quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:53 schreef Henkmanz het volgende:
dat stickertje kan echt niet.
Haha, nee hoor. Ik ben persoonlijk geen fan van Opels, en bij Calibra's denk ik altijd aan foute piratenboeren die indruk willen maken met hun autootje. Dus ik zou zeggen, kijk even verder.
Helaas zijn de auto's in je lijstje van dezelfde categorie.
je moet er trouwens wel 20 inch velgen onderzetten van ¤300 p. st. dan gaatie sneller.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken![]()
Waarom wil je er dan een?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:00 schreef Robbiej het volgende:
Zou er mischien serieus gereageerd kunnen worden?
dat het sjonnie bakken zijn is ons bekend.
Thanks zet ik op het lijstjequote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Reserveonderdelen zuin ruim verkrijgbaar.. je wilt niet weten hoeveel exemplaren er al total loss gereden zijn door mensen die niet met zo'n auto om kunnen gaan
Ach die maat van me is automonteur. dus dat zit wel goed. die spot echt wel of het is afgetrapt of niet. en of het een goede deal is of niet..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:09 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind het op zich wel mooie auto's.. maar rekenen er idd maar op dat de goedkopere exemplaren afgetrapt zijn en waarschijnlijk aardig roesten.
Eigenlijk is er dan maar 1 minpunt en dat is dan de hele auto.
Een beetje automonteur heeft geen forum nodig om achter sterke en zwakke punten te komen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:12 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ach die maat van me is automonteur. dus dat zit wel goed. die spot echt wel of het is afgetrapt of niet. en of het een goede deal is of niet..
Nadeel: kijk een naar de foto's die je zelf gepost hebtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs)
Jij snapt het verschil tussen serieus en debiel niet he?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:26 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Nadeel: kijk een naar de foto's die je zelf gepost hebt
Voordeel: er zijn er al een hoop plat gereden!
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken![]()
Ach het forum zit vol met zwakzinnige onbeargumenteerde apenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:58 schreef bima het volgende:
Leuk dat er zoveel mensen iets tegen opel hebben? Beetje vreemd gedrag komt er los, bij het kinderachtige af.
Rij altijd oude auto's en dat nu toe gingen de opel's het langste mee, alleen je moet wel tegen roest kunnen. Opel Kadet GT was trouwens wel erg lekkere wagen om in te scheuren. En echt toen ik overstapte van die kadet naar een Golfje was dat echt een mega achteruitgang, maar vreemd genoeg reageren mensen op een Golf niet zo negatief.
Amenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 06:14 schreef StefanP het volgende:
Geef in godsnaam wat meer geld uit, geloof me, het zal je uiteindelijk geld schelen! Voor 1400 heb je geen auto, punt. Een simpel boodschappen panda ding wel, maar niet zo'n auto uit de OP. Een afvalbak opknappen is waarschijnlijk duurder dan een iets duurdere kopen!
Waar heb je deze top 4 op gebaseerd? Op het sjonnie-gehalte?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:
1. Opel Calibra 16v 2.0i 150pk (tuurlijk)
2. Volkswagen Corrado G60 1.8i 16v 160pk
3. BMW 318i 1.8i 16v 113pk
4. Honda CRX 1.6i 16v DOHC 130pk
Als de 318i voor de 318iS word vervangen 100% voor die dan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:47 schreef Five_Aces het volgende:
Neem een 318iS in plaats van een 318i, die hebben 140PK in plaats van 113PK.
goed onderbouwd, man!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:21 schreef timvput het volgende:
Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut.
En waar te koop voor 1400 euro?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:25 schreef stijgende_ster het volgende:
Als je dan toch een Opel wilt, neem dan de Astra Coupé.
[afbeelding]
Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
onderbouw het maar eenslekker makkelijk, jij
Koplampen, voorbumpers en motorkappen wat minder idd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:16 schreef 1299 het volgende:
Onderdelen voor Calibra's zijn helemaal niet zo makkelijk te krijgen. En het ding roeste al in de folder!
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:03 schreef timvput het volgende:
[..]
Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...
Auto zelf is fout, gewoon erg slecht qua kwaliteit e.d. Elke oudere rode auto kent het probleem dat de lak dof wordt. Nou, de calibra is hier heer en meester in! Ohja, en het is een Opel
Voor de rest is het ook een beetje mijn mening zegmaar hé...
[autoweek myreviews]quote:Calibra 2.0i
Problemen
Heb de auto al 2 jaar en motorisch vind ik het prima, start altijd al is het -10. Heb laatst bougies en nieuwe rotor vervangen, distributie riem vervangen. Het grootste probleem is roest, de achter spatborden waren verrot. Een nieuwe plaat laten lassen en gespoten (kosten 1000 euro). Laatst apk afgekeurd vanwege roest en 6 gaten in de bodem. De achter ophanging moest los om gelast te worden, kosten 800 euro. De rest was goed alleen roest, mijn advies bij aanschaf let op de bodem carroserie.
Problemen
Gebroken distributieriem na 180.000 km. Verder heeft de dynamo 1 x dienst geweigerd, deze is vervangen. Verder de vlotter van de koelvloeistof, en de temperatuursensor van de radiateur. Allemaal kleine dingetjes dus! Verder de achterdemper na iets te hard over een heuveltje te zijn gegaan.
Een belangrijk nadeel is dat de onderdelen vrij duur zijn, en dat er maar weinig op de sloop te vinden zijn.
Problemen
Ik heb een week na aanschaf de oliepeilsensor vervangen.
Vorige week is de waterpomp vervangen samen met de distributieriem.
De rechtervoorband is kapot geweest.
Heb probleempje met de radio, die laadt geen cd’s en je kunt hem in de fm-stand niet te hard zetten.
Problemen
De koppakking is al een keertje vernieuwd,een nieuwe waterpomp,distrubitie riem+ de spanrollen.De deurvergrendeling laat nog wat te wensen over.De flotter van de koelvloeistof kapot gehad.Nieuwe motorophangrubbers laten moteren.De rubberenbussen van de achteras kapot gehad.Gelukkig nog geen roest aan de spatborden achter.(opel kwaaltje).
Problemen
- centrale vergrendeling soms zijn eigen gang
- barst in voorruit
- kachelverlichting kapot
- abs sensor stuk
- lekke uitlaat
Problemen
De enige problemen die er zijn geweest zijn een kapotte dynamo en een kapotte lamp.
Calibra 2.0i 16V
Problemen
1 defecte krukas sensor
1 inductieve impulsgever
1 lekke benzineslang
1 remschoenset handrem
8 kleppenstoters
1 afgebroken ABS houder
en deze lijst gaat nog even door maar ik ben de rekeningen met specificaties van de garage kwijt.
Maar toen het allemaal gerepareerd was deed hij het weer top.
Problemen
moterstoringen
kapotte airco
kapotte dynamo
Problemen
- 1 Kapotte dynamo
- slecht werkende deurvergrendeling
- 6 motorstoringen (die niet goed zijn opgelost)
- trillingen door de auto
- kapotte achterlicht
Let wel dit in 5 maanden tijd!!
Service van de garage was goed, alleen waren de monteurs niet in staat de oorzaak van de motorstoringen te traceren.
Calibra 2.0i Turbo 4x4
Problemen
Eerste probleem was de tussenbak na ongeveer 140000 km. De auto had niet onderhoud gehad aan de module. Die volgens de Opel-dealer bij 100000 vervangen had moeten worden.
De kosten zijn ongeveer 1200 euro als je dit op tijd doet.
Einddemper doorgerrot na ongeveer 175000 km. Dit was ouderdom. Kosten 500 gulden (imitatie).
Wiellagers voor versleten door het rijden op 2 wheel drive ivm module. Dit gaat sneller dan je verwacht.
Dit was een probleem want na reperatie zaten ze niet goed op. Net op tijd achter gekomen. Kosten +/- 300 gulden.
1 keer nieuw voorruit. Na barst niet goed gerepareerd dus op hoge snelheid hele raam gescheurd. Kosten raam 1140 gulden of verzekering.
Bij ongever 200.000 km motormanagement problemen waarschijnlijk door defecte kat.
verder geen.
tip: Zoek bij aankoop uit of de tussenbak is onderhouden rond de 100000km. Als je het niet zeker weet laten doen de kosten van een tussenbak zijn erg hoog. En op de sloop vind je ze niet snel.
Rijd de auto goed warm en laat hem even stationair draaien als je hard gereden heb.
Problemen
Eigenlijk weinig alleen het blok zweet iets (maarja opel eigen).
EN NATUURLIJK DE WIELKASTEN !!(heb ik al wel laten maken)
Verder moet je hem gewoon goed warm rijden en op tijd zijn onderhoud geven want anders jaag je jezelf ongenadig in de kosten, helemaal als er iets met de turbo gebeurd.
Calibra 2.5i-V6
Problemen
- Stationair (bv bij het stoplicht) lopen de toeren soms erg hoog op (tot wel 2000 rp/min, dan zakken ze weer terug en lopen ze weer op, enz.)
- Deurslot aan bestuurderskant kapot
- Scheurtjes in dashboard net onder de voorruit (Calibra-kwaaltje)
Problemen
Geen.
Problemen
airco-pomp defect. (vernieuwd)
lekke koppakking 106.964 KM (vernieuwd)
lekkage carterpanpakking (vernieuwd)
krukassensensor defect (vernieuwd)
Problemen
Niet echt veel. Iets met de dynamo, maar dat was het. Verder de gewone slijtage, zoals remmen enzo.
Rofl.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:03 schreef timvput het volgende:
[..]
Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...
Auto zelf is fout, gewoon erg slecht qua kwaliteit e.d. Elke oudere rode auto kent het probleem dat de lak dof wordt. Nou, de calibra is hier heer en meester in! Ohja, en het is een Opel
Daar kun je dan ook niet spreken van een standaard Calibra (geluid). Met de nodige aanpassingen kun je elke auto leuk laten klinken. De auto is gewoon slecht. Ik weet niet of jullie ooit eens goed naar de Calibra gekeken hebben, maar uuhm... kwaliteit is in ieder geval zoek. Wat ik bedoel met: "het is een Opel..." ... het is een Opelquote:@timvput:
Klinkt niet lekker ? Mwoah, een vriend van mij heeft een Calibra Turbo met 260pk en een DTM pijp erop, waar ik normaal een grafhekel aan heb, maar komt een mooie diepe grom uit. En wat is er niet goed aan de kwaliteit van de auto dan ? Dat Europese motoren ff wat minder stevig en slijtvast zijn dan Japanse weet iedereen wel, dat is niet alleen voor Opel zo (lang leve de Toyota 4AGE) dus dat is geen specifiek Opel punt.
onderbouwen heet dat ... ik heb zelf geen Calibra dus zoek ik het in andermans ervaringen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:50 schreef timvput het volgende:
[..]
@ goognogwat: Nee, van internet plukken is inderdaad leuk om met die info een discussie aan te gaan...![]()
Nee, maar welke auto's in die klasse klinken nou wel goed...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:50 schreef timvput het volgende:
[..]
Daar kun je dan ook niet spreken van een standaard Calibra (geluid). Met de nodige aanpassingen kun je elke auto leuk laten klinken.
Echt top onderbouwingquote:De auto is gewoon slecht. Ik weet niet of jullie ooit eens goed naar de Calibra gekeken hebben, maar uuhm... kwaliteit is in ieder geval zoek. Wat ik bedoel met: "het is een Opel..." ... het is een Opel![]()
Onderbouwen? Volgens mij heet dat gewoon niet weten waar je het over hebt en dus maar stom van iemand anders over zit te tikken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
onderbouwen heet dat ... ik heb zelf geen Calibra dus zoek ik het in andermans ervaringen.
Zo vorm ik m'n meningen. Dus niet zo van "Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut." en " Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super... Ohja, en het is een Opel".
Bovendien ga ik geen discussie met je aan want je kunt geen mening onderbouwen. Dat zou een puberaal wellus-nietus verhaal worden
als je nu reageert heb je al 9 posts!
Dat is toch wat ik zeg! Hij klinkt NIET goed.... zo uuuhhh. Er zijn auto'tjes in die klasse die wel goed klinken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:14 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
Nee, maar welke auto's in die klasse klinken nou wel goed...
Je snapt mij niet helemaal. Ik zeg niet dat Opel (over het algemeen) slecht is. In tegenstelling, maar Opel is nou eenmaal niet 'mijn ding'. Dat is een persoonlijke mening. Stel, je kunt kiezen tussen een helemaal vol geladen Opel Vectra ofzo of een ander duurder merk. Dan zeg je toch ook als je de Vectra mooi vind: het is een mooie auto maar het is wel een Opel... Snapje waar ik heen wil?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:14 schreef _Omicron_ het volgende:
Echt top onderbouwingOpel is slecht want het is slecht en het is een Opel ! Super man, je hebt helemaal gelijk !
![]()
![]()
![]()
NOFI, maar als je niet eens kan onderbouwen wat je zegt dan lijk jij juist degene die dat doet. Zo van "ik heb ooit is ergens gelezen dat de Calibra slecht is dus plemp ik dat hier ff neer op Fok".quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:16 schreef timvput het volgende:
[..]
Onderbouwen? Volgens mij heet dat gewoon niet weten waar je het over hebt en dus maar stom van iemand anders over zit te tikken.
1 calibras zijn echte ragbakken. je kan ze kopen maar reken er maar niet op dat je er lang mee gaat doen ...vaak zijn ze echt afgeredenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat vinden jullie nou van deze auto?
Ik en een maat zijn van plan allebei er eentje te halen. ze zijn er al voor zo rond de ¤1400,-
En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs)
Onze lijstje als de Calibra het toch niet word.
1. Opel Calibra 16v 2.0i 150pk (tuurlijk)
2. Volkswagen Corrado G60 1.8i 16v 160pk
3. BMW 318i 1.8i 16v 113pk
4. Honda CRX 1.6i 16v DOHC 130pk
We zitten al een beetje te speculeren over wat auto's maar de Calibra is toevallig beide onze favoriet. omdat we de vorm gewoon echt zo mooi vinden. en er zit een leuke motor in. met leuke opties.
Ervaringen zijn uiterst welkom!
Ehm, doe ik dat? Nee!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:18 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
NOFI, maar als je niet eens kan onderbouwen wat je zegt dan lijk jij juist degene die dat doet. Zo van "ik heb ooit is ergens gelezen dat de Calibra slecht is dus plemp ik dat hier ff neer op Fok".
Ik zou het dan echt bij een warme motor doen.... anders is je tankje nog niet verbonden met je motor doordat je thermostaat nog gesloten is, dus de bubbels niet in het tankje kunnen komen. Geen bubbels dus, wel als hij warm is.... ( ervaring, en inderdaad, met een opel jaquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:18 schreef NITROHOSS het volgende:
Letten op:
Nu naar de voorkant van de auto, de motor is nog koud, draai de dop van de koelvloeistof open en kijk naar binnen. Geen bubbels.. mooi dan lekt de cilinderruimte niet naar het koelcircuit... geen rare drab of oliedruppels.. mooi.. dan lekken de oliekanalen ook niet naar de waterkanalen.
Verhaal......
En verder.. tja. goed geluk enne.. het blijft ene opel...![]()
Het enige wat we van je vragen is onderbouwing en die krijgen we niet. Verwacht dan ook niet dat mensen je serieus nemen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:25 schreef timvput het volgende:
[..]
Ehm, doe ik dat? Nee!
Nou uhm, gaan jullie maar lekker in jullie fan-tas-tische Calibra'tjes sjokken,... ik hou deze discussie voor gezien.
Zie eens een goede 1.9 gti te vindenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:42 schreef Rev- het volgende:
205gti 1.9 natuurlijk, 7.8 op de 100(of 8.5 in >92 versies, moet je de cat ff weghalen). en heeft GEEN sjonnie imago. En is veel mooier dan al het andere genoemde troep
case closed
ik eis een ip banquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef Five_Aces het volgende:
Is niet veel snel spul te koop voor die prijs wat niet afgetrapt is...
Word hard mee gereden, maar naar de staat word meestal niet gereden. En dat er hard mee gereden word staat wel vast anders koop je het ook niet.
Staat wel zat te koop aan renault 205 GTI 1.9's, maar of het wat is moet je maar afwachten.
Heb je btw al eens voor de gein nagevraagd of je zoiets wel verzekerd krijgt?
ff aanmelden bij 205gti.nl , staan er wel een paar tekoop op het forumquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Zie eens een goede 1.9 gti te vinden
Dan moet je ook bij clubs gaan kijken en daar heb je er geen voor 1400 euro...
Alle 2 kleine autotjes toch?quote:
Kennen wij elkaar? daar was ik denk ik ook bij dat die op de bank ging?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:01 schreef _Omicron_ het volgende:
Voor 1400 is er een mogelijkheid om onder de 8,5 seconden aan de 100 te zitten...En niet met een afgetrapte auto. Daihatsu Charade g102 met een 1.3 die standaard 90pk heeft. Met een buis van 60cm met luchtfilter stijgt het koppel flink met deze auto, ik heb iemand op de bank gezien met alleen deze buis aan z'n 1.3 en hij had dan gewoon 130nm aan de krukas, normaal is 100nm. En dus is diegene gaan meten om 0-100 te doen: 8,57 seconden met een beetje wielslip nog.
Maarrrrr, tegelijkertijd is het ook een betrouwbaar en goedkoop autootje. Helemaal als je een 1.3 koopt van een gezin ofzo, die zijn niet afgetrapt. Op de snelweg rij ik met 120 altijd 1:15 en in de stad 1:9 a 1:10 in de winter en in de zomer 1:10 en 1:11 en dat kan zuiniger want waar ik woon moet je wegens gebrek aan rijvaardigheid van andere weg gebruikers vaak terug schakelen, voor niks afremmen enzovoorts. En verder rij ik altijd wel door. De 1.3tjes zijn niet kapot te krijgen. De auto weegt 805kg dus wegenbelasting is laag en de 1.3 staat ook niet te boek als GTI ofzo dus daarmee kom je er echt welIk heb laatst nog een splinternieuwe 320 eruit gereden met m'n gebakje
En er valt ook wel echt iets leuks van te maken (dit is niet de mijne btw):
[afbeelding]
AF ? Er zijn daar 2 Charadesquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:11 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Kennen wij elkaar? daar was ik denk ik ook bij dat die op de bank ging?
Ahhh.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:12 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
AF ? Er zijn daar 2 CharadesIk was er niet bij, guess who
Zat ook al te kijken, herkende je aan je webicon en je sig van rice cars
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:14 schreef Robbiej het volgende:
(houd je "sjonnie" reacties maar voor je)
fully agreedquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:17 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal niks over sjonnie gezegd dus dat soort dingen hoef je dan niet tegen mij te zeggen...CRX kan je wel nemen, maar die is dan echt wel afgetrapt. Een zware auto die onder de 8,8 aan de 100 zit en technisch in orde is ga je gewoon niet vinden voor 1400 euro. Trouwens, gewicht zegt lang niet alles over veiligheid.
Ja dat is dus dan wel weer zo... maar die crashtest... die auto reed er DWARS door heen.. ding vloog uit mekaar...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:41 schreef 1299 het volgende:
Als je een auto koopt met het vooruitzict dat je hem gaat crashen kan je beter geen auto kopen. Geen een auto stap je levend uit boven de 100km/h van die leeftijd! Nieuwe auto's twijfel ik ook aan.
Overheen gelezen, sry...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:03 schreef timvput het volgende:
[..]
ja das waar.. maarja ik weet het nu nog steeds niet,..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:47 schreef Five_Aces het volgende:
Als je met een SUV of Nissan Patrol van 2 ton tegen een calibra aan rijd, dan rijd die er ok dwars doorheen.
Ja het erge is ik zit hier nu al een jaar meequote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:25 schreef _Omicron_ het volgende:
Denk er even goed overna en laat het bezinken.
Toyota Celica 1.6 GTi (net niet snel genoegquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:38 schreef Robbiej het volgende:
Nou. als veel mensen me het dan afraden om dat te doen?
hebben jullie suggesties dan voor een auto (1400-1500 eu) die
1. een pittige motor heeft (<8.8 naar de 100)
2. niet al te zwaar is (wegenbelasting)
3. er nog wel een beetje uitziet.
4. veiliger dan een CRX zijn (die dingen blijken te breken als luciferstokjes)
Dacht ik al.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:39 schreef 1299 het volgende:
Een CA Colt GTi red je nooit voor die prijs.
en in dat jaar niet iets erbij kunnen sparen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:29 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ja het erge is ik zit hier nu al een jaar meemaarja over 7 maanden gaat het gebeuren. (maat over 3 maanden. dan doet ie calibra dus is wel voordeel voor mij kan ik kijken of het echt ragbakken zijn. maarja.. zo lang nog.. )
een gewone Corolla E10 1600 gaat ook in 10sec. naar de 100 (same engine 4A-FEquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:41 schreef _Omicron_ het volgende:
Goede Swift GTI ook niet, voor 1400 heb je een afgetrapte. Corolla GTSi doet 10 seconden.
Ik kan wel aan een redelijk goede Corolla 1600 komen voor 1400 eu, maar die zijn niet snel genoeg voor de TSquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:43 schreef _Omicron_ het volgende:
Ja ok, en ook beter voor de verzekeringMaar ook DIE heb je niet voor 1400e (als je een goede wilt).
Die is inderdaad ook mooi. zat al een beetje te denken aan een swift 1.3 gti..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik kan wel aan een redelijk goede Corolla 1600 komen voor 1400 eu, maar die zijn niet snel genoeg voor de TS
Swift voor 1650
Ga je dan, als je eenmaal een auto hebt gekocht, die acceleratie ook daadwerkelijk gebruiken bij elk stoplicht?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:46 schreef Robbiej het volgende:
Nou laat ik het maar iets versoepelen dan. als ie maar onder de 9.5 zit.. anders word het wel langzaam..
Als je goed kan schakelen haal je 9,5 wel met een "lege" Corolla E10 1600quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:46 schreef Robbiej het volgende:
Nou laat ik het maar iets versoepelen dan. als ie maar onder de 9.5 zit.. anders word het wel langzaam..
onderbouw dat eens.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan maakt het niet uit welke auto je koopt, want geen enkele auto van 1400 euro kan daar tegen.
Dan kun je vrouwelijk gezelschap in de auto dus wel vergeten.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Als je goed kan schakelen haal je 9,5 wel met een "lege" Corolla E10 1600
maar is zo'n swift GTi niets, dat zijn rape auto'tjes
Als je met een oudere auto van zo'n 1400 euro bij elk stoplicht weg gaat blazen, dan rij je hem binnen de kortste keren aan gort, dunkt me zo.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
onderbouw dat eens.
de vrouwen stoel mag blijvenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan kun je vrouwelijk gezelschap in de auto dus wel vergeten.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat erg meevaltquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je met een oudere auto van zo'n 1400 euro bij elk stoplicht weg gaat blazen, dan rij je hem binnen de kortste keren aan gort, dunkt me zo.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Ik vind een standaard CRX een mooie auto.
klopt ... maar een andere uitlaat, beetje verlagen en mooie velgen mag wel hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Het probleem is alleen dat er bijna geen standaard CRX-en meer zijn.
Stock vind ik hem ook nog wel te pruimen, al was het maar omdat ze zeldzaam zijn geworden door de tupperware-/brulpijpbrigade.
Vooral in dat VTEC blauw-groenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]ik ook. Mooiste hot-hatch aller tijden. Maar da's een kweste van (gebrek aan) smaak.
kijkquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Vooral in dat VTEC blauw-groen
Die jaquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
kijk
[afbeelding]
160 pk-tjes at your service
Die houden meestal toch niet van racenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan kun je vrouwelijk gezelschap in de auto dus wel vergeten.
90% op speurders noemt het een v-tec met 130pkquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Die ja![]()
die op speuders staan zijn echt allemaal verneukt..
Ziet er nog lekker standaard uit maar is wel wat duurquote:vermogen: 180 carrosserie: hatchback
brandstof: benzine kilometerstand: 5000
bouwjaar: 1991 basiskleur: grijs
Autoaccessoires: achterbank neerklapbaar, lichtmetalen velgen
te koop honda civic 1.6 16v 180pk
deze auto gaat van 0 naar 100 in 6.0 sec
moterblok plus versnellingsbak pas gerevieseerd
nog geen 5000 km mee gereden voor de rest heeft deze auto nieuwe invidija van voor naar achteren
apexi cobra stoelen carbon moterkap,enz.enz
deze auto is goed maar wegens ruimte gebreek moet die weg
1.6 met 180 pkquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
90% op speurders noemt het een v-tec met 130pkda's aan twee kanten overdreven.
Deze is trouwens nog sneller:
Speurders Honda Civic 1.6i VTEC
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Ziet er nog lekker standaard uit maar is wel wat duur
Hangt dus een B16A blok inautootje weegt iets van 900 kilo
Integra TypeR is een 1.8, hequote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
1.6 met 180 pk
komt dat blok niet uit een Type R Integra
standaard levert een B16A2 160 pk dus er zal ongetwijfeld het één en ander aan vervangen zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:27 schreef 1299 het volgende:
Heeft dat blok standaard 180PK uit een 1.6?
Mittsubishi had in 92 een 1.6 blok wat 175PK produceert.
Ey verrek, volgens mij is dat mijn eigen auto....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:53 schreef Googolplexian het volgende:
Als je voor een CRX gaat ... neem dan ZEKER ééntje na 1990. Dat scheelt je veel roest
...
model 1990 - 1992
[afbeelding]
donkere rand rond de lichten en 1 achteruitrijlicht + 1 mistlamp
(vermomd met witte reflector)
http://www.decrxgarage.nl/ ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ey verrek, volgens mij is dat mijn eigen auto....Best vreemd om je eigen auto in zo'n topic tegen te komen.
![]()
Komt die foto daar vandaan? Site is briljant trouwens, gebruik ik zeer vaak! Is in elk geval een foto van voor de vorige eigenaar...quote:
dus dat wordt dan geen vtecquote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:05 schreef Robbiej het volgende:
CRX it is90+ bouwjaar dus.
Maarre die V-Tec's zijn echt onbetaalbaar @ marktplaats..
betaal je zo 2500-4000 euro voor.. nah dat vind ik te veel. en kan ik ook niet betalen.
ik kan max rond de 1500-1700 uitgeven. (moet ook nog rijbewijs betalen he)
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:05 schreef Robbiej het volgende:
betaal je zo 2500-4000 euro voor.. nah dat vind ik te veel. en kan ik ook niet betalen.
Ik heb voor mijn eerste maar 1250 euro uitgegeven en het ding reed als een tiet, blok had meer dan 2 ton gelopen, maar heb ik nog geswapt naar mijn huidige CRX... Start altijd (indien volle accuquote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:05 schreef Robbiej het volgende:
Dus jij wil zeggen dat het een goede smaak van auto's is?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:45 schreef _Omicron_ het volgende:
Haha, die user, ben je een basher ofzo ? WTF loop jij lekker te zeiken op mensen die ergens anders over denken dan jij !
Idd als je een ouwe bak moet kopen voor weinig geld zou ik dan maar gaan voor de Clio 16V (uiterlijk standaard), 205 1.9 GTI (uiterlijk standaard vooral velgen) of een Golf 1 GTi uiterlijk standaard maar met de 1.8 16V erin uit de golf 2quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:53 schreef Rev- het volgende:
van alle keuzes die hij kan maken kiest hij een CRX
laat die jongen maar valt niet meer de redden, innerlijk is het al een sjonnie, alleen de auto ontbreekt nog
NOFI hoor, maar ik zie vaak genoeg sjonnies met petje in het midden hangen van hun 205GTIquote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:53 schreef Rev- het volgende:
van alle keuzes die hij kan maken kiest hij een CRX
laat die jongen maar valt niet meer de redden, innerlijk is het al een sjonnie, alleen de auto ontbreekt nog![]()
Smaak is subjectief, niet objectief. En een CRX die gewoon nog netjes en strak is, niet met allerlei wazige shogun of monster bumpers kan ik best wel cool vinden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:01 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat het een goede smaak van auto's is?![]()
Guess what, er zijn ook nog mensen die hun auto kiezen op basis van wat ze mooi vinden in plaats van alleen maar met hun imago bezig zijnquote:Ik hou van sporieve auto's en in 1992 was dit lijstje misschien leuk. Maar anno 2005 is het voor tuig, paupers en allochtonen.
Ja! Oude Franse auto'squote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Idd als je een ouwe bak moet kopen voor weinig geld zou ik dan maar gaan voor de Clio 16V (uiterlijk standaard), 205 1.9 GTI (uiterlijk standaard vooral velgen) of een Golf 1 GTi uiterlijk standaard maar met de 1.8 16V erin uit de golf 2![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat imago is er niet voor jan lul. Dat is ontstaan omdat veel mensen waaronder ik dit nu lelijke en associale bakken vinden. Bovendien zijn de meeste strontgaar en totaal verbouwd en afgeragd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:04 schreef _Omicron_ het volgende:
Guess what, er zijn ook nog mensen die hun auto kiezen op basis van wat ze mooi vinden in plaats van alleen maar met hun imago bezig zijn![]()
holy crap wat ben jij narrowmindedquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:11 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dat imago is er niet voor jan lul. Dat is ontstaan omdat veel mensen waaronder ik dit nu lelijke en associale bakken vinden. Bovendien zijn de meeste strontgaar en totaal verbouwd en afgeragd.
Nogmaals 15 jaar geleden waren dit in mijn ogen ook leuke auto's. Maar de tijd veranderd en zo ook de smaak. Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden in al die bakken.
En nu heb ik het nog niet eens gehad over andere mensen die in jou auto rondrijden. Paupers, allochtonen en tuig.![]()
geloof dr geen reet van, regel een foto en je krijgt 10 euro van mequote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:04 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
NOFI hoor, maar ik zie vaak genoeg sjonnies met petje in het midden hangen van hun 205GTIBeetje respect voor iemands smaak is neit verkeerd ipv alleen maar bashen wat jou niet bevalt...
[..]
[..]
Net of je die auto's uit de OP voor dat bedrag in fatsoenlijke staat kan kopen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja! Oude Franse auto's
leuk voor TS z'n budget
geen foto van jezelf?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:12 schreef Rev- het volgende:
[..]
geloof dr geen reet van, regel een foto en je krijgt 10 euro van me
@TS
![]()
mijn auto staat op stalling, zal je niet lukken dusquote:
Nee dat snap ik, je gaat niet toegeven dat je zelf in een sjonnie auto rijdquote:
En de verzekering, benzine, onderhoud, denk je dat dat niks kost?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:05 schreef Robbiej het volgende:
Dan klopt het toch wat ik zeg. Of een allochtoon of tuig of een pauper.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
holy crap wat ben jij narrowminded
Ben allochtoon, heb CRX, loop in pak, heb eigen bedrijf.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:30 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dan klopt het toch wat ik zeg. Of een allochtoon of tuig of een pauper.![]()
![]()
Komtie allemaal wel achter, ik geloof dat hij niet echt wilt luisterenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:22 schreef Tuneman het volgende:
[..]
En de verzekering, benzine, onderhoud, denk je dat dat niks kost?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:12 schreef Rev- het volgende:
[..]
geloof dr geen reet van, regel een foto en je krijgt 10 euro van me
@TS
![]()
Heb je die zien rijden (lijkt me stug) of gewoon gegoogled?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:33 schreef Halfgedraaide het volgende:
[afbeelding]
![]()
Wat is je mail adres dan geef ik je mijn rekening nummer voor die 10 euro.
Tuurlijk zijn die er nog. Maar die zijn er nog maar erg weinig te vinden. En zelf met andere velgen eronder vind ik hem al meteen "sjonnie".quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]![]()
maar dan nog. Ken zat serieuze CRX-liefhebbers die 'm nagenoeg standaard houden.
Gewoon ff gegoogled. Maar het is gelul dat sjonnie's niet in een 205 GTi rondrijden. Ik heb ze de afgelopen 10 jaar wel degelijk vaak genoeg gezien.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je die zien rijden (lijkt me stug) of gewoon gegoogled?
Del Sol ... en heb er nog niemand over horen klagen. Klanten blijven plakken dus zolang ik geen zaken met jou hoef te doen zit ik gebakkenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:36 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn die er nog. Maar die zijn er nog maar erg weinig te vinden. En zelf met andere velgen eronder vind ik hem al meteen "sjonnie".
Maar is niet erg representatief voor je bedrijf. Als ik iemand in een CRX zie aan komen rijden in een pak dan trek ik al snel mijn conclusies. Maar ja ik ben ook narrow minded![]()
Maar de auto's die TS noemt zijn trouwens al bijna sjonnie verleden.
Sjonnie's zijn over gestapt op E36 bmw, Golf 3 vr6, Golf 4 gti etc etc
Verzekering en benzine is zeker te overzien. Maar onderhoud????? Ben je nou echt zo naief dat je voor 1400 euro een van die auto's kan vinden die nog enigzins een beetje in orde is??quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:38 schreef Robbiej het volgende:
Ehm. nogmaals het kan me niet rotten wat andere mensen vinden. heel simpel. IK vind het een mooie auto IK betaal ervoor. IK moet er in rijden. dus IK kies.
En de verzekering, benzine, onderhoud kosten etc heb ik allemaal er bijgerekend hoor.
Jij bent dus bereid om enorm veel te betalen voor verzekering door als 18-jarige bestuurder die net zijn rijbewijs heeft in een CRX te gaan rijden?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:38 schreef Robbiej het volgende:
Ehm. nogmaals het kan me niet rotten wat andere mensen vinden. heel simpel. IK vind het een mooie auto IK betaal ervoor. IK moet er in rijden. dus IK kies.
En de verzekering, benzine, onderhoud kosten etc heb ik allemaal er bijgerekend hoor.
Good for you!!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Del Sol ... en heb er nog niemand over horen klagen. Klanten blijven plakken dus zolang ik geen zaken met jou hoef te doen zit ik gebakken
Hehehe, dat doet me denken aan een documentaire over Engelse steigerbouwers van een aantal jaar geleden. De baas van het bedrijf parkeerde zijn spierwitte Porsche 928 altijd een straat verder dan waar hij wezen moest voor zaken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
Good for you!!![]()
Ik zou alleen voor een andere auto kiezen bij zakelijke klanten. Privé maakt het geen reet uit natuurlijk wat je rijd. Is maar net wat je smaak is.
was vroeger zo... tegenwoordig zijn CRX-en oud en is de waarde niet meer zo hoog (1400 - 1700 eu, blijkbaar)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:42 schreef _Omicron_ het volgende:
Verzekering ? CRX + 18 jaar = een fortuin.
Dit krijg ik op de Unive site met 21 jaar:quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
was vroeger zo... tegenwoordig zijn CRX-en oud en is de waarde niet meer zo hoog (1400 - 1700 eu, blijkbaar)
quote:Vanwege de leeftijd van de bestuurder in combinatie met de waarde van de auto kunt u deze verzekering helaas niet online afsluiten. Klik op 'wijzigen' om de gegevens eventueel te corrigeren of neem contact op met ons 'Service Centrum Schade' (0592) 34 93 40 of met het Univé-kantoor bij u in de buurt.Maar u kunt ons natuurlijk ook mailen.
staat toch echt: Vanwege de leeftijd van de bestuurder in combinatie met de waarde van de auto kunt u deze verzekering helaas niet online afsluiten.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:46 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
Dit krijg ik op de Unive site met 21 jaar:
[..]![]()
Het gaat niet alleen om de waarde maar ook om de combinatie snelle auto (of iig, zo staat hij te boek) en jonge onervaren bestuurder, dat maakt het duur.
Tja je kan er voor kiezen om hem gewoon op iemand anders zijn naam te zetten. Dat heb ik altijd zo gedaan onder mijn 24ste. Gewoon op mijn pa zijn naam.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:42 schreef _Omicron_ het volgende:
Verzekering ? CRX + 18 jaar = een fortuin.
Aan de andere kant denk ik bij het zien van een opel astra, BMW 1-serie / 3 serie, Renault Laguna, etc (ongewassen nieuwe types) altijd: weer zo'n leaselul... kan niet rijden, geen verstand van auto's en mega-asociaal rijgedrag.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
Dan bouw je zelf dus geen no-claim op.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
Tja je kan er voor kiezen om hem gewoon op iemand anders zijn naam te zetten. Dat heb ik altijd zo gedaan onder mijn 24ste. Gewoon op mijn pa zijn naam.
in dat geval kan je 'm verzekeren als "recreatief mobiel" met een verzekering vanaf 23 eu per maand (all risk)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Tja je kan er voor kiezen om hem gewoon op iemand anders zijn naam te zetten. Dat heb ik altijd zo gedaan onder mijn 24ste. Gewoon op mijn pa zijn naam.
Ligt eraan hoe de persoon overkomt. Maar ik heb dat dus eerder bij een persoon die met een CRX bij een bedrijf komt aanrijden. Maar verder heb je gelijk hoor. Je hebt genoeg lompe figuren in lease bakken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Aan de andere kant denk ik bij het zien van een opel astra, BMW 1-serie / 3 serie, Renault Laguna, etc (ongewassen nieuwe types) altijd: weer zo'n leaselul... kan niet rijden, geen verstand van auto's en mega-asociaal rijgedrag.
Eye of the beholder, I guess
Precies dat gaf ik dus ook al aan. Maar waar jij je op blind staart is het puntje onderhoud. Het lijkt maar niet tot je door te dringen dat voor je een bedrag van 1500 euro bijna nergens een goede auto kan kopen uit je keuzelijst. Geloof ons nou eens wij hebben denk ik iets meer ervaring met auto's dan jou zonder rijbewijs.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:52 schreef Robbiej het volgende:
Ik verzeker hem op mijn vader zn naam. 14 euro per maand aan verzekering. en belasting zo'n 20-25 de maand. is goed te doen hoor.
ehhh wegen belasting ligt compleet aan de auto die je rijdt en waarquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:52 schreef Robbiej het volgende:
Ik verzeker hem op mijn vader zn naam. 14 euro per maand aan verzekering. en belasting zo'n 20-25 de maand. is goed te doen hoor.
Ik heb momenteel al een jaar geen auto meer en idd dus geen no-claim opgebouwd nu ik 26 ben. Maar wel een hoop geld bespaard.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan bouw je zelf dus geen no-claim op.
En je kan wel hangen als de verzekering gaat uitzoeken wie de reguliere bestuurder is bij een eventueel ongeval.
Heb je je auto met lood verzwaard en vervolgens zo laten keuren bij de RDW???quote:
ha-ha-haquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heb je je auto met lood verzwaard en vervolgens zo laten keuren bij de RDW???![]()
Je had het natuurlijk zelf ook in 1 keer goed kunnen tijpen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef Pumatje het volgende:
ha-ha-ha
jij zit zeker alleen aan je bammetjes in de pauze...
bedoelde 45 de kwartaal badmuts
Zeg dat dan ook...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:02 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ha-ha-ha
jij zit zeker alleen aan je bammetjes in de pauze...
bedoelde 45 de kwartaal badmuts
w8 op KLB topics van Robbiej : ME AUTOW ALWEER STUKquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:54 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Precies dat gaf ik dus ook al aan. Maar waar jij je op blind staart is het puntje onderhoud. Het lijkt maar niet tot je door te dringen dat voor je een bedrag van 1500 euro bijna nergens een goede auto kan kopen uit je keuzelijst. Geloof ons nou eens wij hebben denk ik iets meer ervaring met auto's dan jou zonder rijbewijs.
no shit sherlock.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:54 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ehhh wegen belasting ligt compleet aan de auto die je rijdt en waar
Ga nu maar eerst je rijbewijs halen vriend, dan praten we wel weer verder over je auto.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:52 schreef Robbiej het volgende:
Wat heeft mijn rijbewijs nou met mijn autokeuze te maken?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:42 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Ga nu maar eerst je rijbewijs halen vriend, dan praten we wel weer verder over je auto.
Omdat je zonder rijbewijs de weg niet op mag dus het ook zinloos is om nu al een auto te gaan zoeken......quote:Op dinsdag 3 januari 2006 21:45 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat heeft mijn rijbewijs nou met mijn autokeuze te maken?
vind ze traagggggquote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:10 schreef Party_P het volgende:
Civic 1.5 zijn idd leuke en felle auto'tjes. Daarnaast vele male betrouwbaarder dan een calibra.
Rofl zelfs een 1.3 is bizar snel (voor een 1.3)...quote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:40 schreef yup het volgende:
[..]
Rofl zelfs een 1.3 is bizar snel (voor een 1.3)...
De 1.6 non-vtec is gewoon een raket, die zijn echt fucking snel.
Ding doet 0-100 in 11 seconden (de 1.3 carb dus). Net zo snel als onze Space Wagon 2 liter 16 valve met 133 pk... (en voor zo een boot is dat ding ook SNEL)...
Honda maakt geen magische motoren ofzo maar die auto's zijn zo fucking licht, dat ze met een beetje pk's en korte bakverhoudingen (VOORAL DIT HELPT!) echt fucking rap zijn...
Zelfde verhaal voor de Alfa 33 1.7i 16v, korte bakverhoudingen waardoor het lijkt alsof je een raket rijd...
Honda?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
![]()
ROFL
rijdt hier zelf een 1.6 16vnon v-tec
nee een toyota celicica nonv-tec nou goedquote:
celicicaquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nee een toyota celicica nonv-tec nou goed![]()
en een heleboel met NON vtec, oetlulquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:49 schreef Pumatje het volgende:
godsakker er is maar 1 merk met v-tec sufkut
waar discussier ik in godsnaam mee.
Ja leuk kromliggen voor de wegenbelasting, zwaar om van z'n plek te komen en om over het benzinevebruik nog maar niet te beginnenquote:Op woensdag 4 januari 2006 00:35 schreef NITROHOSS het volgende:
Of je koopt een ouwelullenbak met pit.. ook leuk
Ford Mondeo V6... heeft een bijzonder goed onderstel.. errug neutraal in het bochtenwerk enzo..
Maar kom je er een beetje uit RobbieJ?
Wat zijn nou eik je wensen?
Snelheidbeleving, cijfers, wegligging, comfort, zittingen, gebruikersvriendelijkheid, slautelbaar?
Wijdt eens uit over dat soort onderwerpen...
Wees nou eens eerlijk en geef daar eens getallen bij...quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:46 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja leuk kromliggen voor de wegenbelasting, zwaar om van z'n plek te komen en om over het benzinevebruik nog maar niet te beginnen![]()
oke, 1299 noteer alsvast maar 2 - 0quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
en een heleboel met NON vtec, oetlul
lezen, weetjewel
... je schrijft het tenslotte zelf
Alsof een 1.6 niet zuipt, zit je ook snel met een verbruik van 1 op 10. Dan betaal je je ook al blauw aan benzinequote:Op woensdag 4 januari 2006 00:46 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja leuk kromliggen voor de wegenbelasting, zwaar om van z'n plek te komen en om over het benzinevebruik nog maar niet te beginnen![]()
Een stuk minder, en het weegt ook veel minder. En met de rijstijl van 1 op 10 met een 1.6 zou je met een V6 op 1 op 5 zitten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:05 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Alsof een 1.6 niet zuipt, zit je ook snel met een verbruik van 1 op 10. Dan betaal je je ook al blauw aan benzine![]()
bronneke:quote:1994 Opel Calibra - Technical specifications
Drag coefficient 0.290
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:29 schreef 1299 het volgende:
[..]
bronneke:
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=78672
bronquote:Carrosserie:
Zelfdragende, stalen carrosserie, op de computer ontworpen volgens de 'finite elementen"methode; voorgeprogrammeerde kreukelzones voor en achter. "Flush glass'-vormgeving met een vloeiende overgang van de carrosserie en portieren naar de ruiten. Extra versterkt dakframe, dorpels en zijpanelen voor en achter. Dubbele stalen balken in de portieren. Luchtweerstandcoëfficiënt (Cw-waarde) 0,26, voor een laag brandstofverbruik en hoge rijprestaties. Optimale bescherming van voetgangers: afgeronde contouren, geen scherpe hoeken, en brede, vervormbare bumpers.
Opel Forumquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:52 schreef Robbiej het volgende:
Maar op Opel-Forum zeggen ze dat je voor 1500 eu best een leuke calibra kan hebben.. zonder dat je elke dag naar de garage moet..
ze gaan daar dan ook elke week naar de beunhaas, maar dat vertellen ze er niet bijquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:52 schreef Robbiej het volgende:
Maar op Opel-Forum zeggen ze dat je voor 1500 eu best een leuke calibra kan hebben.. zonder dat je elke dag naar de garage moet..
Prima toch, dan doe je het. Je loopt meer naar bevestiging te zoeken dat dat je luistert.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:52 schreef Robbiej het volgende:
heb jij ooit die auto eens goed bekeken?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:22 schreef 1299 het volgende:
Een Cw waarde van 0,26? Haalt die dat echt. Dat is hetzelfde als een nieuwe Prius. De enige wagens met zulke goede waardes zijn echt van die auto's die zijn gebouwd om zuinig te rijden. Die calibra ziet er niet zo gestroomd uit als de volgende wagens:
0,26 Toyota Prius
0,25 Audi A2 1.2 TDI
Er is een verschil tussen mooi rond lijken en daadwerkelijk een aerodynamische vorm hebben. De beste vorm is die van een regendruppel.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:05 schreef yup het volgende:
[..]
heb jij ooit die auto eens goed bekeken?
Hoe kan jij dat ding niet gestroomlijnd vinden man
Ding is laag, lang, front is scherp (snijd door de wind zeg maar) alleen maar mooie afrondingen etc.
Ik vind het alvast heel wat gestroomlijjnder vinden dan een Prius hoor :/
Dat is omdat de wielen de aerodynamica verstoren...quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:34 schreef 1299 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen mooi rond lijken en daadwerkelijk een aerodynamische vorm hebben. De beste vorm is die van een regendruppel.
Zoiets is dus veel gestroomlijnder: [afbeelding]
Tevens is te weinig drag ook niet goed in bochten op hogere snelheidEen formule 1 auto heeft een veel hogere drag van rond de 0.80 ofzo.
Met de punt naar voren welteverstaan...quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:34 schreef 1299 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen mooi rond lijken en daadwerkelijk een aerodynamische vorm hebben. De beste vorm is die van een regendruppel.
Oke, oke, koop die kut calibra van je en vouw jezelf om een boom......quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:52 schreef Robbiej het volgende:
Sterfquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:10 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Oke, oke, koop die kut calibra van je en vouw jezelf om een boom......
En sterfquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:28 schreef Pumatje het volgende:
jep, ik zou ook een Calibra non v-tec kopen
Niet alleen dat.. je wilt een drukverschil creeren tussen boven en onder.. net als bij een vleugel.. lange weg korte weg, geinduceerde turbulentie etc... ws is dit aan dovemansoren in general gericht.. kon het alleen niet laten er en opmerking over te plaatsen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:07 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Dat is omdat de wielen de aerodynamica verstoren...
Zit een groot verschil in drag en downforce.
proberen wij hem 8 pagina's lang uit te leggenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:10 schreef yup het volgende:
Uhh ik weet niet of TS dit weet maar een goeie Calibra vinden kost ook heel veel tijd...
Weet niet of je daar zin in hebt... Verreweg de meeste zijn helemaal de tering in geragd...
Serieus gister zat ik te zoeken naar Golf 2 GTi. Gewoon een 8 kleppertje. GEEN ENKELE IN ORIGINELE STAAT GODVERDEGODVER, helemaal verneukt die dingen, allemaal sjonny mobielen geworden :s Geldt ook voor de Calibra...
quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:37 schreef Ixnay het volgende:
Waarom staat er geen Celica 16V 2.0 in je lijstje, dan was de sjonnie top 5 compleet.
Maar eerlijk is eerlijk, Calibra is wel de mooiste auto die Opel gemaakt heeft.
agreed @ mr cudaquote:
Dat is geen opel dat is een verkapte lotus.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:19 schreef Robbiej het volgende:
Opel Speedster is ook wel mooi
[afbeelding]
Dan ben je als kind iig realistischquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:33 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Als je klein bent roep je toch niet ik wil later als ik groot ben een OpelErg sneue auto's.
zegt meer over Opel dan over de Calibraquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:37 schreef Ixnay het volgende:
Waarom staat er geen Celica 16V 2.0 in je lijstje, dan was de sjonnie top 5 compleet.
nee, dit zegt meer over die persoons mening dan over opel.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:48 schreef Rev- het volgende:
[..]
zegt meer over Opel dan over de Calibra
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |