En wie moet de plaats van MS in gaan nemen dan? Apple?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:38 schreef Oksel het volgende:
En wie had er ooit gedacht dat MS over 3 jaar ten gronde gaat?
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn vorige lange post (die blijkbaar niemand leest).quote:Maar nah, zelfs op de console markt verwacht ik dat MS mooi dezelfde positie als met de Xbox houdt. Gewoon net iets meer dan Nintendo qua omzet en de meeste verkochte titels per console. En nowhere near Sony qua omzet, aanbod van games en winstgevendheid natuurlijk.
Sony doet het anders al 2 generaties redelijk hetzelfde hoor.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:12 schreef 2Dcube het volgende:
Elke vorige generatie was anders tov de dááraan voorafgaande.
Omzet als in geld?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:32 schreef Retuobak het volgende:
Laat Sony nou altijd sterk zijn in de games die het altijd goed doen: Sport, racen, actie, RPG's.
Niet bepaald de sterkste vlakken van Nintendo ook. Daarom verwacht ik ook zeker geen marktleiderschap voor Nintendo, zelfs winnen van MS gaat nog erg moeilijk worden qua omzet (qua afzet ws. wel aangezien de Revolution goedkoop launcht)
Voor alle duidelijkheid, ik denk niet dat de Revolution succesvol wordt alleen maar omdat de DS succesvol is.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Accept itBelieve... (kijk trouwens maar naar de DS = 13 miljoen al)
Wat heeft verlies met de omzet te maken?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Kwa omzet?? Ik dacht toch echt dat MS verlies maakte per verkochte console...
Ik vreet me DS op als de Revo niet beter gaat verkopen dan de 360.
Maar als ze op deze manier doorgaan, over hoeveel jaar kunnen ze dan eens winst op consoles gaan maken? :\quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:57 schreef Retuobak het volgende:
Maar qua omzet marktleider zijn heeft zeer zeker niks te maken met winstgevendheid. En je kunt korte termijn of lange termijn denken, Microsoft kan zich vanwege de financieel gunstige positie van het bedrijf zich permitteren op de zeer lange termijn te denken.
Marktaandeel is meestal de bepalende factor. Microsoft (en Nintendo/Sony ook) willen een zo groot mogelijk marktaandeel veroveren. Dit zal op de korte termijn geld kosten, maar doordat consumenten in een lock-in positie komen kan het bedrijf later het marktaandeel gebruiken om geld mee te verdienen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:59 schreef Erwtensoep het volgende:
Maar bij het marktleiderschap word toch alleen naar afzet gekeken, of ben ik nu gek
In bijna elke markt waar Microsoft later ingestapt is hebben ze de eerste paar generaties geen winst gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan Office.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:00 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Maar als ze op deze manier doorgaan, over hoeveel jaar kunnen ze dan eens winst op consoles gaan maken? :\
Als we Bill Gates moeten geloven IBM:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En wie moet de plaats van MS in gaan nemen dan? Apple?![]()
Toevallig een kloon van Tomasso?
Kloptquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:52 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat heeft verlies met de omzet te maken?
Omzet is gewoon de inkomsten, dat de kosten mogelijk hoger zijn doet er niet toe.
Jep en office is enorm lucratief.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef H.Flick het volgende:
[..]
In bijna elke markt waar Microsoft later ingestapt is hebben ze de eerste paar generaties geen winst gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan Office.
Ik zie IBM geen OS maken voor de thuismarktquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:06 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Als we Bill Gates moeten geloven IBM:
http://archief.telegraaf.nl/artikel.fpl?id=532351&pagina=0&query=gates&alleenrecent=on&bron=alles
OS/2 Warp revival?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:08 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik zie IBM geen OS maken voor de thuismarkt
Is toch wel heel anders hoor. Software op Windows is voor MS een eenvoudiger opgave dan een gamesindustry waarbij concurrenten geen oneerlijke voorsrpong hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:03 schreef H.Flick het volgende:
[..]
In bijna elke markt waar Microsoft later ingestapt is hebben ze de eerste paar generaties geen winst gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan Office.
Nee, maar is ook maar een hypothetisch geval. MS zal niet verdwijnen van de markt. Maar IBM heeft wel goede papieren indien ze t doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:08 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik zie IBM geen OS maken voor de thuismarkt
Zoals gezegd, ander platform, andere markt, andere concurrentievorm. Niet te vergelijken met de gamesindustrie.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:15 schreef Retuobak het volgende:
Toen MS nog Word aan de man wilde brengen gebruikte iedereen Wordperfect, wat gebruikt iedereen nu?
Natuurlijk is het niet direct met elkaar te vergelijken, maar er zijn natuurlijk wel parallellen te trekken. Met hardware zal het een stuk lastiger worden dan met software, zeker omdat een concurrent als Sony daar juist enorm veel ervaring en dus een voorsprong mee heeft. Maar MS heeft een lange adem, dus het zal interessant worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Is toch wel heel anders hoor. Software op Windows is voor MS een eenvoudiger opgave dan een gamesindustry waarbij concurrenten geen oneerlijke voorsrpong hebben.
* Tomasso nomineert Kabouter voor de Crazy Frog award 2006quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En wie moet de plaats van MS in gaan nemen dan? Apple?![]()
Toevallig een kloon van Tomasso?
Het was een grapjequote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:37 schreef Tomasso het volgende:
[..]
* Tomasso nomineert Kabouter voor de Crazy Frog award 2006
Jammergenoeg niet nee. Het zijn over het algemeen schaapjes die achter elkaar aanwandelen. Zegt er eentje A, zeggen ze allemaal A. Jammer dat nog niet iedereen voor zichzelf denkt...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:48 schreef peristilius het volgende:
Maar Tomasso denk jij nou echt dat al die mensen die volgens jou een plaat voor hun kop hebben opeens het licht zien? Een plaat voor de kop van een gigantische groep mensen haal je niet zomaar even weg.
Ja, ik wilde het ontopic houden, maar dan kom jij weer met dit berichtquote:edit: en dan nu een beetje gaan editen
Op dit moment leent de markt van spelcomputers zich nog helemaal niet voor een lock-in positie van de consument. De gehele markt vernieuwt zich in principe met elke nieuwe generatie. Microsoft probeert dat wel te veranderen (zie XNA) maar ik neem aan dat Sony en Nintendo koppig genoeg zijn om dat niet te laten lukken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:02 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Marktaandeel is meestal de bepalende factor. Microsoft (en Nintendo/Sony ook) willen een zo groot mogelijk marktaandeel veroveren. Dit zal op de korte termijn geld kosten, maar doordat consumenten in een lock-in positie komen kan het bedrijf later het marktaandeel gebruiken om geld mee te verdienen.
Hier ben ik het niet mee eens. Met de PS2 heeft Sony al laten zien dat je best een succesvol migratiepad kunt maken tussen je verschillende generaties. Ook heeft de Playstation een aantal zeer sterke exclusieve franchises waardoor een deel van je userbase toch in een behoorlijke lock-in positie verkeerd.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:39 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Op dit moment leent de markt van spelcomputers zich nog helemaal niet voor een lock-in positie van de consument. De gehele markt vernieuwt zich in principe met elke nieuwe generatie. Microsoft probeert dat wel te veranderen (zie XNA) maar ik neem aan dat Sony en Nintendo koppig genoeg zijn om dat niet te laten lukken.
De strategie die MS nu gebruikt hebben ze het verleden ook al toegepast. Toen gingen de aandeelhouders ook niet klagen. Als de Xbox360 succesvoller is dan de Xbox kunnen ze al aantonen dat ze op de goede weg zijn.quote:Hoe lang Microsoft nog een spelcomputerbouwer blijft is nog maar de vraag. De Xbox is enorm verliesgevend. Hier zitten de aandeelhouders natuurlijk niet om te springen maar die zullen Microsoft misschien het nog een derde keer laten proberen wanneer de xbox360 dichter bij break-even zit dan de xbox.
Ik ben ook geen anti-trust expert, maar ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf niet op meerdere markten actief mag zijn omdat het dan verliezen op de ene markt compenseert met winsten op een andere. Het is overigens wel zo dat prijsstrategieën als predatory pricing (dus een product expres onder de kostprijs verkopen om zo concurrenten uit de markt te drukken) onder bepaalde voorwaarden niet zijn toegestaan, maar daar is op dit moment ook geen sprake van.quote:Maar dan hebben we nog de anti-trust wetgeving. Ik heb altijd begrepen dat je een verliesgevend product niet mag ondersteunen met een ander winstgevend product (of iets dergelijks, waarschijnlijk heb ik een bel horen luiden maar heb geen flauw idee waar de klepel te vinden is) omdat dit concurrentievervalsing betekent. En dat is natuurlijk precies wat Microsoft aan het doen is met de xbox. Ik vraag me af voor hoe lang ze dat nog mogen...
Lekker op mijn ps2 revolution style gamenquote:PlayStation 2 controller from SplitFish GameWare mimics Miyamoto's nunchaku joystick.
Nintendo's innovation may be catching on. At this week's Consumer Electronics Show in Las Vegas, CNET.com reporter Will Greenwald reports on a PlayStation 2 controller that looks awfully familiar. Greenwald writes that the DualFX Controller is "a two-piece PS2 controller with tethered halves: a gun trigger and an odd laser movement system. The left half of the controller is a fairly average analog stick with a D-pad and shoulder buttons, similar to the left side of a standard PS2 controller. The right half, however, is a gun-like device with a laser pointer. The laser tracks movement in the controller and lets players actively aim in first-person shooters. The laser system proved very inconsistent in hands-on tests, but it is, at the very least, an interesting approach." Look for the DualFX to show up in stores in March for around $60.
zo deze ga ik onthoudenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vreet me DS op als de Revo niet beter gaat verkopen dan de 360.
hela! ze flikken het alweerquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:49 schreef mikando18 het volgende:
Het ziet er naar uit dat Nintendo niet de primeur krijgt met hun controller![]()
[..]
Lekker op mijn ps2 revolution style gamen![]()
[afbeelding]
http://www.gamespot.com/news/6142045.html
Dat ding is niet van Sony hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:03 schreef Tware het volgende:
' What Nintendo creates, sony takes'
Te veel gePraatquote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:05 schreef 2Dcube het volgende:
Aangezien het toch al off-topic is:
Wat de *** ****** ** ***** betekent TVP? Op bijna ieder pagina in ieder topic op dit forum is het terug te vinden maar ik heb GEEN idee wat het betekent? Iemand zin om het uit te leggen?
Ik weet niet wat ownage.nl loopt te zaniken, maar de PS3 controller was gewoon aanwezig hoor. In dezelfde vorm als op de E3.quote:
FAKE!quote:Op maandag 9 januari 2006 09:38 schreef RaymanNL het volgende:
http://www.gameqube.nl/article.php?id=14248![]()
![]()
Helemaal geen gek ideequote:wel mooi dat heel je huiskamer volligt met die controllers en iedereen een orkest speelt. 2 mensen drummen, 2 mensen met van die sambadingen, 1 drummer, 1 met saxofoon..
te fout, maar dat zou gewoon zo grappig zijn dat het kan..
Dat vind ik een gevaarlijke manier van redeneren!quote:Op maandag 9 januari 2006 17:50 schreef alex4allofyou het volgende:
t is nog nooit gedaan, dus het heeft wel potentie.
Daar bedoel ik mee dat dit genre snel verzadigbaar is wanneer er meerdere producten zijn waarbij je een 'band' kan spelen. Hoewel verschillende muziekstylen natuurlijk de revu kunnen passeren.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat vind ik een gevaarlijke manier van redeneren!
Als 1 developer hiermee komt dan kan het ook grandioos floppen en dan heeft het toch ècht geen potentie hoor.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:57 schreef alex4allofyou het volgende:
Daar bedoel ik mee dat dit genre snel verzadigbaar is wanneer er meerdere producten zijn waarbij je een 'band' kan spelen. Hoewel verschillende muziekstylen natuurlijk de revu kunnen passeren.
Maar wanneer 1 deleveloper hier eerst mee komt heeft het sowieso potentie omdat er niets is dat er direct op lijkt. En potentie is niet per direct succes, alleen maar een goede mogelijkheid van levensvatbaarheid.
Tja, met succes bedoel ik iig niet een million seller ofzo. Natuurlijk moet je marketing wel inschakelen. Als je kijkt naar Psychonauts, wat een geweldig spel is, die is geflopt omdat niemand echt wat wist van het spel.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:02 schreef Retuobak het volgende:
Iets compleet anders doen heeft in de gamemarkt eerder een hogere kans van floppen
Inderdaad. De mensen dié een Rev kopen.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:08 schreef alex4allofyou het volgende:
Tja, met succes bedoel ik iig niet een million seller ofzo. Natuurlijk moet je marketing wel inschakelen. Als je kijkt naar Psychonauts, wat een geweldig spel is, die is geflopt omdat niemand echt wat wist van het spel.
Ik denk alleen dat het feit dat het op de REV is, er een andere situatie ontstaat dan wanneer het op de PS ofzo komt. De mensen die een REV gekocht hebben weten wat voor innovatieve manier van spelen ermee mogelijk is. Dus zal zo'n spel eerder aanslaan dan wanneer je t nou zou uitbrengen.
Was dit een poging tot humor?quote:Op maandag 9 januari 2006 18:14 schreef P-Style het volgende:
Inderdaad. De mensen dié een Rev kopen.
'Een Nintendo' is volgens mij de laatste paar jaren vervangen voor 'een playstation'. Het merk playstation is ook de verzamelnaam voor spelcomputers geworden bij leken, net als dat vroeger Nintendo of daarvoor Atari was.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:11 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo weten ze dat? Zat moeders die 'een Nintendo' voor hun kinderen kopen. En ook zat mensen die alleen een Revolution zullen kopen voor de toegankelijke en non-geweldadige games. Stellen dat mensen die de Revolution kopen volledig de mogelijkheden beseffen is imho niet meer dan wishful thinking.
Nee.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:17 schreef Xrenity het volgende:
Was dit een poging tot humor?
Dat klopt wel ja, al heb ik mijn moeder beter afgericht zodat ze ook Xbox gebruikt.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:17 schreef H.Flick het volgende:
[..]
'Een Nintendo' is volgens mij de laatste paar jaren vervangen voor 'een playstation'. Het merk playstation is ook de verzamelnaam voor spelcomputers geworden bij leken, net als dat vroeger Nintendo of daarvoor Atari was.
Daar heb je deels gelijk in, maar in het jongere segment (lees: <12) regeert 'een Nintendo' nog steeds. En zeker bij Nintendo is dat segment een flink deel van de sales.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:17 schreef H.Flick het volgende:
[..]
'Een Nintendo' is volgens mij de laatste paar jaren vervangen voor 'een playstation'. Het merk playstation is ook de verzamelnaam voor spelcomputers geworden bij leken, net als dat vroeger Nintendo of daarvoor Atari was.
Hou toch opquote:Op maandag 9 januari 2006 18:23 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Daar heb je deels gelijk in, maar in het jongere segment (lees: <12) regeert 'een Nintendo' nog steeds. En zeker bij Nintendo is dat segment een flink deel van de sales.
Hoeveel kinderen kent deze puber dan.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:27 schreef peristilius het volgende:
Wees daar maar niet zo zeker van Kabouter, PlayStation doet het erg goed bij de kiddo's (inclusief mij).
Handhelds staan er trouwens meestal los van, veel kinderen die ik ken hebben een DS en een PS2.
Te veel.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:43 schreef mordradead het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen kent deze puber dan.
hm de rev kan maar 4 revcontrollers aan, dus dat betekent dat er 2 drummers zijn of 1 drummer en 1 gitaarspeler, hoogstens 2. Als je 2 controllers nodig heb voor iets, heb je dus maar 2 players... dat is helaas best wel n beperking...quote:Op maandag 9 januari 2006 17:50 schreef alex4allofyou het volgende:
Ja natuurlijk heb ik die ook liever, maar een orkest is toch al gauw zo'n 10 man. Dat kan dus niet. Binnen de one player zou je wel een muziekstuk kunnen opvoeren door elk instrument afzonderlijk fine te tunen en dan uiteindelijk alles in elkaar plakken.
Maar toch, als je vrienden of kennissen vastlegt zoals in XBOXlive dan is het nog steeds wel lachen. Daar komt nog eens bij dat je misschien ook wel verbaal kan communiceren zoals bij Live.
Is toch lachen? k Zie t zo voor me, ben je lekker aan t spelen met de 'band' en dan ineens een valse noot; Alex fcked up!. Lijkt me gewoon grappig en t is nog nooit gedaan, dus het heeft wel potentie.
Dat bedoel ik dus. Playstation is gewoon een ander woord voor spelcomputer geworden.quote:Op maandag 9 januari 2006 19:26 schreef BroesWillems het volgende:
mijn kleine neefje heeft een gamecube en als ie daar op wil spelen vraagt ie aan m'n tante of die mag playstationnen![]()
Omdat de mensen die een REV kopen ECHT wel een spel gebruiken die de controller toepast. Dat lijkt me nogal duidelijk.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:11 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo weten ze dat? Zat moeders die 'een Nintendo' voor hun kinderen kopen. En ook zat mensen die alleen een Revolution zullen kopen voor de toegankelijke en non-geweldadige games. Stellen dat mensen die de Revolution kopen volledig de mogelijkheden beseffen is imho niet meer dan wishful thinking.
favo FOK!ker: Gamedemonquote:Op maandag 9 januari 2006 18:44 schreef peristilius het volgende:
[..]
Te veel.
Ik ben te laat geboren.![]()
Gamedemonquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |