abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:33:39 #1
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33645827



Wat vinden jullie nou van deze auto?

Ik en een maat zijn van plan allebei er eentje te halen. ze zijn er al voor zo rond de ¤1400,-

En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs)

Onze lijstje als de Calibra het toch niet word.

1. Opel Calibra 16v 2.0i 150pk (tuurlijk )
2. Volkswagen Corrado G60 1.8i 16v 160pk
3. BMW 318i 1.8i 16v 113pk
4. Honda CRX 1.6i 16v DOHC 130pk

We zitten al een beetje te speculeren over wat auto's maar de Calibra is toevallig beide onze favoriet. omdat we de vorm gewoon echt zo mooi vinden. en er zit een leuke motor in. met leuke opties.

Ervaringen zijn uiterst welkom!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33646077
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken
pi_33646273
zie bovenstaande reactie, en voor 1400 euries zijn ze helemaal afgeragt, misschien dat je met een complete motor revisie, en nieuwe ophanging/remmen/carroserie er nog wat aan hebt maar dan is je auto gelijk 5x zo duur
namaste
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:47:42 #4
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33646313
Neem een 318iS in plaats van een 318i, die hebben 140PK in plaats van 113PK.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33646528
dat stickertje kan echt niet .

Haha, nee hoor. Ik ben persoonlijk geen fan van Opels, en bij Calibra's denk ik altijd aan foute piratenboeren die indruk willen maken met hun autootje. Dus ik zou zeggen, kijk even verder.

Helaas zijn de auto's in je lijstje van dezelfde categorie.
pi_33646627
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:53 schreef Henkmanz het volgende:
dat stickertje kan echt niet .

Haha, nee hoor. Ik ben persoonlijk geen fan van Opels, en bij Calibra's denk ik altijd aan foute piratenboeren die indruk willen maken met hun autootje. Dus ik zou zeggen, kijk even verder.

Helaas zijn de auto's in je lijstje van dezelfde categorie.
pi_33646631
voor die calibra, dat blok (c20xe) is geleverd met verschillende cilinderkoppen. 2 fabrikanten: KS (kolbenschmidt) en Coscast (te zien aan de zijkant van de cilinderkop)

De coscast is goed, maar bij echt blaasgebruik wil de KS kop wel haarscheurtjes krijgen tussen olie en koelvloeistof kanaal. Let dus op de koelvloeistof of daar geen drab in zit.

Voor echt goede info over de calibra: check www.opel-forum.nl, daar zitten de echte kenners van calibra, ik heb namelijk een Manta dus ben er niet echt expert in wat carosserie van calibra betreft. (blok wel een beetje want dat ligt er bij mij nu ook in )
And then there were syntax-errors
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:57:40 #8
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_33646645
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken
je moet er trouwens wel 20 inch velgen onderzetten van ¤300 p. st. dan gaatie sneller.
pi_33646655
daar staat ook fotos van hoe je een KS en coscast kop herkent
And then there were syntax-errors
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:00:23 #10
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33646742
Zou er mischien serieus gereageerd kunnen worden?
dat het sjonnie bakken zijn is ons bekend.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33646747
Zelf ervaringen met een '92 er CRX 1.6 16V. Is heel anders als de calibra, maar een fenomenale PK/gewicht verhouding ('t ding weegt een goeie 800 kg), en een fel motortje op toeren, voor prestaties moet je 'm dus wel hoog in toeren houden, maar dat maakt 't plezier alleen maar groter. Voor allemaal geldt dat ze een erg hoog "afrag" gehalte hebben in gebruikte toestand, en dus een goeie kans dat 't een olieboot is, of gewoon ram-versleten (motor en bak). Ook in gedachten houden dat ze meestal meerdere (flinke) schade's achter de rug hebben. De gemiddelde eigenaar van zo'n ding staat nou niet echt bekend om zijn goede rijkwaliteiten.
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_33646787
Reserveonderdelen zuin ruim verkrijgbaar.. je wilt niet weten hoeveel exemplaren er al total loss gereden zijn door mensen die niet met zo'n auto om kunnen gaan
pi_33646921
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:00 schreef Robbiej het volgende:
Zou er mischien serieus gereageerd kunnen worden?
dat het sjonnie bakken zijn is ons bekend.
Waarom wil je er dan een?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:08:10 #14
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33646969
Omdat smaken verschillen en ons het geen ene moer kan schelen of ze een slechte reputatie hebben of niet.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:08:36 #15
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33646982
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Reserveonderdelen zuin ruim verkrijgbaar.. je wilt niet weten hoeveel exemplaren er al total loss gereden zijn door mensen die niet met zo'n auto om kunnen gaan
Thanks zet ik op het lijstje
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33647009
De goedkoopsten zijn vaak het beste.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:09:40 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33647011
Ik vind het op zich wel mooie auto's.. maar rekenen er idd maar op dat de goedkopere exemplaren afgetrapt zijn en waarschijnlijk aardig roesten.

Eigenlijk is er dan maar 1 minpunt en dat is dan de hele auto.
Vampire Romance O+
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:12:49 #18
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33647108
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:09 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind het op zich wel mooie auto's.. maar rekenen er idd maar op dat de goedkopere exemplaren afgetrapt zijn en waarschijnlijk aardig roesten.

Eigenlijk is er dan maar 1 minpunt en dat is dan de hele auto.
Ach die maat van me is automonteur. dus dat zit wel goed. die spot echt wel of het is afgetrapt of niet. en of het een goede deal is of niet..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:17:11 #19
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33647227
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:12 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ach die maat van me is automonteur. dus dat zit wel goed. die spot echt wel of het is afgetrapt of niet. en of het een goede deal is of niet..
Een beetje automonteur heeft geen forum nodig om achter sterke en zwakke punten te komen.
Vampire Romance O+
pi_33647267
Letten op:

Roest in de ruitrubbers,
Alle knopjes proberen,

Als je start, laat een maatje even achter de auto kijken wat er precies uit de uitlaat komt zetten.. normale rook is OK.. Vettig Blauw of Echt Wit

Daarna even een flinke zakdoek op de uitlaat leggen.. heb je daar moeite mee..hoor je geen gesis aan andere delen van de pijp? dan is je uitlaat waarschijnlijk dicht.

Nu naar de voorkant van de auto, de motor is nog koud, draai de dop van de koelvloeistof open en kijk naar binnen. Geen bubbels.. mooi dan lekt de cilinderruimte niet naar het koelcircuit... geen rare drab of oliedruppels.. mooi.. dan lekken de oliekanalen ook niet naar de waterkanalen.

Oliepeilstok bekijken... grijs.. weglopen.. het watercircuit lekt naar het oliecircuit....

Eventueel kan je ook de olievuldop eraf nemen (doe dit als de motor uit staat) zit er allemaal kek aan de onderzijde van de dop.. dan heb je of black, of white sludge.. ook niet in orde.

Vervolgens ga je in de auto zitten, je trekt de handrem aan, zet de auto in 1 en laat langzaam de koppeling opkomen.

Slaat de auto af?.. TOP
Blijft de motor draaien, maar hij rijdt niet vooruit? Koppelingsplaat rot
Blijft de motor draaien, en hij rijdt vooruit? Handrem afstellen

Vraag naar de laatste vervangdatum van de distributieriem en spanrol.. dure grap.
Kijk naar het profiel en de wang van de banden.

En daarna als alles OK is kan je gaan proefrijden.

Gewoon opwarmen.. stukje door de versnellingen gaan.. kijken of er scherp geschakelt kan worden.. beetje wapperen met het stuur.. stuur los, vol op de remmen (moet rechtuit blijven gaan)

Hoogste versnelling, stationair en dan plankgas.. kijken of ie er goed doorkomt...

Ook even de Klinker of B-weggetjes proberen en luisteren naar overdreven ggerammel...


En verder.. tja. goed geluk enne.. het blijft ene opel...
Ah...dat was het...
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2006 @ 01:23:13 #21
137066 fokkieslim
pi_33647389
1 keer een opel gehad(vectra2002 ) ik ben genezen,jij wil een oude opel proberen te rijden?
dure hobby,opel gaat vaak stuk.
persoonlijk vindt ik een calibra een lelijk ding,in deze classe zou ik eens een toyota celica proberen.
pi_33647439
Jappaners in die prijsklasse zijn ook duur.... maareh.. 200 sx...

BMW heeft wel aardige auto's en als ik me niet vergis vanaf 1994 ook geen distributieriemen meer.. is een ketting geworden...

Verder ook goed op het inerieur letten.. en eventueel NAP aanvragen.. voor wat het waard is...
Ah...dat was het...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:26:43 #23
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33647486
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs)
Nadeel: kijk een naar de foto's die je zelf gepost hebt

Voordeel: er zijn er al een hoop plat gereden!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_33647591
zware bakken allemaal.. behalve de crx dan.. Als je de CRX standaard houdt is ie best te pruimen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:30:33 #25
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33647614
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:26 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Nadeel: kijk een naar de foto's die je zelf gepost hebt

Voordeel: er zijn er al een hoop plat gereden!
Jij snapt het verschil tussen serieus en debiel niet he?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33647672
Calibra's vouwen zich schitterend om bomen heen! Veel mooier dan een CRX bijvoorbeeld. Da's alvast weer een pluspunt...
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:33:51 #27
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_33647728
wat een afgetrapte lelijke rotbak

je kunt beter het dubbele of drievoudige uitgeven en een fatsoenlijke auto kopen; uiteindelijk ben je anders toch wel meer kwijt aan onderhoud en reparatie
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 januari 2006 @ 01:35:27 #28
137066 fokkieslim
pi_33647787
verder nadeel van een oude bak is dat hij slechts 150 pk heeft,en dat voor een 2 liter.
pi_33647873
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken


Nu nog een No Fear sticker erop en je topsnelheid stijgt met 50 km/u!!!!!!!!!111111!!!111!!!!oneone
pi_33648150
je maat is monteur, en je vraagt het op fok? ik denk dat je beter ff op zoek kunt naar een calibra-forum. en daarn zijn er (spijtig genoeg) best veel van
http://forum.calibra.nl/forum/index.php
http://www.opelfreaks.nl/
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:58:31 #31
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_33648382
Leuk dat er zoveel mensen iets tegen opel hebben? Beetje vreemd gedrag komt er los, bij het kinderachtige af.
Rij altijd oude auto's en dat nu toe gingen de opel's het langste mee, alleen je moet wel tegen roest kunnen. Opel Kadet GT was trouwens wel erg lekkere wagen om in te scheuren. En echt toen ik overstapte van die kadet naar een Golfje was dat echt een mega achteruitgang, maar vreemd genoeg reageren mensen op een Golf niet zo negatief.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
  dinsdag 3 januari 2006 @ 03:30:23 #32
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33649577
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:58 schreef bima het volgende:
Leuk dat er zoveel mensen iets tegen opel hebben? Beetje vreemd gedrag komt er los, bij het kinderachtige af.
Rij altijd oude auto's en dat nu toe gingen de opel's het langste mee, alleen je moet wel tegen roest kunnen. Opel Kadet GT was trouwens wel erg lekkere wagen om in te scheuren. En echt toen ik overstapte van die kadet naar een Golfje was dat echt een mega achteruitgang, maar vreemd genoeg reageren mensen op een Golf niet zo negatief.
Ach het forum zit vol met zwakzinnige onbeargumenteerde apen

niet op letten

Maar nu zit ik weer te twijfelen tussen een CRX en een Calibra. ik had wel gehoord dat een CRX een serieuze slappe auto is..(in de zin van crashtests)

edit:
Calibra toch wel denk ik. CRX is een onveilig pakje boter als ik dat allemaal zo lees. en tja Calibra is toch net iets mooier

[ Bericht 10% gewijzigd door Robbiej op 03-01-2006 03:47:03 ]
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33650194
Geef in godsnaam wat meer geld uit, geloof me, het zal je uiteindelijk geld schelen! Voor 1400 heb je geen auto, punt. Een simpel boodschappen panda ding wel, maar niet zo'n auto uit de OP. Een afvalbak opknappen is waarschijnlijk duurder dan een iets duurdere kopen!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:46:00 #34
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_33651454
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 06:14 schreef StefanP het volgende:
Geef in godsnaam wat meer geld uit, geloof me, het zal je uiteindelijk geld schelen! Voor 1400 heb je geen auto, punt. Een simpel boodschappen panda ding wel, maar niet zo'n auto uit de OP. Een afvalbak opknappen is waarschijnlijk duurder dan een iets duurdere kopen!
Amen
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:25:51 #35
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_33652061
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:
1. Opel Calibra 16v 2.0i 150pk (tuurlijk )
2. Volkswagen Corrado G60 1.8i 16v 160pk
3. BMW 318i 1.8i 16v 113pk
4. Honda CRX 1.6i 16v DOHC 130pk
Waar heb je deze top 4 op gebaseerd? Op het sjonnie-gehalte?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_33652145
Ik denk toch echt dat je op het verkeerde forum zit voor zo'n vraag, je kan beter naar het opel forum voor meer serieuze reacties

In mijn geval ben ik het eens met de mededeling dat je beter door kan sparen!!
1400 voor een calibra is vragen om grote moeilijkheden!
Dan kan je maatje nog zo goed sleutelen, maar ik denk niet dat hij van plan is om elke vrije zaterdag op te offeren aan zoiets.
Nissan 100nx geen optie?


viel nog niet mee om een niet uitgebouwde foto te vinden van een 100nx

ook tamelijk sjonnie maar goed dat betekent wel minder duwen

De auto's die je als mogelijke opties hier noemt is voor die prijs allemaal meuk..
Tenzij je een auto(mis)handelaar wil spekken met je zuurverdiende euries
maar dan mag je mijn girorekening ook wel verrijken, ben je even ver
Forza Alfa Romeo!
pi_33652200
Hier kun je al je favo auto's vinden...
Welke auto's vallen onder de sjonniecars
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_33652385
t zijn in principe allemaal risico-auto's en persoonlijk zou ik voor de BMW gaan
pi_33653492
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:47 schreef Five_Aces het volgende:
Neem een 318iS in plaats van een 318i, die hebben 140PK in plaats van 113PK.
Als de 318i voor de 318iS word vervangen 100% voor die dan.

318iS heeft sportonderstel (als het goed is) + 140 pk...

Maar als het 318i blijft dan de Calibra...

Voor de rest zijn alle nuttige dingen al gepost...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:40:40 #40
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_33653721
bmw 3 serie is een rammelbak...en een bmw 1 serie , jezus das gewoon een daihatsu

de enige echte bmw's zijn de 5,6,7 en 8 serie

en als je perse je sjonnie gehalte hoog wilt houden en toch kwaliteit wilt zou ik voor een VW Corrado gaan, maar zoals iedereen al zei: voor 1400 eur. koop je geen auto, dan koop je problemen!
(zeker in de klasse waar jij in wilt gaan rijden)
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:45:33 #41
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_33653850
en over die Corrado....niet die G60 sjonnie mobiel, daar proberen ze teveel pk uit een te klein blok te halen! Neem genoegen met minder vermogen of neem de 2.9 V6, die heeft en meer pk...en dat is niet zo'n opgefokte koffiemolen
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:52:00 #42
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_33654037
Astra GSI? vette hatchback
pi_33654774
Verder rotten die calibra's nog net zo hard als die kadettjes dus begin er maar niet aan.
pi_33654905
Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut.
Six milion ways to die... choose one.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:25:41 #45
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_33655022
Als je dan toch een Opel wilt, neem dan de Astra Coupé.

Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_33655036
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:21 schreef timvput het volgende:
Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut.
goed onderbouwd, man!
Calm down, please!
pi_33655133
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

goed onderbouwd, man!
Haha, ontken het eens...
Six milion ways to die... choose one.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:34:45 #48
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33655327
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:25 schreef stijgende_ster het volgende:
Als je dan toch een Opel wilt, neem dan de Astra Coupé.

[afbeelding]
En waar te koop voor 1400 euro?

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33655630
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:29 schreef timvput het volgende:

[..]

Haha, ontken het eens...
onderbouw het maar eens lekker makkelijk, jij
Calm down, please!
pi_33656335
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

onderbouw het maar eens lekker makkelijk, jij
Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...
Auto zelf is fout, gewoon erg slecht qua kwaliteit e.d. Elke oudere rode auto kent het probleem dat de lak dof wordt. Nou, de calibra is hier heer en meester in! Ohja, en het is een Opel

Voor de rest is het ook een beetje mijn mening zegmaar hé...
Six milion ways to die... choose one.
pi_33656879
Onderdelen voor Calibra's zijn helemaal niet zo makkelijk te krijgen. En het ding roeste al in de folder!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:18:02 #52
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33656928
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:16 schreef 1299 het volgende:
Onderdelen voor Calibra's zijn helemaal niet zo makkelijk te krijgen. En het ding roeste al in de folder!
Koplampen, voorbumpers en motorkappen wat minder idd.
Vampire Romance O+
pi_33657323
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:03 schreef timvput het volgende:

[..]

Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...
Auto zelf is fout, gewoon erg slecht qua kwaliteit e.d. Elke oudere rode auto kent het probleem dat de lak dof wordt. Nou, de calibra is hier heer en meester in! Ohja, en het is een Opel

Voor de rest is het ook een beetje mijn mening zegmaar hé...
quote:
Calibra 2.0i

Problemen
Heb de auto al 2 jaar en motorisch vind ik het prima, start altijd al is het -10. Heb laatst bougies en nieuwe rotor vervangen, distributie riem vervangen. Het grootste probleem is roest, de achter spatborden waren verrot. Een nieuwe plaat laten lassen en gespoten (kosten 1000 euro). Laatst apk afgekeurd vanwege roest en 6 gaten in de bodem. De achter ophanging moest los om gelast te worden, kosten 800 euro. De rest was goed alleen roest, mijn advies bij aanschaf let op de bodem carroserie.

Problemen
Gebroken distributieriem na 180.000 km. Verder heeft de dynamo 1 x dienst geweigerd, deze is vervangen. Verder de vlotter van de koelvloeistof, en de temperatuursensor van de radiateur. Allemaal kleine dingetjes dus! Verder de achterdemper na iets te hard over een heuveltje te zijn gegaan.
Een belangrijk nadeel is dat de onderdelen vrij duur zijn, en dat er maar weinig op de sloop te vinden zijn.

Problemen
Ik heb een week na aanschaf de oliepeilsensor vervangen.
Vorige week is de waterpomp vervangen samen met de distributieriem.
De rechtervoorband is kapot geweest.
Heb probleempje met de radio, die laadt geen cd’s en je kunt hem in de fm-stand niet te hard zetten.

Problemen
De koppakking is al een keertje vernieuwd,een nieuwe waterpomp,distrubitie riem+ de spanrollen.De deurvergrendeling laat nog wat te wensen over.De flotter van de koelvloeistof kapot gehad.Nieuwe motorophangrubbers laten moteren.De rubberenbussen van de achteras kapot gehad.Gelukkig nog geen roest aan de spatborden achter.(opel kwaaltje).

Problemen
- centrale vergrendeling soms zijn eigen gang
- barst in voorruit
- kachelverlichting kapot
- abs sensor stuk
- lekke uitlaat

Problemen
De enige problemen die er zijn geweest zijn een kapotte dynamo en een kapotte lamp.


Calibra 2.0i 16V

Problemen
1 defecte krukas sensor
1 inductieve impulsgever
1 lekke benzineslang
1 remschoenset handrem
8 kleppenstoters
1 afgebroken ABS houder
en deze lijst gaat nog even door maar ik ben de rekeningen met specificaties van de garage kwijt.
Maar toen het allemaal gerepareerd was deed hij het weer top.

Problemen
moterstoringen
kapotte airco
kapotte dynamo

Problemen
- 1 Kapotte dynamo
- slecht werkende deurvergrendeling
- 6 motorstoringen (die niet goed zijn opgelost)
- trillingen door de auto
- kapotte achterlicht
Let wel dit in 5 maanden tijd!!
Service van de garage was goed, alleen waren de monteurs niet in staat de oorzaak van de motorstoringen te traceren.


Calibra 2.0i Turbo 4x4

Problemen
Eerste probleem was de tussenbak na ongeveer 140000 km. De auto had niet onderhoud gehad aan de module. Die volgens de Opel-dealer bij 100000 vervangen had moeten worden.
De kosten zijn ongeveer 1200 euro als je dit op tijd doet.
Einddemper doorgerrot na ongeveer 175000 km. Dit was ouderdom. Kosten 500 gulden (imitatie).
Wiellagers voor versleten door het rijden op 2 wheel drive ivm module. Dit gaat sneller dan je verwacht.
Dit was een probleem want na reperatie zaten ze niet goed op. Net op tijd achter gekomen. Kosten +/- 300 gulden.
1 keer nieuw voorruit. Na barst niet goed gerepareerd dus op hoge snelheid hele raam gescheurd. Kosten raam 1140 gulden of verzekering.
Bij ongever 200.000 km motormanagement problemen waarschijnlijk door defecte kat.
verder geen.
tip: Zoek bij aankoop uit of de tussenbak is onderhouden rond de 100000km. Als je het niet zeker weet laten doen de kosten van een tussenbak zijn erg hoog. En op de sloop vind je ze niet snel.
Rijd de auto goed warm en laat hem even stationair draaien als je hard gereden heb.

Problemen
Eigenlijk weinig alleen het blok zweet iets (maarja opel eigen).
EN NATUURLIJK DE WIELKASTEN !!(heb ik al wel laten maken)
Verder moet je hem gewoon goed warm rijden en op tijd zijn onderhoud geven want anders jaag je jezelf ongenadig in de kosten, helemaal als er iets met de turbo gebeurd.


Calibra 2.5i-V6

Problemen
- Stationair (bv bij het stoplicht) lopen de toeren soms erg hoog op (tot wel 2000 rp/min, dan zakken ze weer terug en lopen ze weer op, enz.)
- Deurslot aan bestuurderskant kapot
- Scheurtjes in dashboard net onder de voorruit (Calibra-kwaaltje)

Problemen
Geen.

Problemen
airco-pomp defect. (vernieuwd)
lekke koppakking 106.964 KM (vernieuwd)
lekkage carterpanpakking (vernieuwd)
krukassensensor defect (vernieuwd)

Problemen
Niet echt veel. Iets met de dynamo, maar dat was het. Verder de gewone slijtage, zoals remmen enzo.
[autoweek myreviews]

Het lijkt erop dat de onderdelen hun voorspelde levensduur ver overtreffen en dat de meeste tweedehands Calibra's slecht onderhouden zijn bij aanschaf. Meeste motorproblemen zijn electrische storingen. Geen meldingen over overmatige slijtage.
Calm down, please!
pi_33657330
Sjonge jonge jonge...het blijkt wel weer erg moeilijk te zijn om normale reacties te geven

Allereerst: die 1400 euro zal duurder zijn dan je uiteindelijk had verwacht...leg is wat meer neer. Zoek een leuke Calibra bij een Opel vereniging, stukken beter mee om gegaan. Voor 1400 euro heb je gewoon geen goede Calibra 2.0 16v.

Voor al die mensen die zo lopen te zeiken over de vormgeving: deze auto heeft een lagere cw waarde dan meninge NIEUWE sportauto ! Dat sing SNIJD door de wind. Natuurlijk, daar zullen een hoop mensen niet om geven want die geven niet om dat soort dingen en alleen om uiterlijk, maar dat is echt wel een voordeel aan deze auto.

Voor alle mensen die lopen te zeiken dat het fout is: wie moet er nou in rijden ? Jij of de TS ? Laat hem lekker als hij hem mooi vind.

@timvput:
Klinkt niet lekker ? Mwoah, een vriend van mij heeft een Calibra Turbo met 260pk en een DTM pijp erop, waar ik normaal een grafhekel aan heb, maar komt een mooie diepe grom uit. En wat is er niet goed aan de kwaliteit van de auto dan ? Dat Europese motoren ff wat minder stevig en slijtvast zijn dan Japanse weet iedereen wel, dat is niet alleen voor Opel zo (lang leve de Toyota 4AGE ) dus dat is geen specifiek Opel punt.
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
pi_33657351
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:03 schreef timvput het volgende:

[..]

Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...
Auto zelf is fout, gewoon erg slecht qua kwaliteit e.d. Elke oudere rode auto kent het probleem dat de lak dof wordt. Nou, de calibra is hier heer en meester in! Ohja, en het is een Opel

Voor de rest is het ook een beetje mijn mening zegmaar hé...
Rofl.

Die 2 liter 16v is een rete betrouwbaar blok. En het loopt zeker wel lekker? Wat zijn jou maatstaven? Ferrari's ofzo?

Als een 2.0i 16v van Opel sneller slijt dan schuurpapier wtf is dan een VR6? Want DAT is pas een motor die snel slijt...
pi_33658041
quote:
@timvput:
Klinkt niet lekker ? Mwoah, een vriend van mij heeft een Calibra Turbo met 260pk en een DTM pijp erop, waar ik normaal een grafhekel aan heb, maar komt een mooie diepe grom uit. En wat is er niet goed aan de kwaliteit van de auto dan ? Dat Europese motoren ff wat minder stevig en slijtvast zijn dan Japanse weet iedereen wel, dat is niet alleen voor Opel zo (lang leve de Toyota 4AGE ) dus dat is geen specifiek Opel punt.
Daar kun je dan ook niet spreken van een standaard Calibra (geluid). Met de nodige aanpassingen kun je elke auto leuk laten klinken. De auto is gewoon slecht. Ik weet niet of jullie ooit eens goed naar de Calibra gekeken hebben, maar uuhm... kwaliteit is in ieder geval zoek. Wat ik bedoel met: "het is een Opel..." ... het is een Opel

@ goognogwat: Nee, van internet plukken is inderdaad leuk om met die info een discussie aan te gaan...

@ Yup: Ik heb het woord VR6 niet in mijn mond gehad (hoewel ik de Corrado VR6 een leuk auto'tje vind... I know, ik ben sleecccchhhtt ). Ik vergelijk trouwens nergens mee. Het gaat mij niet specifiek om de motor, welke slecht is in mijn ogen, maar om de wagen in zijn geheel. De Calibra is gewoon slecht (sirieus, als je dat ontkent, dan uuuhhh, wordt het tijd om uit dromenland te ontwaken) met daarin een tegenvallend motortje... Wat betekend 'rofl'?

[ Bericht 3% gewijzigd door timvput op 03-01-2006 13:59:06 ]
Six milion ways to die... choose one.
pi_33658063
oops, dubbel ingevoerd..
Six milion ways to die... choose one.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:01:40 #58
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33658416
mja waar vergelijken jullie dan mee vraag ik me af, het is een sportief ogende entry-level wagen, niet iets wat je met M3's/audi RS serie enz kan vergelijken.

Zit meer in de Astra GSi en Golf gti klasse. Sportief ogend kan je niet meteen een racewagen noemen, een golf 1.6 of een civic 1.6 of whatever zal standaard ook nooit een fatsoenlijk geluid uit komen natuurlijk. en het spul is net zo min tegen wat zwaarder gebruik bestand als de doorsnee astra/vectra of golf/corrado uit die tijd.

Tis geen ferrari

Maar voor 1400 euro zou ik geen al te best exemplaar verwachten, geld ook voor de rest uit het rijtje, als je een BMW 318 scoort voor dat geld zijn het ook meestal rampenbakken.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33658691
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:50 schreef timvput het volgende:

[..]

@ goognogwat: Nee, van internet plukken is inderdaad leuk om met die info een discussie aan te gaan...
onderbouwen heet dat ... ik heb zelf geen Calibra dus zoek ik het in andermans ervaringen.
Zo vorm ik m'n meningen. Dus niet zo van "Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut." en " Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super... Ohja, en het is een Opel".

Bovendien ga ik geen discussie met je aan want je kunt geen mening onderbouwen. Dat zou een puberaal wellus-nietus verhaal worden

als je nu reageert heb je al 9 posts!
Calm down, please!
pi_33658852
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:50 schreef timvput het volgende:

[..]

Daar kun je dan ook niet spreken van een standaard Calibra (geluid). Met de nodige aanpassingen kun je elke auto leuk laten klinken.
Nee, maar welke auto's in die klasse klinken nou wel goed...
quote:
De auto is gewoon slecht. Ik weet niet of jullie ooit eens goed naar de Calibra gekeken hebben, maar uuhm... kwaliteit is in ieder geval zoek. Wat ik bedoel met: "het is een Opel..." ... het is een Opel
Echt top onderbouwing Opel is slecht want het is slecht en het is een Opel ! Super man, je hebt helemaal gelijk !
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
pi_33658927
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:10 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

onderbouwen heet dat ... ik heb zelf geen Calibra dus zoek ik het in andermans ervaringen.
Zo vorm ik m'n meningen. Dus niet zo van "Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut." en " Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super... Ohja, en het is een Opel".

Bovendien ga ik geen discussie met je aan want je kunt geen mening onderbouwen. Dat zou een puberaal wellus-nietus verhaal worden

als je nu reageert heb je al 9 posts!
Onderbouwen? Volgens mij heet dat gewoon niet weten waar je het over hebt en dus maar stom van iemand anders over zit te tikken.

Jeej, 9 posts al... misschien komt dat omdat ik naast Fok ook nog een 'leven' heb .... loser! Over puberaal gedrag gesproken...
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:14 schreef _Omicron_ het volgende:

[..]

Nee, maar welke auto's in die klasse klinken nou wel goed...
Dat is toch wat ik zeg! Hij klinkt NIET goed.... zo uuuhhh. Er zijn auto'tjes in die klasse die wel goed klinken.
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:14 schreef _Omicron_ het volgende:

Echt top onderbouwing Opel is slecht want het is slecht en het is een Opel ! Super man, je hebt helemaal gelijk !
Je snapt mij niet helemaal. Ik zeg niet dat Opel (over het algemeen) slecht is. In tegenstelling, maar Opel is nou eenmaal niet 'mijn ding'. Dat is een persoonlijke mening. Stel, je kunt kiezen tussen een helemaal vol geladen Opel Vectra ofzo of een ander duurder merk. Dan zeg je toch ook als je de Vectra mooi vind: het is een mooie auto maar het is wel een Opel... Snapje waar ik heen wil?

[ Bericht 19% gewijzigd door timvput op 03-01-2006 14:27:14 ]
Six milion ways to die... choose one.
pi_33658966
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:16 schreef timvput het volgende:

[..]

Onderbouwen? Volgens mij heet dat gewoon niet weten waar je het over hebt en dus maar stom van iemand anders over zit te tikken.
NOFI, maar als je niet eens kan onderbouwen wat je zegt dan lijk jij juist degene die dat doet. Zo van "ik heb ooit is ergens gelezen dat de Calibra slecht is dus plemp ik dat hier ff neer op Fok".
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:21:39 #63
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33659086
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:33 schreef Robbiej het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat vinden jullie nou van deze auto?

Ik en een maat zijn van plan allebei er eentje te halen. ze zijn er al voor zo rond de ¤1400,-

En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs)

Onze lijstje als de Calibra het toch niet word.

1. Opel Calibra 16v 2.0i 150pk (tuurlijk )
2. Volkswagen Corrado G60 1.8i 16v 160pk
3. BMW 318i 1.8i 16v 113pk
4. Honda CRX 1.6i 16v DOHC 130pk

We zitten al een beetje te speculeren over wat auto's maar de Calibra is toevallig beide onze favoriet. omdat we de vorm gewoon echt zo mooi vinden. en er zit een leuke motor in. met leuke opties.

Ervaringen zijn uiterst welkom!
1 calibras zijn echte ragbakken. je kan ze kopen maar reken er maar niet op dat je er lang mee gaat doen ...vaak zijn ze echt afgereden
2 hetzelfde als bij de calibra alleen is volkswagen een tikkie degelijker
3 goeie degelijke autos vaak worden ze wel gezien als turkenbakken maargoed daar moet je langsheenkijken.. verder kosten ze wel wat in de verzekering
4 zie calibra
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_33659194
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:18 schreef _Omicron_ het volgende:

[..]

NOFI, maar als je niet eens kan onderbouwen wat je zegt dan lijk jij juist degene die dat doet. Zo van "ik heb ooit is ergens gelezen dat de Calibra slecht is dus plemp ik dat hier ff neer op Fok".
Ehm, doe ik dat? Nee!

Nou uhm, gaan jullie maar lekker in jullie fan-tas-tische Calibra'tjes sjokken,... ik hou deze discussie voor gezien.
Six milion ways to die... choose one.
pi_33659309
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:18 schreef NITROHOSS het volgende:
Letten op:


Nu naar de voorkant van de auto, de motor is nog koud, draai de dop van de koelvloeistof open en kijk naar binnen. Geen bubbels.. mooi dan lekt de cilinderruimte niet naar het koelcircuit... geen rare drab of oliedruppels.. mooi.. dan lekken de oliekanalen ook niet naar de waterkanalen.

Verhaal......

En verder.. tja. goed geluk enne.. het blijft ene opel...
Ik zou het dan echt bij een warme motor doen.... anders is je tankje nog niet verbonden met je motor doordat je thermostaat nog gesloten is, dus de bubbels niet in het tankje kunnen komen. Geen bubbels dus, wel als hij warm is.... ( ervaring, en inderdaad, met een opel ja )
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_33659409
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:25 schreef timvput het volgende:

[..]

Ehm, doe ik dat? Nee!

Nou uhm, gaan jullie maar lekker in jullie fan-tas-tische Calibra'tjes sjokken,... ik hou deze discussie voor gezien.
Het enige wat we van je vragen is onderbouwing en die krijgen we niet. Verwacht dan ook niet dat mensen je serieus nemen.
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:38:41 #67
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33659608
Nou. als veel mensen me het dan afraden om dat te doen?

hebben jullie suggesties dan voor een auto (1400-1500 eu) die

1. een pittige motor heeft (<8.8 naar de 100)
2. niet al te zwaar is (wegenbelasting)
3. er nog wel een beetje uitziet.
4. veiliger dan een CRX zijn (die dingen blijken te breken als luciferstokjes)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33659729
205gti 1.9 natuurlijk, 7.8 op de 100(of 8.5 in >92 versies, moet je de cat ff weghalen). en heeft GEEN sjonnie imago. En is veel mooier dan al het andere genoemde troep

case closed
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
pi_33659780
owja voor 1400 moet je echt wel een redelijke kunnen vinden
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
pi_33659856
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:42 schreef Rev- het volgende:
205gti 1.9 natuurlijk, 7.8 op de 100(of 8.5 in >92 versies, moet je de cat ff weghalen). en heeft GEEN sjonnie imago. En is veel mooier dan al het andere genoemde troep

case closed
Zie eens een goede 1.9 gti te vinden
Dan moet je ook bij clubs gaan kijken en daar heb je er geen voor 1400 euro...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:46:38 #71
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33659871
Is niet veel snel spul te koop voor die prijs wat niet afgetrapt is...

Word hard mee gereden, maar naar de staat word meestal niet gereden. En dat er hard mee gereden word staat wel vast anders koop je het ook niet.

Staat wel zat te koop aan renault 205 GTI 1.9's, maar of het wat is moet je maar afwachten.

Heb je btw al eens voor de gein nagevraagd of je zoiets wel verzekerd krijgt?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33659903
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef Five_Aces het volgende:
Is niet veel snel spul te koop voor die prijs wat niet afgetrapt is...

Word hard mee gereden, maar naar de staat word meestal niet gereden. En dat er hard mee gereden word staat wel vast anders koop je het ook niet.

Staat wel zat te koop aan renault 205 GTI 1.9's, maar of het wat is moet je maar afwachten.

Heb je btw al eens voor de gein nagevraagd of je zoiets wel verzekerd krijgt?
ik eis een ip ban
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
pi_33659930
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Zie eens een goede 1.9 gti te vinden
Dan moet je ook bij clubs gaan kijken en daar heb je er geen voor 1400 euro...
ff aanmelden bij 205gti.nl , staan er wel een paar tekoop op het forum
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:56:50 #74
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33660191
je zal een keuze moeten maaken tussen een stoere auto of een goede auto.
je kan voor dat geld niet een stoere coole vette relaxte bruute goede auto kopen. is ongeveer hetzelfde als je een goeie pc voor 200 euro wil... is leuk dat je het wil maar het KAN niet
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_33660258
Renault Clio 8v/16v
pi_33660289
Je komt toch uit op een CRX, vrees ik

We hebben er zelf ook twee dus een echte schande kan ik het niet vinden.
Calm down, please!
pi_33660342
Voor 1400 is er een mogelijkheid om onder de 8,5 seconden aan de 100 te zitten...En niet met een afgetrapte auto. Daihatsu Charade g102 met een 1.3 die standaard 90pk heeft. Met een buis van 60cm met luchtfilter stijgt het koppel flink met deze auto, ik heb iemand op de bank gezien met alleen deze buis aan z'n 1.3 en hij had dan gewoon 130nm aan de krukas, normaal is 100nm. En dus is diegene gaan meten om 0-100 te doen: 8,57 seconden met een beetje wielslip nog.

Maarrrrr, tegelijkertijd is het ook een betrouwbaar en goedkoop autootje. Helemaal als je een 1.3 koopt van een gezin ofzo, die zijn niet afgetrapt. Op de snelweg rij ik met 120 altijd 1:15 en in de stad 1:9 a 1:10 in de winter en in de zomer 1:10 en 1:11 en dat kan zuiniger want waar ik woon moet je wegens gebrek aan rijvaardigheid van andere weg gebruikers vaak terug schakelen, voor niks afremmen enzovoorts. En verder rij ik altijd wel door. De 1.3tjes zijn niet kapot te krijgen. De auto weegt 805kg dus wegenbelasting is laag en de 1.3 staat ook niet te boek als GTI ofzo dus daarmee kom je er echt wel Ik heb laatst nog een splinternieuwe 320 eruit gereden met m'n gebakje

En er valt ook wel echt iets leuks van te maken (dit is niet de mijne btw):


[ Bericht 3% gewijzigd door _Omicron_ op 03-01-2006 15:09:45 ]
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:09:39 #78
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33660598
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:47 schreef Rev- het volgende:

[..]

ik eis een ip ban
Alle 2 kleine autotjes toch?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:11:37 #79
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33660663
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:01 schreef _Omicron_ het volgende:
Voor 1400 is er een mogelijkheid om onder de 8,5 seconden aan de 100 te zitten...En niet met een afgetrapte auto. Daihatsu Charade g102 met een 1.3 die standaard 90pk heeft. Met een buis van 60cm met luchtfilter stijgt het koppel flink met deze auto, ik heb iemand op de bank gezien met alleen deze buis aan z'n 1.3 en hij had dan gewoon 130nm aan de krukas, normaal is 100nm. En dus is diegene gaan meten om 0-100 te doen: 8,57 seconden met een beetje wielslip nog.

Maarrrrr, tegelijkertijd is het ook een betrouwbaar en goedkoop autootje. Helemaal als je een 1.3 koopt van een gezin ofzo, die zijn niet afgetrapt. Op de snelweg rij ik met 120 altijd 1:15 en in de stad 1:9 a 1:10 in de winter en in de zomer 1:10 en 1:11 en dat kan zuiniger want waar ik woon moet je wegens gebrek aan rijvaardigheid van andere weg gebruikers vaak terug schakelen, voor niks afremmen enzovoorts. En verder rij ik altijd wel door. De 1.3tjes zijn niet kapot te krijgen. De auto weegt 805kg dus wegenbelasting is laag en de 1.3 staat ook niet te boek als GTI ofzo dus daarmee kom je er echt wel Ik heb laatst nog een splinternieuwe 320 eruit gereden met m'n gebakje

En er valt ook wel echt iets leuks van te maken (dit is niet de mijne btw):
[afbeelding]
Kennen wij elkaar? daar was ik denk ik ook bij dat die op de bank ging?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33660702
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:11 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Kennen wij elkaar? daar was ik denk ik ook bij dat die op de bank ging?
AF ? Er zijn daar 2 Charades Ik was er niet bij, guess who Zat ook al te kijken, herkende je aan je webicon en je sig van rice cars
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:14:41 #81
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33660771
Ja maar 800 kg.. dat kraakt zo open als je ergens per ongeluk tegen aan knalt. of iemand rijd je aan.

kan ik net zogoed een Honda CRX nemen.. die vind ik al tijden erg mooi (houd je "sjonnie" reacties maar voor je)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:17:40 #82
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33660860
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:12 schreef _Omicron_ het volgende:

[..]

AF ? Er zijn daar 2 Charades Ik was er niet bij, guess who Zat ook al te kijken, herkende je aan je webicon en je sig van rice cars
Ahhh.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_33660869
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:14 schreef Robbiej het volgende:
(houd je "sjonnie" reacties maar voor je)
Ik heb nog helemaal niks over sjonnie gezegd dus dat soort dingen hoef je dan niet tegen mij te zeggen...CRX kan je wel nemen, maar die is dan echt wel afgetrapt. Een zware auto die onder de 8,8 aan de 100 zit en technisch in orde is ga je gewoon niet vinden voor 1400 euro. Trouwens, gewicht zegt lang niet alles over veiligheid.
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:22:55 #84
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33661063
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:17 schreef _Omicron_ het volgende:

[..]

Ik heb nog helemaal niks over sjonnie gezegd dus dat soort dingen hoef je dan niet tegen mij te zeggen...CRX kan je wel nemen, maar die is dan echt wel afgetrapt. Een zware auto die onder de 8,8 aan de 100 zit en technisch in orde is ga je gewoon niet vinden voor 1400 euro. Trouwens, gewicht zegt lang niet alles over veiligheid.
fully agreed
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:31:01 #85
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33661342
Nee maar als je op crashtest.com kijkt en op andere sites. en ik heb gister op discovery een crashtest gezien van een CRX. nou die auto reed er dwars doorheen..

die CRX blijkt 1 van de gevaarlijkste auto's te zijn die er is...
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33661374
Dat zou goed kunnen. Maar het is in jouw situatie vrij simpel, je hebt 4 keuzes:
1.) Klein en snel (en evt afgetrapt als je voor dat geld auto's gaat kopen als CRXjes)
2.) Groot en wat trager
3.) Verder sparen
4.) Niks kopen
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:39:45 #87
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33661607
Ja kijk Ik wil dus wel een CRX kopen. maar tja die dingen zijn zo slap als wat te zijn schijnt het.. dus tja wil nog niet dood..

En een calibra. ach die maat van me gaat hem eerst halen en dus kan ik zelf zien wat je voor 1400-1500 eur krijgt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33661654
Ja, alleen onthoud wel dat je dat niet in 3 dagen ontdekt. Als na een maand je subframe breekt van de roest dan ben je de lul.
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
pi_33661659
Als je een auto koopt met het vooruitzict dat je hem gaat crashen kan je beter geen auto kopen. Geen een auto stap je levend uit boven de 100km/h van die leeftijd! Nieuwe auto's twijfel ik ook aan.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:43:36 #90
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33661722
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:41 schreef 1299 het volgende:
Als je een auto koopt met het vooruitzict dat je hem gaat crashen kan je beter geen auto kopen. Geen een auto stap je levend uit boven de 100km/h van die leeftijd! Nieuwe auto's twijfel ik ook aan.
Ja dat is dus dan wel weer zo... maar die crashtest... die auto reed er DWARS door heen.. ding vloog uit mekaar...
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:47:27 #91
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_33661829
Als je met een SUV of Nissan Patrol van 2 ton tegen een calibra aan rijd, dan rijd die er ok dwars doorheen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:51:10 #92
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33661916
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:03 schreef timvput het volgende:

[..]

Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super...
Auto zelf is fout, gewoon erg slecht qua kwaliteit e.d. Elke oudere rode auto kent het probleem dat de lak dof wordt. Nou, de calibra is hier heer en meester in! Ohja, en het is een Opel

Voor de rest is het ook een beetje mijn mening zegmaar hé...
Overheen gelezen, sry...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:12:11 #93
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33662623
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:47 schreef Five_Aces het volgende:
Als je met een SUV of Nissan Patrol van 2 ton tegen een calibra aan rijd, dan rijd die er ok dwars doorheen.
ja das waar.. maarja ik weet het nu nog steeds niet,..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33663169
Denk er even goed overna en laat het bezinken.
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:29:14 #95
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33663283
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:25 schreef _Omicron_ het volgende:
Denk er even goed overna en laat het bezinken.
Ja het erge is ik zit hier nu al een jaar mee maarja over 7 maanden gaat het gebeuren. (maat over 3 maanden. dan doet ie calibra dus is wel voordeel voor mij kan ik kijken of het echt ragbakken zijn. maarja.. zo lang nog.. )
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33663553
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:38 schreef Robbiej het volgende:
Nou. als veel mensen me het dan afraden om dat te doen?

hebben jullie suggesties dan voor een auto (1400-1500 eu) die

1. een pittige motor heeft (<8.8 naar de 100)
2. niet al te zwaar is (wegenbelasting)
3. er nog wel een beetje uitziet.
4. veiliger dan een CRX zijn (die dingen blijken te breken als luciferstokjes)
Toyota Celica 1.6 GTi (net niet snel genoeg )
Toyota Celica 2.0 GTi (voor 1400 euro lukt dat niet denk ik.)
Toyota Corolla GTi (moet je wel goed zoeken)

Suzuki Swift GTi
Mitsubishi Colt GTi (geen id wat die moet kosten 2de hands)
Mazda 323 GT <=91

allemaal leuke snelle auto'tjes, je zal dan alleen goed moeten zoeken
pi_33663620
Een CA Colt GTi red je nooit voor die prijs.
pi_33663670
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:39 schreef 1299 het volgende:
Een CA Colt GTi red je nooit voor die prijs.
Dacht ik al.
Wel fijne auto's trouwens
pi_33663677
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:29 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Ja het erge is ik zit hier nu al een jaar mee maarja over 7 maanden gaat het gebeuren. (maat over 3 maanden. dan doet ie calibra dus is wel voordeel voor mij kan ik kijken of het echt ragbakken zijn. maarja.. zo lang nog.. )
en in dat jaar niet iets erbij kunnen sparen?

btw: ik weet niet of je wel eens die test hebt gezien van 5th gear: Volvo stationwagen tegen een BMW 5 serie (beide auto's begin 90-er jaren). Frontale botsing waarbij beide autos 60 mph (ong. 100 km/h) rijden. D'r blijft echt NIETS van over. voorwielen tegen achterdeurstijlen, enzo.
Calm down, please!
pi_33663692
Goede Swift GTI ook niet, voor 1400 heb je een afgetrapte. Corolla GTSi doet 10 seconden en heb je ook zeker niet voor 1400.
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')