Nee, nintendo heeft gekozen voor een uitbreidingquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uitbreiding? Dat ding kan toch sowieso dvd's afspelen?
Uitbreiding?! Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen? Een stukje firmware die je tegen betaling kunt download om de dvd-functionaliteit te activeren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:21 schreef RaymanNL het volgende:
Nee, nintendo heeft gekozen voor een uitbreiding
Zodat mensen niet betalen voor iets wat ze allang hebben(die DVD speler
)
Maar die games van de revolution dan, op wat voor formaar staan die dan?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:21 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
)
Maar de controller is al een afstandsbedieningquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Games staan op DVD, maar de uitbreiding is ws iets in de vorm van de Xbox uitbreiding om DVD's te spelen. Misschien een controller uitbreiding ofzo?
Ik hoef dat iig niet
Oh ik begrijp het al, net als de AB voor de xbox dus.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:21 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
)
Ikquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja wie niet tegenwoordig
dongletje die het activeert.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Games staan op DVD, maar de uitbreiding is ws iets in de vorm van de Xbox uitbreiding om DVD's te spelen. Misschien een controller uitbreiding ofzo?
Ik hoef dat iig niet
Hoiquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja wie niet tegenwoordig
Wel handig als alles uit het zelfde apparaat komt hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:38 schreef Xrenity het volgende:
[..]
dongletje die het activeert.
Ik hoef het ook niet. We hebben hier namelijk al een DVD speler
De 360 kan wel meteen DVD afspelenquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef 2Dcube het volgende:
Je moet er iets aparts voor kopen, zodat Nintendo per Revolution geen geld hoeft te betalen aan het bedrijf dat de rechten op de DVD heeft of zoiets (weet niet precies, iig kost het extra als je je apparaat films wilt laten afspelen). Dit is dus ook de reden dat je met de Xbox (1 t\m 360) niet direct DVD's kan afspelen (je hebt hiervoor de afstandsbediening nodig). MicroSoft hoeft dus niet extra te betalen per console, alleen per AB. Sony moet dat wel.
Mja, maar ik neem aan dat de Revolution iig niet jouw enige console isquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:43 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Wel handig als alles uit het zelfde apparaat komt hoor.
Maar zo'n joytech adapter om alles op aan te sluiten moet ik nu toch echt aan gaan schaffen gezien het aantal consoles in m'n bezit maar blijft groeien.
Vroeger idd via m'n PCquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Jij bekijkt dvd's zeker op/via je pc!
Aha. Misschien maar beter ook van Nintendo. Aangezien ik niet denk dat er ièmand is die z'n revolution als dvd-speler gaat gebruiken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:46 schreef MMaRsu het volgende:
P-Style, je koopt er een dongle bij ( ala Xbox ) zodat je dvd's kan spelen
Kerel, de PS2 heeft altijd al DTS-playback ondersteund!quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:47 schreef H.Flick het volgende:
Ik zou het ook via een console kunnen doen, ware het niet dat er niet eentje is die DTS ondersteunt. De PS2 wel ingame, maar niet bij DVD's.
Niet bij DVD's.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Kerel, de PS2 heeft altijd al DTS-playback ondersteund!
Jawel!quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:49 schreef H.Flick het volgende:
Niet bij DVD's.
Ohquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:51 schreef P-Style het volgende:
[..]
Jawel!Ik bekijk regelmatig een DTS dvd op m'n PS2. Om DTS aan te zetten moet je de film helemaal stoppen en dàn kun je in het dvd-menuutje DTS aanzetten.
Vervolgens onthoudt 'ie die instellingen en kun je voortaan al je DTS-compatible dvd's met DTS-geluid beluisteren.
"Suffe DTS"?!quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:53 schreef H.Flick het volgende:
suffe DTS (niet 5.1 iig).
Serieus?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:46 schreef MMaRsu het volgende:
Blaat die Nintendo fans hier weten ook niks.
P-Style, je koopt er een dongle bij ( ala Xbox ) zodat je dvd's kan spelen
Afgelopen mei idd een keer.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar goed... het ging hier over de Revolution, toch?
Ik ga 'm wel halen. Als de Revolution dan over 20 jaar een hip retro verzamelobject is geworden, ben ik de enige met zo'n dongle en kan ik hem voor veel geld verkopen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:47 schreef P-Style het volgende:
Aha. Misschien maar beter ook van Nintendo. Aangezien ik niet denk dat er ièmand is die z'n revolution als dvd-speler gaat gebruiken.
Ik denk ik misschien wel. Een normale DVD speler voor op je TV is vrij groot, de Revolution is vrij klein. Misschien dat ik een DVDtje ga kijken op de TV in de keuken als de TV in de woonkamer bezet is ofzo.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
Aha. Misschien maar beter ook van Nintendo. Aangezien ik niet denk dat er ièmand is die z'n revolution als dvd-speler gaat gebruiken.
Whats the big deal? Dit zal een enorme verschuiving kunnen betekenen in de marktverhouding. Als ze een addon erbij voegen dan zullen veel mensen dit zien als 1 geheel wanneer ze het vergelijken met de PS3 die er 1 (superieure en games enablede) ingebouwd heeft. Dit betekent ook een prijsnadeel tov de PS3 voor MS (net zo duur). Die twee vechten op dezelfde markt en moet je eens zien wat het gedaan heeft met Nintendo in het verleden (cartridge/ mini DVD).quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:59 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
En dan nog, in de nesten gewerkt? Je hoeft dat ding helemaal niet te kopen voor je game ervaring, alleen als je er films mee wilt gaan afspelen, so whats the big deal?
Je kan het ook anders zien, itt de revolution bieden zij iig de mogelijkheid.
Als Bill Gates het heeft over $300 dan neem ik aan dat dat een goede indicatie is.quote:Er is nog niks bekend over de prijs van die add-on hoor.
Anti-MS getrol? C'mon, was het ook trollen toen we discussieerden over de afwezigheid van HD op de REV? Die HD DVD is idd zinloos voor gamen wat weer een pluspunt is voor de PS3 (maakt het alleen maar erger).quote:Alex4allofyou, je mag ook stoppen met anti-MS getrol hoor. De HD-DVD add-on is puur voor films, en daarmee zinloos . En ook DVD9 is nog een hele tijd genoeg nu dat FMV's 99% overbodig zijn geworden.
Hoezo is het dan een pluspunt? Toch mooi dat de Xbox 360 toekan met DVD9? Ik zie het probleem niet zo eigenlijkquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Anti-MS getrol? C'mon, was het ook trollen toen we discussieerden over de afwezigheid van HD op de REV? Die HD DVD is idd zinloos voor gamen wat weer een pluspunt is voor de PS3 (maakt het alleen maar erger).
Wat een bullshit, FMV's zijn nog altijd vele malen groter dan HD-textures. En als je FMV's gewoon niet gebruikt is er gewoonweg geen behoefte aan een groter opslagmedium de komende tijd. Simple as thatquote:FMV is niet overbodig geworden, sterker nog, ik denk dat het voor MS voordeliger is kwa bitrate om filmpjes te doen ipv realtime HD content![]()
Die HD textures vreten data, die mini-DVDs van de GC bleken achteraf ook niet echt zaligmakend in vergelijk van DVD terwijl iedereen vantevoren zei dat het genoeg was.
Is blu-ray echt een plus?quote:De aankondiging van een HD DVD addon is gewoon een bevestiging van wat ik al eerder zei; namelijk dat Bluray een plus is voor de PS3. Verder geeft het blijk van de goede inschatting van Nintendo wat betreft de HD functie; er zijn gewoon te veel kosten verbonden aan het maken van een echt HD systeem.
Ja, en Tomasso's gevoelens voor Apple zijn dezelfde als z'n gevoelens voor MSquote:Ik heb trouwens helemaal geen behoefte om de 360 te trollen, mijn gevoelens voor MS zijn hetzelfde als voor Sony.
Hoezo elkaar verzwakken? Deze generatie werd er ook om de markt gestreden en ik meen me dat hij in z'n geheel is gegroeid terwijl de toekijkende (Nintendo, dat eigenlijk ook al niet meedeed aan de high-budget marketingcampagnes ed.) zijn afzet wederom zag dalen tov vorige generaties. Zowel MS als Sony (natuurlijk met name Sony) zorgen er gewoon voor dat er steeds meer mensen aan het gamen raken, terwijl dit Nintendo in de home console markt niet voldoende lukt om een groei in afzet te realiseren.quote:Dus het zal mij worst zijn of MS het beter doet dan Sony of omgekeerd. Het is gewoon een constatering die evenredig loopt met mijn reeds genoemde gedachten die ik had over Bluray. Nintendo maakt straks winst op hun console en ziet de concurrentie elkaar verzwakken, goed nieuws dus voor Nintendo die dan weer meer tijd kan besteden aan AAA games.
Dus de revo + addon gaat ook als 1 geheel worden gezien door de consument? En het vechten op dezelfde markt is tot nu toe alleen maar nadelig geweest voor Nintendo door een sinds de NES steeds kleiner wordende afzetmarkt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:16 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Whats the big deal? Dit zal een enorme verschuiving kunnen betekenen in de marktverhouding. Als ze een addon erbij voegen dan zullen veel mensen dit zien als 1 geheel wanneer ze het vergelijken met de PS3 die er 1 (superieure en games enablede) ingebouwd heeft. Dit betekent ook een prijsnadeel tov de PS3 voor MS (net zo duur). Die twee vechten op dezelfde markt en moet je eens zien wat het gedaan heeft met Nintendo in het verleden (cartridge/ mini DVD).
Het leuke is dat Nintendo zich nog duidelijker zal profileren als de next gen console voor het liefste prijsje.
Voor een standalone dvdspelerquote:Als Bill Gates het heeft over $300 dan neem ik aan dat dat een goede indicatie is.
Idd een pluspunt dat het medium waar je spellen opstaan duurder is dan het medium van de concurrentiequote:De aankondiging van een HD DVD addon is gewoon een bevestiging van wat ik al eerder zei; namelijk dat Bluray een plus is voor de PS3. Verder geeft het blijk van de goede inschatting van Nintendo wat betreft de HD functie; er zijn gewoon te veel kosten verbonden aan het maken van een echt HD systeem.
Ah noemen ze dat de concurrentie verzwakken als hun eigen marktaandeel krimptquote:Ik heb trouwens helemaal geen behoefte om de 360 te trollen, mijn gevoelens voor MS zijn hetzelfde als voor Sony. Dus het zal mij worst zijn of MS het beter doet dan Sony of omgekeerd. Het is gewoon een constatering die evenredig loopt met mijn reeds genoemde gedachten die ik had over Bluray. Nintendo maakt straks winst op hun console en ziet de concurrentie elkaar verzwakken, goed nieuws dus voor Nintendo die dan weer meer tijd kan besteden aan AAA games.
Dat zeg je goed. Als hun eigen marktaandeel krimpt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:54 schreef Tain het volgende:
Ah noemen ze dat de concurrentie verzwakken als hun eigen marktaandeel krimpt
Veel kleiner dan het nu is, kan het inderdaad niet worden (handhelds even niet meergerekend).quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat zeg je goed. Als hun eigen marktaandeel krimpt.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Veel kleiner dan het nu is, kan het inderdaad niet worden (handhelds even niet meergerekend).
Inderdaad... "Only if"!quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:06 schreef Ruzbeh het volgende:
"Only if you believe"
Ik heb het over het feit dat de 360 & PS3 direct vergeleken zullen worden. Nintendo plays its own ballgame.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:54 schreef Tain het volgende:
[..]
Dus de revo + addon gaat ook als 1 geheel worden gezien door de consument? En het vechten op dezelfde markt is tot nu toe alleen maar nadelig geweest voor Nintendo door een sinds de NES steeds kleiner wordende afzetmarkt.
[..]
Maar wordt die prijs doorberekend? Dat is nog maar de vraag. Komt nog ns bij dat dat prijsvoordeel bij de GC niet echt een doorslaggevend punt bleek.quote:Idd een pluspunt dat het medium waar je spellen opstaan duurder is dan het medium van de concurrentie
[..]
Jullie nemen die bewering veel te direct. Het verzwakt maar dat hoeft niet te betekenen dat het eindresultaat slecht is, alleen maar slechter dan wanneer ze die concurrentiestrijd niet hadden.quote:Ah noemen ze dat de concurrentie verzwakken als hun eigen marktaandeel krimpt
Tja Nintendo hequote:Maar wordt die prijs doorberekend? Dat is nog maar de vraag. Komt nog ns bij dat dat prijsvoordeel bij de GC niet echt een doorslaggevend punt bleek.
W...quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:47 schreef Retuobak het volgende:
Had een hele post getikt, weg dankzij het feit dat alt + 130 ineens het topic ververst ipv gewoon een e met accent egu neerzet.
quote:Online Attraction
OK, I know last issue's entry concerning the Revolution's questionable graphics irritated quite a few rabid fanboys. Buck up, little campers--I'm about to turn those frowns upside down. The Q's hearing that several developers (including those in the PC community) who mostly make online games want to work on Nintendo's next-gen console. Happy now?
quote:Nintendo has dismissed claims that long awaited GameCube title The Legend of Zelda: Twilight Princess will be playable on the Revolution using the wacky old "freestyle" controller.
NGC magazine was responsible for starting the rumours with an article which read: "Twilight Princess will be playable on the forthcoming Revolution using the upcoming console's unique controller.
"When you insert the disc into your Revolution, you'll be given the option to use the Revolution's controller, with all the advantages this will bring."
Advertisement
But that's not the case, Nintendo told Eurogamer: "The article in the January edition of NGC Magazine is pure speculation.
"Nintendo have made no new announcements regarding The Legend of Zelda: Twilight Princess. We can however confirm that the game is still in development and that it will launch on Nintendo GameCube in 2006."
So, a bit of wishful thinking there, according to Nintendo. But maybe there will turn out to be a grain of truth in the speculation eventually, you never know...
Dit was al besproken 1 of 2 weken terug?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:34 schreef Ruzbeh het volgende:
Deze gozer (Q of Qman of iets dergelijks) had het toch wel gelijk de vorige keer toen hij zei dat de grafische kracht van de Revolution niet zo veel beter was dan de Gamecube (maar bijna twee keer Gamecube power), dit had hij gemeld voordat IGN ermee kwam. Nu heeft hij weer wat te vertellen. Dit staat er in de EGM van Februari:
[..]!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |