nee, de uitzending van afgelopen zondag was al een herhaling van 27-12quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:46 schreef Sloper het volgende:
Vanavond om 21u toch weer de herhaling?
Nee is nog niet geweest. Komt in de volgende serie denk ik, ergens in eind mei.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:14 schreef EdPowers het volgende:
Ik las op Italiaspeed dat Top Gear mensen in de AR Brera hebben gereden. Is die al in het tv-programma geweest? En de AR 159? Benieuwd wat Clarkson ervan vind tov de 156/166
Ja, maar in die bewuste aflevering is men (in tegenstelling tot de volgende races) héél precies met de tijden die men je meegeeft. Je ziet dus bv dat May en Hamster om 22h en nog iets in Nice staan. (net uit de TGV te wachten op de trein naar Monaco)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
@ Joost mag het weten,
Ik ben eens op de website van de Deutsche Bahn gaan kijken, en de reis van london naar Monaco, die kan in duur nog wel eens een uur of 2 (!) verschillen afhankelijk van hoe laat je de trein neemt en op welke dag.
bij top gear zijn ze meestal wel weg van AR... en ik ookquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:30 schreef M5 het volgende:
[..]
Nee is nog niet geweest. Komt in de volgende serie denk ik, ergens in eind mei.AR 159 is ook nog niet getest. Wel hebben beide Alfa's een keer in de studio gestaan en stonden ze lekker te kwijlen.
Ze zijn meestal weg van het design van een AR ja ...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:30 schreef CittaR het volgende:
[..]
bij top gear zijn ze meestal wel weg van AR... en ik ook![]()
true, maar gelukkig is dat tegenwoordig niet meer zoquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze zijn meestal weg van het design van een AR ja ...
Maar zoals Jeremy eens zei over zo'n nieuwe AR : "pitty it's gonna break even before you have bought it ..."
Ik deel je mening dat het geen zuivere race lijkt. Ben ook met je eens dat het sowieso leuke televisie is. Het enige dat ik met zekerheid weet is dat ze in die race met de SLR de aflsuitdijk-opnames op de terugweg hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegt dat het altijd een draaiboek is, waarbij het stramien altijd het zelfde is, Eerst ligt Jeremy voor, dan halen ze hem steeds meer in en op het laatst wint tegen alle verwachtingen in Jeremy toch en red de auto.
Vindt dat verder niet erg hoor, het is gewoon leuke televisie.
Hoop dat dit geen teleurstelling is maar wedden dat was ook doorgestoken kaart.
toen ik mijn moeder dat eens vertelde was ze wekenlang pissig hierover dat ik dat durfde te zeggen over Jos Brink
Zoals ik al zei, die treinen rijden niet iedere dag op dezelfde tijdstippen. Het is belangrijk te weten op welke datum de race plaats had, het kan zomaar zijn dat je op een zaterdag door een ander treinschema een betere aansluiting hebt van de TGV London Parijs op de TGV Parijs Nice, wat overginds 2 verschillende stations in parijs zijn, dus je moet ook nog van de ene kant van Parijs naar de anderequote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, maar in die bewuste aflevering is men (in tegenstelling tot de volgende races) héél precies met de tijden die men je meegeeft. Je ziet dus bv dat May en Hamster om 22h en nog iets in Nice staan. (net uit de TGV te wachten op de trein naar Monaco)
Je hoor Jeremy zeggen dat hij de ferry van 10h neemt. En May zegt op een bepaald moment dat het "nu 11h15 is, en ze aangekomen zijn in London Waterloo"
Als je dan even kijkt en de eerstvolgende Eurostar neemt van 12h en nog iets, dan kom je rond 22h30 aan in Nice.
Lijkt mij dat die aflevering toch aardig klopte met de werkelijkheid hoor.
Was sowieso waanzin via de afsluitdijk te rijden, ze hadden in belgie al richting Duitsland kunnen rijden (In Brussel riching Duesseldorf, en dan naar het noorden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:41 schreef Rio het volgende:
[..]
Ik deel je mening dat het geen zuivere race lijkt. Ben ook met je eens dat het sowieso leuke televisie is. Het enige dat ik met zekerheid weet is dat ze in die race met de SLR de aflsuitdijk-opnames op de terugweg hebben gemaakt.
enne, hoe durf je dat te zeggen over Jos Brink!?
Toch jammer dat ik Jezza en z'n SLR destijds niet ben tegengekomen op het Julianaplein...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was sowieso waanzin via de afsluitdijk te rijden, ze hadden in belgie al richting Duitsland kunnen rijden (In Brussel riching Duesseldorf, en dan naar het noorden.
Mwoh, er komen anders genoeg BMW's, Porsches en Mercedes'sen langs in TG. Dus helemaal koud laat de Deutsche Gründlichkeit hen ook weer niet. Jeremy bezit/bezat een SL en een SLK, en had Hammond niet een Porsche besteld?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:41 schreef EdPowers het volgende:
Ach, ze houden nou eenmaal van auto's waar passie en emotie vanaf straalt, niet van die Duitse vervoersmiddelen die zijn dood-ge-engineerd.
---en Jeremy heeft een Ford GT en Hammond had/ heeft een Dodge Charger en May is verliefd op de F430...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
één ding is zeker, ik zou nooit naar het advies van deze drie luisteren wat zij geven over welke auto geweldig is, dan eindig je namelijk met een Landrover die een paar ton te zwaar is en de stukken afvallen maar wel BRITISH is.
:-)
Hammond rijdt ook een Morgan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:59 schreef Brahimov het volgende:
[..]
---en Jeremy heeft een Ford GT en Hammond had/ heeft een Dodge Charger en May is verliefd op de F430...
Maar verder zijn ze wel erg Brits![]()
Hoewel men TG er nog van beschuldigde bijgedragen te hebben aan het bankroet van Rover.
Yep. Ik vind James trouwens verreweg het meest Brits.quote:
Simpel: de afsluitdijk geeft mooiere plaatjes.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was sowieso waanzin via de afsluitdijk te rijden, ze hadden in belgie al richting Duitsland kunnen rijden (In Brussel riching Duesseldorf, en dan naar het noorden.
De Afsluitdijk bij de Zuiderzee!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:14 schreef Rio het volgende:
[..]
Simpel: de afsluitdijk geeft mooiere plaatjes.
Ja, maar alleen de extreme varianten worden goedgekeurd (M-versies, AMG etc). De gewone 3, alles van VW en Opel (vauxhall) etc wordt meestal wel als dodelijk saai gezien.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:36 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Mwoh, er komen anders genoeg BMW's, Porsches en Mercedes'sen langs in TG. Dus helemaal koud laat de Deutsche Gründlichkeit hen ook weer niet. Jeremy bezit/bezat een SL en een SLK, en had Hammond niet een Porsche besteld?
Van welk merk vinden ze de niet-extreme varianten, zo ze die al testen, dan niet dodelijk saai? Als een auto geen 400 PK heeft, vinden ze hem al sluggish. Maar ja, het programma heet niet voor niets Top Gear. Zoals al eerder gezegd, voor de beoordeling van normale auto's hebben ze de Consumer Survey. Zelf bowlen, voetballen of crashen ze er voornamelijk mee.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:38 schreef EdPowers het volgende:
[..]
Ja, maar alleen de extreme varianten worden goedgekeurd (M-versies, AMG etc). De gewone 3, alles van VW en Opel (vauxhall) etc wordt meestal wel als dodelijk saai gezien.
Nee hoor, laatst weer een review van JC over de 166 gezien. Was hij lyrisch over, en dat is geen 400PK monster. En het gebeurt wel vaker dat ze 'gewone' auto's ok vinden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:19 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Van welk merk vinden ze de niet-extreme varianten, zo ze die al testen, dan niet dodelijk saai? Als een auto geen 400 PK heeft, vinden ze hem al sluggish. Maar ja, het programma heet niet voor niets Top Gear. Zoals al eerder gezegd, voor de beoordeling van normale auto's hebben ze de Consumer Survey. Zelf bowlen, voetballen of crashen ze er voornamelijk mee.
Was een herhaling ja, hij vond het een goede auto alleen jammer dat is zo snel in waarde zakte daar kwam het verhaaltje op neerquote:Op donderdag 5 januari 2006 08:32 schreef EdPowers het volgende:
[..]
Nee hoor, laatst weer een review van JC over de 166 gezien. Was hij lyrisch over, en dat is geen 400PK monster. En het gebeurt wel vaker dat ze 'gewone' auto's ok vinden.
Ach kom, toen ze n tijd terug de concurrenten van de BMW 3 bespraken vond JC de Mazda 6 (én terecht trouwens, gruwelijk onderschatte wagen is dat) hét beste alternatief ervoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:19 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Van welk merk vinden ze de niet-extreme varianten, zo ze die al testen, dan niet dodelijk saai? Als een auto geen 400 PK heeft, vinden ze hem al sluggish. Maar ja, het programma heet niet voor niets Top Gear. Zoals al eerder gezegd, voor de beoordeling van normale auto's hebben ze de Consumer Survey. Zelf bowlen, voetballen of crashen ze er voornamelijk mee.
Het is de trend bij Top Gear de afgelopen jaren: van min of meer gewoon autoprogramma tot superieur amusementsprogramma met -vooral- superauto's (en dito beelden!). Geen tweedehandsjes meer, nog maar sporadisch een boodschappenwagen of middenklasser. De kijkers willen spektakel, dus krijgen de kijkers spektakel. Deze trouwe kijker klaagt niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens, het blijft vooral een amusement programma natuurlijk van 3 macho's in hun midlife-crisis die zich amuseren met autootjes en er hun mening over geven hé ...
Mensen kijken vooral naar topgear om te "dromen" over de auto's die ze zelf nooit zullen kunnen betalen hé ...
Wow, thx!quote:Op zondag 8 januari 2006 03:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ook wel leuk voor de Top Gear fans, op video.google.com staan er nu een hele reeks videos van "Jeremy Clarcksons MotorWorld" te bekijken.
Van een kleine tien jaar terug weliswaar al ... Schrik vooral niet van Jeremy's kapsel :
http://video.google.com/videosearch?q=Jeremy+Clarkson
Maar er zitten schitterende dingen in die reportages
Zoals in Japan "If we had traffic jams like this in Engeland, I swear, i join Greenpeace"![]()
![]()
quote:Op zondag 8 januari 2006 21:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nog eens de SLR Race ...
zometeen gok ikquote:Op zondag 8 januari 2006 21:35 schreef Drumpie het volgende:
wanneer gaat de SLR rade verder
http://www.dumpalink.com/(...)ear_Spyker_C8_Reviewquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:23 schreef alsem het volgende:
waar kan ik die test van de spyker bekijken?
Dat haar inderdaad!quote:Op zondag 8 januari 2006 03:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Van een kleine tien jaar terug weliswaar al ... Schrik vooral niet van Jeremy's kapsel :
http://video.google.com/videosearch?q=Jeremy+Clarkson
Sinds wanneer maakt BMW bestelbusjes?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:51 schreef BertV het volgende:
Een BMW bestelbus tegen een BMW F1 auto.![]()
Check het filmpje. Zo'n trage ballenbak-kolos op te dunne banden tegen een F1...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt BMW bestelbusjes?
bruut! check al die reactiesquote:Op woensdag 11 januari 2006 09:40 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
http://www.dumpalink.com/(...)ear_Spyker_C8_Review
Gewoon allevierquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:02 schreef alsem het volgende:
wow tering man, als ik milionair zou zijn zou ik geen bugatti, ferrari of jaguar kopen, maar een f1 auto![]()
BBC 2 om 22.00 uur.quote:The Best of Top Gear with Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May. The boys take their favourite supercars on a road trip through France - the Ford GT, Ferrari F430 and Pagani Zonda, BMW's new M5. Richard and James play around with life sized radio controlled cars and Damon Hill and Timothy Spall are 'Stars in a Reasonably Priced Car'.
Was de laatste aflevering op BBC meen ik ja...quote:Op maandag 30 januari 2006 17:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Kennen jullie dit al, Jeremy gaat de rondetijden van Gran Turismo 4 met het echte werk vergelijken.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5587010895482106872&q=top+gear+gran+turismo
http://www.flabber.nl/archief/014903.phpquote:Op maandag 30 januari 2006 17:18 schreef Asskicker14 het volgende:
Kennen jullie dit al, Jeremy gaat de rondetijden van Gran Turismo 4 met het echte werk vergelijken.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5587010895482106872&q=top+gear+gran+turismo
En daar sluit ik me bij aanquote:Op maandag 6 februari 2006 23:25 schreef -Mzraki- het volgende:
tvp.
Hello Dutchies!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:19 schreef rubbereend het volgende:
vannacht een herhaling op de BBC gezien, met de race naar Oslo![]()
Jeremy in Nederland in de spits
Wie zouden ze daarvoor gestrikt hebben? Kijken dus!quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Top Gear
Sun 12 Feb, 9:10 pm - 10:10 pm 60mins
http://www.bbc.co.uk/topgear
Winter Olympics Special
The Top Gear team hit Norway and have a go at Olympic events, but with cars. In a world first, they fire a rocket powered Mini off a ski jump. Then Jeremy and James tackle the Biathlon with the latest 4x4s, Richard stages a game of car ice hockey, and the new Jaguar XK races a speed skater.
Faites vos jeux!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Alles is schijnbaar in Noorwegen opgenomen , dus een van de noren allicht ...
Ergens in mei pas, denk ikquote:Op zaterdag 11 februari 2006 01:46 schreef skiczukie. het volgende:
Wanneer kan ik een nieuw seizoen verwachten ?
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:21 schreef rockstah het volgende:
Gaat die Evo echt in 3.5 seconde naar de honderd of was dat een fout? Ik kan het me niet voorstelen n.l.
Maar probeer niet in een hoge versnelling rijdend te accelereren want dan trekt een Punto Diesel je er nog uitquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dit klopt wel maar het is alleen de FQ-400 versie met 400Nm trekkracht die dat red.![]()
Het is de snelste fabrieksauto(betaalbaar) die optrekt naar de 100
Dat is ook weer niet helemaal waar, de Belgische Gillet Vertigo is officieel de snelste met 0 tot 100 in 3.2 seconden ... Maar je kunt erover discussierne of dit nu een "fabrieksauto" en "betaalbaar" is ...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dit klopt wel maar het is alleen de FQ-400 versie met 400Nm trekkracht die dat red.![]()
Het is de snelste fabrieksauto(betaalbaar) die optrekt naar de 100
Stuur een mailtje!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een Gillet Vertigo zou je trouwens volgens diverse sites rond de 100.000 ¤ gaan kosten ...
(op zich wel vreemd dat ze die eigenlijk nog nooit bij Top Gear getest hebben)
Sorry 'bout thatquote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:57 schreef Vitalogy het volgende:
Op autoblog vermoedde ze dat binnenkort de Amerikaanse versie van Top Gear van start gaat.
Lijkt me wel interessant om te zien, maar ik verwacht er weinig van (de Amerikanen zelf ook niet zo te lezen).
Overigens kunnen niet Top Gear gerelateerde discussies ff ergens anders.
Dit topic bovenaan zien staan is niet zo leuk als er geen nieuws blijkt te zijn.
Ja precies en die Evo VIII FQ-400 kost nieuw 44000 euro.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een Gillet Vertigo zou je trouwens volgens diverse sites rond de 100.000 ¤ gaan kosten ...
(op zich wel vreemd dat ze die eigenlijk nog nooit bij Top Gear getest hebben)
De "gewone" Evo VIII kost al 55k. Lijkt me dus stug wat je zegtquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja precies en die Evo VIII FQ-400 kost nieuw 44000 euro.
Hmm.. 10 over 10.. * Stelt timer in..quote:Op zondag 12 februari 2006 12:07 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Ben benieuwd wat het gaat worden
Volgens tvgids.nl begint het trouwens om 22.10 dus niet op het gebruikelijke tijdstip
Wat een gigantisch aanbod hebben die luiquote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:39 schreef Brahimov het volgende:
De Bugatti Veyron valt alvast wel af, want niet geheel betaalbaar. Maar wel in 17 seconden op 300 km/hEen of ander Duits autohuis in Singen biedt er 4 te koop aan, trouwens. En ook 251 Ferrari's, w.o. een stuk of 8 Enzo's en 12 F40's. Zou ik wel eens een kijkje willen nemen
![]()
http://www.auto-salon-singen.de/
ouwe test auto's gebruiken?quote:Op zondag 12 februari 2006 22:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
hoe krijg je nu trouwens Suzuki zo gek om daar een tiental auto's voor te geven :d
Ze gaan er natuurlijk niet zelf in zitten, dat is zelfmoord.quote:
Nee, maar we weten ook niet wie het echt is ...quote:Op zondag 12 februari 2006 23:11 schreef ook_gek het volgende:
no way dat het echt the stig is
Lijkt me echt ontzettend vervelend om presentator van TG te zijnquote:Op zondag 12 februari 2006 23:13 schreef Geqxon het volgende:
Het TG trio lag heel de aflevering dubbel man
Is niet zo moeilijk, 10 van die autootjes a zeg even voor het gemak 10.000 euro = 100.000 euro.quote:Op zondag 12 februari 2006 22:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
hoe krijg je nu trouwens Suzuki zo gek om daar een tiental auto's voor te geven :d
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam!quote:Op zondag 12 februari 2006 23:11 schreef ook_gek het volgende:
GOLD snow!quote:Op maandag 13 februari 2006 08:23 schreef Scheepschroef het volgende:
D'ont eat the yellow snow![]()
Ik heb een uur lang dubbelgelegen![]()
Wie zegt dat de Stig sowieso 1 persoon is?quote:Op zondag 12 februari 2006 23:11 schreef ook_gek het volgende:
titel...?quote:Op maandag 13 februari 2006 13:01 schreef funkmaster het volgende:
ik ben de aflevering nu aan het downloaden!!!
(kan ik hem nog een keertje zien)
Doet ook meequote:Op maandag 13 februari 2006 13:01 schreef funkmaster het volgende:
ik ben de aflevering nu aan het downloaden!!!
(kan ik hem nog een keertje zien)
RTF OPquote:Op maandag 13 februari 2006 16:19 schreef Rory78 het volgende:
Sh*t, gemist....
Wanneer is de herhaling?
Hij zegt gewoon dat je de Openings Post moet lezenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 16:22 schreef Rory78 het volgende:
[..]
STFU!
Vanavond is er geen herhaling, dus...
Dat fine maak je er nu van jaquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:15 schreef Geqxon het volgende:
Read The Fine Openings Post
JA!quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:14 schreef Geqxon het volgende:
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_RTFM
http://acronyms.thefreedictionary.com/Read+Your+Fine+Manual
Ben ik een kneus?
quote:Criticism
Critics would say that frequent users of the phrase (or similar sentiments) are simply expressing elitism, and that their attitude drives away newcomers without helping them. Their time could better be spent adding the question to a FAQ, pointing the user to a helpful website, or simply not responding.
wow ... sterke replyquote:
heb het 2 keer los gekocht, maar behalve de colum van JC vind ik het niet echt lezenswaardigquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:55 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
wow ... sterke reply![]()
OT: Wie heeft er hier eigenlijk een abo op Top Gear Magazine en hoe bevalt dat?
Shutquote:Op dinsdag 14 februari 2006 17:15 schreef Geqxon het volgende:
Read The Fine Openings Post
Engelse editie: Heel goed, dik ( elke maand ± 190-200 blz excl. reclame), veel primeurs, TG humor, per maand vergelijking met 3 auto's en dat goed uitgebreid. Je zou er eigenlijk 1 moeten kopen om te beoordelenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:59 schreef Googolplexian het volgende:
Top Gear Magazine: nog meer ervaringen?
www.cityprintbv.nlquote:Op zaterdag 18 februari 2006 18:15 schreef El_Pinjo het volgende:
Weet iemand hoe je aan dat "I am the stig" shirt kan komen zonder een abbo te nemen ?![]()
Ook te bekijken op Google Video momenteel:quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:10 schreef Googolplexian het volgende:
Top Gear Winter Olympics wordt NU herhaald op BBC World (net begonnen)
Bedankt voor de link! Ik heb em (weer) gemist.quote:Op zondag 19 februari 2006 03:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ook te bekijken op Google Video momenteel:
http://video.google.com/videoplay?docid=5096390531229048703&q=Top+Gear
Inderdaadquote:Op zondag 19 februari 2006 04:50 schreef Dr_Crouton het volgende:Was ongeveer meer dan de helft van de zendtijd aan het ROFL-copteren.
Top Gear
ok, while Richard worries about his 'no-claims bonus' we ...quote:Op zondag 19 februari 2006 23:19 schreef Guard het volgende:
Petrolheads is toch ook wel leuk, laten ze Hammond zijn eigen Ferrari in de prak rijden
sinds wanneer is het verboden om meerdere shows te doen ? hij presenteert toch ook braniacquote:Op maandag 20 februari 2006 10:34 schreef EdPowers het volgende:
Heu? Hoe zit dat nou? Is Hammond nou weg bij Top Gear en hij zit nu bij 'Petrolheads?
http://www.pistonheads.com/roadtests/doc.asp?c=2&i=13219quote:FUTURE OF TOP GEAR IN DOUBT
JC show to lose its airfield home
BBC motoring programme Top Gear (TG) could be in trouble, according to a story in yesterday's Telegraph. At the heart of the problem is the noise and pollution caused by one J Clarkson and crew at Dunsfold Aerodrome where TG is currently located and filmed.
The problem is that Dunsfold is to be redeveloped, so the programme will have to move, with its favoured option being the airfield at Enstone, which just happens to be close to Clarkson's Cotswolds home.
However, local villagers aren't keen on the racket that'll be created, and TG doesn't yet have an alternative. Since planning permission for the kinds of usage that TG will put an airfield to takes some eight weeks, and the next series is due to start filming in May, timing is tight.
Is this the end for the JC show?
geloof me qua bureaucratie kunnen de nederlanders nog wat leren van de engelsen, maar ik maak me geen moment zorgen, want naast bureaucratie zijn de engelsen ook dol op auto'squote:Op zondag 26 februari 2006 12:02 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wááát??? Een of ander verkeersambtenaar zit hier achter, dat zeg ik je! Het zijn bijna Nederlandse toestanden!
quote:Setback 'no threat' to Top Gear
There is no threat to BBC driving series Top Gear despite a setback in finding a new location for high-speed car tests, programme makers have said.
The BBC Two show hoped to relocate from Dunsfold in Surrey to a new circuit at Enstone Airfield in Oxfordshire.
But permission to build the circuit was denied by councillors last week after concerns it would generate pollution.
"Ideally that is where we want to go but if not we will just find another location," a Top Gear spokesman said.
Homes planned
The series, which first appeared in 1977, test-drives cars and discusses motoring issues. It is currently presented by Jeremy Clarkson, James May and Richard Hammond.
At present it is filmed on Dunsfold Aerodrome but programme makers need to relocate within the next three years due to plans to build more than 2,500 homes on the site.
"There is no great urgency for us to move but it would also help give the show a face lift," the Top Gear spokesman said.
"There is absolutely no threat to the show, which will return in May as planned."
Top Gear took the non-scripted entertainment prize at the International Emmys last November.
Ach houd de mensheid bezig!quote:Op zondag 26 februari 2006 14:14 schreef killerb het volgende:
Die linkse rakkers gooien ook altijd roet in het eten hè
In Mei zijn we weer aan de beurtquote:Op maandag 27 februari 2006 12:48 schreef Faithy het volgende:
ik heb 't gemist gisteren
wanneer is deze uitzending (BBC dus) te zien op Veronica? Kan ik even inhalen
Wanneer begint de lente ook al weer?quote:Op maandag 27 februari 2006 13:18 schreef Klonk het volgende:
volgende nieuwe uitzending in het voorjaar, hoe moeilijk is dat nu om te onthouden
Herhalingen helaas (maar ja wat wil je het is op Discoveryquote:
ja kloptquote:Op zondag 5 maart 2006 20:30 schreef El_Pinjo het volgende:
www.tvgids.nl zegt vanavond om 22:00 op BBC2 weer een "best of"![]()
Leuk, maar die challenges heb ik echt al honderd keer gezien.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:50 schreef Grimm het volgende:
[..]
ja klopt
http://www.bbc.co.uk/bbctwo/listings/programmes.shtml?day=today&service_id=4224&filename=20060305/20060305_2100_4224_38233_60
Best of Top Gear, The Challenges! A compilation of the best ever challenges sees the boys go '70s retro in £10,000 Supercars and Jeremy takes on a tank in a Range Rover Sport. [S]
Misschien dezelfde, want hoe talrijk is zo'n auto eigenlijk.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:09 schreef Klonk het volgende:
ik zit toch ff te kijken en ik zie hamster in een gele ferrari rijden, niets bijzonders maar 2 weken geleden in petrolheads hadden ze een gele ferrari in de studio waarvan ze zeiden dat ie van hamster was, dezelfde of toeval ?
Ik speculeer nu een hoop, maar misschien is het rond dezelfde tijd als de 10,000 pound Italian Supercar Challenge Race Championship etc. opgenomen toen Hammond ook voor Petrolheads moest optreden?quote:Op maandag 6 maart 2006 00:33 schreef Jordy-B het volgende:
Heeft 'ie daar geld voor?
'k weet dat 'ie nou behoorlijk bijschnabbelt, maar hij had toch al die gave Amerikaan gekocht?
"wanker"quote:Op zondag 5 maart 2006 22:08 schreef noidea het volgende:
"No it's not a kitcar, it's a Lamborghini"
Helaas moeten missen, en ik zie ook geen herhaling voor morgenavond staan...quote:Op zondag 5 maart 2006 20:30 schreef El_Pinjo het volgende:
www.tvgids.nl zegt vanavond om 22:00 op BBC2 weer een "best of"![]()
Ik denk van niet want Hammond zei dat ie em net had laten restaurerenquote:Op maandag 6 maart 2006 01:21 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Ik speculeer nu een hoop, maar misschien is het rond dezelfde tijd als de 10,000 pound Italian Supercar Challenge Race Championship etc. opgenomen toen Hammond ook voor Petrolheads moest optreden?
Ach ja, een schnabbel hier en een knabbel daar en hamster kan nóg een auto kopen.quote:Op maandag 6 maart 2006 20:43 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Ik denk van niet want Hammond zei dat ie em net had laten restaurerenDus waarschijnlijk vond Hammond em zo leuk dat ie em gehouden heeft
Die Clarckson heeft ook zo'n Ford GT, die nieuwe.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:00 schreef Klonk het volgende:
denk sowieso dat het niet echt slecht verdient, May rijdt rond in een Porsche Boxter, Clarkson heeft sowieso voor de vrouw een XC90 en hij zelf rijdt in een of andere dikke mercedes.
Tiff Needell vind ik dan weer een eikelquote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:38 schreef Tarado het volgende:
Ja hij was een tijdje weg bij Top Gear en omdat zoveel kijkers hem misten kwam hij terug voor de hoofdprijs, ik vind hem een over het paard getilde eikel maar er zijn mensen die hem wel leuk vinden. Tiff Needle vind ik een betere presenator en zeker een beter chauffeur/coureur.
die had ie toch weer teruggegeven (teveel problemen)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die Clarckson heeft ook zo'n Ford GT, die nieuwe.
Ja je hebt gelijkquote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:02 schreef Guard het volgende:
[..]
die had ie toch weer teruggegeven (teveel problemen)
Bij Top Gear testen ze de auto's net iets anders dan bij Fifth Gear, en ik vind de TG testen leuker.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:44 schreef Tarado het volgende:
Tja zo zie je maar weer, maar zoals Needle een auto kan besturen heb ik er nog maar weinig gezien op TV.
en daarna heeft ford voor zover ik weet alles gemaakt en heeft Clarkson hem weer terugquote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:02 schreef Guard het volgende:
[..]
die had ie toch weer teruggegeven (teveel problemen)
Volgens Wikipedia is dat inderdaad zo:quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
en daarna heeft ford voor zover ik weet alles gemaakt en heeft Clarkson hem weer terug![]()
En die laatste is natuurlijk de SLGay ipv de SLKquote:Clarkson owns various cars including Ford's latest supercar, the Ford GT, a Mercedes SL 55 AMG, a Volvo XC90, and a Ford Focus. His experiences with his Ford GT are well documented, having had many issues with the satellite tracker/alarm system - he reported that it would tell him the car had been stolen even when he was driving it. As a result of what he called "the most miserable month's motoring possible", he returned it to Ford for a full refund. After a short period, including asking Top Gear fans for advice over the internet, he bought back his GT. He also owned a Ferrari 355 for a short while. This was sold to make way for his SL 55 AMG, itself later replaced with a SLK 55 AMG
Hoe Britsquote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijkzie; http://driving.timesonlin(...)29-1677058_1,00.html
Het is een vrij lang stuk vandaar niet geplakt.
wat een afgang voor Ford![]()
Klopt, je kon het nummerbord zien van The Isle of Man, waar hij een huis heeft op naam van zijn vrouw.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:11 schreef Klonk het volgende:
volgens mij was de GT die dit seizoen samen met die Zonda en Ferrari naar zuid europa ging ook de GT van Clarkson zelf.
Hehehe...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe Brits
"I didn’t even mind when it arrived at my house one month ago inside a truck which had “On Time” written down the side. As we know from America’s arrival into the second world war, their concept of “on time” differs slightly from ours."
en je kunt er lekker hard rijdenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:09 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Klopt, je kon het nummerbord zien van The Isle of Man, waar hij een huis heeft op naam van zijn vrouw.
Belastingtechnisch beter, lijkt me zo.
quote:Admit it! Your wife hounded you into this embarrasing situation because the GT has a better body than she has. Get your car back. Warren Lau, Houston, Texas
Tiff en Jeremy samen nog steeds het beste. Ik zag ze in Londen (samen met hamster) voor de mph'05 show. Jeremy en Tiff, het was echt geweldig om die twee samen te zien, bekvechten tegen elkaar. Jeremry opscheppen over hun oneindig budget en dat Tiff het maar moest doen met reclames enzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 08:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Tiff Needell vind ik dan weer een eikel
Altijd met die irritante grijns op z'n bek en z'n flauwe grapjes
Jeremy Clarkson kan tenminste lekker mensen (=May & Hammond) in de zeik nemen
Tiff valt voor mij al af door zijn irritante stem alleen al ...quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:40 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
Tiff en Jeremy samen nog steeds het beste. Ik zag ze in Londen (samen met hamster) voor de mph'05 show. Jeremy en Tiff, het was echt geweldig om die twee samen te zien, bekvechten tegen elkaar. Jeremry opscheppen over hun oneindig budget en dat Tiff het maar moest doen met reclames enzo.
Mooi, heb ik weer iets te kijken vanavond..quote:Op zondag 12 maart 2006 15:38 schreef El_Pinjo het volgende:
www.tvgids.nl zegt om 22:00 op BBC2 weer een "best of"![]()
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |