quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:53 schreef Henkmanz het volgende:
dat stickertje kan echt niet.
Haha, nee hoor. Ik ben persoonlijk geen fan van Opels, en bij Calibra's denk ik altijd aan foute piratenboeren die indruk willen maken met hun autootje. Dus ik zou zeggen, kijk even verder.
Helaas zijn de auto's in je lijstje van dezelfde categorie.
je moet er trouwens wel 20 inch velgen onderzetten van ¤300 p. st. dan gaatie sneller.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken![]()
Waarom wil je er dan een?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:00 schreef Robbiej het volgende:
Zou er mischien serieus gereageerd kunnen worden?
dat het sjonnie bakken zijn is ons bekend.
Thanks zet ik op het lijstjequote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Reserveonderdelen zuin ruim verkrijgbaar.. je wilt niet weten hoeveel exemplaren er al total loss gereden zijn door mensen die niet met zo'n auto om kunnen gaan
Ach die maat van me is automonteur. dus dat zit wel goed. die spot echt wel of het is afgetrapt of niet. en of het een goede deal is of niet..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:09 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind het op zich wel mooie auto's.. maar rekenen er idd maar op dat de goedkopere exemplaren afgetrapt zijn en waarschijnlijk aardig roesten.
Eigenlijk is er dan maar 1 minpunt en dat is dan de hele auto.
Een beetje automonteur heeft geen forum nodig om achter sterke en zwakke punten te komen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:12 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ach die maat van me is automonteur. dus dat zit wel goed. die spot echt wel of het is afgetrapt of niet. en of het een goede deal is of niet..
Nadeel: kijk een naar de foto's die je zelf gepost hebtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs)
Jij snapt het verschil tussen serieus en debiel niet he?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:26 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Nadeel: kijk een naar de foto's die je zelf gepost hebt
Voordeel: er zijn er al een hoop plat gereden!
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken![]()
Ach het forum zit vol met zwakzinnige onbeargumenteerde apenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:58 schreef bima het volgende:
Leuk dat er zoveel mensen iets tegen opel hebben? Beetje vreemd gedrag komt er los, bij het kinderachtige af.
Rij altijd oude auto's en dat nu toe gingen de opel's het langste mee, alleen je moet wel tegen roest kunnen. Opel Kadet GT was trouwens wel erg lekkere wagen om in te scheuren. En echt toen ik overstapte van die kadet naar een Golfje was dat echt een mega achteruitgang, maar vreemd genoeg reageren mensen op een Golf niet zo negatief.
Amenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 06:14 schreef StefanP het volgende:
Geef in godsnaam wat meer geld uit, geloof me, het zal je uiteindelijk geld schelen! Voor 1400 heb je geen auto, punt. Een simpel boodschappen panda ding wel, maar niet zo'n auto uit de OP. Een afvalbak opknappen is waarschijnlijk duurder dan een iets duurdere kopen!
Waar heb je deze top 4 op gebaseerd? Op het sjonnie-gehalte?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:
1. Opel Calibra 16v 2.0i 150pk (tuurlijk)
2. Volkswagen Corrado G60 1.8i 16v 160pk
3. BMW 318i 1.8i 16v 113pk
4. Honda CRX 1.6i 16v DOHC 130pk
Als de 318i voor de 318iS word vervangen 100% voor die dan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:47 schreef Five_Aces het volgende:
Neem een 318iS in plaats van een 318i, die hebben 140PK in plaats van 113PK.
goed onderbouwd, man!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:21 schreef timvput het volgende:
Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut.
En waar te koop voor 1400 euro?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:25 schreef stijgende_ster het volgende:
Als je dan toch een Opel wilt, neem dan de Astra Coupé.
[afbeelding]
Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
onderbouw het maar eenslekker makkelijk, jij
Koplampen, voorbumpers en motorkappen wat minder idd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:16 schreef 1299 het volgende:
Onderdelen voor Calibra's zijn helemaal niet zo makkelijk te krijgen. En het ding roeste al in de folder!
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:03 schreef timvput het volgende:
[..]
Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...
Auto zelf is fout, gewoon erg slecht qua kwaliteit e.d. Elke oudere rode auto kent het probleem dat de lak dof wordt. Nou, de calibra is hier heer en meester in! Ohja, en het is een Opel
Voor de rest is het ook een beetje mijn mening zegmaar hé...
[autoweek myreviews]quote:Calibra 2.0i
Problemen
Heb de auto al 2 jaar en motorisch vind ik het prima, start altijd al is het -10. Heb laatst bougies en nieuwe rotor vervangen, distributie riem vervangen. Het grootste probleem is roest, de achter spatborden waren verrot. Een nieuwe plaat laten lassen en gespoten (kosten 1000 euro). Laatst apk afgekeurd vanwege roest en 6 gaten in de bodem. De achter ophanging moest los om gelast te worden, kosten 800 euro. De rest was goed alleen roest, mijn advies bij aanschaf let op de bodem carroserie.
Problemen
Gebroken distributieriem na 180.000 km. Verder heeft de dynamo 1 x dienst geweigerd, deze is vervangen. Verder de vlotter van de koelvloeistof, en de temperatuursensor van de radiateur. Allemaal kleine dingetjes dus! Verder de achterdemper na iets te hard over een heuveltje te zijn gegaan.
Een belangrijk nadeel is dat de onderdelen vrij duur zijn, en dat er maar weinig op de sloop te vinden zijn.
Problemen
Ik heb een week na aanschaf de oliepeilsensor vervangen.
Vorige week is de waterpomp vervangen samen met de distributieriem.
De rechtervoorband is kapot geweest.
Heb probleempje met de radio, die laadt geen cd’s en je kunt hem in de fm-stand niet te hard zetten.
Problemen
De koppakking is al een keertje vernieuwd,een nieuwe waterpomp,distrubitie riem+ de spanrollen.De deurvergrendeling laat nog wat te wensen over.De flotter van de koelvloeistof kapot gehad.Nieuwe motorophangrubbers laten moteren.De rubberenbussen van de achteras kapot gehad.Gelukkig nog geen roest aan de spatborden achter.(opel kwaaltje).
Problemen
- centrale vergrendeling soms zijn eigen gang
- barst in voorruit
- kachelverlichting kapot
- abs sensor stuk
- lekke uitlaat
Problemen
De enige problemen die er zijn geweest zijn een kapotte dynamo en een kapotte lamp.
Calibra 2.0i 16V
Problemen
1 defecte krukas sensor
1 inductieve impulsgever
1 lekke benzineslang
1 remschoenset handrem
8 kleppenstoters
1 afgebroken ABS houder
en deze lijst gaat nog even door maar ik ben de rekeningen met specificaties van de garage kwijt.
Maar toen het allemaal gerepareerd was deed hij het weer top.
Problemen
moterstoringen
kapotte airco
kapotte dynamo
Problemen
- 1 Kapotte dynamo
- slecht werkende deurvergrendeling
- 6 motorstoringen (die niet goed zijn opgelost)
- trillingen door de auto
- kapotte achterlicht
Let wel dit in 5 maanden tijd!!
Service van de garage was goed, alleen waren de monteurs niet in staat de oorzaak van de motorstoringen te traceren.
Calibra 2.0i Turbo 4x4
Problemen
Eerste probleem was de tussenbak na ongeveer 140000 km. De auto had niet onderhoud gehad aan de module. Die volgens de Opel-dealer bij 100000 vervangen had moeten worden.
De kosten zijn ongeveer 1200 euro als je dit op tijd doet.
Einddemper doorgerrot na ongeveer 175000 km. Dit was ouderdom. Kosten 500 gulden (imitatie).
Wiellagers voor versleten door het rijden op 2 wheel drive ivm module. Dit gaat sneller dan je verwacht.
Dit was een probleem want na reperatie zaten ze niet goed op. Net op tijd achter gekomen. Kosten +/- 300 gulden.
1 keer nieuw voorruit. Na barst niet goed gerepareerd dus op hoge snelheid hele raam gescheurd. Kosten raam 1140 gulden of verzekering.
Bij ongever 200.000 km motormanagement problemen waarschijnlijk door defecte kat.
verder geen.
tip: Zoek bij aankoop uit of de tussenbak is onderhouden rond de 100000km. Als je het niet zeker weet laten doen de kosten van een tussenbak zijn erg hoog. En op de sloop vind je ze niet snel.
Rijd de auto goed warm en laat hem even stationair draaien als je hard gereden heb.
Problemen
Eigenlijk weinig alleen het blok zweet iets (maarja opel eigen).
EN NATUURLIJK DE WIELKASTEN !!(heb ik al wel laten maken)
Verder moet je hem gewoon goed warm rijden en op tijd zijn onderhoud geven want anders jaag je jezelf ongenadig in de kosten, helemaal als er iets met de turbo gebeurd.
Calibra 2.5i-V6
Problemen
- Stationair (bv bij het stoplicht) lopen de toeren soms erg hoog op (tot wel 2000 rp/min, dan zakken ze weer terug en lopen ze weer op, enz.)
- Deurslot aan bestuurderskant kapot
- Scheurtjes in dashboard net onder de voorruit (Calibra-kwaaltje)
Problemen
Geen.
Problemen
airco-pomp defect. (vernieuwd)
lekke koppakking 106.964 KM (vernieuwd)
lekkage carterpanpakking (vernieuwd)
krukassensensor defect (vernieuwd)
Problemen
Niet echt veel. Iets met de dynamo, maar dat was het. Verder de gewone slijtage, zoals remmen enzo.
Rofl.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:03 schreef timvput het volgende:
[..]
Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...
Auto zelf is fout, gewoon erg slecht qua kwaliteit e.d. Elke oudere rode auto kent het probleem dat de lak dof wordt. Nou, de calibra is hier heer en meester in! Ohja, en het is een Opel
Daar kun je dan ook niet spreken van een standaard Calibra (geluid). Met de nodige aanpassingen kun je elke auto leuk laten klinken. De auto is gewoon slecht. Ik weet niet of jullie ooit eens goed naar de Calibra gekeken hebben, maar uuhm... kwaliteit is in ieder geval zoek. Wat ik bedoel met: "het is een Opel..." ... het is een Opelquote:@timvput:
Klinkt niet lekker ? Mwoah, een vriend van mij heeft een Calibra Turbo met 260pk en een DTM pijp erop, waar ik normaal een grafhekel aan heb, maar komt een mooie diepe grom uit. En wat is er niet goed aan de kwaliteit van de auto dan ? Dat Europese motoren ff wat minder stevig en slijtvast zijn dan Japanse weet iedereen wel, dat is niet alleen voor Opel zo (lang leve de Toyota 4AGE) dus dat is geen specifiek Opel punt.
onderbouwen heet dat ... ik heb zelf geen Calibra dus zoek ik het in andermans ervaringen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:50 schreef timvput het volgende:
[..]
@ goognogwat: Nee, van internet plukken is inderdaad leuk om met die info een discussie aan te gaan...![]()
Nee, maar welke auto's in die klasse klinken nou wel goed...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:50 schreef timvput het volgende:
[..]
Daar kun je dan ook niet spreken van een standaard Calibra (geluid). Met de nodige aanpassingen kun je elke auto leuk laten klinken.
Echt top onderbouwingquote:De auto is gewoon slecht. Ik weet niet of jullie ooit eens goed naar de Calibra gekeken hebben, maar uuhm... kwaliteit is in ieder geval zoek. Wat ik bedoel met: "het is een Opel..." ... het is een Opel![]()
Onderbouwen? Volgens mij heet dat gewoon niet weten waar je het over hebt en dus maar stom van iemand anders over zit te tikken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
onderbouwen heet dat ... ik heb zelf geen Calibra dus zoek ik het in andermans ervaringen.
Zo vorm ik m'n meningen. Dus niet zo van "Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut." en " Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super... Ohja, en het is een Opel".
Bovendien ga ik geen discussie met je aan want je kunt geen mening onderbouwen. Dat zou een puberaal wellus-nietus verhaal worden
als je nu reageert heb je al 9 posts!
Dat is toch wat ik zeg! Hij klinkt NIET goed.... zo uuuhhh. Er zijn auto'tjes in die klasse die wel goed klinken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:14 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
Nee, maar welke auto's in die klasse klinken nou wel goed...
Je snapt mij niet helemaal. Ik zeg niet dat Opel (over het algemeen) slecht is. In tegenstelling, maar Opel is nou eenmaal niet 'mijn ding'. Dat is een persoonlijke mening. Stel, je kunt kiezen tussen een helemaal vol geladen Opel Vectra ofzo of een ander duurder merk. Dan zeg je toch ook als je de Vectra mooi vind: het is een mooie auto maar het is wel een Opel... Snapje waar ik heen wil?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:14 schreef _Omicron_ het volgende:
Echt top onderbouwingOpel is slecht want het is slecht en het is een Opel ! Super man, je hebt helemaal gelijk !
![]()
![]()
![]()
NOFI, maar als je niet eens kan onderbouwen wat je zegt dan lijk jij juist degene die dat doet. Zo van "ik heb ooit is ergens gelezen dat de Calibra slecht is dus plemp ik dat hier ff neer op Fok".quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:16 schreef timvput het volgende:
[..]
Onderbouwen? Volgens mij heet dat gewoon niet weten waar je het over hebt en dus maar stom van iemand anders over zit te tikken.
1 calibras zijn echte ragbakken. je kan ze kopen maar reken er maar niet op dat je er lang mee gaat doen ...vaak zijn ze echt afgeredenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat vinden jullie nou van deze auto?
Ik en een maat zijn van plan allebei er eentje te halen. ze zijn er al voor zo rond de ¤1400,-
En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs)
Onze lijstje als de Calibra het toch niet word.
1. Opel Calibra 16v 2.0i 150pk (tuurlijk)
2. Volkswagen Corrado G60 1.8i 16v 160pk
3. BMW 318i 1.8i 16v 113pk
4. Honda CRX 1.6i 16v DOHC 130pk
We zitten al een beetje te speculeren over wat auto's maar de Calibra is toevallig beide onze favoriet. omdat we de vorm gewoon echt zo mooi vinden. en er zit een leuke motor in. met leuke opties.
Ervaringen zijn uiterst welkom!
Ehm, doe ik dat? Nee!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:18 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
NOFI, maar als je niet eens kan onderbouwen wat je zegt dan lijk jij juist degene die dat doet. Zo van "ik heb ooit is ergens gelezen dat de Calibra slecht is dus plemp ik dat hier ff neer op Fok".
Ik zou het dan echt bij een warme motor doen.... anders is je tankje nog niet verbonden met je motor doordat je thermostaat nog gesloten is, dus de bubbels niet in het tankje kunnen komen. Geen bubbels dus, wel als hij warm is.... ( ervaring, en inderdaad, met een opel jaquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:18 schreef NITROHOSS het volgende:
Letten op:
Nu naar de voorkant van de auto, de motor is nog koud, draai de dop van de koelvloeistof open en kijk naar binnen. Geen bubbels.. mooi dan lekt de cilinderruimte niet naar het koelcircuit... geen rare drab of oliedruppels.. mooi.. dan lekken de oliekanalen ook niet naar de waterkanalen.
Verhaal......
En verder.. tja. goed geluk enne.. het blijft ene opel...![]()
Het enige wat we van je vragen is onderbouwing en die krijgen we niet. Verwacht dan ook niet dat mensen je serieus nemen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:25 schreef timvput het volgende:
[..]
Ehm, doe ik dat? Nee!
Nou uhm, gaan jullie maar lekker in jullie fan-tas-tische Calibra'tjes sjokken,... ik hou deze discussie voor gezien.
Zie eens een goede 1.9 gti te vindenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:42 schreef Rev- het volgende:
205gti 1.9 natuurlijk, 7.8 op de 100(of 8.5 in >92 versies, moet je de cat ff weghalen). en heeft GEEN sjonnie imago. En is veel mooier dan al het andere genoemde troep
case closed
ik eis een ip banquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef Five_Aces het volgende:
Is niet veel snel spul te koop voor die prijs wat niet afgetrapt is...
Word hard mee gereden, maar naar de staat word meestal niet gereden. En dat er hard mee gereden word staat wel vast anders koop je het ook niet.
Staat wel zat te koop aan renault 205 GTI 1.9's, maar of het wat is moet je maar afwachten.
Heb je btw al eens voor de gein nagevraagd of je zoiets wel verzekerd krijgt?
ff aanmelden bij 205gti.nl , staan er wel een paar tekoop op het forumquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Zie eens een goede 1.9 gti te vinden
Dan moet je ook bij clubs gaan kijken en daar heb je er geen voor 1400 euro...
Alle 2 kleine autotjes toch?quote:
Kennen wij elkaar? daar was ik denk ik ook bij dat die op de bank ging?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:01 schreef _Omicron_ het volgende:
Voor 1400 is er een mogelijkheid om onder de 8,5 seconden aan de 100 te zitten...En niet met een afgetrapte auto. Daihatsu Charade g102 met een 1.3 die standaard 90pk heeft. Met een buis van 60cm met luchtfilter stijgt het koppel flink met deze auto, ik heb iemand op de bank gezien met alleen deze buis aan z'n 1.3 en hij had dan gewoon 130nm aan de krukas, normaal is 100nm. En dus is diegene gaan meten om 0-100 te doen: 8,57 seconden met een beetje wielslip nog.
Maarrrrr, tegelijkertijd is het ook een betrouwbaar en goedkoop autootje. Helemaal als je een 1.3 koopt van een gezin ofzo, die zijn niet afgetrapt. Op de snelweg rij ik met 120 altijd 1:15 en in de stad 1:9 a 1:10 in de winter en in de zomer 1:10 en 1:11 en dat kan zuiniger want waar ik woon moet je wegens gebrek aan rijvaardigheid van andere weg gebruikers vaak terug schakelen, voor niks afremmen enzovoorts. En verder rij ik altijd wel door. De 1.3tjes zijn niet kapot te krijgen. De auto weegt 805kg dus wegenbelasting is laag en de 1.3 staat ook niet te boek als GTI ofzo dus daarmee kom je er echt welIk heb laatst nog een splinternieuwe 320 eruit gereden met m'n gebakje
En er valt ook wel echt iets leuks van te maken (dit is niet de mijne btw):
[afbeelding]
AF ? Er zijn daar 2 Charadesquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:11 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Kennen wij elkaar? daar was ik denk ik ook bij dat die op de bank ging?
Ahhh.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:12 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
AF ? Er zijn daar 2 CharadesIk was er niet bij, guess who
Zat ook al te kijken, herkende je aan je webicon en je sig van rice cars
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:14 schreef Robbiej het volgende:
(houd je "sjonnie" reacties maar voor je)
fully agreedquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:17 schreef _Omicron_ het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal niks over sjonnie gezegd dus dat soort dingen hoef je dan niet tegen mij te zeggen...CRX kan je wel nemen, maar die is dan echt wel afgetrapt. Een zware auto die onder de 8,8 aan de 100 zit en technisch in orde is ga je gewoon niet vinden voor 1400 euro. Trouwens, gewicht zegt lang niet alles over veiligheid.
Ja dat is dus dan wel weer zo... maar die crashtest... die auto reed er DWARS door heen.. ding vloog uit mekaar...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:41 schreef 1299 het volgende:
Als je een auto koopt met het vooruitzict dat je hem gaat crashen kan je beter geen auto kopen. Geen een auto stap je levend uit boven de 100km/h van die leeftijd! Nieuwe auto's twijfel ik ook aan.
Overheen gelezen, sry...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:03 schreef timvput het volgende:
[..]
ja das waar.. maarja ik weet het nu nog steeds niet,..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:47 schreef Five_Aces het volgende:
Als je met een SUV of Nissan Patrol van 2 ton tegen een calibra aan rijd, dan rijd die er ok dwars doorheen.
Ja het erge is ik zit hier nu al een jaar meequote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:25 schreef _Omicron_ het volgende:
Denk er even goed overna en laat het bezinken.
Toyota Celica 1.6 GTi (net niet snel genoegquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:38 schreef Robbiej het volgende:
Nou. als veel mensen me het dan afraden om dat te doen?
hebben jullie suggesties dan voor een auto (1400-1500 eu) die
1. een pittige motor heeft (<8.8 naar de 100)
2. niet al te zwaar is (wegenbelasting)
3. er nog wel een beetje uitziet.
4. veiliger dan een CRX zijn (die dingen blijken te breken als luciferstokjes)
Dacht ik al.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:39 schreef 1299 het volgende:
Een CA Colt GTi red je nooit voor die prijs.
en in dat jaar niet iets erbij kunnen sparen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:29 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Ja het erge is ik zit hier nu al een jaar meemaarja over 7 maanden gaat het gebeuren. (maat over 3 maanden. dan doet ie calibra dus is wel voordeel voor mij kan ik kijken of het echt ragbakken zijn. maarja.. zo lang nog.. )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |