America nog maar de vraag. Laat MS eerst ns 120miljoen exemplaren verkopen van 1 franchise voordat je komt met de opmerking dat door Sony steeds meer mensen gamen. Ik zie om me heen de 1 na de andere afhaken.
pi_33733697
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:54 schreef Tain het volgende:

[..]

Dus de revo + addon gaat ook als 1 geheel worden gezien door de consument? En het vechten op dezelfde markt is tot nu toe alleen maar nadelig geweest voor Nintendo door een sinds de NES steeds kleiner wordende afzetmarkt.
[..]
Ik heb het over het feit dat de 360 & PS3 direct vergeleken zullen worden. Nintendo plays its own ballgame.
quote:
Idd een pluspunt dat het medium waar je spellen opstaan duurder is dan het medium van de concurrentie
[..]
Maar wordt die prijs doorberekend? Dat is nog maar de vraag. Komt nog ns bij dat dat prijsvoordeel bij de GC niet echt een doorslaggevend punt bleek.
quote:
Jullie nemen die bewering veel te direct. Het verzwakt maar dat hoeft niet te betekenen dat het eindresultaat slecht is, alleen maar slechter dan wanneer ze die concurrentiestrijd niet hadden.
En waarom haal je Nintendo erbij? Die verzwakking geschiedt met name door toedoen van de OVERIGE 2 partijen.

Jij koppelt de constatering dat het een verzwakking betreft gelijk aan het marktaandeel terwijl ik denk dat INDIEN MS en PS3 gezamelijk een percentueel minder kostbare console maken, de marktaandelen niet zouden veranderen vergeleken met de huidige kostbare machines maar het bedrijfsresultaat wel.
pi_33734043
Had een hele post getikt, weg dankzij het feit dat alt + 130 ineens het topic ververst ipv gewoon een e met accent egu neerzet . Maar ik zal nog ff op 1 ding replyen:
quote:
Maar wordt die prijs doorberekend? Dat is nog maar de vraag. Komt nog ns bij dat dat prijsvoordeel bij de GC niet echt een doorslaggevend punt bleek.
Tja Nintendo he . Als er een bedrijf is dat belachelijke marges draait dan is het Nintendo wel. Volgens mij maken ze bij handheldgames al na 10.000 exemplaren winst. Dingen zijn dirt-cheap om te maken, kosten geen fluit om te shippen en worden dankzij hevige concurrentie in de retail met een lage marge verkocht. En ondertussen kan Nintendo er dus mooi een enorme marge op draaien zonder dat de consument stopt met kopen . En nog leuker is dat ze dan er in Europa nog een mooie schep bovenop doen, tov Canada zijn de verschillen soms belachelijk groot .
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:49:08 #194
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33734095
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:47 schreef Retuobak het volgende:
Had een hele post getikt, weg dankzij het feit dat alt + 130 ineens het topic ververst ipv gewoon een e met accent egu neerzet .
W...
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_33734162
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:49 schreef Tomasso het volgende:

[..]

W...
Het zal eens niet
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:57:02 #196
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33734375
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 16:51 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Het zal eens niet
Je gaf zo'n mooie voorzet
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:34:51 #197
65330 Ruzbeh
pi_33759331
Deze gozer (Q of Qman of iets dergelijks) had het toch wel gelijk de vorige keer toen hij zei dat de grafische kracht van de Revolution niet zo veel beter was dan de Gamecube (maar bijna twee keer Gamecube power), dit had hij gemeld voordat IGN ermee kwam. Nu heeft hij weer wat te vertellen. Dit staat er in de EGM van Februari:
quote:
Online Attraction
OK, I know last issue's entry concerning the Revolution's questionable graphics irritated quite a few rabid fanboys. Buck up, little campers--I'm about to turn those frowns upside down. The Q's hearing that several developers (including those in the PC community) who mostly make online games want to work on Nintendo's next-gen console. Happy now?
!!!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:18:42 #198
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33760760
Zelda met de revolution controller schijnt niet waar te zijn, volgens Nintendo. Dus het is waar.
quote:
Nintendo has dismissed claims that long awaited GameCube title The Legend of Zelda: Twilight Princess will be playable on the Revolution using the wacky old "freestyle" controller.

NGC magazine was responsible for starting the rumours with an article which read: "Twilight Princess will be playable on the forthcoming Revolution using the upcoming console's unique controller.

"When you insert the disc into your Revolution, you'll be given the option to use the Revolution's controller, with all the advantages this will bring."
Advertisement

But that's not the case, Nintendo told Eurogamer: "The article in the January edition of NGC Magazine is pure speculation.

"Nintendo have made no new announcements regarding The Legend of Zelda: Twilight Princess. We can however confirm that the game is still in development and that it will launch on Nintendo GameCube in 2006."

So, a bit of wishful thinking there, according to Nintendo. But maybe there will turn out to be a grain of truth in the speculation eventually, you never know...
pi_33760805
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:34 schreef Ruzbeh het volgende:
Deze gozer (Q of Qman of iets dergelijks) had het toch wel gelijk de vorige keer toen hij zei dat de grafische kracht van de Revolution niet zo veel beter was dan de Gamecube (maar bijna twee keer Gamecube power), dit had hij gemeld voordat IGN ermee kwam. Nu heeft hij weer wat te vertellen. Dit staat er in de EGM van Februari:
[..]

!!!
Dit was al besproken 1 of 2 weken terug?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:21:53 #200
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33760871
http://img388.imageshack.us/img388/7332/revoipod1wz.jpg

Gebaseerd op

http://img388.imageshack.us/img388/1971/ipodimacg5thumb4jd.jpg

Iets dergelijks zou in Japan zeker wel werken, als de nongames als Tamagotchi en Brain Training in de Westerse wereld ook aanslaan komt er geheid een dergelijke campagne
pi_33760920
Brain training? Dunno of dat hier wel aan zou slaan. Misschien met de juiste marketing, maar nah, denk dat dat toch niet de mainstream appeal heeft van een Nintendogs of Mario Kart.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:24:37 #202
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33760958
Ik weet het niet hoor... Het is best leuk om te 'spelen' en het is verantwoord, dus ouders zullen het ook wel goed vinden voor de kinderen en stiekem zelf ook spelen.
pi_33760987
Daar heb je wel een punt ja, tis denk ik ook heel erg afhankelijk van de marketing.
pi_33763346
Ik zie niet in waarom Brain Training niet aan zou slaan. Het is misschien even wennen voor de westerse wereld ja. Maar van Nintendogs dachten we ook (althans ik en veel anderen) dat het in USA en EU niet zo geweldig zou doen. Ok, het deed/doet het niet zo goed als in Japan, maar alsnog "pretty impressive". Anyway, als je kijkt naar hoe ongelooflijk de DS het doet in Japan... In de top 10 staan de 3 Brain Training games (BT1 op 5, de nieuwe BT2 op 1, en Gentle Brain Exercises op 9 ofzo), en dat is echt een hele prestatie. Ze blijven maar doorverkopen. Er wordt verwacht dat de DS over 1 a 2 weken 6(!) million sellers heeft in Japan. Dat is echt niet niks. En vooral als je bedenkt dat die titels nauwelijks geld of tijd kostten om te produceren.

Als Brain Training aanslaat in de rest van de wereld, en Nintendo dit soort games goed weet te marketen voor de Revolution, zie ik de rev zo nummer 1 worden. En dan vooral dankzij de non-gamers. En vergeet ook de Retro download mogelijkheid niet: Dat zal absoluut een selling point zijn. En als laatste punt de superieure FPS besturing die wellicht wat hardcore gamers aan zal trekken (hoewel we nog moeten zien hoe superieur het is natuurlijk).

Concluderend denk ik persoonlijk dat er in ieder geval een grote mogelijkheid is voor Nintendo om weer nummer 1 te worden. Veel mensen zijn hier niet van overtuigd: Sony wordt toch wel weer nummer 1 zeggen z, en daar kunnen ze best gelijk in hebben. Maar vergeet niet dat veranderingen plots en onverwachts kunnen komen.

Wie zag het succes van de iPod aankomen? Wie had verwacht dat de DS het zo goed zou doen in Japan (en dan vooral op deze manier)? Wie had 100 jaar geleden verwacht dat er nu in ieder huis minstens 1 computer staat?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 13:38:43 #205
58560 Oksel
Gezellig.
pi_33763703
En wie had er ooit gedacht dat MS over 3 jaar ten gronde gaat?
pi_33764517
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:38 schreef Oksel het volgende:
En wie had er ooit gedacht dat MS over 3 jaar ten gronde gaat?
En wie moet de plaats van MS in gaan nemen dan? Apple?
Toevallig een kloon van Tomasso?

Maar nah, zelfs op de console markt verwacht ik dat MS mooi dezelfde positie als met de Xbox houdt. Gewoon net iets meer dan Nintendo qua omzet en de meeste verkochte titels per console. En nowhere near Sony qua omzet, aanbod van games en winstgevendheid natuurlijk.
pi_33764736
quote:
Maar nah, zelfs op de console markt verwacht ik dat MS mooi dezelfde positie als met de Xbox houdt. Gewoon net iets meer dan Nintendo qua omzet en de meeste verkochte titels per console. En nowhere near Sony qua omzet, aanbod van games en winstgevendheid natuurlijk.
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn vorige lange post (die blijkbaar niemand leest).
Waarom verwacht je dat het weer precies hetzelfde wordt als de vorige generatie? (Want dat is het: MicroSoft net iets meer dan Nintendo maar beiden veel minder dan Sony). Elke vorige generatie was anders tov de dááraan voorafgaande. Bovendien zijn er nu allerlei andere factors waar je rekening mee moet houden. Sony heeft nu de meest krachtige, MicroSoft is het eerst, en Nintendo doet het heel anders. Ik zie niet in waarom het nu weer hetzelfde zal worden.

EDIT:
Dit is iets wat ik steeds maar niet kan begrijpen. Wie had overigens verwacht dat MicroSoft Nitnendo zou "verslaan" (op console gebied)? Mensen verwachten dat er niks veranderd omdat ze een bepaald beeld hebben bij een bedrijf of iets dergelijks? Ik begrijp het nog niet...

[ Bericht 14% gewijzigd door 2Dcube op 06-01-2006 14:18:22 ]
pi_33765006
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:12 schreef 2Dcube het volgende:
Elke vorige generatie was anders tov de dááraan voorafgaande.
Sony doet het anders al 2 generaties redelijk hetzelfde hoor.
pi_33765222
Niet helemaal. De PlayStation 1 was als eerste op de markt, maar de PS2 niet. De DreamCast was eerder. Nu is de PS3 als 2de of 3de op de markt, maar een verschil met de PS2 is dat de PS3 deze generatie de krachtigste zal zijn (zeer waarschijnlijk dan). En sowieso is er elke genratie ook een verandering in de markt. Het aantal gamers neemt af of groeit, en vooral het soort games dat het goed doet veranderd (deels) per generatie.
pi_33765404
Laat Sony nou altijd sterk zijn in de games die het altijd goed doen: Sport, racen, actie, RPG's.
Niet bepaald de sterkste vlakken van Nintendo ook. Daarom verwacht ik ook zeker geen marktleiderschap voor Nintendo, zelfs winnen van MS gaat nog erg moeilijk worden qua omzet (qua afzet ws. wel aangezien de Revolution goedkoop launcht)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:39:35 #211
65330 Ruzbeh
pi_33765694
.

Nintendo wordt marktleider. Punt.
pi_33765737
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:32 schreef Retuobak het volgende:
Laat Sony nou altijd sterk zijn in de games die het altijd goed doen: Sport, racen, actie, RPG's.
Niet bepaald de sterkste vlakken van Nintendo ook. Daarom verwacht ik ook zeker geen marktleiderschap voor Nintendo, zelfs winnen van MS gaat nog erg moeilijk worden qua omzet (qua afzet ws. wel aangezien de Revolution goedkoop launcht)
Omzet als in geld?

Ik denk dat Nintendo het dan toch wat beter gaat doen
pi_33765743
Kwa omzet?? Ik dacht toch echt dat MS verlies maakte per verkochte console...

Ik vreet me DS op als de Revo niet beter gaat verkopen dan de 360.
Houd van een lijntje.
pi_33765750
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:39 schreef Ruzbeh het volgende:
.

Nintendo wordt marktleider. Punt.
pi_33765919
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Accept it Believe... (kijk trouwens maar naar de DS = 13 miljoen al)
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:52:06 #216
65330 Ruzbeh
pi_33766155
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:45 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Accept it Believe... (kijk trouwens maar naar de DS = 13 miljoen al)
Voor alle duidelijkheid, ik denk niet dat de Revolution succesvol wordt alleen maar omdat de DS succesvol is.
pi_33766176
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Kwa omzet?? Ik dacht toch echt dat MS verlies maakte per verkochte console...

Wat heeft verlies met de omzet te maken?
Omzet is gewoon de inkomsten, dat de kosten mogelijk hoger zijn doet er niet toe.
pi_33766274
Ik ben vrij slecht in economie hoor, maar is het basisprincipe niet dat je aan het einde van de rit meer winst dan verlies hebt gemaakt?
Houd van een lijntje.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:56:54 #219
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33766331
Omzet is gewoon prijs maal afzet. Hebben de kosten niks mee te maken. Aan het eind van de rit is het de bedoeling meer omzet dan kosten te hebben, dan heb je winst.
pi_33766356
Maar qua omzet marktleider zijn heeft zeer zeker niks te maken met winstgevendheid. En je kunt korte termijn of lange termijn denken, Microsoft kan zich vanwege de financieel gunstige positie van het bedrijf zich permitteren op de zeer lange termijn te denken.
pi_33766410
Maar bij het marktleiderschap word toch alleen naar afzet gekeken, of ben ik nu gek
Houd van een lijntje.
pi_33766443
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:57 schreef Retuobak het volgende:
Maar qua omzet marktleider zijn heeft zeer zeker niks te maken met winstgevendheid. En je kunt korte termijn of lange termijn denken, Microsoft kan zich vanwege de financieel gunstige positie van het bedrijf zich permitteren op de zeer lange termijn te denken.
Maar als ze op deze manier doorgaan, over hoeveel jaar kunnen ze dan eens winst op consoles gaan maken? :\
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:02:31 #223
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33766514
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:59 schreef Erwtensoep het volgende:
Maar bij het marktleiderschap word toch alleen naar afzet gekeken, of ben ik nu gek
Marktaandeel is meestal de bepalende factor. Microsoft (en Nintendo/Sony ook) willen een zo groot mogelijk marktaandeel veroveren. Dit zal op de korte termijn geld kosten, maar doordat consumenten in een lock-in positie komen kan het bedrijf later het marktaandeel gebruiken om geld mee te verdienen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:03:33 #224
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33766552
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:00 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Maar als ze op deze manier doorgaan, over hoeveel jaar kunnen ze dan eens winst op consoles gaan maken? :\
In bijna elke markt waar Microsoft later ingestapt is hebben ze de eerste paar generaties geen winst gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan Office.
pi_33766645
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Als we Bill Gates moeten geloven IBM:

http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=532351&pagina=0&query=gates&alleenrecent=on&bron=alles
pi_33766671
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:52 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Wat heeft verlies met de omzet te maken?
Omzet is gewoon de inkomsten, dat de kosten mogelijk hoger zijn doet er niet toe.
Klopt
pi_33766694
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef H.Flick het volgende:

[..]

In bijna elke markt waar Microsoft later ingestapt is hebben ze de eerste paar generaties geen winst gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan Office.
Jep en office is enorm lucratief.
En Erwtensoep, met de prijsverschillen de komende generatie vind ik dat je niet meer objectief de markt kunt beoordelen alleen aan de hand van afzet, ik denk dat omzet dan een belangrijkere indicator is. Anders zou je ook nog kunnen zeggen dat PC gaming ruim het grootste is terwijl de omzet uit games inmiddels ruim onder die van console games zit.
pi_33766722
quote:
Ik zie IBM geen OS maken voor de thuismarkt
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:09:35 #229
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33766760
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:08 schreef Retuobak het volgende:

[..]

OS/2 Warp revival?
pi_33766851
Dat gaat vast aanslaan . Joh, er komt geen vervanging van Windows de komende tijd, 95% van de mensen denkt niet "ik moet een OS hebben" maar "Ik moet er wel Windows bij hebben"
pi_33766895
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Is toch wel heel anders hoor. Software op Windows is voor MS een eenvoudiger opgave dan een gamesindustry waarbij concurrenten geen oneerlijke voorsrpong hebben.
pi_33766973
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:08 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Nee, maar is ook maar een hypothetisch geval. MS zal niet verdwijnen van de markt. Maar IBM heeft wel goede papieren indien ze t doen.
pi_33766975
Toen MS nog Word aan de man wilde brengen gebruikte iedereen Wordperfect, wat gebruikt iedereen nu?
pi_33767023
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:15 schreef Retuobak het volgende:
Toen MS nog Word aan de man wilde brengen gebruikte iedereen Wordperfect, wat gebruikt iedereen nu?
Zoals gezegd, ander platform, andere markt, andere concurrentievorm. Niet te vergelijken met de gamesindustrie.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:16:56 #235
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33767029
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:13 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Is toch wel heel anders hoor. Software op Windows is voor MS een eenvoudiger opgave dan een gamesindustry waarbij concurrenten geen oneerlijke voorsrpong hebben.
Natuurlijk is het niet direct met elkaar te vergelijken, maar er zijn natuurlijk wel parallellen te trekken. Met hardware zal het een stuk lastiger worden dan met software, zeker omdat een concurrent als Sony daar juist enorm veel ervaring en dus een voorsprong mee heeft. Maar MS heeft een lange adem, dus het zal interessant worden.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:37:06 #236
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33767937
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

* Tomasso nomineert Kabouter voor de Crazy Frog award 2006
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:43:22 #237
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33768214
-Laat ook maar...-
pi_33768337
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:37 schreef Tomasso het volgende:

[..]

* Tomasso nomineert Kabouter voor de Crazy Frog award 2006
Het was een grapje
En die win ik sowieso wel
pi_33768397
Maar Tomasso denk jij nou echt dat al die mensen die volgens jou een plaat voor hun kop hebben opeens het licht zien? Een plaat voor de kop van een gigantische groep mensen haal je niet zomaar even weg.

edit: en dan nu een beetje gaan editen
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33768466
Wat stond er dan peristilius?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:51:40 #241
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33768522
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:48 schreef peristilius het volgende:
Maar Tomasso denk jij nou echt dat al die mensen die volgens jou een plaat voor hun kop hebben opeens het licht zien? Een plaat voor de kop van een gigantische groep mensen haal je niet zomaar even weg.
Jammergenoeg niet nee. Het zijn over het algemeen schaapjes die achter elkaar aanwandelen. Zegt er eentje A, zeggen ze allemaal A. Jammer dat nog niet iedereen voor zichzelf denkt...
quote:
edit: en dan nu een beetje gaan editen
Ja, ik wilde het ontopic houden, maar dan kom jij weer met dit bericht
pi_33768636
Ontopic houden? Hier?

Nou dappere poging in ieder geval
Houd van een lijntje.
pi_33768720
Tja, er valt gewoon niet superveel over te praten Erwtensoep, dan wil het al snel een algemeen next-gen filosofie topic worden . (En ja, ik weet dat ik daar ook schuld aan heb , anders wil ik wel optiefen hoor )
pi_33768876
Ach, Nintendo is ook wel het bedrijf met de diepgaande (en vooral afwijkende) filosofie achter het gamen, vind het niet echt vreemd om daarover hier te discussieren. Al gaat het soms wel een beetje off-topic ja.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_33768973
Het maakt me ook weinig uit, er is inderdaad weinig te zeggen op het moment over de revolution.

Maar het neigde wel een beetje een ps3 vs 360 topic te worden, en dat is ook weer het uiterste natuurlijk.
Houd van een lijntje.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 januari 2006 @ 16:39:00 #246
4530 crew  Crazy Harry
pi_33770388
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:02 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Marktaandeel is meestal de bepalende factor. Microsoft (en Nintendo/Sony ook) willen een zo groot mogelijk marktaandeel veroveren. Dit zal op de korte termijn geld kosten, maar doordat consumenten in een lock-in positie komen kan het bedrijf later het marktaandeel gebruiken om geld mee te verdienen.
Op dit moment leent de markt van spelcomputers zich nog helemaal niet voor een lock-in positie van de consument. De gehele markt vernieuwt zich in principe met elke nieuwe generatie. Microsoft probeert dat wel te veranderen (zie XNA) maar ik neem aan dat Sony en Nintendo koppig genoeg zijn om dat niet te laten lukken.
Hoe lang Microsoft nog een spelcomputerbouwer blijft is nog maar de vraag. De Xbox is enorm verliesgevend. Hier zitten de aandeelhouders natuurlijk niet om te springen maar die zullen Microsoft misschien het nog een derde keer laten proberen wanneer de xbox360 dichter bij break-even zit dan de xbox.
Maar dan hebben we nog de anti-trust wetgeving. Ik heb altijd begrepen dat je een verliesgevend product niet mag ondersteunen met een ander winstgevend product (of iets dergelijks, waarschijnlijk heb ik een bel horen luiden maar heb geen flauw idee waar de klepel te vinden is) omdat dit concurrentievervalsing betekent. En dat is natuurlijk precies wat Microsoft aan het doen is met de xbox. Ik vraag me af voor hoe lang ze dat nog mogen...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:48:27 #247
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33770749
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:39 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Op dit moment leent de markt van spelcomputers zich nog helemaal niet voor een lock-in positie van de consument. De gehele markt vernieuwt zich in principe met elke nieuwe generatie. Microsoft probeert dat wel te veranderen (zie XNA) maar ik neem aan dat Sony en Nintendo koppig genoeg zijn om dat niet te laten lukken.
Hier ben ik het niet mee eens. Met de PS2 heeft Sony al laten zien dat je best een succesvol migratiepad kunt maken tussen je verschillende generaties. Ook heeft de Playstation een aantal zeer sterke exclusieve franchises waardoor een deel van je userbase toch in een behoorlijke lock-in positie verkeerd.
quote:
Hoe lang Microsoft nog een spelcomputerbouwer blijft is nog maar de vraag. De Xbox is enorm verliesgevend. Hier zitten de aandeelhouders natuurlijk niet om te springen maar die zullen Microsoft misschien het nog een derde keer laten proberen wanneer de xbox360 dichter bij break-even zit dan de xbox.
De strategie die MS nu gebruikt hebben ze het verleden ook al toegepast. Toen gingen de aandeelhouders ook niet klagen. Als de Xbox360 succesvoller is dan de Xbox kunnen ze al aantonen dat ze op de goede weg zijn.
quote:
Maar dan hebben we nog de anti-trust wetgeving. Ik heb altijd begrepen dat je een verliesgevend product niet mag ondersteunen met een ander winstgevend product (of iets dergelijks, waarschijnlijk heb ik een bel horen luiden maar heb geen flauw idee waar de klepel te vinden is) omdat dit concurrentievervalsing betekent. En dat is natuurlijk precies wat Microsoft aan het doen is met de xbox. Ik vraag me af voor hoe lang ze dat nog mogen...
Ik ben ook geen anti-trust expert, maar ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf niet op meerdere markten actief mag zijn omdat het dan verliezen op de ene markt compenseert met winsten op een andere. Het is overigens wel zo dat prijsstrategieën als predatory pricing (dus een product expres onder de kostprijs verkopen om zo concurrenten uit de markt te drukken) onder bepaalde voorwaarden niet zijn toegestaan, maar daar is op dit moment ook geen sprake van.
pi_33773324
Tja dan kan sony ook wel inpakken want alleen de ps devisie verdienen ze onderhand nog geld mee geloof ik...
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:49:12 #249
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_33788156
Het ziet er naar uit dat Nintendo niet de primeur krijgt met hun controller
quote:
PlayStation 2 controller from SplitFish GameWare mimics Miyamoto's nunchaku joystick.
Nintendo's innovation may be catching on. At this week's Consumer Electronics Show in Las Vegas, CNET.com reporter Will Greenwald reports on a PlayStation 2 controller that looks awfully familiar. Greenwald writes that the DualFX Controller is "a two-piece PS2 controller with tethered halves: a gun trigger and an odd laser movement system. The left half of the controller is a fairly average analog stick with a D-pad and shoulder buttons, similar to the left side of a standard PS2 controller. The right half, however, is a gun-like device with a laser pointer. The laser tracks movement in the controller and lets players actively aim in first-person shooters. The laser system proved very inconsistent in hands-on tests, but it is, at the very least, an interesting approach." Look for the DualFX to show up in stores in March for around $60.
Lekker op mijn ps2 revolution style gamen

http://www.gamespot.com/news/6142045.html
push it to the limit
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:53:02 #250
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33788255
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef Erwtensoep het volgende:

zo deze ga ik onthouden
The line is a dot to you!
pi_33788995
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:49 schreef mikando18 het volgende:
Het ziet er naar uit dat Nintendo niet de primeur krijgt met hun controller
[..]

Lekker op mijn ps2 revolution style gamen

[afbeelding]
http://www.gamespot.com/news/6142045.html
hela! ze flikken het alweer
Tri State. Tri State. !
  zaterdag 7 januari 2006 @ 03:31:24 #252
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33789994
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:53 schreef kepler het volgende:

[..]

zo deze ga ik onthouden
In Japan bedoelt ie
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_33792673
' What Nintendo creates, sony takes'
#winning
pi_33792727
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:03 schreef Tware het volgende:
' What Nintendo creates, sony takes'
Dat ding is niet van Sony hoor.
pi_33794299
En bovendien werkt het alleen met een laser pointer. Niet echt 3D dus... En in een test bleek het niet zo geweldig te werken. Sowieso is het niet handig om een analoge stick op de DPD (direct pointing device) te hebben. Das heel kut te besturen: Dan moet je mikken met dat ding en tegelijkertijd de analoge stick bewegen...
pi_33794347
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:53 schreef kepler het volgende:

[..]

zo deze ga ik onthouden
Hoeft niet meer. [GAM-weddenschappen] DS opvreten

.
pi_33816284
Aangezien het toch al off-topic is:

Wat de *** ****** ** ***** betekent TVP? Op bijna ieder pagina in ieder topic op dit forum is het terug te vinden maar ik heb GEEN idee wat het betekent? Iemand zin om het uit te leggen?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:06:37 #259
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_33816333
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:05 schreef 2Dcube het volgende:
Aangezien het toch al off-topic is:

Wat de *** ****** ** ***** betekent TVP? Op bijna ieder pagina in ieder topic op dit forum is het terug te vinden maar ik heb GEEN idee wat het betekent? Iemand zin om het uit te leggen?
Te veel gePraat
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_33816664
TVP = terugvindpost.
pi_33846894
Zodat je het kan terugvinden in je My Active Topics.
  zondag 8 januari 2006 @ 22:31:39 #262
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_33848625
ja idd
All I Need, is the air I breathe...
pi_33851566
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:07 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat ding is niet van Sony hoor.
En deze ?
pi_33855842
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:38 schreef Dj_Day-V het volgende:
En deze ?
Ik weet niet wat ownage.nl loopt te zaniken, maar de PS3 controller was gewoon aanwezig hoor. In dezelfde vorm als op de E3.
  maandag 9 januari 2006 @ 08:47:10 #265
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33857456
quote:
pi_33857857
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:47 schreef King_of_cubes het volgende:
Hèhè...
pi_33858161
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  maandag 9 januari 2006 @ 13:57:26 #268
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33864381
quote:
FAKE!

Zie update FOK!games
pi_33869224
Bij FOKgames was er een reply bij dat REV artikel door D.A.A.F.

quote:
wel mooi dat heel je huiskamer volligt met die controllers en iedereen een orkest speelt. 2 mensen drummen, 2 mensen met van die sambadingen, 1 drummer, 1 met saxofoon..
te fout, maar dat zou gewoon zo grappig zijn dat het kan..
Helemaal geen gek idee Als je online samen een orkest kan bespelen lijkt me dit een duidelijk scenario waarbij de lachsalvo's die van Mariokart zwaar overtreffen.

Denk je eens in; samen een Sergeant Pepper-achtige band hebben met saxofoons, trompetten, gitaars, trommels and the like. Waar de missie is op de maat spelen. Lijkt me hilarious.
  maandag 9 januari 2006 @ 16:20:20 #270
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33869314
Online muziekgames gaan niet werken vrees ik. Als je samen muziekgames speelt, als een Donkey Konga, moet dat met physieke medespelers naast je in dezelfde kamer.
pi_33869342
fysieke medespelers zou ik dan idd ook willen, dan kunnen mensen mij in persoon uitlachen omdat ik geen gevoel voor ritme heb .
pi_33872274
Ja natuurlijk heb ik die ook liever, maar een orkest is toch al gauw zo'n 10 man. Dat kan dus niet. Binnen de one player zou je wel een muziekstuk kunnen opvoeren door elk instrument afzonderlijk fine te tunen en dan uiteindelijk alles in elkaar plakken.

Maar toch, als je vrienden of kennissen vastlegt zoals in XBOXlive dan is het nog steeds wel lachen. Daar komt nog eens bij dat je misschien ook wel verbaal kan communiceren zoals bij Live.

Is toch lachen? k Zie t zo voor me, ben je lekker aan t spelen met de 'band' en dan ineens een valse noot; Alex fcked up!. Lijkt me gewoon grappig en t is nog nooit gedaan, dus het heeft wel potentie.
pi_33872404
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:50 schreef alex4allofyou het volgende:
t is nog nooit gedaan, dus het heeft wel potentie.
Dat vind ik een gevaarlijke manier van redeneren!
pi_33872522
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat vind ik een gevaarlijke manier van redeneren!
Daar bedoel ik mee dat dit genre snel verzadigbaar is wanneer er meerdere producten zijn waarbij je een 'band' kan spelen. Hoewel verschillende muziekstylen natuurlijk de revu kunnen passeren.

Maar wanneer 1 deleveloper hier eerst mee komt heeft het sowieso potentie omdat er niets is dat er direct op lijkt. En potentie is niet per direct succes, alleen maar een goede mogelijkheid van levensvatbaarheid.
pi_33872601
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:57 schreef alex4allofyou het volgende:
Daar bedoel ik mee dat dit genre snel verzadigbaar is wanneer er meerdere producten zijn waarbij je een 'band' kan spelen. Hoewel verschillende muziekstylen natuurlijk de revu kunnen passeren.

Maar wanneer 1 deleveloper hier eerst mee komt heeft het sowieso potentie omdat er niets is dat er direct op lijkt. En potentie is niet per direct succes, alleen maar een goede mogelijkheid van levensvatbaarheid.
Als 1 developer hiermee komt dan kan het ook grandioos floppen en dan heeft het toch ècht geen potentie hoor.
pi_33872680
Iets compleet anders doen heeft in de gamemarkt eerder een hogere kans van floppen
pi_33872866
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:02 schreef Retuobak het volgende:
Iets compleet anders doen heeft in de gamemarkt eerder een hogere kans van floppen
Tja, met succes bedoel ik iig niet een million seller ofzo. Natuurlijk moet je marketing wel inschakelen. Als je kijkt naar Psychonauts, wat een geweldig spel is, die is geflopt omdat niemand echt wat wist van het spel.

Ik denk alleen dat het feit dat het op de REV is, er een andere situatie ontstaat dan wanneer het op de PS ofzo komt. De mensen die een REV gekocht hebben weten wat voor innovatieve manier van spelen ermee mogelijk is. Dus zal zo'n spel eerder aanslaan dan wanneer je t nou zou uitbrengen.
pi_33872943
Hoezo weten ze dat? Zat moeders die 'een Nintendo' voor hun kinderen kopen. En ook zat mensen die alleen een Revolution zullen kopen voor de toegankelijke en non-geweldadige games. Stellen dat mensen die de Revolution kopen volledig de mogelijkheden beseffen is imho niet meer dan wishful thinking.
pi_33873028
Als er Nintendo opstaat zijn er genoeg mensen die het kopen, blijf me erover verbazen, maar mensen kopen ook de hele tijd dezelfde Mario Kart.
pi_33873069
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:08 schreef alex4allofyou het volgende:
Tja, met succes bedoel ik iig niet een million seller ofzo. Natuurlijk moet je marketing wel inschakelen. Als je kijkt naar Psychonauts, wat een geweldig spel is, die is geflopt omdat niemand echt wat wist van het spel.

Ik denk alleen dat het feit dat het op de REV is, er een andere situatie ontstaat dan wanneer het op de PS ofzo komt. De mensen die een REV gekocht hebben weten wat voor innovatieve manier van spelen ermee mogelijk is. Dus zal zo'n spel eerder aanslaan dan wanneer je t nou zou uitbrengen.
Inderdaad. De mensen dié een Rev kopen.
pi_33873149
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:14 schreef P-Style het volgende:

Inderdaad. De mensen dié een Rev kopen.
Was dit een poging tot humor?
  maandag 9 januari 2006 @ 18:17:58 #282
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33873176
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:11 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo weten ze dat? Zat moeders die 'een Nintendo' voor hun kinderen kopen. En ook zat mensen die alleen een Revolution zullen kopen voor de toegankelijke en non-geweldadige games. Stellen dat mensen die de Revolution kopen volledig de mogelijkheden beseffen is imho niet meer dan wishful thinking.
'Een Nintendo' is volgens mij de laatste paar jaren vervangen voor 'een playstation'. Het merk playstation is ook de verzamelnaam voor spelcomputers geworden bij leken, net als dat vroeger Nintendo of daarvoor Atari was.
pi_33873247
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:17 schreef Xrenity het volgende:
Was dit een poging tot humor?
Nee.
pi_33873273
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:17 schreef H.Flick het volgende:

[..]

'Een Nintendo' is volgens mij de laatste paar jaren vervangen voor 'een playstation'. Het merk playstation is ook de verzamelnaam voor spelcomputers geworden bij leken, net als dat vroeger Nintendo of daarvoor Atari was.
Dat klopt wel ja, al heb ik mijn moeder beter afgericht zodat ze ook Xbox gebruikt.
pi_33873372
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:17 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Daar heb je deels gelijk in, maar in het jongere segment (lees: <12) regeert 'een Nintendo' nog steeds. En zeker bij Nintendo is dat segment een flink deel van de sales.
pi_33873458
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:23 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Daar heb je deels gelijk in, maar in het jongere segment (lees: <12) regeert 'een Nintendo' nog steeds. En zeker bij Nintendo is dat segment een flink deel van de sales.
Hou toch op
De jongeren van twaalf vinden het juist belangrijk dat ze niet kinderachtig bezig zijn en gaan playstationnen.
pi_33873507
Van 12 wel, maar die van 11 pimpen nog steeds grote tijd met hun DS .
pi_33873510
Wees daar maar niet zo zeker van Kabouter, PlayStation doet het erg goed bij de kiddo's (inclusief mij).

Handhelds staan er trouwens meestal los van, veel kinderen die ik ken hebben een DS en een PS2.
pi_33873581
Jij bent gewoon een 16-jarige cannabisverslaafde peristilius
  maandag 9 januari 2006 @ 18:43:03 #290
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_33874036
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef peristilius het volgende:
Wees daar maar niet zo zeker van Kabouter, PlayStation doet het erg goed bij de kiddo's (inclusief mij).

Handhelds staan er trouwens meestal los van, veel kinderen die ik ken hebben een DS en een PS2.
Hoeveel kinderen kent deze puber dan.
Bernie en ik zijn tof.
pi_33874109
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:43 schreef mordradead het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen kent deze puber dan.
Te veel.

Ik ben te laat geboren.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:52:16 #292
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_33874394
quote:
Op maandag 9 januari 2006 17:50 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja natuurlijk heb ik die ook liever, maar een orkest is toch al gauw zo'n 10 man. Dat kan dus niet. Binnen de one player zou je wel een muziekstuk kunnen opvoeren door elk instrument afzonderlijk fine te tunen en dan uiteindelijk alles in elkaar plakken.

Maar toch, als je vrienden of kennissen vastlegt zoals in XBOXlive dan is het nog steeds wel lachen. Daar komt nog eens bij dat je misschien ook wel verbaal kan communiceren zoals bij Live.

Is toch lachen? k Zie t zo voor me, ben je lekker aan t spelen met de 'band' en dan ineens een valse noot; Alex fcked up!. Lijkt me gewoon grappig en t is nog nooit gedaan, dus het heeft wel potentie.
hm de rev kan maar 4 revcontrollers aan, dus dat betekent dat er 2 drummers zijn of 1 drummer en 1 gitaarspeler, hoogstens 2. Als je 2 controllers nodig heb voor iets, heb je dus maar 2 players... dat is helaas best wel n beperking...
All I Need, is the air I breathe...
pi_33874624
Heel veel mensen van 12 hebben een playstation hoor (ben zelf 13 )
Maar ik heb geen playstation maar een gamecube
pi_33875760
mijn kleine neefje heeft een gamecube en als ie daar op wil spelen vraagt ie aan m'n tante of die mag playstationnen

De jeugd van tegenwoordig is verdorven....
  maandag 9 januari 2006 @ 20:08:59 #295
100496 H.Flick
Turn-based
pi_33877652
quote:
Op maandag 9 januari 2006 19:26 schreef BroesWillems het volgende:
mijn kleine neefje heeft een gamecube en als ie daar op wil spelen vraagt ie aan m'n tante of die mag playstationnen
Dat bedoel ik dus. Playstation is gewoon een ander woord voor spelcomputer geworden.
  maandag 9 januari 2006 @ 20:16:48 #296
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_33878020
ik had vroeger een 8 bit , daarna kwam de snes.....toen de N64

tegenwoordig ben ook ik overgestapt op playstation 2.......maar met DS

beste van 2 werelden zeg maar
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_33878864
M'n neefje van 3 noemt m'n GameCube PlayStation en een meisje van 5 dat ik ken ook. Verder ken ik geen kleine kinderen die m'n GameCube iets noemen.
pi_33879953
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:11 schreef Retuobak het volgende:
Omdat de mensen die een REV kopen ECHT wel een spel gebruiken die de controller toepast. Dat lijkt me nogal duidelijk.

Wat ik dus zeg is dat zo'n spel eerder aanslaat op de REV dan op de PS. Dus als je zo'n spel uitbrengt, doe het dan op de REV.
Ga dr alsjeblieft niet te diep op in, t is gewoon een cool idee en naar mijn weten heeft zo'n spel wel potentie omdat de kosten ook veel lager liggen. Het risico is dus kleiner.

Wat betreft de term Playstationen, dit heb ik ook meegemaakt. Mensen die nog nooit de GC gezien hadden vroegen of t een Playstation was. Die mensen waren 20+ dus t is nogal triest eigenlijk. Maar je hebt maar 1 generatie nodig om te gelijk te trekken, dat leert de Playstation ons dus ook.
Enne, wat Sony heeft met Playstation heeft Nintendo nog steeds met de Gameboy. Die brand staat ook zo sterk (zoniet sterker) als een huis. Daarom blijf ik zeggen dat er echt wel een opvolger komt van de Gameboy. Zo'n brand gooi je niet zomaar weg.
pi_33880225
quote:
Op maandag 9 januari 2006 18:44 schreef peristilius het volgende:

[..]

Te veel.

Ik ben te laat geboren.
favo FOK!ker: Gamedemon

pi_33883320
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:58 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

favo FOK!ker: Gamedemon

Gamedemon

Maar wat moet dit in het Revolution topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')